Tak hlavně, ať tam nezaútočí nějaký palestinský magor, a to myslím smrtelně vážně! 8-s Ale bezpečnost je tam na takové akci určitě hodně dobře zajištěná. :-!
Babičky, dědové a strýcové z vesnic? Chudé firmy, nebo úřady? Kdybych byl zemědělec, vozil bych v ní UK na pole :-)Možná bych měl brzo kulku v hlavě, kdyby mne o ní chtěli okrást :-):-):-)
ja to vidim tak ze octavka pekne poklesne prave na ukor scaly ... rapid ju este moc extra nepozieral ( hadam skor este nakoniec fabiu ) ale scala sa podla mna uz pusti aj do octavky ... ;-):yes:
u nas to bude idealne rodinne auto... scala :yes:
buducorocny pokles octavie v cz ale aj v celkovo eu ma preto teda uz vopred neprekvapi ;-) .. a ocakavam ho
S tou Oktávkou souhlas, pokud srovnáváš s tou současnou, nová Oktávka ale asi půjde do střední třídy (už teď tam nakukuje), takže se tolik užírat nebudou.
Taky Souhlas s tím rodinným vozem, v případě očekávaného dobrého nacenění (někde ze Škody nasťiňovali, že nemá být o moc dražší než Rapid), tak převezme prodejní štafetu od Oktávky, min. v relativně chudších zemích.
to je nazor este z hlbokych 90tych rokov. Na SK sa uz davno nekupuju ako rodinne auta fabie, ci hatchbacky. Pozri do ulic, same SUV, crossovers, ci kombiky. Scala si miesto najde ako lacnejsia alternativa voci golfu a ako priamy konkurent v hatchback triede, kde doteraz v podstate nemala zastupcu. Rapidka na to proste nemala.
1) Kdo všechno z redakce jel? Co budete konrétně dělat v TelAvivu v nejbližších hodinách a dnech?
2) Technické rozdíly (vč. HW) mezi slabším a silnějším 1.0TSI?
3) Kufr, rezerva, háčky, kapsy, vychytávky
4) Něco víc o jednotlivých menu digitálního clusteru
5) Kdy bude redakční test, nebo další jízdní dojmy?
6) Ceníky
7) Další technické parametry, hodnoty zpřevodování, křivky výkonu a momentu (si chci dopočítat tažné síly pro trakční hyperboly)
a nechcel by si po prvom prezentacnom dni uz vediet vysledky testu po 20 000km? ;-) .... neboj dockas sa... a casom sa aj scala znudi ako octavky a fabie ... aj ked tentokrat sa mi ten dizajn paci uz viacej... v nejakej cervenej na 17-18-tkach to bude ozaj pohladne aj za 10 rokov :yes:
9z10 zdejších odborníků nikdy nejel s žádným 1,0 tsi ale 9z10místních expertů říká
1Je to slabýýý Frantoooo je to sračkááá je to jen trojhrnéék
2.Ty volééé ten motor nevydržííí Karleeee to zdechnééé v 50ti kááá dyk to má litrrr
3.Je to drahýýýý a hnusnyy se to nekupujéééé se to fasujééé Pepoooo
Dopíše sedne do svého fáčka nebo filcky nebo lépe chytne se mastné tyče a jede si ještě zahejtovat do hospody a zanadávat jak je všechno drahé
No, Nevim jak ostatní. Já s litrem jel a ve srovnání s 1.2 TSI je to prostě krám. S tím nikdo nic nenadělá. Ani 20 rádoby recenzí novinářů, kteří si musí zachovat formu pro další chlebíčky...
Nesouhlasím. Mám 1.2TSI 66kW ve F3 a 1.0TSI 70kW v Rapidu. Litr je tišší, pružnější, úspornější. Oba petikvalty rádi naprd zpátečku. To je vážně tragédie. Litr ji má navíc zprevodovanou tak, že jsem ji už párkrát tavil.
V těch autech jezdím prakticky denně a říkám, litr jede prostě lépe. Fabie Rapidu prostě nestačí. Mimochodem pod 2tisíce se s Rapidem ani jet nedá, protože to strašně duní a je cítit, že se to motoru nelíbí, škube, vibruje. Takže mám ve zvyku jezdit tak, abych tam měl pořád těch 2t ot. Rapiďácjkej litr navíc "tahá" do 4,5t, kdežto u Fabie je to 3,5t a potom mrtvola...
to je tak ked mas 4 velkoseriove znacky po palcom a kazda ma mat vlastnu tvar..... stale vravim ze je to moc a nebude to donekonecna fungovat a vzdy sa bude jeden na druheho podobat ( inak to nejde ) ... kdezto kia a hyundia ako dve znacky tam je to v tomto smere uplne postacujuce a nikto sa tam navzajom ani vizualne nejak nepoziera :yes:
podla mna to ma Renault-Nissan lepsie vymyslene s Daciou ako pravou low-costovkou...to by mala byt Skodovka, lacne cenovo dostupne auto so slusnou kvalitou...lenze to tak nie je a tiez celkom nechapem tuto filozofiu koncernu, mne to pride vsetko na jedno kopyto lebo v urcitej vybave ma vsetko rovnaky motor, rovnaku kvalitu a rovnaku cenu
volkswagen, skoda aj seat maju modely v rozpati 12-30 tisíc €, to mi uplne unika pointa...ale tak ked sa im to predava ich vec no
Tak ona je otázka jaký jízdní komfort s jednoduchou vlečnou nápravou bez adaptivního podvozku s takovým autem zažiješ na našich silnicích? Pro mladýho kluka, kterej si to bude chtít vytunit asi dobrý, já bych do takovýho obutí nešel ani náhodou. 16" o.k., 17" s přivřením oka, ale samozřejmě chce to projet u prodejce třeba se budu příjemně mýlit.
otázka zní: Jak je Škoda Scala prostorná na zadní lavici? Sednou si na zadní lavici vedle sebe tři dospělí průměrného vzrůstu se slušným komfortem? A vejdou se dozadu tři autosedačky vedle sebe?
Dle fotografií se jeví, že vzadu se venkovní nárůst šířky vozu o 10 cm oproti Rapidu téměř neprojevil.
Děkuji za odpověď.
Re: Otázka: Jak je Scala prostorná na zadní lavici?
V akom aute z triedy kompaktných hatchbackov si prosím ťa vzadu komfortne sadnú traja ľudia???
Pre dvoch dospelých je to v Scale vzadu úplne v pohode, len už klasicky treba počítať, že sklenená strecha je síce pekná, ale znižuje strop. Miesta na nohy bolo dosť.
Zrovna ráno jsem viděl na D11 mezi Chlumcem a Poděbrady odhalené Scaly a bod 2 ti nesedí. Prodloužené sklo v základu zřejmě nebude...
Za to bude regulérní holobyt edition. To co jsem teď ráno viděl mělo černá kliky, obyč víko kufru a plecháče >:D Předpokládám, že vzadu byla i švihadla :-)
Jistě. Ale nechápu proč když někdo přijde s dynamickými, tak je dá jen dozadu... Jen aby v příští generaci mohli dát dynamické i dopředu a předstírat pokrok??
Rozchod kol - je blíže malým vozům jako VW Polo...
Rozchodem kol se Škoda Scala z mého pohledu bohužel řadí více k vozům jako VW Polo nebo Ford Fiesta. Osobně jsem očekával rozchod kol o několik milimetrů větší než má stávající VW Golf 7 generace, například Renault Mégane má rozchod P/Z: 1591/1586 mm, Škoda Scala má oproti Mégane rozchod na přední nápravě o 60 mm menší a na zadní dokonce o 70 mm menší.... Tedy pravděpodobně opět auto s výrobní cenou Škody Fabia a prodejní cenou větší ne Ford Focus.
Designer se tedy moc nevycajchnoval.
1)maska s hnusnym tlustym rameckem, ale hlavne ze je v chromu, ten to zachranil. Vcetne vertikalniho zalomeni. Maska ala s-cross
2)Zkosena predni kapota ala vetsi soused z Nosovic
3)A do tretice originalni nazev Renault Scala, to uz mel bejt radsi ten uvazovanej kardijaq
No ja si počkam až uvidim Scalu naživo. FL Fabii zrovna neprospěl a tohle jde ještě dal, ale jo jinak se předek da, ale ta zadni čast na mě pusobi dost divně. To použiti Lancia protaženeho zadniho okna a k tomu ty opět šikme světla se zbytkem tvarovani narazniku mi nějak dohromady nejdou.Na ten jsem hlavně zvědavy v realu. Každopadně bočni profil to je prostě nedodělany kombik, jako by snad ani nešlo o HB.
Statické dojmy je jedna věc, jak to jezdí je věc druhá a to my co jsme s "maskovanými" prototypy nejeli, tak nevíme. Ale dojem je rozhodně kladný :yes::yes::yes:
Do plusů bych dal:
-povedený design
-možnost 1.5 TSI
-solidní prostornost
-možnost nastavitelných tlumičů
-virtuál cockpit
Do mínusů bych dal:
-nemožnost zvolit víceprvek vzadu
-nemožnost 4x4
-"přilepený" displej k palubovce
-dsg jenom se suchými spojkami
S otazníkem vidím jak chce Škodovka Scalu pozicionovat na trhu vůči Octavii, mám pocit, že Octavia (současná i nová generace) bude technicky stále o stupínek nad Scalou, tudíž pozice Scaly bude stále podobná jako u Rapidu, tedy auto nižší střední, ale s některými technickými omezeními, tedy low-cost. Není mi pak moc jasné proč měnili jméno.
4x4 ? Co by to tam robilo.
Skor je pruser, ak to fakt nebude mat moznost viacprvku vzadu a ta dsg.
Ze to bude iny Rapid, to snad ale bolo jasne od zaciatku, nie ?
4x4 je pro řadu lidí vítaná volba ať už kvůli trakci (hory, sníh) nebo kvůli vyváženějším a zábavnějším jízdním vlastnostem ve srovnání s předohrabem (i na suchu). Třeba ve Švýcarsku je neprodávanější auto Octavia a 68% se jich tam prodá se 4x4. U menšího auta by to bylo méně, ale pořád třeba 20% jsou zajímavá čísla.
Hory nebo sníh jasné. U mě je 4x4 především vyšší záruka bezpečnosti, obzvláště na mokru a během chladných měsíců. A to se defakto týká časech oblastí ČR.
Sorry, ale tvé "mínusy" jsou vzhledem k tomu, do jaké kategorie Scala patří, dost absurdní. K čemu u takového auta pohon 4x4 (který neprmémiový hatchback nižší střední třídy toto nabízí. Asi jen Subaru, a to je dost exot). To samé zadní víceprvek. 99 % potenciálních zákazníků Scaly spíš ocení bezúdržbovost vlečky. "Přilepený" displej na palubce je současný trend, s tím nic neuděláš ty ani výrobce. S DSG souhlas, ale těch se v tomto autě stejně moc neprodá. :-!
ja som najazdil na viacprkvu státisíce na 2 autách a nikdy si nevyžadoval údržbu a opravu (na fofo1 som dal 400 tisíc, tlmiče som menil, ale to sa mení aj na torzke).
Presne tak, neviem aká údržba viacprvku. Posledné auto s torzkou som mal Feliciu, všetky ďalšie multilink a o údržbe som ani nesníval. Proste aj za mňa ja auto s torzkou (v situácii, že výrobca má platformu s multilinkom, ale nepoužije ju) jasný lowcost.
V zásadě souhlas s plusy.
Designově velmi povedené, hlavně zadní partie, předek je také povedený. Barvy se mi líbí v červené nebo bílé.
Naopak uvnitř se žádné velké překvapení nekonalo. Černé fádní plasty, koncernové ovládací díly jako bych se díval do Fabie, nebo Octavie. Ale rozumím tomu, páč jsme v kategorii nižší střední třída a zde nějaké velké alespoň barevné kreace očekávat nemůžeme. Velký dotyk display je o.k.
Rovněž se pozastavuji nad názorem, co má v této třídě dělat pohon 4x4? ANO, byla by to zajímavá volba, otázka je cílová skupina, která přeci jenom řeší cenu a obávám se, že pohon 4x4 by nebyl nejprodávanější volbou a z globálního pohledu to Škodovce nedává smysl. Od toho tu jsou jiné modelové řady.
Sečteno podtrženo - dávám tomu na první dojem z webu za 2.
V podstate úplne súhlasím s kladmi aj zápormi, možno by som až tak nekritizoval absenciu 4x4 a naopak medzi mínusy zaradil bubnové brzdy (v slabších verziách).
Tak nějak jsem to čekal. Není to špatný ale nic extra.
Superb je designem jiná liga..ale taky je za jiné peníze.
Tablet v interieru je děsný , to fakt nedám..zlatý VW. 8-s
Tento trend nechápu a nelíbí se mi..snad kromě Mercedesu tam to tak nějak lépe pasuje do luxusního interieru.
Je to taková lepší Fabie , prostorem se snad blíží Felicii před 20 lety.
A to není tedy žádná sláva.
Prodeje budou podle ceny...s tříválcem to nebude žádná sláva.
Tablet podle mě do Mercedesu nepasuje vůbec, ale ok. Souhlasím, že design Supu se mi líbí více. S tou prostorností bych tak kritický nebyl, Rapid patří k těm podélně nejprostornějším ve třídě.
už prvá veta v tunajších článkoch (Zapomeňte na rapida) hovorí, že meno sa muselo zmeniť, aby mohli povedať zapomeňte na rapida, lebo by chceli, aby sa naňho zabudlo, mal povesť lovkostu.
Čo sa im s obdobne lowcostovou Scalou asi moc nepodarí a tá zostane rovnako ako Rapid len konkurentom spodku triedy, resp. konkurentom nižším špecifikáciám plnohodnotného maistreamu. Ak bude ktokoľvek hovoriť o plnohodnotnom konkurentovi Focusu a spol., stačí sa opýtať na bubny vzadu a je vymaľované.
Hory nebo sníh jasné. U mě je 4x4 především vyšší záruka bezpečnosti, obzvláště na mokru a během chladných měsíců. A to se defakto týká časech oblastí ČR.
Opravdu a upřímně, jistě se nějaké pihy na kráse najdou, ale to auto v představených verzích (jo, taky jsem zvědav na nějaké běžnější verze), barvách a velkých kolech vypadá dobře, elegantně-sportovně.
Nedělám si iluze, že to auto bude plné kompromisů, proto bych si ho jako hlavní auto asi nikdy nekoupil (není kombi), není to Audi, ani BMW, musí být dostupné, ale Škoda umí zapůsobit na tu první dobrou.
Přál bych Scale ostrý HH, protože tady by konečně i Škodovka mohla mít důstojného zástupce, protože Octavia ač rychlá je, není HH.
Pro mě docela příjemné překvapení. Jak píšou na Garáži, na zadek si z toho nesedneš, ale osobně si Scalu zařadím mezi ty hezčí zástupce segmentu. Ještě uvidíme jak bude v reálu vypadat "taková ta běžná" konfigurace, ale zatím konstatuji - povedlo se. Znatelnej progres v interiéru. A i když vytrčený tablety nemám v lásce, tohle provedení je (stejně jako u nového Focusu) pro mě o dost přijatelnější než když to roste jako choroš z ventilace (H/K). ;-)
Pokud bude mít nejnovější verzi infotainmentu. Bude podporovat bezdrátové android auto?
Je ta loketní opěrka posuvná?
Zadní průvlak na lyže tedy bude? Zadní loketní opěrku už jsem na nějaké fotce viděl, ale nevím jestli byla i s průvlakem.
A co se ukáže až praxí, budou 2 plnohodnotné držáky na kávu, mají to tak zvláštně se zvedající.
Předpokládám, že kvůli ecallu už nebude držák na brýle.
No musim povedat, ze to vyzera celkom dobre a Skodovke sa toto podarilo. Aj interier vyzera k svetu hlavne oproti Rapidu. Otazka je ako bude vyzerat zaklad a nejaka stredna vybava. Tablet sa mi moc nepaci ale je to asi trend takze s tym by som sa zmieril. Zadok vyzera dost "Tipoidne" ale nevadi mi a z profilu vyzera trochu ako Audi A3. Motory klasika koncern 1.5 tsi bude urcite viac ako slusna motorizacia v tomto segmente, skoda toho OPF som zvedavy na prejav toho motora, otec ma novu Octaviu 1.5 tsi DSG este bez OPF a je to celkom podareny motor s vybornou spotrebou len ta spolahlivost je otazna ale to sa este uvidi. Hlavne to vypinanie valcov ma serie lebo je to uplne zbytocne kurvitko a radsej ozeliem o chlp vyssiu spotrebu. Inac ma zaujal ten podvozok sportovy s nastavenim len mi tam chyba rezim comfort? Ak som dobre cital tak tam nieje a ci to nebude zbytocne tvrde alebo bude normal pohodlnejsi ako zakladny podvozok. Torzka ma nepohorsuje v tejto kategorii aut ale u Octavie je to na zamyslenie preco 110kW motor nema multilink hlavne pri tej cene. Led svetla budu asi len staticke co? Hlavne ak ani Octavia nema natacanie, velmi tomu nerozumiem preco to Golf moze mat a Oct. nie asi politika koncernu. Uvidime ako to nacenia. A som zvedavy kam sa posunie octavia aj superb aj cenovo a rozmermi. Kdesi som cital, ze novu Octaviu zvacsovat nebudu.
Auto jako takové se mi moc líbí! Musím ale souhlasit s tím, že je to zkrátka pod slupkou "jen" lepší Rapid. Jsem zvědavý, jak moc naroste budoucí Fabia. Každopádně nevím jak to zamýšleli marketéři, jelikož ohlas na auto je v zahraničí takový nijaký, což mi přijde jako průser u nového jména. Nechám se ale překvapit. Na první dojem hold mohla Škoda víc zainvestovat do reklamy. Takhle mi skoro přijde, jako kdyby si v zahraničí mysleli, že to je Škoda pro východní trhy. Jako slupka se mi ale Scala moc líbí! Myslím, že se jim to povedlo! Půjde o takovou rozumnou rodinnou volbu. :-)
až teraz prebehlo odhalenie, takže reklama ísť nemohla. Ale aj keď pôjde, každý, kto o tom niečo vie, tak vie, že je to natiahnuté polo, takže svet z toho na zadok nepadne.
Celek, jako takový, mi přijde poměrně vyvážený. Na sériovou škodovku až neuvěřitelně odvázaný vozidlo, když doteď bylo největší škoda odvaz forever černý víko kufru u sportbacku. Na exteiéru bych extra vytknul snad jen ty falešné (bůhvícotoje) výfuky:
[odkaz]
Interiér ale přiznává barvu a bakelitovou palubkou a hlavně dveřními výplněmi zcela odpovídá pouze evoluci Rapida. Auto bude asi trochu kanibalizovat oktávku, ale zase si odkočilo od fábky.
Celkové dojmy tak napůl. Mohlo to být horší, na druhou stranu to chtělo trochu překvapit. A to se nepovedlo.
Měl jsem yeti1.4 7 dsg předokolku žrali to v průměru 7.5 převodovku měnili po 12 tis km najel jsem stín dalších 20 tis km a prodal jsem to , tento řebřík jak se auto jmenuje řecký nevím ale je to celkem hezké uvidím pricetag a pak...se mi asi nebude líbit vůbec
Zajímá mě cena :-) Scala vypadá opravdu k světu, takže mám strach, že si za ni Škoda nechá řádně zaplatit a trochu si poleze do zelí třeba s Focusem nebo Golfem. A tomu nasvědčuje i změna jména. Za Rapid by nikdo tolik peněz nedal, ale za úplně novou Scalu? Proč ne?
Aneb taková malá shrnovačka formou FAQ:
1) Nechal by "Koncern" postavit Scalu na platformě MQB? Domnívám se, že nikoliv, ergo je tedy automobil na MQB A0. Na důvody se, pokud je nevíte, prosím ptejte ve Vlkohradské centrále. A tímto se dostáváme k
2) nejdříve pro připomenutí (délka/šířka, rozvor, rozchod p./z.v mm) Scala 4362/1793, 2649, 1531/1516, Polo 4053/1751, 2551, 1499/1483, Ibiza 4059/1780, 2564, 1525/1505. Jak jezdí Polo a Ibiza na MQB A0 tedy víme, já jen z doslechu a testů. A prý že dobře. Lze si tedy domyslet, jak asi bude se stejnými motory jezdit Scala? Dá se důvodně předpokládat, že vzhledem k větším rozměrům a tedy i nárůstu hmotnosti bude dynamika o něco horší, 1.5TSI se tedy jeví jako "must have" motorizace. Naladění podvozku ukáže až praxe. BTW rozměry nové Fábie jsou taky defacto tímto +/- známé, otázkou zůstává, zda-li bude v nové generaci prostor pro verzi kombi, i s ohledem na brzký příchod škodováckého crossoveru na MQB A0.
3) Design? Objektivně zapadá do portfolia značky, tak jak se dalo očekávat, není mu snad ani co vytknout. A dělá to někdo nějak jinak? No nedělá, že. Subjektivně je to, v této výstavní specifikaci, na chvalitebně, vně i uvnitř. Dá se očekávat, že s levnějšími specifikacemi bude známka snížena o půl až jeden stupeň, což je ovšem stále dobře.
4) Zbývá tedy jen otázka jaký bude, i vzhledem Fábii a Octávii, zvolen škodovácký cenový jemnocit?
Tož tak. ;-)
Tak nevím,ale konkurent pro VW Golf to nebude ten je interiérově o třídu výš a podvozkově nemluvě.Mám Škodu Rapid liftback v lepší výbavě interier tvrdé plasty a tady se mi to jeví podobně doufám,že se mylím.Kufr je menší ,vzheld ve předu něco mezi Fabií a Superbem:Co se týče zadní části ta je hodně povedená ,ale né všem se musí líbit.Nejvíce se mi líbí v červené barvě.
Proti bílé rozhodně nic nemám (pokud je to opravdu sněhobílý odstín), ale černá kola jsou pro mě ten největší hnus, který design sebehezčího auta spolehlivě zabije. 8-s:no:
tie čierne disky sa tu už viackrát prepierali a súhlasím, že niektoré farebné kombinácie nevyzerajú dobre, ale niektoré zas áno. Určite záleží aj na diskoch, lebo nie všetky čierne disky sú pekné, takisto ako nie všetky strieborné. Kamoš má na 03 čierne 18 pri tmavohnedej metle a vyzerá to dobre (má v rámci výbavy viac čiernych prvkov), aj on menil na zimné už v októbri, aby ich zas mal na aute :-)