Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda: Jak se testovala nová auta v roce 1982? (video)

Mladoboleslavská automobilka má za sebou dlouhou historii a i v nedávné minulosti bylo třeba své výrobky náležitě propagovat.
Zpět na článek
30. 11. 2011 17:38
30. 11. 2011 19:47
30. 11. 2011 23:08
30. 11. 2011 20:07
30. 11. 2011 18:15
30. 11. 2011 18:26
30. 11. 2011 18:35
30. 11. 2011 19:01
30. 11. 2011 19:11
30. 11. 2011 19:56
30. 11. 2011 18:55
30. 11. 2011 19:25
30. 11. 2011 19:48
30. 11. 2011 19:50
30. 11. 2011 20:26
30. 11. 2011 20:30
30. 11. 2011 20:40
30. 11. 2011 20:51
30. 11. 2011 20:54
30. 11. 2011 21:06
30. 11. 2011 21:10
30. 11. 2011 21:45
30. 11. 2011 21:57
30. 11. 2011 22:30
30. 11. 2011 22:35
1. 12. 2011 17:52
1. 12. 2011 17:59
30. 11. 2011 20:40
30. 11. 2011 20:46
30. 11. 2011 20:50
30. 11. 2011 20:54
30. 11. 2011 21:04
30. 11. 2011 21:06
1. 12. 2011 10:31
30. 11. 2011 21:00
30. 11. 2011 21:08
30. 11. 2011 21:11
30. 11. 2011 21:10
30. 11. 2011 21:25
30. 11. 2011 21:30
30. 11. 2011 21:13
30. 11. 2011 21:18
30. 11. 2011 21:34
30. 11. 2011 21:44
30. 11. 2011 22:00
30. 11. 2011 22:19
1. 12. 2011 00:00
1. 12. 2011 16:12
1. 12. 2011 18:15
1. 12. 2011 21:06
2. 12. 2011 01:55
30. 11. 2011 23:43
1. 12. 2011 09:21
1. 12. 2011 20:57
30. 11. 2011 23:33
1. 12. 2011 09:40
2. 12. 2011 17:31
3. 12. 2011 11:25
1. 12. 2011 11:14
3. 12. 2011 14:35
26. 4. 2012 16:35
30. 11. 2011 17:38
Pekná téma
Články tohto typu sa mi páčia. Tak ma napadá, zaujímavé by bolo spraviť občas redakčný test nejakého auta z dôb minulých. Wartburg 353, Dacia 1310, Lada, Trabant, Škodovky s motorom vzadu, Moskvič, Volga...určite sa niekde nájdu staré články o týchto autách, aj testy, a možno sa aj medzi čitateľmi auto.cz nájde niekto, kto vlastní také auto a bude ochotný s redaktormi taký test urobiť...
Mohlo by to byť zaujímavé a podnetné na diskusiu. :yes:

Tiež by potešilo viac fotiek a hoci aj zoznam tej príplatkovej výbavy pre Škodovky na anglickom či inom zahraničnom trhu...
Rozbalit vlákno
9
30. 11. 2011 19:47
Re: Pekná téma
Klaudie, v článku o historii 105/120 jsou zveřejnitelné fotky, které jsem měl v době psaní k dispozici. Plánuju si v nejbližší době dokoupit v antikvariátu nějaké ty manuály. Seznam britské výbavy by byl velmi zajímavý, to souhlasím. Narážel jsem ve svém komentáři hlavně na litá kola a spoilery, které nabízeli západní dealeři (nejen britští). Nějaký srovnávák by také nebyl od věci, ale většinu čtenářů zajímají hlavně nová auta.
30. 11. 2011 21:15
Re: Pekná téma
Za nějaké historické testy se taky přimlouvám.
Na jaře jsem ochoten poskytnout k testu AR 164 Q4, když bude zájem tak SZ. :-) Třeba jen pro srovnání, kam a jestli vůbec se vyšší střední za těch dvacet let posunula... :-)
Avatar - gld
30. 11. 2011 23:08
Re: Pekná téma
Taký test by som si rád prečítal. :yes:
1. 12. 2011 23:13
Re: Pekná téma
Tak to já bych mohl poskytnout Sierru ročník 89 s poctivými 130 tkm,stav jako právě koupená v autosalónu.STK bez jediné závady.Mám ji uloženou ve stodole,plánuji ji vytáhnout tak za 10 let.Samozřejmě tak 2x ročně s ní ujedu nějakých 10 km,aby "nezaschla".
1. 12. 2011 07:41
Re: Pekná téma
:-) :yes:

Čo sa článkov týka, tak namiesto piatich desaťriadkových správičiek o ničom by viac potešil jeden fajn retrotestík. A určite nie iba mňa. Je to iné ako Veteran club, pretože taká jazda je maximálne autentická. ;-)
30. 11. 2011 20:07
Re: Pekná téma
[odkaz] ;-)
Avatar - PlumJelinek
30. 11. 2011 18:15
Výbava
Tyhle pohledy do minulosti mě baví ;-) Zajímalo by mě, jak bylo v článku nakousnuto, příklad nějaké výbavy, která se dávala pouze do exportních modelů řady 105/120, případně kdyby byly i nějaká ta fota? :-) Někde jsem četl, že na to byly podobně i Favority a Felicie co se výbavy týče, např. do Favoritů pro některé exportní trhy se dávaly komfortnější sedačky a lepší výbava zahrnující třeba i el. ovládání oken, u Felicií se pak pro export vyráběl i stupeň výbavy SLX, zatímco u nás byl nejvyšší GLX.... Tohle je ale všechno, co vím, nevěděl by někdo o bližším infu, případně i nějaké ty fotky, videa? Ale to už bych chtěl asi moc, což >:D
Rozbalit vlákno
8
Avatar - twistedTSD
30. 11. 2011 18:26
Re: Výbava
Tak to by mě také zajímalo. :yes:
Avatar - Special-line
30. 11. 2011 18:35
Re: Výbava
Tak ono je toho hodně a sám bych to z hlavy ani nevyjmenoval. Ale bylo hodně vývozních Škodovek a Rapidů v různých úpravách, spoilery, sedačky, el. okna, karburátory, výfuky, vačkové hřídele atd. To bylo prakticky vše v režii místních dovozců. Z výroby toho myslím moc nebylo, jen úpravy pro extrémní klimatické podmínky (chladiče, olejové vany). Do Kanady se montovaly plastové nádrže, katarakty a neřízené katalyzátory. Verze 135 GLi Rapid, 135 RiC jednobodové vstřikování Bendix, řízený katalyzátor.
U Favoritů to bylo myslím u dovozců podobně. Po revoluci se rozšiřovala výbava i u nás. Na vývoz byly podle mě jen el. okna, které se asi u násv originálu neprodávaly. Někteří Němečtí dealeři měli údajně licence na montáž klimatizací do Favorita. Montovaly se sedačky pravděpodobně Recaro s integrovanými opěrkami hlavy, ne moc lákavého vzhledu podle mě jen na vývoz.
U Felicie, už se ty výbavy asi tolik nelišily. SLX podle mě neměla nic navíc co by se u nás nedalo dokoupit - Airbagy a tak. Ale nemám přesné výčty výbav. Na rozvojové trhy se montoval karburátor. Sedačky Recaro hodně podobné tu myslím taky byly. Něco lze najít i v návodu k obsluze jako třeba zvukový signál při překročení rychlosti 120 km/h.

Je to hodně složité a nejde to celé obsáhnout, rozdíl je co se montovalo z fabriky a co montovali dovozci. Na každý trh jdou vozidla v jiných výbavách a konfiguracích.
Avatar - Mikesus
30. 11. 2011 19:01
Re: Výbava
Jenom poznámka k tomu favoritu. Pamatuji, že táta kupoval formana v roce 94, jeden z posledních v republice. Nebyla to exportní verze, tuším jmenovala se comfort line, a elektrická okna vpředu měl. Byly s nim tedy pořád problémy, ale na to auto rád vzpomínám.
Avatar - Special-line
30. 11. 2011 19:11
Re: Výbava
Ano, napsal jsem to špatně. Vím že i některé modely Solitaire el. okna vpředu měly. Jen jsem nevěděl jestli to bylo montováno z fabriky nebo prodejcem (což není žádná výjimka u nás se taky montuje do nových Hyundaiů vyhřívání sedaček které originální není atd.)
Avatar - Ronault.
30. 11. 2011 19:56
Re: Výbava
Tak o těch el. oknech jsem neslyšel, resp. jsem ještě takového Favorita nenašel, co by ho měl. Ty Formany s klimatizací jsou v bazarech občas k mání. Dlouhou dobu se jeden za 30t nabízel v Silver Linu.

Hodně zajímavé bylo el. sklápění sedaček. Škodovka to brala od Tatry a dalo se to snadno namontovat i do Favoritu. Asi před rokem a půl to někdo dražil na Aukru, bohužel cena se vyšplhala tak vysoko, že to bylo nad mé finanční možnosti.
Avatar - R32
30. 11. 2011 19:25
Re: Výbava
Nakoniec keď sa na to pozerám netrebalo až tak veľa a (na vtedajšiu dobu) mohla aj Škoda vyzerať ako tak k svetu. Oproti tomu čo sa predávalo tu a aké "doplnky" sa tu dali zohnať je to iná galaxia.... :-)
30. 11. 2011 19:48
Re: Výbava
Britská LSE s vinylovou střechou....!
30. 11. 2011 19:50
Historie 105/120
pro všechny ještě jednou: [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
30. 11. 2011 20:48
Re: Historie 105/120
Aleši, na ty filmy jsem se chodil dívat do kina v muzeu Škodovky, tehdy jsem tam byl přes týden na intru a občas jsem tam odpoledne zašel. Těch filmů tam promítali celou řadu a tento byl mezi nimi. To muzeum bylo v takovém patrovém pavilonu kousíček pod Výstavištěm (park v Ml. Boleslavi). Později to muzeum přesunuli pouze do přízemí a v patře byla prodejna (škodovek). Teď v tom pavilonu sídlí exportní oddělení.
30. 11. 2011 20:26
MINULOST
Jo, tohle už je minulost. Stopětka byla širší (nejen motoristické) veřejnosti představena na Libereckých výstavních trzích na jaře 1977. Ty trhy, to byla v roce vlastně jediná naděje, jak sehnat bavlněný tričko či spodky. A právě tam, mezi podprsenkam a nočníma košilema trůnila brčálová stopětka... s do strany pozvednutým víkem kufru. Na ty podprsenky koukaly ženské a u auta po sobě lezli chlapi... auto snů, neskutečný dělo.

Model vybavený na Západ, tedy exportní kousek se dal v republice sehnat výhradně v tůzu, tedy Tuzexu. Na Bílé hoře v Praze byl za plotem právě ten auto-tuzex. To bylo místo, kde jsi mohl vidět přes díru v plotu Fiat Punto, Renaulty, občas Volvo a escorty. Čas od času se nezdařilo vyvézt nějakou Škodu a ta skončila v tom tuzexu. Stodvacítka měla například krásný volant (s velkým středem) který ti závidělo každé parkoviště... Jasně, musel jsi mazat, abys tuhle krásku dostal. Musel jsi hodně mazat... a také sehnat bony. Film Bony a klid jsi snad viděl...
Rozbalit vlákno
41
Avatar - Ronault.
30. 11. 2011 20:30
Re: MINULOST
Jsi si jistý, že v Tuzexu si kupoval Fiat Punto, opravdu? Ono se totiž začalo vyrábět až v roce 1993 a to by ses tedy dospustil velké chyby, i když vím, že bazalkáře nemáš vůbec rád, tak takové základní znalosti by to chtělo... A nebo jsi prostě zaměnil Punto a Uno, to bylo tuzexové zboží, vyhledávané..
30. 11. 2011 20:40
Re: MINULOST
Eh, samozřejmě - UNO. Uno bylo neskutečný dělo, to byl sen každýho zde v té době. No a pak hlavně Escort... modrého mě Zagorka... :-)
Avatar - Ronault.
30. 11. 2011 20:51
Re: MINULOST
On se vykytoval i ve filmech, třeba v Básnících nebo poreveolučních Slunce seno... Bylo to dělo, ale to skoro vše ze západu :-) Dneska nad Puntem ohrnujeme nos, co bychom za něj dali kdysi >:D
30. 11. 2011 20:54
Re: MINULOST
:-) To jo. Také jsem potkal někdy v roce 80 Gotta v... Golf 1 :-)
Avatar - Ronault.
30. 11. 2011 21:06
Re: MINULOST
Golf 1 měl i Havel před revolucí, pokud se nepletu. Kája jsem slyšel, že je na M-B :-)
30. 11. 2011 21:10
Re: MINULOST
Toho Golfa měl asi jen na popojíždění po Praze :-)
Avatar - PlumJelinek
30. 11. 2011 21:45
Re: MINULOST
Gott je prý velký automobilový nadšenec, prý vystřídal všechno možný a je nejoblíbenější byla údajně nějaká sportovní Alfa Romeo.
30. 11. 2011 21:57
Re: MINULOST
Neznám detaily, je to možné. Počítám ale že MiTo to nebude... >:D ;-)

Tady je něco - [odkaz]
Avatar - PlumJelinek
30. 11. 2011 22:30
Re: MINULOST
nene, MiTo skutečně ne >:D Ten rozhovor s ním jsem viděl před pár lety v televizi, tuším že mluvil o starém Spideru nebo nečem takto podobném, dnes už víceméně youngtimer-až-veteránského věku
Avatar - NickNik
1. 12. 2011 17:52
Re: MINULOST
Jojo měl M-B a taky BMW...
Avatar - NickNik
1. 12. 2011 17:59
Re: MINULOST
Ale nebyl to až tak nesplnitelný sen stačilo si otevřít devizový účet a mohl si do zahraničí dokonce aniž bys byl ve straně či ROHu takhle přišel můj otec k UNU a Golfu 1 zároveň, asi v roce 86 na tehdejší dobu v celku slušný auta. Uno mělo lepší motor Golf zase podvozek a i když oba měla na tacháči přes 200 a pro díly se muselo zase jen do Německa i tak to bylo lepší než Škola 120 na který v periodách co půl rok odcházel termostat kterej se sháněl jen těžko. A co bylo hlavní to auto se dalo prodat za víc než za kolik se pořídilo.
30. 11. 2011 20:40
Re: MINULOST
ten široký střed volantu měl model 120GLS a od něj odvozený typ 105GL (8/81 - 7/83) jako standardní výbavu.

já chodil na nádraží do Ruzyně (bydlel jsem nedaleko), tam se skládaly ty tuzexový káry z vlaků a po ose se to vozilo nahoru na kopec do tý prodejny. Pamatuju si, jak jsme očumovali Escorty a Sierry na vagónech. Nedávno jsem v archivu vyštrachal Autokatalog z roku 80 a tam byla Sierra jako koncept, ale jmenovalo se to jinak. Na ten katalog jsem se chodil ptát každý rok v září do Jungmannky.
30. 11. 2011 20:46
Re: MINULOST
:-) Tak to jsme v té Jugmance možná stáli ve společný frontě... Já tam kupoval i Auto motor und sport a pročítal si se zasněnejma vočima ty inzeráty uprostřed :-)

Jak čtu, byl jsi takřka účastníkem na té Bílé Hoře... bravo, udělal jsi mi radost. Fakt.

Ano ano, měl jsem na mysli model GLS, ten se v té době takřka na volném trhu sehnat nedal (s těmi chromy kolem světel). V Boleslavi nějací borci dělali už v té době (asi to byl škodováckej vývoj) plastové černé nárazníky, no to bylo něco :-)
Avatar - Ronault.
30. 11. 2011 20:50
Re: MINULOST
Š120 GLS měl strýc, bylo to hodně zýviděné auto, my měli jen 105L, děda dokonce 105S a i ta byla problém sehnat ojetá... Pamatuji si, že taťka ji měl jako předělanou bouračku, děda ji sehnal až někde na SK, kdy ji prodávala paní, které manžela zavřeli... >:-[] Jo, to byly časy, kdy i ojetinu byl problém sehnat. 8-s
Avatar - Starfighter
30. 11. 2011 21:04
Re: MINULOST
Byly to krásné časy. Naštěstí jsou pryč.
Avatar - Ronault.
30. 11. 2011 21:06
Re: MINULOST
Tak nějak... 8-s
30. 11. 2011 21:00
Re: MINULOST
Ty plastové nárazníky se montovaly od 9/81 (model 1982) na typ 120GLS a GARDE. Byly to jednodílné plastové nárazníky (přední s blinkry). Mezi nárazníkem a čelem byl takový gumový černý jazyk, který kryl tu mezeru. Neplést s plastovými nárazníky pro model "M" - ty byly úplně jiné konstrukce.

Od 9/82 byl ve výrobě ještě typ 105GL (výroba 9/81 - 6/83) a na něj se pro změnu sériově montovaly kovové nárazníky stříkané černou matovou barvou.

Všechny ostatní typy měli až do 6/83 tu chromovou (galvanicky pokovenou) klasiku.
Avatar - Ronault.
30. 11. 2011 21:08
Re: MINULOST
Je až s podivem kolik různých variant byla škodovka díky detailům z jedné karoserie vyždímat. Už tehdy se chovala jako člen koncernu VW >:-[] >:D >:D
30. 11. 2011 21:10
Re: MINULOST
Máš to v malíčku :-) :yes:
30. 11. 2011 21:25
Re: MINULOST
Já se na nich vyučil ;-) Začínal jsem v 76 na jedný z posledních hundrtek a pak už jely užovky a od 84 "eMka" (ve výrobě od 7/83). Alešovi jsem v reakci na jeho článek na Veteránech dělal přehledy rozdílů výbav podle ročníků.

Když jsem chodil na střední, byl jsem takovej pseudosoukromník. Přes týden mi brácha po sídlišti domluvil pár kšeftíků, já v pátek odpoledne přijel z intru a makal jsem celej víkend (výměny olejů, brzdy, seřizování atd.) a pak mu platil malou provizi. Podmínkou bylo, že si museli dodat vlastní materiál. Můj top kousek byla výměna přední nápravy na 1000MB - podotýkám na sídlišti na ulici. Docela to sypalo a protože jsme bydleli na policejním sídlišti, tak jsem měl pokoj, protože jsem to spravoval téměř samejm policajtům >:D

Jóóó to byly časy
30. 11. 2011 21:13
Re: MINULOST
Já tam kupoval jen ten katalog - letos už je to "jednatřicátý" v řadě - to už je kus historie :-)
Ostatní časáky jsem měl různě od známých přivezené zvenku - AMS, AutoZeitung, britský Motor a ještě nějaké další, to už si nevzpomenu. Taky jsem měl hodně prospektů - BMW, Citroen, Ford, Porsche, Renault, Volvo...Teď si rvu vlasy, že jsem to já idiot vyhodil!!! Naštěstí mám ty katalogy a to je pošušňáníčko - ale ty současný už stojej za prd! ;-\
30. 11. 2011 21:18
Re: MINULOST
:-) Já to sušil také celý život, pak přišla revoluce a všechno jsem vyhodil, včetně vystříhaných testů ze Světa motorů, těch jsem měl v deskách snad na tři stovky... Také jsem v té Jungmannce kupoval nějaký francouzský autočasopis. Teď mě mrzí že jsem se toho všeho zbavil.
30. 11. 2011 21:34
Re: MINULOST
Vzpomínám si na jedno číslo časopisu Automobil. To bylo snad v roce 77, byl tam článek o bugyně a byla u toho fantastická průhledová kresba od V. Krále. Já jsem si tehdy přísahal, že si jednou takovou bugynu postavím. To číslo nemohu za živýho Boha sehnat.

Ve SM vycházel na poslední straně "Autosalon" - na horní polovině byly technické popisy různých modelů moderních aut nebo motorek a v dolní polovině byly veteráni. a taky si vzpomínám, že tam byly adresy na různé automotive firmy - logo, adresa - a já jsem si do těch firem psal o samolepky. Tu hundrtku jsme potom měli zevnitř celou polepenou >:D
30. 11. 2011 21:44
Re: MINULOST
:-) To samé jsem dělal i já... :-) Ty obtisky mám ještě některé schované - GULF, Valvoline, STP, ELF... měly pro mne cenu zlata :-)
30. 11. 2011 22:00
Re: MINULOST
...Monroe, Ate, Agip, Castrol, Dunlop, Champion... Nejvíc toho ale vždycky poslali z Michelinu. Některé ty samolepky jsem rozstříhal a nalepil na mantinely u autodráhy a na karoserie těch autíček. Měl jsem model Mercedes C111, měl oranžovou barvu, byl na dálkové ovládání (bovden) a já z toho udělal "Pace Car" >:D
1. 12. 2011 00:00
Re: MINULOST
Jo to byla doba, autodráha Porsche a na bovden jsem měl mimo toho medvěda ještě W353 Polizei [odkaz] stal neuvěřitelných cca 30,- východoněmeckých marek a pak jsem měl ještě Fiat 125, Alfu Romeo Alfeta (měl otevírací dveře na kličku a kufr, a v ceně byl řidič kufr a campingový stolek a odnímací střecha [odkaz] já měl tu žlutou a taky jsem asi ve třech letech dostal pod stromeček Chevrolet Impala Convertible který kromě svíticích světel (což měly ty autíčka standardně) měl i blikající blinkry které reagovaly na natočení volantu brácha ji měl červenou a já modrou.Krásna doba bovdenových autíček. ;-)
1. 12. 2011 16:12
Re: MINULOST
ježíš, som pozeral Tvoju stránku,
mal som aj toho wartburga ako volkspolizei, mal som aj tie nádherné prívesy "Spezialtransport", hlavne ten valník so spodným vysýpaním som miloval, aj tu Mangustu a mal som aj tie tú drevenú benzínku a aj podobnú garáž, akurát že mala vyklápacie dvere do hora a s takou rampou sa dalo vyjsť hore na strechu....
Jáááj, ˇˇdakujem za spomienky... :yes:
1. 12. 2011 18:15
Re: MINULOST
To není moje stránka, ty moje autka už odnes čas. A za vzpomínky musíš poděkovat tady klukům ti mne naladili na to že jsem začal vzpomínat na své první řidičské zážitky za malým plastovým volantíkem. ;-)
1. 12. 2011 21:06
Re: MINULOST
Měl jsem ten Mercedes C111 jako "Pace Car" (někde jsem to tu už psal) a brácha mi ho časem rozbil. Mně se zbortil svět a tak dlouho jsem ho oplakával, až jsem pod stromečkem našel tu Mangustu. Celej večer jsem se toho auta nemohl nabažit - já byl v ráji, nakonec jsem si ho odvezl do pokojíčku a... brácha šel spát, nerozsvítil si, šel po tmě a to auto mi ještě ten štědrej večer rozšlápnul. 8-s
2. 12. 2011 01:55
Re: MINULOST
No to zamrzí, já strašně rád vzpomínám na ty Impaly byla to model 1964 convertible tady toto [odkaz] ale provedení jako tahle černá [odkaz] ale nejúžasnější byly jízdy po tmě po pokoji kdy svítily všechny čtyři přední světla a zadní dvě a když jsi zatáčel tak začalo blikat to vnější přední a zvlášť blinkr vzadu takhle vypadal ten zadek [odkaz] Můžu ti říct že už si fakt nepamatuji jestli mi byly tři nebo čtyři roky a ani nevím kde je tenkrát děda koupil (dělal šéfmontéra na zahraničních montážích snad po celém světě) a dnes se ho už ani na to nezeptám. Jen si pamatuji že ten zážitek byl tak silný že jsem se zamiloval do aut a přetrvává to dodnes tak že bych z auta nejraději nevystoupil (což se mi leckdy díky mé práci daří poměrně dlouhé hodiny) a mělo to na mne i ten vliv že jsem si nikdy nekoupil malé auto nejmenší byla právě Sierra ale už facelift a měl jsem jí jen půl roku a pak zase šup do Scorpia sedan, byl delší než liftback. >:D

P.S. Ohledně té "sirky" zkus kouknout na tipcars.cz je tam jedna z roku 85 a myslím že nemá žádné tragické úpravy, něco tam je ale šlo by to zachránit.[odkaz]
30. 11. 2011 21:56
Re: MINULOST
Ty Autosalony mam vystříhaný doma, je toho asi třista kusů. :-)
Asi se vrhnu na skenování, přece jen je to kus historie.
30. 11. 2011 23:43
Re: MINULOST
Ta Sierra jako koncept se jmenovala kupodivu Ford Probe a koncept který už hodně připomínal Sierru byl Probe III. A byl o něm článek v tehdejším českém časopise Automobil Revue a dokonce i s obrázkem vzadu na obálce. ;-) [odkaz]
1. 12. 2011 09:21
Re: MINULOST
Ano, to je přesně ono. S tím jménem jsem si nebyl jistý a večer jsem nechtěl narychlo krámovat archiv.

Tato původní "sirka" se mi líbí, ale už vůbec není k sehnání. Všechno, co ještě jezdí, je už pofaceliftová verze. Ty původní už asi neexistují. Velká škoda.
Avatar - Starfighter
1. 12. 2011 16:48
Re: MINULOST
Promiňte OT, ale zítra a v sobotu by se měl představit J. Navrátil se svou Sierrou Cosworth [odkaz] na Pražském Rallysprintu. Ta faceliftovaná není :-) . Mimochodem tam bude i Escort WRC, což je u nás i v Evropě obrovská vzácnost.
1. 12. 2011 20:57
Re: MINULOST
Rally není zrovna můj šálek kávy ;-\ , tam se nepotkáme. Snad někdy jindy
30. 11. 2011 23:33
120GLS
Zajímavá byla verze 120GLS model 84. Ta první serie eMek od druhé poloviny roku 83 měla ve verzi GLS i chromované kraje zadního čela, převzaté z předchozích modelů dokonce i s možností volby takové zvláštní hráškově zelené barvy. Barva moc pěkná, ale od modelu 85 už zmizela z výroby. Tato barva se dávala hlavně na modelový ročníky 82 jestli se nepletu a na eMku jich pak vzniklo velice málo.
A nebo méně známé verze: Škoda 105SP, 120LE - GL - LX - LSX(pouze exportní užovka).
A nebo i verze Škoda 120, což byla stodváca vybavená jako Škoda 105S, ale myslím že neobsahovala poutka.
O nejdražší co jsem slyšel, měl jeden známej. Škoda Rapid 130 exportní serie do itálie. Takže lak v černé metalise, lepší kola, radio Blaubunkt a hlavně vnitřek obšitý kůží!!! Cena něco přes 130 000Kčs. Běžná cena Rapida v té době byla 84 000Kč. Jinak moje GLS (jedno z prvních eMek) stálo původního majitele kolem 78 000Kčs. Teď si ale nejsu jist jestli to byl rok 83 nebo začátek 84.
Rozbalit vlákno
3
1. 12. 2011 09:40
Re: 120GLS
Výbava typu 120 byla shodná s typem 105S, pouze měla tyto odlišnosti:
- sklápěcí opěradla předních sedadel
- podtlakový posilovač brzd (od 9/81 - model 1982)

"eMka" se začaly vyrábět od 7/83, změnilo se to u všech typů s výjimkou Garde. To se vyrábělo souběžně s eMkama ještě rok jako užovka. Teprve od 8/84 se škodovácké kupé sjednotilo na eMkovou verzi a přejmenovalo z Garde na Rapid.

Těch verzí se dělalo strašně moc. Jedna zajímavost je u typu 130 L. Ten se vyráběl ve dvou výrobních závodech - Mladá Boleslav a Vrchlabí. To mělo vliv na jejich sériovou výbavu - vozy vyrobené ve Vrchlabí byly vybaveny stejně, jako typ 120GLS, zatímco vozy z Mladé Boleslavi vyjížděli s „chudší“ výbavou odvozenou od typu 120LS. Bylo to dáno tím, jaký nejluxusnější typ se v tom kterém závodě vyráběl.
2. 12. 2011 17:31
Re: 120GLS
Že se dělala Škoda 130 i v Ml. Boleslavy, to jsem netušil. S těma výbavama moc nesouhlasím. 130L byla uvedena v roce 1984 jako model 85. Ale od modelu 86, náběh po celozávodní dovolené na začátku srpna 1985 se výbava rozdělila na dvě verze. A tedy 130L a 130GL. Je možné, že to rozdělení výbav bylo o něco později. Tím si sám nejsem jist, každopádně v testu z roku 1986 už to bylo značeno jako GL. Nicméně první 130L tutově bylo představováno ve výbavě GL.

Něco jsi mi připoměl. Ve třeťáku na střední jsem dělal o škodovečkách vebovku jako svou pololetní práci. Pravda, jako vždy na poslední chvíli, takže jsem Favorita odflákl. A ani to nebylo určeno jako prezentace veřejně na netu, ale pouze jako projekt do školy. Taky se to do dneška nikde nerozšířilo. Fotky jsou z www stránky skoda-virt.cz. Takže se předem omlouvám všem, kdo tam najdou své fotky. Text je samozřejmě můj.
Takže po umazání mého jména a třídy, tady je: [odkaz]
3. 12. 2011 11:25
Re: 120GLS
Dobrá práce, máš pravdu, 130L přišla od modelového roku 85 - omlouvám se. 130GL přišla rok na to, tam se již ty rozdíly výbav přiznaly, ono se taky v tom předešlém roce moc "stotřicítek" z Bolky neobjevilo, ale něco málo (v počtu několika spíš stovek než tisíc kusů) přece jen ano.

V té tvé prezentaci nezmiňuješ u motoru 1.3 pro Favorit jednu zásadní konstrukční změnu, kterou se lišil od původního motoru. Ten motor byl osazen úplně novou hliníkovou hlavou, která nahrazovala původní litinovou. Ten karbec a jiné "parohy" byly změnou, která z toho vyplývala. Byly tam i další drobnější odlišnosti, ale tou hlavní konstrukční změna byla "hliníková hlava".
Modely se vstřikováním paliva Bendix se označovaly Si, Li,SLi (limuzíny) a Ri a RiC (kupé)

Ono se taky moc neví, že jiné motory interně ve škodovce měli také modelově rozdělené:
- všechny vozy původní řady 105 / 120 / 130 byly interně označované jako model Š 742 / 743 (pro kupé)
- vozy s "celohliníkovým" motorem 1.3 nesoucí označení 135 a 136 měly interní kód Š 746 / 747 (pro kupé)
Avatar - nalimer
1. 12. 2011 10:49
iná reportáž z roku 1986
a, čuduj sa svetu, kritická - [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
2. 12. 2011 17:37
Re: iná reportáž z roku 1986
Jednalo se o Rapid 120. Šlo o produkci z BAZky. Dodneška se mi nepodařilo zjistit kolik jich vzniklo a jaká byla cena. I je to dost vzácný vůz.
1. 12. 2011 11:14
105-tka
pamatam si ako teraz ked sa otec hrdo doviezol z mototechny na fungl novej, este vonavej 105-ket. Zimne pokusy o nastartovanie, pripadne pokus o vyjazd z parkoviska (do mierneho kopca so studenym motorom :-) ) .Krasne boli aj pokusy o natiahnutie nejakej (originalnej) kozenky na volant, ktore sme vzdali, lebo snura a samotna kozenka bola asi o 5cm kratsia ako obvod volantu >:-[] .
Dedo mal uz "luxus" v podobe 120 gls - 5 stupnova prevodovka, minimum holych plechov v interiery, uzamykatelna schranka pred spolujazdcom, vyhrievane zadne sklko a kopu inej vybavy. Motor uz bol predchodca motora z favorita, startoval na prvy pokus zima- nezima a na dialnici to vedel rozturovat na 140 km/h (samozrejme so spravnym vetrom v chrbte)

PS: pamatam si ako teraz ked to nasej 105-ke nalozila turistami nalozena karosa v dlhom tiahlom na ceste z nitry do trnavy v prvych kopcoch za nitrou. Nas skodylak isiel s odratymi usami do tych kopcov 90 a karosa si prefcala okolo nas akoby sme stali na mieste >:-[]
Rozbalit vlákno
1
3. 12. 2011 14:35
Re: 105-tka
Naši měli 105-ku z Vrchlabí, dělala se tam když v MB nestíhaly. Jenže ve Vrchlabí, jak už tu padlo, měli trochu jiný standard. Takže naše stopětečka měla pásy i vzadu, vyhřívání z. okna, přístrojový štít ze Š130... atd na co by klasika něměla nárok.
Co se autobusů týče, tak nám to natírali expresní Karosy (zmínka o nich byla v pátek ve Vyprávěj, tam tedy ještě o Š11) na lince Praha - Bratislava. Ty šoféři se stím ne..li limit 110 km/h bohatě překračovali :-)
Avatar - MAP2009
10. 1. 2012 19:20
Škoda té doby
byl * jako prase co zaostával ve vše mza konkurencí ( myslím západ ) ale byla spolehlivá. Taky jse mjednu míval. :yes:
Rozbalit vlákno
0
26. 4. 2012 16:35
100 bodov
Tak to mate u mna 100 bodov, nikdy som takyto testik nevidel ;-). Inac chcel by som vidiet ktory z dnesnych sedanov by zvladol takyto teren ako zvladla skodovka (dnesne s malou svetlou vyskou by sa zapichli do tej mlaky :-) ), a ktore auto vydrzi tolko rokov ako stara skodovka :-). :yes:
Rozbalit vlákno
0
18. 6. 2012 11:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0