Škoda Auto začala s odhalováním třetí generace Superbu. Jenže jako první nezveřejnila snímek exteriéru, jak by se možná čekalo, ale přístrojovou desku, zbytek přijde později.
...jak píše klasik. V tomto případě teda nějaká "hněď" :-( Žádný nápad, jen poskládané díly ze skladů koncernu. Pro mě velké zklamání a to jsem opravdu nic extra nečekal.
Re: KLASIKA ŠKODA PLASŤÁK - milion ČUDL žádný DOTYK !!
Nic proti Tesle. Super auto.
Ale zrovna design interiéru v oblasti toho 17" dotykového panelu bych si za příklad rozhodně nebral. Je to tam "naroubované" ne zrovna povedeně.
Re: KLASIKA ŠKODA PLASŤÁK - milion ČUDL žádný DOTYK !!
Tak koncernový infotaiment současné generace - na rozdíl od té předchozí - taky konečně funguje. Člověk už si nemusí mezi dotykem a reakcí dávat pauzu na kafe. ;-)
A z hlediska uživatelské přívětivosti pak bez výhrad - jasné a intuitivní - na rozdíl např. od vozů francouzské provenience, kde se v tom vyznat chce buď francouzský způsob myšlení nebo 2 sklenky vína.
Re: KLASIKA ŠKODA PLASŤÁK - milion ČUDL žádný DOTYK !!
Neurazí, ale ani nenadchne. Na druhou stranu ovládání je tam, kde má být, ergonomie bude jistě na jedničku a na designu nemá co se okoukat, což bývá někdy problém francouzských a italských značek. No a pak jsou tu takoví, jejichž interiér se nemůže okoukat, protože je ošklivý už od začátku - typicky Ford. Třeba oproti novýmu Mondeu je tohle absolutní luxus. Proto bych to nezatracoval, zákazníků si to jistě najde dost a dost.
Re: KLASIKA ŠKODA PLASŤÁK - milion ČUDL žádný DOTYK !!
Jenže Seat má desku na úrovni (Leon, ne Ibiza). Jenže VW má desku na úrovni (Passat, ne Golf). A co Škoda?? Neintuitivní záplava tlačítek, okoukaná už miliony pohledů do vnitřku zaparkovaných aut. Jasně, pořád to vypadá dobře, ale tochu novoty by neuškodilo...
No tak hlavně Superb nejspíš opět nedostane veškeré vymoženosti Passatu. Bude mít Superb park asist pro přívěs? Tu velkou obrazovku místo budíků? A další blbiny, které se v příplatkovém seznamu Passatu najdou....
Je to všechno na jedno brdo. Od Fabie do Superba se to liší jen v tom, kolik máš kolem sebe místa a jak velké místo na parkování musíš najít.
Ovšem oni se na tuhle vlnu nacpali asi všichni výrobci.
No co, prodávat se to bude jak housky na krámě.
Jj, takové audi mám dnes problém poznat A4, A6, A7 a A8 od sebe ;-\ nehledě třeba na Mazdu, která má interiéry téměř jako přes kopírák, stejně jako dnes Škoda.
Jinak já osobně mám raději budíky, přívěs neparkuju, vozík si zaparkuji také sám bez "asistenta", ale přesto, zatím bych raději volil "holejšího" passata, než sedět v kabině nového S.
To je moje oblíbené, když jede audi doprotivky, tipovat, co to bude, abych pak výsledek ještě pak tipoval ve zpětném zrčátku podle zadních partií >:-[]
Já sem nedávno obcházel A6 a nevěřícně jsem zíral, že to neni A4 dle označení >:D Přijde mi ten kombik nějaký malý a nízky >:D Holt to uměj zamaskovat >:D
Pche, to já včera u cesty koukal na Clio/Captur? Jelikož to bylo poprášené sněhem a viděl jsem to jen ze předu, tak jsem nezjistil, který z těch dvou to byl. ;-)
To neni spravnej priklad, jde o dve karosarkse varianty toho stejneho auta, jen nove znacene jinak. Ty se podobaji logicky, taky si nebudes stezovat ze nerozeznas A4 sedan s A4 avant z pohledu ze predu. ;-)
Rozeznat 3er touring a 5er touring zezadu, to je obcas problem. ;-)
No, tady už zabíháme do detailu, ale 3er od 5er poznám snáze, než Audiny, protože u BMW je viditělně 5er mohutnější >:D Ale všechno to jsou parádní auta, to zas jooo >:D
Akurát hrám túto hru. >:D Najväčší "vodvaz" sú opačné tvarované tiahlá kľučiek. Volant z Octavie, radiaca páka ostala rovnaká...
Je tam bez debaty posun vpred, ale na to že je zobrazená verzia Laurin&Klement som čakal trochu viac. Ako veľký chudobnejší príbuzný Passatu ale dobré.
Súdim podľa použitej kože a L&K znaku na radiacej páke.
Ono zas, bolo by celkom zaujímavé postaviť low-costovú limuzínu so širokou škálou výbav, od základnej á la Fabia po niečo celkom luxusné. Tí čo kupujú auto štýlom čo najväčšie za čo najmenej by sa šli potrhať. :-)
Nemohu samozřejmě posoudit nový Superb, ale u stávající generace Vás po přesednutí z Octavie III příjemně překvapí kvalita použitých materiálů a celkový dojem luxusnějšího vozu.
Od atmosféry v interiéru nového Superbu neočekávám nic menšího.
displej u kulí namísto aby byl nahoře. Ostré hrany spějí svou útulností pomalu k poslední Vectře a ta se mi vůbec nelíbila. Jsou použity hodnotnější materiály, takže to nakonec působí dobře, ale neútulně.
Nějak se mi Škodovky od doby nového Rapida, přes O3, Fabii přestávají líbit, a to jak zvenčí, tak i uvnitř... A to mne mrzí, jsem tedy zvědav, jaký bude S zvenčí, doufám, že to nebude dle interiéru také jen "modifikovaná" O3...
Pravda. Rapid, i když low-cost auto vypadá z nové generace škodovek nejlíp. Design je u něj nejčistější. Octavia, Fabia i teď Superb mi připadají jako jedno velké tápání
Někdy člověk už přemýšlí, jestli si má hýčkat a vrážet do současného auta ještě nešizeného a bez močoviny a podobných "ekovychytávek" či si šetřit na nové...
Kazda nova generace te ma zaujmout jak technikou, materialy tak designem. Proste mas jen premyslet jestli uz mas penize na nove. Jestli to tak neni tak je neco spatne. Kdyz ted vidim novinky Renaultu musim uznat ze se jim to podarilo, ze jde spravnym smerem. Tady u Skody trochu pochybuji, Skoda zatim jen zije z minulych generaci. Technika stejna, materialy horsi a design porad stejne divne hranaty.
Takové pochyby mám třeba u nového Mondea, protože se mi ta nová generace nezdá lepší. A nový Passat podle mě taky nepřináší oproti dosavadnímu takový krok vpřed, aby si majitel současné generace nutně říkal: To musím mít.
Nové Mondeo se mi líbí. Sice po něm netoužím, ale o jeho úspěch se nebojím. Kupce si bezesporu najde, trofunu si tvrdit, že bude jediné z mainstreamu, které bude schopno, alespoň nějak konkurovat Passatu.
No jak se tak na to dívám, tak rapid je nejsvěžejší, ale kdybych hledal "luxus", tak si vyberu Octavii...vypadá (alespoň podle těchto fotek) mnohem útulněji a majestátněji...Superb je moc hranatej...jako by se vracel v čase... ;-\
Jak uz jsem tu psal pri prvnich fotkach, a byl za to uminusovan k smrti, Superb je zcela zjevne pozicovan vyrazne pod Passat. Minula generace skodila prodejum koncernoveho bestselleru, tak se to v tehle generaci vhodne poresilo. Tohle uz je opravdu na pulce cesty k Dacii jak zle jazyky z koncernu slibovaly jeste pred uvedenim. Uvidime nazivo, ale zatim to vypada dost udesne. Ty dvere evokujici stare ziguliky pusobi opravdu strasidelne.
A bude mít tento nový boleslavský skvost (bezpochyby drtič veškeré zavedené konkurence, vč. prémie...) polstrování dveří z toho krásně strukturovaného plastu jako "óóóóó" nedostižná Octavia III?
Podle vizualizací by to tak mohlo být :-) A já jsem rád... k vozu této cenové kategorie takový výdobytek moderní doby samozřejmě patří :yes:
Řekl bych, že Škoda asi dostala za úkol navýšit marži na vyrobených modelech, proto ta unifikace a šetření, kde se dá... ;-)
Uvidíme, co na to frantíci, ti zatím ve střední třídě dle mého tak nešetří, jako VW (508) a možná nás mile překvapí nová Laguna.
Nevim jak ted po faceliftu, ale puvodni 508 se nechytala ani na stareho Passata, natoz na novy. Myslim, ze to setreni na Superbu neni az tak o marzich jako spise o tom, ze je potreba zvetsit odstup od Passata.
Ano, frantíci většinou jdou nahoru, ale vždy je tam i pár chyb. Teď třeba 508 po fejsu je opravdu pěknější, působí interiér lépe, i když tam pár kiksů zůstalo, ale jde holt o fejs a né nový model. Žít se s tím dá
Ja se nemusim divat na fotky ja jsem mel 508cku pujcenou, protoze jsem nad ni uvazoval jako nad dalsim autem. Bohuzel na papiru a fotkach vypada lepe nez v realu. Pri praktickem testu mne zklamaly sedacky, ktere na fotkach vypadaji uzasne, ale v realu jsou dost tvrde a neprilis anatomicke, posaz za volantem se mi nepodarilo sladit tak, abych soucasne videl na cestu, na HUD a na budiky, razeni je mizerne, manual jsem byl projet jenom kratce ale i tak mi nesedla spojka vs. prevodovka, automaty nad kterymi bych jedine uvazoval jsou staricke a zabiji jakoukoliv dynamiku. Dokonce i 150kW GTcko je rychle jenom na dalnici, ve meste pusobi proti koncernovym autum spise mdlym dojmem. Infotainment je naprosto zoufaly, slusna grafika, ale jinak skoro nefunkcni. Ovladani zoufale, audio ma problemy prehravat MP3 coz je dnes neakceptovatelne, zvuk ani z JBL neni nic moc, navigace nedokaze ulozit mapy cele Evropy, takze je potreba pomoci dost zoufaleho rozhrani mazat ty mapy, ktere clovek nepotrebuje, proboha kde to jsme? Chybejici vybava, u preface nebyla parkovaci kamera, dodnes tusim neni adaptivni tempomat. Proste klasicky Francouz, pekny cisty design, tichy diesel, ale spousta ergonomickych a technickych nedomyslenosti.
Oprostíme-li se od neusadil jsem se, což je specifikum, pak zbývají tradiční věci. Řazení, kdy nejlepší bylo vzít automat a nenervovat se s manuálem. Na infotainment pokud si dobře pamatuju nic špatnýho v rámci mainstreamu a jeho tehdejších zvyklostí nevybavuju. Jak je to po FL nevím.
Btw.: adaptivní tempomat, pokud nemá vypínatelnou funkci, kdy může pracovat jako běznej tempomat pro mě nemá smysl (dokonce adaptivní vypínání dostalo nový Mondeo...což mě překvapilo).
Auto by melo mit tak siroke moznosti nastaveni vseho, ze se "usadi" opravdu kazdy, obzvlaste pokud ma jako ja celkem konfekcni postavu.
Infotaiment byl katastrofalni, jeden z nejhorsich vubec. Blizsi informace poda Peugeot forum kde se na nej velmi rozsahle a univerzalne nadava. Konsensus uzivatelu, kteri tu 508cku opravdu maji a ne se s ni jen svezli, je ze jde o nejslabsi misto celeho auta. Jak jsem psal hlavne ty problemy s mapami a neschopnost spolehlive prehrat MP3 je na dnesni pomery docela maso.
To jestli adaptivni tempomat ma nebo nema smysl neni predmetem diskuse, predmetem diskuse je, ze skoro vsichni konkurenti ho maji a Peugeot ho dodnes neumi.
Já tu 508 v alůru pasnul nad a4 a klidně mě předložte lvům.... i jízdou byla na tom líp 508. U motorů je to v pohodě - 140 nebo 163 koní v té době, s oběma se dalo jezdit od 4,3 do 6,5. Tichoučké, v pohodě
Passat od B6, B7 po B8 má levnější výplně dveří. V generacích B6 a B7 proti třeba Mondeu MK IV či Insignii působí plastově. B8 vs Mondeo MK V už jsou podobné.
On i ten Superb II je uvnitř jako B6tkovej Pašík :-)
Tak urcite. Vyplne dveri u Insignie tvori vylucne plast a latka. Dekory jsou jednoznacne plastove, kapsy ve dverich nejsou nicim vystlane a k ovladani oken a zrcátek slouzi nepekna tlačítka z laciného plastu. Predchozi Mondeo, jehoz interier povazui za to vubec nejhorsi, co v dane dobe v evropske stredni tride vzniklo, radeji necham bez komentare.
Az na spodní část dveří (kapsu) je mondeo mekcene i u kolen (na rozdíl od passat a supa.) A ve dveří obšitý latkou (kůži dle vybavy). Líbit se ti nemusí ale kvality má.
Ale no tak. Vse, ceho se clovek v Mondeou dotyka, by bylo předmětem kritiky i aut o tridu niz. Tlacitka mají chatrny chod, jsou z laciného a ošklivého plastu, otocne ovladace nejsou pogumovane/galvanizovane, veskere dekory pusobi nevkusne a na první pohled jako imitace, ryze půastove odkladaci prostory, nejednotna grafika displeju, neprirozena pozice za volantem atd.
Tak takúto stratu súdnosti som už dlho nevidel. 508 v dobe svojho príchodu rozhodne patrila čo do kvality interiéru na vrchol mainstreamovej strednej triedy, dodnes si pamätám ten pozitívny šok z vysokej materiálovej a kvalitatívnej úrovne interiéru.
Materiálově ok, ale co jsem nedávno (před Vánocemi) jel v 508, tak byly madla již docela unavené a odřené. A to to auto nemělo najeto ještě ani 120 tis.
Ja som išiel na novej predvádzačke a tam som nemal najmenšie výhrady, k olietanej 508 sa vyjadriť neviem, ale rovnako by som mohol argumentovať ojazdeným Passatom s olúpanými plastami.
Vím třeba, že koncernové vozy nějaké to olupování/odírání postihne nejdříve v cca 180 tis.
Tohle byla relaitvně nová ojetina. Ale moc se nedivím, protože mám zkušenost s 307, té se začal loupat volant při nějakých 110 tis.
Tlačítka, stahování oken, ovládání zrcátek a rádio. To se sloupalo dost rychle... Potom samozřejmě sedačky u některých ( naše ne, mama si to dost udržovala) a to čalounění ve dveří se ošoupalo ( ale narozdíl od Oktávky III tam bylo :-) )
Ve 40 tis?
Sám jsem to viděl u auta, co mělo 180 (asi stočeno) to byla O2. Tam byl oloupaný ovladač světel a oken a madla.
Ale ve 40 tis jsem to, přísahám, nikdy neviděl. A to je jich kolem mě docela dost.
Tady jsem k tomu něco našel. Osobně nemohu nesouhlasit:
V interiérech automobilů koncernu VW se lze setkat i s dalším ukazatelem. "Zkontrolujte všechny přepínače blinkrů, stěračů, světel a podobně. Pokud vylézá bílý podklad, má vůz najeto 200 000 a více kilometrů," vysvětluje Petr Vaněček.
Černá povrchová úprava z tlačítek totiž slézá a prosvítá bílý plast. U některých vozidel se zase odlupuje černý lak na madlech dveří a to kolikrát už ve 130 000 km. Děje se tak například u passatů, sharanů a příbuzných MPV.
Ok, nabídl bych ti, aby ses podíval na auto na živo, bohužel jsme ho na podzim prodali a to jsme ho koupili nové, žádná stočenka :-) To madlo v Jettě bylo řešeno jinak, takže se neloupalo. Jen ty ovladače. Při výkupu nám prodejce také mudroval tím, že je stočené, ale pravidelná servisní historie, 1. maitel i vypisy z STK ho ukamenovali :-)
Mám jen toto foto, z kterého to není poznat [odkaz]
No, ono to pogumování je choulostivé a znám passaty, které to mají obublané po 40tis. Naopak znám 508sw a to jsou firmáky 120-150tis a je to v pohodě. Pravda, je skrčená látka na sedáku řidiče zboku, ale s tím si neumí poradit skoro nikdo v hadře.
No po Faceliftu prokoukla, nedávno jsem na ní koukal. Určitě to nebude top třídy, ale nic za co se stydět. A takový sedan na velkých kolech a bílé perleti je celkem švihák :-)
Myslíš z obyčejnýho levnýho polypropylenu? Určitě ano. Tenhle designovej prvek si přeci nemůže nechat Superb ujít. Čekám už 10 let kdy konstruktérům ze Schade werke dojde, že si řidič na obložení dveří může odkládat při jízdě ruku a udělají jí konečně čalouněnou a ve tvaru aby to netlačilo do loktu. Zatím marně. 8-s
Čalouněnou ji má Fabia III! Teda... spíš potažený ten tvrdý plast jemnou tkaninou nejvyšší tuzexové jakosti >:D Ale je to rozhodně příjěmější, než Rapid. Mnou testovaná verze ji měla jen pro výsot řidiče a jeho dvorního spolujezdce.. vzadu nic :-)
Jak to tu tak čtu. V klidu, nový S vypadá líp ve skutečnosti než na těch retuších... Bude to krom citiga asi nejlépe rozpoznatelná Škodovka, kvalita materiálů v interiéru bude na lepší úrovni než má O3 a také vypadá líp než je tahle retuš co vidím zde.. Ovšem ta nuda a ergonomie mu zůstane. Vše si ale nechá zaplatit :-) Rozhodně je to rozdíl přesednout z O do S. Když sem ho ve firmě viděl poprvé ještě zamaskovaného, myslel sem si, že je to dokonce nějaká novinka od audi >:D ( což nevím jestli je + nebo - ) >:D
...na jednu stranu je to dobře. Přesednutí v rámci koncernu nebude dělat nikomu potíže. Rozvržení není v rámci možností špatný, tabletů na palubní desce se zřejmě dočkáme až v další generaci.
Co vypadá na první pohled velmi zle jsou výplně dveří, bez snahy o jakýkoliv vymodelování povrchu, plochý a evidentně celoplastový. Na mě to působí velmi levně, ploše, bez nápadu.
No nie je veľké umenie predpokladať, že ten kvalitatívny dojem nebude úplne taký, ako v Passate. Každopádne Passat je z tohto pohľadu na takej vysokej úrovni, že i mierny downgrade by stále mal stačiť na slušný priemer v triede. Plus dôležitý bude aj osobný vnem, haptika atď. Passat na fotke v Comfortline tiež nevyzerá úplne dokonale, s reále je ten kvalitatívny dojem ale lepší (o Highline pochybnosti nie sú ani z fotky).
Osobne by som akceptoval máličko slabší interiér Superbu výmenou za praktickejšiu karosériu liftback. Ako už tradične výsledný dojem bude silne závisieť od otvorenia peňaženky, základný Superb asi nebude nič, čo ohúri.
Jenze tohle je zcela zjevne maximum toho co se v Superbu da, takze bych to neporovnaval s Passatem v Comfortline, ktery byl vzdycky hnusny. Zakladni verze Superbu bude jeste mnohem strasidelnejsi nez tohle.
Passat B8 vypadá ( Pozor vypadá) možná luxusně, ale když si odmyslíš příplatkové sedačky, příplatkový multifunkční volnat a ty příplatkové displaye, tak ti zbyde velmi kvalitní palubka, jakou ale měla už B6verze a výplně dveří alá Golf (půlka plastů tvrdých) a tvrdé plasty kolem kolen. A to mluvím o highline, když tu někdo dával comfort edition, tak středový panel atakoval ošklivý plastový panel Mondea MK V.
Na druhou stranu, dnes už to na vrchol třídy stačí ;) Jestli je tohle Škodovky MAX výbava... nevidim rozdíl mezi OIII LaK.
Tak tos mě rozsekal >:D >:D
Žena: "co na těch modelkách vidíš? Když si odmyslíš ty nohy, ten zadek, ty prsa...Co ti zbyde?" Manžel: "no, ty! " >:D:yes:
Tabletů na palubní desce? To myslíš to, co má nový Mercedes C? Tak toho se doufám nedočkám nikdy, to mi přijde totálně debilní řešení, nehledě na to, že každá smažka, která půjde v noci kolem toho si bude myslet, žes tam nechal tablet.
Obavam se velice, ze v novem Superbu bude chybet klasicka rucni brzda. Tzn. dalsi auto, ktere vyskrtavam z pomyslneho vyberu. On ten Rapid nakonec opravdu bude to nejlepsi, co Skoda nabidne.
Nezmizi. Par rozumnych zustane.
....a az se "bohuzel" naplno projevi bezpecnostni nedostatky nesmyslne elektronicke brzdy, tak se mechanicka zase vrati. Podobne je to s tzv. dennim svicenim. Zprva se rozsvecovaly pouze predni svetla. Dokonce si to nemecke automobilove lobby nechalo uzakonit. Samozrejme, ostatni automobilky tento protezovany nesmysl kopirovaly. Nastesti rozumnejsi uz pripojuji i zadni svitilny.
Verim, ze s mechanickou "rucni" brzdou to bude podobne.
No minimalne je to dalsia elektronicka sra*ka, ktora sa moze pokazit. Ked ti povoli lanovod na klasickej rucke, nic sa nedeje (ak si nechal zaradenu rychlost). Ides dalej, a nechas si to niekde nastavit. Ale ak sa ti "kusne" elektronicka parkovacia brzda, tak koli takej blbosti volas odtahovku...
Mysli na to, že střední třída (alespoň u Škody) není na sportování, ale na pohodové přesuny na delší vzdálenosti, nejlépe po dálnici. Ručku ocením teoreticky u Fabie, Octávky, kde se i vícero šetří, než ve střední třídě.
Tak z toho jsem uz davno vyrostl. Spis jde o krajni situace za nizke rychlosti na kluzkem povrchu. Mechanicka brzda te z mnoheho "vyseka". Elektronicky nesmysl ne.
A co taková podružná funkce jako přibržďování v případě použití coby nouzové brzdy? Tj. po selhání hlavních brzd - mechanika funguje, elektrika je v háji, protože nemá tlak, stejně jako hlavní brzdy. Divím se, že to vůbec projde přes homologaci. Nouzová brzda má zajistit ovladatelnost vozidla, to dvoupolohová elektrická přeci nedovede...
Mam za to, (oprav me pokud se mylim) ze s el. parkovaci brzdou prisli nemci a v Nemecku je silna automobilova lobby. Tam si automobilky protlaci co chteji. Pokud neco projde v DE, potom to vzdy projde i v EU.
Na základě čeho, brzdného tlaku v soustavě, nebo elektromotorem a přitlačením desek na kola (jako v parkovacím režimu)? První varianta je v případě poruchy irelevantní. Navíc je to zase skokové, nebezpečné...
V O III mám manuiální, v Golfu GTI MKVII zase elektronickou. Obě auta s DSG. Co je lepší? GTIčko by občas na blbnutí tu manuální brzdu chtělo, to nepopírám. Ale na 99% běžných situací je lepší elektronická.
Nevím jestli je to nutně spojené s tím, že musí být elektronická ručka, ale strašně mi vyhovuje, že v golfu po zastavení na křižovatce nemusím stát na brzdě, protože to auto brzdí po úplném zastavení samo. Stačí pak jen lehce ťuknout po plynu, odbrzdí se a rozjíždí. U OIII musím stát celou dobu na brzdě, nebo vyřadit z D na N (P).
Teoreticky to asi spojené s ruční brzdou být nemusí, protože Octa taky umí brzdit elektronicky (ACC), ale mají to bohužel takto nastavené.
Opomijis vsak pouziti mechanicke brzdy v nahle situaci kriticke nedotacivosti. Takova se muze stat kdykoli a elektronika ti zde napomuze. V nizsich rychlostech ti mechanicka brzda pomuze, elektronicka ne.
Jen tak zhruba jakym autem jezdis?
V modernim aute mam takovou zkusenost, ze nez si vubec vzpomenes na nejakou rucni brzdu, tak ti nedotacivost zacne resit elektronika pomoci ESP (ESC), XDS, pripadne u gti rovnou samosvor predni napravy. Jestli ale sahnes po rucni brzde driv nez za 10ms a jeste ji umis nadavkovat tak, abys nedostal naopak hodiny, smekam. Jsi top sofer a takove auto skutecne neni pro tebe ;-)
Očekávaná evoluce tvarů, přiměřeně dávkované dekory, mnou preferovaná horizontální orientace, standardně pěkný volant... za mě je hlavním (pozitivním) překvapením klasický přístrojový štít, trošku jsem se bál že tam bude displej... ale někdo to třeba vidí naopak jako bonus Passatu.
Na zadek se z toho asi nikdo neposadí, ale za mě :yes: , tady se toho dalo mnohem víc zkazit než zlepšit.
Třeba časem, ale jak řikam, ja bych bez toho uměl žít, zkoušel jsem to a radši se na navigaci dívám na středový panel :-) Na druhou stranu je fakt, že třeba na svém Convers+ systému jsem si zvykl ovládat rádio a telefon, což je fajn.
Zajímavou ideu tu kdysi nadnesl Dinar... podle něj má navi nahoře smysl zejména v kombinaci s ovládáním typu MMI. Pokud je nutné tlapkat na dotykovou klávesnici na obrazovce, je snad ergonomicky vhodnější navigace o kus níž... protože navigace umístěná nahoře a dál od řidiče už by nemusela být pro některé lidi komfortně v dosahu.
Osobně to nějak vyzkoušené nemám, tak jen jako námět na zamyšlení.
Já osobně zkoušel navigaci v Audi A5 - je nahoře v kapličce, ovládaná i přes dotykový displej - a žádný ergonomický problém s tím nemám... ale nevím nakolik to lze zobecnit.
Citace z blogu:
Jakkoliv jednoznačně preferuji rozhraní typu idrive, tak VW varianta „dotykáče“ fungovala slušně, jak z hlediska rychlosti odezvy tak přehlednosti menu. Displej je umístěn tak, aby na něj bez nahýbání dosáhl i řidič, který má sedačku odsunutou více vzad, což mi vyhovuje lépe, než displej umístěný výše, tedy blíže zorného pole řidiče, jenže dosažitelný jen v předklonu.
To jednak, ale další důvod je ten, že u levných řešení s dotykáčem, kde se musí šmatlat po obrazovce je podle mě lepší umístění níže, protože při tom šmatlání je možné mít opřený loket na vysunuté loketní opěrce a přitom dosáhnout na displej. Podepřená ruka v lokti je přesnější "nástroj" než natažená ruka na dotykáč někde na vrcholu palubky. Přirovnal bych to asi k běžnému psaní, normální je, že píšeš s podepřeným loktem, zkus psát s nataženou a nepodepřenou rukou, jde to, ale je to náročnější jak na "fyzičku" tak na soustředění se na přesnost.
"..počítačový render, který si s materály moc neporadí." To co si napisal za kravinu?Takze na sedacke si poradi ale na vyplne dveri superbu este nevymysleli dokonaly render?
imho k tomu komentu. Skor by som to zhodnotil tak, ze konecne koment, ktory ti vyhovuje. Co ti nevyhovuje, je pre teba vzdy len protikoncernovske placani..
to ty si umelo vyzehleny, rozklikni si to na plne rozlisenie a ukaz mi, kde je co vyzehlene umelo. Mam tak rad, ked sa amater vyjadruje k veciam, o ktorych nema ani paru.
Asi si pletes horizontalni od vertikalniho rozlozeni pristrojove desky. Vertikalnejsi rozlozeni, nez nahore na obrazku, snad byt ani nemuze.
Jen jako priklad horizontalni orientace: [odkaz] nebo [odkaz]
a jeste jednou ta vertikalni: [odkaz]
To teda nie je rovnaké. Možno to vidíš inak, ale všimni si, že Superb to má pod navigáciou oddelené, potom to je už vlastne súčasť stredového tunela. Možno s výnimkou pár modelov ako Leon napríklad má väčšina koncernových áut horizontálne členenú prístrojovku alebo to aspoň umocňujú horizontálnymi lištami či tvarom vetracích otvorov. Najlepší príklad je asi A3-ka. [odkaz]
Tak A3 ma horizontalni rozlozeni. O tom zadna. Vypada to otresne, ale i tak...to je jen muj nazor.
U Superbu, stejne jako u Focusu o horizontalnim usporadani mluvit nelze. Muzou tam dal list kolik chteji, stale jde o vertikalni rozlozeni. U Focusu aspon jsou ty vydechy chytreji umistene a "netlaci" display pryc ze zorneho pole jak tomu je u Superbu.
"najkrajší a dizajnovo najčistejší interiér" neni, neexistuje. Jde o nemeritelnou hodnotu, subjektivni zalezitost.
Pokud je toto podle tebe "najkrajší a dizajnovo najčistejší interiér" tak potom asi zijes hodne nudnym zivotem. ;-)
Kbybys nebyl jelito, kdybys umel cist, popr. kdybys chapal psany text, neptal by ses tak hloupe.
Tak honem, precti si co jsem napsal znovu a pak jeste jednou .... a mozna potom te smysl textu trkne.....snad. :-( Ze ja vubec na tebe reaguju....Holt nadeje umira posledni.
Jó, já v tobě taky vidím posun. Nejdřív halekání a plácání tvých játer nad třídním králem, kterej zamete s konkurencí jak nic, pak vystřízlivění a teď, kyž všichni ví, že to auto je max průměr, tak ticho po pěšině. >:D:yes:
Pouze německý vkus a estetické vnímání jsou ty správné? Mně se A3 taky nelíbí. Na jedné straně velké, hladké plochy, na druhé straně kulaté výdechy a do toho hranaté ovládání... nesoulad, podivnost.
Mene inspirativni interier ve stredni tride aby clovek pohledal 8-s Z fotky tezko resit kvalita materialu, tu ostatne superb docela umel (ikdyz po skusenostech s aktualni OIII se vnucuje otazka jestli, nebo lepe kde vsude, se bude setrit i na SIII), ale jen materialy a ergonomie nestaci. Tohle muze fungovat u fabie, ale od superbu ocekavam neco vic, mozna proto ze nejsem taxikar.
Tak jak se mi nelibi zaluzie v passatu nebo chystane Q7 tak se jim neda uprit alespon snaha necim zaujmout, tohle je ale jen oda na nudu v duchu kdo nic nedela nic nezkazi. Podle me zkazil. :no:
Kdo je okrajovy hrac stredni tridy? Mazda 6? Proda se ji ve svete mene nez Superbu? O kolik mene?
Passat jsem popsal, jeho "napad" se mi nezamlouva, ale neda se mu uprit. Mondeo sice taky napadama neokouzli, ale zase to neni variace na svuj model o tridu niz, coz u superbu vzhledem k jeho podobnosti je. Proto me hodnoceni, nejmene inspirativni interier. Nerikam ze se nenajde dost jinych, malo inspirativnich, ale ten "nej" muze byt jen jeden. U me to "vede" superb.
Superb je primárně auto pro Evropu, beru evropská čísla a evropské konkurenty. Jasně, prodává se asi i v Číně, ale k čínskému vkusu si já netroufnu nic napsat, nedokážu říct, jestli tohle bude z čínského pohledu trefa nebo katastrofa.
Pohled na Mondeo a Passat mě utvrzuje v tom, že konzervativní tvary jsou to, co si cílová skupina v Evropě žádá. Možná to není tak inspirativní jako [odkaz] , ale většině kupujících to zřejmě vyhovuje.
Prave tito "okrajovi hraci" by se meli brat v potaz. Ti dokazi prinest svezi vitr do nudy a sedi tech nejprodavanejsich.
Duvod proc Passat a Mondeo v interieru vypadaji jak vypadaji je prosty. Kazdy jde proti sve prime konkurenci a pritom se snazi co nejvic usetrit. Tou primou konkurenci si jsou navzajem. Oba (vyrobci) si uvedomili, ze naprosta vetsina zakazniku postrada rozvinutejsi smysl pro tvar, smysl pro estetiku. Clovek je stadovy zivocich a prave tato vetsina se automaticky uchyluje v k vyberu toho, co se prodava nejvic. Nic noveho pod sluncem. Jde o absolutne normalni chovani cloveka.
Ford se tomuto snazil vymknout kdyz predstavil novy Focus a pekne to od stada schytal. Faceliftovany Focus se uz trochu "poucil".
Osobne vsak vnimam prave ty "okrajove hrace", ktere treba ty, tady prave, stadovite zatracujes.
Neber to zle, patris mezi podstatnou vetsinu. Bude to trvat jeste hodne dlouho (pokud vubec), nez se smysleni cloveka, jakozto stadoviteho tvora zmeni.
Napsat že zákazníci postrádají smysl pro estetiku mi přijde dost arogantní, obecně jsem dost alergický na lidi přesvědčené o tom, že vědí, co by se ostatním mělo líbit.
Mainstream je už z definice o tom zalíbit se té většině a klíčoví hráči to tak (bohužel?) dělat musí. Tím se otvírá prostor pro méně významné hráče, aby zkusili nějakou avantgardu a nalákali na ni ty alternativní kupce.
Arogantni? Treba, ale nejprodavanejsi mainstream prave timto zpusobem prodava. Zakaznik ani nepostrehne, ze je pouhou soucasti kolobehu, hry, kterou svou naturou aktivne podporuje. Znovu, osobne to nevnimam negativne, to v zadnem pripade. Jde o fakt, ktery nekteri vyrobci mohou vyuzit a nekteri ne. To by ale znovu bylo na dlouhou diskuzi.
S druhym odstavcem souhlasim. Superb chce byt v tomto mainstreamu, nechce pouze ty alternativni kupce. I kdyz svym zpusobem na tomto trhu tezi take. Mnozi, v zahranici, povazuji Skodu za levnejsi avsak kvalitnejsi alternativu k VW.
Pak jsem ti asi špatně rozuměl, já v tom nějaký negativní tón cítil.
Je jasné, že pokud se má nějaké řešení zamlouvat většině, tak to asi nebude žádný "super vodvaz". Ta alternativa má ale taky své problémy - pokud zahodíš všeobecně přijatelný základ a uděláš to celé po svém, tak se třeba ve dvou věcech trefíš a v dalších třech netrefíš. A bohužel... je mnohem snazší to jedním detailem celé pohřbít než to jedním detailem nějak zásadně vylepšit (viz z mého pohledu třeba experimenty s malým volantem u Peugeotu).
Superb jako alternativa k Passatu je něco jiného... to je zaměření na stejnou cílovou skupinu, stejný vkus kupujících, jen jinak namíchaný koktejl, který může pro někoho znamenat lepší price / value.
...že to bude konzervativní bez nějakých novinkových nápadů bylo jasné od začátku, tak nechápu, na co zdejší osazenstvo čekalo. Z mého pohledu je to ideální. Nevybočuje to z koncernové řady, není tam ani milion tlačítek. Takže dle mého názoru, naprosto ideální.
Dotykovou obrazovku má Superb taky, ale pro nastavování čehokoli za jízdy je to pro mě horší řešení.
Přes tlačítka se dá celkem v pohodě ovládat všechno... s výjimkou zadání adresy do navigace. Tam jasně vedou prémiové systémy. Teď jsem ale zkoušel hlasové zadávání... a když se člověk přenese přes podezření že u toho vypadá jako debil, tak to nakonec funguje docela dobře.
Mluvící palubní počítač byl už v R25, česky teda neuměl, ale jinak to byla docela sranda. Neříkám že je hlasové ovládání nějaká novinka, jen jsem k tomu přistupoval zatím celkem s despektem... ale ono to kupodivu docela funguje.
Ťukat adresu do navi přes dotykovou obrazovku nejsem za jízdy schopen (bezpečně)
Hlasové ovládání je super pro navigaci, například, když stačí říct adresu. Využívám to přes smartphone, kde to rozpozná hlas velmi dobře. Ostatní věci v autě ovládat přes hlasové ovládání je dle mne k ničemu, pokud to zvládne rychleji tlačítko. Mám v autě hlasové ovládání (v angličtině, ale kupodivu rozumí i té české angličtině:D) a mimo demonstraci před holkama jsem to prakticky nikdy nevyužil.... možna jednou, kdyz sem byl linej se natahnout na klimošku >:D Stejně musím zmáčknout tlačítku, abych mohl mluvit (teda tak to má Ford, nevím, jak to mají jiní, ale tlačítko je na páčce blinkrů, takže hned u ruky).
S takovou tou gůgl fíčurou to jde i nadiktovat do smartphonu, pokud jsi v dostahu datové sítě >:D Což je někdy problém i v okolí Prahy >:-[] To by nemuselo být špatné, kdyby to telefon propojilo s autem.
Líbila by se mi možnost zobrazní SMS na display, co je dobré ( pokud ti nepíše milenka a vedle sedí tvá drahá polovička :D), tohle můj vůz ještě neumí (nové vozy snad ano), jinak to psaní je určitě pohodlnější na mobilu :-)
nejlepší byl v jagu integrovaný telefon, strčil si tam sim a volval si z auta, ovládaalos e to dotykovkou, šlo psát i sms. A žádný handsfree, bluetooth. Normálně si kecal do mikrofonů nad hlavou a hlas ti šel z repro. super věc >:D
Akorát to nebralo nový SIM, naštěstí sem měl ještě jednu starou Paegas >:D
No, to, že můžeš mluvit jentak od volantu a ne do mikrofonu a hlas ti jde z repro umí snad už všechny moderní auta, co připojí telefon přes bluetooth a nemusíš vyndavat simku >:D ( včetně toho mého). >:D
To by mne mohlo o.r.t, aby mi ještě auto hlasem pindalo do řízení a říkalo, co mám dělat a že to dělám blbě jak *. Stačí, když mi svítí a pípá jak cirkus..
...tam proste vidim, i kdyz s drobnyma zmenama.
Ale tak proc nepouzivat neco, co fungovalo, i dal, zvlast, kdyz je v hierarchii nize, viz A4 a Exeo :-)
Interiér ve fekální hnědé >:D Lepší fotku už nešlo vybrat, ledažeby bylo hlavním smyslem této fotky podpořit prodeje stávajícího Supa. Poslední dobou mám spíš strach, co Škoda ještě předvede. Ta snaha za každou cenu šetřit, viz např. FIII a absence dojezdů u oken a nemožnost zavřít/otevřít okna dálkou, je zvláštní trend. Prodeje nových vozů jim rostou, ale já osobně bojuji s tím, proč si vlastně kupovat další Škodu, když ta stará je vlastně ve všem lepší ;-\
Interiér na světelné roky před francouzskou hrůzou, ale: kde je ruční brzda? Kde je manuální převodovka? kde jsou správně umístěná čísla na tachometru a otáčkoměru? :no:
K čemu ta navigace pro zloděje? Jak vypadá rádio bez té pouťové obrazovky? Určitě mohl být střední panel menší... :no:
Absolutně nijaký, šedivý, chladný, bez emocí.... ;-\ Podle mě by měla vlajková loď přinést dávku exkluzivity, nápadů.... tady nevidím nic... Přijde mi, jako by to bylo o generaci pozadu... Vrcholná verze L&K a je to jen chladný plast... Exteriér vypadá, že by mohl vypadat celkem k světu, ale interiér je prostě jedno velké zklamání... :-!
mne to pride v interieri ako zvacseny rapid... bez urazky ..... lenze co funguje a pride ti ako fajn na aute za 10 000 eur uz nemusi byt fajn a pecka na aute za 30 000 eur ;-\ ....
od vlajkovej lode znacky skoda som cakal v intereri trosku viac ako len recyklaciu niekolko rokov stareho rapida..... za mna tiez sklamanie... uz teraz mi ten interier pride moralne zastaraly a dycha na mna depresivne.... ja sa dokonca uz pomaly zacinam obavat aj o exterier..... ;-\
zda sa ze vw to ma pekne pod palcom a niekdajsie vystrkovanie rozkov na passata ako sa to udialo pri prvom superbe uz tentokrat nepripusti
Octavia II je všeobecne veľmi nadčasová, respektíve dôstojne starnúca (pred faceliftom). Oproti dnešným Škodám pôsobí určite hodnotnejšie, s lepším prepracovaním. Na 11-ročné auto veľmi slušné.
Co tam ale vidíš? Jen směr, kam odbočit. Stačí blbé naprogramování navigace a šipečka v maxidotu tě zmátne. Občas potřebuju vidět, jaký je tvar křižovatky, nebo jak jsou za sebou uspořádané ulice, kruháč a podobně...
Některé detaily nejsou vůbec špatné, ale jako celek bych to stejně jako u Octy viděl coby chudšího kamaráda Volkswagenu. (spíše ve smyslu detailů než tvarů)
Když jsem v Ženevě ´13 zkoušel Eleganci Octavie a Golf Variant (také velmi vybaven), byl jsem překvapen rozdílem. Kvalitní čalounění vs. koberečky v kapsách a tvrdý plast dveří... V interiéru Octavie jsem onen jeden až dvou generační pokrok nenašel.
Závěr svého srovnání Supa a Passatu bych tedy nechal na Frankfurt (bych asi mohl na salon). To můžu ohodnotit materiály více verzí, ony plasty a prostory pro pití, ergonomii.
Je to tedy asi podobný ústupek jako u Octavie, respektivě obrácený vůči Fabii, ale je tam ta „pokroková“ technika. To je třeba neopomíjet a respektovat. Uvidíme ještě...
Tiez som nedavno porovnaval Octaviu-kombi a Golf-Variant. Rozdiel v materialoch bol naprosto jasny, v prospech Golfu samozrejme. A to bol tusim este Golf o dakych 200€ lacnejsi (myslim katalogovu cenu)...
Nuz, nie je to o tom ze by Skoda nevedela urobit tie interiery lepsie. To len koncern chce Skodu jednoznacnejsie umiestnit az *pod* VW. Mozno nie cenove, ale materialmi urcite...
Samozřejmě bych do toho chlapům z Wolfsburgu a Boleslavi nerad mluvil, ale když má Octavia plasty (krom schránky na pití) velmi podobné Rapidu a z fotek velmi vybaveného Supa se zdá, že ve výplních asi opět není o moc lepší a ještě má očividně malou schránku na pití, tak už si to pozornost už docela zasluhuje. ;-)
Nudný, bez nápadu, chladný...tak si myslím, že přesně tohle korporátní klientela vyžaduje. Takže typické parkoviště busineness parku v Praze bude vypadat jako koncernový showroom - od Octavie, přes Superb, Passat, až po A6.
z ludskeho prirovnania mi superb pride ako clovek v uniforme.... ja sa napriklad lepsie citim v rifliach a tricku ako v koseli a kravate.... z tohto pohladu mi preto rozhodne viac sadne optima alebo mazda 6 ako akykolvek koncern a je mi uplne jedno ze bude koncern lepsi a s nizsou spotrebou a tromi turbami .....tu ide o princip ze sa mi tento styl aut vobec nepaci a nesedi ... tieto konfekcne auta v saku je pre mna uplna hruza.... tieto prioritne sluzobaky idu zcela jasne mimo mna .... ja radsej tricko a dziny
superb bude dozaista uspesne auto o tom nemam pochyb ... kazdopadne uz nech je tu nova laguna s optimou..... :yes:
Tipuji, že 2/3 zaměstnanců, i těch, kteří o tom rozhodují by volili jiné značky, a na oko hezčí. Do byznysu ale emoce nepatří, to Němci vědí moc dobře, už léta.
Když máš někam jet stovky km, je důležité, aby to nějak jelo, nevylezl si z toho rozlámaný a auto nevypadalo, jako by si přijel z poutě.... proti této Německé strohé eleganci v zásadě nic nemám... Rozhodně radši pojedu na služebku v Superbu, než v třeba v nějaké image ikoně jako je Mini :-)
Taky Superb má primárně sloužit jako reprezentativní vozidlo, do kterého to sako obvykle potřebuješ >:D Já bych ho na denní využití taky nepotřeobval, ale v práci, kdy s ním jedeš v tom obleku, tak s tím nemam sebemenší problém. Taky ho od nového roku využívám místo Oktávek >:D
Teda ty bombastické zprávy, která předcházely v automobilových magazínech, se podle mě neodpovídají skutečnosti. Bude málo důvodů proč si koupit Superba a ne raději Passat...
Souhlas. Passat Allroad bude vypadat jistě lépe. U toho Superbu mne na první pohled bude vadit ten zvedající se střední tunel, protože bude tlačit do pravé nohy těsně pod kolenem :no: Kdysi jsem ze stejného důvodu odmítl XC70
U mě tím důvodem u předchozí generace bylo místo na zadních sedadlech. Nesmějte se, chtěl jsem si pohodlně sednout a dát za sebe dětskou sedačku tak, aby se nedotýkala mého opěradla, a to u Passatu nešlo.
Jo a také se mi Passat předchozí generace krutě nelíbil (hlavně ten po faceliftu, který VW vydával za další generaci), nový je na tom ale mnohem lépe.
Já bych o Passatu minulé generace taky neuvažoval a asi ani teď by mě to nenapadlo. Jenže teď se mi Passat líbí jak exteriérem, tak interiérem, který je paradoxně snad i méně usedlý a studený než ten v Superbu. Hodně místa se hodí, jenže koukněte kdo v Passatu jezdí - málokdy jsem viděl rodinu s dětmi. Ale je to jeden z těch mála důvodů, místo navíc se neztratí. Samozřejmě, ještě bude otázkou cena, ale rozhodně se Škodovka nebude podbízet.
Nemyslím si. Tahle klasická auta střední třídy (Mondeo, Passat, Superb, atp.) mají reálně cenu všechna stejnou, plus mínus třicet tisíc. Já když jsem vybíral, tak jsem měl díky končící generaci na Passata dokonce lepší nabídku, než na Supa v té samé výbavě.
A naopak... bude málo důvodů proč si koupit Passat a ne Superba. Základní diferenciace je lift vs. sedan. Pak má Passat navíc třeba to BiTDI... tak pokud chceš BiTDI, je to jasně důvod pro VW. V tom zbytku se dá čekat, že v tom velký rozdíl nebude a bude to spíš otázka vkusu.
Jak tady většina píše o koncernové šedi bez nápadu, tak si to nemyslím.
Naopak, udělat jednoduchý a funkční design je docela kumšt. A na fotce srovnávající starý a nový interiér je ten posun jednoznačně vidět.
Takže za mě v pohodě. Prémie to není a ani být nemá. Ale k zaměření značky je to podle mě trefené velmi dobře. Jednoduché, funkční, snad i cenově bude pozicován rozumně. Ono když teď Passat vyjde ve slušné výbavě tak na 1.2M, tak to zase takový problém asi nebude.
Takže, každý má sice nárok na svůj osobní vkus, nicméně o úspěchu modelu hovoří prodejní čísla. A dovolím si prorokovat, že nový Superb propadák rozhodně nebude. A nebavme se jen o českém trhu, ten je o ničem.
Tak ono to s tím koncernem zase není tak žhavé.
Pokud se srovnává Škoda, VW a Leon, tak možná. To jsou nejlevnější brandy a maximální možnou mírou unifikace, takže je to logické.
Ale do koncernu dnes patří taky Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini a Bugatti. ;-)
A ty asi zase z přílišné unifikace nikdo podezřívat nebude.
Takže s tou "koncernovostí" bych byl opatrný. Je to takové mlácení slámy.
Jinak takový Bentley, který je sice neunifikovaný bych si třeba nepořídil, a primárně ne kvůli ceně, ale protože se mi prostě nelíbí. Ani zvenku, a zevnitř už vůbec ne. Pro mě je to auto, které si přes jeho jiné nesporné kvality pořídí buď někdo, kdo má hodně specifický vkus, nebo spíš někdo, kdo potřebuje za každou cenu ukázat, že na to má. Mě stačí VW a jsem naprosto spokojen.
Tak tohle je poměrně velké zklamání.... to bylo článků a slibů od Škody jak to bude nádherný vůz a já nevim co... já teda vidim jen naprosto bez nápadu recyklovanou verzi interiéru, která sice neurazí, ale nevynikne absolutně ničim, ergonomicky na 1čku, inovací a nějakou "krásou", tak možná za 4. Jestli to dopadne podobně s exteriérem tak teda "nádherný superb" byla jen obrovská bublina...
Je to fakt otázka individuálního vkusu, Mě se třeba interiér současné generace Focusu vyloženě nelíbí. Asi jsem proto příznivec koncernu. Ale takové BMW má rozhodně blíž koncernu než Fordu. Ford je blíž stylu Kia a Huyndai.
Je holt každého věc co preferuje.
Dobrý, to je za 3. Ovládání klimy mi přijde trošku titěrné a hladý povrch asi nebude ideál, třeba v zimě. Jinak nevím, jak se ovládá (pokud je to dotykáč) ten zapuštěný display na středu...
"Již předchozí generace Superbu svou posádku hýčkala, proto na palubě očekávejme pouze kvalitní použité plasty a špičkové textilie, voňavou kůži, minimální spáry mezi jednotlivými díly a precizní dílenské zpracování."
Některé ani stokrát opakované marketingové výlevy se pravdou nestanou... >:D
Oda na skodovku v podani auto.cz = novinarsky FAIL
"Již předchozí generace Superbu svou posádku hýčkala, proto na palubě očekávejme pouze kvalitní použité plasty a špičkové textilie, voňavou kůži, minimální spáry mezi jednotlivými díly a precizní dílenské zpracování."
Pani novinari, aspon TROSKU sudnosti.
Ja neviem, ci ste v tom aute sedeli, semantika VASHO textu tomu nenasvedcuje (očekávejme), ale dopredu tu tvrdite nieco o absolutne superduper materialoch a kvalite spracovania.
Re: Oda na skodovku v podani auto.cz = novinarsky FAIL
No na ty plasty sem teda dost zvědavý.... doufám, že to půjde alespoň ve šlépějích stávajícícho Superba a ne O III . Jen si vzpomeň, jak PR řeči oslavovaly plasty ve Fabii III a realita je taková, jaká je :/
Re: Oda na skodovku v podani auto.cz = novinarsky FAIL
No já nikde nečetl, že by o plastech ve Fabii někde psali, že jsou měkký.
Zpracovaný dobře jsou, k tomu nemám výhrady, struktura taky pěkná, jen jsou prostě tvrdé jako šutr.
Re: Oda na skodovku v podani auto.cz = novinarsky FAIL
No, pročítat všechny články o Fabii se mi nechce >:D I když to tak nevypadá, jsem v práci >:D Třeba až budu mít víc času :-) Ani nevím, jestli jsem to četl zde na ACZ :)
Re: Oda na skodovku v podani auto.cz = novinarsky FAIL
Nepřu se s tebou, ale někde jsem to četl, z prstu jsem si to nevycucal (možná to tu psal nějaký redaktor jen do diskuze, je to už minimálně rok) >:D Bylo to něco ve stylu, že Rapid je lowend v interieru, ale Fabie III bude pokračovat ve velmi kvalitní kabině jako předchůdci, kde nebudou tvrdé plasty atd... Potom ten článek v létě tuto zprávu dementoval, kdy si redaktoři interiér osahali. Fáma to byla, stejně tak, jako může být fáma ta věta o superbu a v realu to bude jako u Oktavie... a nebo taky ne, což z renderu nepoznáme :-)
Re: Oda na skodovku v podani auto.cz = novinarsky FAIL
Takže můžeme čekat první Škodovku, kde je "voňavá kůže" a na to jsem fakt zvědavý. Kůže z Boleslavi je tradičně ten superlevný šrot a nikdy jsem neseděl v jediném jejich autě, kde kůže voní. A to je řeč o novém autě, ne třeba o nappě v BMW, nebo super tlusté kůži ve Volvech, které voní i po 150 tisících km. Co uměla Škodovka velmi dobře, byly volanty, to ale po neudržení mongolských obšívačů šlo taky dolů (i když pořád dobré). Samozřejmě, Škodovka v tom není sama, "voňavost" si neumí moc zařídit ani Japonci (byť kvalita materiálu a zpracování je výš) nebo třeba Opel, který si nejlepší nappu naúčtuje jako BMW, kvalita je výborná, zpracování i šití oproti Škodovce jiný vesmír, ale brzy... nevoní.
A mimo voňavé kůže se podle toho textu u Superbu III těším na hýčkání jako u předchozí generace, tedy textilie z Fabie a tvrdé plasty všude mimo vršku přístrojovky a dveří. A ještě si může s sebou SIII vzít ty šikovné věci jako dřív - např. nejen podprůměrně očalouněné sedačky, ale taky v jediné (nic moc) verzi, kde se navíc pro možnost sklonu sedáku musí připlatit za elektriku. Úplně slyším přijíždět další útok na prémii...
Re: Oda na skodovku v podani auto.cz = novinarsky FAIL
To už je takový zvyk českých moto novinářů. Buď nepokryté pochlebování, nebo nesmyslná kritika za každou cenu. Profesionalita a nadhled prostě chybí a na úrovni je to bohužel znát. Buď zahraniční weby, nebo klasický tisk.
Interier je rozharany, nedotazeny, bez napadu. Ty hrany nepusobi moderneji, naopak mi pripominaji 80. leta. Zejmena stredovy tunel. To hnede tenkostenne koryto je tezke retro. V 80kach by ale bylo z mekcenne peny potazene kozenkou, byt barva by odpovidala. Tady cuju tvrdy plast. No a ty dvere jsou snad montovane rovnou z fabie, me? Nechapu, jak to mohli dopustit. Pokud to neni sabotaz VW, tak opravdu nevim. Koncept visionc, jakkoli byl z venku odporny, mel alespon cisty, uhlazeny a daleko organictejsi interier. Jestli z nej ma superb vychazet, tak proc vypada takhle? Jinak srovnani s minulou generaci neni uplne fer. Jeste lepe vypadala ve specifikaci s dotykovym radiem, kdy mela o jeden chromovy ramecek a trochu leskleho plastu, vice [odkaz] Mam pocit, ze od minuleho superbu combi, pripadne rapidu, to jde se skodovkou z kopce. A to citelne s kazdym novym modelem, nebo faceliftem.
Když už ti dělá problémy použití mozku, zkus použít aspoň oči. Za řadičkou je roletka, hádej od čeho?
P.S. K čemu používáš " rádobí"?
P.S.2- konečně, napotřetí, vhodný nick, gratuluji!Nic výstižnějšího bys nevymyslel!
Přijde mi to jako s novou fábií- slibovali vánoce v létě, což podle mě nepřišlo.Pěkný auto, ale slibované očekávání nenaplnilo.
U Supa Kabáň sliboval opravdu krásný povedený interiér. Já s tím žádný problém nemám, mě se nový koncernový design všeobecně líbí, ale slib podle mě opět nesplněn. Je to hezký, je to zaměnitelný s pašíkem i octou, ale nějaká paráda, nápad?? Výplň dveří bída. Kdyby nebylo slibů, řekl bych- pěkný, v pohodě, proti supovi II posun.
Takhle mírný zklamání. Teď ještě jak dopadne venek.
Díky za fotky. Jak říkám, kdyby opět nenaznačovali-neslibovali, já bych problém něměl. Pašík i Octa mají pěkný interiéry, do mýho vkusu se strefují. Jen to není nírvána.
Dobrá, když zapomenu na reklamní sliby, pěkný, líbí se, a jestli dopadne i venek dobře, budu mít za nějakej rok velký dilema mezi Supem a M6 ;-)
Souhlas, vidíme to asi celkem stejně... interiér není důvod, proč bych si Superb koupil... ani důvod, proč bych si ho nekoupil. Ve střední auta s vyloženě špatným vnitřkem nejsou... no možná i40 se mi do vkusu netrefuje a u C5 mě pár věcí štve. Já vkládám naděje do exteriéru.
PS: Dinar na blogu Passat dost chválí, doporučuju přečíst.
Dík za tip, zajímavé počtení. Jestli bude sup skoro stejný, tak se je na co těšit. Passat se mi líbí, sice je drahej, ale zase si drží cenu. Já ho nějak nikdy neměl rád, ale musím uznat, že racionální důvod proč ne Passat , bych už asi nenašel. :yes:
A já doufal, že se "to" bude od Octávky trochu lišit... :-( Jasně, nový potah, a ten interiér je přitažlivý, ale Passat je o dvě třídy jinde... ;-\ Trochu zklamání. :-O
nuda, nuda... sem tam nejaká nová hra s trojuholníčkami, ale toto som v novom superbe nečakal, snáď bude možnosť aspoň miernej individualizácie.. síce ide o konzervatívne auto, teda možno nie je na mieste pripúšťať lesklé lakované plochy aj v úrovni ukazovateľov rýchlosti ako v hravšej fábii, no aspoň odlíšenie vo forme novšieho volantu tiež s hranovými a chrómovými doplnkami v strede venca by sa hodilo - osobný názor - hodilo, nehodilo, vedia dizajnéri... pre mňa šeď.. :no: ale za niektoré presné tvary a priamu nadväznosť na koncept vision C :yes:
Při pohledu do interiéru mě dosti klame zaměření vozu, tohle království plastu je hnus. Má to být vyšší střední tak bych čekal, že ve výbavě L&K najdu aspoň vršek přístrojové desky v kůži, středový panel v kůži a výplně dveří částečně v kůži. Ale toto? Vždyť to vypadá jak větší interiér z fábie, kvalita použitých materiálů bude tak nastejno. Hold Škoda auto vyrábí jen low cost auta různých rozměrů. Jako bonus Superb přišel o V6 motory, už bude je ubohý 4 válec. Takže vnikla vlastně větší octavia bravo.
Každý jezdíš léta s osmi a dvanáctiválcovými motory, posledních 12 let jezdím s vozy Audi, jak služební tak osobní ve služebních je to osmiválcový diesel v osobním dvanáctiválcový benzín obojí A8, jen před pár lety jsem u soukromého auta přešel Q7 V12 TDI, ale letos jsem se vrátil k osvědčené klasice A8 W12. U Škodovky nezatracuji disign ten je konzervativní a to mám rád, ale co už nikoli jsou náhražky, dřevo není dřevem, hliník hliníkem, ale pouze plastová imitace. Superbu by ve výbavě L&K jednoznačně slušela horní část přístrojové deky, středový tunel a alespoň částečné obložené výplně dveří v kůži a možnost černého interiéru. Kdyby takovýto kožený paket nabízeli s cenou okolo 100 000(u audi stojí obsáhlejší kožený paket 200t, ale jelikož superb není A8, množství mnou vypsaných prvků je nižší kvalita kůže by u superbu byla asi také nižší tak myslím cena odpovídá) byl by dle mého názoru velice oblíbený k tomu vrátit šestiválce celkovou cenovku posadit tak na 1,5m a prodávalo by se dost.
A8 ani Q7 nejsou konkurenty Superbu. Tím je Mondeo, Passat, Insignia, 508.
Kdo z nich má V6? Jen Insignia... a to nejspíš jen ze setrvačnosti. S 2.0TSI 200kW bude Superb bez problémů stíhat širší špičku třídy a třeba všemi oslavovaná Mazda 6... no, to je jedno, do Mazdy jsem se navážet nechtěl.
Že dřevo není dřevo jsem si tak nějak zvykl... a moc bych se divil, kdyby třeba dřevěná lišta v Audi A5 byla opravdu dřevěná. Ani nevím, jestli by to vlastně bylo dobře, kdyby dřevěná byla (vzhledem k bezpečnosti a trvanlivosti).
Černý interiér asi bude, kožené obšití palubní desky spíš asi ne. Určitě by neškodilo, kdyby Škoda nabídla víc možností individualizace interiéru, třeba i za příplatek... ale není to úplně zvykem a vzhledem k pozicování Škody by mě to spíš překvapilo.
V Audi je dřevo dřevem nikoli plastem se samolepkou. A co se týče životnosti, jedná se o tvrdá dřeva s kvalitním lakováním, životností dalece přesahují životnost vozu, nešvarem plastů je to, že mění barvu, odírají se nebo odlupuje barevná folie. A to, že z aut mizí šesti a více válcové motory s atmosférickým plněním je škoda tyhle mini čtyřválce s turbem nemají tak hladký chod ani tak líbivý zvuk i turbo efekt se u nových motorů spíše zvětšuje nežli zmenšuje kvůli papírové spotřebě.
Se vsim souhlas, akorat to drevo je nesmysl. Prvni superb mel prave drevo a kvalitni kuzi a ve srovnani s falesnym drevem ostatnich modelu to clovek nepozna. To drevo je stejne utopene v laku, takze o prirodnim materialu se moc hovorit neda a neni problem udelat plastove, aby bylo k nerozeznani. Aspon se usetri stromy.
Kvízová otázka: Kdo dnes v Evropě nabízí v neprémiové střední třídě šestiválec?
.
.
Správná odpověď: Opel a Škoda. Jinak nikdo. A v příští generaci bude správná odpověď nikdo. To je prostě tržní realita, za kterou těžko Škodu kritizovat.
PS: nechci být špatným prorokem, ale v příští generaci to může být problém i v té střední prémii.
Za mě je každá volba pro zákazníka navíc plus, takže z pohledu zákazníka jo, je to chyba, 3.6 se i celkem slušně prodávala.
Pokud si ale uvědomíš, že petrolheadská prémiovka BMW 328i je už taky 2.0T a v šestiválci zbývá už jen top 335i, že řidičská reference Mondeo končí (už od minulé generace) na 2.0EB (a zřejmě slabší)... pak to těžko můžeš vyčítat nějaké Škodovce (která o tom mimochodem nerozhoduje).
Ale proc bych nemohl? Ze to delaji vsichni prece neznamena, ze to neni spatne. At vyhazou V12 z audin, vykaslou se na veyrony, klesnou jim flotilove emise a muzou zase delat normalni auta. Nebo at kopnou celou EU do p*dele a delaji auta podle nejlepsiho svedomi a vedomi. I kdyz se mozna blyska na lepsi casy. V Parizi pani starostka otevrene rekla, ze proti jemnym pevnym casticim z dieselu nepomuzou ani filtry a v Britanii si sypou popel na hlavu za to, ze skodlivost aut hodnotili pouze dle emisi CO2. Takze bud se lidi zacinaji probirat a nebo sice zakazou naftaky, ale v zapeti take benzinaky a po chvili, kdy budou na vysluni elektromobily, presedlame na kola.
Tak můžeš, ale je to takové to hospodské tlachání nad tím, jak dřív bylo líp. Veyron na fleetové emise žádný vliv nemá, je potřeba snižovat emise hlavně u masově prodávaných verzí.
Kopnout EU někam může možná Honda, ale ne Škoda / VW. Cílové emise jsou 95g/km pro rok 2021, za každý gram navíc je pokuta 95€ na každé registrované auto, tj. pokud budeš mít průměrné emise 120g, stojí tě každé auto přes 2k€ na pokutách. Konkrétně Superb 3.6FSI má s normovanými 215g/km nárok na výpalné 11400€, což je cca. 320t na každé prodané auto.
Ale to je jen část problému... prostě výkony R4T se posunuly tak, že V6 není nutnost... a asi je snazší konstruovat to auto jen na R4.
Mas samozrejme pravdu, ale nerikej mi, ze jsou evropske automobilky tak bezmocne a nemaji, narozdil od evropskych uredniku, kteri auto znaji akorat ze zadniho sedadla, zadny vliv. Udelat vykonny R4 uz umi dost dlouho, preplnovani neni zadna novinka. R4 asi vyjde levneji, nez R/V6, ale v kontrastu s tim jdou vsechny ty narky o miliardach investovanych do vyvoje, downsizingu a "zefektivnovani". A schvalne by me zajimaly naklady na vyrobu downsizovaneho, primovstrikoveho turbo ctyrvalce a klasice podladene sestivalcove atmosfery s vicebodem.
Hlavní problém je, že ty hodnoty emisí a spotřeba na papíře je jen sen. Tak velký turbo efekt mají ty nové r4 jen kvůli testovacímu cyklu, během něj je ten motor spíš atmosféra, ale pak když to auto vezmeš do normálního provozu na ty jejich čísla se nedostaneš jak spotřebou tak emisema. Mě osobně auto s čtyřválcem jako zákazníka prostě neuspokojí, i když ta TDI V8 ve sluním autě je oproti valné většině ostatních TDI tichá a má vcelku příjemný chod, na osobní s W12 benzínem to prostě nemá, to je jiná liga v kultivovanosti chodu a zvuku. Jsem příznivcem benzínu a alespoň šestiválcových motorů, r4 patří dle mě jen do městských aut. Na čem by ale měli zamakat je zvuk r4 tdi motorů, to je prostě ubohost největší zní to jak traktor na semaforech poznám benzínovou oktávku od tdi ihned, benzín nesliším, tdi i přes hodně kvalitní odhlučnění v A8 jo.
Zřejmě jsou evropské automobilky, kterým to možná i celkem vyhovuje - Fiat, možná i Renault - protože to prostě dopadne na jejich konkurenci víc než na ně. Jinak mám ale pocit, že s tím automobilky moc nezmůžou.
Zrovna Renault se svymi sestivalci v lagune, espacu, prilezitostnem modelu vyssi stredni a vlastne i cliu z toho moc nadseny byt nemuze, resp. ano, bude montovat stejnou 1.6ku od clia az po espace, ale ty naklady na vyvoj nebyly male. A twin-air of Fiatu je jednim z prukopniku downsizingu a nevim, jestli je do MPVcka lepsi 0.9, nebo normalni 1.6. Ale OK, porad nabizeji atmosfericke motory a ani ta turba nemaji tak vyhonena.
Renault je na tom myslím dlouhodobě co do průměrných emisí nejlépe. Že se dá koupit Laguna (pouze kupé) s šestiválcem je sice fakt, ale jejich prodeje jsou ve srovnání s Cliem 0.9 mizivé.
Jo, to je fakt, ale pochybuju, ze to nekdo udela, zatimco chytre navrzene analogove budiky vypadaji lepe jako nove a lepe odolavaji starnuti. Navic tu rucicku taky muzes vyhodit, cisilka premalovat...
Oproti octavii je rozdil bohuzel az moc velky. Kdyby tam dali interier z octavky a zapracovali by na materialech dverni vyplne, pridali par stribrnych ramecku a dalsich blbustek, tak by udelali daleko lepe. Treba ozdobna lista na dverich, ktera v octavii plynule prechazi do kliky je oproti radoby kubisticke znouzectnosti v superbu primo umelecke dilo.
Superb = kvalitněji postavená Octavia XL. Za mě bohužel 8-s ;-\
Nicméně interiér bude hodnotnější, byť rozdíly jsou víc nadiktované než přirozené - Octavia např. nedostala dekorační lištu v palubce, kterou ponechali až pro Superb.
Octavia je hezci bez listy. Nezda se mi, ze by novy superb byl octavii o tolik podobnejsi, nez v predchozich dvou generacich, je ale (uvnitr urcite) mnohem osklivejsi.
Snad to spolu se sedáky vydá nějakou atmosféru, jinak ale samotná př.deska je pro tu třídu tak trochu málo. Pozdrav do VW, teď jasně ukázali na jakým místě má zůstat Škodovka i v příštích letech. Krásně ji zabetonovali i bez cementu.
Přitom stačilo jen malinko jinak udělat větrací lišty. To tam nahoře vědí, nestálo by to majlant. Takže KIA, HYUNDAI, i další můžou frčet a Škodovka s Dacií jako jediní budou o tom (i nadále) že prostě to musí vypadat hůře. Představ si toho zákazníka, v kapse má třeba 400 tis a předem ví že mohl dostat za ty peníze více. Otočí se a odejde a koupí třeba Hyundai. Raději!
Já na ventilaci v Superbu nevidím nic špatného. Prosím, Passat to pojal nápaditěji, Mondeo podle fotek jednodušeji... ale zase takové drama bych z toho nedělal.
400 tis, to bavíme o peníze, který třeba má zákazník v kapse. Ne každý zákazník vyplatí rovnou celou částku, proto jsem napsal těch 400 jako slušný průměr. ........... A ano, může otočit a koupit jiný auto, protože si řekne, ,,Však todleto je z Oktávie,, Mezi autem ze ,,střední,, třídy a mezi těmi z větších tříd, ten rozdíl všude je, musí být.
Jenom pro srovnani: [odkaz] Horni cast palubky presahuje zbytek - proc to tak nema superb? Stredovy tunel ma zajimave tvarovany prostor kolem radici paky (ktera ma zajimavy tvar, narozdil od produkcni verze), neni tvoren tenskostennym korytem vyplnenym lesklym plastem a plynule prechazi do panelu s ovladanim ventilace - proc to tak nema superb? Madlo dveri neni tak krkolomne zalomene a nepripomina Skodu 120 - proc to tak nema superb? Jedine zlepseni vidim v pouziti klasickych budiku.
Napriklad kockaty volant,... Pre vodica s kockatou hlavou by to bolo ego dvihajuce. Skodofka v premii za 1,5 milionika s kockatym volanto, kockatym vodicom a kockatymi tlacitkami na kockatom steedovom paneli
Je tohle vůbec hodné Superbu? Nezasloužila by si alespoň vlajková loď Škody normální uvedení a představení bez takovéto prostituce snímků?
A hlavně stojí to redakci auto.cz za to? Obvykle jsem byl zdrženlivý na toto téma, ale milá redakce, nezlobte se na mě, tento odstavec:
"...Již předchozí generace Superbu svou posádku hýčkala, proto na palubě očekávejme pouze kvalitní použité plasty a špičkové textilie, voňavou kůži, minimální spáry mezi jednotlivými díly a precizní dílenské zpracování. Chybět nebude ani tříramenný volant, klavírový lak a dvoubarevné provedení interiéru, v tomto případě u nejvyšší verze Laurin & Klement. ..."
Tak ten je snad opsaný z prezentačních materiálů pro novináře, zbytek snad ani nemám odvahu číst 8-s8-s8-s . Z úcty :-!
Pokud chcete uvádět PR články, nemám s tím problém, ale uvádějte je pod titulkem PR, ať víme, pro koho píšete, jestli pro čtenáře, nebo pod taktovkou Škody-Auto, a.s.
Octavia XL, víc k tomu asi nemá smysl dodávat. Naprosté těžiště třídní šedi. Tohle není krok stranou, vpřed či zpět. Tohle je naprosté šlapání zelí...
Až se docela děsím, ono to snad vypadá, že Superb bude mít taktéž celoplastové výplně dveří. Ale hlavně že bude VOŇAVÁ kůže, u konkurence je to obyčejná useň z hovězího dobytka vonícího zemědělstvím 8-s8-s8-s
Francouzi vymysli predevsim kraviny a zaklad nabidky jim chybi. Akorat miniauta jsou jakztakz pouzitelna. I kdyz twingo svym podivnym retrovzhledem muze spoustu lidi odradit, peugeot projistotu pohnojil designovy styl cele modelove palety a citroen taky nevi, kudy kam. Megane nebyl nic moc jako novinka, ted pusobi vylozene nepatricne, 308 musi byt dotykova za kazdou cenu a C4 zaujme snad jenom duchodce. Stredni tridu nevedou, mozna C5ka by se dala brat trochu vazne, ale vek (zejmena v interieru) nezapre. Soustredi se akorat na vselijake cross-overy a podivna SUV a po oznameni stezejniho modelu Espace, ktery navic vypada celkem k svetu, clovek zjisti, ze se do nej neda koupit poradny motor. Jo, pravda, vymyslely pokrokove plastove polstare na dvere, ktere dovoli slabemu, nevzhlednemu a nepohodlnemu autu stat o sto tisic vice, nez by melo.
Captur a Qashqai sice patří do skupiny "všelijakých", ale z pohledu prodejních čísel to kraviny nejsou.
Kadjar + Qashqai = Kadshqai ;-) - víceméně je to jedno auto. Prodejní čísla Kadjaru zatím hodnotit nelze, ale Qashqai je hvězda a celkem není důvod, aby se na tom Kadjar nesvezl.
Nemozem si pomoct, ale tie skodovacke interiery ma nijako nechytaju - sterilne, bez napadu, akosi lacno vyzerajuce, aj ked spracovanie a kvalita budu asi fajn...
No, já jsem sice kritizoval tohle docela dost, ale dnes jsem viděl fotku z úplně jiného úhlu a musím si změnit svůj názor. Tato fotka tady je nicneříkající, ale lehce z hora už se odkrývají i jiné věci. Nechte se překvapit. Já jsem tedy čuměl jak ....