Nedodržování rychlostních limitů na rozkopané dálnici D1 řidiče již brzy přijde draho. Policie bude v místech dopravních omezení rozmisťovat radary na měření rychlosti.
Mýlíš se. Pokud budou pokuty vyměřovány podle výše příjmů, stanou se tímto stejnou motivací pro všechny. Zároveň by berňák zkontroloval že má viník správně zaplacené daně.
Predpokladam, ve Svajcu jsou zakonodarci soudruzi... Je zajimave, ze kultivovaneho prachace to nenestve, cim to asi je, stejne jako vkus, tak ani inteligenci si clovek nekoupi...
Rozhodně. Měli by zvýšit pokuty a bodování.
Překročení rychlosti do 20km/h pokutu 10000-20000kč a 10 bodů.
A pak budou všichni jezdit s očima na tachometru a na 80ce 60-70km/h, ve městě 40-50km/h a mimo město 70-80km/h. Pokuty budou likvidační. :-!:-!:-!:-!:-!:-!
Poprosim redakciu aby si splnila zakonnu povinnost (oznamenie priestupku/trestneho cinu) a posunula udaje diskutujucej organom cinnym v trestnom konani :)
No co se to tady hemží za exoty? Zřejmě lidé, kteří si platí i specialistu na stravu, aby nepřekročili denní příjem kalorií, preventivně chodí s igeliťákem na lejna, i když nemají psa...co kdyby náhodou.
Nechápu kde se ve vás bere ta přizdisráčskost a servilita, která vás nutí dávat úředníkovi moc ztrestat každého za vše a ještě pěkně zpoplatnit.
Pokud vydělávám ví, automaticky platím víc daní, pokud k tomu zaměstnávám lidi, společenosti přispívám ještě mnohem víc a pakliže mám být pokutován, pak jinak než někdo s polovičním příjmem? Kde jste na to sakra přisli? Na semináři o marxismu-leninismu??? :no::no::no:
Snad zaměstnáváš lidi z lásky ke společnosti? Ne, jen proto, abys vydělal vic. Na tom nikdo nemůže vidět nic špatného. Samaritána to z tebe však nedělá.
Pokuty vyměřené podle příjmů mají stejnou výchovně-motivační funkci pro všechny. Nejsou fixovány finanční sumou, pouze odnětím příjmu na určitou dobu. Jde tímto o stejný trest pro všechny.
Princip pokut dle příjmu chápu a celkem souhlasím, myšlenka "stejně citelný postih pro každého" je v souladu s principem pokuty. Teoreticky.
V praxi to má svá úskalí. Je tu dědic impéria s nulovými příjmy, je tu dobře vydělávající programátor splácející hypotéku a živící nemocnou matku, je tu big boss jehož příjmy jsou skryté za houštinou zahraničních operací a právníků... já v tom vidím jen další potenciální byrokratickou houštinu, ve které zabloudí občas chybující střední střída a ti největší střelci si stejně ušlapou své cestičky.
Principem jsem také pro pokuty dle příjmu, i když... přesně jak píšeš. Reálně bych to tedy nikdy nezaváděl, jen další marná byrokracie.
Nicméně bych si dovedl představit třeba výši postihu podle ceny auta. Drahý vůz, vysoká pokuta, laciný vůz, nižší pokuta. Dá se totiž logicky vzít souvislost, že kdo má drahé auto, má vysoké příjmy. A je jedno, jestli je přiznává, nebo jestli je někde zašmelí a účetně je chudák...
Pravda, i tento proncip by narážel na určitá úskalí, třeba když někdo je petrolhead a půlku života šetří na svoji káru snů vs. zazobanec, kterýmu stačí třeba Fabia atp. ... Ale žádný postih nikdy nebude zcela spravedlivý a ta korelace mezi cenou auta a reálným příjmem tam prostě je. Největším problémem by bylo - co když to auto není tvoje a máš ho půjčené. Ale pro takové případy by nebyl zas takový problém nastavit rozumné pravidlo.
A jak by se ta cena auta určovala? Při každé pokutě znalecký posudek? Nebo prostě podle nějaké tabulky? A co řidiči firemních aut nebo hotelových limuzín? Auto psané na manželku? Operativní leasing?
jj, to je ono, ridic ma mit oci na tachometru. to by se melo dat do vyhlasky - ridic nesmi spustit oci z tachometru, aby nahodou nejel vice, nez ma, perifernim pohledem pak zkusi zajistit, ze stale jeste jede po silnici... >:-[]
Vyhlásíme soutěž o nejvyšší číslo? >:D Hm doplatí na to slušní tatíci co se budou bát překročit rychlost o 5 km/h a experti typu Trpišovský si budou stejně dělat co chtějí.
Na co zase vymejšlet vymyšlený? Zase se bude dělat pofiderní tendr na radary za miliony když stačí vymyslet softrwarový řešení. Mýtný brány tvořej souvislej úsek kterej na kamery zaznamenává projíždějící auta. Úsekový měření se úspěšně už roky používá např. v Praze. Naprosto jednoduše by se dala měřit rychlost na celý dálnici a to i po opravě.
úsekové měření se podle mě nepoužívá. Používá se - tento úsek je měřen. Což není to samé. Klidně mě oprav pokud se mýlím.
Ale podle mě jde o to, že úsekové měření u nás nelze realizovat, protože certifikovaným měřidlem je laser/radar, nikoliv dvě propojené časosběrné kamery s vyhodnocovacím algoritmem.
Takže prvně by se musela upravit legislativa a do certifikovaných měřidel zahrnout i takovýto způsob.
Podle mě v ndešní době není nic jednoduššího než autůn dát GPS čip a začít sledovat přes satelit. Přesné, jasné, efektivní. Jen doufám, že státu tahle myšlenka dojde tak za dalších 20 let >:D
pak bu%d článek kecá, nebo jsou pokuty v tý Praze udělovány nezákonně. Možná, že kdybys ve správním řízení namítl, že způsob měření je necertifikovaný, byl bys z obliga ;-)
V Brně taky máme úsekový měření a policajti na jeho základě vybírají pokuty. Já teda neznám legislativu ale nejedná se o stejný typ měření jako je certifikovaný tachometr v policejních autech ? Nepokutovatelný měření je jen v dědinách nebo obcích s tzv. inforadarem, kterej hned vyplivne naměřenou rychlost.
No, já jsem to ale v článku výslovně neviděl.. že by to nešlo.
Funguje to tak určitě. třeba ten tunel na dálnici, co spojuje nějakej 6km D1 s pleňskou je omezenej na 80.. a je tam "úsekové měření" od nepaměti... a kupodivu to dodržují i Audiny a Pasáty.. ;-)
V Praze se dnes ve směs měří úsekově, protože je to bezpečnější pro provoz ( nezačne před každým radarem někdo panicky brzdit o 20-30km/h), ale na některých úsecích je kamera ( většinou na konci úseku) nastavena i na měření aktuální rychlosti. Ale jsou nastaveny poměrně tolerantně na 50tce cca do 60km/h, za 62km/h mi už pokuta přišla, ale skoro vždy jezdím kolem 55-58 a je to ok. Na jednom úseku před nájezdem na dálnici se jezdí běžně 90-95 a také ok. A co mám kousek od bytu rok novou 30tku a jezdím tam do
Upřimně nemam potuchy jaký certifikáty jsou v týhle oblasti zapotřebí. pokud by to někdo chtěl rozporovat při předvolání k podání vysvětlení a nebo ve správnim řízení, musel by se pustit do nákladný právní tahanice protože magistrát ani policie si na zadek nesedne z těhle "právníků amatérů" s kterejma se tam netrhnou dveře. Navíc nechápu proč by na naměření kupříkladu 1082m dlouhýho úseku bylo zapotřebí laserovej bazmek za miliony když vám stačí obyčejný kolečko na měření vzdálenosti co používaj nehodáři.
Pokud ve správním řízení namítneš necertifikované měřidlo, pak je povinností správního úřadu, aby se s touto otázkou ve svém rozhodnutí vypořádali. Tohle musí, takže ti případně musí doložit certifikaci konkrétního přístroje ,který je uvedený na záznamu o měření.
Pokud tohle neudělají a přesto rozhodnou, že jsi spáchal správní delikt, tak by značně riskovali, protože tohle by u soudu (normálního) neměi šanci obhájit.
"Podle mě v ndešní době není nic jednoduššího než autůn dát GPS čip a začít sledovat přes satelit. Přesné, jasné, efektivní. Jen doufám, že státu tahle myšlenka dojde tak za dalších 20 let "
proč do auta rovnou do lidí ty čipy nastřílet a zabijou dvě mouchy jednou ranou ;-)
Ten co řídil by byl přihlášenej do palubního systému otiskem prstu snímaného volantem.
Pokuta by se rvnou odečetla z účtu provinilce. Hotové peníze by byly zrušeny.
Pozde!
Euro 6 = trvale hlaseni GPS souradnic a dokonce moznost "znehybnit vozidlo". :-(
To uz zavani a nelibi se mi to... ale omezeni rychlosti mi prijde uplne v poradku.
Jo, napsal jsem to blbě.. je to funkce OBD, požadovaná současně se zavedením EURO6.. není to požadavek této normy samotné, ta je emisní.
Trochu nestíhám - vygůglil jsem jen tohle:
[odkaz]
Takže zatím to vypadá, že není definováno od kdy to má být povinné...
Jako obvykle, "zdůvodnění" zní krásně... z důvodu zvýšení bezpečnosti má OBD jednotka trvale monitorovat GPS polohu a při aktivaci airbagů odeslat hlášení o nehodě vlastně dřív, než se auto zastaví.. včetně informací o síle nárazu.. a obsazenosti sedadel... zní to krásně.
Ale to už se mi nelíbí.
O jakém algoritmu mluvíte, to je jednoduchá počtářská úloha pro 6 třídu základní školy.
I úsekové měření se certifikuje, takže by jste uspěl jen v případě nějaké chyby provozovatele. Chyba je stejná jako u ostatních 3%.
řikám to neustále. Jednoduchý, levný - učinný. Samozřejmě že se vyrojej mraky chytráků co na všecko potřebujou homologovanej a certifikovnej laserovej krám za pět mega. Podstata je v tom že v týhle zemi jezdí hodně lidí jako bezuzdný, bezohledný a agresivní hovada a že si ještě budou sami před sebou a před ostatníma omlouvat svý jednání místo toho aby se uklidnili a jezdili normálně. Represe jsou bohužel nutný
Souhlas, včera se mi to zase potvrdilo. 1000km s vlekem, povětšinou tedy tempo 100kmh. V nemecku na vás nikdo ani neblikne, prostě Vás v klidu nechaj předjet kamion. A poté sotva najedete na A17 za Drážďanama už Vás vyblikává spěchající auto s českou RZ.
Já jezdim prakticky neustále v unii a mam uplně stejný zkušenosti. I kdybych si nákou náhodou nevšim že sem přejel čáru na cestě domu - tak to dobytčí chování který je v ČR standartem je jasnej indikátor kde jsem.
Jsou tam drobné nuance... přejíždění z pruhu do pruhu a zatáčky, dočasné snížení povolené rychlosti na části měřeného úseku apod. Ale nic extra složitého... a vždycky se to dá pojmout tak, aby se počítalo co nejvíce v prospěch řidiče.
V civilizovaných státech je tento způsob měření rychlosti za
Příkladem budiž náš jižní soused. A nepochybuji o tom, že "vyvolení" budou mít ve voze "krabičku", která měření rychlosti jejich vozu zabrání. Stačí pár řádků SW a správně naprogramovaná krabička, používaná dnes pro placení mýta u náklaďáků. :no: Takže je to zase jen a pouze další instalace "velkého bratra", tedy totalitní moci, která má zájem vědět, kdo, kdy a kde se pohybuje. A měření rychlosti je jen "odpadní produkt"... :no:
Re: V civilizovaných státech je tento způsob měření rychlost
Když dáváš za vzor naše jižní sousedy, tak bys taky mohl tušit, že právě Rakousko nově zavádí na mnnoha úsecích úsekové měření a právě na úsecích, na kterých se testovalo zvýšení max. povolené rychlosti bylo úsekové měření zavedeno >:-[] >:-[]:-!
Re: V civilizovaných státech je tento způsob měření rychlost
To jako ten kousek SW bude dynamicky měnit SPZ, něco jako mívával na autech agent 007? To asi těžko, že. Protože úsekové měření na dálnicích funguje již dnes. Kamery pro čtení SPZ jsou na každé mýtné bráně. Prozatím se používají pouze k detekci nákladních automobilů, kterým ta krabička nepípla. Ale pokud se udělá ona "certifikace", což je pouhé ocejchování vzdáleností mezi bránami, nebude problém udělat z celé dálnice měřený úsek.
Re: V civilizovaných státech je tento způsob měření rychlost
A to je právě to nejmarnější. U nás je prostě normální rychlost překračovat. Když jedu na D1 80 kmh ve zůžení, tak třetina, možná i polovina řidičů mě objíždí levým tak 100 kmh. Nedej bože, abych na stavebním výjezdu zpomalil na 60 kmh...
A to nemluvím o nájezdech, kde je STOPka. V normálním provozu totiž najet bez připojovacího pruhu do proudu vozidel jedoucích 80 kmh je takřka sebevražedný úkol 8-s
Re: V civilizovaných státech je tento způsob měření rychlost
Jo, to je fakt.
A je to ještě horší... už mě párkrát někdo divoce vyblikával.. když jedu v levým zúženým pruhu tempomatových 95... takže v praxi 88.
Obvykle Oktáfka s pražskou spz... ;-)
Re: V civilizovaných státech je tento způsob měření rychlost
A ty nemas absolutne ziadne pravo blikat na mna, pretoze JA som zodpovedny za svoju rychlost. A uz vonkoncom nemas pravo blikat, ked sa rozhodnem neporusit zakon.
Na rozdiel od teba.
Navyse predpokladam, ze Ja Prvni ide v lavom pruhu preto, lebo predbieha iduc 88 km/h.
Ak na neho blikas aj v takej situacii, si uboziak, ktory nema pravo na vodicak.
Re: V civilizovaných státech je tento způsob měření rychlost
já mluvím pochopitelně o stavu, kdy já v levém pruhu předjíždím auta jedoucí o něco pomaleji... a někdo za mnou má za to, že bych měl zajet do řady vpravo a zabrzdit.. protoýe ON chce jet o něco rychleji než já.
Ato přesto, že i já už lehce překračuji max povolenou.. ale z principu nikdy ne o víc, než 10km/ hod...
Kdybych je v levým, zúženým, i když je ten širokej vpravo volnej, tak jsem sám cvok, co by měl být zbaven oprávnění... ;-)
Re: V civilizovaných státech je tento způsob měření rychlost
Ne tak docela. Povinnost nebránit ostatním účastníků v předjíždění a jet primárně vpravo je silnější. Nicméně je pravda, že ve zúženích je značka souběžné střídavé jízdy, takže jet v levým je nic proti ničemu.
Osobně bych se přiklonil k tomu, aby značka souběžné jízdy přikazovala jet ve střídavé souběžné jízdě, tj. řidič by nemohl ani zleva ani zprava předjet vozidlo v druhém pruhu. Takto, kdy u nás je značka bez jakékoliv opory v zákoně, je to opět úplně o ničem.
Ja bych jen dodal ze v Anglii je jak usekove mereni na dalnicich, tak mereni automatickymi kamerami a radary take ve mestech a na nebezpecnych mistech uplne normalni. Neni to uplne vsude - napr. dalnice a silnice prvni tridy mimo vytizene useky skoro zadne takove systemy nemaji, ale na druhou stranu jsou umisteny velmi spravne v nebezpecnych mistech kde jsou napr. statisticky nebzpecnejsi krizovatky atd. Podle zakona jsou mista predem oznaceny informacni znackou radaru + mnoho kamer (predevsim mimo dalnici) je jasne vyrazne zlute oznacenych - nejde o to vydelavat na pokutach, ale donutit lidi snizit rychlost v nebezpecnem useku. To je podle me velmi spravny a zodpovedny pristup.
Nemusi to byt jak pisete "opravovany usek", meri se stale na vsech mistech, kde je k tomu nejaky duvod (na vytizenych dalnicnich usecich kolem velkych mest skoro vsude) - proste jsou rozmisteny ruzne radary a kamery (minimalne 10 ruznych typu, jde to vygooglit, nektere umi hlidat treba az 10 pruhu najednou, aby byly vysledky mereni prukazne, pouziva se kombinace systemu napr. mikrovlna + nekolik fotografii po sobe atd.).
Integrovany system usekoveho mereni je samozrejme propojen s informacnimi tabulemi, takze to vase "opravovany usek" je na 90% misto, kde byla docasne snizena rychlost z nejakeho jineho duvodu nez kvuli opravam.
Je to velice propracovany system, ktery hlida provoz, a software (i lide na dispatchingu) automaticky snizi rychlost jeste pred usekem, kde jsou zacpy, nebo kde zacnou kolony aut nebezpecne "pulsovat" (coz je nejnebezpecnejsi) a podobne. Funguje to naprosto uzasne, neni to nijak prehnane citlive - za vytizenym sjezdem se to skoro okamzite ukonci (pokud je to bezpecne). Vsichni tato omezeni rychlosti informacnimi tabulemi respektuji (protoze jinak je kamery nafoti), kazdy den to zachranuje zivoty!
A ano - ze zkusenosti vim, ze mnoho cechu, slovaku, polaku prijdeou s "tou nasi" (tj na osmdesatce valim 110) a nejprve si pekne poplati par pokut, nez tomu uveri ... a potom je to prejde :-)
Jeste dodam, ze jsem v UK najezdil cca 80 tisic km a nezaplatil zadnou pokutu (tuk tuk tuk), staci jezdit slusne - ale ja jezdim obecne podle pravidel, to by vetsina z vas nevydrzela... :-)
Co je policejní stát? Přísné vynucování dodržování pravidel? Pořádek na ulicích a silnicích? Drastické pokuty za za závažné přestupky a desítky let vězení za těžké zločiny?
Pak chci policejní stát. Naše realita na pomezí korupce a anarchie, která jenom podporuje českou vychcanost a notorické hledání cestiček jak obejít každý zákon a nařízení je ubohou vizitkou této země.
tady se někomu za komárů asi líbilo , však tě nikdo nenutí jezdit po těch nebezpečnejch silnicích . UK je totalitní díra kde se pomalu už ani chleba nepeče zákony tam mají snad i na to jak si čistit zuby ale hlavně že si platí královskou rodinu a každej z tý šaškárny tam je odvařenej . A jestli v UK není korupce , bordel na silnicích a v ulicích tak já sem další kandidát na papeže .
Tak z toho, že by se mi za komárů líbilo, mě opravdu nikdo nemůže obvinit. Naopak mám mnohdy pocit, že patřím k menšině, která si pochvaluje polistopadový vývoj. Některé věci je ale potřeba doladit. Principem demokracie je svoboda volby a chování jednotlivce, podpořená ale ctí a úctou k pravidlům (kterých nemusí být nutně mnoho). Bohužel, u nás toto prostě nefunguje (a za tím bych viděl právě ty "komáry", kdy většinová pracující třída byla založena na principu "kdo nekrade, okrádá svoji rodinu"), a proto než si to lidi osvojí zpět, je nezbytné to vynucovat. Je mě to proti srsti, ale samo to nepůjde. Bohužel s naší nefunkční policií taky ne, takže diskuze je čistě filozofická :-)
Omlouvám se za trochu off topic v automobilové diskuzi, jen jsem tím chtěl objasnit, proč tuto iniciativu v principu schvaluji.
Policejní stát. Totalita. Masové sledování obyvatelstva..... . Jojo, těžkej kalibr.
A také by vám asi nevadila kamera s online přenosem na policii do každého pokoje včetně koupelny.
I kdyby to mělo zachránit jeden jediný život, tak se to vyplatí.
Kdo dodržuje zákony nemá se čeho bát.
Columbo, nevím jakej máš rozhled, kam jsi se v životě podíval...ale tuším, že jsi submisivní člověk s potřebou být buzerován, stavěn do latě a měl život nalajnován od jiných. Co třeba Severní Korea?
V místě opravy naprostý souhlas s měřením a striktním dodržováním limitu. Ale přijde mi chorobné jásat nad pokrytím celé dálnice radary. Tj.na mýtné brány.
V místě reálně probíhající opravy, technologickou přestávku a zároveň omezení kvůli bezpečnosti lidí, kteří tam nejsou, si můžou strčit někam. Kdepak asi bude stát ten radar, co myslíte? Tam, kde reálně jsou dělníci nebo spíš tam, kde nejsou a tak to tam bude víc vynášet? V našem buzeračním království můžeme všichni třikrát hádat :-!
To omezení tam je proto, aby tam ti stavoši vůbec mohli být. Jestli tam jsou nebo ne je v zásadě úplně podružné.
Tebe tak poslat na stavbu na D1 k lopatě, ať si sám zkusíš, jaké to je, když kolem tebe bezohlední burani jezdí 100 kmh a ty nevíš, jestli tě nějakej blb nesejme a jestli se večír vrátíš domů po svých nebo v rakvi 8-s8-s
Jistě, a jak ten řidič pozná, že zrovna je technologická přestávka? Nehledě na to, že to, že je technologikcá přestávka ještě neznamená, že na stavbě nikdo není :-!
Jinak řečeno, úseky se sníženou rychlostí jsou z důvodu průjezdu stavbou a podle toho by se řidiči měli chovat.
Nehledě na to, že když vidíš české řidiče, tak těm je úplně buřt, jestli tam ten stavoš je nebo není, protože jede jak dobytek nonstop 8-s
Ale jinak samozřejmě souhlas, pravidla u nás opět nastavují ty opice a tak jsou nesmyslně upraveny rychlosti a značení. Ale pokud budeme ve stavu, kdy řidiči stále budou "ti chytřejší", kteří prostě vědí lépe, že tady je ta 70lmj zbytečná, tak se z toho bludného kruhu nikdy, nikdy nikam dál neposuneme.
Meleš kraviny! Zkus se po silnicích projet! Disciplína našich řidičů není taková jak jí tu popisuješ!
To, že se pracuje na našich silnicích nekoncepčně a FDI je spíš drancován politickými stranami než investován je skutečnost. Podle toho pak vypadají práce na silnicích...neadekvátně dlouhými omezeními jak ze strany délek, tak realizačními lhůtami (o penězích se nebudu vyjadřovat).
A co má společnýho nekoncepčnost výstavby a někdy špatně nastavený harmonogram stavby s tím, že čeští řidiči porušují pravidla hlava nehlava a na D1 na nějaké rychlostní omezení zvysoka se-rou ať se staví nebo ne?
Řidiči porušují jen špatně nastavená pravidla. Do toho nepočítám omezení na 80km/h v opravovaných úsecích D1. Ano, za komunistů lidi ani nenapadlo, že by mohl být nějaký zákon nebo pravidla špatně nastavená a toto myšlení v mnoha hlavách bohužel stále přetrvává. :-!
Vzhledem k tomu, ze pres den je v mistech zuzeni stejne kolona sinouci se v lepsim pripade sedesatkou, tak predpokladam ze "ochrana pracujicich" bude probihat tak, ze se budou lovit ti co ten usek projedou stovkou v noci, kdy tam stejne nikdo nepracuje.
Šedesátkou...Za Brnem tedy když najedu v zúžení do levého (v rámci předjíždění samozřejmě) nějakých 90 km/h, do minuty mám za p*delí štrůdl nejméně 10 služebních oktávek a audin, které kolem mě následně profičí jak vítr. :-)
nj protože když tě třeba pošlou na meeting na otočku do Bratislavy z Prahy, tak limit na dálnici nejede nikdo. I to Brno stačí, OL, Ostrava atd. Přesčas na služebce nikoho nikdy nezajímal, takže si tam 130/80 jedeš na úkor volnýho času...
Spousta osobních meetingů by se lehce dala řešit prostřednictvím video konference a služebáků by na dálnicích ubylo. Bohužel ti, kteří by VK mohli autorizovat, ještě o VK nemají ani potuchy a ti, co na ty meetingy jezdí raději mlčí. :-!
Nejsmutnější na celé věci je, že je vůbec nutné o zavádění měření uvažovat. Ale tvrdím to stále, jsem národ opic, které je potřeba třískat hlava nehlava a pokud není na českého řidiče vyvinuta represe, tak se nic neděje... Čech je totiž naprogramován na nerespektování pravidel, na to, aby na předpisy zvysoka kálel. Zkráta se tu svoboda ujala velmi špatným způsobem. Všichni znají svá práva, ale prakticky nikdo už nezná povinnosti. A nejvyšším právem Čecha je právo ochcávat zákony a porušovat předpisy. Vždyť to přece dělají všeci...
Stačí nehoda Pupendolína. Viděl ji sand celý národ, přesto buranů, co vjedou vědomně na blikající přejezd je stále dost a dost. Jak jinak jim chcete vysvětlit možné následky takovéhoto porušování, když ani naprosto reálné neštěstí je nepoučí?
Takže pozdě, ale přece :yes::yes::yes: Být u koryta ODS+TOP09, tak se stále škrtá a škrtá, oprava D1 by ještě nezačala a na úsekové měření rychlosti by se nesmělo ani pomyslet >:-[]
Opravdu? Na západě si většinou nepřipadám, že by na mě někdo vyvíjel nějakou extra represi a přesto tam jezdím v rámci pravidel a limitů a co potkávám jiné Čechy, tak jezdí většinou stejně. A ne, není to kvůli výši pokuty, těch 20-30 eur za mírné překročení limitu je zhruba stejné, jako u nás. Je to kvůli tomu, že tam nepotkávám zapomenuté třicítky, 50 na dálnicích kvůli omezení hluku nebo STOPky na naprosto přehledných místech, cedule se začátkem obce půl kilometru v polích, nemluvě o nastavení limitů, které odpovídá realitě nesrovnatelně více, než tady, kde máme naprostou většinu limitů zhruba o 20 km/h níž, než by bylo nutné.
Když vidím venku 70 např. před zatáčkou, tak jedu zhruba těch 70, protože 80 už je většinou na hraně. Když je stejná značka u nás, tak je téměř jisté, že 90 bude akorát.
Pro vrchnost je to v zásadě ideální stav, je totiž jisté, že nesmyslná omezení se nebudou dodržovat. Pak stačí párkrát do roka vytáhnout na "piráty", což je díky nastavení limitů téměř libovolný řidič, vyhlásit ve zprávách, jak Češi nedodržují pravidla a je potřeba je třískat hlava nehlava a následně to celé využít na ještě větší utažení šroubů a na nastavení ještě absurdnějších limitů a omezení. To celé lze téměř donekonečna opakovat a peníze z pokut jsou jisté.
Zkrátka věřím tomu, že západ má limity a omezení většinou opravdu kvůli bezpečnosti a proto se tam podle toho chovám a většina lidí se mnou, zatímco nás (a např. i v Chorvatsku) je zcela evidentní snaha nastavit limity nesmyslně a následně lidi buzerovat a kasírovat. A protože to lidí vědí, mají naše omezení přesně takovou úctu, jakou si zaslouží. Žádnou.
A ve neposlední řadě když jedu v Anglii těch 123, co mám ve "jménu"... a kolem mě tak jedou úplně všichni - tak mě ani nenapdne to porušit!
A ne proto, že bych se bál pokuty.. ale protože bych si připadal jako prase.. předjíždět ostatní, slušně jedoucí...
Zkus u nás jet 130... budou Tě problikávat.. předjíždět zprava.. a jiné zhovadilosti... :-(
JJ přesně tak to je. JohnyRnR to vystihl. Nesmyslná nařízení a zákony. Nesmyslně rozmístěné značky.
Přidám další příklad: V Rakousku značka "Pozor odbočující auta vlevo" a občas omezení rychlosti. U nás jen omezení rychlosti na 70 bez udání důvodu na co si dát bacha.
Tenhle tvůj názor pozlatit a zarámovat ! :yes:
To omezování rychlosti kvůli kdejaké pytlovině a to na nesmyslnou úroveň, v nesmyslný čas, ty zapomenutý 30-ky, atd, atd...
Vsichni jsou najednou spravedlivi, slusni, mirumilovni
....az se mi z toho chce.....!
Ano, ano, musíme ty zle a osklive rychle jedouci ridice donutit platit, protože my se bojime, nemame na to auta, schopnosti apod., tak at tak nesmí jet nikdo!
Socialismus skončil a komunismus neprisel, tak se proberte. Každý musí za sve jednani nest následky, ale je jeho věc, jak se bude chovat.
Navíc na tech dalnicich jako všude jinde jsou ty znacky nastavene na Skodu 105L a AVIA A31, takze normalni auto muze jet o 30 vic a je to normalni.
To same co ta hovadina včera, ze se bude kvůli cyklistum jezdit 20, to není jizda, to je utrpeni.
Kdy uz tenhle narod (a vláda) pochopi, ze si zabiji dojnou kravu? Silnicni dan, DPH, spotrebni dane, dalnicni znamky, pokuty, .......tak honem všichni na zeleznici, kolo, pesky (pro mimoprazske to je opravdu vyrazne jiné nez pro ty co dojedou krtkem kamkoliv kdykoliv), at je ten svet spravedlivy....
Pro rejpaly - jo, mam dnes blbou naladu a nulovou toleranci k debilite.
Re: Vsichni jsou najednou spravedlivi, slusni, mirumilovni
Sám si dokonale protiřečíš. Na jedné straně tvrdíš, že cílem je donucení platit a platit a platit za pokuty.
Na straně druhé tvrdíš, že cílem je, že přeci když nemůže někdo ve své plečce jet tak rychle, tak nesmí nikdo...
Je zcela přirozené, že doprava a dopravní značení bude uzpůsobena nepochybně pro "ty slabší". A je to zcela přirozené. Ale to ani zdaleka nedává oprávnění tomu "silnějšímu" poršovat nastavená pravidla, Navíc když průměrné stáří vozového parku je nějakých 14,5 roku a nejčastější vozy jsou Felicie a Fabie? Je pak úplně jedno, jestli ty jedeš v nejnovější Panameře, protože provoz kolem tebe je stále tvořen starými vraky.
A jestli někdo nedokáže stále pochopit, že omezení rychlosti není kvůli řidiči, ale kvůli těm ostatním řidičům (účastníkům provozu), tak by ani neměl dostat řidičák, nebo ho jít rovnou vrátit :-!
Re: Vsichni jsou najednou spravedlivi, slusni, mirumilovni
Snad akorát.. že Fábie bych teda vrakem fakt nenazval.
Jsou to docela fajn a normální auta...
Jinak souhlas.
A vůbec - máme svobodu! Ne? Tak já budu od zítřka jezdit po druhé straně silnice.. mám Anglii rád a máme demokracii, tak mi nikdo nebude nařizovat, kde mám jezdit!
Policejní stát tady přece nedopustíme...
Re: Vsichni jsou najednou spravedlivi, slusni, mirumilovni
Ano, jsou fajn, ale první Fabie už se pomalu těmi vraky začínají stávat... Přeci jen 14 let v rukou BFU po firemním leasingu dá i solidně postavenýmu autu zabrat.
Re: Vsichni jsou najednou spravedlivi, slusni, mirumilovni
Dobře, tak jinak - první Fabie a Octavie se dostaly do kategorie, kdy už záleží, jak se o ně majitel staral. Při pečlivé údržbě to jsou úplně pohodová auta, při zabedbání už to jsou vraky ;-)
Re: Vsichni jsou najednou spravedlivi, slusni, mirumilovni
V českých reáliích bych to jen poopravil - pokuta by měla být cesta, ale cesta, jak donutit jezdit bezpečně. Občas se u nás totiž opravdu pokuta stává i cílem ;-\
Re: Vsichni jsou najednou spravedlivi, slusni, mirumilovni
Rychlá jízda se rovná nebezpečné jízdě a naopak? Já osobně omezení rychlosti nerozumím, stále existuje pravidlo přizpůsobení jízdy aktuálním podmínkám. Na okresce snad zapneš tempomat na 90 a řežeš zatáčky hlava nehlava? Neomezená rychlost je utopie, nicméně vše hloupě (plošně) omezovat a monitorovat pro "obecné dobro" je myšlenka nesvobodných režimů. A než mě někdo nazve magorem apod. tak neohleduplnou a agresivní jízdu bych tvrdě trestal. Nicméně agresivně, neohleduplně nebo nebezepečně můžu jet i když nic neporušuju a to se také hodně často děje. Ale je samozřejmě jednodušší nasadit plošně radary a ukázat kolik stovek tisíc pirátů se chytilo... :no:
Re: Vsichni jsou najednou spravedlivi, slusni, mirumilovni
stále existuje pravidlo přizpůsobení jízdy aktuálním podmínkám... ano, zcela přesně. Proto se to jmenuje MAXIMÁLNÍ povolená rychlost, a ne PŘIKÁZANÁ rychlost.
Maximální poovlená rychlost je stanovena v prakticky všech zemích. A ty vyspělé, severské (které - světe div se, maji díkonce jedny z nejlepších řidičů), pak mají tu maximální povolenou rychlost ještě nižší než my. Mají také mnohem modernější vozový park. Přesto jim nečiní problém respektovat pravidla. A jsou snad nesvobodní?
Tvůj výklad svobody ve smyslu - přece mě tu nikdo nebude omezovat, já přeci vím nejlíp vše! je ryze čecháčkovský, zkrátka svoboda naruby :no::no::no: Znovu - maximální povolená rychlost tu není kvůli tobě, ale kvůli těm ostatním.
Představ si, že maximální omezenou rychlost zcela zrušíme. Každý přeci musí být zodpovědný za to, c odělá, ne? Takže každý si pojede tak rychle, jak uzná za vhodné. Jak tedy ty v provozu poznáš, kdy můžeš z vedlejší vjet na hlavní, když vůbec nebudeš vědět, jak rychle kdo po té hlavní pojede?? Někdo tam pojede 70, jiný 170. Proč? Protože přeci může! Tvůj prostor pro nějaký odhad pak bude velmi ztížený. A jak asi bude jezdit čerstvý absolvent, který často chybuje i když se snaží pohybovat v rámci dnešních limitů??
Navíc vysvětli mi, k čemu je osobní odpovědnost za něco, co SE STALO? K čemu ti bude, že někdo ponese odpovědnost za to, že jel nesmyslně rychle a někoho zabil? Toho, koho zabil, to stejně mezi živé nevrátí...
Re: Vsichni jsou najednou spravedlivi, slusni, mirumilovni
Jenže právě kvůli tomu, že většina lidí mezi "přikázanou" a "maximální povolenou" rychlostí nedělá rozdíl, tak se dějí průsery. A já narážím na to proč se to neřeší osvětou a hnaním k zodpovědnosti a raději se zavádí nesmyslná omezení aby i největší tupec v té rychlosti neudělal průser. Ono to dost možná plyne z toho, že máme omezení úplně všude a úplně na všechno. Severské země jsou přísnými pravidly známé, jestli s tím souvisí zvýšený počet sebevražd je asi na jinou debatu (ano, trochu nadsázka)...
A s křižovatkou je to jednoduché. Vidím značku křižovatky, tak tam nejedu jak magor po hlavní. Obzvlášť když bude výstraha zvýrazněna. Opět jsme u přizpůsobení jízdy a zapnutí mozku.
A k čemu je odpovědnost za něco co se stalo? Odpovím otázkou, proč tedy máme soudy a soudíme lidi za jejich činy? Zodpovědnost. A jsme zase zpátky u toho co je na začátku tohoto příspěvku. Teď jede tupec a říká si je tady přece 90, tak jedu 90. V TV ukazujou piráty co tady jezdí 120 a to já nejsem...nulová motivace nad situací přemýšlet. Z praxe vedení lidí jsem se naučil jedno moc dobře. Pokud lidi slepě dodržují něco a neznají jádro problému, resp. nad problémem nepřemýšlí, tak to nikdy nefunguje dobře, protože se objeví neznámá situace a takový člověk na to nedokáže reagovat. Tahle rétorika vede jenom k dalším a dalším omezením... Po někom chceš aby přešel minové pole. Můžeš mu popsat 100 cest, ale on bude chtít jít jednou o krok vedle a je po něm. Když mu vysvětlíš jak se pozná mina, tak ti na to stačí 1 vysvětlení a ten člověk může bezpečně chodit jak se mu zachce.
Re: Vsichni jsou najednou spravedlivi, slusni, mirumilovni
Nedělají rozdíl mezi maximální a přikázanou rychlostí? Ok, i kdyby, tak pak přeci problém není v omezení rycholsti jako takovém. Zvyšme tedy na dálnicích na 160 a podle tvé logiky řidiči budou jezdit 160 proto, že nechápou rozdíl mezi maximální a přikázanou. A přitom podle tvé logiky bychom se při omezení 160 měli cítit jakože "svobodněji".
Ne, takto to opravdu není :-!
Ke křižovatce - vidím ceduli křižovatka tak nejedu jak magor. Aha, a co je to jet jako magor??? Nkěkdo to vyhodnotí, že vyhovuje 90 kmh, jiný jen 70 kmh, někdo tam pojede 110 kmh. A kdo bude magor??
K čemu je zodpovědnost? Proč máme soudit? Soudní postih je sankce společnosti za protiprávní jednání. Sankce má funkci represivní, ale i preventivní. Nicméně sankce přichází vždy ex post. A při zavinění dopravních nehod jde v zásadě vždy o sankci za neúmyslný čin. Nikdo jej tedy nechtěl dopředu spáchat, takže preventivní funkce je silně upozaděná. Těžko asi pojedeš pomaleji např. s vědomím, že když zabiješ při nehodě dítě, dostaneš 10 let...
Re: Vsichni jsou najednou spravedlivi, slusni, mirumilovni
80 v uzkem provizornim pruhu na rozestavene dalnici opravdu neni utrpeni, ale normalni bezpecna plynula rychlost. Ono i na normalni dalnici se tak jet da, pokud si clovek nerekne, ze musi jet rychleji.
Re: Vsichni jsou najednou spravedlivi, slusni, mirumilovni
Že je 80km/h v hustém provozu nebo dešti možná až někdy moc nikdo nerozporuje, ale já nechápu proč když je hezky, žádný provoz a silnice uzavřená těmi betonovými svodidly, nemůžu jet o pár km/h víc. Objektivně vzato, čím je ta situace nebezpečnější než tam jet v hustém provozu 80km/h? Tohle je jenom o tom zapnout mozek a přijmout zodpovědnost za svá rozhodnutí. Kolik nehod se stalo na výpadovkách z měst kvůli tomu že tam někdo jede 70km/h? Kolik nehod na dálnici se stalo kvůli tomu, že někdo v dobrém autě na rovince přišlápl na 160km/h?
Vcelku mě děsí kolik lidí v této diskusi nepřipouští debatu ohledně vhodně nastavených předpisů a omezení. Připomenu, že otroctví bylo svého času taky legální ;-)
Re: Vsichni jsou najednou spravedlivi, slusni, mirumilovni
Třeba proto, že ty betonové svodidla jsou naprojektované na nějakou sílu nárazu, při které nepustí voziodlo do protismětu? Třeba proto, že třeba těžko dokážeš předvídat, kdy ti NAPŘ. praskne pneumatika? Třeba proto, že hustý provoz při dodržení plynulosti a bezpečné vzdálenosti vůbec níčím není nebezpečný?
Re: Vsichni jsou najednou spravedlivi, slusni, mirumilovni
Sílu nárazu asi beru, ale když do toho napálí kamion v 80km/h a osobák 100km/h, tak bych o takové teorii trochu pochyboval, asi taky záleží na úhlu atd. Navíc je to hodně krajní důsledek. Nehledě na to, že omezení mimo dálnice žádné betonové zábrany nemají, takže tam stačí třeba poryv větru a ano, tam to riziko už opravud vidím. Že mi praskne pneumatika je asi stejné riziko, jako že po městě plném přechodů a dětí dostanu infarkt nebo omdlím a ve 30km/h najedu na chodník a někoho zabiju. V hustém provozu když jedou auta vedle sebe v těch úzkých pruzích stačí zafoukání větru a nehoda je na světě. Já to nemyslím nějak arogantně nebo tak něco, ale stále to nebezpečné riziko při porovnání různých "legálních" situací a jízdou 100km/h když tam jsem sám, nevidím. Jediné co, tak že se tohle jednoduše strojově (zatím) nedá pokutovat. Osobně si myslím, že "radar" měřící bezpečnou vzdálenost, případně měření rychlosti na základě hustoty provozu by bylo smysluplnější.
Re: Vsichni jsou najednou spravedlivi, slusni, mirumilovni
O značení toho víš asi velmi málo, kde jsi přišel na nastavení pro Š105? Jakou má souvislost omezení rychlosti v místech, kde probíhají stavební práce s vozovým parkem???
Poslouchej můj mladý nezkušený kamaráde, kontrolovat lidi kamerami a radary na každém kroku má hodně společného s policejním státem.
Neobhajuji zde řidiče, co jezdí jako hovada, i když nevím co se do toho ježdění "jako hovada" všechno počítá. Pokud je někde omezeni kvůli opravám a nikdo tam nepracuje a provoz celkem žádný, pak projetí tohoto úseku rychleji není u mě ježdění jako hovado. Naopak pokud se na daném úseku pracuje a provoz je hustý, pak i těch zmiňovaných 80km/h je často až příliš.
BTW, já mám všechno závodění již dávno za sebou, mě už jde jen o to, aby mladí jako ty, mohli svůj život prožít ve svobodné zemi a neskončit jako my, co jsme se blbě narodili a museli většinu života hrbit záda, mít strach a držet hubu. ;-\
No a nebo se prostě rozhodnu, že na té 90 pojedu 120. Je to pro tebe představitelné :-) ? A když mě změří a zastaví, tak slušně pozdravím, uznám svůj přestupek, zaplatím pokutu a jedu dál...
Salámová metoda je horší, pokud jde o ovládání lidí státem, než otevřená diktatura. V té je ještě poměrně snadno rozpoznatelné, co je špína. Je čitelná. Salámová metoda oproti tomu, byť má stejné cíle, tedy držet moc a ovládat jiné, činí z lidí programově nesvéprávné jedince, kteří za svobodu považují už i krmení v kleci. A Georg Orwell se usmívá… :-!:-!:-!:-!:-!
Věřím, že velká většina řidičů nemá s dodržováním logicky nastavených rychlostních limitů problém. Problém je s rychlostními limity, které postrádají veškerou logiku. :-!
velká většina řidičů nemá s dodržováním logicky nastavených rychlostních limitů problém. ... vidíš, a právě rekonstrukce D1 zcela jasně dokazuje, že zcela naopak velmi velká skupina řidičů má s dodržováním logicky nastavených rychlostních limitů zcela zásadní problém, když nejsou při stavební činnosti schopní dodržet 80 kmh 8-s8-s:-!:no::no::no:
Jste úplně mimo hošánci. A navíc otroci, kteří obhajují totalitní systém, protože se v něm cítí bezpečně, jako otroci ve starém Římě. Špatně nastavené zákony a nařízení, zůstávají špatnými, i když jsou 100x schváleny. Povinností svobodného občana je se proti takovému režimu přinejmenším ozvat. :-!
Pokud je rychlostí limit nastavený rozumně, tak žádné úsekové měření není potřeba. Bohužel co stát skrytě plánuje, je buzerace, teror a další okrádání motoristů. :-!
Namísto, aby se zaměřili na nejčastější viníky nehod, a největší blok slušného chování na D1, tak budou hlídat rychlost u osobních aut. Jsou to kamiony, které se chovají na D1 jako hovada, blokují naschvál oba pruhy, u zipu zásadně blokují a nepouští lidi, srážejí se jak kuželky spolu i s jinými, lítají přes svodidla a válejí se napříč dálnic, zablokují i nejmenší okresku okolo, na sněhu pak valí rychleji jak osobáky. Jsou to tyto kamioňácká hovada, a ne lidi co jezdí 10-20kmh rychleji. A házím kamioňáky do jednoho pytle, protože těch slušných už začíná být menšina.
Na to, že blokují v zúžení úmyslně pruhy, zásadně nedodržují nebo vyloženě odmítají zip, jezdí čtyři metry za sebou a pak to do sebe napálí, předjiždějí se tři vedle sebe nebo s rozdílem 3kmh, v zimě jezdí na sněhu jak hovada a v případě zácpy se vrhnou i do nejmenší Horní Dolní na úzkou okresku, tak na to úsekové měření nepomůže. Najezdím po českých dálnicích 60 tisíc za rok a půlka z nich jsou to frustrovaní polodivoši v sandálech s IQ houpacího koně, co si sednou do kabiny a čekají, až je přejede Pendolino. Chápu, že jsme tranzitní i průmyslová země zároveň, a proto tolik nákladu, ale to co tu předvádí kamioňáci na D1 je YouTube hadra. A mě budou dávat poslední varování proto, že si dovolím jet o 20kmh navíc. Dovolím.
moment, jaký je rozdíl v tom, že ti polodivoši nedodržují nějaká pravidla a ty je za to odsuzuješ, zatímco ty nejsi ochotný dodržovat pravidla úplně stejně jako oni?
V tom, že ty ses rozhodl, že ty pravidla co nedodržuješ ty, jsou k ničemu? Jenže ti polodivoši se úplně stejně třeba rozhodli, že pravidla co nedodržují oni jsou taky k ničemu. Tak jaký je v tom principem rozdíl, když každý přirozeně bude považovat za zbytečná úplnně jiná pravidla?
Je porušení pravidla a porušení pravidla. Viz mé ostatní příspěvky. Tyhle plošné omezení a zavádění radarů vůbec neřeší to co je problém. Problémem jsou agresivní, neohleduplné, nebezpečné manévry a chování. Drtivá většina smrtelných nehod jsou s alkoholem ve 4h ráno. Nehody v těchto zúženích nejsou protože tam někdo jede 100km/h, ale protože lidi nedávají pozor, jsou agresivní a nedodržují bezpečnou vzdálenost, resp. nedokáží se přizpůsobit aktuálním podmínkám. Jsou to prostě lidi. Typický příklad s čím setkávám neustále. Předjedu auto jedoucí 110 km/h. Dojedu do zúžení a protože je opravdu provoz nebo špatné počasí, tak jedu třeba 90km/h. Ale takovýto borec mě dojede a předjíždí a jede pořád stejně. V ten moment je to opravdu nebezpečné. Zúžení zmizí a já borce opět předjíždím. Pak tam jedu ale druhý den kdy je krásně a nikde nikdo a těch 110km/h tam klidně jedu a stále nerozumím tomu koho a jak tím ohrožuju. A kvůli blbcům jako je ten co jsem popsal mi za to dají pokutu?
U plošného zavádění kamer připojených do centrálního počítače s možností automatického rozeznávání lidských tváří nejde o měření rychlosti, ale o totalitní metody sledování obyvatelstva. Měření rychlosti je jen odpadový produkt celého záměru s ochrannou značkou 1984. Kdy už to tady někdo konečně pochopí? Měření rychlosti mi nevadí, zato ten primární účel ano! 8-s
Rozpoznat, kde na fotce je lidská tvář lze. Vyhledat podle toho konkrétního člověka z databáze fotek z OP by se teoreticky taky možná dalo.
Ale mě vadí především to plošné měření rychlosti, nehodlám kvůli tomu neustále sledovat tachometr. A věřim tomu, že se najde spousty řidičů, kteří to dělat budou a to pak těch smrťáků na dálnici přibude.
Řešením je snad jen to, že od letošního roku musejí mít všechny nová auta povinně omezovač rychlosti (speed limiter), takže si ho prostě budu muset na dálnici nastavit, abych měl klid :-(
Rohypnole...buďto nejezdíš autem, nebo tu ze sebe děláš blba. Beersheva byl expresivní, ale naprosto pravdivej. V ČR se neřeší nesprávný způsob jízdy a ten div se milý teoretiku zabíjí! Přečti si originál příspěvku znovu, sedni do auta a jeď se podívat na silnice.
Kamiony mají volný pole působnosti, netrestá je nikdo a ani se na to nechystá. Postihuje se ta nejjednodušší věc...rychlost!
Psal jsem ti to už několikrát, tvoje jednoduchý, pokroucený vidění světa nerespektuje realitu. Doufám, že se ti nedostane nikdy do ruky žádná úřední ani politická moc.
jenže já taky, milý praktiku, nikde netvrdím, že dodržování rychlosti způsobí ráj na českých silnicích a už vůbec, že řeší ten úplně nejzásadnější problém českých silnic.
Nicméně rychlost figuruje v nejčastějších příčinách nehod, přinejmenším nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky a nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky. A nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky de facto znamená, že byla porušena maximální povolená rychlost, byť to není zcela to samé. Protože stav vozovky by měl odpovídat návrhovým parametrům, správce silnice odpovídá za její stav a v případě např. závad na silnici je povinen upravit značení, nebezpečná místa bývají označena atd. Takže pokud se pohybuji v dovolených rychlostech, v zásadě by nemělo dojít k situaci, že jako řidič nezvládnu přizpůsobit rychlost dopravně-technickému stavu.
A pokud znáš mé názory, tak jistě víš, že já jsem ten první, kdo schvaluje právě záměr řešit ten nesprávný způsob jízdy nasazením neoznačených policejních vozů do běžného provozu >:-[]:-!:-!
Prosím když už na mě reaguješ, tak si aspoň přečti co píšu 8-s Takže znovu:
Takže pokud se pohybuji V DOVOLENÝCH RYCHLOSTECH, v zásadě BY NEMĚLO DOJÍT K SITUACI, ŽE JAKO ŘIDIČ NEZVLÁDNU PŘIZPŮSOBIT RYCHLOST dopravně-technickému stavu.
Podle mě bude ta kolona před zůžením o pár km delší, protože se najdou experti co tam pojedou projistotu 60 a místo x aut tam za hodinu projede polovina takže jedna půlka zůstane před zůžením to bude super >:D
Pokud si to nedokážete představit tak vemte hadici a na konec dejte karton a pozorujte jak se změní průtok
Úplně mimo. Snížení rychlosti vede ke zvýšení kapacity dálnice. Sice se jede pomaleji, zato se "vejde" více aut. Všechny dálnice s dynamockou regulací kapacity při velkém provozu sníží rychlost v daném úseku :-!:-!
Systém liniového řízení automaticky
podle aktuálního stavu snižuje
postupně rychlost nebo mění
organizaci provozu v jízdních pruzích.
Při vysoké hustotě provozu tak
nedochází k velkým změnám rychlosti
mezi jednotlivými vozidly a následně
vznikajícím tzv. Stop and Go
vlnám. Původní nestabilní charakter
provozu s potenciálním zdrojem dopravních
nehod je nahrazen harmonickým
a stabilním dopravním proudem.
Při nižší rychlosti dopravního proudu
dochází ke zvýšení propustnosti
komunikace vlivem kratších rozestupů
mezi vozidly. Ačkoliv se tedy sníží
rychlost na optimální hodnotu, dojde
ke zvýšení intenzity dopravního
proudu na maximální hodnotu. Plně
se tak využije potenciál komunikace
daný její geometrií.
V místech zúžení při aktivní práci na silnici přísnější kontroly beru. Je lepší projet místem stavby plynule 80km/h než aby tam třikrát týdně někdo boural a pak si všichni hodinku postáli (v lepším případě, když se nestane nic vážného).
Na druhou stranu... fakt to celé vymýšlejí jen na to období, než se dálnice opraví? Ne že bych chtěl paušálně obhajovat porušování předpisů, ale jestli někde pár (desítek) kilometrů navíc nevadí, tak je to právě dálnice (za příznivých okolností).