ukoncenie predaja ma vobec neprekvapuje - to skor aj tych predanych 150 kusov :-)
mohli to davat v akcii 1 AM + 1 Cygnet (subaru malo kedysi taku akciu, ze k nejakemu modelu davali aj Justy :D).
tam je rovnaky problem ako s VW Phaeton, ale v opacnom garde - nikto si nepojde k AM kupovat male mestske auticko, najma ked je to v podstate predrazena Toyota s vyssou cenovkou.
Pokud chtějí snížit emise, měli vyrábět třeba tříkolku s malým motorem ve stylu Gordona či něco podobného a nebo šlapací kola. Představa, že by Ferrari dělalo takovéto pidiauta je opravdu absurdita. Nechápu debilní EU, že těmto značkám - skvostům evropy neudělí vyjímku, které stejně uděluje na vše jak na běžícím pásu..
Aston myslím výjimku měl (/ má), ale nic netrvá věčně. Potřebovali by se dohodnout s nějakým velkým výrobcem aut s nízkou spotřebou. Vyšlo by to levněji než být osamotě. Výjimku nemáš na to, aby ses flákal, ale na to, abys měl více času na dosažení cíle (protože jsi malá automobilka s mnohem omezenějším rozpočtem než mají velcí hráči). Takže se snažili vytvořit si své místečko na trhu.
Přesně,škoda že nepostavili třeba nějáký hot-hatch, něco jako Mazda 3 MPS, Golf GTI, nebo Mercedes A 45 AMG. To by si už značku Aston Martin zasloužilo.
Cenou tohle auto totálně zabili. Pokud skutečně chtěli na jeden sportovní Aston prodat jednoho Cygneta, tak měli nastavit cenu někam na úroveň Abarthu 500. Sice Cygnet nenabízí žádné sportovní svezení, ale za logo Aston Martin na kapotě, interier v kůži a pocit exkluzivity by 450-500tis. Kč možná pár jedinců dalo. Ovšem za milion budou těch několik vyrobených a dosud neprodaných kusů prodávat ještě v době, kdy už Toyota bude mít 2. generaci IQ.
Btw. minimálně jeden z těch "méně než 150ks" se prodal i u nás. Jednou jsem ho potkal na jižní spojce. :-)
cenou to rozhodně nebylo. Nebo si snad myslíš, že automobilka jakou je AM má vážně zájem na tom, aby se v jejich vozech rozvážela pizza a nebo, aby v tom jezdili ženské na nákupy do Tesca podobně jako ve Smartech?? Asi ne, co...
Celé je to prostě špatně. Špatný druh zboží pro špatnou cílovou skupinu.
Zájem Astonu byl snížit firemní průměr emisí. A nevím jak ty, ale já jsem z článku pochopil, že 150 prodaných kusů jim ho moc nesnížilo a snaze prodat jeden Cygnet na jeden sportovní Aston se tohle autíčko taky moc nepřiblížilo. Nevím komu a jak zamýšleli u Astonu Cygnet prodávat, ale každopádně to nevyšlo. Já jsem pouze napsal hlavní důvod a svůj subjektivní názor, za jakou cenu tohle auto mohlo mít úspěch, který by automobilce snížil emise, ale zároveň by jich stále nebyly plné ulice (to ostatně nejsou ani Toyoty IQ). :-!
Jde jen o to, na kolik to auto má být AM. Jen kůže v interiéru na úrovni dospělého AM stojí pěkný ranec. Za 500 tisíc by ti tak akorát změnili označení. Malá auta jsou o objemu. Kdyby zadání znělo 5-10 Cygnetů na dospělý AM, bylo by více možností. Najednou ale máš z výrobce sportovních kupé výrobce malých aut.
Čistější řešení by asi bylo založit dceřinou společnost, která by se orientovala řekněme na elektrická městská vozítka. Nebo hybridní. Něco jako i od BMW. Nabídnout rozumnou hodnotu a jít po objemu.
cenou to zabili 100% a vy jen hloupě jdete z extrému do extrému, nikdo tu nemluví o autech za 200 táců, auto stálo okolo milionu, ve speciálních edicích i více, kdyby stálo o třetinu více jak Toyota (okolo 600 táců), možná by to byla cesta, protože pro boháče levné malé auto je v těchto katagoriích, ale i pracháč nedá za miniauto to co za Porsche Boxter
A to těch 150 kusů prodali hned poté co jej začali nabízet ? Vždyť před 2 roky hlásili, že je nestíhají "vyrábět" a že poptávka převyšuje nabídku :-)
[odkaz]
150 ks se prodalo v Británii, celkově ve světě se prodalo nejméně 1 000 ks....A číslo 4 000 ks jako číslo s kterým Aston počítal ročně je vycucané z prstu [odkaz]