Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Richard Hammond měl hrozivou nehodu v elektrickém hypersportu. Je v nemocnici

Hrozivě vypadající nehoda se přihodila během natáčení nové epizody The Grand Tour. Moderátor nezvládnul řízení a s vozem o výkonu 1088 koní vyletěl ze silnice.
Zpět na článek
10. 6. 2017 21:42
10. 6. 2017 21:51
10. 6. 2017 23:06
11. 6. 2017 09:07
11. 6. 2017 14:44
11. 6. 2017 18:54
11. 6. 2017 20:23
11. 6. 2017 23:08
12. 6. 2017 02:52
12. 6. 2017 17:27
11. 6. 2017 08:58
11. 6. 2017 19:17
11. 6. 2017 14:30
11. 6. 2017 23:05
12. 6. 2017 03:37
10. 6. 2017 22:18
11. 6. 2017 09:16
11. 6. 2017 16:51
11. 6. 2017 21:17
11. 6. 2017 07:35
11. 6. 2017 08:05
11. 6. 2017 13:46
11. 6. 2017 16:18
11. 6. 2017 13:47
12. 6. 2017 12:47
11. 6. 2017 11:32
11. 6. 2017 15:47
11. 6. 2017 07:22
11. 6. 2017 07:37
11. 6. 2017 09:14
11. 6. 2017 11:49
11. 6. 2017 09:06
11. 6. 2017 09:11
11. 6. 2017 09:15
11. 6. 2017 09:36
11. 6. 2017 10:50
11. 6. 2017 10:58
11. 6. 2017 13:49
11. 6. 2017 19:27
11. 6. 2017 13:57
11. 6. 2017 20:30
11. 6. 2017 09:12
10. 6. 2017 21:42
Zajímavé
Pokaždé, když nabourá elektromobil tak začne hořet a to by člověk řekl, že když v tom není žádná hořlavina jako benzín tak to nechytne...
Rozbalit vlákno
24
10. 6. 2017 21:51
Re: Zajímavé
Nevim jake to ma beterky, ale pripravuji se i jine, protoze lithiove hori az moc. Jinak pekny test, vcetne crashtestu a ukazky haseni baterii. Hammonde :yes:
10. 6. 2017 22:20
Re: Zajímavé
Ano to mas pravdu. Ono to tak skutecne je v elektromobilu je riziko pozaru pri havarii velice vysoky diky vysokymu napeti baterek tj pri poskoheni a zkratu takova auta vesele hori. Pak prijde ekodebilek Kharlantidiesel a zacne tady vykrikovat jak je Tesla supr. Az si v tom kramu rozbije hubu a uhori tak ho ten jeho enthusiasmus jiste prejde.
10. 6. 2017 23:06
Re: Zajímavé
Kharlantidiesel je jeden z trollů vygenerovaných počítačem a používaným redakcí auto.cz pro zvýšení sledovanosti.
Další viry se jmenujou Cherokee, Hammunasakra a AK-world:)
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2017 11:00
Re: Zajímavé
Fuj to jsem se lekl.
11. 6. 2017 09:07
Re: Zajímavé
S napětím to nemá nic společného, tuplem ne s vysokým. Každý jeden lion článek má napětí 3,6V a při zkratování může začít hořet nebo i vybouchnout (díky prudkému zahřátí vlivem ohromných proudů při zkratu). Ani celá baterie v autech nemá napětí, o kterém by se dalo říci, že je "vysoké".
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2017 11:02
Re: Zajímavé
kuny je vidět že chemii nerozumíš
tak především, lithium podobně jako sodík a draslík pekelně rychle hoří za přístupu vzduchu - to co připisuješ elektrickému proudu a napětí je ve skutečnosti spontánní oxidace. Zkraty při bouračce jistě pomůžou, o tom není žádná.
11. 6. 2017 14:44
Re: Zajímavé
Ty možná rozumíš chemii, ale bateriím asi moc ne. Kuny má pravdu; problémem je velký zkratový proud, který vede k zahřátí článku a vznícení elektrolytu (hořlavé bude použité rozpouštědlo). Takový článek samozřejmě zahřeje i okolní články, které se mohou také vznítit.

V Li-ion článku nemá lithium jako kov co dělat. Pokud vím, v praxi se v nich nachází, ale v množství prakticky zanedbatelném. Vem si, že se Li-ion smí hasit vodou. Vodu bys asi na lithium nenalil, že. Jsou to lithiové články (to je něco jiného než Li-ion), které se nesmí hasit vodou.
Avatar - Uživatel_5340709
11. 6. 2017 16:25
Re: Zajímavé
Tady je jedno ilustrační video, co dělá Li-onka když ji nabitou mechanicky poškodíš. [odkaz]
11. 6. 2017 18:54
Re: Zajímavé
"Mechanicky poškodíš." >:-[] Tady právě došlo ke zkratu. Následky však záleží na chemii. Jsou Li-ion články, které jsou velmi odolné. Ale ve spotřební elektronice je nehledej, tam se klade příliš velký důraz na hmotnost, kapacitu, ale i cenu. I když jsou snahy je vylepšit a například snížit hořlavost elektrolytu (pokud si dobře vzpomínám, Samsung se vydal touhle cestou po nedávném průseru).

Viděl jsi někdy explozi olověné baterie? Nebo zkrat nějaké větší? Také "spektakulární." :-) Větší baterie si opravdu zaslouží respekt.
11. 6. 2017 20:23
Re: Zajímavé
presne tak. puvodcem vzniceni u li-ion nebo li-pol je pri poskozeni obecne vzniceni vysoka teplota diky vzniklemu zkratu.

v tomto kontextu se zdaji byt zajimave he3da baterie, ktere by nemely timto obecnym neduhem trpet... uvidime ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
11. 6. 2017 22:17
Re: Zajímavé
No šak já ti neodporuji. Je jasné, že s tou mechanikou přichází zkrat napřímo mezi vnitřními články.
11. 6. 2017 23:08
Re: Zajímavé
ty bezpečné články ale nejsou lion, ale LiFe, mají o dost nižší napětí a hlavně o hodně nižší kapacitu
12. 6. 2017 02:52
Re: Zajímavé
LFP (LiFePO4) jsou Li-ion stejně jako třeba NMC (LiNiMnCoO2). A LTO (Li4 Ti5 O12) by měly být ještě bezpečnější než LFP. Mají ještě nižší napětí (2,4 V nominální; LFP mají 3,2-3,3, což v porovnání není zase o tolik méně než 3,6-3,7 u LCO), menší kapacitu a vyšší cenu než LFP (porovnatelná baterie je tedy větší, těžší a dražší). Jsou však velmi odolné a vydrží mnohem víc cyklů.

Li-ion je celá řada druhů. Nejsou to jen ty prvně komerčně dostupné, LCO (LiCoO2), které v elektromobilech snad nikdo nepoužívá (příliš nebezpečné, je to chemie pro spotřební elektroniku). To jméno mají od toho, že ionty lithia slouží jako nosiče náboje.
12. 6. 2017 12:45
Re: Zajímavé
No hoši je supr, že jste se tady u toho pohádali. Nicméně v podstatě z toho plyne jedniný. Bourat v elektromobilu je o uhoření. Ještě, že mám diesel. V tom je aspoň malá pravděpodobnost, že v případě nehody shořím jak papír. ;-)
12. 6. 2017 17:27
Re: Zajímavé
To riziko je tam vždy, i když na to nemyslíš. Pokud tedy nevjedeš například do rybníka. :-) Pokud jsi po nehodě v bezvědomí a není tam nikdo, kdo by tě vytáhl ven, tak máš zaděláno na problém. Asi si budeme muset na nějakou pěknou statistiku počkat, až jich bude jezdit víc, až budou také starší, v horším technickém stavu. Baterie většinou nebývá zrovna na ráně.

Ostatně, podívej se někdy na svolávačky, jak často tam uvidíš riziko požáru jako odůvodnění. Autům se vznětovým motorem se to nevyhýbá. Nenech se zmást. Může se sice zdát, že nafta není moc nebezpečná, za běžné teploty a tlaku. Ale s rostoucí teplotou přestává sranda. V autě shoří ledacos. Zajímavé je, že, co vím, jen zlomek požárů aut je následek srážky. Drtivá většina požárů ji nepotřebuje.
13. 6. 2017 10:05
Re: Zajímavé
Benzín je hořlavina první třídy zatímco nafta (nejsem si jistý jestli) 2 nebo 3 třídy, takže rozdíl rizika uhoření v benzínovým a naftovým autem je o vesmír jinde. Riziko že při nehodě dojde k poškození nádrže a nafta se vznítí je tak minimální až prakticky zanedbatelné. U benzínu je oproti tomu riziko vznícení výparů benzínu dost vysoký.
Avatar - white label
13. 6. 2017 15:25
Re: Zajímavé
Lehké benzíny I. třída , motorová nafta III. třída, nehledě na to, že benzín je výbušnější.
14. 6. 2017 09:00
Re: Zajímavé
Přesně tak benzín se rychle odpařuje a tvoří výbušný výpary. U nafty ti tohle nehrozí. Takže se mi nezdá, že nafta není co se týče požáru moc nebezpečná ono to tak skutečně je. Ve srovnání s benzínem není vůbec nebezpečná.
11. 6. 2017 08:58
Re: Zajímavé
jj uplne pokazdy >:D narazis na dalnici pri 90km/h do hejna komaru, a nebo do cmelaka a fuuuu hned zacne horet >:D :-!
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2017 11:04
Re: Zajímavé
hóřéla tesla hořelá
rozfájrovaná do bělá
hasíčí na ní chrst chrst chrst
jédén si při tom spálil prst
:-)
11. 6. 2017 19:17
Re: Zajímavé
tohle bylo ftipný:)
11. 6. 2017 14:30
Re: Zajímavé
Jak jsi přišel na to, že v tom není hořlavina? Li-ion mívají hořlavý elektrolyt.
11. 6. 2017 23:05
Re: Zajímavé
Lithiové baterky hoří velice snadno, stačí menší mechanické poškození, závada při nabíjení, zkrat... A ještě k tomu to nejde uhasit vodou.. I ten benzín je bezpečnější
12. 6. 2017 03:37
Re: Zajímavé
Ale jdou uhasit vodou. Jen u velkých baterií je to problém, předpokládám kvůli intenzitě. Pak se dá použít voda s mědí.

I když si teď uvědomuji, že jsi napsal lithiové. To máš pravdu, ty se vodou hasit nedají (to je třída D, jde o hořící kov, na to jsou speciální hasiva). Lithiové jsou však primární, nejsou nabíjecí.
Avatar - holden2
10. 6. 2017 22:18
asi proto
je tam ta padesatka, teda vlastne byla. nevim co ten *** cekal? ze ji projede kilo?
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Ja Prvni 123
10. 6. 2017 22:26
Re: asi proto
S tisicovkou koní a 1600Nm?

To jel asi přes kilo... už podle toho, jak to auto dopadlo.

Nemám elektrický auta rád, ale tohle vypadá za chybu na sedacce...
Avatar - Uživatel_5340709
10. 6. 2017 23:20
Re: asi proto
Pořád by ale benzín šel ven, možná na střechu a tím by skončil. Ten požár je celkem dost nebezpečný. Stačí trochu delší delší banální bezvědomí, nikdo kolem, a je o život řidiče vystaráno.
11. 6. 2017 09:16
Re: asi proto
jj v autech se spalovaky vlastne nikdy nikdo neuhorel, a vlastne oni spalovani nikdy nehorej [odkaz] , treba tenhle Jaguar ujel ani ne 150km (novej v ten den vyzvednutej v Praze u prodejce) a jen tak si ....vlastne on nehorel, on se jen hasicema uhasil od neexistujicich plamenu >:D
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2017 11:07
Re: asi proto
No ovšem tuto nečekanou nepříjemnou vlastnost jaksi nikdo od EV neočekával. :-)
A diesely do toho netahej, nafta se opravdu těžko spontánně zapaluje. Statistika asi neexistuje ale hoří z 99,9% jen EV a benzíny.
11. 6. 2017 16:51
Re: asi proto
statistika samozrejme existuje, minimalne treba pro USA
11. 6. 2017 21:17
Re: asi proto
Auta zpravidla nehoří kvůli vznícené naftě či benzínu, ale kvůli zkratu elektroinstalace. Takže ano, hoří i nafťáky, ty akorát nevybuchují po nehodě, což benzíňáky velmi zřídka dělají. Ve skutečnosti je poměr shořelých nafťáků, benzíňáků i elektrovozů zhruba stejný.
Avatar - speedfred
10. 6. 2017 22:30
Re: asi proto
tam to vypadá na uzatvorenú trať,možno tam bol nejaký pretek do vrchu
11. 6. 2017 07:35
Re: asi proto
Vždycky se v diskuzi u havárie najde nějakej "expert", co napíš, že řidič jel rychle. Jak měl asi tak podle tebe v pořadu testující auta na uzavřený silnici jet? Opravdu inteligentní reakce..
11. 6. 2017 08:05
Re: asi proto
Reakcia úplne v poriadku. To čo predviedol dokáže každý amatér. Na túto partu rádoby profesionálov mám svoj názor a iba sa potvrdil.
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2017 12:57
Re: asi proto
problem je ten se tito TV soumeni si casto myslia ze su najlepsi ridici sveta... pritom skusenosti s rychlymi vozmi ( aj co do poctu odjazdenych hodin a kilometrov ) ma uz aj mlade ucho versttapen podstatne vacsie ako richard o tom nepochybujem ... lenze dnes uz moze byt kde kto aj kozmonautom aj pilotom hypersportu aj spevakom a potom to tak aj vyzera... ale este hned nehadzme valasku... co ak to nakoniec nebola ani chyba vodica ... kazdopadne taketo vozy patria do ruk jazdcom F1 alebo relly jazdcom....
11. 6. 2017 13:46
Re: asi proto
Problém je, že tohle o nich říkají jiní a sami by si nic podobného ani nedovolili říct. Hoď to do klidu Toppere.
11. 6. 2017 16:18
Re: asi proto
a VerstaPPen nikdy nebúral? Každý kto autá testuje alebo na nich závodne jazdí proste raz za čas havaruje pretože jazdí na hrane, Ayrton Senna, musel byť tiež pekný idiot ktorý si myslel že môže byť pilotom a potom to tak dopadlo...fakt stupídny názor že profi jazdec=nebúra...práve presne naopak...
11. 6. 2017 13:47
Re: asi proto
Kdo nic nedělá, nic nezkazí. Většina se sotva zmůže na to, aby tu napsala pár smysluplných řádků.
12. 6. 2017 12:47
Re: asi proto
Fakt je že by je někdo mohl naučit řídit ;-)
Avatar - euro89
11. 6. 2017 11:32
Re: asi proto
Kok*ta jsi ze sebe udelal ty (jako uz po nekolikate zde). Jednak je tam 80, protoze to bylo jeste mimo obec. A za druhy slo o uzavrenou silnici pro zavody do vrchu, takze tam mohl jet, kolik chtel.
Navic to vypadalo, jako by ten elektricky nesmysl sel do smyku sam od sebe. Zacatku smyku totiz nepredchazela zadna viditelna korekce volantem.
Ja bydlim jen asi hodinu od toho mista. Bohuzel jsem o jejich nataceni nevedel, takze jsem tam pres den nebyl, ale jel jsem se tam podivat hned, jak jsem se o te zprave dozvedel. Jeden muj znamy z Appenzellu u toho byl i osobne, ale stal az za tou zatackou, ze ktere vyletl, takze jen na jednou videl, jak auto leti na louku a nez k nemu dobehl, byl uz Hammond z auta venku.
11. 6. 2017 15:47
Re: asi proto
Tak pokud to mělo na kameře vypadat dynamicky, tak musel jet rychleji.
Avatar - Stejsn
10. 6. 2017 22:51
Čím že je vybaven?
"... je vybaven čtyřmi nezávisle pracujícími elektromobily..." no nazdar. 8-s
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2017 11:08
Re: Čím že je vybaven?
Asi ty elektromobily zrovna pracovaly nezávisle na sobě :-) :-(
Avatar - Uživatel_5340709
11. 6. 2017 11:55
Re: Čím že je vybaven?
Jeden chtěl doleva a druhej rovně. >:D
11. 6. 2017 21:19
Re: Čím že je vybaven?
Co nazdar. To je naprosto ideální situace. Plně funkční vektorování tahu, včetně brzdění. Co víc byste si přál?
12. 6. 2017 15:07
Re: Čím že je vybaven?
Pointa byla, že se tam píše -mobily, nikoli -motory.
Avatar - Ada je zase tady
11. 6. 2017 05:40
zapomněl chlapec...
... že je to auto na baterky. A ty něco váží. 2 tunový elektromobil není lehké auto se spalovacím motorem. A ta odstředivá síla ho dostala. Fyziku neohneš. :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2017 10:05
Re: zapomněl chlapec...
je to mozne... fyzikalne to proste bude ine ako jazdit v mx5-ke urcite ...

tieto masivne tazke hypersporty su vlastne k comu dobre.... taketo auto mal jednoznacne testovat nejaky skuseny jazdec F1 ( hoci aj nejaky byvaly pilot.. povedzme David Coulthard alebo Alex Wurz )
11. 6. 2017 10:41
Re: zapomněl chlapec...
Ano jezdec zvyklý na atmo motor v 700kg autě měl testovat 2 tunový "supersport" s elektromotorama, které se chovají úplně jinak takže výsledek by byl možná ještě horší...
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2017 12:48
Re: zapomněl chlapec...
nezabudaj ze jazdci F1 neraz testuju prave aj taketo hypersporty ci uz na kdejakych akciach alebo mozno nejake z nich vlastnia aj doma v sukromi.... a ja sa vsadim ze vettel s hamiltonom by richarda zajazdili aj s jednou rukou ale tak uz teraz je to jedno .. ach jo ;-\
Avatar - wakantanka
11. 6. 2017 20:02
Re: zapomněl chlapec...
No a potom si produkcnu verziu kupi nejaky Justin Bieber ci Paris Hilton :-) alebo hocikto kto na to ma :-) A mas pocit ze ti ludia maju nejake specialne jazdecke schopnosti?
11. 6. 2017 05:41
Richard není v ohrožení života...
...a to je ta nejdůležitější zpráva (článek radši nečtu). Hošani trefující se do Hammonda, posuzující svět zpoza volantu třeba Volva nemají ani tucha co se mohlo stát, ale bylo potřeba počůrat patník.
Asi není potřeba vysvětlovat to, že pokud jsou záběry testovaných aut opravdu dynamické, jde o uzavřenou silnici a několikrát předtím projetou.
Hammond bude tím pádem jediný, kdo bude reálně schopen řici, zda jel zbytečně rychle (to se volvistům nikdy nestalo), zda došlo k poruše auta nebo silnice ztratila přilnavost.

Nové GT bude opět zajímavé :yes: ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - alf1963
11. 6. 2017 07:22
Upoutávka
Tak mají konečně dobrou upoutávku na grand tour ;-)
Rozbalit vlákno
0
11. 6. 2017 07:37
Video..
Zase tak nesmyslně rychle aby nestihl zabrzdit nejede, možná to mohla být i nějaká závada..
Každopádně držím palce v uzdravení a jsem rád, že s auty aspoň někdo pořádně jezdí. Jinak by byly všechny testy jako Autosalon, kterej je akorát hodně špatná reklama na Škodovku.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2017 08:40
Re: Video..
No, díval jsem se na to video asi 3x... a musím trochu opravit původní prohlaseni.
Fakt to nevypadá, že by jel nějak drasticky rychle.
Nevidím tam ani skokovou změnu chování nebo trajektorie - takze to ani nevypadá, že by mu něco prasklo.

Uvidíme. Myslím, že se to časem dozvime.

Pořád pro mě platí, že elektrika v malém městském vizitku proč ne... v supersportu je to ale cistej nesmysl.
11. 6. 2017 09:14
Re: Video..
Mně se zdálo, že v té předchozí zatáčce dostal smyk (zdá se mi, že mu tam zadek auta jede trochu bokem). Ale nevím... Konec konců si myslím, že jestli že je Hammond +- OK, budou všichni spokojení - Chorvati maj reklamu a prodali jedno auto, Grand tour má také reklamu jako prase no a novináři maj o čem psát a my o čem tlachat. ;-)
Avatar - euro89
11. 6. 2017 11:49
Re: Video..
No, nevim, jestli Chorvati budou uplne spokojeni. Ono se sice rika, ze i negativni reklama je porad reklama, ale v tomhle pripade to muze zvysit sledovanost GT, ovsem jen tezko prodeje Rimacu. Ktery milionar chce auto, ve kterem muze uhoret uz po vyjeti se silnice na travnaty svah? A to auto bylo prodane nejspis uz davno pred tim a Hammond ho mel jen pujcene. Ma znacky z kantonu Wallis, ktery je "nejzelenejsim" kantonem ve Svycarsku, pokud jde o auta, a do nekolika obci smi vjet pouze elektromobily. Ostatni musi nechat auta na parkovisti pred vesnici a dovnitr se dopravit elektrotaxiky.
Takze pokud nejaky rezident napr. v Zermattu nebo Saas-Fee nechce kazdy den presedat do taxi, musi si poridit nejaky nesmysl typu Tesly nebo tehle supersportovni pochodne. >:-[]
Avatar - _Karel_
11. 6. 2017 09:06
Re: Video..
Když připomínáš ten Autosalon, ve čtvrtek vážně pobavili. Testovali Volvo 90 Crosscountry, nakonec porovnání se soupeři, A6 Allroad, slabá stránka dvoutunového allroadu- neprodává se se čtyřválci! >:-[]
11. 6. 2017 09:11
Re: Video..
Jj, tak ten je dobrej... Většina pro mě opravdu zajímavých aut trpí jednou zvláštní slabinou - nemám na ně >:-[]
Avatar - woody-alien
11. 6. 2017 09:26
Re: Video..
>:D Tyhle perly by se měly zachovat pro budoucnost. Třeba pod zažitým pojmem "Vaverkův syndrom". ;-)
Avatar - _Karel_
11. 6. 2017 09:36
Re: Video..
Asi začnu litovat, že jsem Vaverku nezažil. ;-)
Avatar - maxi!
11. 6. 2017 10:50
Re: Video..
to mas pravdu, to by chcelo archivovat tie ich perly v Autosalone!
je az neuveritelne, ze nieco taketo moze este legalne fungovat?! :-!
Avatar - _Karel_
11. 6. 2017 10:58
Re: Video..
A chvíli potom u dalšího "testovaného" auta dávali jako alternativu Kiu Optimu, prý "není to sice mainstream...". 8-s
Ale bez mučení se přiznám, že mě tam baví Pepa a Sršeň, a v televizi je čím dál míň na co koukat, takže občes dojde i na Autosalon. ;-)
11. 6. 2017 13:49
Re: Video..
Sršeň jo, ale Pepa vedu úplně jinde. Jako Autosalon dopadne bohužel i ACZ.
Avatar - _Karel_
11. 6. 2017 19:27
Re: Video..
Sršeň je odborník, Pepa je šoumen. Nečekám od něj info, co dělá přední vnitřní kolo v zatáčce (a ani mě to nezajímá), ale totální lama podle mě není. Horší je, že se moc nedá věřit nějaké objektivitě jejich "testů", jak říkáš - auto.cz.
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2017 13:32
Re: Video..
Sorry ale Pepa je blb demagog 1. kategorie = ale třeba po tom cos předved včera chápu že se ti líbí :-|

Tak nějak si hledám svuj k svému = proto se vysmíváš všem Hawkingum a Sedláčkum atd. = no a já Pepovi :-)

Nevim jakej je v hospodě naživo = o autech je to katastrofa :-!
11. 6. 2017 13:57
Re: Video..
On nejen ze psal blaboly, ale chodil je i obhajovat do diskuzi...:-))) jinak byl ale fajn, jen proste nerozumnel autum.
11. 6. 2017 20:30
Re: Video..
... vaverka byl dobrej, pamatuju, jak rozslehal zapujcenou kiu ceed na prvni krizovatce o (tusim) bmw x5. >:-[]
11. 6. 2017 09:12
plodna diskuze
to je zase vyplodu v diskuzi, jedna se o BEV a hned je diskuse plna toho jak to auto shorelo >:D kdybyste se panove podivali na fotky a zjistili si kde ma to auto baterypacky, tedy za sedackama, ve stredovem tunelu a v predni casti (predni nejsou osazene), tak zjistite ze vsechny batterypacky jsou jen ohorele a nikoliv shorele

statistiky taky hovori jinak, neb procentualne na pocet hori BEV statisticky mene bez fosilni auta, ostatne nektere znacky jsou pozary nekterych modelu jen tak z niceho nic posledni roky proslule >:D

jinak nekolik nehod BEV a to hlavne Tesel kde auto dane BEv nehorelo se objevili i zde na blesku, ale tim ze to byli nehody Teslel tak jsou natoli popularni ze se o nich proste pise, vpodstate novinari co nesnasi BEV delaji timto psanim BEv vpodstate skvelou reklamu jen tim ze o nich pisou, a to ikdys se jedna o nehody a pozary >:D
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2017 10:24
Re: plodna diskuze
Kecáš... elektroauta hoří statisticky významně častěji... a hlavně rychleji a hůř se hasí.

Ale to je u vás, propagandistů elektroaut, normální...
11. 6. 2017 16:54
Re: plodna diskuze
o rychlosti pozaru a haseni jsem nic nepsal a souhlasim ze rychleji hori pokud chytnou baterie a ze se hure hasi, tak me laskave nevkladej pod prsty neco co jsem nenapsal ;-)

statistiky pozaru aut existuji kuprikladu pro USA, a ver ze BEV tam na 1000 kusu maji opravdu smesne cislo 0.02% , naopak kuprikladu sportovni auta na benzin doslova kralujou s vice nez 1,5% >:D celkem slusne si vedou treba i nakladaky kde je to temer 0.5%

jen pro zajimavost statistiku vede treba i Teslu u svejch aut a prozatim maji jen 16 aut kde se uvadi ze auto shorelo (z jakehokoliv duvodu), coz na cca 200 tisic aut celosvetove, nooo? i Porsche 911 ma na 200 tisic kusu vic pozaru, ale pravda dost jim to skazila GT3 u ktere nevedeli proc jim horej >:D nejpekelnejsi automobilkou sveta je pak minimalne v USA Lamborghini :-!
Avatar - Uživatel_5340709
11. 6. 2017 10:53
Re: plodna diskuze
Myslíš jako, že když auto tedy nechytne od baterek, ale od zkratovaných kabelů, tak je to jako ok, polehčující okolnost? Nebo jak jsi to myslel?
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2017 11:13
Re: plodna diskuze
Tak je to správně, hořet má BEV od kabelů, jakmile nehoří baterky vlastně se nic nestalo. :-)
11. 6. 2017 16:57
Re: plodna diskuze
a u fosilnich aut neni elektroinstalace? ostatne ja nikde nepsal od ceho pozary aut vznikaj ;-) ale od paliva to asi nebude nejcasteji, ja bych vsazel bud na elektroinstalaci a nebo na brzdy ci ruzne horlave hmoty priliz blizko zahratych casti
Avatar - Ada je zase tady
12. 6. 2017 00:13
Re: plodna diskuze
Auto, které jezdí na řepkovou naftu, není fosilní. Fosilní je ten tvůj elektromobil, který baští elektriku vyrobenou z fosilních zdrojů. :no:
11. 6. 2017 20:33
Re: plodna diskuze
tvl to nam tu chces tvrdit, ze hammond to napalil do sudu s benzinem, ktery tam stal jen tak ve svahu nad strani? nebo jaka je tvoje teorie vzniceni toho vozu?

... aha, viz. vyse brzdy... no, asi na ne vytekl benzin z toho sudu.
11. 6. 2017 21:23
Re: plodna diskuze
Naprostá většina shořelých aut měla vždycky závadu na elektroinstalaci. Zkrat na 12V elektroinstalaci způsobí požár naprosto stejně jako zkrat na 400V elektroinstalaci. Většina elektromobilů má navíc 12V větev. Po nehodě je zkrat elektroinstalace docela pravděpodobný a to jak u elektromobilu, tak i u jiných aut.
Avatar - Dinar
12. 6. 2017 09:49
Tak, na světových
autíčkářských webech už visí videa z nemocnice s vtipkujícím Hammondem, takže to dobře dopadlo.

Tady samo zuří bitva elektrikářů s petrolejáři, svůj jasný názor na Hammondovu jízdu vyslovili obvyklí vymítači pyrátů, jeho řidičské ne/schopnosti zhodnotili plejstejšnoví tovární jezdci, takže acz diskusní standard. >:D ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - white label
12. 6. 2017 11:10
Re: Tak, na světových
Myslíš "pyráty", jako piráty-tvrďáky, nebo piráty-pyrotechniky? ;-)
Avatar - Dinar
12. 6. 2017 12:42
Re: Tak, na světových
Silniční pyrát je terminus technikus, je to strašák každýho sušnýho člověka, má velké auto, kolikrát žere lidi zaživa a rozhodně by měl sedět za katrem. ;-)
Avatar - white label
12. 6. 2017 12:46
Re: Tak, na světových
A určitě má i nějaké velké SUV, ideálně německé dýzlové... :-)