Kdyby nebylo nahaněčů ega, tak by žádnej kodiaq a karotka nevznikly. Lidem by stačily kombiky a sedany s nižší spotřebou, cenou, lepšími jízdními vlastnostmi, nižšími servisními náklady atd.
A kdo chce jet sportovně, koupi si RX-5 nebo cokoliv toho ražení. Nebo vofci f eresu po vzoru česka.
Jenže Zaprvý většina majitelů SUV (včetně mého otce) SUV ale vůbec nepotřebuje. Takže jen zabiraj místo na silnici že druhej musí ject příkopem, blbě se s tím parkuje a ještě to víc chlastá benzín.
A tady pseudoekologové držej hubu...
Suv vydělává víc jak sedan, takže tady se ekologie uplatňovat nebude, proč taky, když by firmy přišly o korunky.
A Zadruhý se dost znasilnuje pojem Suv, čili sport utility vehicle, přičemž dnešní pseudosuv splňujou jen to "vehicle". Beztak se to na poli zahrabe dřív jak felda, po projetí louží vyhodí půlka motoru chybu a nedejbože kdyby chtěl někdo ject po tvrdým kamenitým terénu, to by ho ten tvrdej podvozek nemile překvapil. Tyhle auta nikdy neviděly jiný kola jak R19 kde je ráfek větší jak guma a běhoun slick jak sviňa, jinak by ta těžká kráva vylítla ze zatáčky.
SUV jsou podle mě prostě jen pojem a v reálu to auto nenese nic dobryho oproti klasickým hatchbackům, sedanům atd. V terénu i na silnici to porazí kdejaký auto.
A pro koho je vejmluva že má lepší rozhled, ten by mel zkusit dát si vejš sedačku a nebejt jak na posteli rozvalenej že sotva přes volant vidí na zrcátko...
SUV opravdu využije zlomek jejich majitelů (a to se bavím o velkých SUV s pohonem 4x4, malá SUV s náhonem na předek jsou naprosto k ničemu). Zbytek jich pouze ocení, že se do toho lépe nastupuje, což chápu u důchodců, ale od mladých je takováhle hláška skoro ostuda. Jízdní vlastnosti "závodníci" ploužící se mimo město 80 neřeší. A se spotřebou a průjezdností terénem jim vykecal díru do hlavy prodejce - kdo trochu přemýšlí, ví, že vysoká krabice vždy žere víc než normální auto se stejným motorem a že s vyjetím kopce na sněhové břečce nepomůže zvednutý podvozek.
Ale být automobilkou a vidět, že je příležitost prodávat Clio za cenu Meganu, taky bych "gazíky" tlačil fest.
Schopnosti suv a reálná potřeba těchto schopností jejich majiteli jsou dvě rozdílné věci. To, že většina suv zvládne v terénu násobně víc než jejich třídní ekvivalenty v podobě sedanů nebo kombíků je prostě fakt, který si může dnes ověřit každý, různé akce pro zákazníky pořádá každá automobilka, dost účastníků přitom zjistí, že schopnosti auta daleko přesahují jejich schopnosti řidičské. Jak ale říkám, reálně využití, reálná
potřeba těch terénních schopností jejich majiteli je věc jiná, většinou ta auta terén neuvidí, jejich majitelům stačí fakt, že mají čtyřkolku při cestě na hory a nárazníky tak vysoko, že jim městské obrubníky neublíží. Je to málo? Těžko říct, pravidelně vídávám “našlapané” třicátníky brousit asfaltové příměstské cyklostezky na celoodpružených horácích, jejichž vidlice propruží leda tak při zasunování kola do stojanu u nejbližší hospody. Takovou výzvu by zvládla i třicet let stará skládačka. A co? Prostě nechte lidi koupit si, na co mají chuť, bez chytrolínského mudrování.
A kde je ta hranica ?
Kolko SUV teda realne dokaze znizit tie stale prisnejsie emisie? Zasa posvatime podvod ?
Ano, niektori skutocne to SUV vyuziju. Zvysok v tom vidi len image a moznost parkovania ako hovado.
Nie je nahodou arogancia, debilizmus, ignoracia viditelnymi javmi v kazdodennom zivote ?
Faktom ovsem je, ze tie kombiky miznu, pretoze SUV ... a aj to co ostava, tak je cim dalej tym viac ofajcene v zmysle priestoru ci pouzitelnosti.
Když si koupím třeba pětilitrového pětimetrového Mustanga pro dva lidi, tak to jsem teprve * a ignorant... ne? Zabírám místo na silnici, produkuju spoustu CO2, praktičnost nulová...
Já bych se přimlouval za větší respekt k volbě druhých.
Vacsina SUV soferov si dovoli to, co by ich napr. vo FIATE 500 ani nenapadlo. A teraz nemyslim vjazd do terenu. Preco ? Napr. preto, ze SUV viac maskuje skutocnu rychlost.
Alebo, ze su viac chraneni ako v tom mensom aute.
A tom Mustang nie je. Ani nie je masovo predavany, kazdopadne musi aj on splnat tie emise. Ani nepoznam majitela Mustanga, co s tym chodi do roboty, ci na sluzobky.
A ze ten Mustang zozerie menej ako tahat tu plachetnicu (foe) SUVckom, ci ... ?
Respekt k volbe druhych ? Asi tak nejak reciprocne, nie ?
Link sa neda dat:
---
Počet chodců zabitých SUV vzrostl mezi lety 2009 a 2016 o necelých 81 procent. I kvůli tomu teď ze 100 incidentů s chodci přinese 29 případů smrt pěším, což je zásadně větší pravděpodobnost než kdy dříve.
IIHS „smrtonosnost” SUV připisuje vyšší karoserii s nebezpečně umístěnými hranami, které nemají daleko od velké dodávky. Případný střet znamená pro člověka přímý zásah na hlavu nebo hrudník. V minulosti se přitom říkávalo, že právě větší čelní plocha SUV by při podobných nehodách mohla pomoci zmínění následků - jak vidno, není tomu tak.
---
Kludne. Naco mame v EU taku zeleznicnu siet ? Kamion max do 200 km rozvozu.
Jeden kamion vezie drevo zo severu na juh a druhy z juhu na sever. Preco ?
Lebo sa to oplati. Tiez mas kamionovu firmu ?
Kadrovat ? Akeze kadrovanie, kadruju tu ini z Bruselu.
A co takto kadrovanie v USA, to ti nesmrdi ?
Ne, nemám kamionovou společnost, ani nic podobného. Jen jsem ti ukázal jaký extrém se dá z těch zákazů vykonstruovat.
Přijde mi to hloupé, pak je jen krok k tomu, aby jsi musel jíst co ti ostatní nařídí. Proč jíst steak, když existují vepřové konzervy?
Nežiju v USA, žiju a podle toho i volím tady, v Evropě.
Ale ja to chapem, len poukazujem na nezmyselnost vyberu auta. SUV (hlavne tie mastodonty) proste jazdia ludia co na to ... , nie ti co to realne potrebuju. Bohuzial. Uz vidim ako na dedine, kde neprejde ani raz za rok snehova freza kupuje nove SUV.
Tie SUV jazdia v 90% prazdne ... takze by stacil OFFROA model napr. Insignia, A6, ...
PS Vies co je najhorsie ? Ze 70% ludi je jedno ci ziju demokracii alebo nie, hlavne ze si mozu kupit novu telku a ist 1x rocne na dovolenku. Smutne.
V jednom příspěvku demokracie a zároveň posuzování co kdo potřebuje. Nevím, proč by se v SUV nemohlo jezdit i v jednočlenném obsazení. Přes týden kupříkladu jezdím obecně v autech sám a v případě potřeby ho ve dnech volna naložím a jedeme kam potřebuju.
Takže z tvého pohledu jiného řidiče, pokud zrovna jedu sám (a to nevíš kam se potřebuji dostat mimo zpevněné komunikace), bych měl užívat SUV v zásadě protiprávně.
Btw: autem pro zábavu jsem v době oprav některých komunikací musel spoustu úseků vynechávat nebo je objíždět, jelikož bych ho tam zničil. S SUV? Bez pardonu kdekoliv ;-)
V jednom prispevku - jedno suvisi s druhym.
V socializme by si bol v poradovniku na Feliciu alebo Ladu Samara. Tazke chapanie ?
99% SUV nejde nikdy do terenu, zasa jednoducha statistika z DE. A ja osobne vacsinou stretavam SUV, kde je soferom zenska.
Staci zaviest dane ako v DE a zrealnit spotrebu.
Autom pre zabavu vs SUV. Obycajna kara by stade teda nepresla ...ci ako >:-[]
Podle mě v jsi v pr.... tak jako tak. Zvýšený 5m dlouhý kombík, SUV k tomu. Sbal si čemodan, hlídka VB si tě vyzvedne a auta zabaví pro jiné využití ;-)
Na tohle wl fikaně myslel už při koupi. Vyjede, A6 má puštěnou úplně dolů a plasty ho neprozraděj, bo je má lakovaný. No a jak se hlídači nekoukaj, vyjede s podvozkem nadoraz nahoru a začne ničit životní prostředí. A samozřejmě i zabírat parkovací místa....když už nemůže do šířky, tak aspoň na výšku. >:D >:D
Jestli Mustang s pětilitrem sežere míň než naftové SUV dost pochybuju. A teď si představ, že třeba ráno vezmu toho Mustanga a půjdu se projet. Jen tak, po okreskách. Nebo třeba jezdit na okruhu dokola, se spotřebou 25/100. To vlastně pálím benzín úplně zbytečně, ne? Nemělo by se to zakázat?
Jistěže recipročně. Já snad někdy kecal tobě nebo někomu jinému do toho, co si máš koupit? Kup si co chceš, na co máš, co ti udělá radost... třeba SUV. Nebo kombíka. Nebo sporťák.
Když vezmu stejnou třídu, tak nemám pocit, že by SUV maskovalo rychlost víc, než auto odpovídající třídy. Já si rozhodně dovolím víc s Mustangem než s Kodiaqem...
Chápu to správně, že naftová Q7 ti nevadí, ale benzínová ano? V čem je ten zásadní problém s SUV - je to nepřiměřená spotřeba, bezpečnost, prostor? Však ten člověk si benzín / naftu zaplatí sám, ne?
Co se bezpečnosti týče... co Fiat 500 vs. chodec? Neměli by fakt všichni radši chodit pěšky?
Pokud je pro tebe priorita bezpečnost, tak ta cesta je přes autonomní auta, systémové omezení rychlosti (postavit auto, které nemůže překročit povolenou rychlost, není až takový problém)...
Paralaxa nic. Lotus sem netahej, srovnej třeba Superb vs. Kodiaq... to jsou auta s obdobnou technikou a cenou, která si můžou konkurovat.
Ne.
Ty si vytiahol Mustanga a generalne naftove SUV s tym, ze ten Mustang zerie ... tak som ti ukazal, kam asi moze zajst aj to SUV - este dalej.
Mustang nie je bezny cestak, ze ... tak berme aspon cca porovnatelnu uroven tried.
Krutis sa ako inkvizicia v 20 storoci. FIAT 500 vs chodec ? Do prrrdele, neviem o tom, ze by FIAT 500 mal povolenie jazdit po chodniku. Ci sa ideme pozriet aj na vlak vs chodec ?
Mohli by sme zostat na ceste ?
Bezpecnost, ano. Ale reciprocne rovanko pre vsetkych.
Tiez nedovolim traktoru ci ABRAMsu jazdit po dialnci, ze ...
Pralaxa nic ? Tak tu sme skonicili, nechapes pozorovacie uhly ...
Ty vytahuješ spoustu zástupných problémů - rozměry, spotřeba, maskování rychlosti, bezpečnost, arogance řidičů. Vlastně ti ale nevadí tyhle věci - nevadí ti kombík s většími rozměry, nevadí ti ani Mustang s dvojnásobnou spotřebou, ani limuzína s lepším maskováním rychlosti, ani arogantní řidič v Porsche... vadí ti prostě ty SUV ;-)
Jinak... F500 nejezdí po chodníku, ale lidi chodí po silnici, nebo tam třeba jezdí na kole. Traktor nemůže na dálnici, ale může tam cisterna s benzínem třeba. O tomhle to fakt není.
Nejlíp maskuje rychlost luxusní limuzína, řekněme třeba MB-S... nebo RR.
Ne.
Na jednej strane vraj zjednoduseny pohlad viz. woody hned dole a na druhej spusta dalsich problemov. Tak sa dohodnite >:-[] >:-[]
Ak bude jazdit vela S-Klassy ako ombeciliozo z dovodu horsich atributov auta, tak budem kritizovat aj tu. Ale to sa paradoxne nedeje a to chlapce jazdim v DE.
Tazke ziadne take neplati, ze SUV a hotovo. Napr OFFroady tymto az tak netrpia, tam majitel vie preco si to kupil a ze to nieco stoji.
Ale je to o tom. Co take SUV vs chodec ? To je lepsie ako vs F500 ? Citas tie linky ? Naco ze ...
Doraz kladiem na vodica. Maskovanie rychlosti nie len o odhlucneni. MLko teda urcite vaic maskuje ako Sko. To je aj osobna skusenost, ale ak nechapes paralaxu, tak nema zmysel ist dalej.
Já píšu za sebe a woody taky, ale dost se shodujeme.
Majitel offroadu ví, proč si ho koupil, ale majitel SUV ne... sorry, tohle mi přijde opět jako neúcta k názoru jiných, to je totéž, jako výkřiky holdena o ovcích apod., ta jistota, že ostatní jsou tupci a já vím co je pro ně nejlepší je nezaměnitelná.
Dost pochybuju, že ML maskuje rychlost víc, než S... ale projeté nemám ani jedno, tak to teď nechme být. Opět je to zástupný problém. Fakt věříš tomu, že je špatně, pokud auto umí maskovat rychlost? Já to vždycky považoval za pozitivum... a naopak za zodpovědnost řidiče jezdit s jakýmkoli autem bezpečně. Pokud už bych to chtěl svádět na auto, tak mnohem víc mě k rychlé jízdě svádí třeba řvoucí Mustang než rychlost maskující Sorento...
Majitel si kupil to SUV lebo moze, tie ceny padly dost dolu. Slusny OFFroad je niekde inde. Vzdy je to o tom, co si mozes dovolit. Ake by asi boli predaje Q7, keby stala 10t Euro ?????
Ano ano, SUV do kazdej rodiny a revolver tomu tiez. Tak pravi ustava USA.
Ja neviem konkretne co kto presne potrebuje, ale statistika je jasna. Predpoklad odbytu ide podla toho. Mas s tymi cislami problem ?
Maskovanie rychlosti je problem pre vodica, ktory prechadza z Fabie do Sportage. Zle odhaduje rychlost, brzdnu drahu, a aj odstredivu silu (nech je akokolvek fiktivna).
Mladi bobani, co jazdia na dodavkach.
SUV do každé rodiny ne, to by byla taky totalita. Woody jezdí kombík, já aktuálně liftback. Ale když si někdo za své peníze vybere radši SUV, tak z něj kvůli tomu nebudu dělat nesvéprávného blbce.
PS: další na seznam zástupných problémů - SUV jsou moc levná?
Hezky zjednodušenej pohled na věc. Za sebe můžu říct, že pokud se týká např.toho parkování jako hovado, tak majitelé SUVéček nijak nevyčnívají. Jako * dokáže zaparkovat stejně tak majitel kombíka nebo dokonce miniauta. Když si vezmu reálné případy arogance na silnicích, tak jsou dokonce na mém žebříčku SUV v menšině. Jo,občas se zasměju, když z Navary vyskakuje blondýna na jehlách, jejíž tělesná výška tak tak umožňuje mít nárok na řidičák :-) , ale podstata je někde jinde. Zase se nám samozvaní mudrcové snaží určovat, co potřebujeme a co ne, na co nárok máme a na co už ne. To je pro mě prostě z principu nepřijatelné. A nic na tom nemění fakt, že když jsem před čtvrokem kupoval nový auto pro rodinu a dopředu se zamyslel nad svými potřebami a prioritami, vybod jsem se na všechny SUV a crossovery a koupil kompaktního kombíka. Každej ať se zamyslí hlavně sám nad sebou a kdyby k sobě byl upřímnej, tak by musel skončit jak Diogenes. A opravdu to někdo chce ?
Zjednoduseny pohlad ?
Vsetko so vsetkym suvisi ... tymto smerom chces ist ?
A ze parkuje tak, ze nemozem otvorit dvere je fakt. Pretoze inak nevystupi on/ona.
Samozvani mudrcovia v politike ti nevadia ?
Narok nemas na nic. Pravidla mas dane tak, aby system nespadol.
Takže plácáš pitchoviny, co příspěvek, to perla. Když pominu v kontextu debaty absurditu "argumentu" samozvanými mudrci v politice, pak odpověď je, ano, jistě vadí, protože je platíme, tebe ne, naštěstí, takže klidně dál plácej, jen se nediv, že jsi tu pro legraci. ;-)
Hlavně že nám pak cpou horem dolem pos.... hybridy s půl tunou navíc v baterkách. Kdyby se v globálu snížila spotřeba tím, že by lidi přestali "machrovat" s podobnými nesmysli, jako oooobří SUV v předohrabu a často s podvozkem vysokým jak běžný auto. tak bychom si mohli od podobných zvěrstev, jako je hybrid, nebo elektrika oddychnout. Jenže každý nutně potřebuje vysoké velké těžké auto, popřípadě 4x4 na jízdu po Praze. Takže ano, lidé z rozmařilosti kupují všelijaké pitomosti. Doplácí na to pak většinou všichni.
Snad abychom zakázali nadšeným sportovcům, jejichž aktivity neprodukují žádné škodliviny,převážet jejich kola, kajaky, lyže a nakonec třeba i in-liny v autech. Ať si nechaj machrování na cyklostezkách, sjezdovkách a vyschlé Lužnici, když nám tím zvyšují globálně spotřebu a emise. Přestaňte sportovat a můžeme si od hybridů a elektŕiky oddychnout. :-! >:-[]
Tak jestli dokážeš do Clia kombi (a vlastně do téměř jakéhokoliv auta) naložit rodinu a bagáž na týdení lyžovačku, tak to smekám. Dovedu si představit odpolední lyžovačku s blejdama, ale 4x lyžáky, helmy, lyže, k tomu oblečení na týden...... no jak říkám, smekám.
Kdyby lidem stačily kombíky a sedany s nižší spotřebou a cenou, nebyly by tu BMW, MB, Audi, Ferrari atd.
Tvý názory o naháněčích ega a zabírání silnic jsou stupidní, ale nepřekvapující.
Jestli musíš jezdit příkopem, není to kvůli Kodiaqu/Karoqu, ale tím, že neumíš řídit. Ty auta zaberou podobně místa jako oktávka.
Audi ma styl, protoze quattro. Mercedes ma styl, protoze stribrny sip. Bmw mozna modely M. Ferrari rychle sportaky. Land Rover Defender do terenu. Tak treba i Hilux, Patrol, Niva. Skodovka i VW ma taky cajk auta. Ale SUV jsou k smichu, vsechny. Nebo spis jejich majitele jsou k smichu. A vrcholem SUV impotence je treba Karoq s pohonem na predek. To je jak pit predrazenou nealkoholickou vodku .....
Ty jsi k smíchu, nemůžu uvěřit, že někdo s tak omezeným názorem umí psát. Přečti si Dinara, pak znova a zkus to svou impotentní myslí trochu vstřebat. ;-)
Ja to s tebou zkusim jinak, na zivych prikladech z meho okoli a jejich motivace ktera je nakonec dovedla k SUV, treba jim propriste dovedes poradit lip:
1) Prvni ma tri deti, potreboval 7 mistne auto a kupodivu to bylo prave SUV (Kodiaq) co z toho co se nabizelo vychazel cenove nejlip, i vedle obdobne velkych a komfortnich MPV.
2) Dalsi chtel auto pro rodinu (2 + 2 dospivajici deti), ale taky auto s kterym se bude ve meste lip parkovat, a s kterym i neco utahne (katamaran). Co cert nechtel, nejlip to splnil Tiguan, protoze posadce dopreje mista jako passat, ale na mensim pudorysu, takze vedle passatu se s tim jezdi a parkuje spis jako s golfem.
3) Posledni, krom toho ze o vikendech jezdi na katamaranu s tim predeslym, tak ma 10m plachetnici, kterou si rad alespon 2x do roka zatahne na nejake vetsi jezero. Potrebuje tahnout neco mezi 2-3t a co cert nechtel, koupil za tim ucelem LR Disco.
Nebudu tu zminovat vlastni garaz, ikdyz zena ma crossover a drze s tim jezdi hlavne mesto, ale zminim alespon to ze zrovna Karoq (resp. SUV / crossover tehle velikosti) a klidne jen v predohrabu je neco co pro ni vyhledove planuju. Proc? Protoze SUV maji mnohem vic vyhod nez jen udajnou pruchodnost terenem, ktere se nevim proc jista skupina lidi tak rada drzi. Sam SUV nemam a ani to u sebe v blizke dobe nevidim, ale koukam kolem sebe a vsimam si lidi pro ktere je SUV to nejlepsi co muzou koupit. A nikdy bych si nedovolil zit v bludu jak JA to vim lip, jak ja to za nekoho rozseknu co pro nej ma nebo nema smysl...
Naprosto souhlasim s tebou:) Kolik je rozmer auta SUV a kolik kombiku, mpv, limuziny atd...zanedbatelne rozidly, navic vetsina lidi ma mensi SUV nez je velikost kombiku. Nekdo chce SUV, jiny zase sportak. Tyhle nazory jsou stupidni jako lidi, co je vyplodili z PC na net. To neni vubec o egu, pro sebe mam treba sportovni auto, ale s rodinou jedu vyssim SUV, uz nejakou nehodu sem videl at uz jako policista nebo jako dobrovolny hasic, kdyz jedeme k nehodam atd...radsi at rodina sedi ve vyssim SUV a ta octavia v kombiku at zaleti pod nej :-)
Kdyby tady vládl moudrý Kim Čong-un, tak by nevznikla žádná auta. Lidem by stačila kola Ukrajina s nulovou spotřebou, nižšími servisními náklady a kdo by chtěl jezdit sportovně, tak by měl na příděl čínské sportovní kolo Rudý úsvit. Ovšem to by musel být velmi zasloužilý člen strany asi tak někde od úrovně okresního tajemníka výš.
Jezdím, dá se říci po celém světě a mám tak možnost pozorovat vozový park jednotlivých zemí / kontinentů. Teď například jsem v Dánsku a prvníSUV, které jsem tu viděl, byla X5 s polskou značkou při sjíždění z trajektu. Od té doby bych SUV napočítal na prstech. Nevím, kde se v nás v CZE vzala ta touha, sedět v těchto kolébajících, nebo naopak přetvrzených autech. Ani v Jižní Americe, Mexiku apod krom pickupů a RAMek se nic podobného nevyskytuje a to jsou tam silnice ve valné většině horší, než kdekoli u nás. Uruguayská dálnice z Montevidea na Sacramento fakt stojí za to >:-[]
Mám tomu rozumět tak, že společně s čiňany jsme dříve neměli možnost tato auta vlastnit, tak si to nyní masivně vynahrazujeme? Už aby to pominulo....
Mam taky pocit, ze SUV spopularizovali najviac amici a na cestach u nich to je vidno. O pickupoch nehovoriac. Preco a naco ich chce tolko europanov? To ani mnohi ich vodici netusia. :-)
Tady je zase moudra o tom, jak by odpůrci SUV chtěli lidem kecat do toho, co si mají kupovat. Problém je, že když někdo chce auto, které má reálné emise X, protože je sice nízké, ale má atmosférický šestiválec bez kurvítek, má v podstatě smůlu. Bude-li ale chtít auto, které má reálné emise to samé X, protože má sice úsporný motor, ale je to vysoká hranatá krabice, je to úplně v pořádku.
Takže kecání lidem do toho, co mají kupovat, se tu už reálně děje! A v systému, kde posedlost emisemi tlačí motory na samou hranu technických možností (myšleno výrobní cena x výkon x spolehlivost x emise), mi SUV připadají jako solidní absurdita, výsměch a pokrytectví. Není to však kritika kupců SUV. Je to kritika zákonodárců a částečně automobilek.