O řidičácích na zkoušku či zkušební lhůtě pro mladé řidiče se hovoří už roky. Ministerstvo teď navrhuje pouze snížit začátečníkům bodový limit na 6 místo 12, což podle odborníků není řešení.
Tak to je největší kravina co jsem za poslední roky slyšel >:D >:D že mladý řidiči daj řidičák do šuplíku aby o něj nepřišli >:D >:D neříkám, že je to řešení úplně ideální, ale rozhodně to není nic tak hrozného, jak se v tom rozhovoru tvrdí.
Že se na Ministerstvu dopravy zbláznili je jasný už delší dobu = kruháče, povinný zimní i v létě, navrhovaný pokuty za x přestupků až 75 tisíc nebo 5000 když při parkování nebudeš blikat atd.
ANO je nejvyšší čas poslat Ťoka zpátky do práce >:D
1) extrémní prostor pro korupci
2) pro většinu obyvatel téměř likvidační (kde na to vezmou? půjčí u llichvářských společností? pak spadnou do dluhové pasti? pak začnou krást protože nic jiného nezbývá? ...
3) pro bohaté stále směšné
4) vyšší sankce = vyšší počet ujetí od přestupků/nehod?
2) Jednak je to MAXIMÁLNÍ výše, pak i pokuty se, pokud vím, dají splácet po splátkách, a hlavně nikdo nikoho nenutí, aby nedodržoval zákon.
3) No, 50k zas tak směšné pro bohaté není, ale zase je to stejně asi moc neodradí vzhledem k tomu, jak líní jsou čeští strážníci trestat a jak se dokáží někteří vymlouvat o vykrucovat. Nicméně mě přítomnost tohoto bodu celkem pobavila. Tak na jednu stranu jsou pokuty "pro většinu obyvatel téměř likvidační", a na druhou "pro bohaté stále směšné". Takže co, zrušíme finanční pokuty úplně? Fajn, nejsem proti, ale to by tu nejdřív muselo být trochu (trochu mnohem) efektivnější soudnictví. Progresivní pokuta, aby bohatší byli víc trestáni, jen protože víc vydělávají? Ne, děkuji.
4) Možná. Už by se policie měla naučit je tyhle dementy nahánět. Nevím, čím to je (neschopnost, nedostatek pravomocí, špatné vybavení?), ale když už se jim podaří nějakého toho ujíždějícího dobrodruha chytit, tak je to zpravidla tím, že dotyčný zastavil sám (většinou o zeď nebo o něco).
to jsou věci, co... Korupce - nikdy jsi to slovo neslyšel? jen na nějakém úředníčkovi bude, jestli bys měl dostat 25 nebo 75? Ok, takže automaticky začne když mi tady dáte 5 na stůl, tak vám to dám za těch 25, a když mi dáte 10, tak to zastavíme pro nedostatek důakzů... 8-s8-s
4. No tak to si tedy nemyslím. Policisté týden co týden přidávají na Youtube videa z palubních kamer, kde ujíždějící řidiče zpravidla nějakým způsobem chytnou. Často díky jeho řidičské chybě, resp. nehodě, ale to je jiná věc.
Před lety jsem viděl nějakou reportáž z honičky po Praze a tam příslušník říkal, že se snaží příliš netlačit, protože akorát bude víc riskovat, a počkají, až udělá chybu, co si tak vzpomínám.
5) prohloubeni rozdilu mezi pokutou na miste a ve spravnim rizeni, coz povede k tomu, ze ještě vic ridicu radsi zaplati za prestupek na miste, i když dotycnej bude presvedcenej, ze zadnej prestupek nespachal
když ti hrozi na miste pokuta za projeti na červenou 5tis a ve spravnim rizeni 25tis a musíš se rozhodnou na miste hned, tak v pripade, ze mas napr. pochybnosti a spravne nastavenym semaforu, tak jsi ve velmi slozite situaci.
ja se dostal do podobny situace, ale na rozhodnuti jsem mel 14 dni, takze jsem si moh mnohe zjistit, a tak jsem sel do nejistého spravniho rizeni. urad moje argumenty neuznaval, trval na svým, ale nakonec nechal prosvihnout lhutu. pote, co jsem uz nemoh dostat pokutu jsem informoval policajty a spatne nastavenem semaforu, ale ti se me udelali jen obtiznyho vysirace. tak jsem urad zazaloval u soudu a ten me cerny na bilym napsal, ze když pojedu pomaleji (o 20km/h min nez je povolena rychlost), tak je vse OK. nakonec se urad zalek a nastaveni semaforu opravil a po dalším roce snizil povolenou rychlost před semaforem.
když se budes muset rozhodnout hned, tak jak se zachovas? vyklopis 5tis, nebo budes riskovat 25tis ve spravnim, když i jen zjisteni delky zlute na miste je docela problematicky?? a to uz vůbec nemluvim o tom, ze naprosta většina lidi vubec netusi, jak dlouha zluta ma na semaforu byt, ale citem poznají, ze není něco v poradku
Hm, složitá situace. Já bych patrně zareagoval tak, že bych se o tom s daným policistou dohadoval a kdyby se stalo, že bych narazil na nějakého vola (což se mi ještě nestalo) a měl bych prostředky, jak hned zaplatit, tak bych to zaplatil na místě a pak, až bych si zjistil, že semafor je opravdu špatně nastavený, žaloval bych město (nebo koho) o navrácení pokuty, ušlých zisků a nákladů na celý proces. Něco podobného už u nás kolega úspěšně (vy)řešil.
Když na Právnické fakultě Massarykovy Univerzity slyšeli Bohuslava Sobotku ve Sněmovně vysvětlovat proč ČSSD nezaplatí, v panice začernili jeho jméno v seznamu absolventů >:D >:-[]
každopádně je to opět tristní, když někdo káže vodu a pije víno... sama politická strana, která vede zemi, se chová nezákonně... Kde to jsme? Jasně, v České republice a to je ten zakopaný pes, že 8-s ;-\
Chovanec chce přijmout další tisíce policistů = budeme mít nejvíc poldů na hlavu. Pokuty zjednodušeně stejný jako v Německu = budeme mít nejbrutálnější pokuty vzhledem k výdělku ;-)
Jj fotřík řiká že sme si přes všechny tunely a jiný lumpárny měli těch prvních 20 let po revoluci víc užít = lepší to hned tak nebude >:-[]
Že vybodování se dá celkem slušně obcházet obstrukcemi, to že velmi závažné přestupky /předjíždění přes plnou a v zákazech, nebo na odbočovacích pruzích, jízda přes přejezdy na červenou, odmítnutí dechové zkoušky když máš víc jak 1,2 promile ...... atd.../ se moc neřeší, protože se špatně dokazují, to ministr asi nevidí. Tohle změnit je totiž moc práce. Místo toho si "honí" triko na skupině mladých řidičů, což je sice také jedna část dopravních zákonů, ale v čr to asi nebude ten nejpodstatnější problém.
Re: Ťok rozdrbe asi všechno.........................
Dobře, že to tu padlo. Předjíždění přes plnou.........Pozoruji, a škoda že jsem si značení nevyfotil dříve, že se nově plné čáry objevují nejen tam, kde před nějakou dobou vůbec nebyly a kde jich (podle mého úsudku) není potřeba, ale ty stávající se prodlužují a prodlužují. Ví tady někdo na diskuzi, kdo vlastně rozhoduje o tom a na základě čeho (počet mrtvých, vážných nehod?), kde plná čára (mimo obec) bude a přesně odkud a kam a kdo kontroluje, že byla aplikována v požadován místě a v požadované délce? Existuje nějaký zadávací a předávací protokol s přesným popisem zadávané práce? Pokud ano, je tato informace transparentní a tedy veřejně dostupná na netu? Momentálně to vypadá tak, že pro dělníky, kteří značení provádí, je jednoduší malovat plnou čáru než přerušovanou a odmítám věřit, že by byli domluveni s policií... ;-)
Re: Ťok rozdrbe asi všechno.........................
Vše řeší hlavní dopravní inženýr kraje. A rozhoduje se na základě staré dokumentace, podnětů dopravní policie a statistik nehodovosti v daných místech.
/Se všeobecně vzrůstající hustotou provozu asi hrají na jistotu./
nalepí L ka na auto a jezdí za snížené sazby u většiny pokut a bodový systém pro ně neplatí, tak u nás se ještě utáhne šroub.
Není na světě řidiče, který alespoň jednou za každou jízdu nepřekročí nějaký zákon a p.Ťok není vyjjímkou a naopak člověk po řidičáku je dělá častěji Pokuty jak jsou momentálně nastavené a přemnoženou policii pak neberu jako příspěvek k bezpečnosti na silnicích, ale jako výberčí daně z auta. Z toho se odvíjí výše mého respektu k nim, ač v rodině několik policistů máme.
Nejhorší na celé věci je, že:
1) fungující modely vidíme v zahraničí - viz to Rakousko, jednoznačně :yes:
2) odborné názory zaznívají a názor odborníků je znám...
3) ...a přesto politický k*kot prosadí paskvil, který...
4) ...totálně rezignuje na prevenci v podobě školení a kvality autoškol
Ale co bychom chtěl, prostě ano, BABIŠOVI bude líp 8-s8-s
Vzpomeňte si prosím na tahle zvěrstva při volbách, až vám tlamu zacpou koblihou 8-s:-!
včera sem po ceste videl predvoleni bilbord ANO s rozesmatym důchodcem a jejich receptem na spokojene stari.
tak sem si vzpomnel na to, ze pristi rok duchodcum pridaji cely 2 stofky a vygooglil jsem si, jak rostly duchody od roku 2005 a jak za babise a s prekvapenim jsem zjistil, ze i v době celosvetove ekonomicke krize rostly duchodu vic nez poslední 2 roky za babise ..
ano, bylo lip ...
ja bych zaved moznost rizeni od 16 pod dohledem nejaky aspoň trochu zodpovedny osoby třeba i za podmínek, ze ta osoba projde psychotestama, praktickym testem jizdy a ze za posledních x let nenasbiral vic jak x bodu.
samozrejme, ze tady někdo bude kricet, ze by to byla vyhoda jen pro nekoho, ale o tom je celej život, nikdo nemá stejny sance a moznosti uz okamžikem narozeni.
a 2 roky rizeni pod dohledem aspoň trochu zkusenyho ridice prinese daleko vic, nez x hodin autoskoly navíc.
jen aby to rizeni pod dohledem ministr kokoŤok nezaved automaticky pro kazdyho, kdo ma cerstvej ridicak.
moje manželka po absolvovani autoskoly byla absolutne nepouzitelna a az po roce jezdeni pod mym dohledem, kdy najela cca 20tis km, byla schopna vyrazit sama do provozu...
samozrejme, někdo se s volantem v ruce uz narodil a jinej se ridit nenauci nikdy, ale cim dřív se proutek zacne ohýbat, tim dřív se v provozu nauci aspoň trochu samostatne pohybovat..
Naprosto souhlas, autoškola snad ani nemůže pokrýt veškeré dopravní situace. Tato zodpovědná osoba sice může mít vlastní zavrženíhodné zvyky (PPP, "proč jedeš tak pomalu, když se tu neměří", atd.), ale na druhou stranu i někteří instruktoři v autoškolách jsou pěkná kvítka :-)
Jednoznačně ANO. Člověk se za 28 hodin řídit nenaučí. Při současném stavu jízdy se začínající řidiči učí jezdit ještě/až přímo v provozu. A nejhorší je, když nemají čím jezdit a i ty zárodky řidičských návyků z autoškoly z nich vyprchají.
Mám kamaráda, který si v 18 udělal papíry, od té doby jede jednou za uherský rok autem rodičů na nákup a sám dobře ví, že ani nemá na to, aby se vydal na delší cestu nebo do silnějšího provozu. Jednou si koupí nebo nafasuje auto a bude z něj jen další řidičské poleno...
Dá se to naučit. Neříkám, že to zvládne každý, ostatně to má být minimum. Umím si však představit, že se školy moc nehrnou do toho, aby svým platícím klientům říkaly, že potřebují další hodiny. Otázka je, jak je možné, že takoví lidé projdou zkouškou. Problém s řidičákem na zkoušku je stejný jako u motorek - jezdit nemusíš. Tím nechci říct, že jsem proti, jen je pro mne systémová nedomyšlenost (nebo nedotaženost).
Řešit nezkušenost a nevychovanost mladých řidičů tím, že jim OMEZÍM počet bodů? Ježkovy zraky, a čemu to má jako pomoct? Když na to přijde, takový mladý nezodpovědný pitomec se obejde i bez papírů...
Proč se nepřepracuje celá metodika výuky autoškol, která je očividně nedostačující? Proč se začínající řidiči neposílají na kurz ovládání vozidla v nestandardních situacích? Proč se konečně nezavede, tak jako v jiných vyspělejších krajinách, řízení od 16 nebo 17 let pod dohledem (čímž se elegantně vyřeší problematický poměr cena řidičáku vs. délka a kvalita výuky)?
Stále jen omezování, zakazování, tajný dohled, pokuty...ale že by se řešily příčiny problémů, to ne. To by se totiž muselo přemýšlet, nestačí jen hrát si s hodnotami pokut a bodů. :no:
Pokuty jsou všem u zadku......... Body jsou to, o co jde! 99% řidičů raději zaplatí pokutu 10-50k, než aby přišli o řidičák.... To by ta možnost však musela existovat......