SEAT zlevnil svůj hatchback Leon. První cena je nyní 294.900,- Kč, zážehové motory jsou levnější o 50 až 100 tisíc Kč a turbodiesely o 80 až 90 tisíc Kč.
Tak takhle si predstavuji podporu upadajici znacky, vyborne motory a ted i vyborne ceny... 1.4TSI a 6st za 360tisic ve vybave pro pohodovou jizdu... parada, cesky zakaznik vali oci, prece jen nam ta "krize" neco prinesla, jen tak dale, timto tempem se dostaneme jiz brzy na "spotrebni" ceny vozu jako v USA...
Tak tomu rikam slevicka! Ten 1,4 TSI za 400k by stal za hrich, sleva 20 procent, no kdo ti to da! I kdyz je leon vlastne uz vybehovka, technicky je na urovni a vzhledove ujde. No, je to vyzva
tak pri tychto cenach je to uz dost dobra ponuka , otazka je ci to pomoze , lebo zvuk znacky seat nie je az taky ako ine koncernove znacky. Auto vyzera super, motory tiez , len ten stredovy panel sa mi osobne nejako nepaci , pripada mi to ako keby to tam len tak prilepili bez nejakeho dizajnoveho spracovania. Ale to je iba moj pohlad na to.
Nebyl ted nahodou Leon Reference 1.4/63kW v akci za 299 900Kc a Basis o 30k níž? Ne, že by k poklesu oproti standardnimu ceniku nedoslo a nebyly ty ceny moc hezké, zvlášť u Altey (XL) a takového 1.8TSI..
Osobně se mi Leon vždy líbil, dokonce ho považuji za nejhezčí hatchback na trhu (tedy myslím vnější vzhled) Interiér to je otázka vkusu, jsou lepší, ale řekl bych, že sportovnímu duchu značky odpovídá. Navíc hodně diskutovaný oválný tvar s. desky má vyjadřovat závodní dráhu. No je to dost hezký auto a navíc za tak málo, klidně bych do něj šel :yes:
na Slovensku sa zas oplati kupit Cupra alebo aj FR lebo maju vyrazne nizsie ceny ako u vas napriklad leon FR s 2.0TSI so 155kW stoji len 20000 eur, Cupra 22000 a CupraR len 23000 eur co je stale o dost menej nez Octavia RS pri neporovnatelne vyssom vykone
Pri pohľade na cenník Seatu Leon ma napadajú 2 otázky:
1. Ak sú toto ceny, pri ktorých je stále výrobca (resp. dealer) ziskový, aké marže sú potom pri Octavii, resp. Golfe pri rovnakých motorizáciách a porovnateľných výbavách? Nezdá sa mi totiž, že napriek problematike SEAT-u ako celku by výrobca predával svoje produkty za dumpingové ceny a so stratou, ostatne to by neprešlo ani v samotnom VW.
2. Kto si za porovnateľné peniaze kúpi rovnako alebo približne rovanko vybavenú Fabiu, resp. iný malý hatchback? Pretože napr. Fabia Elegance s 1,2 TSI 105 koní sa s drobnými príplatkami dostáva nebezpečne k hranici 400 000 Kč... Polo túto hranicu smelo prekročí. ;-\
Za 399 900,- tu máme Seat Leon v najvyššej výbave s 122k. 1,4 TSI so 6. stupňovým manuálom! Z môjho pohľadu najracionálnejší kompromis z hľadiska pomeru ceny, výbavy, výkonov i prevádzkových nákladov.
Ako bolo v diskusii spomenuté, je Leon síce výbehový model, no technika je VW a preto konečné resumé o voľbe Seatu z hľadiska úvahy o spoľahlivosti môže ovplyvniť len fakt, že bol zmontovaný tesne pred/po španielskej sieste, prípadne, keď Španieli prehrali so SUI... ;-)
Naviac úvahy o nástupcovi zatiaľ samotnou automobilkou konkretizované neboli...
Inak v rámci kategórie value for money u mňa prekvapivý víťaz, prehryzol by som aj unilý interiér...
Na poměry zdejších diskusí vynikající příspěvek, svoje kolegy se ti podařilo utopit. Souhlasím a kdybych teď kupoval, Seat by se dostal do finálního rozhodování. Velká škoda toho interiéru!
souhlas, je to dobra nabidka
jen bych upresnil, ze Leon sice vypada, jako vybehovy, ale asi jeste nejaky rok vybehovy bude, jeho nastupce se chysta nejdriv za 2 roky ...
Odpoved je velmi prosta, jiz zde na auto.cz probehli v lonskem roce clanky, ze VW otevrel v cine fabriku kde vyrabi dily pro 4,5 mil. aut rocne. Kolik se jich proda v cine vime, neni to ani milion. V breznu zverejnily hospodarske noviny zpravu jak VW dosazuje postupne nove vedeni do Skody ... z ciny vcetne nakupcich. Krasne je to videt na pripade Skody, kdy odbyt se zvysil nepatrne, realizacni ceny klesly, platy se zvedly a SKODA vydelala o 650% vice!!! Ze by perpetum mobile?
Prumerne inteligentni simpans chape kde je jadro pudla!
Sazka na vyrobu v Mexiku ( Jetta ) se proste nepovedla, tento model evropsti zakaznici neakceptuji, to same byla neudrzitelna pozice Das Auto vyrabeneho na Slovensku. Ze by v nemecku meli o tolik vyssi produktivitu prace a dokanzali tim prekonat i nekolikanasobny rozdil v platech?
cena 1,4T je proti napr. Megane se stejnym motorem o nemalych 40 nize a to uz je velmi slusna nabidka, i kdyz s nizsi vybavou, na to tusim v podstate pouzivaji identicke koncernove dily se nam ty cenove nuzky temer identickych aut (Leon, Golf, Octa) zacnaji nechutne rozevirat az by se nekdo mohl zamyslet proc platit radoby premiveho predrazeneho Golfa kdyz muze mit totez auto s jinou kastli o 20 procent levnejc.....
Chceš automatický parkování? Chceš nastavení podvozku, co tě všude hezky podrží a zároveň žehlí nerovnosti? Chceš díly slícované s přesností 0.1 mm? Chceš hatchback s pohonem všech kol? Musíš vzít Golfa. Tak jednoduché to je ;-)
K Méganu: Pro mě jsou dost důležité vyhřívané trysky ostřikovačů. Na bráchovym méganu vidim v zimě každou chvíli, že i přes neředěnou nemrznoucí směs do -20 stupňů v -7 prostě neostříkne, páč je to zamrzlý. Já je na oktávce mám a nebyl nikdy jedinej problém. Mégane něco takového vůbec nenabízí (ptal jsem se na to několika prodejců).
Je mrazivá zimní noc, máš zapráskané čelní sklo od soli, že sotva vidíš. V oktávii zatáhnu za páčku a sklo je za pár vteřin čisté. V Méganu zatáhnu za páčku a nic. Je to choré? ;-)
No, vzhledem ke tvé horní přednášce ala GTI o slícování plastů na 0,1 mm atd. si skončil u priority vyhřívaných ostřikovačů - to je tedy síla....(PS. prozradím ti fígl - když dáš nemrzku stačí párkrát prostříknout a trysky ani hadičky ti pak nezamrznou) ;-)
Spam? Co by asi ta soudružka měla povídat jiného? Když bude prodávat Dacie, bude je blahořečit taky. Nechápu, že si dá někdo práci s postnutím podobných nesmyslů! :-O
mě to jako nesmyslný post nepříjde... To co tam píše jsou neskutečné hlody... Takovou suchou patlaninu by ušmudlil každý, kdo odmaturoval z mateřského jazyka...
Takže pro mě neskutečný výsměch... Nenachazejíc v tom sebenepatrnější otisk kvality, vtírá se mi dosti neodbytně na mysl, že se slečna/paní ke svému místu proš*kala...
auto s Motorem a Převodovkou v nižší střední (leon style 1,8 tsi dsg), a to za cenu 460tis. prakticky komplet vybavené. Ještě tu někdo šilhá po bazaru? :-);-)
Ceny pěkné... Doufám že tahle Seatí podlízačka utne nevyzrálé narážky na ceny Renaultu..
Pro mě bohužel v poněkud neskousnutelném balení... Možná v té žraločí šedé... či nějakém tmavém laku... ta tuzingová orannžová mi přijde až k smíchu (ale proti gustu...)...
Neubráním se ale pocitu, že Seat je takový koncernový odvar na Alfu... Urputnost takové snahy je pak koneckonců nesmazatelně zapsána i v koncových svítilnách... Ale i přes všechny prostředky koncernu je na tom nebohý Seat snad ještě hůře než ta Alfa... A o image-i nemůže být ani řeč...
Tohle už není hra o image, to je hra o přežití, myslím ze strany seatu. Tlačení na "sportovní" image byla jedna věc, reálná produkce v MPV stylu, vyústivší v obludné toledo, zas druhá, kde je seat dnes vidíme všichni. A přitom, odhlédneme-li od image, je tenhle leon super nabídka, dostaneš pětkový golf resp. octu za menší peníz, navíc, v té mnou uvedené verzi za cenu kolem 450 dostáváš auto s motorem a převodovkou, které snesou srovnání už i v rovině absolutní, tohle není žádný kompromis ve smyslu nižší ceny vykoupené horší resp. starší technikou.
V tom se shodem, pro zákazníka který překousne design je to skvělá nabídka... Mě se jeho gesign omrzel už před druhým poločasem jeho showroomového života...
Seatu as neostane, než nasledovať príklad Renaultu - proste to viac točiť s nižšími maržami. Účel svätí prostriedky. Funguje to inde, prečo nie v prípade Seatu? Nerobí zlé autá.
suhlasim konecne ich to napadlo vzdy som chcel noveho leona ale tie ceny 8-s no teraz som stastny ze som pred rokom nekupil ibizu >:D a pri objednavani mi vravel predajca ze pri tychto cenach ani nie je o com so zaujemcami rozpravat do dvoch minut robia objednavky
Nedávno tu byl článek o podobných cenách za Alteu Xl, kde člověk kromě slušné techniky dostane navíc i pořádnou porci auta. Seat se snaží a bráno čistě rozumově, má teď skvělé nabídky. Svůj stín asi ale asi nepřekročí. Místo Seatu v rámci koncernu bych do budoucna viděl někde vedle Dacie. Tohle pole které v 90tých letech vykrývala Škodovka a vlastně i Seat koncern vyklidil.
Kto navrhoval palubné dosky s Seate Leon, Toledo a Altea, ten by si pekných pár zaslúžil. Hlavne spodná - klesajúca časť. Už len kvôli tomuto by som si Leon nekúpil - vždy by išiel trafiť šľak, keby som sa pozrel na palubku. Je pravda, že aj v minulosti sa vyskytli asymetrické prístrojovky (Ford Ka a Focus), ale len nakrátko (Focus) a tá disproporcia nebola až taká do očí bijúca.
Podla mna je ta palubna doska celkom fajn. Videl som i lepsie, to je pravda, ale na druhu stranu nieje zbytocne preplacana, mne sa celkom paci. Exterier Leona, hlavne verzia FR ci Cupra strci barsjaky golf alebo megane do vacku. Leon vyzera naozaj dobre. Co sa tyka motoru vrcholnej verzie Cupra/Cupra R - spicka. Taky sa nemontuje ani do GTI, je pribuzny skorej s Audi S3. Nieje o com diskutovat.
Mám Leona 1,4 TSI Style za 463 tis. už 1,5 roku a vlasy si nervu, ale tak je to vždy. Čekat na lepší cenu bych mohl dodnes nejde předpovědět že se to bude do budoucna nějak rapidně hýbat prostě potřeboval jsem auto podíval jsem se na nabídku a koupil a rozhodně nelituji. 1,4 TSI leon se hejbnul tedy o 160 000 korun oproti ceníku z poloviny roku 2008 až v 2009 to šlo u výbavy style na 463 tis. a dnes pod magických 400 tis. Kč. to je solidní. K přístrojovce na vše si dá zvyknout i na manželku
Moje dcerka ho má 1 rok (výbava - drive facelift 2010) a stál jako předváděčka u Srby 388 900,- s najetými "celými" 690,- km. Je to celkem slušný auto a právě cena a výbava zvítězila nad fiatem bravo, který původně chtěla. Tedy podle mého srovnání má seat lepší jízdní vlastnosti, sedačky i ten motor - prostě se mi zdálo, že lepší jede. Přístrojovku i panel má v černém provedení jako celé auto a celkem ani mě to nijak neirituje - celkem to ujde. :-)
No já nevím. Všichni říkají kolik jsou ochotni prodejci slevit, ale já když jsem před třemi lety kupoval auto, obešel jsem pár autosalónů a nikdo z nich nebyl ochotný dát sebemenší slevu proti ceníkovým cenám. Jasně, v ceníku je většinou nějaká trvalá sleva, ale tu nepočítám, to je prostě jen jinak napsaná cena.
Dnes už jsou ceny rozumnější než tehdy, ale tím spíš mám pocit že se pod ceníkovou cenu nedostanu. Kdyby opravdu stál vybavený Leon 1.8 TSI 430 000, neměl bych už potřebu smlouvat :-)