Slabší počáteční období roku většinou končí na českém automobilovém trhu třetím měsícem, kdy se prodává o 3000 až 5000 nových osobních aut více než v únoru. Letos je ale vše jinak.
Nebo jako super sport (Fabia RS) Tohle tema je vecne, nic s tim neudelame. Jen je potreba na to myslet pri koupi noveho vozu. Kdo lze uz pri zarazeni vozu do kategorie ma jiste i jine kostlivce ve skrini
No ti se snad zbláznili.. ne..?!? To jako za chvíli bude Smart taky střední třída..?? Jen by mě zajímalo, jak prodejce argumentuje na pohodlí při prodeji Octavie v porovnání nějaké opravdu střední třídy...??!?? A že teda Superb není luxusní... v základu bez rádia...!!! Akorát tím motají hlavu lidem a ti pak nemají aní paru co je co....!!!!
Zdravim Jardu, Cello a Jirku!
Problem zarazeni automobilovych trid je evergreenem diskuzniho fora u prispevku tykajicich se ceskych prodeju novych automobilu. Nastesti mame stale nove a nove ctenare a tak se tato otazka otevira prakticky kazdy mesic s prichodem dalsiho clanku. (viz seznam clanku o prodejich v CR z posledni doby, nize). Nejde tedy ani o chleba, ani o pisne, zarazeni konkretniho auta si nevymyslime ani my ani SDA.
Statistika je verejne k dispozici na strankach www.sda-cia.cz.
Pripojuji vysvetleni SDA:
"...od roku 2002 jsme převzali segmentaci obchodních tříd podle JATO, což je evropská organizace zabývající se touto problematikou. Učinili jsme tak proto, ze tuto segmentaci používá většina evropských zemí a aby tedy naše
výsledky byly srovnatelné. Každý výrobce si při uvedení nového vozu na trh zažádá u této firmy o zařazení do určitého segmentu (na základě jakých kritérií to opravdu nevím) a my s tím nemůžeme nic dělat."
K reakci na zařazování do tříd mě vyprovokovaly jiné dva články na jiném serveru, které srovnávaly VW Golf a Mazdu3 asi takto: objem kufru VW 350l= dobrý průměr, ale Mazda3 360l jen veskrze průměrný, rozvor u Mazdy 2640=nijak oslnivý a 2580 u VW=zaručuje hodně místa na všech sedadlech. Vím, že zařazení neovlivňujete, jen konstatuji, že je to nespravedlivé. Je jedno kde je Octavia zařazena - stejně bude nejprodávanější.
Aha, no to je zajímavý, takže Octavia (podle vá střední trída) je na menším podvozku, ale ve stejné kategorii jako Passat (podle vá taky střední třída). Jestli už to Škoda peněz už trochu nepřehání....
V techto diskusich je mozne narazit na spoustu kravin. Ale ze koupe auta od VW je projevem snobismu (lidova auta v milionovych seriich), to je fakt perla. Nekteri snobove by se mohli i urazit...
Ale v Cechach se kazdy druhy, ktery ma Octavku(Golfa) nebo Passata(Superb) nosi jak petka do zalozny Jinak vazne nevim co je no VW tak lidoveho, snad cena, nebo neco jineho?
To ste si nejak poplietli, pani. Ja si myslim, ze taka Octavia sa da porovnat napr. s Peugeotom 307 a ten je vo vasom rebricku o triedu nizsie... Co tak prehodit Octaviu do nizsej strednej triedy?
Je sice pěkné, že Seat je na 10. místě, ale jedná se pouze o IBIZU. Kde jsou počty CORDOBY, která je v podstatě IBIZA s kufrem a patří tedy rovněž do malých aut? Předpokládám, že Fabie sedan v celkových prodejích zahrnuta u malých vozů je.
octavia je stredna trieda len vonkajsim rozmerom!!!
zakladnou vybavou a interierom(priestorom na sedenie je nizsia stredna!!!)
nie ze by som bolproti skodovke ale v koncerne bude hrat vzdy 2. husle! napr> bez prejavu stipky snobizmu by som rozhodoval nasledovne... golf, oktavia=golf ...... passat, superb= passat
to je ako ked som si po neznej revolucii kupil video: sony, tesil som sa az kym sa pokazilo... v servise manik vedel ze to su modely dodavane specialne pre stred europy... a kvalitov zaostavaju o triedu... dnes uz je samozrejme situacia ina... ale v automobilizme sme este stredoeuropania nedosiahli narocnost zakaznika zo zapadu...takze...
Kam patří C2??? Já bych řekl, že do mini. Neříkejte mi, že se jich za březen neprodalo alespoň 25 kusů aby předstihl Seicento? Já o něm velice vážně uvažuji, je teď s 1,4 HDI za 310 tis.!!!!
Ano, bohuzel C2 koupilo v breznu jen 20 lidi (mozna prave proto nyni dalsi akcni ceny). Uplnou statistiku najdete na www.sda-cia.cz, konkretne tridu mini (brezen 2004) pak zde:
[odkaz]
Zařazení vozu přesně a spravedlivě do kategorie dnes už ani není možné. Korejské vozy jsou také na hranici kategorií a rovněž naše Škoda, hlavně s modelem Octavia. Nejpodstatnější jsou prodejní čísla. A mezi řádky v této statistice se dá mnoho vyčíst. Hlavně pro toho, kdo uvažuje o koupi nového auta.