Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Odbory přerušily jednání o smlouvě, Hyundai pak zvýšilo mzdy

Vedení nošovické továrny Hyundai se rozhodlo od 1. dubna plošně zvýšit zaměstnancům mzdy v průměru o 3,2 procenta.
Zpět na článek
27. 3. 2014 10:24
27. 3. 2014 11:25
27. 3. 2014 12:21
27. 3. 2014 12:36
27. 3. 2014 12:57
27. 3. 2014 13:30
27. 3. 2014 16:34
27. 3. 2014 14:03
27. 3. 2014 14:22
27. 3. 2014 23:36
28. 3. 2014 03:01
27. 3. 2014 15:02
27. 3. 2014 15:56
27. 3. 2014 16:04
27. 3. 2014 16:05
27. 3. 2014 16:44
27. 3. 2014 16:39
27. 3. 2014 17:07
27. 3. 2014 19:24
27. 3. 2014 19:36
27. 3. 2014 19:49
27. 3. 2014 20:38
27. 3. 2014 20:18
27. 3. 2014 20:47
27. 3. 2014 22:46
27. 3. 2014 23:31
28. 3. 2014 03:06
27. 3. 2014 11:49
27. 3. 2014 11:59
27. 3. 2014 12:37
28. 3. 2014 10:54
29. 3. 2014 12:42
27. 3. 2014 11:59
27. 3. 2014 12:31
28. 3. 2014 07:59
27. 3. 2014 18:50
27. 3. 2014 19:06
27. 3. 2014 19:02
27. 3. 2014 19:38
27. 3. 2014 20:05
27. 3. 2014 20:20
27. 3. 2014 20:36
27. 3. 2014 21:12
27. 3. 2014 22:02
27. 3. 2014 22:50
27. 3. 2014 23:33
28. 3. 2014 03:07
29. 3. 2014 12:35
29. 3. 2014 16:27
27. 3. 2014 10:24
???
:no: :no: :no: co to uvádíte za nesmyslné čísla, základní čistá mzda je kolem 11 000 kč slovy: JEDENÁCT TISÍC KORUN ČESKÝCH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… />ty 3,2% si strčte někam, tenhle typ práce za tyhle peníze=OTROCTVÍ...
Rozbalit vlákno
34
Avatar - dal
27. 3. 2014 11:25
Re: ???
Dobrovolné otroctví! Nikdo nenutí nikoho za ty peníze dělat.
27. 3. 2014 12:21
Re: ???
Situace v moravskoslezském kraji tě drží v téhle prací, už aby korejci odtud vypadli, bude se nám tady dýchat lépe, jenom otročí lidi a vysávají odtud prachy!!! Nevím, kde nabrali ty průměrné mzdy, celé to je podvod, korejci jsou podvodníci a politici, nás prodali za pár korun svi.ě!!! Kdybych tam pracoval, stávkoval bych pořád, dokud by se mzdy nevyrovnali aspoň na úroveň MB!!!
STÁVKUJTE NENECHTE SI TO LÍBIT
27. 3. 2014 12:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
27. 3. 2014 12:57
Re: ???
Šlapat po dělnících nemá smysl, stejně jako na druhé straně, vést s nimi jakékoliv debaty na téma adekvátní mzdy, situace v oboru, na trhu práce atd. atp. V mojí firmě to v praxi znamená, že ve chvíli, kdy mi někdo začne vykládat o odborech, mám pro něj jedinou variantu, výpověď. Zaplatit odstupné na x měsíců je v daný moment nejlepší řešení.
27. 3. 2014 13:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 3. 2014 16:34
Re: ???
Záleží na tom, jak velkou firmu. Pokud máš pár set nebo tisíc zaměstnanců, tak je pro obě strany dobré odbory nebo nějakou zaměstnaneckou radu mít. Je to dlouhodobě vyzkoušené a evidentně to funguje.
27. 3. 2014 14:03
Re: ???
Logicky, když už teda v Nošovicích ta průmyslová zóna je, v případě, že hnujdaj si sbalí svý saky paky a odfrčí zpátky koree, může Moravskoslezský kraj najít jiného investora a vyjednat tak lepší podmínky, ale v případě hujdy to je pozdě býka honiti...Kdyby hnujdai platil standartní mzdu, neměl bych proti téhle firmě až takové výhrady a s normální výplatou se i ta buzerace snese lépe...Někdo tady psal, že odbory nee, jasně v menších firmách je možné nemít odbory, ale v případě velkého zaměstnavatele, jako je hujdaj jsou naprostou nutnosti, ikdyž ony jako by tam nebyly za těch cca 6 let co je spuštěná výroba nevyjednali vůbec nic to je ostuda...
27. 3. 2014 14:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rokyta.p
27. 3. 2014 23:36
Re: ???
o jaké korektní komunikaci může placený diskutér mluvit??? 8-s
28. 3. 2014 03:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
27. 3. 2014 15:02
Re: ???
Odbory jsou reliktem 20. století, při dnešním stavu legislativní ochrany zaměstnanců a obecně vysoké úrovni rozvinutosti trhu práce nedávají z hlediska zastávání se zaměstnaneckých práv naprosto žádný smysl. Reálně fungují jako lobbistická nátlaková organizace s ambicí (u nás naplněnou) dělat politiku. Nic proti lobbistům nebo zájmovým sdružením, ale nevidím důvod, proč by takováto organizace měla mít speciální zákonné postavení, tak jak ho mají odbory.

A pokud jde o mzdu v Nošovicích, buď si jist, že to co platí Hyundai za práci v pásové výrobě, je v našich podmínkách za práci této úrovně hrubý nadstandard. O úrovni platů ve strojírenství na různých úrovních mám celkem slušný přehled.
27. 3. 2014 15:56
Re: ???
Dinar sory 11 000 kč nadstandart? u pásové výroby >:D >:D >:D >:D při rychlosti si upadl na hlavu ne? tady nežijem na Ukrajině, nebo Slovensku ty máš maximálně přehled o svém *, když ho splachuješ do *, poněkolikáte opakuju je vypracováno několik zahraničních studií, které tyhle praktiky ostře kritizují, abych ti zalepil hubu tak tady asi budu muset dát odkaz + mám tady dávat výplatní pásky většiny zaměstnanců??? Vůbec se s tebou o tom nehodlám bavit, hnujdaj je otrokářská mafiánská firma, která platí hrubý hrubý hrubý podprůměr!!! Lidi, co dostávaj tuhle almužnu za pot a krev, žijou pod hraní chudoby!!!
Avatar - Dinar
27. 3. 2014 16:04
Re: ???
Jediný, kdo tu stále mele o 11tis. jsi ty. :-!

Ale o tom zavírání hub nepochybuju, tobě podobní "nedocenění" už to tady jednou s páskami na rukávech a puškami v rukách předvedli. Měl seš líp učit, otroku, nemusel by ses s tou koulí na noze vláčet po diskudích.
27. 3. 2014 16:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 3. 2014 16:44
Re: ???
Zase to s tou poslušností moc nepřeháněj. Trochu té rebélie je potřeba. Jinak by jsi byl otrokem možná i ty sám.
27. 3. 2014 16:39
Re: ???
Myslím, že moc nechápeš smysl odborů ve větších firmách. Ve valné většině jsou pro vedení docela důležitými partnery a ne protivníky. Díváš se na to moc ideologicky. Jestli spíš ty nebudeš tím reliktem 20, století.
27. 3. 2014 17:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
27. 3. 2014 19:24
Re: ???
Ackoli se to nestava casto, v tomto s Dinarem naprosto souhlasim. Odbory jsou pro ekonomiku zlem, a mnohokrat v minulosti se potvrdilo. Neni ojedinele, kdy kvuli odborum padla cela firma.
27. 3. 2014 19:36
Re: ???
Některé padly, některým se daří. Někdy nějaká firma padne kvůli odborům, jindy kvůli vedení. A odbory tím zlem asi nebudou. Koneckonců třeba v Německu v Koreji jsou velmi silné odbory a asi i ony přispívají k dlouhodobé stabilitě. Pro každou firmu jsou nejcennější spokojení, motivovaní zaměstnanci, kteří se cítí součástí firmy. Dobře komunikující vedení a odbory k tomu mohou silně přispět a dle výsledků to jde i jasně vidět.
27. 3. 2014 19:49
Re: ???
Odbory přispívají k lecčemus, ale k dlouhodobé stabilitě opravdu ne... "Pro každou firmu jsou nejcennější spokojení, motivovaní zaměstnanci, kteří se cítí součástí firmy" - naprostá pravda, ale to fakt jde i bez odborů...
27. 3. 2014 20:38
Re: ???
To je tvůj názor. Realita je však jiná a firmy, kde jsou silné odbory jsou dlouhodobě úspěšné.
Avatar - Katikakus
27. 3. 2014 20:18
Re: ???
S predposledni vetou souhlasim, posledni je ukazkou toho, ze s ekonomickou realitou jsi jeste moc do styku neprisel... ;-)
27. 3. 2014 20:47
Re: ???
Jak jsi na to přišel? Německo a další vyspělé země nejsou realita?
Avatar - Dinar
27. 3. 2014 22:46
Re: ???
Kolektivní smlouvu za zaměstnavatele jsem podepisoval možná desetkrát (firma s šesti sty zaměstnanci). Klidně pojďme ten smysl odborů rozebrat, rozepiš se. ;-)

Mám-li být osobní, jako ty, pak musím říct, že vzhledem k náklonnosti ke všemu francouzskému mě tvůj kladný vztah k odborům nepřekvapuje. Jestli je něco zásadního, co drtí konkurenceschopnost francouzského průmyslu, pak to je právě extrémní (oproti okolním státům) síla odborů.
Avatar - rokyta.p
27. 3. 2014 23:31
Re: ???
Ty čísla jsou zcela umělé s*ačky, realiza je zhruba 50-55% uváděného. Zbytek je obšancování mediálního trhu. Dělníci mají 13-15 hrubého. Spodní velice propracované komentáře a prohlášení jasně ukrazují, že je psalo PR oddělení.
28. 3. 2014 03:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
27. 3. 2014 11:49
Re: ???
Nikdo te tam pracovat nenuti. Najdi si jinou, lepe placenou praci, kdyz jsi nespokojen.
Avatar - Magister
27. 3. 2014 11:59
Re: ???
Jenomže v kraji jiná práce není. V Nošovicích jsem byl na exkurzi a slyšel o podvodech, které se dělaly na hygienu. Pracovní podmínky tam nejsou dobré, pokud nemáte šikmá očka. To je tak, když se musí vydávat hromada peněz za reklamu atd...
27. 3. 2014 12:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rokyta.p
29. 3. 2014 12:42
Re: ???
tam dělají podvody nejen na hygienu :-(
27. 3. 2014 11:59
Re: ???
Pro zaměstnance HMMC je základní čistá mzda rozhodně vyšší,
27. 3. 2014 12:31
Re: ???
Já mám základ 10k, ale beru o dost víc ;-) , nevím jak je to možný :-!
Avatar - vabis
28. 3. 2014 07:59
Re: ???
Pravda je relativní, čísla z panoptika bohužel ještě víc. Článek popisuje děvče mladé, v rozpuku, navštěvující občas aerobnik, hovořící 3 světovými jazyky, přítulné, věrné, to které vám sexuálně nikdy neřekne ne. Wau, super že? … Ovšem do té doby než si k ní najdete fotografi [odkaz] . Mno, a s tím je to stejné.

Kde by ty peníze vzali? Dělnici nastupují za 14, thpčka za 22. Korejec „bílé cvičené opici“ nepustí ani pentilku či žrádlo do koníka navíc. Vytýkací dopis, že si někdo dovolil použít erární kávu z kuchyňky mluví za vše. Ale nešiřme chiméry, novinář má být tvor investigativní (nikoli jen mnohdy kopírovat anglicky psané periodiky). Takže díky tomu, že se v automotive od Martonellu po Kalugu většina známe, tak k danému tématu napovídám, že mzdovky sedí v panoptiku na open offisu zcela vpravo separe.

Pokud chcete něco zjistit, je třeba vyslat hocha do cca 25 let. Na ty totiž hlavní mzdovka, taková černovlasá, říkejme jí třeba paní Hana nesmírně ujíždí. Problém je, že už není milf ale pořádné mature a nedávná svatba s jedním takovým bavila facebook poloviny (nejen) jejich zaměstnanců. Paní to je Váš vnuk? Ne, manžel! Nicméně právě zde dostanete potvrzení (či cca 10-tého v měsíci si se štosem svých papírů „náhodně“ odnesete i pár cizích výplatnic) tak zjistíte, že realita je skoro poloviční. Uváděná čísla odpovídají tak cca superhrubé mzdě…. Ale Hus za pravdu taky trpěl.
Avatar - JirkaV8
27. 3. 2014 18:03
PR bludy, aneb prázdná kapsa Severomoravana
dělnící mají v Noškách 11-13, inženýři nástup 20-22, stačí se podívat na výplatní pásky !!!!!

Uváděná čísla jsou absolutní PR blud. Že to zákoník práce nevidělo ani z rychlíku už škoda mluvit. Krysy se vždycky drží kde je špína. Protože na Karvinsku není práce tak tam může vládnout gulag. Když se i personální bojí jít sama přes halu a jim stačí, aby ti lidé měli aspoň chloupek čistý rejstřík.
Rozbalit vlákno
0
27. 3. 2014 18:50
Kecy v kleci
Tak já tam na rozdíl od většiny zde diskutujících opravdu pracuji. Nastupoval jsem v roce 2008 do dělnické pozice za 14700 Kč základní mzdy, dnes mám skoro 2x více, ale je fakt, že už nejsem v dělnické pozici. Nejvyšší základní mzda dělníků je u mistrů 25750 Kč, na údržbě o litr více. Technici začínají od 20 000 v základu a končí někde u 45 000 + prémie a bonusy. Nad nimi jsou šéfové sekcí a oddělení, což už jsou manažerské pozice se služebním autem, šéf sekce i30, šéf oddělení ix 35, ředitelé Hyundai Grandeur V6, viceprezident Genesis V6, prezident Equus V8. Mzdově netuším, odhaduji od pade po dvě pade měsíčně. Kdo dělá pro agenturu, bere minimálně o dva litry méně než kmenoví zaměstnanci, většina z kmenových vydělala ročně 300000 Kč a více hrubého to znamená včetně všech prémií a bonusů, což dělá v průměru po vydělení 12 těch 27700 Kč pro dělníky, 30100 průměrně pro celou továrnu. Méně berou někteří zaměstnanci subdodavatelských firem, např. lidi co pouze převážejí auta z bodu A do bodu B. Na MS kraj nadprůměr, v porovnání automobilek na území bývalého Československa - Schade, TPCA, KMS Žilina, PSA trnava, VW Blava a Martin umístění v dolní polovině peletonu, ne-li na předposledním místě. Z hlediska ziskovosti je Hyundai naprostá špička, z hlediska návratnosti investice opět předposlední místo, vliv krize na výrobu zatím minimální, ale je fakt že nemalá část produkce si musí hledat odbyt mimo Evropu a Rusko, (JAR, AUS, Egypt, Mexiko) což původně nebylo v plánu. Toť fakta, komentářů se zatím zdržím. :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ham.
27. 3. 2014 19:06
Re: Kecy v kleci
:yes:
to zní věrohodně, prostě platí slušně na poměry kraje v kterém podnikají, výroba aut sice není raketové inženýrství, ale na druhou stranu je to asi jedna z těch sofistikovanějších výrob v tomto kraji.
27. 3. 2014 19:25
Re: Kecy v kleci
Nejen v tomto kraji.
27. 3. 2014 19:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Sandai
27. 3. 2014 23:26
Re: Kecy v kleci
JJ, taky tam dělám a naprostý souhlas.
27. 3. 2014 19:02
Platy :)
Jak to tady čtu, tak pár lidí, co v Nošovicích nepracují někde vytáhlo cca 11000Kč a tady s tím prudí a posílají Korejce domů. Přitom vůbec nechápou, že tahle práce je pro nezaměstnaností nadprůměrný Severomoravský kraj výhoda. Sama firma zaměstnává tisíce lidí a další menší firmy a další lidé se na tom přiživí zakázkami. Pokud by se firma přesunula jinam, tak bude spousta lidí místo výplaty živořit na dávkách.

A co se týká platů, tak ty se zveřejňují pravidelně, včetně porovnání se Škodou (kde jsou platy pochopitelně o něco vyšší), ale i v těchto porovnáních nebo informacích odborů se o takových platech mluví. Loni bylo v porovnání Škoda - Hyundai uveden průměrný plat v Hyundai 27.404Kč hrubého, zatímco ve Škodě činil 32.000Kč hrubého.
---
Ale je třeba si uvědomit, že do tohoto průměru se započítávají manažeři, odměny, bonusy a podobně. Ale i tak je to na Severní Moravu slušný plat.
---
Já jsem s pár lidmi z Hyundai mluvil v roce 2011 a rozhodně to není tak špatné. Většina z nich nastupovala jako agenturní zaměstnanci a tehdy dostali 14800Kč + příspěvek 500Kč na dopravu. Pokud se osvědčili, přešli po pár měsících jako kmenoví zaměstnanci na zkušební dobu. Základní plat zůstal stejný, ale přibylo osobní ohodnocení (pár tisícovek) a bonusy za docházku.
Po zkušebce dostali roli Operátor 1 z platem 16500Kč + lepší osobní ohodnocení + odměny a docházku. Do 10 měsíců od nástupu se přecházelo na roli Operátor 2, kdy je plat 18900 + předtím uvedené bonusy. Tehdy v roce 2011 to hodilo se všemi příplatky těch cca 18000Kč ČISTÉHO pro slušně pracujícího dělníka. Takže dnes to i s platem managementu klidně v článku uvedená suma být může. Ale novější info z Nošovic už nemám.
Rozbalit vlákno
11
27. 3. 2014 19:38
Re: Platy :)
Blaireau to popsal naprosto přesně. Konkrétně navrhované zvýšení mezd o 3,2% a +25% za splnění ročního plánu představuje u dělníků ve výrobě zvýšení platu o cca 1.000 - 1.300 Kč měsíčně. Mimochodem, už teď se v HMMC vyplácí 13,75 měsíčních platů (12 měsíců + příspěvek na letní dovolenou a na Vánoce (50% + 50% měsíční mzdy) + 75% měsíční mzdy za ten splněný plán), navrhované zvýšení je tedy 3,2% základní mzdy a celkově 14 platů, protože bonus za plán se zvedne ze 75% na 100%...
Za rok 2013 byl průměrný hrubý měsíční příjem (celkový hrubý roční příjem děleno 12) pracovníků ve výrobě 27.200,- Kč, za celou společnost HMMC to bylo 30.094,- Kč (bez korejského managementu, který je vyplácen ze Soulu, protože to nejsou zaměstnanci HMMC, ale Hyundai Motor Company v Koreji a tady pracují na základě obvykle čtyřleté smlouvy).
Požadavky odborů (plošně 1.000,- Kč každému a bonus za splněný plán zvednout ze 75% na 125%) představují nárůst o cca 8 - 10%, což je za současných podminek asi těžko obhajitelné.

O odborářském sápání se po zisku raději pomlčím - až budou odboráři spoluvlastníky, budou ze svého investovat a ponesou veškerá podnikatelská rizika, tak to bude "iné kafe", zatím je to akorát tak napůl úsměvný a napůl tragický bolševický blaf...
27. 3. 2014 20:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 3. 2014 20:36
Re: Platy :)
Pokud započítáš devalvaci koruny o 10% a prodeje převážně v Euro nebo USD, tak korejcům mzdové náklady klesly.
Avatar - Ham.
27. 3. 2014 21:12
Re: Platy :)
No a? To přece není žádný důvod ke zvyšování mezd. Jediný případ, kdy by bylo korektní zvyšovat mzdy, by nastal, kdyby hlavní zaměstnavatelé v daném kraji zvedli o 10% mzdy, pak by jistě samotný Hyundai o zvýšení uvažoval, aby si udržel tu lepší část pracovní síly v regionu. Kdyby koruna oslabila třeba o 100% tak to není žádný důvod zvyšovat mzdy. To je totiž přesně pokřivené myšlení odborářů, klesly vám náklady tak nám o ten rozdíl přidejte do mezd. Odpověď na takovou logiku je jednoduchá, milí zlatí my jsme investovali, my neseme riziko a tudíž neseme i zisky (často je rozumní majitelé firmy ani "neprožerou", ale investují např. do další výroby nebo vývoje).
Avatar - rokyta.p
27. 3. 2014 23:33
Re: Platy :)
to jsou prasečiny vysokého kalibru z PR oddělení >:D >:D >:D 8-s
28. 3. 2014 03:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rokyta.p
29. 3. 2014 12:35
Re: Platy :)
Gilgítku, taky jsem tvoji p*ču neviděl, ale věřím že ji máš >:D
29. 3. 2014 16:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.