No ale ta Oktávka není hybrid, je to čistý elekromobil!!
Škoda že neuvádí kolik místa tahle technika zabrala v interiéru, asi dost, protože jinak by tam narvali víc akumulátorů a tím zvětšili ten mizerný dojezd...
Libor Zezulka už druhým rokem není členem redakce Auto.cz
Mimo to v článku se nic o budoucnosti/nebudoucnosti elektromobilů nepíše. Tentokrát to není o pocitech (ano, to byl Liborův styl), ale hlavně o faktech a souvislostech.
Tak si to počítám a uvažuji-li cenu za 1 kWh cca 4,6,-, tak plné nabití stojí cca 83,-. Dojezd podle výrobce 100km, takže reálně to nebude víc jak 80 km, čistě po městě asi ještě méně. Tak mi to vychází cca 1,- na kilometr. S plynem se dá jezdit za 1,30,- na kilometr. O pořizovacích nákladech na oba vozy raději nebudu ani mluvit a o komplikacích při nabíjení také ne. Každý nemáme garáž, že...
Vážená redakce, v článku se dočítám následující:
"Větší z elektromotorů dosahuje 105 kW a 170 Nm a má na starosti pohon vozu. Menší s 5 kW a 2000 Nm je zodpovědný za distribuci momentu mezi koly."
Po konzultaci se stránkami výrobce SCHAEFFLER TECHNOLOGIES GMBH & CO. KG [odkaz] se ovšem dozvídám, že:
"Die zweite, die Drehmomentverteilung regelnde PMSM, muss lediglich 5 kW Leistung aufbringen, um bis zu 2000 Nm Drehmomentdifferenz auf der Achse zu erzeugen."
Což znamená, že ten menší motor je tam pouze kvůli řízení distribuce točivého momentu na jednotlivá kola nápravy (až sem to máte dobře), a to tak, že jeho výkon 5 kW postačuje k vytvoření rozdílu hnacích momentů až 2000 Nm mezi koly jedné nápravy (tzn. např. levé kolo hnáno momentem 800 Nm, pravé 2800 Nm). Nejedná se tedy údaj o točivém momentu onoho elektrického motoru.