Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Seat Leon Cupra je silnější než Octavia RS, nabízí 280 koní

Španělský hot hatch bude poháněn stejným motorem jako benzinová Octavia RS a Golf GTI. Ve srovnání s nimi však bude výkonnější.
Zpět na článek
12. 12. 2013 10:23
12. 12. 2013 10:31
12. 12. 2013 11:13
12. 12. 2013 11:21
12. 12. 2013 12:21
12. 12. 2013 16:50
12. 12. 2013 17:41
13. 12. 2013 08:31
13. 12. 2013 09:49
13. 12. 2013 08:32
12. 12. 2013 10:27
12. 12. 2013 11:22
12. 12. 2013 11:51
12. 12. 2013 13:28
12. 12. 2013 13:40
12. 12. 2013 14:33
12. 12. 2013 15:28
12. 12. 2013 16:13
12. 12. 2013 16:54
12. 12. 2013 23:01
12. 12. 2013 23:12
13. 12. 2013 08:57
12. 12. 2013 22:28
12. 12. 2013 23:04
12. 12. 2013 23:50
13. 12. 2013 08:29
13. 12. 2013 08:55
13. 12. 2013 14:25
13. 12. 2013 14:44
13. 12. 2013 15:10
13. 12. 2013 15:28
13. 12. 2013 16:12
13. 12. 2013 16:35
13. 12. 2013 17:37
13. 12. 2013 19:38
13. 12. 2013 19:39
13. 12. 2013 20:43
13. 12. 2013 23:02
14. 12. 2013 11:08
13. 12. 2013 17:21
13. 12. 2013 17:14
13. 12. 2013 10:17
13. 12. 2013 14:30
13. 12. 2013 14:42
16. 12. 2013 08:50
13. 12. 2013 00:45
12. 12. 2013 22:59
12. 12. 2013 23:04
13. 12. 2013 00:59
13. 12. 2013 10:01
13. 12. 2013 11:00
13. 12. 2013 11:49
13. 12. 2013 12:31
13. 12. 2013 15:22
12. 12. 2013 11:24
12. 12. 2013 11:48
12. 12. 2013 11:55
12. 12. 2013 13:10
12. 12. 2013 13:18
12. 12. 2013 13:27
12. 12. 2013 13:35
12. 12. 2013 13:48
12. 12. 2013 14:04
12. 12. 2013 15:03
12. 12. 2013 15:10
12. 12. 2013 13:15
13. 12. 2013 06:09
13. 12. 2013 11:10
12. 12. 2013 12:25
12. 12. 2013 13:31
12. 12. 2013 17:24
12. 12. 2013 19:57
12. 12. 2013 20:16
12. 12. 2013 21:17
12. 12. 2013 21:18
12. 12. 2013 21:35
Avatar - sargis
12. 12. 2013 10:23
Seat
potrebuje aj takyto model, aj ked neviem, plati este Seat za sportovu znacku pre masy v ramci koncernu? Vizualne asi neprekona OPC, dynamicky urcite, uz len tym, ze motor bude tahat menej kil ...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
12. 12. 2013 10:31
Re: Seat
No vizuálne je podľa mňa z koncernových hothečov na tom najlepšie a aj výkonovo je na tom výborne. Ak nerátam štvorkolky ako Golf R, z predokolkových hothečov bude výkonový king (ako píšeš, rovnako výkonná Astra OPC je podstatne ťažšia a teda reálne pomalšia). Ako píšem nižšie, rozhodujúca ale bude (ne)prítomnosť samosvoru. Očakávam tiež pre Seat tradične o niečo lepšie ceny, ako u sesterských hothečov v koncerne.
12. 12. 2013 11:13
Re: Seat
Pokud myslíš předokolkový HH v rámci koncernu, výkonový king to asi bude. Jinak to spíš bude takový princátko... :-) Není všechno jen o výkonu. Jak to nakonec sám píšeš níže.

Jsem spíš zvědavej, jak si Leon Cupra poradí s konkurencí o generaci starší v čele s Megane RS, Astrou OPC nebo Focusem RS. Bude to hezký srovnání.
Avatar - iudex
12. 12. 2013 11:21
Re: Seat
No výkonovo bude kraľovať aj mimo koncernu, okrem OPC je mu najbližšie už len M RS so 195 kW. Focus RS bohužiaľ nechodí a nechodí a ST trpí práve pre absenciu samosvoru (má problém s prenosom už tých 184 kW). Takža sa opakujem, ale úspech Cupry v konkurencii bude závisieť hlavne od toho, či mu doprajú ten špičkový samosvor z GTI Performance, alebo nie. Ak bude mať otvorený dif, bude to len ďalšia premotorovaná predokolka.
12. 12. 2013 12:21
Re: Seat
No zrovna Astra OPC není rozhodně jen o výkonu...ale úpravou prošel i podvozek (jiná přední náprava s těhlicí HiperStrut), mechanický dif s omezenou svorností Drexler, adaptvivní podvozek, přední Bremba s "plovoucím" kotoučem, špičková plně elektricky nastavitelná Recara včetně bočního vedení...

Astra je nebezpečně dobrá a velmi rychlá...Seat by se musel hodně snažit, aby ji stačil s "běžnou" koncernovou technikou a podvozkem.
12. 12. 2013 16:50
Re: Seat
Zapomněl si ovšem i na to, že byť je Astra OPC "nebezpečně dobrá", je taky tlustá jako prase. Takže Leon bude minimálně o nějakých 200 kg lehčí ;-) :yes: :yes: :yes:
12. 12. 2013 17:41
Re: Seat
Je sice o 200kg lehčí ale taky lépe zpracovaná s lepší výbavou. Zmíněné sedačky dělalo RECARO specielně pro Astru. Nevím ale seděl jsem jak v obyč Astře tak i v Leonu a možná bych si i Leona oblíbil a zvažoval ho, jen kdyby vše nebylo v interiéru tak protivně plastový.

Možná to tu moc hrotíte ve stylu kartiček TRUMF - kdo má co větší. Mě osobně by těch 200kg u astry vůbec nevadilo - aspoň bych měl pocit, že jedu ve velkém silném autě.
Už jsem řídil i malé autíčka s výkonem 200 koní - a cca 1100kg. Byl jsem v šoku co to s autem dělalo - fakt sranda ale nejsem si zas na druhou stranu jistej, jestli chci za tim motorem furt vlát jak hadrovej panák. Osobně mi spíš jde o pocit bezpečí a výkonu kdy chci ..než drtit někoho na semaforu v motokáře..
13. 12. 2013 08:31
Re: Seat
V tom případě jsi uplně mimo s celou kategorií dnešních top HH.
Avatar - iudex
13. 12. 2013 09:49
Re: Seat
Presne ako píše figurka: potom Ťa uspokojí aj nejaká silnejšia bežná motorizácia, povedzme v nižšej strednej tak 110-147 kW a nepotrebuješ hotheč s 206 kW.
13. 12. 2013 08:32
Re: Seat
200kg u auta ako je astra OPC alebo Cupra či RS je proste veľa. v zákrutách bude mať navrch ľahšie auto aj keby malo slabší motor. Na ťažšie auto pôsobia väčšie sily, musíš mať viac výkonu ale aj lepšie brzdy a krotiť o 200 kíl ťažšie auto vzákrutách dá viac práce.
astra OPC nie je zrovna auto, ktoré by malo mať ambície byť "velké silné auto", (na to sú na trhu iné výkonné autá) Opel proste robí prerastené autá (astra, insignia,...) a tým zabíja športovosť inak parádnych áut s označením OPC.
skoro nikto proste nechce riadiť tank (s nálepkou OPC,Cupra, či RS).
mimichodom insignia ST má viac ako 2 tony a to je proste moc, keď konkurfenti sú aj o 200 kíl ľahší.
Avatar - iudex
12. 12. 2013 10:27
Konečne
Tak konečne bude aj španielsky hotheč, už bolo načase, keď všetci ostatní koncernoví súrodenci už HH majú. Vyšší výkon, ako GTI či RS sa očakával, 206 kW je veľmi slušná cifra. Keďže však ide len o predohrab, kľúčová bude odpoveď na otázku, či bude mať Cupra samosvor. Pri tomto výkone by totiž otvorený dif bol obrovskou konkurenčnou nevýhodou a zrejme by auto nezvládalo plne preniesť taký výkon efektívne na cestu. Preto verím, že tam ten elektronicky riadený samosvor z GTI Performance bude; testy GTI ukazujú, že verzia Performance je výrazne lepšia, ako základné GTI nie pre výkon vyšší o smiešnych 8 kW, ale hlavne pre ten fantastický samosvor.
Rozbalit vlákno
57
Avatar - Magister
12. 12. 2013 11:22
Re: Konečne
Souhlasím. Teď jde o to, aby toho výkonu nebylo na předokolku trochu moc. Problémy měl i Fucus RS, který musel přidávat speciální stabilizátory atp. Předokolky mají své hranice...
Avatar - iudex
12. 12. 2013 11:51
Re: Konečne
Je otázka, ako sa s tým popasujú, zo skúseností s GTI ale verím, že aj 280 koní zvládnu. GTI Performance totiž vôbec nemá torque steer a predné kolesá ten výkon (aj vďaka samosvoru) zvládajú úplne s prehľadom. Naopak taký Focus ST svojich 250 koní zvláda oveľa ťažšie, má taký torque steer, že človeku ide urvať ruky. Minulý Focus RS som nejazdil, ale viem, že aj napriek Revo-knuckle tam prenos výkonu bol na hrane.
12. 12. 2013 13:28
Re: Konečne
No nevím STčkem jsem jezdil a nepozoroval jsem, že by se podvozek nebyl sto popasovat s těma 250 koňma. Auto sedí jak přibitý a poslouchá na slovo. Nemůžu proti tomu říct křivý slovo. Rozhodně mi to ruce nervalo.
Avatar - iudex
12. 12. 2013 13:40
Re: Konečne
Ja podvozku nič nevytýkam, zábava je v ST väčšia, ako v GTI, rozhodne ale ťahanie za volant cítiť, nie že nie. M3 MPS minulej generácie (ktorá bola pre brutálny torque-steer neslávne známa) som nejazdil, tak možno v porovnaní s ňou ST za ten volant ťahá menej; rozhodne ale cítiť obrovský rozdiel pri priamom porovnaní s GTI 7 Perf. Jedine že by si mal ruky ako Arnold a nič necítil >:D ; v tom prípade ale by si volant GTIčka udržal aj pod plynom malíčkom. ;-)
12. 12. 2013 14:33
Re: Konečne
V GTI jsem nejezdil tak že to nemůžu komentovat, ale s tím ST jsem fakt neměl problém. Ruce mám normální. Ovšem jestli chceš řídit malíčkem tak to potom vysvětluje proč ti přijde, že to trhá ruce. ;-)
Avatar - iudex
12. 12. 2013 15:28
Re: Konečne
Nechcem a dokonca som jeden z mála, ktorým ten torque-steer nejak extra nevadí. Realita je ale taká, že torque steer sa považuje skôr za konštrukčnú neschopnosť výrobcu eliminovať prenos ťažnej sily do volantu, ako za pozitívnu vlastnosť.
Mňa to ST celkom nachytalo na hruškách, keď som v zákrute držal volant jednou rukou (pravá na radičke) a pridal plyn, ST vystrelilo rovno do protismeru a musel som schmatnúť volant obomi rukami, aby som to skorigoval. Kdežto u GTI nie je treba obe ruky, človek to v pohode ukočíruje aj jednou.
12. 12. 2013 16:13
Re: Konečne
Neber to nijak zle, ale podívej se na jakýhokoliv závodníka jak drží volant. Pak se zamysli nad tím jestli to nechce držet volant obouma rukama. Navíc fakt, že když u předohrabu v zatáčce přidáš, tak se auto snaží jet ze zatáčky ven je naprosto normální. U slabýho auta to není poznat maximálně na sněhu nebo mokru. U nadupanýho auta to holt poznáš o dost častěji a i na suchým asfaltu. Smiř se s tím, že když chceš letět pilu, tak to chce držet pořádně volant a přidávat plyn adekvátně adhezním možnostem přední nápravy. Ne to svádět na auto ausgerechnet zrovna na ST, který má vynikající jízdní vlastnosti. GTI má tuším funkci XDS, která ti přibrzdí vnitřní kolo, takže tě to netáhne ze zatáčky ven, ale při rychlý jízdě zatáčkama v kombinaci s častým prudkým brzděním máš za chvíli uvařený brzdy o životnosti destiček radši ani nemluvě.
12. 12. 2013 16:54
Re: Konečne
Přibrzďování má i ST, pokud vím. iudex mluví, předpokládám, o Performance, kde je aktivní diferenciál.
12. 12. 2013 23:01
Re: Konečne
Co myslíš tím Performance? To je nějaký stupeň výbavy s aktivním diferákem?
12. 12. 2013 23:12
Re: Konečne
Ano, je to paket u GTI.
Avatar - iudex
13. 12. 2013 08:57
Re: Konečne
Hej, Performance je silnejšia verzia GTI, nielenže má o chlp vyšší výkon, ako základné GTI (169 kW proti 162 kW), ale má i väčšie brzdy a hlavne spomínaný samosvor.
Avatar - white label
12. 12. 2013 22:28
Re: Konečne
Chtěl jsem reagovat, ale už ti to "za mě" v reakci napsal MT.
Neber to nijak zle, ale jinak místní klasika, nekoncernový FoST (a nejen ten) má samozřejmě (a jako vždy) vynikající jízdní vlastnosti, což se o koncernovém GGTI napsat rozhodně nedá..., a je to tak jasné (diskusní klišé), že je zbytečné to reálně (na vlastní kůži) porovnávat, natož vědět, že to přibržďování "vnitřního" kola má už i FoST a GGTI má naopak ve verzi Perform. aktivní samosvor. ;-)
12. 12. 2013 23:04
Re: Konečne
Pokud má FoST XDS pak nechápu proč by se to mělo chtít hrnout ze zatáčky. Jinak díky za vysvětlení. Tohle jsem nevěděl. :-)
12. 12. 2013 23:50
Re: Konečne
Jen si nejsem jistý, jestli chápeš, co je to torque steer. Projeví se i na rovince. Když přidáš plyn, tak se auto začne stáčet. Typicky na jednu stranu, protože většina faktorů je spojená s konstrukcí auta, popřípadě s autem samotným. A elektronika, která ho má v ST zamaskovat, moc nefunguje.
13. 12. 2013 08:29
Re: Konečne
Neřekl bych, že se začne auto stáčet spíš bych to definoval jako, že se ti začne plašit předek, ale podle mě je to spíš plus když ho ST nemaskuje. Máš pak aspoň informace o tom co se děje s přední nápravou. ST není luxusní limuzína co se řídí jedním prstem to že si s tebou auto prostřednictvím volantu "povídá" je přece dobře ne? Já nechci auto ve kterým je řidič jak v bavlnce odstřižený od dění kolem a u sportovního auta to platí tuplem. Je potřeba vědět co se děje pod kolama a volant na kterým máš ruce je jedním z bodů, který ti předává informace. To že ti začnou přední kola ztrácet adhezi a předek neví coby a začne ti tahat volantem je tím pádem důležitá informace, kterou ti auto prostřednictvím volantu předává. Tak na co to maskovat?
Avatar - iudex
13. 12. 2013 08:55
Re: Konečne
Ver mi, že touto otázkou som sa v poslednej dobe dosť zaoberal. I keď celkovo považujem FF ST za zábavnejšie auto, ako GTI, pravda je taká, že ten prenos ťažnej sily do volantu má GTI oveľa menší, resp. takmer nebadateľný, avšak bez straty citu vo volante. Nemysli si, že GTI je americký sedan, ktorý má blatový pocit z riadenia, rozhodne nie, riadenie je strmé (2,1 otáčky od dorazu po doraz) a veľmi presné a jedným prstom ho neodšoféruješ. Netreba si zamieňať schopnosť riadenia prenášať informácie o dianí pod kolesami s hrubým ťahaním za volant. Iste, ten torque-steer navodzuje pocit športovosti (a ako som povedal, mne nijak citeľne nevadí), ale jeho elimináciu pri ponechaní citu v riadení a schopnosti dávať nejakú spätnú väzbu považuje väčšina ľudí za väčšie umenie, ako jednoduché ponechanie riadenia napospas ťažným silám. Iste, je už určitá hranica, ktorú predný pohon nezvláda a všetko sa prenáša do volantu, ale treba si uvedomiť, že výkon Focusu nie je žiadny extrém (184 kW) a oproti GTI ten rozdiel nie je veľký (169 kW). Pritom paradoxne GTI Perf. má aj so slabším motorom lepšie dynamické parametre, ako ST. Je vysoko pravdepodobné, že je to práve pre lepšiu schopnosť preniesť výkon na vozovku, k čomu nemálo prispieva spomínaný samosvor. Tvrdím, že mať Focus samosvor, je niekde inde a GTI mu jazdne nie je konkurentom. Takto ale slabšie GTI so samosvorom nielenže drží krok s ST, ale ho dynamikou poráža.
Avatar - white label
13. 12. 2013 14:25
Re: Konečne
V podstatě souhlas, jen ten závěr věty: "Tvrdím, že mať Focus samosvor, je niekde inde a GTI mu jazdne nie je konkurentom." byla zbytečně přehnaná nadsázka". ;-)
Nehledě na to, že v ST by byl velmi pravděpodobně běžný/klasický mech. samosvor, jako ve FoRS, nebo Ma3MPS, který dokáže starosti s volantem i přidělat, viz figurkova "zábava" z 10:17.

GGTI jasně a dlouhodoběji dokazuje, že klasický hh (typicky FWD) není primárně o počtu koní a honby za jejich (minimálně částečně nesmyslným) co největším počtem se přímo nezúčastňuje. Každému, alespoň trochu zasvěcenému, je určitě jasné, že naladit současný GGTI ( Perform.) třeba na výkon 280 PS (viz Leon Cupra) by pro VW nebyl absolutně žádný problém, pak by se hodnoty dynamických parametrů (papírové i naměřené) a časů na okruhu logicky ještě zatraktivnily (diskusním "plakátům" by to udělalo podstatně větší čáru přes rozpočet). VW to ale u GGTI prostě nemá zapotřebí a GGTI Perform. naladil na "pouhých" 230PS, což je výkon, který měl už G5GTI Edition30/Pirelli Editon. Obecně porážet (celkově) ve srovnávačkách motoricky silnější hh je samozřejmě větší majstrštyk, než naopak.
Vzpomínám si, když jsem v roce 2007 vybíral hh, zůstali mi v hledáčku čtyři hh, z toho tři Golfy. G5GTI, G5GTI Edition30, Fo2ST a G5R32. Se všemi jsem se svezl (s některými jak v manuálu, tak s dsg) a nakonec vybral ten nejslabší z nich se "skromným" stádečkem 200 PS. Přišel mi prostě celkově nejvyváženější, především jízdně, ale vlastně i designem, včetně rozdílných, někdy na první pohled docela nenápadných, detailů. Uběhlo poměrně dlouhých šest let a tehdejšího výběru rozhodně nelituji...
13. 12. 2013 14:44
Re: Konečne
Mechanický "samosvor" ve skutečnosti může torque steer ještě zhoršit. Záleží, kde je v ST problém a jaký diferenciál by tam byl.
Avatar - iudex
13. 12. 2013 15:10
Re: Konečne
Áno, ideál by bol, keby mal ST taký elektronicky ovládaný samosvor, ako GTI. Vtedy by si GTI nepíplo. Takto menší výkon GTI viac ako kompenzuje tou neskutočnou efektivitou VAQ a FocuST poráža tak v drag race, ako i časmi na okruhu. Videl som video, kde STčku začali po jazde na okruhu horieť brzdy (lebo tá elektronická náhrada samosvoru stále pribrzďovala prešmykujúce koleso, až to brzdy prehrialo a troška si zakúrili).
Každopádne jazda je stále najväčšia devíza FoSTu a čisto pocitovo, z hľadiska zábavy za volantom Focus vedie. Ale auto (i keď hotheč) si nekupujem len na jašenie sa po okreskách, ale z 90% na civilnú jazdu a preto som ST nakoniec nevybral, hoci je FF moja srdcovka.
Verím preto, že keď konečne príde Focus RS, tak tam bude nejaký slušný samosvor a jazdne posunie Focus o riedu vyššie oproti ST.
13. 12. 2013 15:28
Re: Konečne
V tom případě to chce porovnat normální GTI. Vím, že na Severní smyčce by VAQ měl dělat 8 vteřin v porovnání s klasickým XDS, pokud si dobře pamatuji.
Avatar - iudex
13. 12. 2013 16:12
Re: Konečne
Nenašiel som okruh, kde by jazdili aj základné GTI, aj GTI Performance súčasne, takže presné porovnanie asi nebude. Na NS išla len perf. verzia (každopádne jej čas 8:29 min. je na daný výkon perfektný, je lepší, ako minulé GTI 6 Edition 35 či Golf 5 R 32, pričom obe sú výkonnejšie).
Avatar - iudex
13. 12. 2013 16:35
Re: Konečne
Edit: v tomto videu popisujúcom fungovanie e-difu v GTI hovoria, že performance bol na NS rýchlejší o "viac, ako 8 sekúnd": [odkaz]
Avatar - white label
13. 12. 2013 17:37
Re: Konečne
I když těch více než 8s nemusí být čistě jen zásluhou VAQu, něco může jít i na vrub větších brzd a mírného nárůstu výkonu.
13. 12. 2013 19:38
Re: Konečne
Tohle číslo kolovalo před představením G7 (skoro před dvěma lety). Bylo to z vývoje. Neupřesnili, co to bylo za mulu, jen, že jinak ta auta byla stejná, rozdíl byl jen v diferenciálu. A že ukrojil 8 vteřin. Klidně to mohl být G6 GTI, když na to přijde. Ani to nemusela být dvě auta, mohli to vyřešit softwarově.

Samozřejmě, že u Focusu by rozdíl byl pravděpodobně jiný. Ale dává to alespoň nějakou představu, o čem se tu bavíme.
13. 12. 2013 19:39
Re: Konečne
Více než 8 si vykládám zároveň jako méně než 9. :-)
Avatar - woody-alien
13. 12. 2013 20:43
Re: Konečne
Zcela správně. A já bych si troufnul tipnout rozmezí 8 až 8.5 vteřiny, protože nad 8.5 by to už nebylo "o viac ako 8 sekúnd" ale "o takmer 9 sekúnd". ;-)
Avatar - white label
13. 12. 2013 23:02
Re: Konečne
Logicky přísně vzato to muselo být tak a ne jinak! :-)
14. 12. 2013 11:08
Re: Konečne
Tak nějak. Ale už je to slabší tvrzení, ne každý má takové marketingové cítění (stejně tak to mohlo být necelých 9). ;-)
Avatar - white label
13. 12. 2013 17:21
Re: Konečne
G5R32 je relativně těžkopádný HH, charakterově spíš takový kříženec s GT, to G4R32 byl víc HOT, taky dal (i s menším výkonem) svému nástupci (G5R32) na NS docela slušný výprask v podobě 12! s rozdílu.
[odkaz]
Taky když jsem přesedl do G5GTI z o 50 PS silnějšího G5R32, neměl jsem vůbec pocit, že jedu v autě o 50PS/20% slabším.
Avatar - white label
13. 12. 2013 17:14
Re: Konečne
Ale to víš, že by si "píplo" i tak, 20 PS navíc (při váze STéčka) není žádné velké drama.
Jistě, pocit a "stopky" jsou dvě různé věci.
13. 12. 2013 10:17
Re: Konečne
rycardo: nejde o to, že by se ti plašil předek. Typicky se to na rovince, nebo na výjezdu ze zatáčky projeví na klasické české okresce, která má "vysoký" střed silnice a nižší krajnice (v příčném řezu si představ oblouk) + když ta krajnice je rozbitá. Může být klidně sucho a na výjezdu ze zatáčky , nebo i klidně na rovince, při akceleraci, tak jak se tlumiče snaží udržet kolo v kontaktu s vozovkou a podle toho jak se jim to daří, nebo nedaří dochází k miniaturním ztrátám adheze a to opakovaně a ve velmi krátkých intervalech. No a samosvor ti zjednodušeně řečeno spíná/rozepíná, protože když kola v kontaktu s vozovkou jsou, tak není problém výkon přenést. No a když ti sepne/zavře se, tak na jednom kole máš skokově kroutící moment, který má snahu ti auto stáčet. Dnes elektronika hodně pomáhá tyto "skoky" ve změně charakteru vyhlazovat, ale pokud použiješ jednoduchý mechanický samosvor, máš pořád o "zábavu" postaráno. Nejde o to maskovat to. Jde o to udělat auto ovladatelnější. Krásně je to vidět u Subaru, když projedeš staré GT a následné STi, které dostalo diferenciály s "pomalejší" charakteristikou uzamknutí a následně v 2005 mezinápravové DCCD. Znatelný posun ve stabilitě auta. Když to přeženu, neříditelná bestie je ti k ničemu. Proto jsem i obecně proti slepé honbě za výkonem, protože pak se ti lehce stane, že papírově slabší auto drtí nějakého Goliáše, protože je ovladatelnější, stabilnější a více si s ním dovolíš. A je to i o naladění podvozku. Opět pocitově "měkčí" auto může fungovat lépe, než tvrdé žehlící prkno. Ano, samozřejmě záleží na podmínkách, kde jedeš, ale zde beru kontext třídy HH a jejich teritoria, tedy okresky.
13. 12. 2013 14:30
Re: Konečne
Takže mi má vyhovovat, že mi motor do řízení křičí? Je to nechtěný jev a správně by ho neměli maskovat elektronikou, ale měli by ho vyřešit na mechanické úrovni. Pokud by náhodou řízení skutečně něco komunikovalo, tak by ti to torque steer přeřval a věděl bys kulové. Nakonec je ale celkem jedno, jak toho dosáhli; hlavně, když to funguje. A v ST to nefunguje.
Avatar - white label
13. 12. 2013 14:42
Re: Konečne
Přesně tak: "Pokud by náhodou řízení skutečně něco komunikovalo, tak by ti to torque steer přeřval a věděl bys kulové."
16. 12. 2013 08:50
Re: Konečne
Hele to je přeci taky způsob komunikace. Víš, že přední náprava už vlivem přílivu výkonu na přední kola ztrácí adhezi. ;-) Asi takhle. ST jsem zkoušel způsobem, při kterým normální člověk zešediví. Auto se podle mě chovalo naprosto perfektně a dokázal jsem s ním být velice rychlý. Všechno fungovalo tak jak má, podvozek, motor, řízení, brzdy (jen ESP jsem si musel vypnout >:D) Je to ale jediný HH, který jsem kdy zkoušel (vyjma RS Fabky, kterou zas za takový HH nepovažuju). Nesnažím se tvrdit, že je to nejlepší auto na světě. Možná je GTI nebo R32 lepší svým jízdním projevem, ale ST funguje jako vyvážený celek a nenapadá mě nic co bych mu vytknul. Asi jsem málo vnímavý řidič nebo mám moc silný ruce, ale torque steeru jsem si fakt nevšim. Čímž se s váma nechci hádat, že jím ST netrpí, nejspíš jo, když mi to všichni svorně tvrdíte, ale mě to v jízdě na hraně evidentně nevadilo, když jsem to ani nepostřehnul.
Avatar - white label
13. 12. 2013 00:45
Re: Konečne
"Torque steer" není o tom, že se auto hrne ze zatáčky, ale zjednodušeně (lidově) řečeno - "tahání za volant", které se neprojevuje pouze v zatáčkách. Současný FocuST má sice obdobný systém, jako je koncernové XDS/XDS+, ale, když dva dělají "totéž", nemusí to být (v konečném důsledku) totéž...
12. 12. 2013 22:59
Re: Konečne
Sorry, ale 230PS na přední nápravě u GTI není absolutně nic extrémního. To, že to má samosvor je spíše marketingová záležitost. Dlouhé roky jsem jezdil s OI, která měla naprosto tragický podvozek, a ani u ní jsem nikdy neměl problém přenést na přední nápravu 200PS.

Opravdu si nedokážu představit, jak ti nové ST "rve ruky", nějaké řeči o Arnoldovi jsou skutečně úsměvné. Denně jezdím minulou generací se vcelku zásadní úpravou (450Nm) a jediný problém je pouze na II.RS tak do 3.500 ot. (60 km/h), kdy pustit na kola z minima naráz plný kotel je skutečně brutální a prostě znamená hrabání ... Ano, při blbnutí někde na parkovišti to člověk pozná, ale v normálním provoze je takových situací naprosté minimum. Od III-ky nahoru už s přenosem výkonu není žádný problém. A to na posilovači mám trvale režim sport (má ještě 2 citlivější).

Ale máš pravdu, proti "normálním" autům tam jsou výrazně vyšší síly, ale naprosto nic extrémního. Já dnes ty "normální" auta (které často můžeš řídit pomalu jedním prstem) hodnotím jako naprosto tupá a nekomunikativní ... Takže pokud jsi přesedlal z takového auta do ST, tak je jasné, ja pak hodnotíš auto, které si jde skrz výkon a fyziku viditelně "za svým" ...
12. 12. 2013 23:04
Re: Konečne
Vidím to podobně jako ty.
Avatar - white label
13. 12. 2013 00:59
Re: Konečne
Takže (aktivní) samosvor je u FWD s 230 PS spíš marketingová záležitost? To doufám nemyslíš vážně, to je hodně špatný příklad "marketingové záležitosti". Co potom dělá samosvor třeba v minulém CRS Cup s pouhými 200PS (navíc atmosferickými)? Taky marketing?
Podle toho, co píšeš jsi FoIIIST zatím neřídil, takže se logicky nemůžeš divit, že si případné souvislosti s jeho řízením (zatím) nedokážeš reálně představit, podobně jako třeba já, když jsem zatím řídil pouze starší FoII ST/RS. ;-)
Avatar - iudex
13. 12. 2013 10:01
Re: Konečne
230k GTI nie je nič extrémneho - a práve v tom je pointa! Povedz mi teda, prečo GTI s podpriemerným výkonom (medzi dnešnými hothečmi jeden z najnižších) má takú dynamiku a prečo poráža v porovnávačkách či na okruhoch aj silnejšie autá? Okrem iných faktorov (napr. relatívne nízka hmotnosť) je to najmä ten progresívny samosvor, ktorý dokáže maximálne zefektívniť prenos výkonu na vozovku. Takže tam, kde HH s otvoreným difom efektne, ale neefektívne preklzuje (alebo elektronicky škrtí výkon na niektorom kolese) a rve volant, GTI maximálne efektívne prenáša stále 100% výkonu na kolesá. Elektronicky riadený diferenciál GTI perf. žiadny výkon neškrtí ani nepribrzďuje koleso, ale prenáša výkon na koleso s lepšou trakciou. Preto má "len" 169 kW GTI dynamické parametre 250/6,4, dá Nordscheife za 8:29 min, či poráža Focus ST vo väčšine porovnávačiek.
Avatar - woody-alien
13. 12. 2013 11:00
Re: Konečne
A k tomu všemu je GTI Performance skvěle ovladatelné i pro amatéry, a to v rychlostech (zejména v zatáčkách), z kterých se ježí chlupy na zádech. ;-) Někomu možná dělá dobře krotit neurvalou bestii, já zase musím smeknout před tím, kam VW dokázal GTI posunout s relativně skromným výkonem a náhonem na předek.

Dnes ráno jsem neplánovaně krotil utrženou 2,5 tunovou zadokolku (naprosto nezřetelné náledí na cca 50m nového asfaltu na výjezdu ze zatáčky, kde mám ve zvyku podřadit a šlápnout na plyn) a znovu jsem si ujasnil, že raději piluju čistou stopu. >:D Ale horká chvilka to byla, naštěstí jen v nějakých 60 km/h. Třikrát jsem to srovnával než se konečně chytila. Jo, když už Hyundai udělá zadokolku, tak je to ostrý nářadí. >:D
Avatar - iudex
13. 12. 2013 11:49
Re: Konečne
Bezpochyby, poctivá kórejská stará škola (zadokolka, žiadne ESP) je úplne najviac! >:D >:-[]
Avatar - woody-alien
13. 12. 2013 12:31
Re: Konečne
Absence ESP je u takového auta základem zábavy za volantem. >:D Vždyť už ten JEDEN airbag je pro měkoty. :-)
13. 12. 2013 15:22
Re: Konečne
Přijde mi, že jsi ještě s autem s citelným torque steerem nejel. A aktivní diferenciál ti pomůže přenést sílu v zatáčce. Když nemáš síly na rozdávání, určitě ti bodne, že ji dokážeš lépe využít.
12. 12. 2013 11:24
Re: Konečne
Přesně tak. Bude VAQ, či nebude, to je otázka. Ještě bude zajímavá otázka cena, s takovou porcí koníků.
Avatar - iudex
12. 12. 2013 11:48
Re: Konečne
Ja verím, že Cupra nebude cenovo vyššie, než GTI Performance. Keby nebola pre mňa prišla Cupra neskoro, určite by som o nej uvažoval.
Avatar - Magister
12. 12. 2013 11:55
Re: Konečne
Já bych jí viděl právě mezi Golfem GTI a Golfem R.... u nás cca 700 - 750 000. Ale uvidíme.
Avatar - woody-alien
12. 12. 2013 13:10
Re: Konečne
Jsou to jen domněnky, ale GTI nasadilo laťku hodně vysoko, resp. cenu docela nízko. A podle mého, aby za Seat byť výkonově vyšponovanej mohli chtít víc, museli by ho aspoň nacpat výbavou.
Avatar - Ham.
12. 12. 2013 13:18
Re: Konečne
Stačí se podívat do toho dánského ceníku a je všechno jasné jak technicky, tak cenově. Cena GTI je v Dánsku:
457k 6MT, 482k 6DSG, 477k 6MT Perf., 502k 6DSG Perf.

Cena Cupry je:
422 6MT a 436k 6DSG

Vše v dánských korunách.
Avatar - iudex
12. 12. 2013 13:27
Re: Konečne
No ak by ten pomer cien bol aj u nás, to by bolo výborné: GTI Perf. je u nás 27780 eur, teda Cupra by mohla byť 24580 eur, čo by bol s prehľadom najvýhodnejší hotheč na trhu. Ale v tak optimistickú cenu skôr neverím.
Avatar - iudex
12. 12. 2013 13:35
Re: Konečne
P.S. Snažil som sa v tom dánskom katalógu dopátrať, či Cupra má samosvor, ale v tej hatlanine som tam nič podobné nevyčítal >:-[] : [odkaz]
12. 12. 2013 13:48
Re: Konečne
Tak za tu cenu je to celkem nepravděpodobné. V předchozí generaci ostatně hnali na přední nápravu až 228 kW (a nic jiného než otevřený myslím nemontovali).
Avatar - iudex
12. 12. 2013 14:04
Re: Konečne
Tiež myslím, že takáto nízka cena vedie skôr k záveru, že tam ten VAQ nebude. To by ale Cupre dosť podrazilo nohy a stratila by šancu na nejaký útok na trón predokolkových HH. ;-\
12. 12. 2013 15:03
Re: Konečne
Vem si, že A3 doteď nemá dvoulitr v nabídce. Je až S3. Což je trochu zvláštní. Podle mne chtějí nechat GTI volné pole působnosti. Cupra s nižší cenou, stejnou technikou, možná lepší výbavou a výkonnějším motorem by GTI ztížila život, asi ne zrovna nejméně. V tom balíčku nemůže být všechno. A řekl bych, že vyšší cena by nebyla moc dobře průchodná.
Avatar - Ham.
12. 12. 2013 15:10
Re: Konečne
V západní Evropě je Golf cenově nad Leonem víc než tady na východě takže cenu tady tak optimisticky pod Golfem nečekám. V ceníku samosvor není ani ve standardní ani v příplatkové výbavě.
Avatar - woody-alien
12. 12. 2013 13:15
Re: Konečne
Přesně. Samosvor je otázka přímo kardinální, bez něj by těch 280 koní mohlo být jen samoúčelnou atrakcí. Že v GTI Performance funguje výborně už víme, takže by byla škoda ho nevyužít i pro Leona.
13. 12. 2013 06:09
Re: Konečne
Nejen samosvor, ale i adaptivní tlumiče. Už FR je na našich cestách občas tvrdší než by to chtělo, sedí sice fantasticky, ale na boulích a dírách už to není ono.
Avatar - woody-alien
13. 12. 2013 11:10
Re: Konečne
Hned jsem si vzpomněl na ty tvoje krásný osmnáctky (míněna kola, do tvých "bokovek" mi nic není >:D ) a že si zmínil, že už je to dost tvrdý. No a tohle bude na 19", čili DCC bude nejspíš nutnost.
12. 12. 2013 11:02
Super stroj! A bez elektrické parkovací brzdy!
Tak tento Leonek bude opravdové pošušňáníčko! A na rozdíl od nejnovějšího Golfu GTI nebude zprzněný elektrickou parkovací brzdou! :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
7
12. 12. 2013 11:55
Re: Super stroj! A bez elektrické parkovací brzdy!
Někdo řeší diff, někdo řeší tahání za klacek. >:D >:D Zkus hádat, co bude pro úspěch tohoto Leonu důležitější, jestli plakát, nebo jízda.
12. 12. 2013 13:30
Re: Super stroj! A bez elektrické parkovací brzdy!
Řekl bych, že Seat spoléhá spíš na jízdu ;-)
Avatar - white label
12. 12. 2013 22:47
Re: Super stroj! A bez elektrické parkovací brzdy!
Tak to by byla změna proti minulosti, kdy ve srovnávačkách hh pravidelně celkově nestačil na motoricky slabší GGTI.
12. 12. 2013 22:19
Re: Super stroj! A bez elektrické parkovací brzdy!
Musím souhlasit. Mám pocit, že už delší dobu existuje svět internetových diskuzí a svět showroomů. Viz případ nové 911ky (991) a jejího elektrického posilovače řízení. Zajímalo by mě, kolik majitelů vůbec pozná rozdíl oproti 997...
12. 12. 2013 23:59
Re: Super stroj! A bez elektrické parkovací brzdy!
Tak rozdíl by měli poznat. Ale rozhodně si nebudou stěžovat všichni. Nešlo jen o změnu posilovače, chtěli i změnit charakteristiku - odstranit právě to, co někteří mají rádi. Těm se nezavděčí.
Avatar - white label
12. 12. 2013 22:49
Re: Super stroj! A bez elektrické parkovací brzdy!
:yes:
12. 12. 2013 13:29
Re: Super stroj! A bez elektrické parkovací brzdy!
Přesně tak. Asi Španěláci pochopili, že el. parkovací brzda je krok zpět nikoliv kupředu ;-) :yes:
12. 12. 2013 12:25
super
Tak konečně by koncern tímto autem měl ukázat, proč tam seata má. Seat si to určitě zaslouží, protože jeho role v koncernu má být designová a sportovní pro volný čas a zábavu. Bylo by fajn, aby Seat tím leonem ukázal, že to tak opravdu je a že tam není jen do počtu jako páte kolo u vozu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
12. 12. 2013 13:31
DCC
Čert vzal výkon, ale ten adaptivní podvozek by se do RSka hodil...
Rozbalit vlákno
0
12. 12. 2013 17:24
Cupra ST
Cupra ST - výborně !!!
Rozbalit vlákno
0
12. 12. 2013 19:57
a haldex?
280 koni bez 4x4? Uz Scirocco R malo problem s 265 k...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - CHerokee
12. 12. 2013 20:16
Re: a haldex?
Právě... taky jsem zvědavý...
12. 12. 2013 21:17
Re: a haldex?
Jak jsem už napsal, předchozí generace měla až 310. Na předku. Bez špéry. Takže nic nového. Uvidíme, jak se s tím popere.
Avatar - Ham.
12. 12. 2013 21:18
Re: a haldex?
Souhlas, jakmile se výkon blíží třístovce tak je vhodné RWD nebe AWD. Navíc když AWD je v koncernu k dispozici.
Avatar - Brandon Walsh
13. 12. 2013 06:40
Re: a haldex?
AWD by mala mat cupra r, nechame sa prekvapit no ja uz teraz mesacne odkladam nejake to euro >:D :yes:
Avatar - Jenik3
12. 12. 2013 21:35
vytecny motor
K tomuto autu mam jedine. Fascinuje me, kam az se da vytahnout vykon z benzinoveho dvoulitru. Pres 200Kw je vytecna hodnota, ktera mi imponuje. Musi to mit zatah jako bejk.
Klobouk dolu pred konstruktery motoru.
Sic nevim, k cemu je takovy vykon v EU dobry (emise, emise a jeste jednou emise), ale nemecke dalnice zatim jeste umoznuji projizdku.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - curwasportiva
13. 12. 2013 04:20
Re: vytecny motor
No a ted si predstav, ze takove Subaru vyrabi dvoulitry s vykonem presahujicim 300 koni az peknou radu let ;-)
13. 12. 2013 08:27
Re: vytecny motor
Limitované edice. Zas tak běžné to není.