Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda již v Číně prodala 1,5 milionu vozů

Škoda přišla na čínský trh v roce 2007, od té doby tam automobilka prodala 1,5 milionů vozů s okřídleným šípem ve znaku. Na podzim pak na tamní trh vstupuje i nový Superb.
Zpět na článek
Škoda a Čína
Škoda přišla na čínský trh v roce 2007? Vážně? Před rokem 2007 se v Číně žádné vozy Škoda neprodaly? Nebo tyto informace jen chybí v tiskové zprávě? Není odkud opsat?
Rozbalit vlákno
25
Avatar - JGucci
5. 8. 2015 15:38
Re: Škoda a Čína
Pamatuji si na jedno vydani AutoTipu z roku 1997, kde jeden maly Cinanek na autosalonu v Cine sedel na kufru cervene Octavie I a bylo tam napsano neco ve smyslu "Budouci zakaznik Skodovky"(presne si to nepamatuji, preci je to uz par let :-) )....dale tam ukazovali fotky z centra mesta, kde se prohaneli temer jen taxiky - mala Suzuki a Favority. Takze Skoda se tam jiste prodavala i dríve.
Avatar - Barrichello
5. 8. 2015 15:40
Re: Škoda a Čína
Favorit v Číně bude asi tak častý úkaz jako Lada v USA.
Taky tam jsou, ale jde o počet ks >:D >:D
Avatar - JGucci
5. 8. 2015 15:51
Re: Škoda a Čína
Tak dnes uz samozrejme ne, ale tenkrat kdo vi, kolik se jich tam prodalo....navic v te dobe tam vetsinu aut opravdu tvorily jen taxiky.
Re: Škoda a Čína
Přesně tak. Ale v tiskové zprávě firmy Škoda to nebylo a tak to "experti" ACZ nemají odkud opsat.
5. 8. 2015 15:59
Re: Škoda a Čína
To je sice moc hezké, ale všude, nejen v tiskovce, se píše, že Škoda vstoupila na čínský trh v roce 2007. To ale samozřejmě neznamená, že do té doby tam žádná Škodovka nebyla.
Re: Škoda a Čína
Ano, všude se píše že Škoda vstoupila na čínský trh v roce 2007. To se ale jedná o novou fázi aktivit na tomto trhu kdy většina vozů je vyrobena v Číně. Ale i před rokem 2007 se do Číny vozy Škoda zcela oficiálně exportovaly, i když prodeje byly mnohem menší než dnes. Takže nadpis "Škoda již v Číně prodala 1,5 milionu vozů" není korektní.

Informace o dřívějších exportex do Číny měla být v textu zmíněna, nebo snad ne?

Ještě všeobecná poznámka: Není důležité co se píše v tiskovce, ale jaká je skutečnost.
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2015 16:18
Re: Škoda a Čína
Svym způsobem je. Současně koncernová Škodovka s tou socialistickou nemá moc společnýho ;-)
Re: Škoda a Čína
"Svým způsobem" se dá napsat cokoliv.

Jinak nevím co mají exporty do Číny od roku 1990 společného se socialistickou Škodovkou.
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2015 16:31
Re: Škoda a Čína
Ty fakt budeš Gilgit žejo :-)
Avatar - JGucci
5. 8. 2015 16:54
Re: Škoda a Čína
Tady ma IPA pravdu - co je treba na Octavii I z roku 1997 socialistickeho??

Ono to bude asi tak, ze pro Skodu je lepsi (vyzní to lépe), kdyz napise, ze se od roku 2007 prodalo 1,5 milionu vozu, nez kdyby napsala, ze se behem cele historie znacky Skoda v Cíne prodalo treba 1,6 milionu aut.

Nikdo by se zde ted nedohadoval, kdyby Skoda v tiskove zprave napsala, ze od roku 2007 v Cíne VYROBILA 1,5 mil aut.
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2015 17:00
Re: Škoda a Čína
Okta už je technika VW, cokoli předtím byly maximálně vylepšené postsocialistické modely. Teda jeden ;-)

Jasně že to líp vypadá a vpodstatě správně se nehlásí k tomu co bylo předtím :-)
Re: Škoda a Čína
Nesmysl. Škoda se běžně hlásí k tomu co bylo předtím. Jenom v případě Číny dělají jako by se tam vozy Škoda začaly prodávat až v roce 2007.
5. 8. 2015 16:25
Re: Škoda a Čína
Tak napište ještě do Škodovky, do Novinek, na idnes, a všude, kde se tohle objevilo, že lžou. Děkuji :-)
Re: Škoda a Čína
Takže toto je reakce "novináře". Nepíšeme jak je to ve skutečnosti ale to co nám naservírují v tiskových zprávách. Co neopíšeme nevíme a ani nechceme vědět.

To je síla!!!
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2015 16:38
Re: Škoda a Čína
Dík za potvrzení >:-[]
Avatar - Ji/Ri
6. 8. 2015 12:48
Re: Škoda a Čína
SakroKylie..... neokopávej kotníky. Tvoje reakce je tupá a dětinská....
5. 8. 2015 17:18
Re: Škoda a Čína
když to říkáte... :-)
Re: Škoda a Čína
Etický kodex členů KMN

Jeden z bodů etického kodexu členů Klubu motoristických novinářů zní:

- Respektuje pravdu bez ohledu na důsledky, které to pro něj může mít, vyhledává informace, které slouží všeobecnému zájmu, i přes překážky.
Avatar - JirkaV8
6. 8. 2015 10:40
Re: Škoda a Čína
Gilgíte, nepoužívej slovo ETICKÝ, nevíš co to totiž znamená ! A pak jsi ještě více pro smích.
Avatar - Ji/Ri
6. 8. 2015 12:49
Re: Škoda a Čína
Jirko, tohle není fér od tebe.... at už je za nickem kdokoliv, tak je korektní a věcný a díky za tohohle diskuzního frajera!!!
Avatar - Ji/Ri
6. 8. 2015 12:47
Re: Škoda a Čína
Místo poděkování za doplnění napíšeš tohle? ostuda....
6. 8. 2015 06:44
Re: Škoda a Čína
Mal som Feliciu 1.6 LX Kombi kupenu v roku 2000 na Slovensku, ktora bola ponukana z neprevzatej dodavky pripravenej pre cinskeho zakaznika. Bola uplne rovnaka ako sa predavali u nas. Oficialny predajca Skoda ponukal tieto auta za zvyhodnenu cenu o 50.000 Sk oproti oficialnemu cenniku.
Avatar - nalimer
5. 8. 2015 19:11
Re: Škoda a Čína
hold PR oddelenie Škoda auto nedopísalo celú správu
6. 8. 2015 10:37
Re: Škoda a Čína
Co se týče Škodovky jako produktu, tak byla v Číně samozřejmě přítomná už před rokem 2007 – viz článek na idnesu:
[odkaz]

Dokonce byla v Číně přítomná už před druhou světovou, kdy je zdokumentovaný export vozů Popular a Rapid (pravda, jednalo se řádově o kusy, ale i tak).

Když se budu bavit o Škodovce jako o firmě, tak pojem "vstup na trh" může znamenat jak okamžik podepsání smlouvy o spolupráci (2005), tak zahájení budování prodejní a servisní sítě (2006), stejně jako start prodeje licenčních Oktávek (2007).

Tyhle tiskové zprávy jsou hlavně o žonglování se slovíčky, však to znáš. Není třeba být přesný, jenom stačí, aby tvrzení nebylo úplně nepravdivé. Navíc se některé informace „ztratí v překladu“ (typicky z německého originálu). Pak je na novináři, aby zapojil zdravý selský rozum a přechroustal tiskovku do věcně správné, jednoznačně znějící podoby, což se tady nestalo.
Re: Škoda a Čína
Presne tak. Pokud se mluví o historii prodeju automobilu nejaké firmy/znacky v nejaké zemi tak se logicky jedná o to od kdy se v té zami ty automobily prodávají a ne kdo je tam dovází/prodává a jestli dovozce/prodejce je kapitálove spojen s výrobcem nebo ne.

Podle logiky tiskových zpráv firmy Skoda Auto a redaktora Chamilly se napríklad automobily Mitsubishi v Ceské Republice vubec neprodávají protoze importér M Motors CZ není filiálka firmy Mitsubishi Motors.

Zdravý selský rozum "novinári" ACZ bohuzel vetsinou nepouzívají. Proto je v cláncích tolik chyb a nepresností.
Avatar - Barrichello
5. 8. 2015 15:39
Konec čínského boomu
Měli bystě spíš napsat, jak v v Čině aktuálně padají prodej VW, Audi, Bentley, rollsu, BMW či Mercedesu. Čínský trh stangnuje navíc sou velmi přísné kontroly ze stran úřadů, jak jste k majetku přišli. A pokud to nemáte v ažuru, není vhodné provokovat novým Bentley či Mercedesem.

Boom pro D3 skončil přichází utahování opasků >:D
Rozbalit vlákno
18
Avatar - sendador
5. 8. 2015 16:04
Re: Konec čínského boomu
Proč musí všechny Tvoje příspěvky končit tím vytlemeným smajlíkem?
5. 8. 2015 19:04
Re: Konec čínského boomu
Protoze ma skodolibou radost z toho, ze nejen americke znacky maji problemy...
Avatar - Barrichello
6. 8. 2015 09:10
Re: Konec čínského boomu
Americké značky ale žádné problémy nemaj, nepočítáme-li FCA, který ale vlastní italové.
Avatar - Auto-fan
5. 8. 2015 17:08
Re: Konec čínského boomu
Proc te tesí, ze evropské automobilky v Cíne stagnují??
Re: Konec čínského boomu
On je tak trochu posměváček, ale to, že Buick drží nad vodou Čínané, jinak by skončil, v USA na domácí značku má velmi slabé prodeje,tomu už se nesměje. Navíc Čína prakticky zachraňuje každou automobilku, GM, Ford i FCA nevyjímaje.
5. 8. 2015 21:52
Re: Konec čínského boomu
FCA těžko, ten má v Číně tragické prodeje ;-)
Avatar - Barrichello
6. 8. 2015 09:09
Re: Konec čínského boomu
Evropské? Já bych byl konrétní ne, proč to neříct na plnou hu*u, že.

Německé. >:D
A neúspěch Helmuta mě může jedině těšit >:D >:D
Avatar - wakantanka
6. 8. 2015 10:47
Re: Konec čínského boomu
Aha, takže aj následný menší odbyt aj českých subdodávateľov ťa poteší ... v dnešnom zglobalizovanom svete všetko so všetkým súvisí na to nezabúdaj.
Avatar - Barrichello
6. 8. 2015 13:31
Re: Konec čínského boomu
No vidíš, hezky si to napsal, takže asi bude potřeba tu globalizaci ukončit, že. >:D >:D
Re: Konec čínského boomu
Barrichello preje neúspech Fiatu, preje neúspech Nemcum. Takových podivných lidí, kterí prejí neúspech urcitým firmám nebo firmám z urcitych zemí je ale mezi místními diskutéry jak známo dost.

Jinak samozrejme není pravda ze stagnace nebo pokles prodeju automobilu v Cíne je problém jen pro D3. Je to problém pro vsechny vcetne firmy General Motors které mela v cervenci v Cíne mínus 4 %.
Avatar - Barrichello
6. 8. 2015 14:03
Re: Konec čínského boomu
No vidíš Gilgite, si poněkud změnil slovník a styl psaní co. Jak to najednou jde. Ale i tak je naprosto jasné, že si to ty, prostě ten základní styl se nezapře. >:D
Avatar - Barrichello
6. 8. 2015 14:09
Re: Konec čínského boomu
Jinak nevím proč bych měl obdivovat zemi, která zavilnila smrt stovek milionů lidí na světě. A rozhodně za to nemůže jen jeden člověk - Hitler, tohle už je v tom národě, v jeho myšlení , nátuře a tohle se s ním nese furt dál, i když dnes se tváří jako že se za minulost hrozně stydí a že už je jiný a lepší.

Zajímavé, že jim to stádní ovce v ČR že*ou a to jenom proto, že tady němci po tzv. předání moci ze strany STB dorukou disidentů a OFáků získaly kontrolu na průmyslelm a firmami a že asi maj falešný pocit vdečnosti, že nás živí.

Proč jste stejně tak neodpustili rusům, Kubáncům, vientamcům atd.
Dyt ty sou dnes už taky noví a lepší ne.

A celý to dotahují do absurdity sebemrskači, kteří tu blejou žvásty, jak zlá Evropa se ted musí bičovat za skutky co ona provedla špatně a ted musí honem pomoc nelegálním ekonomikým imigrantům.

At si jim tedy pomáhají země co měly kolonie - Anglie, Francie a Španělsko, my sme žádné klonie neměli, žádné otroky a nikoho sme nevyužívali. Máme dost starostí s vlastníma lidma.
nejsou peníze na seniory, populační politiku, nemocné děti.
Re: Konec čínského boomu
Protoze mi Barrichello svým príspevkem znemoznil editaci mého príspevku, tak jeste dodatek k tématu Cína:

Tady je zmena prodeje za cervenec 2015 v porovnání s cervencem 2014:

General Motors - 4 %
Daimler + 41,5 %
Avatar - wakantanka
6. 8. 2015 10:45
Re: Konec čínského boomu
O.k. tag teraz stagnujú, resp. padajú. Za nejaký rok max. dva sa to utrasie a potom to zase vystrelí do výšin, aby sa uspokojili zákazníci ktorých si popísal vyššie. Takto to nefunguje len v Číne. Si spomeň aké a čoho boli predaje trebárs v USA po tom čo padli Lehman Brothers a ako rýchlo sa pozbierali.
Avatar - Barrichello
6. 8. 2015 13:30
Re: Konec čínského boomu
jenže čínská ekonomika funguje trochu jinak a celý je to trochu složitější.
A anvíc evropu brzy položí imigranti, to je jen otázka času.
Avatar - wakantanka
6. 8. 2015 20:58
Re: Konec čínského boomu
Tomu hádam ani sám neveríš čo píšeš. Mal som ťa za rozhľadenejšieho človeka. :no:
Avatar - Barrichello
6. 8. 2015 21:28
Re: Konec čínského boomu
čemu? že Evropu rozloží imigranti, Islámský stát a debilní systém sociální podpory a dávek? Tak tomu věřím.
Je to jen otázka času. Z 500 tis imigrantů bude za 10 let 6 milionů a za 100 let 100 milionů. Když má každý 2-6 dětí a natahaj si sem své přibuzné a při porodnosti západních zemí, kdy průměr na EU je asi 1,3 dítěte sou to velmi jednoduché počty.

Nevím proč si furt nalháváte, že to bude jinak.
Avatar - wakantanka
7. 8. 2015 08:15
Re: Konec čínského boomu
Mno netreba hľadieť až tak ďaleko do minulosti keď väčšina ľudí v západnej európe hľadela aj na nás podobnou optikou akú teraz uplatňuješ ty. U imigrantov treba zásadne rozlišovať medzi ekonomickými a politickými migrantmi. A aj keď sa to možno nezdá, tak Európa starne a vymiera tak či tak. Či sa ti to páči alebo nie, ak nebude "nová krv" nebude mať kto robiť na tvoj či môj dôchodok resp. zdravotnú starostlivosť atď. Jeden príklad za všetky. USA či Kanada sú prepchaté imigrantmi z 95 % ekonomickými a žeby ich to ťahalo ku dnu som si nevšimol. Áno snažia sa to naoko obmedziť v poslednej dobe, ale sami dobre vedia že bez týchto ľudí by tam zakapali v špine a odpadkoch, nemali by udržiavané trávniky, parky, cesty atď. Takže na jednej strane vláda robí bububu, na druhej strane to ticho toleruje. U nás na kontitnente je len potrebné nájsť nejaký kľúč podľa ktorého si budeme vyberať koho áno a koho nie.
5. 8. 2015 22:43
Vie niekto aky je ekonomicky vztah
cinskych tovarni Skoda k Ceskej republike? Ma CR z predaji skodoviek vyrobenych v Cine nejaky profit? A co z Rapida ktory sa v Cine vyraba a predava ako VW Gran Santana?
Rozbalit vlákno
1
Re: Vie niekto aky je ekonomicky vztah
Skoda v Cíne vlastní továrny nemá, vsechny modely Skoda se tam vyrábejí v továrnách spolecného podniku Shanghai Volkswagen. Podle mých informací Skoda dostává neco jako licencní poplatek za kazdý vuz ale mozná by to nekdo mohl upresnit. Jestli to platí taky pro VW Gran Santana nevím.