Společnost Scania, jeden z předních výrobců nákladních vozidel a především pak dálkových tahačů, představila v posledních dnech “Crash zone” model dálkového tahače návěsů nové koncepce...
Moderni kamiony nemaji kapotu protoze ma pak ridic lepsi vyhled jak pri jizde, tak na krizovatce kdy ho nemusi "strcit" do krizovatky. Samozrejme motor se pak musi vejit pod kabinu coz dnes vetsinou neni u silnic kamionu problem
Sice zrovna od Scanie nejsou úplně nejhezčí, ale právě ona zde ukázala, jak onoho nosu využít. Evropská legislativa je v tomto ohledu dementní, omezuje totiž celkovou délku soupravy, místo délky návěsu. Na tahač tak zbývá minimum místa, a řidič, který v tomto vozidle doslova žije, má jen minimální prostor pro regeneraci, na rozdíl od amerických nosáčů, které nemají motorový tunel a mají dlouhou spací kabinu s širokým lůžkem i prostorem pro pohyb, třeba i se skříňkami na šaty. Přijde mi, jako by to byla loby evropských výrobců (kromě Scanie a Volva), protože nejspíš mají strach z invaze levnějších, kvalitnějších a mnohem pohodlnějších amerických trucků.
Zopakuju malou drobnost: diky tomu nosu a naprave az za budkou by se mohlo ročně dožít vanoc o 900 lidi vic. Zajimal by me tvuj nazor, kdybys pripustil, ze jednim z tech 4000 by mohl byt jednou kazdy z nas, teda i ty. Uprime receno, ani me moc neboli priznat, ze budu rad, kdyz bude tehle Scanii jezdit co nejvic, abych si mohl jednou rict, ze sem udelal vsechno pro to, aby co nejvic lidi mohlo (nikomu to nepreju) pul metru pred narazem s nadeji v hlase konstatovat, ze zaplatpanbuh narazi prave do tyhle Scanie...
Ta kabina je podle mě velice povedená,ale ten dlouhej převis je doslova odpornej.Bylo by daleko hezčí,kdyby byla přední náprava před dveřma(jako to mají menší dodávka-např. Jumper) a ne až za nima.