Automobilka Renault rozšiřuje řady svých sportovně laděných automobilů. Nejnovějším přírůstkem bude nadupaný naftový Mégane Sport dCi, který bude představen na březnovém autosalonu v Ženevě.
Peugeot 908 RC je poháněn dieselem HDI FAP, sestrojeným pro Le Mans Series od roku 2007. Dvanáctiválec se zdvihovým objemem 5,5 l je schopen vyvinout maximální výkon přes 515 kW a hlavně točivý moment přes 1200 Nm. Těžiště motoru s válci pod úhlem 100° je maximálně sníženo. Dva filtry pevných částic FAP, umístěné na konci každého z výfukových potrubí, garantují ekologicky velmi šetrné provozování motoru. Koncepce se pyšní originálním umístěním kompaktního hnacího ústrojí uprostřed napříč. Stejně tak elektronicky řízená sekvenční šestistupňová převodovka, speciálně uzpůsobená pro přenos velkého točivého momentu, je umístěna neobvykle pod motorem...atd.,atd....
Audi už závod stejný závod s ropákem vyhrálo.Doba se mění,je třeba to brát na vědomí.Tam,kde se dříve dělaly ponorky,nebo tanky,se dnes vyrávějí auta a má být? :-O
Kdyby meli benzinaky turbo tak v ten moment se meni jejich charakteristika velmi blizko prave k dieselum - tedy vetsi tocivy moment v nizsich a strednich otackach, a jeho pokles ve vyssich, takze ma pak sice tolik sily co diesel, jenze zase mensi pouzitelny pasmo otacek - tedy taky jako diesel, takze pak by si turbobenzin neskrtnul o nic vic nez turbodiesel ;)
Jenže dodánim turba k benzínu se oproti dieslu dost dramaticky zvyšuje výkon který naprosto převyšuje diesel a oproti dieslu i ve vyšších otáčkách a právě špička výkonu ve vyšších otáčkách dieslu chybí.A hlavně u závodních motorů,které jsou provozovány v pro ně nejvýhodnějších otáčkách je rozhodující výkon.Jel jsi někdy turbo benzínem?
NO, to je prave jinak, ano, u benzinu pridanim turba stoupa vykon ale to u dieselu stejnetak, problem je v tom ze diesel bez turba uz se dnes nedela, benzin s turbem tedy neprevysuje diesel, to je ten problem, diesely jsou totiz nastavovany ne na tak vysoky vykon, ale nizsi spotrebu, ano, turbo benzin je o 50 procent vykonnejsi nez stejne velky diesel, jenze pri spotrebe vyssi take o 50%,to je jen otazka nastaveni, rozdil je tedy ze na sport se dela zravy diesel, a pro lidi usporny diesel, oboji by ale slo udelat i obracene. Ano, jsou benziny co jsou nastaveny tak ze i pri preplnovani je zameren na koncentraci vykonu pri nejvyssich otackach, ale to je cacovanim ventilu a vstrikovanim, ne turbem, normalni je ze velke atmosfericke motory nebo male preplnovane jsou take omezeny, maji vysoky tocivy moment v nizkych a strednich otackach, ale ve vyssich padaji, priklad - Focus ST 2,5 litru take tahne jen do 5000 otacek, zatimco Civic type R 2,0 litru atmosfericky tahne i pri 8000 otackach. jde tedy o to ze pokud turbo benzin naladite tak ze ma velky tocivy moment ve vysokych otackach, tedy sportovne, ze oziva vysoko. pak ma zase nizsi tocivy moment v nizkych a strednich otackach, pak jezdite na nizsi prevodovy stupen, a tocite to, zatimco u dieselu na vyssi stupen pri nizkych otackach, pri stejnem vysledku.
Pripojuju se k Donaldovi, jel si nekdy s poradnym turbobenzinem? Porovnani jizdy s dvoulitrem turbodieselem a dvoulitrem benzinem je naprosto nesrovnatelna. Benzin samozrejme vede, protoze je neskutecne divokej od nejakejch dvou a pul az do omezovace (6500 - 7000). Turbodiesel jede tak 1800-4500 ale vrsek uz vetsinou nestoji za nic.
A pojede to jako ďas ;-):yes: Sice to není ten pocit, jako když v dlani ucítíš lehce vybrující hlavici řadící páky u benzínové atmosféry těsně před omezovačem, ale na to se většina smrtelníků stejně rychle vybodne, když se začně ručka palivoměru pohybovat jako jako vteřinovka jejich Primek... Takže za ten prapor v čele dieselových závodů skládám Renaultu hold. Trés bien :yes:
A muzu se zeptat, jakej prapor v cele mas namysli? Dieselovych sport modelu tu uz par je, jenze jsou od skodovky a to se pak tady na foru muze kazdej zblaznit, jakej je to srot a jak muze dat nekdo naftu do jakoby sportovniho auta :-)
Můžeš. Tím myslím technologický prapor, zdendo s malým ( :-) ) Z. Kdo přesedl třebas z toho Škodováckého "zázraku" do dci, ten si toho všiml hned. A propos, Fabie (a vlastně ani Octavie) nevypadají ani zdaleka byť jen na oko sportovně, což se ale o Top Meganu říci nedá, tam ten designovej potenciál je. 175 kultivovaných (!!!!!) koníků ve dvoulitrovém dieselu je pro mě prapor v čele technologických závodů. Stejná porce výkonu u PD mě nutí k zamyšlení, jestli někde na ORL v Wolfsburgu neudělali chybu.... ? Jsou i jiné motory s podobným výkonem, ale buďto mají vyšší objem válců, nebo se k povinné výbavě dodává protiotřesová a protihluková sada (Stille Packet, jetz nur 99 Euro!) :-)
No vidis, me zas neprijde ten megane vubec sportovni, ty plasty jsou jak z tuzingoveho srazu, ale to je jen o osobnich preferencich. Ale osobne jsem najel s OII RS TDI asi 2300km a ten motor nema podle me chybku. Od 1800ot/min zabira a tahne az ke 4000, na 4200 uvadne, ale ten zatah je genialni. Jo a vzhledem k tomu , ze ma i piezo vstrikovace a par dalsich inovaci, tak bych byl opartnejsi s technologickymi zavody. A co do hlucnosti je 103kw a 125kw uplne nekde jinde. Jel jsi je nekdy?
Úplně zbytečně zlostně prskáš na Wolfsburg, nový 2,0 dCi to nepotřebuje. Je to opravdu skvělý motor, výbušnost 125kW tdi se možná ke sportovně laděnému modelu hodí lépe, ale v dynamice není prakticky rozdíl, v kultuře znatelný. Tohle je prostě renaultí trefa, momentálně vidím jediného relevantního soupeře, 2,0d BMW v nové 130kW verzi.
Problém motorů dci je jejich nízká spolehlivost!!!
Jinak nikomu nic nehaním a pokud si tento vůz koupí tak je to jeho volba. Přeji mu hodně šťastných a bezproblémových kilometrů. :-)
Vsetko je to otazka osobnych skusenosti.Mal som Renault Trafic 2.0 dCI.S motorom absolutna spokojnost,bez poruchy,spotreba perfektn,6 st.prevodovka parada.
U "sportovniho auta v nafte" nejde ani tak o motor, ale o podvozek, tam Renault se svima Sport modelama kraluje, mezi HH ma Megana a ten se deli o prim s Astrou OPC a Type-R, a niz ma Clio Sport ktere vlastne ani konkurenta nema, Skodovacke RS n nafte je jiste super, s FRS sem jezdil a s O2RS v nafte us taky a spatne to neni, ale je to kompromisni auto vic nes treba GTI, rekl bych ze Renault naftu nasadil do Megana Sport jen z jedineho duvodu, je oto zajem mezi lidma co chtej naftu do HH a jen se tim okradaj o vydelky, ale nerek bych ze ho budou mit jako TOP, porad bude as 3, ostatne ten motor us v Lagune nejakej patek pouzivaj prave s tema 175 koniky.
Clio sport špičkový podvozek má, ale Megane sport je co do kvalit podvozku mezi HH své třídy rozhodně nejhorší. 2,0 dCi je skvělý motor, ale jeho instalace do Meganu jízdním vlastnostem spíše uškodí, takže to bude zas jen rychlé auto pro jízdu rovně a po kvalitním povrchu.
Volkswagen Golf R32 Mk. IV, 250 PS - 8:32
Opel Astra OPC, 240 PS/1355 kg - 8:35
Renault Megane Sport 225PS/1371 kg - 8:38
VW Golf GTI DSG, 200 PS/1421 kg - 8:52
Honda Civic Type-R, 200 PS/1246 kg - 8:47
cece, nejak me neprijde ze by zaostaval, od OPC ho deli na NN jen 3 sekundy, ridil sem ho jen jednou a jen cca 2 hodky, ale prisel me podvozkove min kompromisni nes treba Leon Cupra, nebo Golf R32
Placas nesmysly... Krome silene Astry OPC to Megan Sport lehce natre komukoliv z konkurence... Mel jsem moznost to ridit a je to autak bez jakychkoliv kompromisu... :-!
Hm, no já jsem řídil prakticky všechno, co se v kategorii Hot Hatch nabízí, a co říkám, platí. Clio sport je na NS jistě pomalejší než Megane sport, přesto ale má lepší podvozek. Megane Sport je auto, které funguje pouze na hladkém povrchu, na trati podobné NS může dosáhnout velmi dobrého výsledku, ale Hot hatch nemá být auto pouze na okruh. Megane je taková drncavá koza, která na normální silnici nedokáže dostat na asfalt sílu svého motoru a první hrbol ji rozhodí tak, že na zakroucené a okresce jí dá nazadek i výrazně slabší auto. Je to pro tebe možná auto "bez jakýchkoliv kompromisů", v souhrnu vlastností podvozku, které má mít dobrý HH je rozhodně mezi auty své třídy nejhorší, nemluvě o řízení. :-!
U těch našlapanejch nafťáků mi jako brzda sportovní jízdy připadne přetížená přední náprava. Každej se rozplývá nad výkonem, ale k čemu jsou KW a Nm, když se s takto nevyváženým vozem do první zatáčky. Myslím, že zatížení přední nápravy bude hrubě za 60 ti procenty. S benzínem bude mít auto asi lepší jízdní vlastnosti, ne ?
Nikdy evysvětlíš hlupákovi, že jím je. Kdo přesedl z fáva, v lepším případě s feldy do oktávky, má pocit že řídí bavoráka. V kontextu masírky, jak jsou tdi motory špička a dci poruchový, nechce změnu. Ten, kdo má zkušenosti s obojím, už nechce traktor, tedy tdi. A tenhle dvoulitr je bezkonkurenční špička. To se ovšem nehodí do krámu jinejm. :yes:
Moje zkušenosti s výkonnými turbodiesely s objemem kolem 2 litrů a s výkonem kolem 170 koní jsou spíše negativní. Tyto vozy mají vysoké zatížení přední nápravy a z tohoto důvodu jsou při brždění na hranici odheze silně neklidné. Díky velkému zatížení předku a malému zatížení zadní nápravy při se ubrání v zatáčce okamžitě přetáčejí. ESP "nestíhá" rovnat, neboť lehký zadek nebrzdí.Mají vysoký točivý moment a z toho důvodu při akceleraci "hrabou". A pochopitelně výjezdy z "vraceček" je naprostá tragedie, neboť vntřní odlehčené kolo se dlouho protáčí.Za snížené adheze je to naprosté neštěstí... Další věcí která u těchto vozů není dobrá je, že poměrně velký motor s velkým příslušenstvím je našlapán do velmi malého prostoru. Jakákoliv oprava je téměř nemožná (včetně výměny žárovky)bez demontáže předního čela. Je jasné, že díky nízké hmotnosti mají tyto vozy výborné "papírové" parametry. Zdá se mi, že jediný kdo tyto problémy úspěšně řeší je Alfa Romeo, která do některých modelů dává "torsen" diferenciál k pohonu přední nápravy (Q2) a podvozek, brzdy a ESP (například u modelu 147) ladí jinak pro použití motoru turbodieselu. Nechci útočit na Renault, jen říkám svůj názor na tuto kategorii aut.