Mám s tím jen jeden problém. Saab byl vždy o robustnosti. Což dělalo jejich vozy celkem drahými. Automaticky nejsem přesvědčen, že tohle s novým majitelem zůstalo. A pokud to zůstalo, tak mi není jasné, jak plánují řešit problémy. Spíš bych čekal, že dokonali, o co se GM roky snažilo.
V Saabech se moc nevyznám, ale co slýchám, tak posledním období jejich existence šla "robusnost" pod taktovkou GM dolů. Takže hádám, že ta současná 9-3ka nebude patřit k nejpoctivějším Saabům, byť na tom třeba celkově nebude vůbec špatně.
No,alespoň jde o auto, u kterého člověk teoreticky může vědět na čem je (když se vyrábí tak dlouho), ovšem otázkou jest, co s ním udělá ta slibovaná modernizace...
Také bych se zdaleka nestyděl s 9-3 jezdit, platit za ní 600 za holobyt a 1 mil. za dobře vybavené kombi bych ale zdaleka nechtěl - a to byl také důvod proč Saab neprodával... Fandím jim, ale moc tomu nevěřím, buď opět dojedou na cenu anebo budou licenční výrobou sama sebe, přiznají že mají starý produkt za dumpingovou cenu, kterému navíc chybí pořádná servisní síť
Velmi podobně na tom byl Seat Exeo, také bych se s ním nestyděl jezdit, ale koupi bych si již rozmyslel...
Devět-trojka je pořád nádherné auto. Pokud bude i kvalita a cena v pořádku, není důvod aby si jí zájěmci o tuto kategorii vozů nepořídili! Kolik se ale najde skutečných kupců se vůbec neodvažuji odhadnout - každopádně jim moc držím palce, aby se to podařadilo a aby později mohli obnovit výrobu i větší řady krásné děvět-pětky! :-):yes::yes::yes:
Tak pokiaľ odhliadnem od pošramotenej povesti (bankrot), nevidím jediný dôvod kupovať technologicky tak zastaralé auto... Neviem či by ste jásali (a uvažovali o kúpe) keby Opel začal znova vyrábať Vectru B, keď už po nej prišli dva modely ktoré stihli už aj dva facelifty... Skrátka, do Číny OK, pre nás úplne nezaujímavé. ;-\
Vycháziš z velmi naivní premisy, že novější auta jsou lepší než ta (mírně) starší. V tabulkových hodnotách CO2 možná ano, stejně jako v počtu hvězdiček u sraženého chodce, nebo množství různé zbytečné elektroniky a "konektivity". To mě ale vůbec nezajímá. Pro mě je mnohem důležitější poznatek, že pokud se jedná o design a radost z jízdy, je na tom většina nových modelů spíš hůř než jejich předchůdci (start-stop systémy, elektrické posilovače řízení, elektrické parkovací brzdy, nevypínatelné ESP, nafouklé čumáky kvůli ochraně chodců, mnohdy až absurdní downsizing....). Další jasné zhoršení v posledních letech proběhlo u spolehlivosti a životnosti jednotlivýách dílů, které jsou automobilkami stále více šizeny. Takže "technologickou zastaralost modelu" bych v případě krásné 9-3 vůbec neřešil!
Tak hlavně jestli si půjdete to auto sám koupit?! Asi ne, že?
Saab mám historicky moc rád a že jsme jich taky pár měli, bohužel je pravdou, že to s jejich auty šlo od desíti k pěti a 9-3 toho byla důkazem už při uvedení. Design je věcí čistě subjektivní, nicméně o nějaké radosti z jízdy, spolehlivosti, "životnosti" a kvalitě nemohla být u tohohle auta řeč ani jako u novinky, dnes je úplně mimo mísu.
Opravdu jsem zvědavý, za kolik by chtěli tohohle young-timera nabídnout - odpovídající cenu (tedy např. na úrovni aktuálních modelů nižší střední třídy) dát nemohou, protože by při teoreticky možné obrodě značky neprodali už ani nic nového, cenu obdobnou původní dát mohou, ale nedokážu si představit byť jediný prodaný kus. Takže jak, ceníkově vysoká a při prodeji 60% sleva? Asi ne, předpokládám, že tohle je celé jen na oko. A tady nikdo plakat taky nemusí, kdo tuhle nádheru chce, má po Evropě stále dost fungl nových skladovek za maximálně 50% původní ceny. Kdo si to tu koupí?
Proč noví majitelé raději nedopracovali narychlo uvedenou beta verzi 9-5 a nezkusí ji prodávat za ceny levnější střední třídy... udělali by líp, je to alespoň modernější Opel a měli by odkud vzít i vylepšené komponenty a infotainment.
Víc starostí jistě, ale alespoň je to vývojově jiná generace. 9-3 je stejně Opel jako 9-5, jen ještě starší a s ještě daleko horšími převzatými motory.
predne, nova 9-5 nebyla beta verze a patri do vyssi stredni. Tudiz prodavat ji za cenu levnejsi stredni je naprosta blbost.
A ta 9-3ka? S tou spolehlivosti rozhodne nemuzu souhlasit. Jezdil jsem v druhe generaci 9-3 1.9TiD a nebyl tam jediny problem a ted pravidelne jezdim 9-3 1.9TTiD 2007 a opet paradni auto bez jakekoliv poruchy.
Nová 9-5 je nedopracovaná a byla uvedená v předstihu, jako pokus zachránit firmu před krachem. Například podvozek je opravdu tragicky nedoladěný. A co se týká té naprosté blbosti, kolik se prodalo 9-5tek v ČR před krachem? To možná víte líp než já, od dealerů počítám tak 10 - 15 aut, včetně testovacích a předváděček a všechny s masivní slevou? Prostě za danou cenu bylo auto neprodejné a dnes - potom, co se všechno stalo - je to ještě mnohem, mnohem horší.
Tu spolehlivost majiteli komentovat nebudu, statistiky a poruchovost ze servisů známe, tak jen gratuluju k dobrým kusům - nemít tohle auto po 6 letech problémy s DPF, EGR, vstřiky, čerpadlem, turbem, ředěním oleje naftou, čepy, elektronikou, plasty a čudlíky v interiéru, atd. je skoro zázrak.
Velice silne pochybuji, ze jste jich (SAABu taky par meli). Prvne 9-3 byla vubec celkove jedno z nejpolehlivejsich aut na trhu. Napr. v anglii (druhy nejvetsi SAABi trch po USA, jezdilo jich tam ma spousty) byla 9-3 vyhlasena jako 3 nejspolehlivejsi auto bez ohledu na kategorii a segment!! Bylo to jedine nejaponske auto mezi prvnimi 7 misty! 9-3 ma zadni nataceci napravu, v zatackach i kdyz se naklani vice, tak drzi jako pribita, podvozek je vyladen velmi dobre a citelne, ESP zasahuje velmi velmi pozde, takze ridici dovoli si jizdu uzivat..
A odkud mas informaci, ze je v Evrope spousta funglovek za 50% ceny??? Naprosta hloupost! Nepouzivanou "novou" 9-3 sezenes jen velmi tezko. Pracuji pro SAAB od roku 2003, takze neco o spolehlivosti a skladovych zasobach vim...
už by konečně mohli použít lepší motor, než tu 1.9 JTD od Fiatu
Jinak vyrábět stále něco nového nemusí být vždy cesta vpřed. Mně by se třeba líbilo, pokud by byl stále vyráběn Passat B5.5 Variant, který v eleganci zatím nikdo nepřekonal.
Lepsi motor? V dobe kdy koncern mel 1.9tdi s 77kw a 250Nm si jak ve fiatu tak v sabu klidne jezdili se 110kw a 320Nm. A ted? Po drobne uprave na 1.9TTiD tu mame 132kw a 400Nm. A prosim to se jednalo o klasicke auto a ne vrcholovou edici jako "je" octavia RS ktera mela 125kw a 350Nm. >:D
sám som mal pred dvomi rokmi obejdnanú novú 9-5 SC (combi) bohužiaľ, vyrobiť ju už nestihli...Dnes jazdím v určite kvalitnom a technicky veľmi dokonalom konbíku z Nemecka, ale kedykoľvek stretnem na ceste SAAB-a, tak sa za ním otáčam ako za starou láskou ku ktorej sm mal tak blízko a zároven tak daleko :yes:
sám som mal pred dvomi rokmi obejdnanú novú 9-5 SC (combi) bohužiaľ, vyrobiť ju už nestihli...Dnes jazdím v určite kvalitnom a technicky veľmi dokonalom konbíku z Nemecka, ale kedykoľvek stretnem na ceste SAAB-a, tak sa za ním otáčam ako za starou láskou ku ktorej sm mal tak blízko a zároven tak daleko
Chvála Bohu že to čínania neprevzali...Dúfam že pôjdu v šlapajách a postupne sa budú odrážať odo dna...samozrejme budú aj neprajníci čo povedia že je to staré auto a atď.Takým bambulom by som povedal:utekaj chytro do džundaja alebo kidže,tam na teba čaká kórejske how-know
:-! Obnovení výroby Saabů ve Švédsku je určitě potěšující zprávou pro mnohé fanoušky této značky. V lednu se totiž hovořilo o dohodě mezi NEVS a společností Qingdao Qingbo Investment Company na tom, že se Saaby budou vyrábět v Číně. Ja som vychádzal z tohoto pokiaľ to nie je klamstvo,ja negoglim Egíčko ako ty bambulo >:D
:-) Samozrejme že konštruktívna debata mi je viac po chuti,ja som len napísal z čoho vychádzal môj koment...Ja si proste neoverujem všetko na googli(tým nevravím že ti áno) a aj tak,nikdy nevieš,všetko sú to len písmená a pravdu sa nedozviež..sám vieš že veľa toho čo sa popíše sú len kecy...Ani ja a ani ty nevieme ako to v skutočnosti alebo "momentálne" v saabe funguje...neostáva nám nič iné len si počkať ako sa to vykrištalizuje...
dej SAABu moudré vedení, aby jej rozvíjelo pro dobro značky,
dej SAABu pod kapotu dobrou techniku, aby tady nepadaly blbý kecy o šrotu,
dej SAABu atraktivní vzhled, díky kterému bude zajímavý a přitom jedinečný,
dej SAABu spoustu spokojených a nadšených a věrných zákazníků, kteří se zamilují na celý život,
dej SAABu dobré hospodářské výsledky, aby se již nikdy neopakovalo fiasko s GM.
A zachovej nám pane SAABa pro všechny další věky, aby i moje děti se mohli z něj těšit jako já.
Amen.