Škoda přišla na čínský trh v roce 2007, od té doby tam automobilka prodala 1,5 milionů vozů s okřídleným šípem ve znaku. Na podzim pak na tamní trh vstupuje i nový Superb.
Škoda přišla na čínský trh v roce 2007? Vážně? Před rokem 2007 se v Číně žádné vozy Škoda neprodaly? Nebo tyto informace jen chybí v tiskové zprávě? Není odkud opsat?
Pamatuji si na jedno vydani AutoTipu z roku 1997, kde jeden maly Cinanek na autosalonu v Cine sedel na kufru cervene Octavie I a bylo tam napsano neco ve smyslu "Budouci zakaznik Skodovky"(presne si to nepamatuji, preci je to uz par let :-) )....dale tam ukazovali fotky z centra mesta, kde se prohaneli temer jen taxiky - mala Suzuki a Favority. Takze Skoda se tam jiste prodavala i dríve.
To je sice moc hezké, ale všude, nejen v tiskovce, se píše, že Škoda vstoupila na čínský trh v roce 2007. To ale samozřejmě neznamená, že do té doby tam žádná Škodovka nebyla.
Ano, všude se píše že Škoda vstoupila na čínský trh v roce 2007. To se ale jedná o novou fázi aktivit na tomto trhu kdy většina vozů je vyrobena v Číně. Ale i před rokem 2007 se do Číny vozy Škoda zcela oficiálně exportovaly, i když prodeje byly mnohem menší než dnes. Takže nadpis "Škoda již v Číně prodala 1,5 milionu vozů" není korektní.
Informace o dřívějších exportex do Číny měla být v textu zmíněna, nebo snad ne?
Ještě všeobecná poznámka: Není důležité co se píše v tiskovce, ale jaká je skutečnost.
Tady ma IPA pravdu - co je treba na Octavii I z roku 1997 socialistickeho??
Ono to bude asi tak, ze pro Skodu je lepsi (vyzní to lépe), kdyz napise, ze se od roku 2007 prodalo 1,5 milionu vozu, nez kdyby napsala, ze se behem cele historie znacky Skoda v Cíne prodalo treba 1,6 milionu aut.
Nikdo by se zde ted nedohadoval, kdyby Skoda v tiskove zprave napsala, ze od roku 2007 v Cíne VYROBILA 1,5 mil aut.
Takže toto je reakce "novináře". Nepíšeme jak je to ve skutečnosti ale to co nám naservírují v tiskových zprávách. Co neopíšeme nevíme a ani nechceme vědět.
Mal som Feliciu 1.6 LX Kombi kupenu v roku 2000 na Slovensku, ktora bola ponukana z neprevzatej dodavky pripravenej pre cinskeho zakaznika. Bola uplne rovnaka ako sa predavali u nas. Oficialny predajca Skoda ponukal tieto auta za zvyhodnenu cenu o 50.000 Sk oproti oficialnemu cenniku.
Co se týče Škodovky jako produktu, tak byla v Číně samozřejmě přítomná už před rokem 2007 – viz článek na idnesu:
[odkaz]
Dokonce byla v Číně přítomná už před druhou světovou, kdy je zdokumentovaný export vozů Popular a Rapid (pravda, jednalo se řádově o kusy, ale i tak).
Když se budu bavit o Škodovce jako o firmě, tak pojem "vstup na trh" může znamenat jak okamžik podepsání smlouvy o spolupráci (2005), tak zahájení budování prodejní a servisní sítě (2006), stejně jako start prodeje licenčních Oktávek (2007).
Tyhle tiskové zprávy jsou hlavně o žonglování se slovíčky, však to znáš. Není třeba být přesný, jenom stačí, aby tvrzení nebylo úplně nepravdivé. Navíc se některé informace „ztratí v překladu“ (typicky z německého originálu). Pak je na novináři, aby zapojil zdravý selský rozum a přechroustal tiskovku do věcně správné, jednoznačně znějící podoby, což se tady nestalo.
Presne tak. Pokud se mluví o historii prodeju automobilu nejaké firmy/znacky v nejaké zemi tak se logicky jedná o to od kdy se v té zami ty automobily prodávají a ne kdo je tam dovází/prodává a jestli dovozce/prodejce je kapitálove spojen s výrobcem nebo ne.
Podle logiky tiskových zpráv firmy Skoda Auto a redaktora Chamilly se napríklad automobily Mitsubishi v Ceské Republice vubec neprodávají protoze importér M Motors CZ není filiálka firmy Mitsubishi Motors.
Zdravý selský rozum "novinári" ACZ bohuzel vetsinou nepouzívají. Proto je v cláncích tolik chyb a nepresností.
Měli bystě spíš napsat, jak v v Čině aktuálně padají prodej VW, Audi, Bentley, rollsu, BMW či Mercedesu. Čínský trh stangnuje navíc sou velmi přísné kontroly ze stran úřadů, jak jste k majetku přišli. A pokud to nemáte v ažuru, není vhodné provokovat novým Bentley či Mercedesem.
On je tak trochu posměváček, ale to, že Buick drží nad vodou Čínané, jinak by skončil, v USA na domácí značku má velmi slabé prodeje,tomu už se nesměje. Navíc Čína prakticky zachraňuje každou automobilku, GM, Ford i FCA nevyjímaje.
Barrichello preje neúspech Fiatu, preje neúspech Nemcum. Takových podivných lidí, kterí prejí neúspech urcitým firmám nebo firmám z urcitych zemí je ale mezi místními diskutéry jak známo dost.
Jinak samozrejme není pravda ze stagnace nebo pokles prodeju automobilu v Cíne je problém jen pro D3. Je to problém pro vsechny vcetne firmy General Motors které mela v cervenci v Cíne mínus 4 %.
No vidíš Gilgite, si poněkud změnil slovník a styl psaní co. Jak to najednou jde. Ale i tak je naprosto jasné, že si to ty, prostě ten základní styl se nezapře. >:D
Jinak nevím proč bych měl obdivovat zemi, která zavilnila smrt stovek milionů lidí na světě. A rozhodně za to nemůže jen jeden člověk - Hitler, tohle už je v tom národě, v jeho myšlení , nátuře a tohle se s ním nese furt dál, i když dnes se tváří jako že se za minulost hrozně stydí a že už je jiný a lepší.
Zajímavé, že jim to stádní ovce v ČR že*ou a to jenom proto, že tady němci po tzv. předání moci ze strany STB dorukou disidentů a OFáků získaly kontrolu na průmyslelm a firmami a že asi maj falešný pocit vdečnosti, že nás živí.
Proč jste stejně tak neodpustili rusům, Kubáncům, vientamcům atd.
Dyt ty sou dnes už taky noví a lepší ne.
A celý to dotahují do absurdity sebemrskači, kteří tu blejou žvásty, jak zlá Evropa se ted musí bičovat za skutky co ona provedla špatně a ted musí honem pomoc nelegálním ekonomikým imigrantům.
At si jim tedy pomáhají země co měly kolonie - Anglie, Francie a Španělsko, my sme žádné klonie neměli, žádné otroky a nikoho sme nevyužívali. Máme dost starostí s vlastníma lidma.
nejsou peníze na seniory, populační politiku, nemocné děti.
O.k. tag teraz stagnujú, resp. padajú. Za nejaký rok max. dva sa to utrasie a potom to zase vystrelí do výšin, aby sa uspokojili zákazníci ktorých si popísal vyššie. Takto to nefunguje len v Číne. Si spomeň aké a čoho boli predaje trebárs v USA po tom čo padli Lehman Brothers a ako rýchlo sa pozbierali.
čemu? že Evropu rozloží imigranti, Islámský stát a debilní systém sociální podpory a dávek? Tak tomu věřím.
Je to jen otázka času. Z 500 tis imigrantů bude za 10 let 6 milionů a za 100 let 100 milionů. Když má každý 2-6 dětí a natahaj si sem své přibuzné a při porodnosti západních zemí, kdy průměr na EU je asi 1,3 dítěte sou to velmi jednoduché počty.
Mno netreba hľadieť až tak ďaleko do minulosti keď väčšina ľudí v západnej európe hľadela aj na nás podobnou optikou akú teraz uplatňuješ ty. U imigrantov treba zásadne rozlišovať medzi ekonomickými a politickými migrantmi. A aj keď sa to možno nezdá, tak Európa starne a vymiera tak či tak. Či sa ti to páči alebo nie, ak nebude "nová krv" nebude mať kto robiť na tvoj či môj dôchodok resp. zdravotnú starostlivosť atď. Jeden príklad za všetky. USA či Kanada sú prepchaté imigrantmi z 95 % ekonomickými a žeby ich to ťahalo ku dnu som si nevšimol. Áno snažia sa to naoko obmedziť v poslednej dobe, ale sami dobre vedia že bez týchto ľudí by tam zakapali v špine a odpadkoch, nemali by udržiavané trávniky, parky, cesty atď. Takže na jednej strane vláda robí bububu, na druhej strane to ticho toleruje. U nás na kontitnente je len potrebné nájsť nejaký kľúč podľa ktorého si budeme vyberať koho áno a koho nie.
cinskych tovarni Skoda k Ceskej republike? Ma CR z predaji skodoviek vyrobenych v Cine nejaky profit? A co z Rapida ktory sa v Cine vyraba a predava ako VW Gran Santana?
Skoda v Cíne vlastní továrny nemá, vsechny modely Skoda se tam vyrábejí v továrnách spolecného podniku Shanghai Volkswagen. Podle mých informací Skoda dostává neco jako licencní poplatek za kazdý vuz ale mozná by to nekdo mohl upresnit. Jestli to platí taky pro VW Gran Santana nevím.