Rover, tradiční anglická značka s relativně pohnutou historií. V roce 2005 zavřela své brány. S jejími někdejšími produkty se však na silnicích stále setkáte. A nejvíce zájemce o anglická auta láká model R75.
No me vzdycky ty palubky prisly skoro stejny. V cem autor spatruje takovy rozdil? Architektura rozvrzeni ploch a umisteni funkcnich/ovladacich prvku jako napr. vydechu ventilace, radio atd. byly shodne a rozdily byly jen v jejich designu (napr. tvar vydechu ventilace elipsy vs obdelniky apod.).
Rozdíl je propastný. Mluvím o původním S-type do roku 2002. Nevím ty příšerné zelené displeje jaké měla už XJ40 v roce 1986 a také celá americká produkce té doby mi moc exkluzivní nepřijdou. Od roku 2002 má i tenhle Jaguar palubku krásnou ve stylu Jaguarů let minulých. :-)
Ten rover vypada jako z let 1950-1960 a vubec premyslim k cemu delat test. To si to jeste nekdo kupuje? A kdyz jo, tak za 15tisicKc mu jsou stejne nejake rady k nicemu a kakaovnik stejne nedela udrzbu. Vyjezdi olej, vyjezdi auto.
Představte si, že si to i občas někdo koupí. Vážně každý nemusí mít v téhle zemi Ocatvii TDI v kombíku nebo Mondeo či Passat. je to zajímavá altrenativa. A za 15 000 korun to fakr není. Leda na díly. Hezké kusy stojí mězi 50 až 100 000 Kč.
Suhlasim, naozaj velmi dobra jazdenka, ktora ma svoje caro. Som rada, ze su taketo clanky, lebo ked sa testuju draha a nova auta ako je BMW7 co robil Draho, tak je to sice fajn, ale nie je to pre mnohych z nas uzitocne, lebo na taketo auto si mozno ani za 10 rokov nenasetrime >:D Rover uzasny, dakujem aj ja :-)
Mám jeden přes sedm let doma a udělal jsem nejlíp, když jsem si ho tehdy koupil.
Jde o kombík ve výkonnější naftě a prostřední výbavě.
Už tehdy stál pouze cca 60% ceny srovnatelně motorizované a vybavené fabie (bavím se o stejném stáří i najetých km) a po 120 000 km se to na servisu vůbec neprojevilo.
Měním olej, brzdy, pneumatiky a jedenkrát i tlumiče, jinak téměř vše šlape jak hodinky.
Jednou jsem měnil i ramena, protože čepy nejde měnit zvlášť a ty naše cesty jsou pro takhle těžké auto vždycky problém.
Jediný problém se servisem jsem měl, když se mi prošoupala o hadičku hliníková trubka klimatizace a uniklo medium. Tenhle díl nešel nikde sehnat a svařovat úzký hliník se nikomu moc nechtělo, ale všechny ostatní díly jdou sehnat snadno a rychle a opraví to každý rozumně zdatný mechanik.
Spotřeba 5,2 - 6 litrů podle profilu trati, rozvody přes řetěz, bufík k naftě v základu (ikdyž jen automatický). Po BMW zdědil velmi funkční kontrolu trakce, která jde i manuálně zapnout a na fesťáku jsem díky ní plynule vyjel kopec na rozmáčené louce snad jako jediná předokolka. Další super věc je taky od BMW a to je praktické otvírání okna zadních dveří. U kombíku ještě kvituji rovnou plochu po sklopení zadních sedadel o takové velikosti, že se tam krásně vyspí 2 osoby nad 180cm s nataženýma nohama ;-).
Tak do roku 2012 jsem tvrdil, že je to nejlepší ojetina na trhu, ale teď už bych váhal kvůli stáří a ne tak výrazně se snižující ceně (ona už pár let nemá prakticky kam klesat :-D).
Dalším klenotem je pro mě Rover 45 1.4 (76kW) - lépe jezdící auto jsem neřídil a stálo i stojí taky pár korun. Lichoběžník vepředu a víceprvek vzadu v kombinaci s fantastickým motorem a slušnou hmotností se postaraly o parádní svezení. V kombinaci s karoserií liftback (nebo chcete-li hatchback) je to pro mě taky velmi nedoceněný vůz!
PS: Jo a 75ce reznou sloupky za okny, abych byl plně objektivní ;-)
K ceně - co jsem před 7mi lety kupoval za 160k, tak je teď po ujetí 110k a těch 7mi letech stáří za 70k (téměř totožnej kousek je teď totiž zrovna na netu nabízen k prodeji v Mýtě :-D).
Dobrý den, jsem rád, že je tu někdo, kdo R75 má a dokáže ho ocenit. A přesně R75 už je na cenovém dně. Za chvíli začne stoupat. Mně se líbí honě R25, MG ZR a Streetwise. :-). R75 takém, ale na tu si netroufám. Asi bych do ni dost vytekl.
Úplnej klenot je pro mě R200 VVC se 107 kW a tunovou hmotností (tuším, že to dělali i v MG), to je parádní mašinka ;-)
My máme doma dvoustovku v dieselu, tam zase není problém jezdit pod 5l/100...
Když jsi vzpomenu, jak jsem v komentářích u Tipa našel odkaz na test z přelomu roku 2005/6 "Motor patří v této objemové kategorii rozhodně k nadprůměru, výkon nad 70 kW nebyl ještě nedávno u čtrnáctistovek obvyklý" a kouknu na tu jedna-šestku ze Civika z roku 95, která měla 119 kW, přijde mi to hodně vtipný >:D
Sice si potrpím na dřevo v obytném interiéru, ale v autech se mi ten leštěný ořech na palubovkách nikdy nelíbil, protože mě to připadalo poněkud kýčovité a nevzhledné a jsem rád, že ta móda už je pryč.
Mě se to auto fakt líbí, ale mam kamráda, kterej je na Rovery vyloženě ujetej, měl dvoustovku, ta už sama o sobě nebyla bez chybičky, pak si koupil tuhle pětasedmu, jednu z posledních, opravdu hezký kousek, V6...... za těch pár let mu to jezdilo snad dva měsíce... pořád něco s motorem, pak si nedal pokoj a koupil si 25tku, taky moc hezký kousek, o jeho historii už moc nevím, ale podezdřele to auto jen stojí na stejném místě >:D
Neříkám, že všechny jsou špatné, ale tyhle tři kusy v mém okolí byly celkem kasičky na peníze a to podotknu, že kamarád je mechanik, takže se tochu snad vyzná >:D možná... >:D
:yes: Ja som mal model 2002 diesel a bolo to ročné auto vo fulke ! Do dnešného dňa na to auto spomínam s úctou a s pocitom že dnes tak pohodlné auto už v tej kategórii nenájdete ! Biela koža , drevo , mohutnosť, pocit bezpečia a to TICHO v kabíne, napriek tomu dieselovému motoru ! Kto v ňom sedel neveril že sa vezie v dízlaku !! Jediné čo bolo trocha obmedzujúce bol audio systém s klasickou kazetou, čo v tej dobe už nikto iný nerobil, ale zas mal CD menič na 20 diskov KENWOOD !! Webasto a mnoho iných vecí o ktorých ste v Passate či 5 BMW a AUDI , mohli len snívať v tej cenovej kategórii ! Ja dávam palec hore a je škoda že tak skončil. Dokonca ak by bol nejaký kus v perfektnom stave, tak by som nad ním uvažoval ako ďalšie auto v rodine. Pravda je že servis je len v Rakúsku a v Maďarsku a aj to nie oficiálny s pochopiteľných dôvodov. Kus auta aj teraz !
Mrkni na sauto.cz, tam jsem viděl jeden pěkně vypadající kombík ve Vysokém Mýtě - stářím a kilometry jako můj, co mám doma. Podle fotek vypadá moc pěkně (o dost líp, než ten můj a ten v dobrém stavu je), takže kdyby se to důkladně prokleplo před koupí, mohl bys mít další auto do rodiny na pár let za 70k ;-).
Já mám už dva roky MG ZT 190 z roku 2005- což je 2.5 V6 190koní. Na rozdíl od jiných testů ojetin, kde je k posouzení často bran pochybný obchoďák, zde jste trefili toho nejlepšího - Pan Mareda je mezi Roveristy uznávaný odborník a jeden z mála není jen fušer. Co se mého MG týče - ano, mám vůle v přední nápravě a budu to teď měnit ( celé rameno cca 3000kč a nejde o výrobek z číny ani polska). Svítila mi kontrolka airbagu ( prostříknuto kontaktolem a zaizolováno). Jinak auto má obrovské charisma, překrásný specifický zvuk šestiválce do 90 stupňů, ano, zní podstatně jinak než "klasické" V6. Kdykoliv s ním někde jedu, tak se lidé otáčejí a co je především příjemné - když zaparkuji vedle mnohem novějšího bmw/audi tak to auto stale působí reprezentativně.
Trochu jsem se bál to přečíst... ale nakonec dobrý.
:-)
Málo platný... 14 let je kus života...
Jo, byly to dobrý auta. A je to napsaný dobře.
To těsnění u K motrů byl tehdy problém.. ale dneska si motoristický národ zvyknul na výměny rozvodů a turbodmychadel ve stejných intervalech za násobek ceny, takže už to nešokuje.
Původně se to považovalo za selhání při konstrukci. ;-)
Re: Trochu jsem se bál to přečíst... ale nakonec dobrý.
Jééé, děkuju moc. A MG ZT je super. Nedávno bylo na prodej jedno s pravostranným řízením. Už model 2005 ale 1.8 série K. Nevím, zda se prodal. A co teprve V8 tedy 260 ( o tom tam nic nemám). K těsnění hlavy válců u série K. Pan Mareda mi říkal, že když se to vymění každý 80 000 km (což je asi i únosné) pak s tím problém není. A pak je série K skoro bezproblémový motor. A hlavně tyhle motory opravdu dobře jedou a málo žerou. A přesně. Dnes lidé na autech mění daleko více mnohem dražších věcí a nikomu to ani nepřijde. Třeba se někdy dočkáme, že se MG začnou vozit také do ČR. Pak budu první, který požádá o jejich volant k testování. :-). Třeba MG6 bych rozhodně zkusit chtěl, byť to auto vypadá dost asijsky. Ale jízdní vlastnosti to má podle Britů suprový. :-)
Re: Trochu jsem se bál to přečíst... ale nakonec dobrý.
:-)
MG ZT 260 je úplně jiný auto... Amerika se všemi ctnostmi - i nectnostmi.
Jasně, jen to chce nečekat, až to rupne... a měnit je třeba i šrouby - a v tom je ten problém. Většině lidí je líto dát těch cca 10 tisíc za šrouby... a pak lomí rukama, že se to sype znova znova. :-(
A já jsem "pravověrnej"... takže s čínskou náhražkou už nechci mít nic společného.
Byl jsem byl dotázán, jestli nechci dělat pro ČR/SR zastoupení.
Nechci. :-(
Kdo bude to koupit, musí investovat kolem půl milionů Kč (m
Včera jsme byli v ESA auto líbilo se nám Rover 75 VIN: SARRJZLKYYM168312 Předem slibovanou slevu jsme nedostali to je jedná věc. Když ukázali kupní smlouvu tam bylo 2 stránky nedostatky a závady auta...Aspoň manažer sám přiznal, že nemůžeme reklamovat tento vůz po podpisu smlouvy. " Motor a další díly jsou na konci životnosti" "Úniky motorového oleje, shnilé kabely a totální koroze" atd. Ještě chybí záznamy od roku 2000 do 2021... Takže skoro 20 let žádný údaj. ESA auto nezaručuje ani 1 minutu po nákupu. Ani nevrací peníze. Takže, jsem pochopil, že mají auto hned před smrtí, chtějí jen někomu podstrčit a tečka 🙂 Náhradní díly skoro nejde najít. Kdo bude to koupit, musí investovat kolem půl milionů Kč (možná i více). Musíte s tím počítat....