tento postup sa mi paci, predsa len letiet viac nez dvojnasobkom povolenej rychlosti je peklo. A to este nehovorim ze sa mu do pruhu strci bez blinkru nejaky cesky/polsky/holandsky kamionista ktory chce predbehnut svojho bulharskeho kolegu
Toto je velice ucinny zpusob trestani piratu silnic vsech prijmovych skupin. V tomto pripade se divim danemu piratovi. Pochazi ze zeme, kde na vynikajicich dalnicich je nejvyssi povolena rychlost, jakou mnozi z nas pamatuji s dob nedavnych, tudiz 110km/h. Navic svedske postihy za poruseni pravidel silnicniho provozu jsou velice podobne tem svycarskym. V pripade tohoto pana je zrejme, ze vyse prijmu neodpovida mozkove kapacite jedince.
Uvital bych zavedeni podobneho systemu postihu i u nas v CR.
Souhlasim. V kazdem pripade by zmena byla na miste.
Svedove ani svycari nejsou po Evrope vyhlasenymi piraty silnic. Jsou zvykli jezdit opatrne, protoze postihy jsou pro vsechny stejne (velice) bolestive. To se vsak o cesich rici neda.
Z clanku jsem pochopil, ze pana zastavili pred hranicema, tudiz byl asi na ceste ze Svycarska ven. Namerili mu 290km/h, tady uz zadne vymluvy nepomuzou.
v česku by to bylo 6000,- bez bločku:-D no a té rychlosti se nedivim, jestli jel z Německa, kde by tak teoreticky mohl jet, jestli ještě platí neomezená rychlost, tak nemohl ve 290km\h ani rozeznat značku Švýcarsko:-D no a než ho zastavili, tak celý Švýcarsko přejel, beztak ho chytli na pumpě, jinak by ho nedojeli
Mne by vubec nevadilo pokud by policie fyzicky merila rychlost a na zaklade odebranych pokud by mela bonusy proc ne!?
Stejne 7 z 10ti policajtu sedi jen v kanclu. Nemluve o zahranici napriklad UK, tam maji takove vyhody a volna, ze mnozi maji vice volna nez ucitele a cely statni aparat dohromady.
Samosebou +10% prekrocena rychlost na dalnici by mela byt plus minus tolerovana, nikdo nechce tisicove pokuty zato, ze jel o 5km/h rychleji nez mel to by byla hloupost.
Jinak kamarad co se narodil v Zurichu a pracuje jako ucetni, rikal ze korupce se provadi uplne jinak nez na co je zvykem v jinych zemi. Jde spise o vymenu protisluzeb nez uplatky jak je zname.
Ale ja jsem malej pan, mne se nic takove v zivote tykat nebude. ;-)
Odrbavat? Samozrejme, ze ne. Pokud bude dodrzovat zakony a predpisy, zadny postih mu nehrozi. Vyssi prijem nedava nikomu pravo porusovat predpisy. Naopak tento styl postihu dava vsem stejnou motivaci je dodrzovat.
Nekteri potrebuji tuto motivaci casteji, aby dany system pochopili.
V systemu podobnemu tomu svycarskemu bys hned zaplatil treba 3000Kc, zalezi na tom, jak "schopny" jedinec jsi (pokud pouziju tvuj slovnik). Mozna by te to motivovalo dodrzovat predpisy.
Tenhle přístup by akorát vedl k policejnímu státu. Jen ať to zůstane tak jak je. Vzhledem k dnešní stavbě silnic a vozidel je hloupost mimo obec nutit řidič jízdu 90km/h (samozřejmě že ne v určitých místech) a 130km/h na dálnici.
Na 90% okrsek co jezdím (najezdím 50tis ročně) se dá jet pohodlně více než 100km/h
Nemyslim, ze Svycarsko a severske zeme jsou policejnimi staty.
Souhlasim s tim, ze na vetsine silnic se da v urcite mire jet vice nez 90km/h a na urcitych usecich dalnic vic nez 130km/h.
O tom to ale neni. Jde o dodrzovani predpisu. S tim ma tady mnoho nejvetsi problem (ocividne mezi ne patris take). Uz pri nastupu so autoskoly je kazdemu jasne, ze nedodrzeni predpisu se tresta v podobe pokuty (bodu, apod). Svycarsko a severske zeme takto dost ucinne potiraji tyto v Cesku nepolepsitelne a nasim systemem nezvladnutelne jedince.
Nemyslím si, že bych byl nějaký extrémní porušovatel předpisů - někdy rychlost, někdy předjíždění, nic výjimečného. Za své chyby jsem v případě dopadení platil. Ty jsi notorický dodržovač předpisů?
Potírají dosti účinně? Máš někde nějaký přehled, kolik že to přesně zkrotili řidičů?
Tohle je vážně extrémní případ, u nás by také neprošel tak jednoduše. Pokud se ti nelíbí naše systémy, přestěhuj se někam, kde se budeš moci cítit bezpečně. Pokud se ti líbí, nedělej nám tu přednášky na téma, jak je to v jiných zemích fajn.
Když mne chytla policie za překročení rychlosti mimo obec, jezdil jsem chvíli předpisově. Jenže za chvíli, když nevidíš prevenci na silnicích, tě chmury zase přejdou. Tak jo, zaplatí si vysokou pokutu, ale pak zase rok policajta nepotká. A pak zase zaplatí pokutu...
Jo, u nás se zaplatí pokuta, dokonce vyšší než v Německu a je rok "klid".
V Německu zaplatíte pokutu třeba poloviční, ale další už třeba za týden. Ve Švýcarsku to mají podchycené ještě líp, takže tam klidně obden.
A auto tam není žádný luxus jako u nás - prostě vám ho zabaví, pokud uděláte něco, co se policajtům hodně nelíbí - jako tenhle švédský frajer. A mimochodem jestli ten pán Švédsku nic nepřinese příští rok na daních, to je asi Švýcarům úplně jedno.
S komunismem nema toto nic do cineni. Pokud vim, v zadne komunisticke zemi se podobny system postihu nikdy nepraktikoval. Jde pouze o ucinny financni trest za vedome a zavazne poruseni pravidel silnicniho provozu. V tomto pripade je mozne, ze jde jiz o trestny cin.
Je rozdiel, ked idem po dialnici s neomedzenou rychlostou a pocitam, ze niekto to aj vyuzije a ked idem na dialnici s "nudnymi" max 120kmh a niekto zrazu preleti okolo mna 300kmh. Pripadne si planujem obiehaci manever s tym, ze viac ako 120 ten v lavom pruhu za mnou nepojde a zrazu...
Po nedavnom prelomovom vyroku sudu v CR, ze vinny je ten co nedal prednost a nie ten, kto porusil rychlost, by som na to doplatil ja.
Bylo tam řečeno, pokud nebude rychlost výrazně vyšší, než povolená. 290 oproti 110 je více než výrazně vyšší rychlost :o)))
Ale jestli s tím máš problém, tak raději nejezdi. Pokud by si tento výrok soudu vyložilo více lidí jako Ty, závládl by na silnicích krásný stav :-!
s tymi spetakmi si dost mimo. Staci aj mierna zakruta, alebo horizont, v zrkadlach vidis mozno poslednych 200-300 metrov, davas smerovku predbiehas a lala....o par sekund mas za sebou niekoho, kto je viac ako dvojnasobne rychlejsi....ten rozdiel rychlosti je v podobnom pripade prilis velky.
čo si to dovoľuješ za výrazy? 8-s sám si mimo.
Ja píšem z vlastnej skúsenosti, dobre viem ako dlho ma vidí vodič predo mnou keď ho dobieham. Dosť na to, aby uvoľnil pruh ak sleduje priestor za sebou. Na diaľnici nie sú zákruty alebo horizonty, ktoré by znemožnili reakcie. Je to o tom, že na to dosť vodičov kašle, alebo sú vystrašení z toho aby udržali auto v pruhu alebo čo, často ženy, tak je to 8-s
Speťáky ti stačia do cca 230-240 určite, resp. žiadny normálny vodič nepoletí tak rýchlo po diaľnici kde sú ostatné autá, aby ho títo v zrkadlách nemohli včas zbadať a uhnúť. Ono sa to vyvažuje nejak samo s tou rýchlosťou, "tvarom" diaľnice a je "zaplnením" autami...
A ked už sme pri matematike, tých 300 metrov pri rozdiele rýchlostí 160km/h prejde za cca 7 sekúnd a to je dosť na to, aby bol vidieť v speťákoch, AK sa ten pomalší vodič do nich pozrie pred vlezením do ľavého pruhu....
Aj na R1 medzi Hronským Beňadikom a ZH sú úseky zrelé na 250 a napr. celú túto trasu môžeš prejsť s tempomatom na 190 a to vrátane všetkých zákrut. Miest na 220-240 je tam habadej atd atd.
Pochopiteľne ak nie si kamikadze tak prispôsobuješ rýchlosť okolnostiam, aj ked je tá rýchlosť mierne zvýšená...
tvoj pohlad chapem...pochop iny.
Nespochybnujem tvoju schopnost a schopnosti tvojho vozidla.
V useku ktory opisujes su mnohe zakruty neprehladne, takze ak ja pojdem predpisovych 130 a zacnem obiehat, tak vzhladom k niektorym zakrutam ta mam za sebou vo velmi kratkej chvili (nemal som sancu vidiet ta v spatnych zrkadlach).
Povedal si to presne v poslednej vete
PS: este jedna perla, ktoru som zazil na danom useku pred cca 3 rokmi. Vo vecernych hodinach za sera som tam natrafil na d.e.b.i.l.a, ktoremu z privesu v lavom pruhu v lavotocivej zakrute vypadaval naklad (nejake drevene hranole, tak to vyzeralo za jazdy). Ak by si isiel tvojich 190 - 240 podla useku, tak by si mal dost zavazny problem (nechcem spochybnovat tvoje schopnosti) v danej rychlosti zareagovat. Ja som mal to stastie, ze som ho mohol obehnut z pravej strany.
PPS: usekov na r1 (v casti o ktorej pises) zrelych na 240 (zrejme mas na mysli rovne useky) zratam na prstoch jedne ruky, aj ked s predlzenim rychlostnej cesty ladomerskej viesky je to stale lepsie
No s tými späťákmi je to tak, že ak je na diaľnici zákruta, logicky do nej idem tak, aby som sa mohol zabrzdiť/vyhnúť nečakanému autu v ľavom pruhu. Takže to nie je stále 240 ale prispôsobuje sa to situácii, ako som písal v poslednej vete. A teda v tých späťákoch ma uvidíš. Lebo je to aj v mojom záujme aby som sa stihol vyhnúť v prípade nečakanej reakcie toho predo mnou napr.
Perly typu vypadávajúce predmety...no to je na úvahu. Otvorene ovediac musím pripustiť že v niektorých situáciách (ak si nenechám obvyklú rezervu a idem na doraz - málokedy ale predsa) by mi toto narobilo problémy a neviem zaručiť že by som neskončil napr. vo zvodidlách alebo v prekážke, aj ked už s podstatne nižšou rýchlosťou.
Tie úseky na 240 sú aj zákruty a nie málo. Na 200-220 ich je väčšina. Pre ilustráciu asi poznáš cestu z BB do BA cez NR. Tak ked vychádzaš z NR z kruhového objazdu pod Zoborom tak je tam po asi 1 km vpravo pumpa Slovnaft, otom odbočka na Prievidzu/Topolčany a za ňou začína taká tiahla zákruta. Tak táto zákruta znesie 235 s malou rezervou ešte. Takže tých miest na R1 sa aj celkom nájde.
Celý problém tejto debaty je v 2 veciach. Jedna je že sú vodiči ktorí rýchlosť veselo (aj podstatne) prekračujú aj ked väčšinou s istou dávkou rozumu, a potom sú vodiči ktorí to zo zásady nerobia alebo iba o 10km/h apod. Tieto 2 tábory sa nikdy nedohodnú, proste sýty hladnému neverí (okrem toho je malá skupina zo zásady proti rýchlosti a basta).
Potom druhá vec (možno je to súčasťou tej prvej) je tá, že skutočne rýchle a na rýchlosť robené auto je tak trochu iná dimenzia. Vodič priemerného auta v živote neuverí čo takéto auto dokáže a kde sú jeho limity a možnosti (a ver že limity vodiča sú dosť ďaleko za tým ešte stále, na limity človeka narazíš tak vo WRC alebo F1, bežnému vodičovi chýba len nácvik kritických situácií). V takom aute sa dá urobiť strašne veľa, ja som sa kalibroval na to moje pol roka. Ked teraz povozím niekoho neskúseného tak sa bojí - bez výnimky. Nechal som sa odviezť na SLS AMG na okruhu a bál som sa ako neskúsený človek v mojom aute, takže SLS (ako aj Sysojovo GT-R) je kompletne mimo predstáv bežného smrteľníka. Takže ak má vodič SLS trochu rozumu, tých 290 nemusí byť vôbec katastrofa a musela by sa stať desná zhoda okolností aby na to niekto doplatil.
Ohľadne ostatných názorov na pokuty a rýchlosť obecne, je to dané povahami diskutujúcich...
nie som extremistom a nie som nemam nic proti rychlejsim (ani ziaden komplex). Hore pises o istej davke rozumu, je fajn, ze tak uvazujes, problemom je to, ze mnoho rychlejsich nie a vidi len seba.
K tej vyske (moznej) pokuty len tolko, ze kazdy, kto vo svajciarsku bol, resp. si pred cestou pozrel predpisy dobre vie, ze 290 km/h je vyslovene provokacia.
Jádro tady té debaty je taky v tom, jak vnímáme institut trestu a pravidel. Typický příklad je trest smrti, já jsem proti, protože na tom nevidím nic smysluplného a mimo to se pak společnost snižuje na úroveň trestanců.
Na začátku ale stojí pravidla a ty bývají často hloupější než tresty. Jen se zamysli jaký má důsledek slepé dodržování. Ano, dělá z nás cvičené opice a průměrný člověk má dost IQ na to, aby se uměl rozhodovat individuálně. Nevím jestli znáte ten pocit na německé dálnici, ale když sem poprvé jel na neomezeném úseku tak mě podvědomí nutilo větší zodpovědnosti. A o to jde, je lepší snažit se lidi naučit přemýšlet zodpovědně, než jenom slepě jezdit podle předpisů. Upřímně, nechci aby po silnicích jezdili rigidní dodržovači, ale aby vylelzli z té mentální krabice a začali uvažovat svobodně. To bysme tady, ale nesměli mít 40 let totality... jde to ztuha, ale jde :-)
Tak presne toto som zabudol ešte napísať: že pravidlá sú robené pre každého a pre všetky situácie - a teda so značnou rezervou (blbovzdorne). Trochu inteligentnému to potom príde aj zbytočne obmedzujúce.
A áno - tiež som za slobodne uvažujúcich ľudí, aj za cenu že to prinesie prekračovanie rýchlosti a občas nejaké tie plechy pokrivené. Čo sa týka vážnejších následkov, je to na dlhšiu debatu ale zrejme všetko niečo stojí a trocha tej slobody...
Když se na tebe dívám, tak jsem si vzpoměl na statistiku nehodovosti dle značek. Na prvním místě tvůj Mercedes a nejbezpečněji jezdí vajíčkáři s Daciema, VW a Škodovkama. Doufám, že budu mít trochu štěstí a nikdy tě na silnici nepotkám. A když tady čtu tvoje názory o blbosti jiných a své vlastní inteligenci, která si dokáže určovat hranice sama, tak tě doufám nepotkám i mimo silnici.
Ten systém je podle mého už v základu defective by design. Zaobírá se hodnotnou, která jde snadno změřit, ale neřeší, jestli tím došlo k újmě. Lepil se na někoho? Ohrozil někoho? Omezil? Způsobil nehodu? Jel tak dlouhodobě nebo prostě jen na prázdné dálnici na pár sekund přišlápl plyn? Nic takového jsem se z článku nedozvěděl. A přitom to je to podstatné... Jsou lidi, kteří jsou už ve 130 km/h smrtelně nebezpeční svému okolí, pak jsou lidi, kteří nikoho nikdy neomezí ani při 150 km/h a jsou i lidé, kteří dosahují místy třeba i 250 km/h a přesto nikoho neomezují... Kdyby se chtěl někdo bavit v právnických termínech, tak se to jmenuje (v českém právu) "materiální aspekt"...
Btw sám jezdím standardně 150 km/h, na nikoho se nelepím, nechávám si odstup a když někdo dlouho neuhývá (a zároveň má kam), tak třeba bliknu jednou levým blinkrem. Je můj problém, že chci jet rychlejo, ne jeho. A stejně tak koukám za sebe a když chce někdo jet rychleji než já, tak uhnu (hned jakmile mám kam)... Takhle jezdím už mnoho let, za volantem nemám stres a snažím se ho nikomu nezpůsobovat. A funguje to dobře. Btw ne, nikdy jsem za více jak 10 let řízení nezpůsobil ani nebyl účastníkem ani malé nehody...
Taktéž souhlasím a 130 na dálnici mi vydrží cca prvních 50 - 100 km pak pomaličku přidávám :-) Na druhou stranu brzdná dráha ze 150 bude někde kolem 100m a brzdná dráha z 290 bude někde kolem 4 násobku. A najdi pak dálnici kde máš stálý výhled 400 m. Takže pokud se ptáš věstli ohrozil tak ti s klidným srdcem odpovím, že ohrozil :-)
To si myslíš jen ty že nikoho svou jízdou nad povolený limit neomezuješ. Bohužel opět se ukazuje jak mizerný a omezený úsudek mají lidi co si myslí že předpisy pro ně neplatí.
S tvoji myslenkou nejde nez souhlasit. V lidske spolecnosti jsou vsak zakony a predpisy a za jejich poruseni, ci nedodrzeni se tresta. Cili trest neni za omezeni, ci ohrozeni jineho, ale za nedodrzeni danych zakonu.
tenhle tvůj názor jsem ochoten akceptovat, pokud někdo na dálnici (!) překročí limit o 40 - 50 km/h... Ale ne pokud ho překročí o 170! Pokutu, zabavit auto, na doživotí sebrat papíry a pokud svým jednáním někoho evidentně ohrozil tak zavřít...
Dokážeš pochopit, že auto, kterým jel, té rychlosti dosáhne bez problému, je na to připravené? A očividně nikomu neublížil, když na něj nikdo nezavolal hlídku.
Proč tu pořád opakuješ dokola to samé? Jasně, že by se předpisy měly dodržovat, od toho také jsou.
Jen chci říci, že není to samé, když chytí člověka ve Fabii, co letí 210 na omezovač s autem extrémně náchylným na vítr a když chytí muže s autem, které je na tyhle podmínky uzpůsobené.
Ale v tom se prave mylis. Je uplne jedno v jakem aute porusis predpisy. At jedes na okresce 120km/h ve Skode 120L, nebo v BMW 7.
Zadne auto neni moralne uzpusobene na prekracovani nejvyssi povolene rychlosti. Pokud chces jet rychleji, muzu doporucit Mostecky okruh. Sam tam obcas "vypustim paru".
takže tvrdíš že v pořádku to není, ale je možné to akceptovat...? př. Veyron jede 380km/h po dálnici ve švýcarsku... takže je možné to akceptovat protože to auto to zvládne v pohodě, a je na to stavěný?
Brabčáku, neztrapňuj se... Víš, jaká je brzdná dráha SLSka z rychlosti 290? Uvidí na dálnici nečekanou pevnou překážku (spadlý panel z kamionu) a udělá tam přes veškeré brždění takovou paseku, že rozfláká ještě tři další auta a šest dalších zamaže svýma vnitřnostma... A může mít auto "připravené" jak chce...
Mě onehdy předjel na dálnici z FM do Ostravy nějaký hodně rychlý sporťák (Porsche nebo Lambo) a ten jel tak rychle, že předjíždět zrovna v tu chvíli já, ani bych netušil, kde se mi najednou objevil za zády! Tím chci říct, že při rychlosti 290 km/hod. je takový řidič nebezpečný už jen z podstaty takové rychlosti. Nějaká poučka říkala, že řidič může jet jen tak rychle, aby mohl bezpečně zastavit na vzdálenost, na kterou má dohled. Pokud tedy začnu předjíždět vozidlo jedoucí rychlostí 90 km/hod. rychlostí jen o málo vyšší a vidím někde daleko ve zpětném zrcátku auto, nemůžu tušit, že ono jede rychlostí o 190 km/hod. vyšší a že v té rychlosti (díky mně) nestačí zabrzdit! Zkrátka a dobře rychlostní limity mají svůj smysl, neomezená nebo skoro neomezená rychlost je možná na uzavřených tratích, na Solném jezeře, na F1, ale všude tam je to doprovázeno zvýšenými bezpečnostními opatřeními (sanitky, hasiči, únikové zóny, dokonalý povrch, neexistence pevných překážek apod.), které v běžném provozu nemůže nikdo zajistit! Odpovídám tedy na podstatu Tvé úvahy - svou jízdou mohl lehce ohrozit, omezit nebo způsobit nehodu a stačilo by k tomu málo! Opilý řidič taky nemusí nikoho ohrozit, přesto je postižitelný za sníženou schopnost k jízdě!
Nikde se ale nepíše, že těch 290km/h jel pořád. Takovou rychlostí mohl jet jen na přehledném a rovném úseku, kde nebylo auto na dohled - ani před ani za.
Je logické, že rychlost 290km/h je nebezpečná, ale ve chvíli, kdy je uplatněna v klasickém provozu. Pokud zde nikdo nejel, nevidím problém. Navíc člověk se v takových rychlostech mnohem více soustředí na jízdu, není to to samé, jako když při 130 na dálnici žereš bagetu, hledáš v kastlíku CD nebo čumíš po ostatních autech
Unika ti pointa. Kdyby kolem nekdo jen, nekoho tim ohrozil, nedej boze mu do cesty skocilo dite, pak by bylo uz moc pozde. Nejvyssi povolena rychlost je tolik a tolik a vubec nic te neopravnuje ji porusovat (extremy jako zachranu zivota do toho samozrejme nepocitam) .
Od toho jsou dálnice. Jasně, že může nastat nepředvídatelná situace (hromadná havárie), ale ta šance je minimální. Vysokou rychlost ve městě odsuzuji, mimo město nikoliv (a ano, i když půjde o porušení předpisů).
Přesně tak, hlavně je paradox to, že zatímco o "kousek" vedle (v Německu) by se mu za to nestalo nic, tady ho ještě pro jistotu hned zavřou..., navíc mnohým nesrovnatelně více společensky nebezpečným jedincům, nehrozí ani zlomek tak vysoké pokuty... a vše se s nima řeší jen až někomu způsobí smrt, ublížení na zdraví, nebo větší škodu...
Tím ovšem neříkám, že schvaluju jezdit 290km/h po dálnici...
Nehovoríš, ale píšeš. Vpodstate ho ospravedlňuješ tým, že sa vlastne nič nestalo. Ale čakať, kým sa skutočne niečo stane, by bolo barbarskejšie ako jedna odstrašujúca pokuta ako výstraha.
Poukazovať na Nemecko je v tomto prípade bezpredmetné, diaľnic bez obmedzenia rýchlosti zďaleka nie je toľko ako si niekto myslí, a premávka tiež často nedovolí ísť za isté hranice.
Švajčiarsko je, pokiaľ viem, suverénny štát, a jeho zákony na jeho území je povinný dodržiavať každý.
Ako by to dopadlo, keby si každý robil čo chce, v zmysle vety "však sa nič nestalo". Ľudia sú totiž nenapraviteľní, čím väčšia demokracia, tým väčší bordel.
bude to stačit jako argument? Nová silnice se slušnym povrchem, rovina, přímá, dohled tři čtyři kilometry. Murciélago-auto na tu rychlost stavěné, přes 260
Jet takhle rychle na podmínkách většiny našich silnic je hazardování se životem. O to víc jedeš-li ve více lidech.
Jenže tenhle muž jel sám. Pravděpodobně (pokud není idiot, ale za toho ho nepokládám, když umí vydělat peníze na takový vůz) jel na prázdné dálnici, kde mu to auto tu jízdu mohlo dovolit.
Situace, která se stala u toho Murciélaga, se může stát každému - je jen na něm, jak moc zná trasu a kdy si sám může dovolit jet takhle rychle.
PS: Aby sis nemyslel, neospravedlňuji jízdu 290km/h, to ani omylem.
jenže ve Švýcarsku je 290 km/h je taky hazardování se životy. I na dálnici. Pochop, že ve Švýcarsku se porušování rychlostních limitů tvrdě trestá a všichni tam ty limity dodržujou a nikdo nepočítá, že by nějakej blbec jel třeba "jen" 200kmh, skoro 300 už vůbec ne...
A co se týče toho Lamba z odkazu výše... Smutný je, že umřela mladá nevinná holka. A řidič? dobře mu tak...
Nepřátelé čehokoliv s vnitřním spalováním se opět ukázali :no: Jakkoliv je Švýcarsko krásná země, jejich zákony a mentalita obyvatel je někde ve středověku :-! Země plná Bursíků a jiných ekomagorů nenávidějcích rychlost. Ještě, že stačí zajet o pár kilometrů vedle do Říše neomezené rychlosti >:-[]:yes:
preco nepriatelia, tieto zakony tam platia uz velmi dlho. Ich mentalita je taka, ze predpisy su na to, aby sa dodrziavali. Bol som tam niekolko krat, ich cesty vratane discipliny im mozeme ticho zavidiet
Dokonca ich zmysel pre spravodlivost je tak vysoky, ze si trufaju vysetrovat aj politicky citlive kauzy dokonca v INYCH STATOCH. Vid priklad emisie na Slovensku alebo posledny pripad z CR a predvolanie k vysluchu vsetkych clenov Zemanovej vlady!
Ano je to uplne nieco ine nez Bananove republiky, kde sa citi slobodne iba ten, co na to ma.
Myslím si, že je to příliš přísný trest. Nic tak hrozného přece neprovedl. Ale na druhou stranu jetli je to procentní část jeho platu, tak ho zase až tak trápit nebude.
v česku alebo na slovensku ( či iných tralalastanoch) by si od neho orgán vypýtal pár valutov a potom by celá hliadka pol hodinu slintala nad autom než by mu zakývali na šťastnú cestu
Mne se ten pristup s procenty z platu docela libi... Ale je tezke urcit, kolik kdo bere. Navic to auto nemuselo byt primo jeho (treba otce, bratra, znameho...) a on sam muze vydelavat podstatne mene, nebo papirove treba nemusi vydelavat vubec.
To je to o čem jsem psal, když pojede rychle třeba drogový boss, který ovšem žádné příjmy nepřiznává a tím pádem z nich ani neodvádí daně, zaplatí (asi "za odměnu") mnohem méně, než ten který poctivě platí opravdu velké daně, k čemu to obecně lidi motivuje, je snad jasné... a trestat někoho víc za to, že je legálně! majetnější, už jistý "komunismus" je...
"Bolí" to víc především toho, kdo přiznává vysoké příjmy a platí z nich daně, což jsou z pohledu "komunistů" velmi často právě ti "buržoazní kapitalisti"... ;-)
Ani nevis na jakem zaklade se vypocitava vyse pokuty a uz tady vykrikujes o komunismu, ktery jsi ani nezazil.
Nejvic danovych uniku je prave mezi temi tvymi burzoaznimi kapitalisty.
Díky za potvrzení mého příspěvku z 15:33, svazáku...
Pokud jsem já nezažil "komunismus", tak pak ty se teprve narodíš..., tyhle teoretické "postkomunistické levičáky" miluju... 8-s
Raději se líp dívej, kdo těch daní nejvíc odvede a nejen za sebe, ty naše "dělnická třído"... ;-)
Kdybys zazil komunismus, nehulakal bys tady ty infaltilni nesmysly, ktere jsou slyset od dnesnich 25 letych "podnikatelu".
Potvrdils take to, ze nemas nejmensi poneti, jakym zpusobem se vypocitavaji pokuty ve zminenych zemich.
Osobne pohrdam lidmi, kteri tahaji politiku kam nepatri. Zvlaste krajne extremni pravicaci tveho kalibru jsou v dnesnich dnech az prilis videt a hazi zle svetlo na skutecne pravicaky.
Koukám, že tu máte o zábavu postaráno.... >:D Dávám za pravdu i mariankovi i labelovi....to jsem ale "lidovec" co???? >:D ....A WL komanče pamatuje celkem dobře, pokud je mi známo..... ;-) Ale kdo švýcary, tak radši zákony dodržuje. Oni jsou hrozně akurátní. Náš kamarád švýcar raději půl hodiny hledal parkovací automat, než aby nechal auto 3 minuty na placeném parkovišti bez lístku....
No, v tomto pripade byl, podle vseho, automobil jeho a pokutu mu spocitali na zaklade jeho vlastnich prijmu. Kolik kdo bere je tezke urcit v ceskem kocourkove. Mne to na severu spocitali behem 2 hodin a bohuzel se trefili.
tak uz zas resis prachy kolik kdo vydelava ty si komik az pry pojede drogovy boss pcha >:D di se vycpat s temito kecama ty zavistivej Paroubku.
spolecensky nebezpecnej jedinec si leda ty >:D
napis az nejakeho na te dalnici potkas mister teoretic peškobus
...hlavně to jsou "virtuální peníze", napsat tu může každý co chce, to nikoho nic nestojí, navíc kdo má opravdu volných 5 melounů na jedno auto, nemá potřebu se podobně trapně prezentovat na webu... ;-)
14 treba ne, ale podle jeho chovani vyrostl v postrevolucni "demokracii".
Ani ja si nemyslim, ze komukoliv zavidi penize. Patri k tem "podnikatelum", kteri by strasne moc chteli, aby jim nekdo neco zavidel. Tihle "new money" vidam casto hlavne v byvalem SSSR.
Lehce si ho predstavim ve znackovych teplakach ridiciho Audi. (Takove prechazim s nechutnym usmevem).
Tolik muj "expertni" profil Bileho Labila.
Na rozdíl od tebe, mě tu "pár" lidí zná osobně, takže tímto svým supermanovským "odhadem" jsi jim jen opět dokázal, že si jen věčně důležité děcko, hrající si na dospěle zkušeného...
Mimochodem, pokud bych měl být ještě mladší, než ty, musel bych chodit na základku...
Jinak si tě ale s tvým "nechutným úsměvem" (jak sám přiznáváš) dovedu u těch Audin živě představit... >:-[]
To víš, marianek je přesvědčený, že tepláky nosíme běžně, tak jako on, všichni, je to prý velmi pohodlné... >:-[]
P.S. On ale zásadně nenosí značkové, to by byl totiž zřejmý projev krajně pravicového extrémismu... a údajně dává raději přednost levicově vytlačeným kolenům... >:D
To bude tou trefou do kombinace teplaku a Audi. Teplaky, Audi a Bily Labil k sobe jsou az moc dobre. Vyborne to vystihuje to jak se zde profilujes. Radobypremiovyteplakovycowboy.
Taky na mě hned nemusíte prozrazovat všechno..., marianek tomu rád uvěří a bude ještě důležitější a jasnozřivější, než teď... >:D
Škoda, že tu nikdo osobně nezná jeho, on bude zřejmě taková ta typická "šedá myš", tichá nesmělá puťka, žíjící stále s rodiči, která se realizuje moralizováním na netu a prezentací své předstírané (virtuální) životní zkušenosti... ;-)
a ceska policie nevi jak trestat ridice, tady si vemte prikl
a ceska policie stale nevi jak trestat ridice, tady si vemte priklad !!! proc nemuzeme prebrat stejny system ??? to by platilo na vsechny radoby zbohatliky za volantem, v soucastnem systemu se pokutam jen smeji a body si nechaji za par tisit umazat na skole smyku tak se prijdou vyblbnout
Pokud ano, tak já asi ne a tak se ho zastanu. Toto je web, kde se scházejí fandové do aut? Pište si ty bláboly o zabijácích do Mladé fronty nebo do Květů, tam takové názory patří :o)))
No tak to trochu polechtal. :-!
Já teda už taky jel po liduprázdně nové dálnici přes 300km/h a co? Polibte mi! Pokud jsem nikoho neohrozil (kromě hmyzu), tak se přece kromě toho, že jsem riskoval svůj život, nic nestalo. Tady navíc nikdo neví, v jakém jel provozu a z vlastní zkušenosti bych se i vsadil, že v pomalých pruzích nic nejelo, protože to je pak opravdu solidní hazard. Obyčejný, často navíc přiblblý oVčan jedoucí 130 pochopitelně nedokáže identifikovat něco, co se k němu blíží 1,5x rychleji než jede on sám. To dá rozum.
Ale v globálu, proto jsme si ta překoňovaná auta kupovali, abychom v nich trošku prasili :-!
(ona klikatá okreska do kopce s hladkým povrchem jetá bokem sice dokáže pobavit, ale Vmax je taky návykový)
Vy, zde hojne se pohoršující diskutující, si uvařte ovocný čaj, zajezděte si na kole a dejte nám, podle Vás prasatům, pokoj. Teda do doby, než něco poser*me. Pak si nás klidně zastřelte, protože my s tím už od vyjetí z garáže počítáme :yes:
Podle reakci zde byste se měli bavit o kabelech k počítači, batozích nebo sandálech, auta prostě mají vzbuzovat emoce a pán to prostě trochu přepískl, ale hlavně že se nikomu nic nestalo >:D
Ricardo to vystihl, smrdí tu z Vás komunizmus, užívejte si to.
"Teda do doby, než něco poser*me."
A ked nahodou zabijete 3-och nevinnych ludi tak ako trest by som nezastrelil Vas ale 3-och vasich najblizsich aby ste tu bolest zazili. Az to su tie prave emocie, na ktore sa nechyta ani F1. :-)
Zase jsi nic nepochopil. Všichni tady malujete čerta na zeď. Co by kdyby. Věř mi, že pokud nemám za posledních 8 let na autech ani oděrku a neměl jsem ani jednu krizovku, která by mi po polití studeným potem (rozuměj co by kdyby se skoro stalo) zkazila jízdu, asi bych sem nepsal.
A nebo hrajme na CO BY KDYBY. Mám 3 výborné náměty.
1. AIDS se šíří vzduchem.
2. Peníze přestanou platit.
3. Země se přestane otáčet.
Pokud Tě baví se smolit nad imaginárními případy, které jsou nesmyslné, posluž si :o))))
BTW uvádíš, že Tvé auto snu je CL 65AMG. Takže max 130 po dálnici a nejlépe nevyjíždět z garáže? :-!
Ja som tiez nikde nezaujal postoj ZA/PROTI. ;-) Len som chcel poukazat, ze osobne emocie sa musia v kazdom pripade podriadit vseobecnemu zaujmu, inak by sme tu mali Kocurkovo (vlastne to tu uz mame). Na fore o zbraniach by sa tiez nemala obhajovat strelba do vzduchu na namesti tim, ze predsa ked strielam do vzduchu nikomu neskodim a naco ine su zbrane ak nie na strelbu? Trochu extremny pripad ale uhol pohladu je zachovany. Tie tvoje namety maju jednu chybu, JA ani TY ani nikto iny s tim nedokaze nic spravit, veci sa proste deju ale to akou silou sliapes na plynovy pedal je len a len tvoj boj. :-)
Přesně tak a vzhledem k tomu, že jsem šéf firmy se 20 lidmi, mám rodinu a je mi 33, tak bys mohl pochopit, že mé chování je drsně podřízeno tomu, co a jak může nebo nemusí dopadnout a jaký by to mohlo mít na všechno dopad (člověk s absencí tohoto vnímání se zve bezmozek a to snad nejsem) :-) To nic nemění na tom, že pokud jsi na perfektní dálnici sám a trochu tomu šlápneš, tak tam ty 3 mrtvé prostě nenasbíráš ani za nic ;-)
OK beriem, moze to byt vyzva, ak sa nic nestane tak sa to da ospravedlnit z osobneho moralneho hladiska pomerne lahko :-) Ale moj nazor je stale taky, ze radsej neriskovat, rozhodne nie pravidelne a vo velkej miere. Stale citam/pocuvam/vidim pripady kde vyhasnu nevinne ludske zivoty len pre precenenie svojich schopnosti. Ked takto zomrie napr. male dieta mozes sa na to pozerat ako chces, hovorit co chces ale neobhajis to. Pravne mozno ano vid. pripad R.Zitneho u nas na SVK ale moralne a eticky v nijakom pripade. V kazdom pripade je pekne, ze si vies nieco obhajit bez puzivania osobnych invektiv co tu vidavam tak casto :yes:
Vidíš? A to mi dřív vůbec nešlo.
BTW mám syna - 13měsíců. Hodně se to po jeho narození změnilo, začal jsem jezdit v osídlených částí obcí max 70 (spíš 65), když vidím na chodníku u cesty dítě nejasného směru pohybu, přibrzdím a jedu krokem, prostě mi běží před očima 10 scénářů, co se byť minimálně pravděpodobného může stát a v žádném z nich nesmí přijít nikdo k úhoně.
.....
Ale ta liduprázdná dálnice, tu mi nevemeš :o))))))
Tak to je asi najkrajsi darcek co moze muz dostat, cert zober vsetky auta sveta :-) Ziadny strach, ja nemam ani to najmensie pravo niekomu nieco brat (zatial) ;-)
Ja mam 4 mesicniho synka - cloveka to radne na silnici umravni, hned je tech deti okolo nejak vic. Jak se stanes rodicem, zacnes jiinak premyslet.
Znam ale cikana, kterej kdyz jede sam, tak jede 100 a jak nalozi deti, jede 200 i na okresce. Postarsim volvem..
Jo přesně tohle sem chtěl napsat, ale člověk si říká, jestli se s těma omezencema dá vůbec diskutovat :-)
Když někdo jede v Porsche 200 na dálnici a umí to, tak mě to nepohoršuje o nic víc než strýc s kloboukem co jede na okresce 60...
Jinak :yes:
:yes:
Už jsem tady nereagoval přes půl roku, ale tohle za to stojí. Po dlouhé době příspěvek který mi úplně mluví z duše! :yes:
Přiznávám se, taky jsem řidič "prase". Než dálnice, mám sice mnohem radši ty klikaté okresky, ale limity rozhodně nedodržuji. Ty jsou stejně nastaveny tak, aby je bylo lze aplikovat v jakékoliv situaci.
Nikdo, NIKDO mi nevymluví, že pokud si to jedu v suché a teplé letní noci 120 km/h po liduprázdné okresce Yetim, jsem nebezpečnější, než děda v klobouku a vajíčky na zadním platu, který s naleštěným Favoritem na té identické silnici jede 60 km/h v zimním období a k tomu v odpolední špičce!!!
Jezdím už 10 let takových cca 50 tisíc ročně a přestože musím přiznat pár "studených potů" a "roztřesených kolen" (v drtivé většině ve svých začátcích), nezpůsobil jsem dosud jedinnou nehodu.
A kdo odsuzuje komplexně úplně všichny řidiče, kteří porušují předpisy, bez toho, aniž by zohlednil počasí, hustotu provozu, typ vozidla atd., ten by měl radši hodit klíčky od auta do kanálu, nasadit si klobouk více do čela, s platem vajec v podpaží odmašírovat na vlak a přemýšlet, jestli se ten AIDS opravdu vzduchem nešíří... ;-)
Mariánku (a další), "komunistická" je na tom ta výše pokuty resp. způsob jejího určení. Ve svobodném světě není nikomu nic po tom, kdo má kolik peněz na účtu. Tím spíš, aby se v tom někdo z pověření úřední moci šťoural a stanovoval výši pokuty. To je jasně diskriminační.
Tím se nezastávám jízdy 290 km/h v provozu, nicméně sankcionovat tento přestupek, u kterého zřejmě ani nikdo nepřišel k újmě, pokutou asi 20 milionů Kč je naprosto zvrhlé. To jako že rychlá jízda je horší skutek než třeba tunelování?
"Tak tak, dostat za toto 20 mega je * úlet mein Gott..." pro nekoho, kdo si takovou castku nikdy nevydela. Pro tohoto sveda je to stejny ulet jako pokuta 5000CHF pro cloveka se zakladnim platem.
Ano ma. 20m korun v dnesni dobe neni nemozna castka. 20m nebo 5000 je pouze prijem 2 lidi za stejnou dobu. Ja z toho velkou castku nedelam, od toho jsou zde jini (nevyjimaje tebe).
Hlavně mě stále baví tvá důležitost, křečovitě předstíraný nadhled i životní zkušenost, heslovitě vyčtená "moudrost" a samozřejmě taky tvá jasnozřivost... ;-):-)
Boze Ricardo, neni to tak tezke pochopit. Tento system nema nic do cineni s majetkem. Pro dedictvi mas dan z daru a dedictvi. To jde stranou od prijmu.
Co s nimi? Okrást, pardon znárodnit, případně do uranových dolů s nimi, nebo rovnou pověsit..., jediná absolutní spravedlnost, je absolutní komunismus, vše ostatní je jen dočasný kompromis... :-O8-s >:D >:-[]
Komunisticka by byla, pokud by byla udelaovana v zavislosti na politickem, ci socialnim citeni, postaveni. Tady si, Ricardo, pletes pojmy.
Nikdo se pri vypocitavani vyse pokuty nestoura v tvem bankovnim konte. Tedy, abych to upresnil, stoura pote, co podas stiznost na vysi pokuty. Pak nastoupi bernak a poradne tve prijmy a danove odvody proklepnou.
V normalnim pripade pouze zaplatis castku, ktera se rovna vysi tvych prijmu za dobu urcenou policii. Fakt, ze ma pokuta bude za stejny "precin" vyssi, nez tva je pouze tim, ze muj rocni prijem je vyssi, nez tvuj. To ale neznamena, ze ma pokuta me zaboli vic, nez tva.
Tridnich rozdilu? Copak osoba s vyssimi prijmy je socialne vyse postavena nez osoba vydelavajici mene? Zijeme snad ve feudalni spolecnosti? Pred zakonem jsme si vsichni rovni at si vydelavas kolik chces. Vyssi prijem ze me nedela vyssi spolecenskou tridu.
Boze Ricardo, kde zijes?
Jo myslím, žes to vystihl. Tak to bylo, je a bude. Není to nikde napsáno ale funguje to dokonale. A teď nemluvím jako vyšší sféra, nademnou je jich mraky. Maximálně mohu podotknout, že je fajn nebýt ve spodní polovině spektra těch, kteří netrpí chudobou :-!
zase spatne Ricardo. Za parkovani v zakazu Alessio zaplati napr. 7 dni prijmu stejne jako ja a ty. Nikoho nezajima jakou castku zaplatil, krome platce samotneho (jeste teda krome nekolika zavistivych cechu, vid?)
Na druhe strane, pokud by byla pokuta nastavena systemem napr. prekroceni o 100km/h = 10000CHF - pujde o "trestani za neschopnost" nebo o "trestani za chudobu". Jak teda definovat spravedlnost? Pro bohate je spravedlive, aby vsichni platili stejne. Pro chude je spravedlive, aby mel trest stejny dopad (napr. ze po zbytek mesice uz budu muset jist jenom parky >:-[] ).
no moment, Ty si mylis pojmy s dojmami..vo vyspelom kapitalizme praveze musis transparentne zdovodnovat odkial si prachy zohnal pokial rozfasne rozhadzujes..sloboda je o nazoroch ale nie o peniazoch :-) To len v takom bananistane ako je CR alebo SR mas "vyssi spolocensky status" bez ohladu na to ako si sa k tym peniazom dostal.. Ja osobne by som este zaviedol jedno vylepsenie tych svajciarskych praktik.. presetrenie "klienta" financnou policiou kvoli zisteniu realneho prijmu.
A co sa tyka toho "priestupku".. tu sa nebavime o nejakej mizernej 180tke..tu ide o 290, kde je najslabsim clankom ludsky faktor a pochybujem ze dialnica bola ludoprazdna a Sved poznal kazdy centimeter dialnice. V CH nie su dialnice zdaleka rovne. Horizontov a zakrut je tam kopec. 290 hodnotim tym padom ako vseobecne ohrozenie a je to na par dni basy. (co by sa v USA aj stalo..)
Kurna ved su tu zavodne okruhy..zaplatim, zavodim.
Nechápu některé reakce...mě tento systém přijde spravedlivý. Onen člověk jistě nebyl nikterak chudý. Kdyby všichni platili stejně, účinky trestu by pro bohatší jedince byly úsměvné a k čemu je takový postih?
Takhle motivuje většinu řidičů. A že je ta částka pro nás astronomická? Pro dotyčného dost možná ne. Jistě má finance, aby si mohl zaplatit jízdu na okruhu a vyzkoušet si výkony svého vozu.
Ano, můžeme tu špekulovat o tom, že šlo o přehledný a prázdný úsek, ale to je jen hádání. Chápu, že je rozdíl, když jede 200 supersport a třeba octavia...ale to nic nemění na reakcích řidiče a vlivu okolí. I já si minulý týden užil horké chvilky, když jsem předjížděl, levý pruh byl volný a než jsem se stihl zařadit, měl jsem málem v kufru jednoho závodníka. Jen jsem se zařadil, zmizel v dáli, sotva jsem stačil mrknout. A sebelepší auto nezabrání tomu, že mi tam něco vletí, že vjedu na nerovnost... a prosím, ať si každý jede podle svého, ale ať si vjede na opuštěné letiště, ne aby riskoval životy dalších...
A že se zatím nic nestalo? Jistá důchydkyně, která nemohla rychle chodit, neustále "přebíhala" přes zavřený železniční přejezd. A takhle jí to klapalo roky...až jednou logicky došlo k tomu, co každý čekal. Ale tehdy ohrozila ostatní jen tím, že měli zpoždění... ale to ať si každý sáhne do svědomí sám. Pokud jde o mě, můj největší prohřešek je, že na silnicích často jezdím 100Km/h tachometrových...přesto mě kvůli tomu spousta řidičů předjíždělo za velmi nebezpečných situacích, jen aby nemuseli čekat...jenže agresivita na silnicích už s tímhle tématem nemá moc společného.
Takže když si šíleně bohatý člověk třeba zapomene nebo nestihne koupit lístek na vlak, to má platit průvodčímu taky milionovou pokutu (protože ON "si to může dovolit", tak ať tím trpí jako my chudáci)? Jo a taky bys měl požadovat, aby se bohatým k účtu za nákup na pokladně připsaly na konec dvě nuly...
Prosím tě, podívej se do hlavy, co v ní máš, a pak sem napiš, na cos přišel ;-)
Ma tam mozog a ma tam svoj nazor, na ktory ma pravo. Komunisti tiez potlacali slobodneho ducha ako to robis teraz ty. Je to urcite diskriminacia ALE je to dane uz vela rokov, teda vedel/mal vediet co ho za to caka, ak by mu hrozila pokuta 5000 tak by kludne tu rychlost prekrocil 10 krat aj tak by minul ledva vreckove. Je to tak nastavene ako prevencia a mozete sa aj roztrhat je to osvedcene a funguje to viac nez dobre. Tak ako prosocialne citenie, skandinavske krajiny su jedine v Europe s prebytkovymi rozpoctami a silne socialne orientovanymi vladami. Mozno to neni spravodlive ani dobre ale je to zatial najdlhodobejsie udrzatelna a najlepsia cesta, ktora tu momentalne v praxi funguje. Samozrejme treba na to mat aj nejake predpoklady ekonomicke a obcianske a tie zatial mimo skandinavie a par mensich krajin nema nikto.
Svet neni spravodlivy, niekedy k chudobnym, niekedy k bohatym a vzdy k tim co su medzi ale tak to bohuzial je :no:
Když chceš diskutovat, přestaň hned na začátek nadávat - akorát se tím shodíš.
Proč tomu tak není ve vlaku? Účelem těch přirážek není vylekat lidi. Když zaplatíš přirážku, zaplatíš více, než by tě stál onen lístek. To tě motivuje k jeho koupi.
Ono řešení "kdo má kolik" by stejnak bylo neúčelné kvůli nákladům na zjištění jejich majetku. Ale to ponechme.
I daně se vyplatí rovným dílem, neb bohatší přicházejí o více peněz a tak se jim vyplatí různá řešení, jak to obejít, tudíž se nakonec třeba vybere s progresivním zdaněním stejně jako s rovným.
Ovšem zde mluvíme o trestu. Trestá se činnost, která může ohrozit ostatní. Když jsi takhle v opozici, vysvětli mi, jak tedy potrestat bohaté řidiče v tomto případě? Vynechme bodový systém. Myslím, že tady nikdo nechce vydělávat...ani těžit z toho, že je někdo bohatý...
To by nebylo fer. Jist se snad musi. A nakup potravin neni trestem, o kterym vis predem, ze ti hrozi, pokud se prohresis.
Zde nejde o castku, kterou za prohresek zaplatis. Pokuta je v poctu dennich prijmu o ktere prijdes. Tudiz ani policista sam nevi, kolik, jaka je konecna castka. Pouze ti oznami pocet dni za tento prohresek. Vic ho nezajima. Delnik prijde o napr. 12 dni stejne jako majitel firmy.
Ferovejsi trest pro vsechny byt ani nemuze.
Ale jak k tomu ten podprůměrně vydělávající příjde, že dává za potraviny třeba 40 % svých příjmů, když ten extrémně bohatý nevynaloží třeba ani 1 %. Ta "nespravedlnost" je tam podobná, jako u pokuty.
Řekni mi, v čem by to mělo být jiné, pokud se dokážeš povznést nad zeleno-rudé uvažování ve stylu, že jídlo by se mělo dávat zadarmo, protože na něj má každý "přirozené" právo, a auto je snadno zdanitelný luxus, který by se měl trestat.
Jidlo ma svou cenu, je stanovena stejne pro kazdeho. Jdi se podivat do samoobluhy, pod carkovym kodem ji mas napsanou.
Stejne tak je to ve Svycarsku s pokutami. Za stejny prohresek, stejny trest (napr. 10 dni prijmu pro vsechny).
Ano, to jsi celý ty - jednou tak a jindy jinak >:-[]
Jednu věc bys oceňoval absolutně a jinou relativně. Já jsem za to, aby na točenou Plzeň každý vydělával přesně 40 minut, tak jako já na pokladně v Lidlu :-! >:D
Tvrdím, že tvůj příklad s placením pokuty na silnici a ve vlaku je OT.
Rychlou jízdou na silnici došlo k obecnému ohrožení, tj. mohl pozabíjet několik lidí. Vím, nic se nestalo a říkat co by kdyby je k ničemu. Naproti tomu, jízdou načerno v hromadné dopravě, neohrozíš nikoho. Proto ta rozdílná výše pokut.
A to, že tady pár lidí tvrdí, jak je to nespravedlivý... Nemusíte mít strach, toho týpka to bolí stejně tak jako vás.
Sluší se uvést příklad. Dědeček jedoucí ve svém stodvacijášku. Neubrání se, chvíli se zapomene a neúmyslně pojede městem 55. I objeví se před ním pán s bílou čepicí a napálí mu litr pokutu.
Nastane stejná situace, jen rozdíl bude v autě, řidiči a rychlosti, která bude o něco vyšší. Tento pán pojede se svojí ML-class, 68 km/h a vědomě. Jemu hrozí stejný postih, jako tomu dědovi. Rozdíl v těchtou dvou lidech je minimálně "šestimístných".
Následek zaplacení tisícovky tim dědou bude ten, že si začne dávat pozor a prosedí večer ve vaně s ručníkem na hlavě, protože ho bába zprdla. Jednoduše ho to bolí víc, než toho druhýho, kterej si tisícovkama vytapetoval garáž. Ten se jen usměje, vytáhne litra z kapsy, řekne zazdar a frčí dál bez toho stejně rychle jako před chvílí. Ironicky by klidně mohl dodat, "pro případ dalšího mojeho přestupku Vám zaplatim předem" a vytáhne z kapsy pět litrů. A věř že to pro něj nic neni a nemůže ho to zruinovat.
Uplně stejně by se zachoval určitě i ten děda, kdyby dostal pokutu deset korun = kašlal by na to a zapomínal by se dál.
Pravdou ale zůstává, že mnohdy omezení rychlosti postrádá smysl. A rozhodně ani nejsem poslušná ovečka, která by slepě poslouchala rozkazy svojeho bači. Ve svých autech mám antiradar, jak pasivní, tak aktivní. Jenže Nezneužívám toho a mám ho z prostého důvodu. Mnohdy nesmylené značení, omezení rychlosti. Uvedu příklad, Práce na silnici, omezení na 30. Projedu místem práce, ale ukončení nikde. A nejbližší křižovatka v nedohledu. Mám jet jako tupec třicítkou několik km s obavou, že tam si tam stoupne naštvanej příslušník, kterýmu včera večer manželka nedala? Ne!
Stejně tak nesmylný značení začátku a konce obcí, které se teď přetřásá mezi PČR a obcemi.
Každej řidič, je-li aspoň trochu dobrým řidičem a patří tak na silnici, dokáže odhadnout a předvítat jakou rychlostí si může dovolit jet. Na mnoha silnicích se bez problému může klidně 120 a to samý dálnicích. Ale sleduju provoz okolo.
Za to když projedu 290-tkou kolem někoho kdo jede 120, je velmi pravděpodobný že se lekne, protože to nečeká.
Hele, pokuty mají být stejné pro všechny, bez rozdílu. Jel jsem 2x po té dálnici, když jsem jel do Genevy, a dodržoval jsem předpisy, protože jsem byl pos*ranej strachy, ale dobře vím, že je to nová cesta, na které se to dá protáhnout (jel jsem s Porsche Boxster S cabr), tak se nedivím tomu pánovi. Jen ta částka je jedním slovem ujetá...
Ok tak jinak; Když někoho na silnici zabiješ náklaďákem a druhej zabije někoho v Piccantu, tak ten s náklaďákem má dostat větší trest, protože měl větší auto, jo? Takže dostane 20 let, kdežto ten v Piccantu jen 2 roky...
Je to stejný princip jako s tou pokutou a jak vidíš, je to nesmysl...
Doporucuji ti se s danym systemem seznamit. To co jsi napsal je nesmysl. Samozrejme, ze dostanes stejny trest, at jedes v cem jedes.
To same je s pokutou. za prestupek dostanes napr. 7 dni pokuty. Neprevadej to na castku penez, ta je irrelevantni. Muzes si byt jisty, ac nevis, jake mam ja prijmy a ja nevim jake mas ty, ze postih nas oba zaboli stejne.
Ale jo, mělo by to tak být. Když někdo hodně vydělávající spáchá trestný čin, tak by měl jít do vězení na kratší dobu - platí přece víc daní a tak je míň postradatelný. Tak by to bylo spravedlivé a pro společnost prospěšné!
Spolecenskou postradatelnost a prospesnost sem radeji netahej, protoze to ani jeden neumime nadefinovat. Merit to danemi je blbost. Oc je treba dobre vydelavaji a dobre hrajici fotbalista spolecensky prospesnejsi nez spatne placeny vedec, ktery treba objevi nejaky prelomovy princip? Nebo, co takovy vymetac kanalu? Kdyby jich nebylo, tak se cela mestska spolecnost za chvili uslape ve vlastnich ...
Muzes si byt jisty, ze kdyz seberu uklizecce, ktera zije od vyplaty k vyplate, 20% prijmu, tak ji postihnu mnohem vic nez kdyz seberu tech 20% treba programatorovi. I kdyz uklizecka zaplati mnohem nizsi castku, tak nebude mit posledni tyden pred vyplatou, co zrat, zatimco programator bude muset maximalne odlozit o mesic nakup treba noveho kola. To jenom k tomu, ze to oba zaboli stejne.
Ne dik, seznamovat se nehodlám, předpisy plním, nejezdím jak prase, ale tím neříkám, že nemám rád rychlou jízdu. Tuto debatu končím, bohužel se neshodnem, ale i tak dík za tvůj pohled na věc.
Pre mňa milovníka rýchlej jazdy na hocičom či už bicykel alebo auto je to pocit extáze. Síce v dopravnej špičke by ma to ani nenapadlo taká vysoká rýchlosť.
Chcel by som to zažiť. Predsa ísť po diaľnici 200 km/h a 290 km/h je rozdiel. Hádam niekedy budem mať také auto čo prekoná 300km/h a ešte bude na benzín a ni je na batérie >:D .
Ja tu nebudem rozoberať bezpečnosť ani pokuty je to sebe vražda ísť tak rýchlo.
Je to sloboda,vášeň,droga. Niekto je závislý na drogách ja na rýchlosti.
Kdyz to tady tak ctu, tak zvazim, zda radsi nejezdit vlakem... :-) samej svobodnej anarchista, policejni stat, bla bla bla... a to ze demokracie je zrizeni "svobodne" pouze po hranici urcenou zakonem, tu jaksi nekteri nechteji vnimat. Holt to je ta postkomunisticka anarchie schovavajicise za rousku demokracie.
V tehle zemi by system Svajcu stejne nefungoval, nebot tu kazdy dane stejne ojebava a kdyz by neojebaval, tak by to stejne neproslo, nebot se to nehodi jistym skupinam ,napric politickym spektrem, do kramu.
Tak na co se dohadovat, vezte se na vlne soucasneho zrizeni, modlete se at vas nejaky ten anarchista nepripravi o zivot a nebo radsi hura na ten vlak ;-)
Politicka orientacia (komunizmus, demokracia) je v tomto pripade uplne mimo. Kazdy kto ide do, alebo cez svajciarsko dobre vie, ze podobne excesy su tvrdo trestane a musi si dobre zvazit ci mu to za to stoji. Ak by dostal pokutu napr. 1700€ (myslim, ze to je aktualny "strop" na slovensku), tak by sa pobavil a na dalsiom useku by skusal novy rychlostny rekord.
PS: nikde v clanku som nenasiel informaciu o tom,ze dialnica bola prazdna (domnienka niektorich diskutujucich). Stacilo ak by ktokolvek vychadzal z odpocivadla, alebo cs a o zabavu mohlo byt postarane
PPS: 50 dnovi 100 dnovi, aleebo 300 dnovy plat je to iste pre upratovacku a pre riaditela. Obaja robili dany pocet dni na podporu statneho rozpoctu. Toto nie je obhajoba systemu pokut, iba konstatovanie
Ja bych to podle prijmu nedelil, co je moje, to je moje a basta. Mam pravo na svuj nicotny majetek.Pokuty bych nechal stejny pro vsechny a pri vysokem prekroceni limitu bych naridil verejne prospesne prace- sekat travu, zametat a tak.
Prace boli kazdyho, chudyho i bohatyho >:D
Třeba mně by sekání trávy za trest fakt bavilo. Otázkou zůstává, kolik má traktor přidělený pro tuto prospěšnou činnost koní, ale i tak je to bomba relax :-)
No já znám člověka, co občas chodí po práci na pár hodin do jedné kavárny umývat nádobí - bere to jako relax, a proto jim za to ještě platí. Třeba by po takové změně začal jezdit rychle autem, aby si mohl s tebou jen tak pro radost zasekat >:D
Pokuta v této výši nebo ve výši za překročení rychlosti je podle mého názoru nesmyslná z několika důvodů:
1) pokud došlo pouze k překročení rychlosti (byť významnému) není uvedená výše pokuty adekvátní, neboť se (s výjimkou pokutovaného) nikomu nic nestalo.
2) jestliže se budou pokutovat osoby dle velikosti majetku, stávající se bohatší skupinou s více povinnostmi aniž by získali nějaká práva, což není spravedlivé. Aby případný postih "bolel" stejně řidče Škody 120 i majitele Lamba od toho je odebrání ŘP a bodový systém. Dovedeno do extrému, pokud je řidič zcela insolventní, měl by v zájmu spravedlnosti stát rozebrat dotyčného na orgány.
3) rychlost vozidla je pouze jeden z faktorů, který ovlivňuje (ne)bezpečnost. V zásadě je rozhodující na jakou vzdálenost je schopné vozidlo zastavit a jakou má kinetickou energii. Vzhledem k tomu by měla být rychlost více diferencovaná mezi jednotlivými vozy dle jejich hmotnosti (nákladní vozy) a technické vyspělosti.
Dotyčný jel s vozem uzpůsobeným na vysoké rychlosti a byť asi zkoušel co to dá, je řízení tohoto vozu (SLS AMG) v rychlostech do 200km/hod srovnatelné s řízením Škoda 120 v rychlosti kolem 100km/hod (mimochodem řídil jsem oba vozy).
4) Do země kde se při překročení rychlosti musím obávat, že mi kromě auta seberou několik mil. navrhuji nejezdit. Nestojí to za to.
k bodu 1. len tolko, za argument typu nic sa nestalo neobstoji. Co potom ak sa nieco stane???
bod 4. je uplne mimo, jednoducho treba jazdit podla predpisov a vec je vybavena
Vzhledem k tomu, v čem jezdíš, Tvůj názor chápu :-!
Ale jsou i lidi, kteří si kupují auta, která nemají svůj psychologický rychlostní limit totožný s naší legislativou.
Mimochodem o takových často píše i tento web, říká se jim sportovní vozy, supersporty, někdy tam patří i zdařilý hothatch. Takové články patří k nejčtenějším, jsou pod nimi velmi rozvětvené diskuse, z čehož soudím, že tato auta lidi zajímají a lákají.
Doporučuji si podobný vůz koupit a pak rozumovat.
Neni totiž klišé tvrzení, že limity jízdních vlastností leží u takových aut tak vzdáleně od Fiorín a Meriv, že pokud srovnáš jistotu řízení, brždění, adheze a celkově tzv. handlingu, změníš názor :-)
Pokud to nebude nutné, tak ne. Nechápu souvislost. Navíc kulomet si podle zákona o zbraních můžeš koupit pouze znehodnocený, ale to jen tak na okraj. Nechci dále kazit tento již tak dost chabý příměr >:D
Plantat dohromady výrobky určené pro zábavu při převozu osob a výrobky určené k zabíjení je opravdu úvaha hodná génia.
Když to vezmeš do důsledků, cokoliv špatně použito může být zbraň. Letadlo, kladivo, mouka, voda...
Jo jo, jsem typický hlupák :o)
Nebo spíš, co kdybych chápal jeho logiku, ale považoval ji za scestnou? To je asi jedno :-!
Ale jestli, abych se ti zavděčil, musím používat střední ucho, půjdu do sebe a pokusím se :yes:
nevidim suvislost medzi vozidlami na ktorych jazdim s mojimi prispevkami, ale zjavne vies o mne viac ako ja sam. Mam v blizkom okoli dvoch znamych, jedem ma m3, druhy focusa st. VYBLAZNIT SA CHODIA NA OKRUHY A LETISKA.
Za dalsie, nespochybnujem jazdne vlastnosti tychto vozidiel, ale to co moze nasat som pisal vyssie. Staci nejaky clenity usek (niektore useky dialnic su plne zakrut a kopcv), alebo horizont, vodic vozidla iduceho 120 pozera do zrkadla, nic nevidi, zacne obiehat cokolvek pomalsie a v priebehu par sekund ma za sebou vozidlo, ktore islo 290 km/h a o zabavu moze byt postarane
PS: nespochybnujem jazdne vlastnosti supersportov, najslabsim clankom v tychto pripadoch je vodic (prosim nepausalizovat)
a este mimochodom, stacilo by chvilu vydrzat, prejst do nemecka a tam sa vyburit na useku s neobmedzenou rychlostou a nemuseli sme tu riesit kilometrovu diskusiu
Pobavil si :-) Ano, vzhledem k našim rychlostním limitům nemusíš mít ani ten hothatch, že ano! A taky předpokládám, že většina lidí co tu píšou tuší, že Meriva a SLS má limity někde jinde. Každopádně tahle cifra se i u SLS blíží k jeho limitu a je těžce za všemi limity ostatními. Kdyby každý na cestě měl pusu plnou toho, že limit jeho káry je někde jinde než jsou cedule kolem silnic, vsadím boty, že by Tě hodně štvalo, jak kolem Tebe sviští všechny prastaré Passaty, A6 a mužeme jít dál až k Octavkám a podobným "hotnižšístřední" :-)
No abych teda napsal svůj názor. Člověk co má na cestě svoje předpisy vycházející z jeho pocitu, kde jsou limitu vozu je pro okolí nebezpečný. A tvoje reakce jo jel jsem po dalnici 300 polibte mi * ... No, ikdybych takový názor náhodou měl, určitě ho tady takhle nemám potřebu prezentovat. Zdar ...