Vzhledem ke koncepci a schopnostem moderní elektroniky mně to docela zaráží, o trakci a nedostatek zájmu asi rozhodně nepůjde.. Pokud tedy tato IKONA skončila svoji nejlepší verzí 997 GT2RS...
Přiznám se, že smysl GT2 (RS) mně vždy tak trochu unikal. Nevím kolik lidí, bylo skutečně schopno naplno tento moderní ovdovovač řídit. I W. Röhl se vyjádřil v tom smyslu, že na okruh je nejlepší náčiní GT3 (RS) a jako závoďák na denní použití odkazoval na Turbo...a GT2 mu přišla zbytečně nervózní a přemotorizovaná...
Je skupina lidí, pro kterou je GT2 ta jediná pravá 911. Právě pro svou nevychovanost. Jen mám pocit, že by tuhle skupinu ta nová stejně plně neuspokojila.
Všechny verze ještě nemáme. Chybí GTS a GT3 RS. A Turbo S bych neoznačil za příliš schopné. Na okruhu má problémy i s GT3. Věřím, že může být problém udělat GT2, která by odpovídajícím způsobem převýšila TTS (alespoň v základních parametrech), ale GT jsou i o tovární přípravě na okruhové řádění. A nahoře je pořád nějaká rezerva.
Nedostatek trakce? To jsou jen ubohé výmluvy firmy, která vždycky hlásala ''Porsche si kupují jen lidé, kteří umějí řídit''. Porsche pokračuje v úpadku a v cestě do pekla. Už nyní zbývá pouhá kostra, důsledek koncernové nenasytnosti...
Zásadní otázka je, kolik z těch (relativně mála) lidí, co umí opravdu dobře řídit, má dnes taky finance na novou 911ku. To je taky jeden z podstatných důvodů, proč má (pomalu, ale jistě) čím dál více sportovních vozů 4x4., včetně (prvního, ale určitě ne posledního) Ferrari (FF).
Porsche pochopitelně není (už od počátku) tak exkluzivní značka, jako třeba Ferrari, takže celková prodejní čísla zaručující rentabilitu, mají také poněkud jinde.
to samé by se dalo uplatnit na GT3. Nechápu k jakému účelu jsou "obyčejné" verze. Nebo jinak, už "základní" GT3/GT2 by měla být to čím označujem RS. Pro nic jiného nevidím uplatnění. Podle mě je u 911 zbytečně mnoho variant. Dneska je to spíš o machrování a ne o radosti z řízení. Stačilo by jen: Turbo, Turbo4, Turbo 4S,GT3.
Já si myslím, že ostatní verze své "opodstatnění" mají. A navíc rozdíl mezi GT3/GT2 je obrovský. Myslím tím, to jak jezdí, kolik stojí atd. Tuším, že spousta kupců, si GT2 (RS) koupila jen proto, že to byla nejdražší 997čka
Obyčejné verze jsou právě pro tu radost z jízdy. Počet variant je jen iluze. Máš vlastně tři karoserie a tři motory, když to zjednoduším. U některých kombinací si můžeš vybrat mezi pohonem zadních a všech kol. Což je relativně dost ve světe sportovních aut (také pokrývá nebývalé rozpětí), ale obecně vzato nic závratného. K tomu máš GT a RS, které tě mají přiblížit (do různé míry) k závodním strojům. A jako jediné z nabídky mohou být z továrny vybavené tak, aby splňovaly předpisy a mohl ses účastnit amatérských závodů.
Jsem tedy rád, že nevedeš Porsche. Sice nevyrábí mou vysněnou kombinaci, ale s tebou by to bylo ještě horší.