A já jenom kolem. Jen mě trochu překvapila ta Benzina v Bruntále. Chtěl jsem si po roce našepovat svých pár litrů benzínu a jsem na vážkách, páč jsem chtěl Vervu a jeden Bruntál jim zkazil pověst >:D
By mě zajímalo, jak je na tom Benzina (Verva diesel) hned vedle, páč tam tankuji a poslední dobou nic moc. Tak jsem naposled 2x tankoval u Agipu (za tunelem) a auto si chrochtá jak dřív.
Beru Vervu diesel většinou na D5 (Rudná nebo poslední Benzina před hranicemi) a spokojenost. Když jsem v Německu dotankoval Shell V-Power diesel šla spotřeba nejméně o půl litru nahoru a ani u vychvalovaného Aral Ultimate diesel jsem proti Vervě nepzoroval zlepšení (vše je nicméně subjektivní - podle palubního počítače a maximální rychlosti s plynem na podlaze).
V zimě beru dost často i OMV ale nedávno, když auto stálo celý den venku na otevřeném prostanství v -10ti a pak jsem jel v tom mrazu 130 po dálnici, začalo to kuckat, takže jsem přešel rychle zpět k Benzině.
Len by som rád vedel, či taká kontrola dokáže zistiť aj to, či a ako sa vykonáva údržba a čistenie a odkaľovanie nádrží. Niektoré malé pumpy na to kašlú, a keď im hladina klesne k minumu, tankuješ už pekné svinstvo...
Vesele se tomu říká "Společenská objednávka" - rozuměj "Politická objednávka" ;-) .Ptej se zainteresovaných nejen ve sněmovně,atd.Tahle vědomá(ne,že by o tom hlavy pomazané nevěděly) legislativní impotence se projevuje v mnoha oblastech - např. nebyl nikdo za spoustu let schopen nakoupit v odpovídajícím počtu mobilní vážní stanice pro eliminaci provozu přetížených vozů nákladní a kamionové přepravy -> je přece jednodušší praktikovat podobný recept,jako u těch čerpaček.Ke všemu-co si budeme povídat,sanace se platí z rozpočtu,z daní a je tu konečně i další možnost,jak roztočit ne jednu kačku tím správným směrem...Jsme v Čechách pánové,tím je řečeno vše.
Suverénně nejlevnější síť ONO je tam jenom jednou, což je podle mě ještě docela dobrý výsledek. Čekal bych to horší. To Falco neznám, ale se teda divím, že ta firma ještě funguje...
Taky bych řekl :-)
Jednou sem ONO na doporučení zkusil, když je to tak levný...
Výsledek byl, že 98čka ONO jela citelně hůř než potom natankovaná 95 Shell. 8-s
A pritom se u naturalu jedna o stejny benzin, od stejne rafinerie, dovezeny stejnou cisternou >:D Nejaky redeni v takovym prodanym mnozstvi neprichazi v uvahu - maximalne tak u nafty, ale kontroly COI nic takovyho neprokazaly (coz sice nemusi byt smerodatny, podplatitelnej je kazdej, ze...). Ze by dovazeli palivo ze zahranici a sidili stat na dani - i to je mozny, ale to by musel byt kseft na vysokych mistech, aby na to celnici nebo soudruzi z bernaku neprisli (ale opet muze platit, ze kdo maze, ten jede). Spis si myslim, ze Natural98 se tolik neprodava a tak mohl byt natankovany benzin uz starej...
Jinak nizkej bod vplanuti u nafty muze byt zpusobenej dopravcem - do cisterny od benzinu se naleje nafta a je to.
Mimochodem, ja tankuju u Ono pres 2 roky. Nikdy jsem nezaznamenal ani pokles vykonu nebo problemy s cukanim nebo zvysenou spotrebu (ta je primo zavisla na profilu a delce trati a vaze moji pravy nohy) >:D Samozrejme jsem zkusil natankovat zazracny benziny od Shellu nebo od Benziny. Nejak mi to nic neprineslo krom o 12% vyssi ceny. To uz radeji natankuju ctvrt nadrze E85 - s kompresi naseho trilitru temer 11:1 uz to muze mit trochu smysl (ackoliv financni uspora nebude skoro zadna).
Za ty častější kontroly jsem rád (pokud kontrola samotná nezastaví chod pumpy, ale pochybuju), ale když už prochází ten zákon o pohonných hmotách, tak by třeba mohli poslanci zrušit biosra*ku v něm. Babiš by to nějak přežil.
Takže zase příkazy, zákazy, pokuty. Jedincům ducha chabého stále nedochází, že zveřejnit tento seznam znamená pro firmu Falco II v této podobě konec. Na co pokuty. Dál by tam tankoval palivo jenom úplný trouba. A je to jeho problém. Když mě někde šidí, tak tam nebudu dále nakupovat. Hlavně víc kontrolujte a zveřejňujte. Veř tomu, že neviditelná ruka trhu si v pak opravdu poradí sama.
Kdo neví, nezná, nečte a nezajímá se, jiný osud nezaslouží. Pokud je osoba schopna udělat zkoušky na řidičák má být schopna si zjisti základní informace o výrobcích, které používá. Čím dál víc nesnáším tyhle ( nepíšu o Tobě) polodementy, kteří si bez vrchnosti neví rady.
Máš recht,tento liberalismus bych rozšířil např. o léčiva,a na co vlastně nějaká ČOI,nebo zkušebna jakéhokoliv druhu - každý chodil do základky,fyziku,chemii a biologii měl,tak o co go,ne?Na co spoustu dalších věcí - dejme tomu volný průchod.Ještě bych zrušil minimálně tento stát(na co je mě,když se zařídím),nastudoval mezinárodní právo a natlouk cedule u zahrady s nápisem:Tady je Krakonošovo...
JJ, zaplati pokutu a za par dni to ma zpatky. Pokuta ma byt takova, aby se to fakt nevyplatilo. Nebo spis zakaz cinnosti na nejakou dobu, pak znova prezkoumat palivo a povolit dalsi provoz.
Kdyz nam muzou davat za penize sracky, muze se s nima nakladat stejne. Musej se naucit vydelavat poctive.
PS: Tesco opava- nejhorsi nafta, kterou jsem kdy bral, cukalo to jako krava (mel jsem v6 tdi).
Kdyz si oddelate motor nebo turbo, kdo vam to nahradi?
Když lidi ty „***“ za ty peníze dobrovolně kupují, tak proč by je neprodávali. Což, ale platí o všem. Nejen o palivech. Holt, někdo, před každým tankováním vždy přemýšlel, přemýšlí a přemýšlet bude. A někdo musí mít, u sebe, neustále nějakého průvodce, ve kterém se dočte, zda-li tady natankovat smí nebo ne.
No....co jsem googlil tak jsem zjistil, že třeba ten nízký bod vzplanutí vzniká přepravou paliva ( lehlé naředění nafty benzinem) a nemá žádný vliv na provoz vozu a jsou za něj také dost vysoké pokuty...
Takže ta tabulka je moc pěkná, jen by k těm hodnotám redakce auto.cz mohla přidat nějaké vysvětlivky,...
Tankoval sem pravidelně u nás na Shell-ce, mám to kousek a člověk tak nějak důvěřuje renomované značce. S Rendlíkem sem nikdy neměl problém respektive sem nezaznamenal pokles výkonu nebo něco jiného. Ale běda jak sem natankoval benzín do malucha! Na tom nízkým objemuje cítit každá změna. Ve vysokých otáčkách cukánání, vynechávání a ztráta výkonu. Následovalo tisíce konspiračních teorií proč. Seřízení karburátoru, kontrola palivové soustavy, výměna filtru, svíček, kabelů a já nevím co ještě a nic, pořád to stejný. Ve výsledku stačilo natankovat na jedné vesnické benzince a auto jelo jedna báseň. Takže Shellku objíždím a pokračuju o dva km dál na Benzinu kde mají většinou vyšší ceny, ale zatím nebyl problém.
Škoda, že tě ta vesnička nenapadla dřív :-) . Mně by to možná taky chvíli trvalo. Ale teď si to snad budu dostatečně dlouho pamatovat >:D . Jakmile začne kukckat - hurá na vesničku! ;-) .
Vzhladom na techniku malucha... neublizil mu nahodou vysokooktanovy bezolovnaty benzin (na jeho kompresne pomery)? Predsa len, ten motor bol stavany na nie prilis kvalitny special.... :-) Co je presne to, co si mohol natankovat ve vesnicce.
V čechách je celkom bežné a všeobecné známe, že Shell v Čechcách nedosahuje medzinárodnej kvality. Z nepochopiteľných dôvodov. :-| Na Slovensku je to úplne v pohode a bez problémov. Tankujem V-pover diesel a mám vyskúšané, že šetrí okolo pol litra na 100 oproti bežnej nafty. Českým pumpám sa všeobecne vyhýbam a snažím sa tankovať len na SR, lebo tu máte pochybnú kvalitu aj u známych značiek ;-\
Zavidim Vam Cechom ze vasa OI teda (COI) sa takto venuje pumpam. U nas na Slovensku som sa snazil najst podobne informacie,ale nic som na strankach SOI nenasiel.
Palec hore,paci sa mi ze sa vasa OI takto snazi!
Hm, zajímavá zkušenost. Máme i s kolegy a známými opačnou - když byl nějaký problém s naftou, vždycky byla od "značkové" pumpy.
Dlouho jsem Onu nevěřil, pak jsem si uvědomil, že tam vidím neustále tankovat taxikáře a taxikáři by si přeci zprávy o nekvalitní naftě mezi sebou rychle předali.
Od té doby, už asi šest let, tankuji na Ono, vyjezdil jsem na jejich naftu do mrtě jedno auto a vyjíždím druhé a naprosto bez problémů.
Subjektivně jede auto líp, než na různé Vervy a V-Powery.
Záleží taky, jakým autem jezdíte. Třeba do starého Mercedesa můžete lít řepkový olej z Tesco a pojede. Zkuste si natankovat něco podobného třeba do common railu a je čas udělat vstřikům pá-pá...