Naozaj? Vstavím rubeľ proti kopejke že to s pomerom nepohne o viac ako 10% percent.
Fakty zostávajú, 180 000 je pre šmukla z továrne brúsiaceho felíciu príliš veľa. Zvlášť za holátko zo slabým motorom.
Zvlášť keď u kórejcov alebo francúzov dostanú lepšiu ponuku.
Nič proti škodovke, ale práve tento typ akcie mohol (mal) byť kombinovaný aj so základnou výbavou, cena by bola možno lákavejšia.
Taká je realita, manuálne pracujúcimi nepohŕdam ani náhodou ale platy v podobnej sfére sú jasné. Na nové auto väčšina nedosiahne, keď už tak sa musí zadĺžiť na dlhé roky.
Rozmazlený fracek nie som, na auto som si zarobil sám popri štúdiu :-!
Uvedom si, ze nizsi cena neznamena lepsi nabidku. Nekde se ta nizsi cena musi projevit. Nehlede na to, ze skodovka se da potidit za velice priznive penize.
Vse, co si napsal, krome toho zisku, ten se snazi honit vsechny firmy, ale jeste bych bral v potaz napr. horsi podminky pro zamestnance, mene kvalitni materialy (na "neviditelnych" mistech) a uprednostovani co nejnizsich nakladu za vsech podminek.
Za 1. nemluvil jsem o renaultu, ale mluvil jsem obecne, za 2. pokud pro tebou uvedenou automobilku neplati spatne podminky pro zamestnance, tak to muze byt neco jineho. A na tom urcovani kvality dle ceny nevidim nic spatneho, jelikoz rozdily mezi cenamy aut jsou v EU +- podobne. U nas jsou pouze levnejsi francouzi (diky akcim) a VW (diky akcim).
1. ten renault byl pouze příklad. Takových se najde spousta.
2. ale cenotvorba takto nefunguje. Ten mnou vzpomínaný Megane je např. v Německu cenovým konkurentem Golfu, OII je výrazně levnější. Dle tvé logiky je tedy v Německu Megane kvalitnější auto než OII, kdežto u nás je tomu naopak?
3. rozdíly cen v EU si právě +/- podobné moc nejsou
Dobre, tak to, ze se do skodovky neutika jeste neznamena, ze tam nemohou byt lepsi podminky. Golf, nebo octavie na tom budou cenove jako megane, diky tlaceni cen dolu, brzy podobne. O cenach skodovky na nasem trhu nema cenu diskutovat, domaci automobilka stoji doma vetsinou vice, nez v zahranici. Pokud do srovnani zahrnes vice statu EU, tak zjistis, ze ackoli se ceny urcitych vozu na urcitych trzich mohou dost lisit (treba ten megane), tak po zprumerovani rozdilu to vyjde podobne, jak je to u nas. Taky nezapomen, ze nizke ceny francouzu u nas delaji zejmena akcni modely. A nerekl jsem, ze podeziram automobilku ze zanedbavani kvality, pristupu k zamestnancum, nebo zivotnimu prostredi atd. az tehdy, kdyz jeji auta stoji v zakladu o 50 tisic mene, nez konkurence. Mohou stat stejne, nebo klidne vic, ale pokud jsou napechovany az podezrele bohatou vybavou, nekde neco smrdi. A nemluvim jen o francouzech/korejcich vuci skode, muzou to byt treba korejci vs. japonci atd.
A to je právě ono, XTade - tvá úvaha je naprosto lichá. Pikantní je, že nejprve sám uznáš, že domácí automobilka má na domácím trhu ceny vyšší, což ti nevadí o pár vět později právě z této ceny odvozovat kvalitu. To tvé zprůměrování cen je, promiň mi ten výraz, naprostá kravina. Akční modely je také dobrý fór - to jako myslíš že na nich automobilka nevydělává?
To, ze je u nas skodovka drazsi jeste neznamena, ze se na ostatnich trzich prodava za almuznu. Pokud je me zprumerovani cen kravina, tak potom je tedy, podle tebe, smerodatne brat jako vychodisko jeden trh, ale to bylo prave to, co si mi vytykal po spatnem pochopeni meho prispevku. O tom, jak musi francouzi sva auta dotovat koluje na internetu spousta clanku, i kdyz o jejich verohodnosti lze diskutovat. Tak, jako tak, akcni model bych do cenikovych (na zapade prevladajicich) cen nezapocitaval.
Ne, za almužnu se neprodává. Prodává se za peníze. To zprůměrování cen jsem již pochopil (ze nepochopení omluva), ale o tom to je - on ten Megan by v průměru vyšel jako dražší vůz než OII - byl by někde na úrovni Golfu (v podobných konfiguracích, na nejlépe vybavené Golfy nemá odpověď). Francouzi ani nikdo jiný svá auta nedotují, tomu věř ;-)Jo a bavím se o normálním Meganu, ne o Generation, jen pro úplnost, zapomněl jsem to zdůraznit.
Škodovka je na západě prostě vnímána jako lowend - skvělý, výborně udělaný, ale stále lowend. Škodovce to jde natolik dobře, až jí VW někdy musí přistřihnout křídla, aby nepřesahovala do mainstreamu (stará platforma pro Fabii II, chybějící příčný nosník střechy u FII (to je opravdu prasárna), konstrukce skeletu OII velmi podobná OI (proto ty mizerné crashtesty) - ze všech těchto věcí byli vývojáři pěkně naštvaní, mám to z první ruky).
Nicméně já jsem primárně reagoval na tvůj příspěvek ze 13:46 kdy z českých cen odvozuješ kvalitu toho kterého vozu. A to je naprostá kravina, na tom musím trvat.
Jenze ja podle ceskych cen nikdy kvalitu vozu neurcoval. V 13:46 jsem pouze konstatoval, ze nizsi cena jeste nemusi znamenat lepsi nabidku.
Jinak jsem sestavil takovou tabulku zprumerovanych cen. Vzal jsem ceny meganu, golfa, i30, octavie, astry, 308, ceedu a focusu v cesku, nemecku, rakousku, francii, slovensku, norsku, spanelsku a rumunsku. Zaver je takovy, ze MEGANE je za 408 708, GOLF za 425 379, i30 stoji 299 272, OCTAVIA 381 679, ASTRA 394 618, za 308 chteji 388 134, CEED 343 463 a FOCUS 431 716. Vykyvy tam jsou, napr. 308 stoji v norsku 527 500, coz je skoro o 200 tis. vic, nez tam stoji i30. Vsechna auta byly v zakladni vybave, proste nejlevnejsi cenikove auto vc. akcnich nabidek a ceny nasledne prevedeny na koruny (kurz 1€ = 25Kč). Jinak k te skodovce. Na to, jak je vybavena, tak stoji na vsech trzich pomerne dost, resp. primerene, narozdil od neskutecne lacinych korejcu.
Ve 13.46 jsi doslova napsal: "Uvedom si, ze nizsi cena neznamena lepsi nabidku. Nekde se ta nizsi cena musi projevit. " Nikde jsi nepoužil obratu typu "někdy" či "v některých případech". Proto jsem musel logicky dojít k závěru, ke kterému jsem došel.
Jinak chlape, ty jsi si s tím musel dát práci :yes:
Je tu jen jeden problém - specifikace výbav se země od země mohou velmi lišit. Např. OII má v Německu ve všech specifikacích 6 airbagů a, pokud se nepletu, i ESP. Megan má v některých zemí základní motor 1,4TCe (většinou severské země, není tam i to Norsko?) apod. Čili spíše by bylo lepší vzít ta auta s podobnou výbavou a motorem (tzn. např. 6 bagů, ESP, manuální klima, tempomat, 1.6 atmo motor vs. 1,2 TSI apod.). To je patrně důvod propastného rozdílu mezi i30 a Ceedem ve tvém průzkumu.
Nicméně se domnívám, že ta čísla můžeme +/- považovat za směrodatná. Logicky jsou ti nejsilnější hráči o něco dražší (Golf, Focus), následováni nejvážnějšími konkurenty (Megane, Astra), pak následuje trochu starší 308, OII na pomezí mainstrem/lowend a uzavírají korejci (přesvědčit zákazníky v západní evropě je ještě těžší než ty ve střední). Je zde několik zajímavých skutečností - např. se mi potvrdilo to, že Astra je u nás poněkud předražená (srovnej naše ceny Astry a Golfu).
Trochu vlastní zkušenosti - na jaře 2010 jsem kupoval nové auto. Vyhrál Megane v kombíku, základní 1,6 100k, 6 bagů, ESP, manuální klima, dálkový centrál (karta), tempomat,5let/100tis. záruka atd. atd. Díky jisté šťastné shodě okolností a smlouváním jsem se dostal na neuvěřitelnou cenu. Když jsem tehdy dopočítal v konfigurátoru podobně vybavenou OII (tehdy ještě s docela mizerným 1,6, ještě nebylo 1,2 TSi), došel jsem k ceně o 150 tis. vyšší! Skladovky na tom byly o něco lépe, ale vždy tam něco scházelo. Ani dnes není o mnoho lepší. Klidně si zkus s touto výbavou nakonfigurovat liftback s 1,2 TSI - mě vyšel rozdíl 110 tis (OII Edition CZ, 1,2 TSi). To že si připlácím např. za zadní stěrač, palubní počítač nebo dělené zadní sedadlo mi přijde vyloženě úsměvné - tyto věci bych ve výbavě mého vozu nikdy extra neuváděl, považuji je v této třídě za samozřejmé.
A teď si ještě dodej špičkové crashtesty Meganu vs. velmi mizerné OII, tebou zprůměrované evropské ceny a zeptej se sám sebe - opravdu bys za takových podmínek šel do OII? Opravdu by sis, i jako velký fanoušek značky, připlatil přes 100 tis.?
V norsku ma megane klasickou 1.6ku, ale napriklad Golf se na slovensku neprodava se starou 1.4kou, nebo alepson ja ji nebyl schopen nalezt v konfiguratoru, proto jsem slovenskou cenu nezapocitaval. U te octavky jsem si to taky uvedomil, ale na celkovem poradi by to asi nic nezmenilo. Jinak pokud bych chtel octavii ve vybave meganu, tak bych si priplatil zhruba od 50 do tech 100 tisic, v zavislosti na zvolene verzi. Jako konkurence k levnejsim meganum se mi ale nabizi tour (1.6), kde dostanu tu samou vybavu, jako ma megane za stejne penize. Euro ncap crash testy nejsou zrovna dvakrat smerodatne, ale lepsi srovnani bezpecnosti automobilu tu, zatim, nemame. To, co mluvi ve prospech octavie je ale jednoznacne kvalita, zpracovani "neviditelnych" partii a spolehlivost. Dale je to nedluh vetsiny stylovych aut, a to, ze na oficialnich fotkach vypadaji krasne, ale kdyz clovek na ulici potka nejaky zabahneny kousek na plechacich, tak by to auto skoro nepoznal, zatimco octavii, zejmena touru, to slusi i na zakladnich poklicich.
2. S tou Oktávkou souhlas, jen by to asi zvedlo východní ceny, ale o fous
3. Spíše 70-120 tisíc. Schválně to zkus, pokud máš chuť - kombík, 1,2 Tsi, 6 bagů, ESP, manuální klima, palubní počítač, dělené zadní sedačky, tempomat, zadní stěrač, termální skla, záruka +/- 5let/100tis km, plnohodnotná rezerva, zimní pneu - ještě tam bylo pár blbinek za příplatek, ale to už si nepamatuji. Pak ti řeknu cenu mého vozu. Tour, dle mého, spoustu těchto prvků nemá.
4. Euro ncap jinou konkurenci v Evropě opravdu nic jiného nemá, nicméně o nesměrodatnosti bych si dovolil polemizovat. Ten rozdíl je propastný - Megane je na absolutní špičce C segmentu (i absolutně), OII je, bohužel, na chvostu. To prostě neokecáš.
5. "jednoznacne kvalita, zpracovani "neviditelnych" partii a spolehlivost." - nevím, odkud jsi tuto informaci čerpal. Mimochodem, nedávno se zde objevila informace, že Renault za poslední 3 roky snížil své náklady na záruční opravy o 43% - to je famózní výsledek. Tento argument neberu, i s ohledem na tebou zjištěné "průměrné" ceny - tímto bys negoval některé své předchozí argumenty.
6. Design je subjektivní záležitost. Já považuji Megane GrandTour spolu s Astrou Sports Tourer za nejhezčí kombíky C segmentu. Nicméně oceňuji i konzervativně elegantní OII
U octavky je ten rozdil nejnizsi u modelu TSI drive, kde mas ambiente 1.4ku za 399 tis. Tour se da vybavit velice hezky. Diky paketu trumf mas za 351 800 1.6 liftback s 6x airbag, ESP,delene sedadlo, rezervu, tempomat, tonovana skla, zaruku na 120 tis., palubni pocitac, klimatizaci, radio s MP3, lita kola a 8 reproduktoru. Co se tyce designu, tak zejmena ta astra je vylozene nadherna, ale bez metalizy a hlinikovejch kol se velka cast z jeji krasy vytrati.
Hm, tak to jsi s tím Tourem stále více než +65tis., není to kombík a ta 1,6 je o dost žravější a línější naž v Meganu + ty crash testy. Takže i vzhledem k tvému srovníní cen je ten rozdíl u nás velmi propastný (i když vezmeme v úvahu, že to usmlouváš o dalších 10-15 tis).
Ten design je opravdu subjektivní, na svém názoru trvám (mimochodem, v létě mám litá kola, na zimu plechy).
Zajímala by mě tvá odpověď na bod 5, opravdu nerozumím tomu, jak jsi k této premise dospěl.
Kombik je ve stejne vybave za nejakych 370 a pokud si toho megana poridil za mimoradne vyhodnou cenu, tak to taky neni uplne srovnatelne. Jinak za kolik jezdis s tim meganem? K bodu 5. To, ze japonci a VW delaji nejkvalitnejsi auta, je vseobecne znamy fakt. I kdyz se jej mnozi snazi zpochybnovat udajnou nespolehlivosti TSI motoru atd. I francouzi dnes umi dat do interieru mekke plasty a vuz peclive slicovat, ale porad si myslim, ze skoda vydrzi vic. Renault bude treba motorove v poradku, snad az na moznou vetsi citlivosti turba na horsi zachazeni. Ale treba takova rucni brzda atd. No nevim. I v zebriccich spolehlivosti nedopadaji nejlepe. Snizeni nakladu na zarucni opravy je urcite dobra zprava, pokud toho tedy nebylo dosazeno odmitanim vyrizovat reklamace ;-)
To se pleteš. Tuto výbavu má již základní Authentique (v nových cenících drobná změna: 299 + 10 ESP = 310 - sleva (v mém případě docela výrazná).
Ohledně bodu 5 - odpověděl bych podobně jako Ronault, jen poněkud jemněji (nic ve zlém). Vystudoval jsem VŠ, která má velmi blízko k autům, mám spolužáky, kteří se v tomto průmyslu pohybují a nikdy jsem od nich nic takového neslyšel. A hlavně - sakra, chlape - tím, jak jsi "zprůměroval" ty ceny, sám sebe vyvracíš - Megane je v Evropě dražší než OII, francouzský (či španělský) zaměstnanec má výrazně lepší pracovní podmínky než český a přesto je Megane "zevnitř" méně kvalitní? Nezlob se, ale zdá se mi, že tvé argumenty již stojí na vodě (způsobil jsi to sám sobě).
Spolehlivost +/- jako OII (ale tyto žebříčky ADACu jsou velmi zavádějící, řádově více než např. ty crash testy), za 1-2 roky (nová generace Meganu) uvidíme.
Za tvou poslední větu vracím - ;-)
Takže smiřme se s tím, že Škoda, coby domácí výrobce, je na našem trhu poměrně nevýhodná. Tím vůbec netvrdím, že jsou to špatná auta - naopak. Nicméně i článek, pod kterým vedeme tuto diskuzi, je důkazem, že obrovské množství privátních zákazníků k tomuto závěru již dávno dospělo - prostě to maj tady drahý.
To, co pises ma hlavu a patu, za to :yes: ale podivej se na to takhle. V prumeru vychazi octavia o nejakych tech 25 tisic levneji. A to prosim mluvime o 1.4 59Kw. I priplatek za 1.6ku je vyssi. Pokud bych tedy chtel octavii ve srovnatelne motorizaci, dostal bych se minimalne na stejnou cenu, za jakou se prodava "globalni" megane. Vetsinou ale na vyssi. A co bych dostal? Dejme tomu, ze i vybava je na zapadnich trzich srovnatelna, ale jinak je to stary golf s mizernou bezpecnosti a na zapade bez image. Tudiz proc stoji porad "tolik"? Odpoved je nasnade.
Ted k tem zebrickum. Nevychazim pouze z ADACu, ani ty nemusis. Je tu AutoBild, Dekra, TÜV atd.
Nicmene ve svem puvodnim prispevku z 13:46 jsem nemiril na francouze, ale spise na korejce.
Plně respektuji tvé fandovství ke Škodovce. Bude asi daleko větší než mé k Renaultu - kdyby mi někdo před cca 3mi lety (před novým Meganem) řekl, že skončím u této značky, považoval bych to za vtip.
Nicméně tvrdím, že tvé argumenty již stojí na vodě - to co tvrdíš, je spíše zbožné přání zarytého fandy. Zjevně tě nepřesvědčím ani k nejmenšímu ústupku, ale nevadí - budu se těšit u dalších diskuzí.
Jen poznámka - tu základní 1,4 vydáváš takřka za přednost a argument ve prospěch Škodovky. Dle mého je to spíše zoufalost - na tak velké auto je ten motor ubohý. Na rozdíl od jiných výrobců, u nichž je základní motorizace důstojná. Výrobní náklady budou +/- stejné jako u 1,6 Renaultu - obojí jsou to staré, osvědčené motory, které se již výrobcům dávno zaplatily, vybavené identickou technikou (je ta 1,4 16V?). Rozdíl je v tom, že ta 1,6 je průměr ve své kategorii, ale jeden z nejlepších základů C segmentu na našem trhu, kdežko 1,4 je na chvostu v obojím. Ten rozdíl je neskutečný (i s tou 1,4 jsem kdysi dost najel). Argument, že si u Škodovky můžeš připlatit neberu - už tak u dost dražšího auta mám ještě připlácet, aby mi to jelo stejně jako základ u jiného?
Nazor na 1.4 ku mame stejny. Poddimenzovany motor to urcite je, i pres 16 ventylu a renaultacka 1.6ka je mnohem lepsi. Ja jsem tim snazil odpovedet, resp. negovat tvoje tvrzeni, ze octavia je v prumeru levnejsi, nez megane. Stoji o nejakych 25 tisic mene, ale pokud bych chtel alespon castecne srovnatelny motor (1.6 MPI 75Kw) tak se cena skodovky, a to i na zapade, prehoupne pres cenu meganu. I kdyz ve francii se prodava v zakladu s 1.2 TSI za cenu o vice, nez 100 tisic nizsi (v tabulce jsem ji vynechal) a ve spanelsku zase stoji 1.2ka asi o 100 vice, nez renault.
Jinak pokud bych kupoval octavii jako alternativu k meganu, tak by se mi priplacelo dost tezko (neplati pro tour), snad krome jiz zminene edice TSI.
Je fascinující, že se na téměř každé diskuzi na podobné téma objeví někdo, kdo odvíjí kvalitu vozů dle jejich cen na českém trhu. To je na Chocholouška. :no:
Priemerny pomer predaja fleetu v Európe je 55 - 60%. V Čechách to bolo v roku 2010 asi 53-54% pre fleet.
Taká Kia má asi 30% fleetu a jej hlavným cieľom je zvýšenie podielu - fleetový zákazník. Pre predaj áut je dôležitý zákazník, ktorý obmieňa vozidlový park každé 4-5 rokov a nekupuje auto na "desaťročnicu(e)".
Pozri sa kto je v Čechách významným fleetovým zákazníkom pre Ford? Česká pošta, Mountfield, Vodafone, myslím i TESCO. Z čoho robí tie predajné čísla taký Ford?
No a třeba francouzi,japonci,korejci nebo Fiat budou mít podíl fleetu u nás daleko nižší. Z toho plyne, že co se privátních prodejů týče, dýchají jiní výrobci Škodovce na záda - to není pro domácí automobilku normální stav.
Já tuto informaci o podílu fleetu na prodejích Škody vidím poprvé a jsem v lehkém šoku. Znamená to:
a) Škodovce velmi ujel vlak co se nefiremních zákazníků týče. Podívej se na její podíl na trhu před cca 10ti lety. Nemyslím, že by bylo v zájmu Škodovky přijít o obrovskou část privátní klientely
b) Boří se tím mýtus o věrném českém kupci - lidé zkrátka při pořízení nového auta umějí počítat. To není dobrá zpráva pro Škodovku, ale je to skvělá zpráva pro naší zemi.
K poklesu prodejnosti dochází již více než 10 let. Něco jiného je podporovat domácího výrobce a něco jiného je podporovat výrobce, který se tě snaží o*ebat. (viz. české ceny Škodovek před krizí). Troufám si tvrdit, že české výrobce vědomně podporuji více, než je obvyklé, ale Škodovka to prostě v minulých letech přehnala.
Ale máš pravdu v jedné věci - neúspěch Škody by si v této zemi mohl přát jen naprostý hlupák. Naštěstí náš trh pro ni není, vzhledem k jeho velikosti, důležitý.
Lukas, citas mi myslienky ;-) . Aj ked nepatrim k tym, ktori by nejaku znacku milovali a inu zas z celeho srdca nenavideli, ten postoj Skodovky pred krizou bol nehorazny :no: . A i po krize, keby tu nebolo Kia, Hyundai, ci Renault, Skodovka by doteraz klamala tisice ludi.
Ano souhlas s tím, že tyto cenové "štiky" by měli adorovat i fanoušci Škody - jen díky nim se ceny našeho výrobce pomalu stávají konkurenceschopnými. Na tom zkrátka vyděláme všichni :-)
Když to vezmu podle sebe. Kdybych šel nyní kupovat auto, mrknu na nabídku, podívám do ceníků, kde dostanu co za své peníze a nakonec si svoje favority pojedu projet a okouknout, abych zjistil, jestli větší či menší diference v ceně jsou v něčem poznat. Pak s přihlédnutím k "nepočitatelným" hlediskům koupím. Přijde mi ale, že plno lidí v minulosti prostě bezmyšlenkovitě šlo do Škodovky a teď najednou berou jako ohromnou zradu, že to jejich auto zlevnila, místo aby si sami drbali hlavu, že se nedokázali pořádně rozhlídnout. Takže tu máme dva úhly náhledu. Podle jedněch Škoda ojebávala zákazníky, podle mě ale někteří byli pitomá telata, co při výběru nového auta automaticky startovala Škoda konfigurátor a teď brečí na diskuzích. To myslím obecně, ne přímo na tebe.
Přesně takhle jsem svůj vůz před rokem a půl vybíral já. Ještě jsem se u favoritů zaměřil na recenze majitelů a diskuze o úrovni konkrétních servisů na stránkách fanoušků té které značky - obojí bylo velmi užitečné.
Z původně zamýšleného vozu B segmentu, nebo malého MPV se nakonec stal kombík z C segmentu. Jsem velmi spokojený majitel - jak co se vozu týče ("nepočitatelná" hlediska byla v tomto případě velmi silně zastoupena, to auto mi prostě sedí), tak s úrovní servisu, na plánované návštěvy se doslova těším.
A není to Škodovka, takže díky za ohleduplnost, ale netřeba ;-)
Fleetové ceny, podmínky a přístup dealerů (záruka, servis, leasing) Škodovek jsou diametrálně odlišné od cen a podmínek pro soukromníky. Škodovka se prostě u nás výrazně zaměřila na firmy a to se jí nevyplatilo v čase krize (firmy prostě protáhly výměnu vozů o rok). Teď to vypadá, že najednou s údivem zjistili, že v jiném segmentu nakupujících jim ujel vlak.
Takže si dovolím odpovědět za Coswortha - ne, firemní nákupčí nejsou roboti, dokonce to nejsou ani hlupáci. Ale - mít Škoda před cca 5-7mi lety podobné podmínky pro privátní kupce a OSVČ, většina příslušníků mé rodiny jezdí stále Škodovkami. Nyní již nemáme v rodině ani jednu.
Nejsem ekonom, takže si jen můžu pokládat otázku, jestli není po nějakou dobu výhodnější, mít vyšší zisky (někdo by spíš řekl sebevědomější ceny, což vytváří také trochu "prémiovost") za cenu menšího úbytku zákazníků, zvlášť když se jedná o minoritní trh a výrobní kapacity jsou naplněny. Jo, je to hraní si s loajalitou zákazníků a nadávky těch, co ještě kupovali "za draho" chápu. Když máš ale několik desítek procent trhu a netušíš jako většina firem, že by mohla přijít taková krize, co přišla? Nejsem si tedy jistej, že si za v minulosti vyšší ceny pro soukromníky, drbou hlavu.
Naprosto s tebou souhlasím. Podobné otázky si kladu také. Domnívám se, že od toho jsou skvěle placení odporníci na cenotvorbu, marketing - ti by právě měli počítat s možnou krizí a jejím dopadem na automobilku. A dle toho, jak se nyní snaží Škodovka dobít zpátky ztracené pozice se domnívám, že se stala chyba. Takže, jak píšeš v poslední větě - já se domnívám, že si tu hlavu drbou.
Bohužel, krizi nedokázali předpovědět mnohem větší odborníci... Ale nevěřím, že má teď někdo v ekonomických úsecích těžkou hlavu z minulosti. Prostě stalo se, co se stalo, nejhorší krize je snad pryč a teď tu máme novou růstovou strategii, tak do útoku...
Předpovědět možná ne, ale alespoň zareagovat šlo rychleji. Ztracené pozice je těžší získat zpět než je udržet. Ale máš pravdu, tito lidé fungují tak jak popisuješ, maximálně udělali reorganizaci a pár z nich šlo (se slušným odstupným) pracovat do jiné automobilky. ;-)
to už škoda nemá ozaj ničím iným zaujať ľudí aby si kúpili jej neskutočne škaredú fabiu a ešte horší roomster so stiesneným interiérom, po pár tisíc km sypajúcimi sa motormi a pomaly už zastaralým podvozkom... úbohé
a cieľová skupina na ktorú mieria je úplne ideálna - ľudia majúci škodu staršiu ako 10 rokov- mámo, podívej jakou slevu nam daji. a jenom nám, protože už máme škodu. vybereme všechny úspory a koupíme si novou fabii (1.2HTP) hurá! >:D
Koupil bys auto o 40tis. dráž než tvůj soused, který se liší pouze tím, že má před domem starého Favorita? Troufám si tvrdit, že podobné prodejní akce mohou být i docela kontraproduktivní.
Za to samé o desítky tisíc víc? Pětidveřový auto velikosti Fabie, s motorem 1,2, posilovačem řízení, ABS a 4pytle za 182.900,- při platbě v hotovosti... To je nabídka škodovky pro imbecily??? Tak mi teď pověz co teda kupují ty chytří, co je o desítky tisíc levnější ve srovnatelné velikosti. Těším se na Tvou odpověď.
Podíl fleetu mě do jisté míry zaskočil taky, jenže osobně považuju fleetového zákazníka za toho, kdo kupuje s rozumem. Kdo kdy měl co do činění s fleetovým nákupem ví o čem mluvím. U fleetu se hledí na prvním místě na náklady, takže ta škodovka asi nebude tak nevýhodná, jak se nám tu mnozí snaží vnutit.
Jenže za tu cenu musíš mít doma 10 a více let starou Škodovku. Takže cena je 223 tis. Konkurence např. Nissan Micra Visia AC/CD: 6 bagů, ESP(!), klima, přední okna v elektrice, dálkový centrál, 3válec 1,2 (59 kw) - 230 tis. Bez klimy 210 tis. Než namítneš něco o velikosti - Micra je doslova nafukovací a dozadu se vejdou dva lidé stejně pohodlně jako do Fabie.
O fleetu jsem psal již výše - Škodovka byla v posledních letech primárně zaměřena na firemní klientelu. Podmínky fleetových nákupů jsou velmi odlišné od podmínek nákupů soukromých. Takže ano, fleetoví nákupčí se rozhodně nejsou hlupáci. Ale je hloupost z tohoto odvozovat výhodnost Škodovky pro nefleetové zákazníky.
Presne tak Bukowski. Skoda musi prist na trh konecne s normalnou fabkou, toto, co tu predvadza a o co sa snazi :no: Doteraz som tuto Fabii nepochopil a neviem pochopit ako si niekto nieco take moze kupit.
Nevim, co je na fabii skaredeho. V jeji tride neni moc hezkych aut. To s temi motory snad ani nemuzes myslet vazne. Pockej par let, az budou mit korejci i TSIcka hromadne pres 150 tis. a pak si to povime. HTP je naprosto dostatecne pro nenarocneho ridice zvykleho na starou 1.3 a ti narocnejsi muzou zvolit TSI, TDI, co se jim libi. Nehlede na to, ze se to da krasne osmelit. Matka dostane nabidku, ze muze dostat za feldu fabii, ale udela to tak, ze si tu slevu vezme junior na svoje ereso, napriklad.
Přemýšlím....na nic jsem nepřišel. Fabia II je opravdu úkaz :no: . . Ta akce se nepovede, alespoň u mé ženy ne, celou sobotu jsem ji Fabku I, 1,9 TDi leštil, čistil, vysával. To by mne po tom výkonu pěkně nas..la, kdyby přišla s tím, že chce novou! To už rovnou rozvod! :no:
Takze to vezmu podle posledniho zebricku prodejnosti malych vozu.
i20 je urcite osklivejsi, POLO ne, FUSION ano, 207 ne, THALIA ano, CLIO, tam hodne zalezi na verzi, IBIZA ne, YARIS ano, nove AVEO je hezke, jinak ano, FIESTA ne, C3 ne, CORSA ne, RIO ano a PUNTO zepredu ano, zezadu ne.
Swiftu je u fabie podobna pouze strecha, jinak nic.
Zajimave je, ze jeden tvrdi, jak se HTP sype, protoze se musi tocit, tocit a tocit, coz vetsinou nevydrzi a druhy zas, jak je spolehlive. V tom se priklanim spise k tvemu nazoru. Jinak HTP je pro nenarocneho ridice (duchodce, byvaly 1.3kar atd.) naprosto dostatecny, za tim si stojim.
vec názoru. Rozhodne i20 vzhľadom neurazí a na rozdiel od Fabie má proporcie v poriadku. Fusion vynechaj, to je voči Fabii II už starý harcovník, napriek hranám mi je ale sympatickejší. Thalia nemá s Fabiou čo robiť, malý sedan už Škoda neponúka. Krátke Clio rozhodne vyzeré lepšie ako Fabia, u kombíkov je to na vážkach. Ibiza má niečo horšie, niečo lepšie ako Fabka, Aveo je maxihnusné, snáď jediné auto škaredšie ako Fabia. Na Yarisa a GP sa malá škodovka dizajnom rozhodne nechytá, nové Rio ani nespomínať. A za tým si stojím zas ja, Fabia je u m§a z pohľadu dizajnu na chvoste, za ňou už iba Aveo.
HTP - hromada technických problémov. Vygoogli a čítaj, problémy HTP nie sú vymyslené a motor neustále vylepšujú, resp. skôr upravujú, či odstraňujú nedostatky. Či je ten motor dostatočný, nezáleží na veku vodiča alebo predchádzajúcej motorizácii, to máš značne skreslený pohľad na vec.
O te fabii se nema smysl hadat, na to mame kazdy jiny nazor. Pouze zopakuji, ze patnact aut, se kterymi jsem fabii srovnaval jsem vzal z tabulky nejprodavanejsich aut danne tridy za mesic cervenec.
Znam spoustu lidi, co maji HTP nekolik let a bez poruch. Dokonce i jeden po totalce a nasledne oprave (z pojistovny vytahli pres 200 000). Ze je poruchovejsi, nez je u koncernu zvykem je pravda. Ale ten, co se montuje dnes by mel mit vetsinu vad vychytanych. Urcovani ridicovy narocnosti dle veku, nebo motorizace je opravdu nesmysl, bohuzel zde bezne praktikovany, proto jsem se snazil mluvit slovnikem (nekterych) mistnich.
Opravdu se nehádej a vygoogluj si problémy motoru ***ToPojede!!! Budeš čubrnět, jak se ten motor zrodil-z 1,4 odstranili jeden válec, nacpali kvůli vibracím vyrovnávací hřídel..... fakt, zajímavé počteníčko! Asi proto s ním nyní končí. Co se týče toho designu- první Fabia je stále hezčí, a myslím si to i proto, že ji má manželka v garáži. sice je už letilá, ale stále nadčasová. Dvojka Fabia, hlavně ta před facelitem je přímo škaredá :no: z toho důvodu se jí předělával xicht i zadek, nemá smysl o tom polemizovat. Aby se alespoň trochu zaretušovali nevyvážené proporce- výška/šířka.ˇ
X-tad, ze ta vobec napadne co i len uvazovat o porovnavani dizajnu Fabie a Ibiza (niektore modely). Porovnavas neporovnatelne. Ibiza je velmi i dizajnovo podarene auto. Fabia by sa cervenala, keby sa k nej len priblizila.
??? čo je na nej škaredého? no úplne všetko. ale úplne! možno stierače sú ok...
dizajnovo sa chce hrať z 80% na sfita ale je z toho tak akurát hnusný príšerný zdegenerovaný mutant. ak má niekto opačný názor, ok, beriem ale v tom prípade je jeho estetické cítenie úplne v ....
a kvalitu motorov myslím smrteľne vážne! čo tak sa porozprávať úprimne s mechanikmi a nie len čítať trápne neobjektívne recenzie preceňovanej ( v čechách z pochopiteľných dôvodov) fábie. 1.2 HTP bol a je skutočne "kvalitný bezporuchový motor" o jeho výkone sa nemienim baviť, nestačí ani 70 ročnému dôchodcovi. o TSI škoda slov, už teraz sa ukazuje aká je to "kvalita" TDI už niečo vydrží ale preboha nie s automatom! to pôjde motor tiež za chvíľu do... a ty tvoji kórejci, ktorých tu väčšina ľudí očierňuje, majú vynikajúce výkonné atmosféry, takže žiadne podobné výstrelky ako TSI nepotrebujú! chvála bohu!!! od škody by som jediný motor zobral MPI, lenže ten je výkonovo 100 rokov za opicami. ako všeky atmosféry vw group.
Bukowski, Ty jsi teda úplně mimo... Osobní zkušenost s korejským výkonným motorem je taková, že jede úplně na ho.no. Ceed 1,4 CVVT 77kW - aktuální verze jede zhruba jako Fabka 1,2 HTP 51kW. Co je Ceedu platný výkon 77kW, když ho má k dispozici v nepoužitelném pásmu otáček chybí mu krouťák. Zjevně si s tím NIKDY nejel, nebo jsi nikdy nejel TSI. Rozdíl je tam několik světelných let. Jinak moje manželka má Roomster 1,2 51kW na vození dětí do školy s nájezdem cca 7tis km ročně, a že by si někdy stěžovala na výkon motoru jsem nepostřehl. Ale třeba to přijde až jí bude 70 a probudí se v ní závodnický temperament... >:D
Roomster htp je synonymom podmotorizovaného auta. Aj škoda 120 mala lepší pomer výkon/váha.. ale keď to niekomu stačí.
Kórejské benzíniaky majú krútiaci moment a celkovo výkonovú charakteristiku posunutú vyššie- kto netočí nejede. Potom sa niekomu môže zdať, že "papierové" kone pod kapotou chýbajú. Ale zas porovnávať to s haťapkou je silná káva ;-\
by neměli tolik sjíždět lajny na večírcích.....Ten dopis mne fakt "oslovil" - živě si představuji, jak bych něco podobného nechal na stole své manželce...............Patolog by pak jen prohlásil........ "Á další škodovkář...........".
Chápu, že se škodovka snaží profilovat jako láska na celý život. Zvláště v případě motorizace HTP(výklad této zkratky předpokládám netřeba) to trošku zavání charitativním partnerstvím či poskytováním služeb v sociální sféře, ale to Škodovka nemá větší páru? Proč jenom nižší modely? Proč by člověk doposud jezdící 10 a více let měl prahnout po malých modelech, kdyby mu škodovka nabídla nějakou "festovní" slevu na Octavii Tour, nebo novou Octavii? Škodovka vůbec nedělá špatná auta, jenom zkrátka ten marketing je nějakej divnej........................
PS - a každej z karet ví, že zelený srdce je totální blbost - leda by člověku ze samé lásky bylo na................
Souhlasim, tohle se teda Skodovce z meho pohledu moc nepovedlo. Ale nikdy nerikej nikdy - treba u casti cilove skupiny, cili u lidi, co Skodovku vzdycky meli a o jine znacce nikdy ani neuvazovali, takze ani netusi, ze podobne slevy u konkurence dostanou bez jakychkoli podminek, to muze zabrat. Sam jsem na to zvedavy.
Kazdopadne clanek potvrzuje to, co tady zaznelo jiz nekolikrat a bylo nekterymi jedinci oznaceno jako blbost - Skoda v CR dela cisla hlavne diky fleetum, soukromi zakaznici se ohlizeji jinde. Ze je ten podil fleetu tak veliky jsem ale necekal.
O fleetovych zakaznicich tam neni ani slovo. Podivej se poradne a najdes tam podil 80% FIREMNICH zakazniku. Firemnimi zakazniky jsou tak napriklad vsichni lekari, autoskoly a kdokoli, kdo si koupi auto na IC.
podla mna ide o dve veci:
1. zaujat prave tych starsich ludi pripadne strednu vrstvu ktora ma doma staru fabiu s najetymi 100 tis km za 10 rokov a dohnat ich zacat premyslat nad novym autom a nedovolit aby presli k lacnejsej pripadne lepsej (a v pripade fabie aj krajsej) konkurencii.
2. Dotiahnut ludi do predajne, prve percenta uspechu budu za nimi ked tych ludi dotiahnu do predajne, to ich nakopne zacat premyslat.
Tentokrat spravila skodovka fakt dobry marketingovy krok, odomna palec hore a ostatni, inspirujte sa. :yes:
Navíc je to akce, kde se oproti stávajícím akčním cenám nezlevňuje plošně a rozhodně to není -40k na všechno. Zvýhodněná je hlavně Fabia Elegance, RS, Scout nebo Monte Carlo. Classic je nemožností využití balíčku Plus odepsaný a Ambiente je po přihození klimatizace na úrovni Magicu.
Škoda se tím ale dostala do novin, martketingově hodně chytrá akce.
nezaměňujme marketingově "chytrá" akce a s tím, jak je to vidět....Důležitý je vždy dopad na cílovou skupinu v podobě prodeje nabízeného produktu. To, že "je to vidět", to je otázka peněz - "vidět" může být i vystrčené holé pozadí se zeleným srdíčkem, pokud to projde radou a stačí na to pár milionů - i když v případě škodovky pár desítek milionů. To je budget, kterým zaplavíš BB, Obrazovky, TV, tiskoviny..... bude to všude........
To, že to ale bude všude, nemusí znamenat vůbec nic pro výsledný prodej...Marketingově úspěšné to bude až se splní prodejní očekávání. Pravda - pokud se nesplní, budou vydávat za úspěch typické průzkumy typu - pamatujete si tuto reklamu? Kterou reklamu na automobil si pamatujete?.... Pro mně je nejúspěšnější martetingovou reklamou na Škodovku - reklama na Škodu Henlein..... pamatuji si jí, ale škodovku jsem si nekoupil ;-)
Já to "vidět" myslím spíš tak, že je tady po letech slev něco "jiného". Není to další akční model, ale má to téma něco na způsob "já na to mám". Tehdy přibylo taky určité téma, kdy se podařilo oslovit spoustu lidí tím, že přišlo něco nového. Přitom to byla jenom zakulacená cifra leasingu. Stejně jako teď je to výrazná sleva některých provedení a nevýrazná sleva dalších provedení. Ve skutečnosti se nic neděje... fakt se těším na výsledky za září a říjen, protože to podle mě mají fakt dobře vymyšlené. Uvidíme, co prodeje.
Zkus opačný pohled - chceš nové auto, 10let starou Škodovku nemáš. Dáš za novou o 40 víc než ten, kdo ji má? Z tohoto pohledu se mi tato akce naopak zdá dosti hloupá.
Samozřejmně. Nicméně je spousta lidí, kterým stačí zaznamenat tuto akci a Škodovku vynechat ze svého výběru. Stejně tak jsem na vlastní kůži zažil "šrotovné" ve Fiatu a Citroenu. V obou případech jsem se coby nevlastník starého vozu na stejnou cenu nedostal. Tak mám prostě vůz jiné značky.
typicky kilometrovy priebeh sukromneho majitela novej skodovky. mohli to dat aj na 40 000km >:-[] beztak ti dochodci viacej nejazdia. Mladez jazdi rozstrelenemi oktavkami I gen s kridlom, ktora je davno po zaruke a firmy budu Octy a Fabky kupvat nadalej nezalezat na zaruke ;-)
Mňa by taká záruka tiež neobmedzila a to zďaleka nie som dôchodca. Proste pri skákaní po meste s občasným dlhším výletom viac nenaváľaš. Nie každý je obchodný referent či taxikár.
nie som ani obchodny referent ani taxikar. A cca 30 000km za rok najazdim uplne v pohode. Kupovat si nove auto, kde je sialeny prepad ceny s najazdom 8 - 10 km je dost.. hmm.. hlupost. na poskakovanie mestom staci hociake auto, ktore ma klimu a netecie z toho olej. Vsetko ostatne je zbytocny prepych
30 000km za rok? To máš skoro 90 km na deň v priemere. Buď dochádzaš ďaleko do zamestnania alebo fakt neviem.
Kupovať nové auto na malý ročný nájazd má presne ten istý zmysel ako na nájazd veľký. Máš nové. Istota, záruky atď atď. Ak neplánuješ meniť každých 3-5 rokov auto tak si doslova za vodou. Pretože napriek "plánovanej životnosti" nových áut, okolo 150 000 km by mi to s mojim ročným priebehom km stačilo na 15 rokov :-)
60 000 km je v dnesnej dobe smiesna zaruka. Ked nad tym uvazujem, stale mam na pamati suseda skoro oproti. Jazdil Skodou 100, potom Formanom a teraz ma fabiu 1 generacie. Asi 6 rokov staru s tachom na 45 000km. Lesti kazdy vikend ju a je na nu pysny. A to je presne ten typ na ktorych to bude zamerane (tato akcia). Konkurencia je v zaruke vyrazne dalej, ja som koncil 3 rocnu zaruku u Hyundaia s 93 000km. A vyskratovalo mi jedno svetlo a bol som rad ze tu zaruku mam. Chcel som auto nove, pretoze jazdim dlhsie trasy a nechcem aby ma nejaky pekac nechal stat v noci v poli. Na jazdenie par km okolo domu by vsak krasne stacil aj stary pekac, lebo jednak clovek netrpi ked mu to obijaju kovboju na parkoviskach a jednak ak ma to necha v meste, tak ma potiahne znamy alebo rodina (napriklad)
Uvažuješ správne. Záruka na 60 000km tak ako celá táto ponuka je zameraná na ľudí, ako tvoj sused. Ten čo leští fábiu. Aj takí sú. Pri pohľade na český a slovenský trh je to dokonca zaujímavý segment trhu. Víkendoví leštiči.
Předesílám, že Škodovka mi jako značka není sympatická, Fabii bych si určitě nekoupil a motor HTP pokládám za jeden z nejhorších evropských motorů za posledních dvacet nebo třicet let.
ALE: Kdo jezdí v deset a více let starém autě, možná ani neví, jak to při koupi nového chodí, třeba si ani neuvědomuje, že oproti ceníku může dostat další slevu. Pro někoho to může být překvapení a může tu nabídku považovat za ojedinělou, což ten způsob prezentace ještě chytře podporuje. Čili z hlediska marketingu je to od Škodovky velmi chytrý tah, klobouk dolů.
Ještě kdyby tak konstruktéři a designéři odváděli stejně dobrou práci jako marketing :-(
PS: Poměr 80:20 nepřekvapuje, i když sám bych byl tipoval tak 2/3 vs. 1/3...
Magister, mas za mna :yes: . Je to tak ako pises. Nalakaju na to tych, ktori si myslia, ze dostali od Skoda neviem aku akciu. Uz som to pisal asi 3 krat....obrovska masa ludi nekupuje auto na zaklade testov, porovnani a pod. :no: , pre takych je tato Fabia snom a ked si presadnu zo starej 120 alebo z Felicie, budu zasnut aky dobry HTP je >:D
To je ale stejným jmenovatelem pro většinu značek na trhu, které se snaží marketingově působit. Nalákat... Tady je alespoň pozitivní, že z tebe nedělají vola jako třeba Kia "Ceed od 199.980" ale pak zjistíš, že s financováním, kde je úrok až za hranicí lichvy... Jinak naprostý souhlas, ten kdo jezdí ve 120 nebo Fávu, musí být nadšený z Fabky nebo v podstatě z čehokoliv nového. Kde jinde by se vzali prodeje Loganu, Sandera, Thalie, i10/20, Picanto, Fusion, Pandy atd...
Uvidíme zo štatistík, aký chytrý ťah to je. Faktom je, že Češi sú vo všeobecnosti dosť šetrní, a možno jazdia 10-15 ročnými autami, pretože by ich predajom alebo predčasnou likvidáciou dosť stratili. Ale že by zrovna títo ľudia odkladali na fungl nové auto a skočili po 40-tisícovej zľave za Fabiu, to mi znie málo pravdepodobne. Koľkých asi táto ponuka osloví? Jedného zo sto? Možno. A koľkí z tých, čo o tom budú uvažovať, naozaj nové auto kúpia? Každý desiaty? Vychádza mi z toho najviac 1100 predaných áut. 40 tisíc zľava na každé, plus náklady na celú kampaň....sakra, vyplatí sa to vôbec? Stále mám pocit, že lovia v nesprávnych vodách. Alebo si spravili vopred prieskum, a vychádzajú im lepšie čísla...
Celkom nerozumiem, že pre koho je táto úžasná akcia určená. Ten kto má 10-ročnú škodovku si môže teda vybrať len Fabiu alebo Roomster. Dobre a teraz že kto to zo súkromníkov využije? Majiteľ Octavie asi ťažko, ten kto je dnes odkázaný jazdiť vo Favorite a starších modeloch asi na nové mať nebude. Ostávajú viac menej len majitelia Felicie a Fabie. Samozrejme mínus tí, ktorí už Fabiu nechcú (nečudujem sa) a tí ktorí majú dobre vybavené auto, takže sa im táto akcia neoplatí.
Koľko záujemcov ostalo?
Smál ses možná vlastní nepozornosti u čtení. Jak je nahoře uvedeno, škodovek starších deseti let je u nás cca 1 100 000. Těch 30 000 oslovených jsou necelá tři procenta a podle mě je vcelku realistické, že se o tu nabídku budou aspoň trochu zajímat tři lidé ze sta oslovených. Kdyby si to z nich koupila jenom třetina, pořád je to 10 000 aut.
Zajímavé počty. No aspoň už chápu jak jsi přišel k těm třiceti tisícům. Ty bereš třicet tisíc jako počet lidí pro které je ta akce zajímavá nebo výhodná. To je číslo o kterém se nemá cenu nějak moc bavit. Ten způsob jakým si k němu dospěl není právě moc fundovaný. Ani já a evidentně ani ty nemáš podklady pro nějaké serióznější statistické výpočty.
Jediné o čem se dá bavit je reálný jednoduše změřitelný dopad téhle kampaně na prodejnost. Tam si myslím že se to nedostane přes tři tisíce prodaných aut. I to by byl zatraceně dobrý výsledek. A ve Škodovce by mohli být spokojení.
Ten dopis je drzý a nemiestny. Nedivil by som sa, keby niektorých majiteľov starších škodoviek doslova urazil.
Neviem, koľko si toho reálne od tejto kampane sľubujú, ale dá sa predpokladať, že tí, čo majú autá staršie ako 10-ročné, nebudú zrazu všetci hŕ kupovať nové. Keby na to mali, tak by ich už dávno vymenili aspoň za 2-3 ročné, ktoré sú ešte o dákych 30 litrov lacnejšie. Odhadujem, že táto kampaň bohvieaký úspech mať nebude.
Je usmevne, jak si vsichni mysli, ze kdo jezdi 10 let starym autem, tak nema na nove. Naopak. Existuje mnoho majetnych lidi, kteri nepotrebuji menit auto co pul roku za jeste drazsi, novejsi, modernejsi, rychlejsi atd., ale jezdi proste tim, co jim staci a vyhovuje. Toho, kdo nema potrebu utracet, jezdi prvni fabii, po nove se ohlizi, to ke koupi nejspis presvedci. A muze mit treba na mercedes.
Je úsměvné si myslet že majetný člověk čeká na slevu na fabii :-).
Jinak kolik si myslíš že žije v České republice lidí co mají na mercedes a jezdí ve více než deset let staré Škodovce? Určitě se nějací najdou, ale má to cenu takovéhle lidi lákat zrovna na fabii? Jejich vážně tolik aby kvůli nim dělali takovou kampaň? Nebuď směšný...
Takovych lidi nebude tak malo, akorat nejsou videt na prvni pohled. Urcite tato kampan necili pouze na ne, tolik jich opravdu neni, to mas pravdu, nicmene za doplneni te prave "cilovky" (tata s mamou prahnouci po hatepecku :*) ), se povazovat daji. To, ze na slevu rozhodne necekaji jeste neznamena, ze ji potom nemuzou radi vyuzit. Nehlede na to, ze ta desetileta skodovka muze byt jako druhe auto do rodiny a nova ji krasne nahradi.
Blbinu rozhodně nepíše. V rodině mám hned dva případy takových lidí. Oba přitom nemají škodovku, jenom jaksi zatím necítili potřebu si místo dalšího bytu koupit nové auto. Známý jde v rámci této akce auto objednat v sobotu, kupuje Combi Elegance 1.2TSI za hotové...
Už ten dopis v tomhle znění opravdu za nějaké stěrače zastrčili? Pokud ne, může to klidně být jen schválně vyšperkované znění, aby takto levně získali články v bulvárních médiích. A na skutečných letácích to pak může vypadat poněkud jinak.
Část lidí to nepochybně osloví, (notorické škodovkáře nepočítám), ty jsou klienty značky za všech okolností. Mně by taková akce "hrající na jemně lyrickou notu" neoslovila, přijde mi to úsměvné, ale jak jsem již řekl, části lidí se může zdát tato kampaň originální. Je chybou koncernu samotného, že spolehlivé 1.4 a 1.6 16V nahradila motory TSI, jenž se už po krátké době ukazují jako ne zrovna povedené, především ty o objemu 1.2. Rozumovou volbou by mohl být Roomster 1.9 TDI, jenže ten jádro prodejů fyzickým osobám nikdy netvořil a ani tvořit nebude. Škoda rozhodně špatná auta nedělá, ale Octavií počínaje. Fabia má tolik "dětských nemocí," rozvody u motorů 1.2, praskající žárovky světlometů, špatně udělané odtokové hrany. Jinými slovy, Škodu ano, ale od Octavie a motoru 1.8 TSI výše.
Opět, byl bych velmi rád, kdybys tady nějak dokladoval, že je 1.2 TSI nepovedený. Tohle je jako mor, který se šíří českým internetem. Není to vůbec žádná pravda.
Ano, byla tady první série téesíček, které vykazovaly nějaké vady, ale ty jsou už dávno vychytány a tento motor v současné době nevykazuje žádně větší konstrukční chyby.
Je to stejnej případ, jako když tu někdo neustále lepí článek tuzérů z Cimbu, kteří v něm popisují první hátépéčko. Taky to je v současné době naprosto mimo.
Add.:
Zdravim, od piatku mam novu Fabiu 105HP, ale hned v prvy den ako som s nou prisiel domov sa rozsvietila kontrolka vyfukovych plynov /oranzovy motor/ hm nove auto, tak som isiel obratom do servisu a na diagnostike im to vyhodilo neznamu chybu. vymazali a ze vraj by to malo byt OK. na druhy den idem startovat, otacky vyleteli na 3000 a nespadli. po vypnuti a naslednom zapnuti auto absolutne nereagovalo na plynovy pedal. po niekolkych startoch tp vsak prestalo. pri startovani na MaxiDOT ukazuje "porucha motoru, zajedte do servisu" alebo take nieco... auto taktiez pri pridavani vydava divny plechovy zvuk + kolisu otacky na volnobehu.
stretol sa nejaky novy majitel s nieciim podobnym? s autom idem hned buduci tyzden do servisu, takze budem informovat o priebehu
takze problem je vadna skrtiaca klapka. som nesmierne rad ze na novom aute sa taketo veci stavaju
co som zatial zistil, tak nie som jediny s tymto problemom. ma ho tiez dost majitelov noveho Yetiho s motorom 1.2 TSI 77kW. auto ma pritom nabehane +- 50km
--------------------------------------… />… />Ja som kúpil golfíka VI 1.2 tsi vo februári r. 2011 a mám s ním iba starosti. Najprv odišiel jeden valec, palubný počítač nič neukazoval a počas jazdy to hodilo motor do záložného systému /to povedal mechanik/ a následne prestal štartovať, resp. to dlho trvá asi 4 sek. V servise údajne značkovom povedali, že to bude palivom shell, ktoré do neho tankujem. Palivo vytankovali, dal som doň iné /oktan/ a neštartuje už vobec. Mam auto za pol melona a zúrivo naň pozerám z okna. Mám najazdených 7.000 km a jazdím normál, ani ho veľmi nedusím a ani nevytáčam do abnormal. No a teraz poraďte. Dopredu vďaka.
--------------------------------------… />
/>Preklad google
Tu v Holandsku existuje niekoľko problémov s novými modelmi Yeti s motorom 1,2 TSI.
Tam bolo niekoľko incidentov. Všetky vozidlá menej ako 1000 kilometrov.
- Motormanagement: kvôli softvérovým problémom
- Viac controllights horenia. Auta sa zastaví naraz. Nie je možné riadiť ďalšie
Nepochybuji o úspěchu celé akce. Oslovit věrné majitele vozů Škoda a nabídnout jim tímto způsobem nový vůz se setká s úspěchem. Škodovka oslovuje věrné a spokojené klienty a ne hejly, co v kapse žmoulají úvěr od providentu a za stodolou dohadují obchod tisíciletí se slovy: "Semiletá záruka je super, Ještě koberečky zdarma a potom už tu smlouvu určitě podepíšu."
Pobavil jsi. Nebo si snad myslíš, že potenciální skupina zákazníků Fabie a Ceedu se nějak výrazně liší? Ti kdo na to mají, si nezvolí ani Fabii ani Ceed. Např. A3, MiTo, Mini, nebo Citroen DS3. Úspěch zaručen je, ale u notorických Škodovkářů. U těch co si chtějí vybírat už to Škoda (a Fabia zvlášť), vůbec lehké mít nebude.
Podle mě záleží na úhlu pohledu na tuto akci a ten úhel je zkrze profesi z kterou se živýme,proto tu je tolik rozdílných názorů.Já jsem dělník cca15000kč měsíčně,žena to samý,rodiče důchodci -tady někdo píše jako by důchodci měli 15tisíc důchod ,auto jsem vzal nové na úvěr před rokem a mám z toho plný kecky abych to utách,mimochodem byl jsem i u škody chtěl jsem roomstera za 275000tisíc na 5let úvěr přes škofin ale zdálo se mi moc to přeplacení tak jsem šel ještě ke konkurenci abych měl srovnání,všechny auta co jsem vybral na seznam stála + - těch 275tisíc z totožnou výbavou a ejhle ten škofin byl jeden z nejdražších a nebylo to o pár tisíc ale o desetitisíce více než konkurence,to jen reaguji že tu psal někdo o financování KIA tak škofin si mastí kapsu taky :no: pro případné zájemce o škodu.Typuju tak do 15000aut se prodá ,více bych se divil s ohledem na modely a výbavy pro které je to nabízeno,jo a ještě s ohledem na politickou situaci,každý den čekám až mě zavolají na měření obsahu plic aby mi vyměřili danˇ ze vzduchu :-):-)
Jen bych dodal, že co mi na Škodě vadí, je, že "skrblí" bezpečnostní výbavou. Octavia, tuším že ve výbavě Elegance s motor 1.2 TSI + DSG (jsem tělesně postižený), za 512.000? To se musím smát. Motor mimo město těžko použitelný, výbava nic zvláštního a cena? Ta vyvolá jakýsi potutelný úsměv. Jak říkáš, nezdar Škody by si přál jen naprostý blázen, ale za 470 t/Kč mohu mít Civic s nesrovnatelnou výbavou, motorem 1.8 v automatu.
S tou bezpečnostní souhlas, to mi vadí také. Hodně.
S ostatním naprostý souhlas. Upřímně, i kdyby ta OII s podobnou konfigurací a motorem stála stejně, po čem bys sáhl? Já bych měl naprosto jasno ;-)
Co bych si vybral? Asi právě Civic, nebo Mazdu 3, na kterou je teď výhoda 80 t/Kč. 2.0 atmosféra, 150 bhp, automat, slušná výbava, to vše za 460 t/Kč, to je myslím si, slušná nabídka
Chtěl jsem si vzít v té době výhodnou předváděčku focusII combi za 319000kč ale pro mě do zaměstnání cca30km denně + jednou dovolená v tuzemsku ročně-nájezd tak 14000km za rok jsem vzal pro mnohé zde nejošklivější auto pro mě však hezké a uvnitř velmi prostorné,praktické za 275000kč i se zimními komplet koly Ford Fusion,comfort ,metla red tango.Tak a tedˇ se tu do mě daj a roztrhaj mě na kusy. >:D
Dle mého je to, i s ohledem na tvé nájezdy, velmi dobrá volba. Konstrukčně jednoduché (v dobrém smyslu slova), velice spolehlivé auto. A třeba mě se opravdu líbí - je velmi nadčasové.
Gratuluji a přeji mnoho šťastných kilometrů :yes:
Za tuhle cenu (nebo za trošku vyšší), bys mohl mít ix 20, které je nesrovnatelně lépe vybavené se silnějším motorem, i když, pro někoho je konzervativnější design Fordu líbivější a musím říct, že špatná volba to není. Já jen rodičům řekl, že mi přijde jako nesmysl, aby si za cenu (velmi podobnou té kterou jsi uvedl), koupili něco, co je relativně konstrukčně staré a má 2 airbagy.
Samozdřejmě 1.4 benzin s pal. poč.,vyhřívané čelní sklo,klima ,central dálkov. no prostě taková normální výbava kterou by měli mít všechny auta.V zaměstnání máme roomstra 1.4 63kw tak i proto jsem nakonec od toho roomstra upustil ten motor mě přímo odradil svým hlukem a mdlým projevem,já vím tedˇ namítnete no to sis teda polepšil ten ford má 59kw ale polepšil ,svým projevem a hlavně v nízkých otáčkách si mě získal a těch jejich 63kw si myslím je nadhodnocenejch.
1.4 16V není až takové terno, já bych asi šel do 1.6 16V, ta už by aspoň podle testů měla jet slušně, já měl u Roomsteru pocit stísněnosti, a to je pro mně něco, co mně u auta dokáže dokonale odradit, to jsem ani nemusel startovat motor. Nevím jestli by ten silnější motor splňoval Tvůj finanční strop, ale mně Škoda celkově odradila tím, jak se odklání od atmosferických motorů, malé downsizované turbo-motory u mně zrovna důvěru nevzbuzují, potom taky oproti konkurenci "osekávají" bezpečnostní výbavu, což mi přijde v dnešní době neomluvitelné. Radši bych oželel klimu, která u Škody stejně stojí 20.000,- , a to manuální. Já bych si raději právě dokoupil tu klimu a věděl, že mám v autě o 2,4 airbagy víc.
Hodně chvály by si to zasloužilo, kdyby dávali ještě +slevu třeba 10k za sešrotování stávajícího auta. Aby už konečně zmizeli 120ci, formani atd. a vlastně starý auta všech automobilek. Ne hýčkaní veteráni teda >:D
Tak jsem dnes ráno byl poctěn poslechem rozhlasového klonu této kampaně - rádoby elektrizující erotično naznačované dikcí toho skvostu ve mně vyvolalo pocit, že bych si škodovku nekoupil..... což je mimochodem škoda, i když zrovna motorizace a modely takto propagované fakt nikdy.....
Na druhou stranu je pravda, že si ten spot zapamatuji.... v pozitivním slova smyslu ale opravdu ne.... Dnešní reklama je založená v drtivé míře na erotičnu, základní signální soustavě druhu. Pokud si něco nekupujete, aby jste byli lepší, hezčí, zářivější, nebo pro hedvábnější pokožku, větší lesk a dlouhou frontu ve Vaší řadě, tak to kupujete, aby jste měli pocit, že jste něco víc, když si zrovna "tohle" koupíte. Reklama Vás má přesvědčit, jak je to skvělé(neckermann a quelle - vrať se do hrobu - zasvěcení vědí ;-) ), že si koupíte zrovna tohle či ono.
Možná jsem v jiném matrixu, ale erotický podkres téhle reklamy, mi přijde jako přesvědčování pasáka, abych místo skvělé blondýny z luxusního eskortu utratil svoje prachy za "lady" z Hlavního nádraží, která je aktuálně půl roku v penzionu "Underbridge"................. Zvláštní............ Velmi zvláštní kampaň. Ale jak se říká - každý máme svou úchylku a možná to na lidi zabere................. Z mého pohledu velká škoda, že se nesnaží "staroškodovkářům" nacpat vyšší Oktávky.....