a tak práskli budíky nad volant. Co to způsobilo: Sednu si do auta a sedačku si dám jako v jiném běžném autě - podívám se před sebe a budíky mi zakrývají část výhledu ven a volant kryje spodní část budíků. Nové Peugeoty jsou jediné auta, kde posaz nehledáš podle sebe, ale podle auta. Takže sedačku vypumpuješ co nejvíce nahoru (stejně tě pořád otravuje vrch palubky ve výhledu jako by sis hodil tašku před sebe na vrch palubky) a volant spustíš ke koulím. Jistě namítnou PSAmilci, že se jedná o zvyk, ale proč si zvykat, když všichni ostatní to mají dobře. Řazení mi připomnělo mé první auto rok výroby 1988.
Ostatní to nemají úplně dobře, protože musíš přeostřovat, pokud se chceš podívat přesněji na tachometr, nevidíš ho periferně. To je třeba na dálnící velmi velmi otravné. Proto mají také "lepší" auta head up displej. Peugeot se pokusil "něco" vymyslet a bohužel to někomu nemusí vyhovovat, tak to je. Jinak myšlenka dobrá.
Nehnevaj sa, ale pises blud. Aj tu musis preostrovat, ved vzdy musis preostrit ked pozeras do dialky a potom na nieco co je meter pred tebou akurat tuto to mas akoze blizsie...
Tieto budiky je vec, ktora ma najviac odradza od kupy 308cky, ostatne chybicky by som prekusol, ale toto nie :no:
No, pokud budeš mí budíky v zorném poli (nebo alespoň v poli pro periferní vidění), můžeš koukat na silnici a přitom periferně vidíš tachometr (alespoň přibližně). U normálního budíku vlastně přestaneš koukat na silnici, podíváš se přímo na tachometr a tím přeostříš...
V zásadě bys měl mít zhruba rychlost "ve voku", ale je to ošidné.
No, když se podíváš dolů na budíky, tak samozřejmě i přeostříš. Jinak netvrdím, že to pežotí řešení je ideální, jen oceňuji myšlenku. Jak to u Francouzů bývá, provedení může sice originální, ale nakonec horší než standard.
V tom případě je to na..., prostě to nefunguje tak, jak by mělo. V autě jsem nejel, takže bohužel nemohu soudit. 308 má budíky nahoře a ještě k tomu i head up (i když v takové odlehčené verzi)
Head up jsem zkoušel akorát v MZD3 - na prd. Stejně jako ty přiblblé asistenty co řídí auto za tebe i když ty vůbec nechceš. Tam to pípá, tam bliká a samo brzdí, protože to vidí kamión, který bez asistentů přirozeně předjedeš.
Řídím se hodně sluchem. Podle sluchu řadím a udržuji rychlost. Vizuálně jen občas kontroluji, jestli neutíkám. Po nějaké době za volantem prostě vím, jakou mám zhruba rychlost. Do přístrojů nemusím civět. :-) Jakmile má auto automatickou převodovku a je opravdu dobře odhlučněné, tak je to horší.
Cílem by mělo být zkrátit vzdálenost, kterou musí oči "urazit". Dále, abys periferním viděním měl co nejlepší rozhled, když se díváš na přístroje. Když před tebou někdo začne brzdit, nebo ti tam vjede, tak na něj nemusíš mít zaostřeno, aby to upoutalo tvou pozornost.
přesně tak, spousta lidí nechápe a píše to naopak, při pohledu na tachometr máš v periferním zorném poli dění před autem, takže jak správně píšeš někdo brzdí např. vidíš to ihned. V podstatě děláme to i podvědomě aniž si to umíme přiznat. Pokud někdo stejně jako já máte nevěstavenou navigaci a máte ji připnutou na okně, tak po velmi krátké chvíli se díváte na rychlost ne na tachometru, ale na navigaci, protože je to snažší... v tyto chvíle se konečně ujasní, co je ergonomie a co je zvyk, jak tady někteří pisálci zaměňují.
v zásadě je to ale naprostá pitomost, nevím o nikom, kdo by koukal na rychlost, pokud jede za jiným vozem. Na rychloměr bliknu očima, když mám před sebou alespoň trochu volna.
v obcích máš radar rovnou na sloupu veřejného osvětlení ;-) V zásadě v koloně stejně volím tempo kolony a na 50ce se nepotřebuji dívat, že jedu 50, to prostě cítím.
Píšu někde, že nic jiného než tachometr nesleduju? Nehysterči. Ohrazuju se tu proti těm, kteří tvrdí, že tachometr nesledují během jízdy, obzvlášť v koloně jedoucích aut.
Pleteš tady jabka a hrušky, motáš se v tom nesmyslně.
Zrcátka - nevím jak ty, ale já mám zrcátka nastavena tak, že hlavu ani pohled nemusím nikam sklápět, zkus to taky, to interiérové nenáí připevněno na pevno, a dokonce i ty venku se dají ovládat, někde dokonce elektricky!
Rádio přepínám, ale jeho ovládání mám pod volantem, kde se nepotřebuji dívat, neb jej umím bezpečně ovládat, neb je to ergonomicky výborně vyřešeno. Mohu z pod rádia dokonce ovládat i BT aniž bych přestal pevně svírat volant. Display rádia mám v kapličce nahoře, opět tak, že periferie sleduje dění před vozem, nikde u kolen.
Ad 208 - pokud máš 140 cm, tak chápu, že přes budíky nevidíš, jinak ne, ale v tom případě bys měl za volantem používat dětskou sedačku. Samotné budíky ve výhledu nezavází a také zbytek ovládání bčetně navigace je nahoře.
Ano, když za někým jedu, tak se v první řadě starám o odstup. Většinou kvůli němu musím brzdit, takže ani není důvod kontrolovat rychlost. Obecně platí, že se příležitostně dívám na přístroje. Jsou výjimky, do hloubky to rozebírat nemá smysl.
Když na to přijde, preferuji si udržet co největší kontakt s prostorem před autem. Ať se dívám na přístroje, nebo na obrazovku palubního systému. Je to podle mne lepší a víc mi to vyhovuje. Pokud preferuješ úplně ztratit kontakt, je to tvá věc. Jsem toho přesvědčení, že věci se mohou pokazit velmi rychle. Navíc auta dnes poskytují hodně informací, ne vždy rychle stravitelných.
"preferuji si udržet co největší kontakt s prostorem před autem"... :yes: Můj otec, když mě učil jezdit, mi říkával: Nikdy nečum jen pár metrů před sebe, ty musíš vědět, co se děje dávno předtím, než tam přijedeš. Svatá pravda.
Mám 183 cm a 90 kg, pravda, v době, kdy jsem 208 jel, tak jsem měl tak o 5 kg méně >:-[] , první rozjezd znamenal zastavit a přeštelovat sedadlo i volant jinak než jsem zvyklý... a ejhle, příjemný posaz, ruce pěkně dole, ani na apex jsem se nemusel natahovat, taková motokára s 6 airbagy. Při pohledu na budíky jsem neztrácel v periferii kontakt s vozovkou, takže za mne :yes: Souhals s tebou však s řazením, to je pro PSA velká ostuda, pětikvalt je pořád tragédie.... ale zažil jsem i takové, co mi řekli, že to řazení je v pohodě...
Nejvíce mne na tom zaujalo to torzo německého radiolokátoru Würzburg z druhé světové války. Bohužel nekompletní. Na svou dobu zařízení plné převratné technologie. Škoda, že ten krám vpředu brání pohledu na tu pěknou anténu! [odkaz] [odkaz]
To ostatní nestojí za komentář. ;-)
To snad nemyslí redakce vážně. Je to jedno z nejméně prostorných vozů své třídy, pro 4 dospělé osoby v podstatě nereálná přeprava. Stejně jako třeba Clio.
Taková i20, Rio, Fabia, Ibiza či Polo či Corsa je citelně prostornější, na zadních sedadlech o celý parník :-!
Obecně pohledem západní (vyspělé) země to není kritika - tohle má být malé auto do města. Jenže pohledem východoevropana je to prostě průšvih, protože se tu bavíme o rodinném kočáru pro všechny příležitosti...
208 už dnes ani ve východnějších částech Evropy včetně náš rozhodně nepředstavuje rodinný kočár, vzhledem k rozdílu v ceně mezi nižší sdtřední a malým vozem cca 50t Kč (byly doby, kdy rozdíl byl daleko větší, nižší střední za 250t kč nešlo koupit, dnes ano, minimum bylo 350t a výše, malé vozy v podstatě vždy začínaly na 200t Kč jako dnes) .
No a prostornost na zadních sedadlech. Já zkoušel prostor za mnou (183cm) a sedl jsem si bez větších problémů, hlavně oproti 207 je pár cm na kolena znát, Fabia je na tom stejně, i20 a Rio přiznávám mají pár cenťáků navíc.
problem u malych aut ako 208 alebo clio ci fiesta nie je tak ani kratky razvor ako skor zvazujuca sa strecha a zadne stlpiky karoserie, na kolena mas aj vo fieste miesta dost len kde dat hlavu ze?
špatně jsi mě pochopil. Nejde o to, že by nebyly alternativy nebo že by nebylo možné koupit dražší vůz o třídu výš.
Jde o to, že u nás stále existuje skupina, pro kterou je koupě auta velikosti Fabie jedinou možností - chtějí prostě plnohodnotný nový vůz (žádný lowend typu Logan či 301 nebo Rapid) a na víc než auto velikosti Fabie nemají.
A Fabia 4 dosplělé odveze, P208 rozhodně ne.
Fabia
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
P208
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 790
I z těch čísel je vidět, že Fabia je o cca 5 cm v podélném směru prostornější a moje zkušenost to jen potvrzuje. Navíc má Fabia bonus vyššího sezení, takže ten rozdíl tam je opravdu citelný. 5 cm je v téhle třídě obrovský rozdíl :-!
Citát: V technických údajích najdete spotřebu 4,5 litru. Na tu v reálném životě rovnou zapomeňte.
Konec citátu
Redaktoři jezdí po městě, tak by měli očekávat spotřebu 5,5 l (dle parametrů pro město) a nikoli 4,5 l, jak píšou v článku.
obr. 19. má text: Moc praktické není víčko nádrže na klíček – po otevření je třeba ho někam odložit. Stačila by přitom malá šňůrka.
Konec citátu.
Kryt nádrže má dole háček a víko nádrže hrazdičku. To slouží k zavěšení víčka i s klíčem během tankování.
Re: Spotřeba a zavěšení víčka nádrže během tankování
AD víčko: A někde stačí na to nesmyslný víčko na klíček (vždyť jiná fr.automobilka má už 12 let bezvíčkový přístup - a není nic lepšího) přilepit škrabku, a hned jsou z toho simply clever orgie, při kterých i na to šroubování a věšení víčka zapomeneš...:-D
mam rad male auta ale 208 je fakt vzadu az prilis mala, rio alebo i20 pripadne corsa su uz inde, pre mamicku s dietatom to bude fajn auto na vozenie deticiek do skolky a do prace a nejake to behanie na nakup alebo na fitness po praci s kamoskou ale ja osobne by som bral uz nejake vacsie male auto, rio sa mi uz pozdava viac pripadne aj fabia alebo polo.
dalsia vec co mi trosku vadi u francuzov je ich vecne pochybna kvalita, bohuzial by ma na kupu francuza asi nikto nenahovoril ked mam moznost ist do ria alebo fabie ci corsy, ktore su kvalitnejsie a hodnotnejsie a to este nehovoriac o tom ze 208 vobec nie je lacne auto, za cenu 1,2ky v pezote mozem mat 1,4ku rio ktora je uplne uz inde ako 208 a nielen motoricky ;-)ale vo vsetkom je uz o level vyssie
Mě by tedy zajímalo, co si představuješ pod pojmem level?
Já jel jak Rio, tak 208 (tu dokonce v několika motorizacích) a kromě prostornosti nevidím ten level výše Ria... teda ano, plasty v Riu smrdí možná o dva levely více než 208, která má interiér v podstatě o ten level výše než Rio.
No, Toppere, já často jezdím v Riu u kolegy, ale věř mi, že mě by nikdo nepřemluvil ke koupi korejskýho auta. Nic proti nim, ale zlatej francouz... Kvalitou i spolehlivostí. Mám ještě zkušenosti s i30, a větší kostitřas (5D) jsem nejel. Dnes není rok 2002, kdy francouzi opravdu bojovali s kvalitou, ale je rok 2014, kdy už ta kvalita je, nebál bych se napsat, srovnatelná, a možná, i nad německým mainstreamem...
Najezdit s novým autem pouhých 23000 km je opravdu test o ničem! Škoda paliva a času! Dlouhodobej test bych viděl minimálně na 300000km! Sám jsem s francouzem dosud najel 350000km a tak bych mohl radit! >:D V kolika km upadne výfuk,kdy se vysere eletrika, kde jaká závada, atd...A né toto! 8-s