Aspon, ze je na co se vymluvit >:D Nazasahla spise, jak by rekl nas nejslavnejsi ekonom Venca K, neviditelna ruka trhu a ty sragory uz lidi nechtej tolik kupovat? Rekl bych, ze je to zlomove obdobi, kdy uz pocty vyrobenych kusu za rok budou jen klesat. Neni proc truchlit, dalsim domacim automobilkam poctu zase porostou.
Vidim to obdobne. Kdyby na domacim trhu nedrzeli nesmyslne vysoke ceny proti "zbytku sveta", mohli spis delat mimoradny smeny, ale kdo chce kam, rozbije si hubu sam...
Finančná kríza,to je pekná výhovorka. Niektoré automobilky sa jej dokázali vyhnuť ,či už znížením cien alebo akčnými modelmi.
A čo je pre automobilku výhodnejšie ,ked zníži cenu o pár tisíc alebo ked nepredá nič?
Musim se smát jak si někdo myslí že když je Škoda Česká musí tu mít i nejnižší ceny. Neni k tomu žádný důvod, aut prodá i tak dost. Protože i ted má u nás mnohem větší tržní podíl než je normální.To že se bude snižovat je jen cesta do normálu. U Škody nejsou blbci, montují auta už v Číně, Indii, Rusku, na Balkáně. A daří se jim víc než dobře. Mimochodem, zajímalo by mě kdo z vás tady by si nechal dobrovolně snížit plat jen proto že třeba v Bulharsku za tu samou práci platí mnohem mín. Až budou MUSET znatelně snížit ceny udělají to. Zatím neni důvod.
Jo. To jsi predvedl primo modelovy priklad uvazovani vedeni koncernu. Protoze oni takto uvazuji, tak se jim dari dobre - a protoze se jim dari dobre tak rusi smeny. Proste to logicky navazuje, pricina - nasledek.
No, ono zrušení směn a nevyrobení 2500 aut už není zanedbatelná záležitost a lze celkem s jistotou předpokládat, že to vyvolá reakci, nemluvě o tom, že by se situace mohla opakovat, reakci ve smyslu snížení cen, marketing to přežvýká a tak do měsíce dvou, nejspíš při příležitosti zvěřejnění cen faceliftu octavie tu budou nové upravené a zákaznicky více friendly ceny. Jakékoliv snížení obchodní marže je vždycky menší ztrátou než ztráta plynoucí z fixů a režií, které zůstávají provozu (továrně) podobného rozsahu při přerušené výrobě.
no nevím, ale dobrý obchodník by se snažil tak vysoký tržní podíl udržet (stačilo by prodávat tak levně jako v německu, slovinsku, dánsku), špatný si řekne je dost vysoký tak dám vysoké ceny. bylo hodně lidí, kteří ani nepřemýšleli nad tím, že by jejich nové auto mohlo být jiné než škodovka. teď jich lavinovitě ubývá a už se to nikdy nevrátí.
Proč by nemohla Škoda zlevnit a zároveň nechat platy na stejné úrovni,nebo vyšší.Zdravá společnost se snaží vyrábět kvalitněji a větší množství při menších nákladech.To ovlivňují výrobní a vývojové technologie.Jestliže Škoda by kvůli zlevňování musela snižovat platy,není asi něco v pořádku.
Nižší ceny při srovnatelné kvalitě není totiž jen podbízení,je to ukazatel zdraví firmy,její potenciál do budoucna.
S platama ve škodovce to taky nemělo nic společného. Myslel jsem to tak že nikdo se dobrovolně nevzdá vyššího zisku když nutně nemusí. Nebo tobě neni hloupé že za stejnou práci chceš víc než třeba ten Bulhar? Neni. Mě taky ne. Je to otázka trhu. Škodovce to v tuzemsku vycházelo, třeba to ted končí. A třeba taky ne.
Optimalizací technologií mužeš dosáhnout i vyššího nebo stejného zisku.Omlouvám se ten jsem v předešlém textu neuvedl.
Stačí srovnání běžně dostupných informací o výrobě a vývoji u jednotlivých automobilek,aby jsi věděl jak na tom jsou.Když máš přístup přímo do více firem,je to ještě jasnější.Jen to chce při provnávání odhodit veškeré předsudky,zaujatost a nadržování,zkrátka zachovat objektivitu.
Tak s tím souhlasím,ale je to spíše pro krátkodobou prosperitu.Z dlouhodobého hlediska vytěžíš více když ti neklesá tržní podíl.Ztrácet zákazníky a chlácholit se žejich mám beztak moc,není podle mého gusta.
Já vim co myslíš, a souhlasím. Ale na tuzemském trhu by si Škodovka neudržela stávající podíl tak jako tak. A na ostatních trzích prodávají za konkurenceschopnou cenu, tam problem neni. Mrkni kolik stojí golf ve státech, a nevěřim že na něm tratěj. Prostě to tu šlo tak se to dělo. Auris dnes stojí co Kia, to neni jen silnou korunou. Prostě lidi už to nebaštěj nikomu a to je dobře.