Druhá generace Fabie je sice považována za méně zdařilou než ta původní, avšak u nás se i tak těší obrovské oblibě. Kdo však chce zážehový motor a trochu se v autech vyzná, nemá v jejím případě mnoho na výběr.
...nejpohlednější Clio. Nezaujala mě první ani druhá generace, tato třetí pak ano. Bohužel se někdo ve Francii rozhodl ji zprasit faceliftem a tak utrpěly dospělý a přitom hravý křivky originálu.
Naštěstí poslední generace vypadá opět k světu. Jako levný přibližovadlo do města s benzínovým motorem to ani po těch letech určitě není špatný auto.
tusim sa tato generacia stala aj auto roku svojho casu ..... ale popravde mne sa viac pacila ta predosla generacia ...ta ktora svojho casu konkurovala 206tke .... lebo toto clio III mi uz pride ako nafuknute trosku bezpohlavne vajce... to predosle malo vacsi smrnc a viac charizmy podla mna ;-) .. ale je to len moj pohlad
Tyjo... On vlastne Renault daval (to daval sice hodne v uvozovkach, ale...) V6 do Clia a dneska se tu handrkujem, jestli je 1.6 v Espace dustojny vrchol 8-s
V jinak skvělém textu trochu zanikla velký výhoda tohoto vozu - skvělá nabídka prostoru. Ve srovnání se současnou generací se Clio III jjeví ako o třídu větší auto... :-!
No ani to nové není zrovna prcek, třeba ve verzi Grandotour je to povedené auto, u toho nemám problém, navíc kdo chce ještě více prostoru, může mít třeba Captur :-)
Ale ano, hlavně je vyšší střecha :-) Mam 188cm a v Grandtouru jsem neměl problém ani nouzově vzadu přejet pár set km bych dal :-) Superb to není, ale myslím, že je to velmi dobrá alternativa právě k Fabii kombi, mne se čtyřkové Klio líbí ;)
Mě zase na současném Cliu nejvíc vadí ten ohromný nepoměr mezi plochou obřích předních světel a maličkých zadních svítilen. Působí to velmi nevyváženě... ;-\
Fajn článek..na podzim roku 2006 si manželka toto auto také vybírala , ale prohrálo s tehdy novým autem roku Opelem Corsa.
Ten slouží pořád bez jediné závady..
Ale Clio III se myslím také povedlo a je pořád pěkné.
Co maj všichni za problémy s tou kartou? Mě to přišlo jako dobrá věc, která fungovala stejně dobře jako klíček, jen byla skladnější. Nevýhoda je akorát taková, že si ji snadno zapomenete v kalhotech a sednete si na ni.... pozadí ji dokáže rozdrtit, to jo, ale jinak co se funkčnosti týče neměl sem problem, který bych si nezavinil sám a to jsem měl tu první generaci karet :-)
ja kartu u megane během 200tis menil 2x.
cena 4tis, tedy zbytecne vyhozenych 8tis.
pak zacala znovu blbnout, nastesti se ale identifikovala, tak jsem to neresil, ale auto neslo zamknout, tak bylo stále odemcene.
když mi to vykradli (diky nezamykani aspoň nic nerozmlatili), tak jsem kartu rozparal, vse proletoval, slepil izolačkou a zatím to funguje. problém je asi v tom, ze EU zakazaje používat olovene pajky, takze se pouzivaji stribrne, které jsou ale krehke.
reseni o oct - tedy klicek s dalkovym ovladanim mi prijde daleko rozumnejsi,skladnejsi a méně zranitelne
No a proč ti přestaly fungovat? Ty prvni byly křehčí, takže jak jsem psal já, já jsem si na ně sedl, pak nešlo třeba zamknout >:D Mimochodem, nevím jak Megane, ale Laguna měla takovej malej klíček schovanej v kartě a když to nešlo kartou, tak klíčkem si odemkl a zamkl... To nevíš? >:D Já jen, že ti to vykradli >:D
Jedna přestala fungovat jen tak, nebo jen zamykala a neodemykala, druhá sice odemyká a zamyká ale zase nestartuje... jak mi fungují všechny ventilky, tak karty teda moc ne.
prvni si nepamatuju, druhou jsem po pul hod vlez do auta a karta se uz neidentifikovala, takze neslo nastartovat, dal jsem to neresil.
ta soucasna jak pisu - identifikovala se, ale nafungovalo dalkovy odemykani.
po pul roce jsem to proletoval a funguje zatím OK. u nejaky civky mozna vypadalo, ze to bylo uvolneny.
zadna karta nebyla mechanicky poskozena, ale samozrejme noseno v bocni kapse u kalhot a cas od casu spadla na zem ..
jo, klicek tam je taky, jenze ja tim zamknu jen ridicovy dveře a ostatní se nezamknou. muzu zamknout zevnitř, ale jakmile otevřu dveře, tak se zas odemknou.
nekdy jsem to delal tak, ze jsem stahnul okynko, vylez ven, nahnul se do auta a zamknul to zevnitř a pak rukou zmacknul tlacitko na zavreni okynka a to pak vyjelo nahoru a bylo zamceno. pak stahovani okynek zacalo blbnout, tak jsem to nechaval odemceny.
me by snad ani tak nevadilo, kdyby to někdo ukradl, cenu to uz nemá zadnou, aspoň bych se konecne rozhoupal koupit novy...
Chceš poradit fintu? >:D Nevim, jak Megane, ale Laguna šla zamknout celá jedině přes zadní dveře za spolujezdcem. Normalne si se nahnul zezadu na středovej panel na to talčítko, zamkls a zabouchl dveře. Celé auto bylo zamčené. Poté odemknout od řidiče klíčkem a bylo to :-) Otravné, ale fungovalo to :-)
tak jsem to musel vyzkousel
- musim mit zavreny všechny dveře, aby to slo zevnitř zamknout, jinak jen 2x cvakne a zustane odemceny
- otevreni prednich dveri (na obou stranách) odemyka všechny dveře
- otevreni zadnich dveri (na obou stranách) nechava ostatní dveře zamceny
tak aspoň tak, když tam chce někdo vlizt, tak zkousi spis dveře ridice nebo spolujezdce.
na jare to bude 10 let co to auto mam a nenapadlo me, ze objevim něco novyho
tam mam jiny problemy
- cas od casu zustane i po zamceni asi něco zapnute, protože to do tydne spolehlive vycucne aku. ale jindy to evidentne nezere. mam podezreni na elektromagnet u patych dveri
- motor zniceho nic prestane drzet volnobeh. a nedrzi ani rano po nastartovani. mam odsledovano, ze většinou staci odpojit a pripojit AKU a pak to funguje
- nefunguje ABS. to neresim, aspoň nostalgicky zavzpominam na dobu kdy ABS nebylo, jedinej problém, ze megan nemá moc komunikativni rizeni a ani ze sedacky zadnou informaci nedostavam, ostatne OII co mam jako prvni auto na tom není lip..
- motor jde nejakou dubu tak nejak ztezka (třeba několik dni) a pak po nastartovani v nem neco strasne zarachta (není to ten systém s prestavovanim vacky - to uz jsem před cca 40tis km menil a to se projevovalo jinak), a pak motor jde evidentne lehčeji
v podstate cekam az se to uplne rozpadne, nejsem uplne ten typ lidi, co by auta menil jako fusekle a ted resim, jestli koupit OIII jako hlavni auto, nebo něco malého, ale co s tou stavaji OII, která ma uz k 150tis, 2 auta koupit nemuzu a potrebuju jedno normalni, u kterého se nechci bat, ze se venku rozsype ..
No vidiš, ale je divné, že v Laguně to jde takhle zamknout celé :-) Když ti to cvakne 2x, to znamená, že někde je nějaký problém, mě to dělalo třeba když blbnul senzor zavření dveří :-)
2x to cvakne, když jsou nektery dveře otevreny
jako kdyby to zamklo a hned odemklo
sensory dveri jsou OK, aspoň to otevreni dveri nesignalizuje když jsou zavreny
Jak tě znám, určitě nemáš OII v naftě... tak bych ji nechal na ty krátké pojížďky, to by měla nějakou chvíli v klidu vydržet, a koupil nové fullsize auto.
mam 1.8tsi, takze nafta samozrejme ne.
a na ***cky to uplne nejvhotnejsi není, i když s ni jezdi většinou manželka, a tedy ty ***cky a me je toho motoru tak nejak lito...
ale ještě ze jsem mel rozum a o nafte vůbec neuvazoval, naftak by trpel ještě daleko vic. a mozna ze bych pak zaved opatreni po vzoru nekterych - vypínat jen na noc a zamoroval bych cely okoli, jak to často vidim
zrejme z toho bude OIII zas s 1.8, nebo to downsajzuju na 1.4
Já jsem nikdy u žádného vozu problém s odmykáním a zamykáním neměl. Jenže už 23 let jsem zaplaťpánbu s žádným francouzským křápem neměl nic společného!
Jééé, děkuju za pochvalu. K těm kartám. Opravdu by to už mělo fungovat relativně slušně. Laguna II kdysi používala jinou verzi karty (bych mechanicky choulostivější) a také odlišnou čtečku v palubní desce. I ta se tady kazí. Ale třeba Mégane II už má jinou, lepší.
Já měl zkušenost z Laguny 2, rv. 2002, prodával jsem ji ve 2005 se 110tis a karta byla výborně funkční. Největší a neustálý problém byl se snímači tlaku v pneu, neustále odcházející žárovky /týdně jedna a bylo jedno jestli předek nebo zadek/, podsvícení klimy, ... z těch horších to byla ruční brzda, která měla přítlačný váleček, který mi při jízdě z kopce ze Špičáku zoranžovil brzdné kotouče a pak odešlo i turbo ve 36ti tisících. Poté přišel Vel Satis 3,0dci Initiale - und das war die Katastrofe >:D od prkotin typu špatně naklopených xenonů, přes turbo, motor až po vlastní život elektrického ovládání sedadla, kdy na křižovatce se najednou sedadlo rozhodlo pro přitisknutí na volant včetně zasunutí pod volant, až po - při jízdě - si sedlo odsunulo a lehlo a já seděl na krajíčku >:D >:D >:D druhý Vel Satis byl už v pohodě - 2,2dci, expresion. V rámci záručních oprav jsem vyjezdil od Thalie po Laguny. Naopak výbornou zkušenost mám s dodávkami od Renaultu.
To bych musel zanevřít na všechny značky, protože třeba to trápení s Oktávkou TSI bylo snad ještě horší. navíc ja to neměl odnova viz moje recenze tady :-)
No nevím, minule jsme řešili ty zapalovací cívky, nebo že si elektroinstalace žije často svým životem /hlavně v zimě a za deště/, tady to máš od Tomáše černé na bílém. Když pominu aféru s řetězy, tak němci nebo japonci jsou na tom se závadami trochu líp.
(francouzi si tím zbytečně ničí nápady svých technických a designových vývojových center, protože oni mají fůru dobrých nápadů)
Já tohle nemohu tvrdit, protože až na tyhle maličkosti ( žárovky, senzory ) se mi vysypalo jen turbo a ta ručka, to stálo pár korun rozhýbat brzdič na pravém zadním kole. Měli jsme mezi známými další Renaulty, Mégana 1.6 I a II, oba naprosto super jen spotřebáky (a ten dvojkovej byl automat) Scénika Dci, taky nic.
S VW je to obdobné, už jsem to tu párkrát psal, ale tak :
Oktávky asi 4 ks TSI a TDI + SUP TDI, vše odnova: u TSI 2x řetězy, nouzový režim u motoru, potom u jednoho kusu vysypaná převodovka a i turbo, u všech elektronika, čidla, vlastní život.
Suma sumárum.... nemají si co vyčítat >:D Mne logicky nejlépe vychází zatím ten Ford, naprostá spokojenost, zatím největší nájezd km (mimo té Alhambry, ta měla stejně když se jí to stalo) a tyhle závady vůbec neznám akorát jsem si dnes odřel dveře :/ >:D .
Japonce jsi vynechal........... ok ;-) , ale máš pravdu v tom, že pro ford se skýtá teď v čr superšance. Už jsem se o tom bavil s dobrou kamarádkou šéfkou jednoho Fordu tady v Brně. VW - dieselgate, Hyundai - Vošgate, to všechno je pro ford a francouzské značky tady veliká příležitost, jen to správně uchopit. Navíc ford má v současné době dobré portfolio - od fiesty, přes focus až po mondeo, jako bonus mustang 2,3, který se dá také používat jako denní auto.
Japonce jsem vynechal proto, že ho u nás v rodině a okolí nikdo neměl mimo starších Mazd 626 a 323 a všechny rezly >:D ale jinak motoricky problém nebyl, vše benzíny 1.8 a 2.0. a pak jeden Outback poslední generace, co po 2 letech šel pryč, bohužel podrobnosti neznám, je to vzdálenější člen rodiny.
Nechci tu házet teorie co jsem se někde dočetl, tohle je pouze subjektivní pohled dle vozů z okolí a rodiny :-) Ano, Ford se mi zdá také solidní, ale své problémy měl také, především trojkové Mondea a vstřikovače. Nemyslím si, že by byl dnes problém s novým Passatem s nějakým klasickým TDI dvoulitrem emise neemise :-) Bratranec má Alltrack B7 a je s ním spokojen.
ja pote, co jsem po asi 30tis km mel uz nejmíň patou vymenenou civku (tusim 1600kc), tak jsem je opravoval. většinou mely elektrickym průrazem proseklou izolaci, takze jiskra litata mezi civkou a hlavou motoru. tak jsem tu proseklou část malym vrtackem odfrezova a naplacal na to vterinak. chvili to jezdilo a zase - tak to samy a ještě navrch jsem priplac sklolaminatovy odrezek od plosneho spoje a s jednou taokvouhle ujel snad 100tis, a mozna to tam je doted. u nekterych odcházelo vinuti. kazdopadne jsem vždycky vozil nahradni - at uz novou nebo opravenou, párkrát jsem to opravoval na ceste ...
Tak oni to umí dobře vymyslet pro posádku, ale ten zbytek.... Vel Satise mi chtěli vyměnit za toho Ghosnového. Ale nakonec mi řekli, že by to byl pro ně precedens a měli plné dvory svých "funkčních mašin" >:D dneska bych se rencka nebál, ale díky jejich tehdejší rošádě jsou na úplném chvostu. :-)
Jj, 1,9tka... Nemůžu říct, že ten hvízdací zvuk se mi nelíbil - znělo to jako stíhačka, ale .... no znáš to. Auto bylo od novoty, ještě bohužel s roční zárukou a přístupem ...no, jako v roce 2002 >:D;-)
Trošku mimo mysu,alebo off topic. 23tie číslo AUTOHITU roku 2013 bolo posledné.Po trinástich rokoch skončil jeden veľmi dobrý motoristicky dvojtýždenník.
Poteší ma, ak si prečítam článok od jeho bývalého redaktora, či už na papieri ,alebo na nete.Páni Adam Šrámek,Tomaš Dusil, Tomáš Enge,Ondrej Šámal,Ivan Potápka, Vláda Kyselý,Ján Tuček,Matej Oliva,Jindra Lasík a pán bývali a súčastný šéfredaktor Petr Benzl,dakujem Vám za AUTOHIT.
Je mi ľúto že ho Burza predala,ale ako hovorí moja babka: všetko zlé na niečo dobré. Pevne verím,že Vás táto nečakaná rana od vydávateľa posunula dalej.
S úctou
Rastislav Hrušovský Levoča
Kamarátka má tú verziu po facelifte (ktorá sa mi síce moc nepáči), ale je to fajn pohodlné a mäkké auto do mesta. Oproti súčasnej štvorke to ale podľa mňa nebol ani na tú dobu taký generačný pokrok. Nejaký dovoz zo západu a v plnej výbave ale môže byť zaujímavou voľbou. :-)
Mám toto clio už 7 rokov, používané ako druhé/tretie auto v rodine. Momentálne má asi 110tkm, s vraj poruchovým motorom 1,5dci. Za 7 rokov na aute raz odišiel motorček na stierače. To je všetko, žiadna iná závada. Olej mením každých 20tkm.
Auto je používané napriek nevhodnej motorizáciii na krátke jazdy v meste.
Absolútne bezporuchové spoľahlivé vydarené autíčko.
Ada prepáč, nechcel som ťa nahnevať a vzhľadom na to že si psychouš, nechoď si prosím ťa hneď podrezať žily :-)
Oh!? Typicke pouziti diesel motoru: "...Auto je používané napriek nevhodnej motorizáciii na krátke jazdy v meste." >:D >:D >:D >:D >:D
Jak kdysi rikal Zappa..parafrazuji: zakladnim stavebnim prvkem vsude ve vesmiru neni hydrogen (vodik), ale blbost. :-!
Musím Vám říci, že Vaše články na Auto.cz, jsou nejlepší za dlouhou dobu. :yes: Jen videa udělejte delší jak 2 minuty a bude to na 1*.
To co popisujete v testu, za to se mohu podepsat. Vlastním totiž totožné auto, jako je recenzované. Už jsem měnil cívky, už jsem dělal stabilizátory na předku, vše sedí :-) Můj kousek je ještě o rok starší a má najeto 156.000km. Z charakteristických závad bych přidal ještě takovou blbost a to nefunkčnost servomotoru centrálního zavíráni palivové nádrže. Toto se prý objevuje snad u všech kusů a celá sranda stojí přes 2.000kč(díl jen v originálu, druhovíroba neexistuje).
Chtěl bych se Vás zeptat pane Dusile, jaký máte jako expert názor na svítivost předních projektorových světel? Za mě určitě lepší jak ve Fabii 2. :-)
Jelikož se zde úspěšnost čálnku měří klikáním a taky diskuzí, je škoda, že zrovna zde to tak nežije, jako třeba pod dieselgate, přitom tohle je opravdu moc povedená rubrika... možná by pomohl Giligt, který přinese ostatní ( i když v hádce :/) :-) Alespoň tu bude živo... nerad bych, aby tato rubrika zanikla....
Mas pravdu, ale nez Gilgit, to radeji napisu 10 prispevku denne, jdu na to.
Jen k Renaultum, koupil jsem tchanovi Clio 2 jako jetinu od 1 majitele, cena 35 k, ciste na vylety za hribky a na nakupy, naprosta spokojenost, bez jakehokoliv problemu.
Hm, svým způsobem je to bohatší paleta než u Talismanu :-) . Že bude 1.6TCe pouze GT AT se dalo čekat... ty výbavy x motory jsou trošku nelogické, třeba proč je TCe i dCi 130 v Zen a není v Business... ale budiž. Pokud bude GT za rozumnou cenu...
jj ta absence 1.2TCE u Business je docela zajimava. No ale ty ceny jsou docela dost přestřelene. Kdybych použil nějakou pevnou slevu ktera by zhruba odpovidala našemu trhu tak je to pořad opravdu hodně. Vicemeně když budu vychazet ze zakladu tak je to nějakych 150tkč dolu.
Vždyť pišu že bych u zakladu odečetl 150tkč což by znamenalo cca 340tkč což by mohla byt cca realna cena u nas. A když toto poniženi aplikuji na ostatni verze.......
To byl dnes zase pěkný rendlíkovský mejdan. Není divu, redakce dobře ví, kdo ji platí. A tak černé je bílé, šunt je spolehlivý, kreatura nádherná a rendlík je auto...
Jenže reálný život neoblafneš a tak nakonec vše zůstane při starém...
Fascinují mi zdejší rendlíkovci, kteří se chlubí tím, že do svého krámu během prvních 100 tis km (kdy opravdové vozy jsou teprve sotva po záběhu) nacpali "jen" pár tisíc korun.
A vyjadřuji těmto bezmozkům svoji shovívavou soustrast... :-!
Jen tak mimochodem kamarádova R19 co zdědil po otci od nova od roku 1993 do teď najezdila asi 350 tisíc km a kdyby jí opilej polák nezbořil na parkovišti, tak jezdí dodnes a vůbec žádný problém neměla :-)
kdyz bylo adovi ctyricet tak mu maminka rekla ze by si mel najit nejake devce. ada koukal nechapave zase jako de*bil tak ta tatik sdelil jasneji - ADO najdi si nejakou pi*cu. ada zapatral v pameti vyndal stare sesity ze zakladni skoly a nasel tam obrazek pi*ci. rozhodl se teda ze si najde tu nejvetsi. zasel na dalnicni parking a byla tam. vlezl dovnitr a turecky kamionak mu dal co proto. dlouho nemohl sedet a doted na to vzpomina
Článek sice fajn (soudě dle první kapitoly a reakcí v diskuzi), ale vidím že už tady nikomu nevadí kapitoly. Tak dlouho nám to tlačili až si prostě všichni zvykli?
Po opakované kritice musím Tomáši uznat, že to má naštěstí vzrůstající tendenci. Už jsem ze sledování nebyl tak nervózní :-)
Ještě pár pokusů a bude to snad dobré ;-):yes:
Clio jsem si před pár týdny koupila ojeté a jsem s ním víc než spokojená. Narazila jsem na dost výhodnou nabídku, ale bohužel v nevhodnou dobu, tak jsem si musela pár tisíc půjčit. Nejvhodnější úvěr jsem si našla tady: [odkaz] :-)