Vím že bych za ní mohl mít čtyři luxusně vybavené oktávky s moderním litrovým tříválcem, ale tahle panamera tu cenu prostě obhájí. Nevidím na ní nikde chybu a za umístění středních výdechů klimatizace by měli dát autorům nobelovku... takhle bych to rád viděl v každém autě, hned se mi bude lépe usínat!
ta nizka palubovka je ozaj pekna.... aj ta implementacia displeja... a samozrejme aj budiky.... vyzera to celkovo v interieri hodne luxusne a noblesne.... porsche toto vie ozaj moc pekne... a konecne aj exterier je uz dostojnejsi a zodpovedajuci menu porsche ... oproti predchodcovi je to vazne aj kasnou krajsie aj ked nejake tie rezervy tu stale este vidim.... ale uz je to ozaj podstatne lepsie ;-):yes:
Nobelovku? Za ten obří tunel o rozměru kredence? Tam bude super místa na nohy do šířky, to bude úplná nádhera. Do navigace čumět dolů a ohýbat krk. To je úplně super, hlavně že nad palubovkou čumí hodiny.
Tak ty výdechy maj být totiž místo té navi, ty hodiny maj být mezi těmi výdechy a ta navi má být vysouvací za palubovky. Nic lepšího není, ale proti gustu >:D
Ono si stačí sednout do jakéhokoliv Porsche (u SUv to tak zcela neplatí) a jsi tak krásně utopený, že obrazovka je perfektně umístěná. Navíc u touchscreenu by výsuvný display byl na nic. ;-)
Ne, soustředím se na jízdu co není dosažitelné s pokrčeným loktem bez nutnosti hnout zády není pro mě. A fakt nevím, kde je výsuvný a líp umístěný než tady ;-)
Taky jsem se divil, ze to tu doted nikdo nezminil. Vypada to hezky, ale to je tak jediny klad co me napada. A celkove zvlastni, ze to mnozstvi leskle plochy kolem "radicky" tu nechava lidi klidne, jinde (mercedes treba) se upatlany lesk neodpousti. :-)
Jo, byl jsem tak zabrán do senzorových tlačítek, že mi to došlo až teď, když jsem si ten obrázek vybavil (když jsem četl to tvé vypadá to hezky). A ty o tom hned v dalším souvětí. :-) Jo, tohle se jim nepovedlo. Nejhorší je, že v tom jsou ta tlačítka, takže na to hmatat budeš. A zajímalo by mě, jak spolehlivě budou fungovat s rukavicemi.
Řekl bych že to nebudou tlačítka, ale dva oled dispalaye s dotykovou vrstvou se všemi výhodami co tohle řešení sebou nese - to je konfigurovatelnost jejich rozmístění, přidávání, odebírání tlačítek, změna velikosti, jasu... asi i víceprofilové.
Můžeš mít pravdu (a bylo by to zajímavé), ale z hlediska (potenciálních) nevýhod to nic nemění (náchylnost na otisky, nemožnost je nahmatat, žádný pohyb při stlačení [dalo by se řešit ala MacBook] a problematická funkce v rukavicích).
Vypadá mnohem lépe než první g.
Tady jí to v té ocelově šedé fakt sluší (v té světlejší modré naopak ne):
[odkaz]
Zadní lampy ala Macan taky pěkné:
[odkaz]
Tolik podobné předchozí generaci a přitom nádherné, to je zajímavé :-)
Ale na co koukám, jsou dekly kufru. To příčné dělení trochu nad spodní hranou zadního okna asi nebude znamenat twindoor, jako spíš výsuvné křídlo, ale co je zajímavější, že "běžné" verze jej mají z jednoho kusu, zatímco Turbo ze dvou. Že by něco ve stylu Pagani Huayra?
Ak si videl spy-foto, to kridlo sa v strede vysuva do bokov, takze sa rozsiri a zväcsi jeho plocha - pre verziu Turbo asi dost potrebne pre este väcsi pritlak, pre predpokladane este väcsie rychlosti... ;-)
Vsade uz uvadzaju objem naftovej V8 ako 4.0, len Ales pise objem neuvedeny. :-!
"Turbodiesel V8 zatím neudaného objemu poskytuje 311 kW (422 k) v 3500 otáčkách a mohutných 850 N.m/1000-3250 min-1."
Nuz co by to tak asi mohol byt za motor Aleši ? Este sme nepoculi o takej veci ze Audi 4.0 TDI ? :-!
Zaujimava informacia je ale pri V6 - 2.9 ! Takze ( uz si nespomeniem na meno toho diskutera, ktory mi prave taketo oznacenie potvrdil pre...) RS4 a RS5 budu fakt 2.9-ky ! :-O
A kedze tu tvori V8 to maximum, nemusi byt ta 2.9 tak vysponovana a cisla 450 PS / 600 Nm pre RS4 a RS5 vyzeraju fakt realne. Toboz, ked Audi poskytlo Porsche svoju 4.0 TDI malinko podladenu.
Este dam odkaz na motor1 a tam je aj Porsche PR-ko. [odkaz]
...v ktorom fakt nieje objem naftovej V8 uvedeny, ale bol by som extremne prekvapeny, keby koli Porsche menili objem... :*)
v tom 2. videu je v 1:57 vidno vysuvanie spojleru ;-)
bez debaty ! ;-):yes:
A vsimas tu normovanu spotrebu ? Cital, pozeral si nejake YT jazdne dojmy z SQ7 ? Ten motor dokaze zrat priemernemu novinarovi ( !!! ) aj len o cca 1 liter nad NEDC hausnumero ! :-O:yes:
Takze v reale fakt moze normalny clovek na Panamere S Diesel jazdit pod 8 litrov. ;-)
Proste si myslim, ze ten motor je uz WLTP a Real drive cyclus - ready. ;-)
sa mi to len zda alebo tam vidim klasicke budiky ;-) co sa stalo ze digitalky v extravagantnom citroene uz nefrcia? .. ale inak to by ma citroen potesil ak by tam fakt nasadil "klasiku" ... zrejme sa uz poucili a je jasne ze v malom aute si uz preslapy dovolit ani nemozu :yes: a podla mna na malom aute aj tento blaznivy kukuc vyzera lepsie ako na vacsom natiahnutom cactuse .. a hlavne nech su kukadla male a stylove... a to podla mna su :yes: .. vyzera to o moc lepsie ako zdvihnuty useknuty cactus... male auto ma posobit napadito a nezapadnut v dave..... zatial to vyzera ze C3ka toto splnila na jednotku .. a zaroven z tej fotky posobi v kabine moc prakticky .... prijemne prekvapko .. toto bude trhak :yes:
dali první fotky interiéru, ten se povedl. Exteriér je bohužel pro mne naprosto nestravitelný ;-\ Zadek sice není tak extrémně barokní jako předešlá generace, ale i tak se mi to nelíbí. No, uvidíme jak to bude vypadat na živo.
Ačkoliv Panamera zhubla podle všeho jen opticky, neskutečně jí to prospělo. Je dotaženější, čistší s víc tvarovou DNA 911 než kdy předtím. Štíhlá středová konzole bez miliardy tlačítek jako u předchůdce vyniká čistotou a dynamické parametry berou dech.
Tak mně tím úklidem vůbec radost neudělali. Ta tlačítka vypadají jako senzorová. A ve staré stejně největší část patřila klimatizaci. Slušně vybavený kus mohl mít tak osm tlačítek vespod (maximum je snad 12), kterými se ovládalo auto - tlumiče, výfuk, křídlo, sportovní režim atp. To nebyla zrovna miliarda. Nevoní mi ani ta nová přístrojovka, bude mi chybět pět "kelímků".
ak mam hodnotit fotky, dam 3/5 :-) Samozrejme, na toto auto nemam, ale nemozem suhlasit s tym, ze sa "povedla". Zadna partia ma prilis velke plochy, sice clenene, ale ako celok to vyzera ako masa plechu :-) Je to tayke na zadok, ale toto nie je 911 aby to davalo najavo motor vzuadu:)Interier je super, umiestnenie "tabletu" mi pripomina riesenie LR a ten pocit, ze mam pred sebou kokpit lietadla tu uz nie je, ale aj tak je stredovy tunel zapratany. Co je vlastne fajn, lebo ovladat tolko funkcii cez dotykac by bolo krute.
urcite vyzera lepsie ako predchodca ale ten bocny profil je nadalej hodne zvlastny... mozno je to tym ze je to podla automobilky tzv fastback .. priznavam ale ze klasicka elegantna bocna linia XJ alebo quattroporte je pre mna daleko pritazlivejsia ... co sa mi ale paci moc je interier.. ta nizka palubka je krasna ... ale tu porche nemalo problem ani u predchodcu.... interierovo to posche slo vzdy... horsie to uz bolo niekedy exterierovo ( predosla panamera, akykovek cayenne ) ... a asi sa zhodneme opat ze aj tentokrat to auto ma nejake tie dizajnove rezervy ... o krasku triedy sa rozhodne nejedna ... ale uznavam ze je to uz podstatne lepsie ako predosla panamera... ono carrera s batohom asi nikdy nebude vyzerat tak elegantne a charizmaticky ako stihly sedan jaguar ... ale uz to nie je vyslovene nepekne auto... a z istych uhlov je uz ozaj celkom pohladne .. za mna vcelku prijemne prekvapko ako malo dizajnovych zmien stacilo ( povodny dizajn ani nebolo potrebne nejako prekopat od zakladu ) a auto je razom podstatne krajsie :yes:
To bude dobrý fór, jestli Panamera bude mít větší nádrž než příští Cayenne (ten by měl mít maximálně 85 litrů jako Q7/ Bentayga, ale je možné, že Porsche udělá nějaké úpravy). Co to kecám, špatný vtip to bude. :-)
No jako dobry for beru i to ze (minimalne jeste donedavna) se dala do bezne 911 priplatit nadrz 100L, tady bych ocekaval (za priplatek) minimalne totez. Zvlast k zravym benzinovym V8 by to byl doplnek vhodny.
Nejlepší je to opravdu u Bentaygy - W12 TFSI a 85 litrová nádrž. >:D
Pokud si dobře pamatuji, i 997 měly 64 pro zadokolky, 67 pro čtyřkolky a 90 pro GT. U 991 má i GT3 64 litrů, ale 90 je za příplatek. R je na tom stejně, jiné modely tu 90 nemají, pokud vím.
Kdyz uz nekdo musi mit rodinne auto na steroidech, pak pochopim treba naslapana kombi typu Audi RS6. Panamera je pro me prerostla a smutna parodie na kupe. At tahle, nebo jeji predchozi verze.
Preco taky vyhraneny nazor na dynamicky ladene sedany ( liftback ) s komfortom pre styroch ? :-|
Ja praveze taketo univerzaly vyhladavam. A podla predajov M5 a E63 AMG je takych zakaznikov vcelku dost. Aj preto bude nasledujuca RS6 aj ako sedan.
Aj ked ja by som sa "uspokojil" aj s aktualnou v podobe sedanu [odkaz] :-!:yes:
Treba ta RS4/6 kombi nebo sedan, to uz je celkem jedno, ale vypadaji normalne. Ja ale osobne neprekousnu design te obludne nabobtnale 911ky- mluvim o Panamere.
Ale proč by zrovna Porsche mělo dělat něco, co vypadá jako model od D3?
Zákazníci přece chtějí, aby to jako Porsche vypadalo. 911ka zůstane jen jedna, ale i méně sportovně orientované modely mohou vypadat podobně a ne zrovna "hnusně".
Doby I. g. Cayenne už jsou naštěstí za námi.
Pisu jenom svuj nazor, to nemá nic spolecneho s tim, co chteji zakaznici. Jsou i horsi designove ulety, treba z takoveho Fiatu 500 L se mi chce temer zvracet a pritom si taky najde svoje kupce.
No, přesně o tu míru jde. Zatímco I. g. Cayenne považuji za designovou zrůdu, zejména před faceliftem (Touareg z té doby byl proti ní designový skvost), tak tahle nová Panamera je na tom (úrovní designu) někde úplně jinde.
Jsem jedinej, kterymu se zrovna dvakrat nelibi, ze to auto ma z boku 6 sloupku a 5 oken?
- sloupek A
- sloupek u zrcatka
- sloupek B
- uprostred zadnich dveri dalsi sloupek, asi aby slo stahovat okno
- potom dalsi sloupek jsou dvere
- a pak konecne C sloupek.
Mezi tim je tedy 5 oken.
Fotky se to podle me snazi trochu schovat.
Jo urcite to pomuze s torzni tuhosti, asi to moc nepomuze s hmotnosti ... ale hlavne to divne vypada.
Ale zase za ty penize koupite hodne sloupku :-)
Co si o tom myslite?
Oproti stávající generaci je jediný rozdíl v tom, že to čtvrté okno rozdělili a už není celé součástí dveří - zřejmě aby mohli udělat tenčí C sloupek (tedy natáhnout prosklení víc dozadu). Okna ve dveřích jsou dělená, aby šla stáhnout. S tuhostí to podle mne nebude mít moc společného, ale s designem ano. Radostí z toho neskáču, počkám si však naživo (mohla by to být přijatelná daň za pohlednější zadek).
Taky jsem se toho všiml. Ale například zde je vidět, že sloupky jsou schované pod sklem, takže by to nemělo při pohledech, kdy se odráží světlo, vadit. Jak to bude působit zevnitř samozřejmě nevím. [odkaz]
Má docela zajímavě rozkládací zadní spojler viz.: [odkaz]
čas 1:56
Nevíte někdo, jestli se bude aktivně měnit i něco v předním nárazníku? I tak ale hodně pěkná záležitost. Porsche patří :yes: mj. i za ty 2 verze doplněné o baterie.
to působí jen jako facelift. Celková papučová tvarová koncepce zůstala nezměněná. Ale naživo to může být mnohem lepší. Celkově si myslím, že by se Porsche mohlo odpoutat ve svých 4 a 5dv modelech od svého tvarového dědictví 911 a posunout se někam trochu dál.
suhlas... chcelo by to uz kusok odputat sa od stale jednej a tej istej vizaze 911tky... teda hlavne zbytok portfolia by mohol byt uz originalnejsi a dizajnom sa uz posunut kusok dalej.... aj samotna carrera mi pride uz dookola len uhladzovana a stale viac a viac pocmulanejsia a cim dalej tym akoby stale vacsia monstroznejsia placatejsia...
dnes sa mi uz ovela viac paci F-type alebo corvette ako carrera ...
staviat cele portfolio na dizajne jednej ikony to podla mna donekonecna nepojde ... chce to uz volnejsie ruky v dizajne a viac napadov... uz davno tu malo byt nieco zaujimavejsie... nieco co nema snahu kopirovat predlzovat alebo vyvysovat povodnu carreru... samozrejme lahko sa to vravi.... ale porsche tak ci onak v buducnosti uz bude musiet preukazat viac dizanovej kreativity ... zakaznici uz nechcu stale jedno a to iste auto na 20 sposobov.... len si pozri aj carreru.. kam to s tym neustalym cmulanim a zvacsovanim dotiahla... asi preto paci sa mi paci stale menej a menej a menej
Dopadlo to dobře, jen mám výhradu k dvojímu vzezření. Je to snad Porsche, tak proč se má jedno tvářit sportovně a jedno usedle? Ten modrý exemplář je zepředu dost nudný a tak nějak okoukaný, zatímco šedivý vypadá výborně.
Pouze jsem ti napsal proč Rapide vypadá, tak jak vypadá. Ono to spolu všechno souvisí. Pokud požaduješ určité prodeje v rámci třídy, tak k nim musíš mít obvykle i požadovanou prostornost. Chceš prostornost, nemůžeš mít design kupé, byť se dvěma páry dveří, viz Rapide. A Panamera není 911ka se dvěma páry dveří.
P.S. To srovnání kulhá na obě nohy, Porsche rozhodně není "ekvivalent" Algidy.
varná deska na středovém tunelu asi nebude nejpraktičtější, ty pláče stran tlačítek, které se ozývaly v každém testu, byly dílem klišé dílem prostý nezvyk testérů. V praxi se používala za jízdy dvě max. tři tlačítka nastavení jízdního režimu, příp. klapky výfuku.
Tolik výhrady, zbytek je povedený, jak uvnitř tak zvenku, porschemani si budou asi chvíli zvyknat na digi displej místo přístrojů, ale zvyknout si jako piloti jiných značek, celkově je nová panamera na jedničku s hvězdičkou jak design, tak technika. :-):yes: