3,3l / 100 km jedovatých schnilých naftových dinosaurů za 38*3,3=125Kč / 100km po obutí pneumatik se sníženým valivým odporem jestli budou držet na silnici, použití systému stop/start a rekuperace brzdné energie ... Jak to rekuperuje? To jako to dodává energii zpět do nádrže?? >:D EE, to pořád není vono ;-) [odkaz]
No pokud by to hypoteticky skutečně jezdilo za těch 3,3 tak je to krásný ekologický vozidlo s čistým provozem. Jenže ono to bude v reálu spotřebově horší ;-\
Nizka spotreba nafty sa nikdy nerovnala ekologickej jazde, iba komparativne nizsim emisiam CO2 na ukor vyrazne vyssich emisii oxidov dusika a pevnych castic.
už sa konečne naučte, že výška sa nemôže znížiť ani zvýšiť, to sa môže napríklad auto alebo svetlosť auta. Výška sa môže zmenšiť alebo zväčšiť. Čakal by som, že profíci píšúci pre verejnosť tieto veci ovládajú.
Na margo tej spotreby - je jasné, že ide o marketingový ťah, túto spotrebu asi namerali po rozbehu z kopca a s vetrom v chrbte, v reáli to vidím tak na 5 litrov. Navyše tie tzv. "green" úpravy, teda pneu s nízkym valivým odporom, dlhé prevody a kvôli hmotnosti oklamané odhlučnenie atď., sú bežnému užívateľovi iba na zlosť. Plus tradične vyššia cena tohto auta.
3,3 litra na stovku = rozprávka na titulky časopisov.
Ja vidim trochu problem v tom, ze kdyz auto.cz pise treba o japonskem plugin hybridu, tak neopomene uvest udavanou spotrebu slovy jako "udavana, ale v realu cekejte neco kolem 7 litru" a pokud mozno opatrit vetu smajlikem. Pokud se ale pise o naftove Skodovce, tak se napise "dosahuje spotreby", aniz by to auto videli, natoz testovali. Ze jim ta tendencnost neni trapna.
Ne, tu spotřebu měřili přesně podle předepsaného postupu dle metodiky EU. To by opravdu mohli pustit auto ze skály a naměřit čistou nulu. Když si to doba žádá a na západě jsou daně podle emisí, tak co se dá čekat. By bylo lepší se vykašlat na takové věci, ale radši hlídat aby lidi netopili doma PETkama a nevypouštěl se další sajrajt do ovzduší, to by pomohlo.
A s těmi 5 litry máš pravdu, možná to bude o nějaké deci míň, ale to by stejný motor s 6kvaltem jezdil taky a daleko příjemněji bez těch velkých přeskoků mezi převody.
A první věc co bych dal z takového auta dolů by byly eko pneumatiky, radši budu mít spotřebu o 0,2 litru větší a jistotu, že ty gumy za něco stojí.
Aj ja mám na firemnej Škoda Octavie 1.6 TDI 105k normované 4.5 a reálne jazdím za kombinovanú spotrebu 5.5l. Kua.. toto by mala začať EU trestať. Tak ako nato doplatila KIA v Canade. To je jasné klamanie zákazníka !
Tak to mě to sedí přesně podle počítače i tankování. Já mám teda TSI a už jsem z toho dostal i 4,3l/100 km. A po Praze jezdím tak za 5,5-5,8, výš to ale nejde. Je teda fakt, že já jsem vyhlášený šetřílek, protože mě sere pokud musím platit zbytečně víc za benzín než musím a jezdím rád v klidu. Ale když jsem měl OIII 1,6 TDI, a to bylo v únoru, tak jsem z toho nakonec vytlačil 5,1 po Praze a motor měl 350 km najeto, takže já myslím, že by se na těch 3,3 dalo i dostat. Pamatuju si, že když jsme měli doma ještě první 1,9 TDI, tak jsem z toho běžně dostával tak mezi 4,2-4,6...
škodivky jsou typické tím, že mají největší chyby v tachometru i v ostatních tech. údajích. Je to ale nutnost, protože jinak by je nikdo nekoupil. Na "stopro" má nejúspornější "krabicová" Oktávie minimálně o 1,5 l větší spotřebu než výrazně levnější běžný i30 nebo Ceed.. Měřeno ale podle navigace či kilometrovníku na dálnici a tankování. Na druhou stranu má ale Oktávie navíc škrabku na led, prostě je "Simply clever" jak má být.
Pokud vyrobce udela tachometr s chybou cca 10%, tak i "skutecna" spocitana spotreba pres casto udavany Spritmonitor je o nicem. Pokud si vzpomenu na jeden test kde uvadely, ze Golf misto 90 jel 82km/h, tak bych se nedivil nizsi spocitane spotrebe o cca 0,5l nez je skutecna. Proste odecitat spotrebu pres palubak je podobne jako odecitat km pres palubak
Proto jsem si to zmeril podle GPS a pri psani do SM to prepocitavam :-) U Nissanu to bylo -5% az +1% podle gum (v zime ty nejmensi mozne, v lete ty nejvetsi mozne legalne dopsane dle typoveho listu, z vyroby tak velka kola podporovana nebyla). Ted na Honde to je okolo +1%, ale zmerim to radeji jeste jednou, protoze si to presne nepamatuju..Kazdopadne at uz tachometry kecaji nebo ne, ramcovou predstavu ten SM da. Ted jsem se dival do nekolika vytisku Automobil Revue, kde tu odchylku meri a bylo o mezi -0,3 % az +1,2 %, coz na te spotrebe moc velky rozdil neudela.
Mne to spis prijde jako snaha udelat z toho motoru alespon neco, co predezene konkurenci...Tyhle spotrebe asi neuveri ani mistr Vwavwerka... Protoze at uz vykonove, nebo i zvukovym projevem je tohle TDI uz hodne daleko na chvostu zakonkurenci, co se kubatury 1,6 l tyka...
Uz se tesim,az mi zas nejakej vagenfan napise, ze kW od VW je silnejsi nez francouzskej nebo japonskej... Takovy ty kecy, ze na brzne ma tenhle traktor od 20 kW vic, mne vazne bavej...:-D
Niektoré tieto rapkáče zahanbia všetky tie "úsporne" hybridy z japonska vyvýjané desaťročia :-) Niekedy si tie autá nezaslúžia až takú kritiku,ale chápem že je to zaujatie alebo odpor..
Sám vlastním fabii II greenline, mám ji 3 roky, je tam 1.2 TDI, jezdím v
průměru za 3,7 l, což je spotřeba počítána reálně a ne podle palubního
počítače. Závisí to na hodně faktorech a nejvíc na řidiči. Myslím si,
že s touhle Octavií je reálné se přiblížit k těm 3,3 l. Většina názorů, co jsem
četl, přichází od lidí, která nemá žádnou zkušenost s úspornýma verzema,
a to nejsem zastáncem ani škodovky natož koncernu.
Se starou Fabkou jsem jezdíval 1200 km Chorvatsko za 4.2, a to byl benzínový motor. Tabulková spotřeba byla něco pod 6, ani nevím. Ale ty neustálé stížnosti na tabulkové spotřeby - úsměvné: buď někdo jede sportovně, a pak nemůže očekávat tabulkovou spotřebu, nebo prostě jezdit neumí. Rekord jsem s tím měl 3.7 (to už ale vyloženě Eko jízda cca na 90 km), tak nepochybuji, že s mnohem modernějším nafťákem, se všemi těmi technologiemi, není problém zajet kolem tří, možná i pod. I jeden známý u staršího nafťáka Octy hovořil o spotřebě kolem 3.4.
Ono by možná nebylo od věci, pořád jenom na všechno neremcat a zamyslet se nad věcmi někdy i trochu jinak :-) .
Jinak taky nejsem zastáncem koncernových vozů, ani škodovek. Ale trochu objektivity občas neuškodí.
Tož 47 kW, a jel jsem normálně. Ber to tak, že jsem jel těch cca 1200 km jezdíval i vkuse, nebo jindy s krátkou pauzou na dospání. Takže čas na vyložené loudání rozhodně nebyl. V tom prudká stoupání, plně naložené auto, atd. Ale nějak podobně, jak píšeš, to bylo při těch 3.7, to jsem jel sám a chtěl jsem vědět, co to opravdu umí.
Prostě ono takto jezdit jde. Nejde mi vůbec o šetření, ale prostě mne to někdy baví a třeba u té dlouhé trasy jsem si tím vyloženě udržoval pozornost.
No já mám vyzkoušené Pardubice Zurich, to je 850km, s Mpi za 6,2 to bylo minimum na které jsem se dostal a to mě tu ještě kamenovali že kecám, bylo to nějakých tacho max 120, spíš 100, rychleji se jet nedalo kvůli místy silnému dešti po celé trase. Ale taky to občas jedu i s průměrem přes 8, nebo 8,5
Jezdil jsem mimo dálnici. Rekord po dálnici z Belgie přes celé Německo, cca 1200 km bylo 4.8. Ale to jsem musel mít tak lehkou nohu, že už to ke konci strašně unavovalo, tak jsme dali oběd, a pak už jsem na to šlápl a dojel tuším za 4.9 :-) . Ale jinak taky mezi 100 a 120 km/h, podle profilu vozovky. Takové běžné ježdění na podobné dlouhé dálniční trase bývalo tak 5.1-5.5, ale pamatuji, jak jsem to jednou honil, co to dá, v Německu jsme patřili k těm nejrychlejším :-) , a navíc to ještě nebylo tak zajeté a já zřejmě neuměl jezdit tak efektivně, tak to vylezlo na 6.6. Jinak, řekl bych, že v dešti spotřeba celkem dost roste. Zrovna tak jako s nevhodným nákladem - když jsem převážel na střeše postýlku, tak ať jsem dělal, co jsem dělal, tak to bylo o litr proti normálu více a nepomohlo nic :-) .
No neviděl bych velký rozdíl ve spotřebě jestli jedeš po dálnici 100 za sucha nebo v dešti. Spíš nerozumím tomu 6,6 a být nejrychlejší v německu. Pokud jedu v německu těch tacho 160 - 180, tak určitě nejedu za 6,6 to prostě technicky není možné.
Nejrychlejší určitě ne, 170 km/h jsem s tím jel jen chvilku, na zkoušku maxima, a to ještě lehce z kopce. Ale jinak většina aut prostě jela pomaleji a my je předjížděii, Jenže to určitě nebylo 6.6 - to byl průměr za celou trasu, včetně našich 130 a toho, že v Německu je na hodně místech omezení 120, opravy kde je 80 apod. Taky tehdy ještě nebyla dálnice celá propojená, takže se to střídalo s běžnou silnicí. Kolik to žralo při těch ustálených 140-150, to opravdu už netuším :-( , Ale samozřejmě souhlas, že to muselo být dost přes 7, možná 8, fakt nevím. Ani si nepamatuji, kolik procent z těch cca 1200 se dalo jet 'neomezeně'.
No při ustálených 150 to žralo určitě přes 8, to ti řeknu, ale tak to je jiná situace když jsi jel jinak 120 a nebo 80, tak potom průměr 6,6 je asi reálný. Já to popravdě nikdy tak neřeším, klidně mám spotřebu o 0,5 nebo litr vyšší, než abych se trápil nějakou stovkou po dálnici
Fabka1 16V 74kW zrala pri jazde cez cele SVK po prejdenych 460km a celkovej priemernej rychlosti 102km/h 7,3L/100. Po dialnici dlhej 190km zhltla v priemere 8,2 pri tempomate na 150 (140 podla gps).
Tie tvoje rychlosti su mozno tak -15km/h , lebo so starym zravym MPI nie je realne pri kontinualnej 120ke dosiahnut ani len 7 priemer.
Já bych Mpi tak úplně nezavrhoval, my ho máme na kratší trasy, dálnice párkrát do roka, poslední roky skoro vůbec, a na ježdění kolem komína ideál. S htp jsem toho tolik nenajezdil, ale s mpi se mi jezdí líp. Jasně že 16v byl lepší motor, ale příplatek byl značný. Vybírat teď mezi htp a Mpi tak beru určitě Mpi. Spíš jsem chtěl říct, že na takových tasách spotřebu moc neřeším, jezdím to opravdu různými auty, s různou spotřebou, takže se nervovat jestli to pojedu za 7 nebo 8, a příště se nervovat jestli to pojedu za 10, nebo 12 pro mě nemá cenu.
Proč ne, v létě jsem jel trasu s 47kw, 200km z toho cca 100 po dálnici ( Chomutov (Kadaň) > Tiefenbach) za 5.8, s průměrnou rychlostí 98 >:D >:D nemalou část sem letěl 170-175 tach. , vesměs 130-140 , ale pořád s lehkou nohou to se musí cítit >:D
Zatial s kazdym autom, ktore sme mali alebo ktore mame, nebol problem spotrebu stlacit pod uvedene hodnoty.
Skoda 110L: 5,8 (ja osobne, ked som zacinal jazdit, otec urcite aj menej)
Skoda Fabia SDI: rekord tusim 2,8, dlhodoby priemer pod 4,0 (udavana: 4,1/6,2/4,9)
Opel Vivaro CDTI: rekord pod 5,5, dlhodoby priemer (od nova!) cca 6,3 (udavana: 6,9(tusim)/9,6/7,9)
Suzuki Splash 1.0: rekord 3,7 (RV-ZM, RV-KE), bezne mimo mesto do 4,3 (udavana: 4,4/5,9/5,1 pri nizsej vybave, uzsich pneu, bez staleho svietenia!)
Mohol by som pokracovat Fiatom Cinquecento, ktore dlhodobo zerie menej do 6 (jazdi dost po meste), hoci priemer ma 6,1.
Atd, atd, atd....
Dobry vodic, pri vyuzivani mozgu a neprekracovani povolenych rychlosti sa hravo dostane na vyrobcom udavane hodnoty. S trochou cviku ich hravo podlezie.