Prodej elektrických automobilů ve Spojených státech loni i přes celkově rekordní odbyt vozů prudce klesl a jejich podíl na trhu činil zhruba 0,6 procenta.
velmi male cislo vzhladom k tomu ze celkovy pocet predanych pocet aut tam bol okolo 17,5 miliona .... 100 tisic elektroaut je voci tomu takmer nic... doslova limita bliziaca sa k nule.... pride mi ze ten svetovo ocakavany elektro-boom akosi stale neprichadza ...
jj
KLÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍD, ŽE BUMBRLÍČEK UŽ DÁVNO NEKOPE ZA ELEKTROMOBILY NENÍ ŽÁDNÁ NOVINKA, RELEVANTNÍ DATA JSOU ZDE : [odkaz] 2015 = +498.000ks CAR s BATERKOU, TO JE SLUŠNÝ ;-)
JO A CELÝ JE TO SAMOZŘEJMĚ VO ROPĚ, LIDI SOU NENAŽRANÝ a ZAPRODANÝ, KLIMA NEKLIMA. NEBOJTE SE NIIIIIIIIIIIC VŠECHNO PŘÍJDE VÁLKY I KLIMA POHROMY JAK JE LIBO ;-)
PS: KONTROLNÍ OTÁZKA SOUDRUIDI:
Kdo VYRÁBÍ ELEKTRICKŮ FASCINÁCJU NA KOLESÁCH [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] neboli NEJLEPŠÍ NA SVĚTĚ? (celosvětově 100.000ks / ČR 87ks [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Jasný a ten proud do toho tvýho šrotu bereš kde? Z uhelný elektrárny viď >:D A co takhle dostavět Temelín, aby se dala nějaká uhelka vypnout a bylo čím dobíjet tyhle elektrický zázraky, s tím by si souhlasil ty pokrokovej maniaku nebo by ses šel přivázat s transparentem na bránu Temelína s dalšíma sluníčkářema?
dostavba Temelina je nesmysl, stalo by to vic nez kolik elektriny by za svou zivotnost vyrobil a ktera by se prodala (a pocitej ze likvidace/asanace i soucasneho Temelina bude za nejakych 25-30 let stat cca 100-120 miliard korun se kteryma se samozrejme pocita)
a kde beres ty benzin/naftu do sveho auta? a kde se asi tak ten benzin a nafta vyrabej? a odkud bere elektrinu ta rafinerie kde se ten benzin a nafta vyrabej?
pokud tve auto bere v prumeru 8 a vice litru paliva na 100km, tak jen na vyrobu toho paliva se spotrebuje podobne mnozstvi elektriny z uhli jako na nabiti treba Leafu na dojezd 100km ;-)
Aha tak budeme radši svítit svíčkama jo? Dostavba Temelína rozhodně nesmysl není. Životnost atomový elektrárny je 40-50 let. Vůbec nevíš co za tu dobu bude a kolik bude stát elektřina, takže se ti těžko počítá ROI, ale jedno je jistý elektřina bude potřeba a vyrábět ji pálením uhlí je neefektivní. Nikde netvrdím, že jezdit autem spalujícím benzín je nejlepší řešení, ale momentálně jediný schůdný. Do budoucna se doufám prosadí auta na plyn, který je nesrovnatelně čistší na provoz, ale mluvíš jako by si žil před 150 lety a byl naštvanej, že je všechno kolem na páru. Prostě je taková doba a nedá se s tím nic dělat než počkat až vývoj umožní používat něco jinýho. "Umožní používat" mám na mysli, že to bude dostupný pro širokou veřejnost ne pro pár movitých podivínů a navíc to bude mít mnoho nepříjemných omezení.
praveze bohuzel vim diky tomu ze mam zakazky kuprikladu pro Javys (Slovenska spolecnost) a vidim jake to je kdys se likviduje a asanuje jaderka, a zivotnost jaderky je v Eu stanovena na sice cca 40-60 let, ale jen pokud se dodrzi stale se zvysujici pozadavky, takze naprosot vsechny elektrarny stejne ceka za jejich doby zivotnosti tak rozsahla prestavba a uprava, ze se to proste nevyplaci
velice solidni udaje maj v tomhle prave v Eu hlavne Nemci a Slovaci, aneb zeme ktere jiz jaderky likviduji a maji na stolech prvni ucty kde se to da krasne spocitat, kolik stala vystavba, kolik stal provoz za celou dobu, kolik stoji likvidace a asanace do podoby "zelena louka" vs. kolik za svou zivotnost vyrobyla elektriny ktera se dale distribuovala, a prozatim jsou ty cisla zaporna, a kuprikladu Nemci uvadi ze aby se jejich dnes likvidovane Jaderky alespon zaplatili, musela by se elektrina z nich prodavat odberatelum za cenu 230 euro za MWh (cca 6.2koruny za kWh) ;-) u temelinu se dokonce uvadi ze ta cena je nad 7 korunama za kWh, ale tim ze vystavbu platili obcane ze svich dani, tak je nesmysl jim to zdelovat kdys i tak jeste za kazdou kW plati od 2 do 5 korun >:D
kvalitni budoucnost neznamena to co mame ted a jaderne elektrarny, ale mnohem slabsi ale zato rozsahlejsi sit "inteligentnich" rozvodnych siti spolehajicich na nekolik druhu vyroby elektriny a snaze se vyrovnavajici s vykyvy danych siti, coz je v Eu problem, protze je zde jakysi obri balik do ktereho patri vsechny staty Eu, ale kazdy z nich si jde svoji cestickou a neohlizi se na sve sousedy, vpodatate nejvic problemu tak dela evropske siti Nemecko, ktere ale zaroven dela v dane oblasti nejvetsi pokroky a jako jedinemu statu v Eu se dari snizovat vypadky (minuty za rok), ostatni staty stagnuji nebo jim ten cas vypadku mirne roste (desitky minut za rok)
mimchodem jaderka ma jednu starsne velkou nevyhodu, ve chcili kdy dojde k odstavce (z jakehokoliv duvodu) tak ze site razem vypadne obri zdroj elenrgie ktery je treba velice rychle nahradit jinym zdrojem elektriny
no jasne, oni sve opodstatneni jaderky maji a meli, a pokud se najde vule a finance to prosadit, tak at si je ve svete stavej jak je jim libo, ale tajne doufam ze ta vule a finance v CR nebude a Temelin se rozsirovat nesmyslne nebude :-) nam obcanum by to levnejsi elektrinu neprineslo a jen by nas to stalo nekolik desitek ale spise stovek miliard z nasich dani
A kde teda vezmeme potřebnou energiii? fotovltaika? Kamarád to má na chatě, přes zimu, tj klasický prosince - březen to vůbec není schopno dobít baterie a dobíjí elektrocentrálou >:D >:D >:D
takže k ničemu, nejsem na Kubě a v arbáii, kde by to funogovalo celoročně
rocne vyvazime tolik elektriny ze by se bez kecu dalo v CR provozovat 300 tisic Tesel S a kazdy druhy den je nabijet z 0 na 100%, ne CR s ne-dostatkem elektriny opravdu problem nema :-)
a kamarad by se mel chytit za palici, ostrovni sety se kombinujou, spolehat jen na slunce a navic zrejme nedostatecnou kapacitou je opravdu inteligentni, pritom vetrne elektrarnicky dnes stoje celkem malo, me to na strese funguje celorocne a celkem bez problemu, jen jsem proste investoval nejen do samotne fotovoltaiky, ale snazil se aby i zbytek sel se spotrebou znatelne dolu, je jasny ze lednicka s mrazakem co denne sporada 3-4kW neni idela kdys se da poridit celkem levne stejna velikost se spotrebou okolo 0.6-0.8kW, ze svetla se daj resit ledkama (mam tak osviceno precin, zachod, koupelnu a napul obejvak, pulka je 2x 100W klasika a sviti pocitove mnohem min nez 8x 4W ktery mame u toho, taky jsem se bal a proto nechal ty klasiky, dneska us je nezapiname vubec) pritom veskere nove osvetleni vcetne prace pri rekonstrukci na svetlech prisla na smesnych 12k, par zmamich provozuje ciste ostrovni systemy na normalnim rodinnem pasivnim dome a problem nemaj, proste si to nechali navrhnout tak aby to bylo dostatecne dimenzovane a hlavne kombinovane, takze fotovoltaika, solar na ohrev, vitr a samozrejme dostatecne zalozni baterie na nekolik dni provozu
to ze si nekdo posklada par panylku, menic a trochu baterek a pak se divi ze to nestaci je hlavne problem jeho, urcite ne toho systemu
no evidentne je nekde v systemu chyba, muj laicky odhad je malo dimenzovana kapacita samotne elektrarny
ostatne muj prvni pokus s fotovoltaikou skoncil uplne stejne, 5 panelu, regulator , menic a baterky za necelich 50k, a po par mesicich jsem zjistil ze je to silne nedostatecne, takze to dopadlo tak ze menic a regulator se prodal, koupili se nove na mnohem vetsi vykon, dokoupili se panely (z puvodne 50k bylo razem 250k) a system je dimenzovany 6-8 nasobne na bezny odber daneho bytu (je to "panelak") a dnes nejen ze byt jede vpoho jen na slunce, ale jeste se dodava neco do verejne site
Elektroboom je čo podľa teba? Trh je predsa podelený, jedem chce malé auto, druhý benzín, tretí kabrio. Elektro má svoje limity - dojazd... koľko asi dochádzajú v USA do práce? Aj do 100-200 km denne. Toto je predsa obmedzené infraštruktúrou a dojazdom. Ak dochádzaš malé vzdialenosti, dalšie auto do mesta, máš nabíjačky,dostaneš podporu môžeš rozmýšlať... potenciál sa možno teraz naplnil. Kto chcel má. Další sa možno pridajú až stúpne dojazd alebo skôr klesnú ceny . Ja by som ho už mal ... leafa... ale cena nepustí. Podmienky mám. O servisných nákladoch nemá zmysel rozprávať... skoronula. T.č. som pri hybride a iné by som v budúcnosti nebral.
Všechno to jen dokazuje, že současná vlna "elektromobility" je jen obrovská nafouklá bublina. Kromě pár ekošílenců do toho nikdo dobrovolně nechce jít i když US vláda na podporu elektromobilů vyplítvala miliardy dolarů :-!
Presne tak. Ale Muskovi se musi nechat, ze je genius v tom jak vytahnout z vlady a soukromych investoru miliardy dolaru na projekt, ktery je predem odsouzen k neuspechu a oni mu to porad zerou.
podla mna sa trh elektroaut prepadne aj tento rok... benzin a nafta su totiz lacnejsie ako nikdy predtym ... ( navyse prichadza vlna benzinovych hybridov - casom ich bude mat kazda znacka ) ... k tomu vsetkemu nizky dojazd a vysoka cena z nich robia stale skor stylovku na paradu ako nejaku realne pouzitelnu prakticku masinku na kazdy den.... a takto to nemoze dlhodobo fungovat ... ludia potrebuju prakticke vozy na kazdodenne pouzitie a nie drahe nepouzitelne a obcas aj horlave ufopriserky.... hybridy su spravna cesta... ale ciste elektroauta podla mna nie ...
Ani hybrid není správná cesta. Protože benzínový motor musí sebou "tahat" i elektromotor a těžké baterie. Na jízdu mimo město zcela nevhodné. Elektro pohon tak má smysl ve městě (velkém), jenže tam zase téměř nikdo nemá garáž, kde by auto přes noc nabíjel.
Asi nejazdíš hybridom, inak by si vedel že aj mimo mesto je to auto úspornejšie samozrejme nie o triedu ale úspornejšie ako klasika. V meste sa nebudeme baviť. Tak až si to vyskúšaš potom tláchaj.
jezdim s hybridnim SUV s 3.5 litrovou atmosferou a ac jezdim cca 30% Praha, tak do 5% okresky a zbytek jen dalnice, tak mam prumernou spotrebu pod 7 litru benzinu, coz na temer 2.5 tunove SUV s 300 koniky je opravdu silene mnoho, pac nehybridni konkurence ma prece spotrebu jen okolo 10-12 litru na 100km a to se vyplati >:D
safra kde soudruzi z Japonska udelali chybu ze me to jezdi jen za 7 a ne za 12 kdys LW pise ze to neni spravna cesta a na jizdu mimo mesto zcela nevhodne protoze taham sebou i elektromotor a baterky >:D s tou spotrebou je sebou taham zatracene rad a kdyby jich tam bylo treba 10x tolik a se zastrckou tak se taky vubec nezlobim :-!
"Zerou"... Berou to jako investici do budoucnosti, kdy diky dotovani Muska dojde k rozvoji a zlevneni elektromobilu. Jestli tim nekomu (krome sebe) prospeji nevim, ale o tahani za nos bych nemluvil.
"Muskovi se musi nechat, ze je genius v tom jak vytahnout z vlady..." :yes::yes::yes: ELAN!!!!! >:D Je to dobry snakeoil salesman, to je fakt. A ma spoustu kamaradu na spravnych mistech.
Vôbec by som firemné pozérstvo nespájal s typom pohonu. Ešte stále je oveľa viac pozérskych prípadov s autami s konvenčným pohonom. Alebo si myslíš, že ak si nabudúce tvoj šéf kúpi dieselovú X6, a tebe nedá prémie, tak to bude lepšie? :*)
Další problém pro EV, jakkoli se to nezdá, v USA se také usilovně pracuje na uvádění nových dieselových modelů na trh, tento rok to bude o 17 modelů více než v roce 2015. Nabídka vozidel s ICE bude velmi bohatá.
Trochu se bojím o duševní zdraví Kharla Antidiesela a i některých dalších .....
"...po aféře VW nikdo kupovat nebude". Herr Mueller by to rad od tebe slysel. >:D
[odkaz] Cirkusove predstaveni zaverem Herr Mueller rekl:"... Americans believe there are ethical issues within the company: “I cannot understand why you say that." >:D >:D >:D
reporter: Americane veri ze jsou ve VW eticke problemy. Nacez pan VW CEO rekl "Nerozumim proc to rikate." ;-)
Já myslím že s tím hodně rychle přestanou, při ceně 28 USD za barel a po aféře VW může dieslem jezdit v USA jegině dutohlav, magor nebo zaměstnanec VW >:D >:D
jeste WinDiesel, prisel by tam do pujcovny a vyvalil na ne svou anglictinou "You can find me diesel wágen in your list, pronto pronto dude" a dokud mu nejaky dehet nenajdou tak by se z mista nehnul ani o palec :-!
snazit uvadet se musou, otazkou ej spis jestli se jim to bude prodavat ;-) 66 modelu je co? ze nabidnou misto 10 modelu 66 variant s ruznyma vykonama, ale porad to bude ten samej motor ? coz je celkem standardni pocitani evropskych koncernu, kdy uvedou ze uvedou 20 modelu, ale veskutecnosti jsou to modely 3 a jen maj ruzne varianty karoserii a ruzne motorizace >:D
Reakce v téhle diskuzi mi silně připomínají lidi co si stále staví domy vytápěné plynem "aby byli nezávislí na elektřině". >:D
Něco vám řeknu vy fosilní chytráci. Vaše auta jsou na elektřině závislá. Bez elektřiny by jste je nevyrobili, bez elektřiny by jste v nich neměli všechny ty fičůrky na které jste zvyklí. A víte kolik je potřeba kWh elektřiny na výrobu 1 litru benzínu, kolik kWh na 100km spotřebuje vaše auto se spalovacím motorem? Víte kolik je potřeba kWh na 100km jízdy elektromobilem? A co z toho vyplývá?
Že vás vaši dealeři fosilních paliv tahají pěkně za nos...
Auta jsou na elektřině závislá podobně, jako jsou elektromobily závislé na ropě. Bez elektřiny a bez ropy nejde dnes vyrobit skoro nic. Co z toho vyplývá?
"..že by jsme ropu měli používat při výrobě aut minimálně.." Vis, historicky, v prvopocatcich destilace ropy - 1850 v USA - se vyrabel petrolej (kerosene) .. a ten zbytek z volatilni frakce (benzin apod.) se casto vyleval do reky. :-O Nejlip by bylo asi osedlat kone. >:D
"Bez elektřiny a bez ropy nejde dnes vyrobit skoro nic. Co z toho vyplývá? "
Dobry argument. Si predstav, ze vsichni jezdime v elektromobilu, a nejednou tohle! [odkaz] 1,200 tun metanu unika do atmosfery denne po dobu nekolika mesicu -> reseni problemu v nedohlednu. No toto!! >:D Ma to maly profil na MSM scene, proc asi? :-O
"A víte kolik je potřeba kWh elektřiny na výrobu 1 litru benzínu" :-! Kolik?
"Víte kolik je potřeba kWh na 100km jízdy elektromobilem?" :-! Kolik?
"A co z toho vyplývá?" :-! Co?
Jestli neco je uspesne z technickeho ci finacniho uhlu pohledu, to jeste neznamena ze jine externi vlivy nevstupuji do konecneho vysledku. To se uz tady resilo drive - dotace/subsidy - pokriveny trh, ktery neni volny (free market) v kontextu toho o cem psal Adam Smith v roce 1776. :-!
"Že vás vaši dealeři fosilních paliv tahají pěkně za nos... " Tak berme vidle a louce a hrrrr na ne, vid? >:D >:D >:D Tebe zase tahaji za nos dealeri elektriky pochazejici ze zkorumpovanych solarnich farem. >:D
na jedel litr benzinu nebo nafty se spotrebuje prumerne 1.5kW elektriny
uvadi se ze z jednoho barelu se vyprodukuje cca 107% litru ropnych produktu (paliva, plyny a dalsi) a na rafinaci ropy 1 barelu se spotrebuje prumerne 240kW elektriny
najezd elektromobilu je samozrejme ruzny a je tedy nesmysl to takto zevseobecnit (jiz v puvodni otazce) a je to stejne jako napsat "Víte kolik je potřeba litru paliva na 100km jízdy automobilem?" aneb jine to bude v Twizi a v Tesle X a jine v Lupu a v Raptoru
a vyplyva z toho to, ze ty otazky by se meli konkretizovat jinak jsou zcela k nicemu >:D
I když jsem si říkal že by si to mohli pro lepší zapamatování najít sami, tak díky za doplnění. Ty otázky kolem nájezdu není třeba konkretizovat. Jen je třeba porovnávat proti sobě auta stejných parametrů. Proti modelu S se nemůže stavět oktavka ale auto adekvatnich rozměrů, účelu, výbavy a vybavené motorizací s odpovídajícím výkonem. Stejně tak by bylo nefér srovnávat leaf třeba s Q7.
"...sem si říkal že by si to mohli pro lepší zapamatování najít sami" ;-\
Nepredlozil jsi zadna fakta a jeste jsi chtel vyvodit nejaky zaver! Safra prace, teda.
Budiz, pokracujeme dal, takze jsme se dopracovali k tomu, ze k vyrobe 1 L benzinu je treba el. energii v hodnote 1.5kW. Na und? V pocatcich ropnych destilaci (1850) elektrina nebyla a presto petrolej (i benzin) z ropy dostavali. Par umounenych destiluje ropu bez elektriny v syrske pousti i dnes. Tahle diskuse nikam nevede. O co ti jde? Ze s elektrinou (ktera neco stoji) se ropa destiluje snadneji/rychleji? Snadneji se skladuji BTU/MJ obsazene v benzinu/nafte/LPG nez kW vyrobene solarpanelem ci vetrnikem na kopci ci u more. To je make/break faktor. :-!
s tim uskladnenim to as tak pravda neni, to snazsi uskladneni plati jen ve velkem objemu
ostrovne energeticky se da bezproblemu fungovat i kuprikladu v Praze, jen se musi chtit a musi bejt na to finance do zacatku, kuprikladu energeticky nezavislej pasivni dum se da dnes postavit za ty same penize jako beznej dum spadajici treba do kategorie C tedy nazivany jako usporny, vpodstate zavedeni siti dnes prijde na ty same penize jako kdys to nechas postavit se samostatnyma systemama spolehajicima na fotovoltaiku a solar pro ohrev, a aby zas nekdo nemel hned potrebu psat ze tomu nerozumim, tak vcelku rozumim a mam tu hned nekolik projektu takovich domu, lec bohuzel se nestavej u nas, ale v Cine ;-\
"..kuprikladu energeticky nezavislej pasivni dum.." Ale my (?) tady vedeme rec na tema EV nebo ne EV. S tema barakama souhlasim. Ale pri te kvalite co dneska ve stavebnictvi dominuje, postavit NE barak - bez chyb - je zazrak v CR. :-!
ciste prakticky statisice EV ktere jen tak stoji na ulici jsou jiz celkem slusna zaloha elektriny, samo s dnesni "populaci" tisicovky EV je to nesmysl, ale dobudoucna se jiste EV zaradi do programu prave coby zalozni ulozna energii treba z tech obnovitelnych zdroju
tenhle koncept je uvazovanej kuprikladu v Cine, kde by melo snad od roku 2020 bejt kazde EV vybavene softem, aby slo kuprikladu 10-20% kapacity cerpat zpetne do site, a kdys se to vezme z sirsiho pohledu, tak vetsina aut stejne vetsinu dne nekde stoji a slouzi vpodstate jen k tomu aby zabiralo parkovaci misto, a ze s podobnyma myslenkama vpodstate prichazej i sami automobilky, kdy Toyota Mirai se chvasta tim ze muze po dobu nekolika dni zasobovat elektrinou rodinnej dum, ono tou docasnou zasobarnou elektriny muze vpodstate bejt prave treba i ten vodik, ac je to z ekonomickeho hlediska strasne plejtvani, principy na to ale jiz jsou, jen je uvadet pomaloucku postupne behem desetileti do funkcniho stavu a zdokonalovat je :-)
Jde mi o to že k výrobě 1l benzínu potřebuješ 1,5kWh elektřiny, a tudíž se blížíš k tomu že ho vůbec nepotřebuješ... navíc k tomu aby jsi se s ním někam přemístil potřebuješ neskutečně složitý motor ve kterém dokonce hoří! V roce 2016 ponižující a trapné.
A výroba benzínu bez elektřiny? Jde to, stejně tak jako můžeš mít auto bez motoru a tlačit ho ručně, to je pravda.
Mě tohle nepřekvapuje. Rostou jen ty opravdu dobré nebo vyjímečné elektromobily a ostatní průměrné padají. Cena ropy je jak na houpačce a jestli se do sebe pustí Írán se Saudama, tak bude hnedka barel za desetinásobek a prodeje elektromobilů půjdou taky do násobků. Osobně nevěřím, že takhle nízká cena zůstane déle než 3/4 roku - to už by mnohé země nevydržely.
Vezměme si to logicky, Rusko do roka zbankrotuje, pokud nevyskočí ropa alespoň na 65 dolarů za barel. Podobně na tom jsou i další státy. Přebytek ropy je sice na trhu veliký, ale na to nikdo nebude hledět, až SA nebo někdo takový oznámí snížení těžby. Současná úroveň 30–35 dolarů za barel je dlouhodobě neudržitelná.
"..Současná úroveň 30–35 dolarů za barel je dlouhodobě neudržitelná. " :-! Saudi dokazou dat na trh barel za $10 jeste se ziskem. Omezovat svoji produkci nemini, protoze se poucili z minulosti - druzi jim zakrojili do kolace a oni ztratili podil na trhu. Zijeme ve vzrusujici dobe. :-!
A ze Rusko zbankrotuje? >:D >:D >:D Ale no nic, vis jaky ma Rusko zahranicni dluh, porovnej to s americkym.[odkaz]
Svet vlastni bankeri, kterym je jedno v cem si vozime prrrdell. :-! Nastuduj si neco o tom: [odkaz]
Problém Ruska je, že až spálí své devizové rezervy (odhadem do toho roka), bude muset vyhlásit bankrot, protože mu nikdo nepůjčí. Možná si o tom něco nastudujte spíš vy.
"...pár nových výnosných konfliktů". ;-) Konflikty byly, jsou a budou. Ale kdo na nich vzdy vydelava - jsou porad ti stejni. Tema hezky zpracovane: [odkaz]
Drive to bylo zlato, uzemi a otroci, dneska to je ropa, zlato, uzemi a otroci. :-!
Co si pamatuji jeste ze zakladni skoly, Rusko (drive CCCP) je taky nuklearni velmoc. Tuto vlastnost Saudi (asi) nemaji, hm? Nekde jsem to cetl ze radioaktivni ropa neni zrovna moc pouzitelna. :-O
vedel by si dodat nejaky vzorec na zaklade ktoreho si dosiel ku tomu ze do roka spalia devizove rezervy? predpokladam ze objem rocnej ruskej tazby krat 100 dolarov. a aj to nebude rok ale rok a pol a predpoklada to vypadok 100 USD na kazdom bareli. a kedze rusi maju momentale nastaveny rozpocet tak ze pri cene 82 USD je vyrovnany tak ich rocnu tazbu treba nasobit cislom 82 USD na to co by zralo devizovu rezervu. a okrem toho nesedia v ich vlade blbci, ktori netusia kolka bije a cely zavod o cenu ropy (aj s navysenim ruskej tazby) uz nie je o utoku na Rusko, ale skor o ruskom protiutoku znicit trh s ropou, lebo to je asi ich jedina sanca ako tuto vojnu vyhrat. my sa mozme aspon na cas tesit z nizkych cien benzinu, potom si budeme skrabat zadky z krizi ktora nasledne nastane.
"...aspon na cas tesit z nizkych cien benzinu, potom si budeme skrabat zadky z krizi ktora nasledne nastane." :yes: Pokud nam nejake zadky jeste u tela zustanou. Ta dnesni geopolitika se nam nejak rozjela, vid? Ty embarga na Rusko jsou jako kopie tech co delali americane japoncum v 193x. A vime jak to pak dopadlo. :-(
Nedivím se, že rostou prodeje BMW i3, já ho mám teď na měsíč půjčené, a kdybych měl zbytečných 1,2 milionu, už je moje. Na moje ježdění v podstatě naprosto postačí a je s tím neuvěřitelná sranda, hlavně ve městě, kde při naskočení zelené jste na konci dané ulice a ostatní se teprve rozjíždí. Má REX pro klid duše a na dovolenou poletím letadlem. Samozřejmě máme dvě auta, takže druhé bude nějaký pohodlný dálkáč, třeba starý Lexus.
Déle. První elektromobil pochází z roku 1835. Sestrojil jej Sibrandus Stratingh. Využíval nedobíjecí baterii (dnešní elektromobily mají dobíjecí).
[odkaz]
Před 120 začala zlatá doba elektromobilů a zhruba před 100 lety skončila.
Máš to špatně, první elektromobil vymyslel už roku 1821 sovětský komsolec Ivan Sergejevič Voltěnko, akorát v zatuchlém carském režimu se svým aápadem neuspěl a nenašel uplatnění.
Stejně nepochopený zůstal i Ivan Petrolejevič Naftěnko, který jako první na světě sestrojil dieslový motor >:D
No ona se doba poněkud mění. Před 120 lety bylo na Zemi cca 1.5 miliardy lidí a pár aut, teď světová populace okolo 7.3 miliardy a planeta je jeden velký smeťák ....
Co jsou lidi schopni dělat kvůli slevám nebo naopak zdražení. Teď je levná ropa. A co bude pak?
Vždycky si vzpomenu, co dělali Češi, když ne tak dávno zdražila vejce. Měli slepice i na balkonech paneláků!
Lidi zajímají prachy a ne ekologie. Doba ekoaut teprve přijde.
Celé je to o baterce, až bude vymyšlená nějaká schopná, tak budou mít elauta úplnou zelenou. Jenom zbývá doufat, že Čína výrobou baterek nezamoří celý svět.
zakaznici priznavaj ze cekaji na Leaf 2 generace a na Chevrolet Bolt, proto take pokles prodeju Leafu 1 generace a propad prodeju elektrickych Chevroletu, podobne propady prodeju Leafu jsou celosvetove a ne jen v Americe
ostatne Chevrolet Bolt byl jiz predstavenej [odkaz] a pokud dnes nejaky American uvazuje o elektromobilu v cene $30-35, tak nakup dnesnich elektromobilu v teto cenove hladine by se dal oznacit za velice hloupe pocinani, kdys za 6-9 mesicu si za stejne penize bude moci koupit elektromobil s dvojnasobnym dojezdem nez dnes, no kdo z vas by si dnes za pul mega koupil rekneme Oktavku 3 generace s dojezdem 800km, kdys byste vedeli ze za 6-9 mesicu bude za stejny pulmilion k dostani Oktavka 4 generace s dojezdem 1600km a navic bude mit jeste nejakou novejsi vybavu a vychytavky ktere v te 3 generaci nikdy bejt nemuzou?
takze pristi rok budete psat co? ze prodeje elektromobilu v USA prudce vzrostly? a ze se to da cekat kdys maj prijit na trh prave Bolt s dojezdem okolo 320 (realen asi i vic podle parametru) a stejnou cenou jako soucasne elektromobily, ke konci roku ma bejt ppredstavenej i Leaf 2 s dojezdem okolo 400km, v breznu ma dojit na predstaveni Tesly Model 3 a vyhledu jestli se dostane na trh jiz 2017 nebo az 2018, a dalsi elektromobily se chystaji i u dalsich znacek, tazke kdo ceka ze pristi rok to nebude jak na houpacce a situace se neobrati?
a dalsi celkem zajimavej kchár z Detroitu, Chrisler Pacifica Hybrid, mel by to bejt prvni plug-in bybridni minivan s teoretickym elektro dojezdem 50km , tak se jen tesit jestli to v podobe Fiata dorazi i do EU, a take dalsi hybrid ktery kombinuje atmosferickou V6 v benzinu :-) vyrabet se to ma v Canade
[odkaz]