Poradní orgán britské vlády v zájmu snížení počtu dopravních nehod doporučil montovat do aut zařízení, které by automaticky regulovalo jejich rychlost. Montáž by se ale prováděla na základě dobrovolnosti. Oznámila to agentura Reuters.
Kromě absurdnosti takových úvah si říkám, že oni UK odborníci si asi moc nezadají s našimi parlamentními komisemi a pěstují si svůj mediální obraz nad objevením Ameriky...
V podstatě navrhovanou funkci mám ve svojem 5 let starém Renaultu, kde se tempomat dá přepnout do režimu nastavitelného omezovače. K tomu mi navigace hlásí a hlídá povolené rychlosti.
Režim omezovače nepoužívám, protože je nebezpečný - ve chvíli, kdy chci předjet nebo musím z jakéhokoliv důvodu rychle přidat, musím si nejdřív vzpomenout, že mám zaplý omezovač (a to ho ovládám tlačítky na volantu a můžu ho kdykoliv vypnout). Jinak jeho výkonové "kopnutí" při dosažení hraniční rychlosti třeba v protisměru na okresce v půlce předjíždění long vehiklu je adrenalinovou záležitostí pro řidiče i posádku a bez nadsázky může jít o život...
Kdo bude chtít, stejně bude jezdit jako dobytek nezávisle na instalovaných "vychytávkách" ať daných zákonem nebo dobrovolných.
Omezovač v mém autě funguje k mé spokojenosti tak, že ho buď vyřadím pohybem levého palce, nebo prošlápnu plyn k podlaze (je tam mikrospínač) a ten ho automaticky deaktivuje.. po opětovném dosažení navolené rychlosti se zase aktivuje..
Nějaký problém?
Ok, auto už dávno není jen dopravní prostředek, je to prostředek k ledacčemu, ale mám pocit, že je tu mnoho povyku pro nic..
..přečtěte si tady ten článek [odkaz] jak je to VE SKUTEČNOSTI MYŠLENO, jó najdou se hovádka, kterým je v trnem všechno co nemůžou regulovat ovládat...
IDIOTI. Postupně chtějí tomuto stádečku utahovat šroubky pod svatozáří naší obrany před všelikým nebezpečím. Jsou to výběrčí výpalného na nejvyšší úrovni. Jenom proboha Vás všechny varuji - nenechme si takto * na hlavy.
spoustě ovcí bohuže vyhovuje že mají svého "pastýře" který jim řiká co mají dělat
politici mají tendnence vykazovat nějakou činnost aby vypadali, že je lidi potřebujou ... tím roste míra regulací a míra administrace ... tím se dá z lidí dojit více peněz, protože "je to potřeba" aby nás mohli chránit ... čim více regulace, tim více problémů a to přináší potřebu dalších regulací a dalších daní ... je to fakt šílený
úředevším je třeba si uvědomi, že to nejsou idioti, ale "machři", kteří dokázali přesvědčit většinu lidí aby jne volila, a pokud si zvolíme jinou vládu, tak to bude jinak ... idioti jsou lidi, který věřej planejm a falešnejm slibům a volej strany, které to slibují
ano nejdříve to bude dobrovolné, protože nemohou hned nařídit všem aby si to namontovali do auta ... postupem času se to nakaáže montovat automobilkám do nových aut, pak se uvalí povinnost sešrotovat stará auta ... tím se dostaneme k tomu, že všechna povolená auta budou mít dobrovolné omezovače a když už to budou mít všechna, tak v zájmu "dobra" se to stane povinností ... lidi budou mít falešný pocit bezpečí a pojedou stále na doraz omezovače, jenže v některých zatáčkách i to bude moc a v některých situacích to bude naopak málo ... nakonec nehod bude více nebo stejně ... protože chyba se dá udělat vždy a kdo neumí řídit teď, nebude to umět ani s omezovačem :no:
V budoucnu už auta nebudeme řídit. Budou řízena satelity a nehodovost bude nulová. Auta získají podobu jakési pohodlné přepravní místnůstky. Tak to bude. A ne za tak dlouho...
mě teď tak napadaá ... když se dělají hřiště pro děti aby nezlobili, rampy pro skejťáky aby nejezdili mezi lidnma, vyhrazují se zdi, kde mohou sprejeři malovat ... měly bse začít také budovat veřejné závodní dráhy, kde by si mohl každý kdykolv zajezdit rychle aby se vyřádil a neohrožoval veřejnou dopravu >:-[]
:yes: no jasně, JENŽE to by si pak lidi mohli uvědomit, že jejich starej pežot je k ničemu, a začali by se ptát proč nemůžou uživit ještě Porsche na víkend, a NUTNĚ by jim bylo divný že na západ o nás jaksi je za stejnou práci (rozuměj z jejich pohledu stejných osm hodin) jaksi 3x víc...
a k cemu by to bylo, tak i tak by byl danej okruh prepnenej lidma, i na "uzavrenem" okruhu plati urcita pravidla ktera je potreba dodrzovat, jinak to bude spis verejnej hrbitov
mimoto verejnej zavodni okruh je, na AMD Brno nebo Motodromu Most a nebo do Sosnove si za poplatek obcas muzes zajet taky ;-)
Na AMD Brno ze můžeš čas od času projet za 400,- jednou dokola, ale nesmíš při tom jet víc jak 90km/h. A s ohledem na přísnější kontroly na okruhu (každých pár metrů) je pro mě méně rizikový projet svoje auto na silnici, kde si myslím, že nebude radar a šlápnout na plyn. To riziko je pro mě měnší než na tom okruhu.
Jsem mladej blbeček, kterej rád jezdí rychle, ale nemám, tu možnost jinde než na silnici. Klidně budu dodržovat všechny pravidla kromě rychlosti a myslím, že nejsem jedinej. Udělejte nám dráhy, kde můžeme jsezdit rychle a nebudeme jezdit rychle na silnic - alespoň někteří.
P.S.
Až Vás sestřelí stříbrná Calibra jedoucí 200km/h, tak jsem to já a myslete na to, že tak jezdím jednou až dvakrát do měsíce a že mít možnost jezdit po nějaký dráze, tak by se to nestalo.
Alibismus z tebe prýští plným proudem. To, že na silnici nedokážeš umírnit své závodnické choutky, přeci nemůžeš svalovat na chybějící závodní kruh.
Občas mívám pocit, že řidičáky by se měly brát už za blbé řeči a ty jsi, nezlob se na mne, horkým kandidátem.
Takže se nad sebou hluboce zamysli a dej si předsevzetí do nového roku, že s podobnými řečmi skončíš (o kravinách na silnici nemluvě).
ideální se nejdřív podívat kdy se "agent provokatér" zaregistroval a kolik má příspěvků, a v případě že to je dnes a !1 tomu nevěnovat pozornost >:D
...no nicméně přejme si do Nového roku rozhodně víc "driving center", protože fakt je, že v ČR se dá blbnout tak na motokárách 8-s
přečti si znovu pozorně celý úvodní příspěvek tohoto vlákna ... řidiči jsou prostě v tomto státě diskryminováni oproti jiným skupinám, pro které se dělá prostor pro vyblbnutí a platí se to z našich daní ... proč by právě řidiči měli být ochuzeni? ... jinak řečeno proč je někdo zvýhodňován oproti jiným??? ... to je ta otázka kterou bysme si měli klást
okruhů by samosebou muselo být více ... malý poplatek by samosebou musel být i zde ... a hlavní rozdíl oproti současným možnostem by byl právě v tom, že by tam kdokoliv mohl zajet kdykoliv a ne jen občas!!!
No nechci se nikoho dotknout ale vidim, ze z vas zde nikdo v britanii jeste poradne nejezdil! Predstavte si zacpu pred Prahou na D1 ze smeru od Brna v 8.00 rano, ted k tomu pridejte jeste 2 proudy a zrychlete to minimalne na 150 - 160 km v hodine a jeste si predstavte, ze takhle jedete od Londyna po Manchester zhruba 5 az 6 hodin! ;-) Ja myslim ze ted se to uz jevi uplne jinak! Kdo nejezdil v Britanii nevi co je provoz, proti tomu je treba Lyon,Paris, Barcelona atd. jen hriste pro neznalky! ;-)