sa mi to len zda alebo tam zmizol vpredu ten podivny led pasik na maske ..... aj tie vacsie gulate hmlovky v predelenom narazniku hned inak a lepsie vyzeraju ako u klasickeho clia .. ale vnutri to opat nema klasicky rychlomer ... no dobre uz dost
co takhle si přečíst článek a ne jen mrknout na fotky a pak plevelit diskusi? Denní svícení je na rozdíl od normálních verzí součástí hlavních světlometu o čemž píšou v článku. Takže ne nezdá se ti to :-!
Asi chceli vsadiť na eleganciu, ale je fakt, že tá slonovinová je ako z nemeckých taxíkov. Verím, že to nie sú všetky farby. Taká pekná bordová metalíza by tomu pasovala...
Tobě tak moc vadí cenová hladina nastavená pro francouzský trh? Nebo už máš nějaké info o české ceně? Už jsem to zde jednou psal, ale není důvod panikařit. Česká cena bude zcela nepochybně nižší.
600tis za francouzsky pidiauto s trivalvovym motorem a damskym prirozenim ve znaku...
zrejme tam bude velky prostor pro slevy, vidim to minimalne na 1/3 dolu aby se to prodalo
Image není něco, co získáš přes noc. Nejde udělat jeden předražený model malého auta a myslet si, že teď jsme jako výrobce na úrovni. Pokud by měl Renault zájem o budování značky, musel by roky pracovat na kvalitě a přístupu.
V poslednich letech Renault zapracoval zejmena na svem ustupu z automobiloveho trhu ve vetsine segmentu. Soustredi se vyhradne na MPVcka, takovou Lagunu fakticky nechal umrit a Megane je uz taky dedecek bez nastupce.
Ano, Renault rezignoval na vyšší segmenty. Aktuálně se dostává zpět do hry a to cestou od nejmenších vozů výše. Megane je sice dědeček, ale stále má co nabídnout a nástupce by se měl ukázat na jaře. V Paříži dojde na představení nového Espacu.
Co se kvality týká, pak zde je vidět také posun kupředu. A zákazníci toto dokáží ocenit, prodeje novinek jsou více než pozitivní :-)
Kde sa sústredí na MPV? Renault má v ponuke jediné aktuálne MPV a to je Scenic. Modus je dávno za horizontom, Espace čaká na nástupcu, ktorý už nebude čistým MPV.
Clio je ešte čerstvý model a MPV nepripomína NIČÍM. Captur je čistý cross-over. Tak kde vidíš to sústredenie na MPV?
Ale myslím, že chyba bude inde, nie vo vadnom zraku.
Tak já tomu rozumím perfektně - nacpat do malého levného hatche nějaké ty elektronické srandy, kůži, a podobně, celé to nějak hustokrutě pojmenovat a prodávat za cenu o jednu-dvě třídy vyšší, to je snem každého výrobce.
...za novým Cliom sa musím vždy otočiť. To sú jednoducho skvelé emócie na kolesách. :yes: Často (na slovenské pomery) sa medzi nimi objavuje aj verzia R.S., tak možno by si aj Initiale Paris našiel u nás klientelu. Okrem prepracovanejšieho interiéru považujem za veľké plus LEDky priamo v svetlách. To je asi jediná vec čo sa mi pri bežnom Cliu nepáči. V tej maskej je to akosi nasilu...
a nemohli tam byt tie led svetla hned v hlavnych svetlometoch .. .... ako napriklad to ma rio....
tie led pasiky ked tam nie su na maske... hned to auto lepsie vyzera , este zapracovat na stite v interieri a bude to fajn :yes:
kto sa so mnou vsadi o 3 dnovy celibat na auto.cz ( 3 dni bez diskusie ) ..... ze dalsia generacia clia dostane klasicke budiky? ;-) ja tvrdim ze nastupca tohto clia dostane klasiku....
Nástupce (ne facelift stávajíci generace) dostane plně digitální palubní desku - podobně, byť ořezaně, jako to má nové Audi TT, nebo Passat.
Je levnějří vyrobit v Číně displej, než hromadu budíků s ručičkami, takže za pár měsíců to bude mít každé nové auto.
Je to lepší řešení:
- Je možná kustomizace (jen počkej, jaké "themes" si budem stahovat z netu)
- Toho se týká kompatibilita s různými nastaveními vozu (třeba "sport" mode ti hodí velký otáčkoměr, "Eco" mód zase různé energetické ukazatele... K tomu bude mít každý mód svou barvu atd... Miliardy možností designu bez nutnosti vyvíjet a zkoušet vše znova.
- Jeden displej půjde aplikovat do všech modelů značky. Možná bude zobrazovat někde rychleji a jinde pomaleji, někde dostane složitější a hezčí grafiku a jinde zase naprosto jednoduchou, ale necháš jich vyrobit milión a použiješ je všude - od skůtru po tahač návěsů.
- Navigace: Výrobci se snaží o HUD, nebo jiné umístění tak, aby byla navigace v zorném poli a pokud bude v kapličce před řidičem displej, je řešení jednoduché a vyhovující a v podstatě zadarmo. Nové Peugeoty jsou už na toto nachystané.
- Jak už jsem psal je to levnější, výrobně méně náročné, potřebuje to méně místa i méně energie, než jakýkoliv analogový budík - a money talks.
- Dnešní děcka musej mít v autě seznam MP3, fejsbůk, twitter, souncloud, obchoďáci zase mapy a objížďky atd., všichni chtějí propojení s mobilem, tabletem - a opět money talks.
Jestli se mi to líbí?
Ne, displej móda se mi nelíbí, ale takový je vývoj událostí.
Prečo by sa malo, displej je len ukazovateľ so všeobecne vysokou spoľahlivosťou, a ani vadné pixely nezabránia zobrazovaniu niektorej veličiny komplet. Údaje na displeji budú tak jak dnes len signály zo snímačov prehnané cez počítač...
Ale houby, normálně sis táhne z netu "Digital dashboard design kit", v menu si vybere značku a model vozy a jde na to. Takovej tool tu bude nejpozději půl roku po masovém uvedení těch displejů.
Na všech trzích budou mít problém. Když můžeš mít prakticky stejné auto za polovinu. Koupit si to můžou bohatí lidé, kteří občas nakupují iracionálně. Ale fakt si nedokážu představit, jak někdo v Emirátech čeří vodu s Cliem.. i když luxusním.
Ano, máš pravdu. Tento název použil Renault již mnohokrát a již dávno před Lagunou III, Laguna I používala tento název už před 15 roky a u nás se běžně prodávala, pak i Laguna II měla také takto označenou verzi, Espace a asi i další modely.
Právě jak píšeš, tehdy se jednalo "pouze" o výbavový stupeň. Dnes to má být něco jako Clio RS, akorát má hrát na notu luxusu. Dle mého názoru z toho ale vychází jen ten výbavový stupeň. ;-)
První s označením Initiale Paris byl Safrane, pokud se nepletu.
Ale tady jse o to, že Renault vytvořil "divizi" Initiale Paris, něco jako BMW M Gmbh a Clio je jejich první dílo na trhu.
Vytvoření divize je organizační záležitost. Jak se tyto Initiale Paris budou lišit od Initiale Paris minulosti? Budou mít vyhrazenou továrnu, kde budou dělat jen Initiale Paris?
To opravdu netuším, tak dopodrobna jsem to nestudoval.
Ale asi bude v té "divizi" vymýšlet detaily, barvy a úpravy jiný team, než ten, co dělá mass production vozy. To je ale jen můj názor. Jak ostatně funguje "divize" R.S.?
Áno, bola to ako top výbava (niekedy len Privilége bez viditeľného označenia). Pred Initiale Paris to bola podľa mňa zvučnejšia Baccara.
Myslím že Renault to neplánuje poňať až tak ako Citroen DS-ko. Luxusná divízia mi príde ako prisilné označenie, rovnako aj pri Laurin&Klement alebo Ghia/Vignale.
Požívali Initiale Paris (teda aspoň Espace IV). A ano označovala se tím nejvyšší výbava. Krom standarně dokoupitelných věcí měla i estetické části, které zvlášť nešli koupit. Například: obložení prahů, ozdobné lištičky, leštěný hliník a tak. Nevidím mezi tím a současným Initiale velký rozdíl.
V SR/CR asi neboli, ale na zapade boli isto aj Clia Initiale Paris... moje dvojkove z r.2004 je dokaz :-) na tu dobu malo vo vybave snad vsetko :-) Az na tych par sramikov na karoserii stale vyzera dobre.
Vůbec se mi nelíbí přístup Renaultu ke svým produktům. Diodová světla přímo ve světlech mají nabízet například za příplatek 10.000,- Kč ve všech verzích - možná po faceliftu již budou.
Aby zákazník projevil o tento vůz zájem, pak musí být fanda Renaultu, nebo mu Renault musí nabídnout nějakou exkluzivitu jako např:
- 3 roky bez servisních poplatků,
- kontrolu mrtvého úhlu,
- páté dveře elektronicky ovládané,
- atd.
Ať si vezme Renault inspiraci u VW. Prostě to co nabízí koncern na příplatky, tak to má nabídnout Renault jako celek za jednotnou cenu.
Nemyslím si, že by úmysl byl špatný. Kdo by byl řekl, "masový model a sportovní auto" - příkladem je Clio RS, Megane RS.
Ovšem to co kritizuji je provedení - jestliže chci dát něčemu nálepku luxusu, tak to sakra tomu musí odpovídat. Renault má více těžit ze svého koncernu (Infinity), tak jako to činí VW, Škoda od Audi.
No Renault a sportovní k sobě jde dobře, malý svyžný auta uměli - třeba R5 turbo, Clio Williams, Clio RS v posledních 3 generacích, tj proč ne... :yes:
Ale luxus? Hmmm nic moc, poslední slušný model R25 už je 20 let pryč, následníci už jen paběrkovali. Proto nevidím důvod kupovat luxusní Clio, sportovní Ano.
Souhlasím s Infinity, strašně málo jej tlačí dopředu, škoda... ;-)
Sportovní auto člověk neudělá ze dne na den, ale luxusní? Myslím si, že z dobrého auta (což Clio rozhodně je) jde udělat velmi dobře luxusní. Ale to by francouzskej maník musel přijít k autu a říct - toto, toto, toto, toto udělat z jiného materiálu (kvalitnějšího), svést se a říct lépe odhlučnit, více tlumit nárazy atd. Frantík ale udělá kožený sedačky, našije nit na plast a je hotov - prostě hogo fogo.
Tak nějak se začít musí a nikdo u Renaultu nečeká, že budou mít luxusní divizi za 5 let. Počkejme třeba 20 let a uvidíme, jaká auta pod značkou INITIALE PARIS kolem nás budou jezdit. Jen doufejme, že tento dlouhodobý projekt C. Ghosn za pár let neodpíská. Přece jenom za INITIALE PARIS stál Tavares a ten byl z Renaultu vyhozen.
nesudim podla svojej kapsy..... len sa snazim pozerat na veci s nadhladom a realne... za 500 tisic mozem mat audi A1..... ktore uz aj v zaklade uplne prevalcuje toto super clio
Kamos koupil lagunu za 1100000kc, muj megane byl v porozovaci cene kterou jsem nasel v papirech od predchoziho majitele 600 000kc. Auta zlevnujou, ale nevidim duvod proč by si nekdo kdo ma rád renaulty nekoupil svoji zene nebo sobe clio za 500k kc.
Přesně tak, u nás to samozřejmě nebude tak žhavé, ale v domácím prostředí je dost těch movitějších, jenž na Renault jako domácí značku nedají dopustit, takže proč ne?
I u nás jsou tací, jenž budou podporovat pouze domácí produkci a není problém dát za auto velikosti Fabie i půl milionu.
To, co z Clia udělá "luxusnější" zboží musí být kultivovanost jízdního projevu.
Takové RS za půl míče má plastové dveře, které tak trochu vypadají a zní, jako kdyby mezi plechem dveří a plastovým tapecírem už nic nebylo. To samé palubní deska a pár dalších detailů.
Takže začít by měli u vytlumení a lepšího uchycení těchto dílů, klidně mohou dát tlustší, nebo dvojitá skla do oken, lepší těsnění do dveří, hrubší koberce, polstrované podběhy atd...
Ta kůže by pak měla být jen třešinkou na dortíku skvěle vydetailovaného vozu.
Přesně tak, to auto musejí udělat bytelný, bez kompromisů. Nyní to má pouze nálepku HOGO FOGO - tedy úsilí o dosažení maximálně dobrého dojmu - což je velké zklamání.
Initiale sa nedá porovnať s DS, deeská sú vážne pozmenené modely, toto je len premaľované a nahodené do kože. Veľa by som od toho nečakal, pár ks sa asi predá.
Jednak Renault ma problemy sam se sebou natoz startovat novou luxusni radu a jednak v malych luxusnich autech proste nejsou penize, to uz predvedla Lancia ktera se na tenhle segment vyslovne specializovala a jak dopadla. V Evrope je strasne malo lidi, kteri si koupi malinkate auticko byt vyvedene v luxusni kuzi a se vsemi srandickami co dnesni automobilovy prumysl umi. A kdyz uz si koupi male luxusni auto, tak si koupi neco styloveho jako treba Mini a ne bezducheho Renaulta jakym jezdi rodinny zahradnik.
...více smyslu by to dávalo jako příplatkový paket třeba za paďocha nebo 70. A initiale nechat pro úpe jiné modely. Klio je čupr kára, nechci ji shazovat a sám za sebe - moc se mi líbí - je to fárko, ale tak nějak mě napadá heslo: "Ho.v.no nevyleštíš" .... ale uvidíme.... :yes: