Diskuse

Ojetý Volkswagen Tiguan: Kilometrového proběhu se nebojte

23.4.2015

Dnešní zájemce o ojeté SUV kompaktní třídy má z čeho vybírat. Vedle plejády asijských vozů se nabízí i evropská alternativa. Tu dobře reprezentuje třeba recenzovaný Volkswagen Tiguan.

 

  • 100 Reagovat !

    foto Neurotic

    Neurotic 23.04.2015  18:34

    Servisní náklady

    Aha takže za 60k km vyměním 2x řetěz, 4x olej v motoru a 2x ve spojce, podvozek a musím se modlit, aby se nic nerozbilo, protože na opravu už nic nezbylo >:D
    • 20 Reagovat !

      foto Futurista

      Futurista 23.04.2015  18:44

      « Re: Servisní náklady

      Ale jinak super kauf, ne? Když teda budeš mít štěstí na kus... :-)

      O tomto se zde na dasAuto.cz asi nedočteme: autoforum.cz/technika/motory-tsi-od-vw-t…
      • 20 Reagovat !

        foto Strelec

        Střelec 23.04.2015  18:57

        « Re: Re: Servisní náklady

        Myslis toto, tvuj odkaz nefunguje
        [odkaz]
        • 32 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 23.04.2015  20:46

          « Re: Re: Re: Servisní náklady

          Dost hrúza, stejně jako diskuze nebo spíš zkušenosti pod článkem. A moje zkušenost to potvrzuje.
      • 00 Reagovat !

        foto koos323

        koos323 25.04.2015  21:34

        « Re: Re: Servisní náklady

        Tak dočtete se o jiných věcech. Ten materiál na autoforu je z pohledu našince zcela mimo mísu. A jestli tady někomu připadá článek o ojetém Tiguanu na auto.cz jako PR na bazar, tak by se měl nad sebou zamyslet. Dotyčný asi vůbec neví, co je PR článek na nějaký bazar.
    • 92 Reagovat !

      foto spojka

      spojka 23.04.2015  18:49

      « Re: Servisní náklady

      krám od wv ,nebrat :no: :no: :no:
  • 71 Reagovat !

    foto petrumr

    petrumr 23.04.2015  19:16

    ok

    otázka je, jestli se na to nevybodnout a koupit nový IX35.
  • 70 Reagovat !

    foto PavelK

    PavelK 23.04.2015  19:42

    PR Autobazaru

    Překvapuje mě, že se v článku poněkud bagatelizují problémy s TSI , které jsou v případě Tiguanu opravdu extrémní a rozvody to rozhodně nekončí, ty motory jsou beznadějné, neřešitelné....

    Naopak 2.0 TDI se tu křivdí, životnost hřídelky pohánějící vyvažováky je nejméně 400 tis., tady někdo ze setrvačnosti otevírá problémy motorů PD, které se však do Tiguanu nikdy nemontovaly. A pokud by přece jen někdo měl strach, verze 81 kW vyvažováky nemá vůbec. No, že je v článku trošku hokej ohledně výkonových verzí 2.0 TDI, to je už jen taková drobnost.

    Celý ten článek mi přijde jako PR autobazaru, aby se prodaly, jinak neprodejné, TSi.

    • 10 Reagovat !

      foto kuny

      kuny 23.04.2015  22:05

      « Re: PR Autobazaru

      no tak to je omyl, ona sestihranna hridelka skutecne pohani plastove kolo olejoveho cerpadla a ma ve zvyku se omackat a protocit. tlak oleje se vsak neztraci postupne, ale nahle. protoci se proste jednou. a je to bezne kolem tech 150 tisic. ja ten motor mam, primo v tiguanu, pocitam s tim na vymenu vcas.
      • 01 Reagovat !

        foto hittman

        hittman 23.04.2015  22:51

        « Re: Re: PR Autobazaru

        No to, co jsi uvedl, je případ motorů 2,0 TDI v passatech od roku 2004 (103 a 125kW) se střikem PD. Následujících 2,0TDI se střikem CR se toto netýká.
        • 10 Reagovat !

          foto kuny

          kuny 24.04.2015  07:07

          « Re: Re: Re: PR Autobazaru

          no, dobre, motor jsem rozebrany pochopitelne nemel, ale v SM jsem tot cetl v prime souvislosti s motorem CR a dvouhmotou (coz mam), takze budto jsem nacerpal nespravne informace ja v SM nebo mas nespravne informace ty (a timto nechci rici, ze SM je pro me verohodnejsi zdroj, ciste konstatuju protichudne informace, ktere k tomu mam).
      • 00 Reagovat !

        foto gil54

        gil54 24.04.2015  09:54

        « Re: Re: PR Autobazaru

        K problému hřídelky (hlavně u motorů PD): [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto koos323

      koos323 25.04.2015  21:38

      « Re: PR Autobazaru

      Problém je, že ta šestihraná hřídelka je i u CR. Naopak původní PD měly dokonce jiný problém a to s řetězem, který poháněl vyvažováky a olejové čerpadlo. Pak se to předělávalo na soustavu ozubených kol. Verze 81 kW vyvažováky má, pakliže má DPF. Jistě také víte že o tom, zda mootr má to či ono rozhoduje jeho kód když jste tak znalej a vůbec ne výkon.
  • 31 Reagovat !

    foto Auto-CZ

    Auto CZ 23.04.2015  20:22

    C(t)igánsky mercedes

    ženské neubrzdila a narazila do auta pred ňou vari v 10 km hod, a na tiguánovy premáčklo až vodičové dvere, okrem kapoty, nárazníka, svetlometu, blatníka všetko poškodené, to auto je snáď z recyklovaných konzerv?
  • 41 Reagovat !

    foto Pepek

    Pepek 23.04.2015  20:23

    A já si do teď myslel...

    že VW, škoda (peněz), seat a další VW klony jsou nejlepší a nejspolehlivější auta na světě :-) :-) :-) :-) :-). Alespoň tady se furt na ně pěje chvála.
  • 60 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 23.04.2015  20:44

    haha

    Nemít ho dva roky, snad bych tomu článku i uvěřil. Já jsem TSI prodal těsně pod 40tis km ale už do té doby se odehrávalo několik podivnstí - třeba zmizela voda z chladiče, ale systém byl těsný nebo mi po první výměně oleje mizel litr na 1000km občas se bíle zahulilo z výfuku...no aspoň že se dvouletý Tiguan prodával tak strašně draho...
    • 30 Reagovat !

      foto petrumr

      petrumr 23.04.2015  21:18

      « Re: haha

      tohle se dělo i u fábií s tsi- jak je odpojitelná vodní pumpa podtlakem, tak nemruzka mizela tímto ventilem do sání díky blbé membráně v té vodní pumpě.
    • 10 Reagovat !

      foto kuny

      kuny 23.04.2015  22:09

      « Re: haha

      ja mam 3,5 roku s malym najezdem 35000 km, 2,0 tdi 4motion 103kw ve velmi pekne vybave (napr DCC)- zatim bez jakehokoliv, byt sebemensiho problemu (mam bixenony, tedy nemenim ani zarovky ;-)), jo a i gumicky steracu mam jeste puvodni, a zatim jsou stale velmi dobre.
      • 20 Reagovat !

        foto Moik

        Moik 24.04.2015  07:27

        « Re: Re: haha

        Kuny buď rád... ale vem si, že máme ve firmě Mondea, která jsou 7let stará, najeto 240tis km a mají původní spojky vstřiky turba dpf, všechny čidla ventily, podvozek všechno...dokonce i tlumiče jsou podle testu zcela v normě.

        Ale takhle to už u VW je..."moje auto je naprosto v pohodě - má 3,5roku a 35tis km"
        • 10 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 24.04.2015  08:03

          « Re: Re: Re: haha

          Já mám ve firmě dva golfy combi 2008 1,4 tsi jeden s nájezdem 205 a druhý 270 tis. km. Asi brutální štěstí, protože těm autům nebylo nic a přestože referentská, uvnitř vypadají naprosto zachovale, motory bez zásahu, spojky původní, kolem 200 měněny tlumiče a kotouče. Teď referentská auta měním, tak ten s menším nájezdem půjde, tomu s větším jsem nechal preventivně vyměnit řetěz, protože auto s takovým nájezdem nemá smysl prodávat, a pár let na ježdění kolem komína ještě poslouží.

          Otec má tiguana facelift 2012, tdi 103 kW DSG, najeto něco přes sto tis. a kromě pravidelného servisu nic.

          On je to problém osobní perspektivy, před golfy jsme měli dva passaty 2005 2,0tdi manuál, první rok výroby, jako referentská auta udělaly za tři roky každý přes dvě stě tis. a pohonný řetězec u obou naprosto bez problému, oba naopak měly stejnou závadu na kabelových svazcích předních dveří, kdy do nich střídavě šla a nešla el. a byl porod než to servis našel a odstranil. O hrůzách prvních tdi v B6 passatech jsem četl stejně jako později o hrůzách tsi, mě se to vyhnulo. Pak si vyber. Na základě osobní zkušenosti bych se tu mohl vypisovat, jak všechno je šit, jedině vw, podívej, co ta auta bez problému zvládla atd., atp. Chci tím jen říct, že se tu donekonečna můžem mlátit po hlavách osobními zkušenostmi, ale obecně je to k ničemu, to k tomu tvému závěru ve smyslu, mondeo je držák, vw ne. Takto to prostě není. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Neurotic

          Neurotic 24.04.2015  08:23

          « Re: Re: Re: haha

          No ještě lepší je varianta mám najeto 40tis. km a v interieru jenom občas něco drncá a už to bylo 2x neplánovaně v servise, ale funguje to bezproblémů, ojetinu od normálního výrobce ovšem nechci, protože by všechno fungovalo >:D
          • 11 Reagovat !

            foto CommonUser

            CommonUser 24.04.2015  08:58

            « Re: Re: Re: Re: haha

            Moja A4 schytala vsetko pisane po nete a este nieco navrch. Sused na GOLFe detto, teraz novy Tiguan 2.0 TDI 60 tkm - DPF, EGR, olej. VW sa drzi hesla Zabava do kazdej rodiny.
            Toz, ze tie nemecke znacky vyhravaju len TUV, Dekru a samozrejme ADAC rebricky ....
            [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto kuny

          kuny 24.04.2015  09:03

          « Re: Re: Re: haha

          No vždyť já také rád jsem, je mi jasné, že 35 000 km není žádný nájezd, svým tvrzením pouze uvádím, jak je to zatím v mém případě, nijak tím neargumentuju ve prospěch nebo v neprospěch modelu jako takového. Co se ale po 3,5ti letech soudit dá je protikorozní ošetření vozu - to je výborné. Až teď po čtvrté zimě mi začala lehká povrchová koroze chytat na hranách/svárech podvozkových dílů. Co jsem měl možnosti doteď vidět opel, renault, mitsubishi, nissan, škoda tak podobný rozsah koroze mají po první zimě... no a 7 let to je přesně 2x3,5, to není žádný věk, nájezd 240 000 je samozřejmě výrazně větší, ale určitě bude v lepším stavu sedmileté auto s 240 000 než třeba patnáctileté auto s 200 000. Zejména když jsou ty velké kilometry často najezděny na delších trasách. Protože o Fordech zcela jistě vím zejména to, že si s VW co se kvality týče nemají co vyčítat...
      • 00 Reagovat !

        foto Neurotic

        Neurotic 24.04.2015  08:18

        « Re: Re: haha

        Takže sis koupil nové SUV s 2l dieselem na 10k km ročně tomu říkám výhodný obchod >:D

        No, kdyby u auta s nájezdem 35tis bylo potřeba vyměnit půlku věcí tak by bylo asi něco špatně. Až to bude mít najeto 200tis tak se můžeme bavit o tom jestli to funguje a nebo je to krám.
        • 00 Reagovat !

          foto kuny

          kuny 25.04.2015  21:26

          « Re: Re: Re: haha

          hele, odkdy je koupe auta vyhodny obchod?
  • 32 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 23.04.2015  21:21

    Převis

    Není chyba v textu, že teréní verze má delší převis? Selským rozumem kratší převis lepší nájezdový úhel.
    • 20 Reagovat !

      foto kuny

      kuny 23.04.2015  22:10

      « Re: Převis

      ze jo...
    • 00 Reagovat !

      foto Moik

      Moik 24.04.2015  07:29

      « Re: Převis

      Já si myslím, že převisy jsou stejný, jen verze do terénu měla nárazníky yespodu seseknuté do špičky - takže o něco větší nájezdový úuhel...ale přechodový byl stejný.
      • 01 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 24.04.2015  09:20

        « Re: Re: Převis

        O převisech se píše v článku, teréní verze je má mít o 2 cm delší, podle mě naopak.
  • 40 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 24.04.2015  07:44

    Tiguan

    Pokud kupujete vůz k použití převážně na silnici a do města, tak před finálovým rozhodnutím doporučuji otestovat Mazdu CX-5. I když není v článku o ní zmínka (z pochopitelných fóbních důvodů), určitě nebudete plýtvat časem. :-!
  • 30 Reagovat !

    foto fangio1

    fangio1 24.04.2015  07:55

    Nebojte se???

    Trochu tomu nerozumím, nemáme se bát, ale máme očekávat:
    - Selhávající rozvody (TSI)
    - Vadný modul připojující kompresor (TSI)
    - Podpálené ventily (TSI)
    - Ztráta záběru pohonu olejového čerpadla (TDI)
    - Turbodiesely TDI.
    - Spálené spojky převodovky DSG
    - Vymačkané silentbloky zadního příčného tenkého ramene
    - Praskající závaží na Hardy spojce

    Samá běžná a snadno řešitelná závada >:D >:D >:D
    • 10 Reagovat !

      foto kuny

      kuny 24.04.2015  09:05

      « Re: Nebojte se???

      Když to čekáš, tak se toho nemusíš bát, ne? ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto Pacho69

      Pacho69 24.04.2015  11:59

      « Re: Nebojte se???

      Proč by ses měl bát?
      TDI = Ten Dým Ignoruj... bát se netřeba ;-)
  • 11 Reagovat !

    foto CommonUser

    CommonUser 24.04.2015  08:22

    KM

    Kilometroveho priebehu sa nebojte, je to aj tak stocene a motor budete kupovat defacto cely novy. A chyba tam aj napr. ohnute ojnice na 1,4 TSI twincharge. Proste bezne zavady podla auto.cz. TDI bude na samostany clanok ... to sa tie vady sem nezmestia ?
    No asi nie.

    Hlinikove odliatky ... hmmmm. A ja som myslel, ze afera z Passatu (B5 ?) ci Audi A4 uz stacila. A ono neeee. Jedem daaal ...
  • 10 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 24.04.2015  12:45

    jazdene auto

    obdivujem vsetkych ludi ktori su schopni a ochotni kupovat jazdene auto ( od neznameho majitela ) za cenu sice mensieho ale vonaveho noveho auta.... este raz klobuk dole .... a velky obdiv :yes: ja na taketo nieco nemam gule ani peniaze nazvys....

    clanok v pohode.... ale pausalizovat sa to neda na vsetko co je v nom popisane ... kazde jazdene auto je totiz ine a to aj v ramci toho isteho modelu .... jedno bude vyzerat po 150 tisic ako nove ako nove a to druhe po 50 tisicoch sa vam zacne sypat po mesiaci od kupy.... ... tusite spravne... presne tak.....hodne.... hodne tu zavisi od majitela a od toho ako sa k autu spraval kde s nim jazdil a podobne.. od jeho starostlivosti a od jeho setrnosti k autu....... lebo aj nevinne a dobre vyzerajuci kusok moze mat totiz skryty problem ... povedzme ak s nim jazdila nejaka nie moc chytra zena v meste a nicila takto autu spojku..... alebo prevodovku.... to buduci kupec na nalestenych fotkach nezisti ze jo..... este raz velky obdiv tym aj za odvahu aj za intuiciu ktori vedia kupit dobre jazdene auto od neznameho majitela ( znamy z rodiny sa nerata samozrejme ) .... na toto by som nemal nervy ani gule...... ale clanok je ok.... :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto LEGOPARK

    LEGOPARK 25.04.2015  10:01

    To si robite kozy...

    Jindřich Šilhánek, manažer vzdělávání u společnosti Auto ESA: "Z hlediska komerční obrátky podprůměrně úspěšný model."

    To si robite *, nie? Dufam, ze to bolo myslene len na Cesko. V Europe niekolko rokov najpredavanejsie SUV!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Jágrova Kopřivová vysvětlila záhadný zlatý kroužek! Je to snubní prsten?

Jágrova Kopřivová vysvětlila záhadný zlatý kroužek!…

Zatímco někteří předpovídají páru Jaromír Jágr (45) a Veronika Kopřivová (26) brzký rozchod, jiní zase doufají,…

Nový rudý pruh na silnici v Ďáblicích: Proč ho sem radnice umístila?

Nový rudý pruh na silnici v Ďáblicích: Proč ho sem…

Barevný pruh na silnici v Žernosecké ulici na území Prahy 8 má hned několik vlastností. Všechny ale mají…

 

iSport.cz

Jágr nahrával, Calgary bez výhry. Pastrňák předvedl úžasné sólo

Jágr nahrával, Calgary bez výhry. Pastrňák předvedl…

SOUHRN | Útočník Jaromír Jágr si v elitním útoku Calgary připsal asistenci a bodoval podruhé řadě, prohře Flames…

Slávistický balet: ťuk, ťuk, gól! Trefu na Villarrealu ocenil Berger i Kuka

Slávistický balet: ťuk, ťuk, gól! Trefu na…

Nejkrásnější gól Slavie v této sezoně? Po remíze 2:2 v Evropské lize na Villarrealu je tu žhavý favorit. Trefa,…

 

Reflex.cz

Česko dostane evropskou dotaci na to, aby se celé proměnilo v dopravní muzeum

Česko dostane evropskou dotaci na to, aby se celé…

Zapomeňte na nové dálnice, nebo vysokorychlostní železnici. Je to moc drahé a peníze náš stát potřebuje jinde -…

Jediné video, které potřebujete vidět před volbami: Neomylný maďarský jezevčík předpověděl výsledky

Jediné video, které potřebujete vidět před volbami:…

Redakci Reflexu se podařil ojedinělý objev. V maďarské vesničce Csolnok totiž žije pes s neobyčejnými…