Tohle auto je i přes své stáří stále nadčasové. Nejvíce se mi líbí poslední generace jak po posledním faceliftu tak před faceliftem. Ale grand espace byl fakt obří. Škoda že se nedělali ve čtyrkolce.
hele já si pamatuju, že když mi bylo tak 10, někdy kolem revoluce, tak jsem byl na dovolené v kempu někde v Českém Ráji a tam první generace Espace parkovala.... v takové pěkné modré metalíze.... Absolutně jsem nechápal, připadalo mi to jak kdyby tam přistálo UFO >:D
Jsa dovezen ve Š120 (nějakých 350km.... 8-s ) jsem přes to prosklení čuměl na pohodlný sesle a zelenal se závistí....
Opravdu klasika své třídy, ačkoliv asi před rokem mě jeden Espace vezl jako taxík a připadlo mi, že to má strašně vysoko podlahu, resp. nízko položené sedačky, takže mi kolena nějak trčela nahoru.... Ale fakt nevím jaká generace to byla....
Každopádně těmhle autům zvoní hrana, však i ten nový Espik má být crossover, ne? Prodeje v Evropě se ročně počítají u nejúspěšnějších někde kolem 10-20 tisíc a to je prostě málo....
Zákazníky jim odebrali módnější SUV a Crossovery, ačkoliv osobně si myslím, že velké MPV bude vždycky pro rodinu praktičtější něž nějaký mutant.... akorát to holt není trendy, no....
Těmi koleny trpěly všechny Espace.
Jinak já jsem viděl druhou generaci v Alpách někdy v devadesátých letech a pak asi rok potom proplula pod našimi okny první Laguna... V tu chvíli mi bylo nad slunce jasné, že Renault dělá ta nejlepší auta na světě :-)
Začiatkom 90 rokov som mal o čosi viac ako ty, ale podobne som čumel keď som prvý krát videl Chevrolet Trans-Sport. To bolo UFO >:D Ale zo všetkých generácií Espace sa mi najviac páči tá tretia. Som zvedavý čo ukážu na jeseň a o koľko sa to bude líšiť od konceptu Initiale Paris, ktorý už bol prezentovaný skôr.
Mně nejvíce oslovuje 3. generace. Připadá mi nejvyváženější a nejhezčí. Jako nejméne povedenou považuji první vydání. Skoro bych ho označil za šeredku a příliš se nedivím ani nižším prodejům....
"Pohřbít" svoju ikonu - zakladateľa MPV áut v Európe a nahradiť ho akýmsi crossoverom medzi SUV a MPV sa nedá nazvať inak ako zúfalstvo francúzskych manažérov.
Pre mňa je doteraz Espace symbolom technickej a dizajnovej "dovednosti" inžinierov od Renaultu.
Možno je za tým ale "eko" myslenie francúzskej verejnosti, ktorá neznáša veľké autá. Už niekoľkokrát prebehli v Paríži akcie, kedy veľkým MPV a SUV eko-aktivisti či skôr eko-teroristi prepichávali gumy...
SUV je sice velke zvenku, ale male uvnitr, takze jako rodinne auto na caste vylety nepouzitelne. MPV je defacto pro toho, kdo ma 3 a vice deti, protoze tam da tri autosedacky vedle sebe pohodlne.
To nie je prejav zúfalstva Renaultu (prečo vôbec tak silný výraz, keď sa mu darí?), to je prejav zúfalstva trhu, kde majú väčší úspech menej praktické autá, ktorých potenciál ich majitelia prakticky nikdy nevyužijú. Je akousi pokrivenou módou mať viac ako potrebujem a dať viac na trendy a okolie ako vlastné potreby.
Ekoaktivistov do toho neťahaj, takých pošahancov nájdeš na celom svete a vpodstate všade iba kazia vzduch, viď, Berenika...narobia kriku, ale práve preto na nch každý kašle, lebo rozum nechali doma odpočívať, aby sa im nezašpinil...
Mimochodom, Espace nie je dielom Renaultu. Espace je dieťaťom Matry, ktorá ale nevedela zaistiť jeho sériovú výrobu a všetko okolo toho, potrebovala partnera. Prvý dostal ponuku Peugeot, ale nerozoznal možný potenciál novej triedy, tak odmietol. Renault to vzal, dotiahol prototyp z Matry do sériovej podoby a zdá sa, že urobil dobre.
Inak myslím si, že ani ten takzvaný "crossover" nebude mať od MPV ďaleko. Bude to len ústupok dnešnej strelenej móde - trošičku to zdvihnú, dajú väčšie kolesá a nejaký ten pseudoterénny plast zvonka, aby to vyzeralo mohutne. Inak to bude opäť Renault so všetkými jeho prednosťami.
Espace byl generacei od generace větší, těžší a dražší, až se ze spotřebního kompaktu stal velkým luxusním MPV téměř poloprémiového charakteru. A tato kategorie je, jak známo, už mrtvá, protože o takovéto dinosaury už skoro nikdo nestojí. Vím, že na toto má Renault Scénic, ale stejně by se mi líbilo, kdyby design Espacu mělo kompaktní MPV ve formátu I. či II. generace. A ta lehká plastová kastle by se v dnešní době taky moc hodila. Bohužel, Renault nasměroval vývoj Espace zcela jiným směrem...
Nějak nechápu, co jsi touto zcela nekonkrétní poznámkou chtěl říci... Můžu snad já za to, že se Espace v současné podobě dostal na konec slepé uličky? :-!
Mám podobný názor, po prohlídce Espacu jsem zklamaně odešel. Není to špatný MPV, to rozhodně ne, ale za ty peníze to nestojí. A luxus to rozhodně není...
Tak kopudivu nejvíc sedačky, v závěsu pak design přístrojové desky, navíc celkové zpracování interiéru mi přišlo dost slabé (podotýkám byl to nový kus na showroomu). Co se mi naopak líbilo bylo dostatek prostoru všude. Navíc ochota Renaultu na Zličíně bavit se o ceně byla přinejmenším vlažná... Tak jsem šel jinam a koupil menší auto a ušetřil spoustu peněz ;-)
Hlavne si treba uvedomiť, koľko rokov sa to auto už vyrába - čo si prepáčil interiéru pred rokmi, dnes už často neospravedlníš - súčasný Espace je na trhu od roku 2002.
S dizajnom palubky nič neurobíš, je aký je - mňa osobne oslovuje dodnes. Palubka mi príde pekná a je aj praktická.
Sedadlá si až tak nepamätám, takže zrejme boli vpohode, teda tie predné. Vzadu je najviac cítiť vek auta, sedadlá sú menšie a veľmi nízko položené, podlaha vysoko. Pre dospelých nepríjemné, pre deti v autosedačkách zase v pohode, keď sú nižšie, ľahšie sa tam usadia samy. Inak, týmto neduhom trpí napríklad nový Sharan, čo je o pekných pár rokov mladšie auto.
Inak som zvedavý, čo si nakoniec kúpil?
hm, a 5008 ti pripadá luxusný? Nehovoriac, že je to o pol čísla menšie auto. Jasne vyvažuje to aktuálne cenou, ale porovnávať to s o generáciu starším Espace ... Pre mňa konkurenti pre Espace sú Voyager, nový Carnival/Sedona, Sharan/Alhambra a nové Galaxy. K 5008 by som skôr porovnával Grand Scenic, alebo Grand C-Max, s privretím oka S-Max, Touran , C4 GP a možno aj Carens.
Dobrá tak opravuju, Espace je "pseudoluxusní". To samé můžeš tvrdit třeba o řadě DS u Citroenu, pravou prémii (v Evropském slova smyslu) prostě Francouzi nikdy nebyli schopní úspěšně nabízet....
Si na omyle. Prémia v európskom zmysle slova neexistuje, luxus v nemeckom, švédskom alebo britskom prevedení vyzerá vždy trochu inak. A ten francúzsky tiež. Že si nikdy nesedel v C6?
Jseš na omylu, já jsem se dokonce s C6 i svezl a docela se mi to líbilo. To ale není vůbec podstatné, podstatné je, že toto auto prodejně totálně propadlo. :-(
Móda je vec vrtkavá, možno záujem o MPV zase niekedy vzrastie. Ľudia časom znovu prídu na to, že voziť zbytočne viac kíl pri menšom priestore je neekonomické a nepraktické. Podľa rovnakého metra by sa malo zastaviť aj neustále zväčšovanie sa áut - a k tomu pomaly dochádza, už ie každé nové auto prerastá svojho predchodcu.
P.S. O PSA píšem o pár príspevkov vyššie. Auto navrhla Matra a ponúkla ho najprv Peugeotu, ktorý odmietol.
Tak to jsem netusil a diky za rozsireni obzoru. Take jsem myslel, ze to Renault vymyslel sam.
Nicmene pokud pujdeme hodne hodne do minulosti, pak tu byl naznak ,,MPV" v prolouzene verzi Fiat 500 Multiplaa - [odkaz]
Je zaujímavé koľko to v PSA trvalo kým sa rozhodli vyrábať eurovany, ktoré sú už fuč a pomaly sa na ne aj zabudne. Asi do toho jednoducho nechceli investovať toľko čo Renault.
Jenze zkus pohodlne dat 3 autosedacky do neceho mensiho nez je MPV. Vejdou se tam, ale zapinani je opruz, nketere autosedacky jsou moc siroke a vsechny tri jsou nalepene na sebe. Jak uz jsem psal nahore, MPV je bud pro akcni rodinu co jezdi kazdy vikend na vylety nebo pro vetsi rodiny - 3 a vice deti. Ja skoncil take u MPV (SMax),prave kvuli te sirce a pohodlne manipulaci s detma.
SUV jsou male uvnitr, to uz radeji kombik stredni tridy.
Fajn nahliadnutie do histórie a zároveň spestrenie pri čakaní na novú generáciu. :yes:
Myslím, že pôvodne boli plány ponechať nový Espace čisto v MPV segmente, ale ako sa tu už písalo, bola by to bohužiaľ už asi zbytočná investícia. Treba ísť ďalej a opäť hľadať diery na trhu. Renault je predsa na to expert, tak verím že nový, už trochu inak zameraný Espace ľudí osloví. Bude to opäť výnimočný dizajn. :-)
Tu sú posledné rendery, spravené už na základe oficiálnej podoby z patentového úradu.
[odkaz] https://c2.staticflickr.com/8/7100/132…
Myslím, že Renault s ním chce osloviť nových, a udržať starých zákazníkov. T.j. bude to možno crossover so všetkými prednosťami MPV.
Myslím, že podobný zámer mal s Koleosom, ktorý ale kvôli neatraktívnemu dizajnu moc nevyšiel. Ale kto Koleos má, neľutuje - dobré SUV s bonusom v podobe priestorových pomerov a variability MPV.