Do připravovaného zákona, který zpřísní vypouštění emisí CO2 osobními automobily v členských zemích EU, by mohly být zahrnuty další omezení pro automobilový průmysl. Týká se zejména omezení výkonu automobilů a možností inzerce.
Všechno bude jinak. Politikům pouze chybí invence.
Pamatujete na studie AT&T jak všechny U.S. ženy budou muset být spojovatelkami na telef. ústřednách? Ha, ha.
V červenci bude veřejně představeno ORBO a za pár let jej budete mít doma v autě. Emise budou na fotkách v muzeu. To je vše.
Tak tu si trochu vedla Ty, oficialne sice v Nemecku na dialniciach rychlostny limit neplati, ale na 90% dialnic je rychlost limitovana dopravnymi znackami, velmi casto az na 120 km/h.
odkial si zobral 90%? vies si predstavit ako by to potom vyzeralo na dialnici? oficialne je v nemecku na 40% autobahnen tempolimit - aj to uz mi je privela
nech ho, nerozčiluj ho, nejdál byl tak v bejvalym NDR, tam možná - ve starejch spokovejch zemích (třeba takový Bavorsko) se jezdí neomezeně na dálnicích skoro všude ¨
Dobrý by bylo se podívat v čem a jak jezděj ti dementi z evropskýho parlamentu - z tý superžvanírny a supervyžírárny, koupil bych jim smarty a do nich štěnici a asi bychom se divili, co by ti lidumilové vykládali.....
Tak si to lepsie vsimaj, ked tade ides.....neobmedzena rychlost a ejha, pri prvom naznaku zakruty znacka 120, po kilometri to konci, 5 km ides zase vpohode "neobmedzene" a opat znacky...tym padom ako keby tam ani neobmedzena rychlost nebola, cvaknes tempomat na 120 a dlabes na to...
Nemam prejdene vsetky nemecke dialnice, ale na tych, ktore som absolvoval to zvacsa vyzera prave takto. ;-)
No právě, že si všímám, na rozdíl od tebe, pánbůh ví, kdy a kde a jestli vůbec jsi tam byl. já tam jezdím dvakrát do měsíce a to, co tady vykládáš je vyjímka....no ale proč ne, je mi to jedno, plácej si tady, co chceš, tvůj problém......
No pokud si ještě dobře pamatuju z matiky, tak pokud je na jednom jediném místě neomezená rychlost a průměr počítáme jako součet maximálních rychlostí v různých státech, tak mi to vychází takto: cokoliv+nekonečno=nekonečno, nekonečno děleno čímkoliv (počet států)= nekonečno. Jedná se tedy o demagogii evropské komise, protože průměrná maximální povolená rychlost v členských státech EU je nekonečná. :-!
Osobne by mne nevadilo omezeni maximalni rychlosti na 162km/h. Nikdy na normalni dalnici tak rychle nejezdim, ani v Nemecku. Samozrejme pod podminkou, ze omezeni rychlosti vozu by bylo omezovacem, jako tomu je v nakladnich vozech a vykon by zustal stejny. Rad se ale projedu na uzavrenem okruhu a tam by me mrzelo, ze muj vuz nejede rychleji nez 162km/h.
Snizovani emisi je nutnosti cele Zeme. Pokud pouze Evropa bude smizovat emise, moc se toho na nasi planete nezmeni. Takove zakony by meli prijmout hlavne v Indii a v Cine. California muze jit prikladem zbytku USA a verim, ze nasi vnuci a vnucky poznaji rozdil v kvalite vzduchu.
Pro zacatek by se take celoplosne v EU mely podporovat vozy s alternativnim pohonem a investovat by se melo do vyzkumu novych autobaterii. Pohon automobilu na elektrinu je nasi budoucnosti a potrebujeme, aby vyvoj sel co nejrychleji.
Myslim si ale, ze zakon v takove podobe v jake je popsan v clanku nema sanci projit. Znamenalo by to zvyseni nezamestnanosti, mozny zanik mnoha firem a samozrejme velky povyk mezi automobilisty.
Asi jsem zhyralec, ale ja tedy obcas ano. Btw. CR zatim jako clen EU ani nebylo schopno danove zvyhodnit ekologicka auta. A v ramci EU se vzdy prilis dlouho hovori a nic se nedeje. Max. 162km/h je pouze placnutim do vody. Nikdo z tech radobyekologu nikdy neprisel s regulemi a zprisnenim kontroly svetelnych krizovatek ve mestech. Tam diky vetsinovemu nesouladu na sebe navazujicich krizovatek a nutnemu rozjizdeni a naslednemu brzdeni vznika zdaleka nejvice skodlivych emisi. A to neni jen problem CR.
no by som nepovedal že elektricke automobily sú naša budúcnost skôr ja to vidim na vodík sak uz teraz sa tusim v nemecku vyraba prve seriove auto na vodík a to bmw 7 len problem je vtom ze niesu čerpačky....
Výroba, přeprava a skladování vodíku je tak nehorázně energeticky náročné, že nepředstavuje proti elektromobilu žádnou úsporu. Chce to jenom baterie s pořádnou kapacitou a dostatečnou rychlostí nabíjení/vybíjení.
A tu elektriku vyprodukujes zo smradu ze??
O solarnej nepis lebo ta sa vyuziva premenou v kremikovych dostickach ktorych vyroba je energeticky tak narocna ze 1edna dosticka vyrobi 1/9 energiu aku potrebujeme na jej vyrobu ;-\
Ale si myslim ze auta su zbytocne vykonnostne prehnane... Ved BMW uz ani nekupite pod 100 koni.. A naco je civilnemu cloveku vykon nad 200 koni????
Vodik je pouhopouhou politickou hrou jak z lidi dostat ty samy penize, jaky dostavali kvuli benzinu. Dnes si uz nemusis kupovat pohonny hmoty. Zastrcis si auto do zastrcky a rano pojedes. Elektriku ti zdanit zas tolik nemuzou, protoze se pouziva i na jiny veci a nejed pro domacnosti.
automobily maji jen 8% vliv na zivotni prostredi, snizit rychlost by znamenalo celosvetove zlepseni ovzdusi o 0,5%! vsechno je to jen blabol, firmy ktere vyrabeji ekologicke vyrobky se chteji nabalit, v usa zjistili ze baterky do priusu se musi vozit pres celou zemekouli co spotrebuje vic co2 jak vyroba hummeru.
zákaz výroby automobilů s maximální rychlostí přesahující 162 km/h???? bola by to sranda. to by sa drahsie predavali stare auta >:D Velky optimista, chcel by som vidiet kto by mu to schvalil, ved ako minister a mat menej ako 130KW je hanba...
Šialenstvo CO2 zasiahlo svet. Je to zásterka na obmedzovanie slobody. Výbuch jednej sopky vytvorí viac CO2 ako ľudská činnosť celej planéty za jeden rok. Kravské * a prdy vytvoria viac CO2 ako všetky autá a lietadlá dokopy. Lietadlo vyprodukuje za 24 hodín 400 ton CO2, tj. viac ako 200 áut za jeden rok. Bojujme proti ekoteroristom! Ich cieľ je zdaňovanie a moc.
Tohle je do pekla vedoucí přístup! Když budem na všechno dlabat, tak tady všichni chcípnem. Samozřejmě, že přídora produkuje také obrovské množství CO2. Oteplování je také přirozené. Problém je rychlost a následky!! Omezování svobody je také nepříjemné. Bohužel, zdroje planety, životní prostředí (jehož vysoká kvalita byla brána jako samozřejmost zdarma pro všechny), počet obyvatel apod. toto neumožňuje. Společnost funguje na kolektivním principu. Každý se musí vzdát části své svobody, abychom tu mohli žít všichni. Vliv lidmi vyprodukovaného množství CO2 na životní prostředí nepopreš. A nevšímat se toho, není správná cesta.
Sakra by ma zaujimalo, preco vsetci idu len po znizovani CO2....preco sa nikto nezamysla nad tym, ako ten CO2 co uz v atmosfere a vo vode a vlastne vsade je, pomahat prirode likvidovat? Rubanie pralesov nevadi, nahradzanie porastov po poziaroch nie je dolezite, ale ze nastartujem auto to uz sakra vadi...
Každý se musí vzdát části své svobody... Toto je velmi, velmi nebezpečná myšlenka, pod kterou bych se nepodepsal. Mám rád všechny části své svobody. A taky si nejsem vůbec jist, že snižování CO2 je úměrné ztrátě svobody.
Souhlas. Pro dojíždění do zaměstnání stačí drtiví většině evropadnů auto velikosti Fábie s elektrickým pohonem a dojezdem cca 200 Km.
Souhlas s tím limitem rychlosti bez omezení výkonu. To už tu mělo být dávno!
Omezování emisí je důležité. Přesně jak si psal. Bez celosvětového podílu a zůčastnění je to ale málo přínosné. Velmi dobré by také bylo, prostě zakázat klasické žárovky v domácnostech a průmyslu. To by se uštřilo MW (ne-li GW)!
a jéje, další "takyekolog"
nezlob se, ale lidi jako ty by měli podstoupit nějakou formu psychoterapie :-|
když půjdu žít do jeskyně abych měl co nejmenší spotřebu všeho, tak půjdeš se mnou? ne? jakto? já myslel, že jsi přece ekolog >:D
Sorry, ale lidi jako ty by meli podstoupit nejakou formu socioterapie. Podle tve filozofie je OK lit vyjetej olej do potoka a starou baterku mrsknout do krovi u cesty. Zdroje jsou omezene, je treba s nimi nakladat ucelne. Globalni oteplovani je fakt, s tim nenadela ani Vaclav K. (ktery svuj tupe opozicni nazor stejne bere jen jako cesty na prvni stranku novin, necemu takovemu nemuze verit ani on).
podle mé filozofie, je na velkou pokutu vylít olej do potoka, to samé ta baterie, nikdy bych si to nedovolil, takže klid ;-)
Ale nemůžu souhlasit s rádobyekologama, co pak mají plnou pusu řečí na temelín a přitom podstatu té technologie viděli leda tak z ponorky. Tak by se dalo pokračovat do nekonečna. Když budu mít auto co má maximální rychlost třeba 162 tak si vážně myslíš, že to pomůže životnímu prostředí?
Lidstvo má mnohem větší problémy, než emise, může se klidně stát, že "vyřešíme" ekologii, ale už ji nebudemít kdo využít, protože se tady povraždíme v rámci přelidnění planety. Podívej se na Asii, kolik jich bylo před 30ti lety a dnes? ekologie? eko-co? Pro ně to není důležité, a žijeme všichni na jedné planetě, ty evropské myšlěnky se někdy hezky poslouzchají, ale jsou to takové žabomyší války.
Pro mě je důležitější, že děti v Ugandě nebudou umírat hlady, a ne jestli jím biomrkev nebo nebiomrkev :-O
Smesujes velkou spoustu veci, hlad v Ughande a jinych koutech sveta souvisi a souviset bude cim dal tim vice se zmenami klimatu, ktere jsou nasledkem zvysovani produkce CO2. Pomerance z Gronska nas nezachrani. Kazdy rozumny clovek chape, ze jaderna energetika je jednou z jiz dobre zvladnutych cest, jak zminene zmeny zbrzdit. Ze 162 je nesmysl, pisu niz. Ale velkou pravdu mas v tom, ze spousta lidi neco krici, nemaji tuchy co, neni potreba znat princip stepneho procesu v JETE, stacilo by pouzivat selsky rozum...
Cinu a Indii zajima ochrana ZP stejne jako Evropu pred 25 lety, to neni duvod nic nedelat. Na druhou stranu je sance, ze jim diky zrychlenemu vyvoji zajem o ZP vzroste podstatne drive, nez za tech 25 let.
mylis sa, vacsi problem, ako znecistenie atmosfery, ludstvo nepozna. Za 10-15 rokov dojde pri tomto tempe k nezvratnym zmenam, a potom si mozme piskat.
i ja jedu v nemecku z mojim e39 prumerne 180, kdyz je volnejsi cesta i 220, nejvic mne stve kdyz se blizim k hranicim ze cesti ridici jsou zvykli jezdit vlevo i kdyz je v pravem pruhu prazdna cesta. Minule si jel nejaky prazak z mercedesem 180 byl stoho tak stresovany ze si nevsimnul ze zanim jede cela kolona aut. Kdyz mate velke auto tak se v 180 citite jak ve felicii pri 110.
mne sa stalo minule podobne, len trosku opacne :-( na ceste z trnavy do bratislavy si to sviham 200, vsetko za mnou, super pocit a zrazu vidim iba xenony jak ma vyblikavaju aby som uvolnil cestu a S500 si suverenne prejde a to som bol rad ze som stihol zaregistrovat ciselko 500 a nalepku CD :-) Ironia ale bola ze na prijazde do bratislavy mala nasa policajna S4 odstavené starucké nissan sunny.. >:-[]
...asi tym chcu zamedzit zbytocnym nadbytkom vykonu motorov...aj ked obmedzenim max. rychlosti to je podla mna tazko dosiahnutelne...zijeme v dobe,ked su auta tazke jak tanky a 100 kW sa zacina povazovat za rozumny zaklad...
Myslim si spis, ze jde o spotrebu. Spotreba auta pri jizde nad 160km/h se rapidne zvysuje. Myslim, ze prave proto se v Rakousku rychlostni limit nechytil. Slo o exhalace rychle jedoucich vozu, spolecne s jejich nedmernou hlucnosti.
...to je jedno s druhym, kone obvykle pytaju otacky, otacky pytaju palivo...osobne si myslim, ze zavedenie toho limitu nie je az tak zly napad, pokial ide o ekologiu, obavam sa, ze je to dost neskoro a navyse aj dost slabe opatrenie...mam pocit, ze prv-neskor niekto navrhne obmedzit zdvihovy objem motorov alebo litrovy vykon podla obsaditelnosti alebo max. zataze auta...a potom sa bude naozaj hrat najma o spotrebu, ked vykony na hranici limitu zvladne hravo kazdy, potom sa budu predhanat, kto to dokaze za menej penazi...
Už jste někdy viděli nějakého poslance (českého nebo EU), jak jezdí ve svém ekologickém voze s hybridním nebo elektro pohonem a navíc dodržuje rychlostní limity? Takovouhle pohádku by ani Disney nevymyslel! Snižovat emise CO2 je potřeba, ale systematicky a u všech zdrojů znečištění. Hlavně USA se má za co stydět. Omezení maximální rychlosti je hovadina, akorát stáčeči tachometrů a dekódovači rádií budou mít další kšeft na zrušení el. omezení rychlosti.
Přesně! Když už chtěj snižovat emise, ať začnou jinde... Kdyby jedna americká tovarna na den zavřela, tedy v evrope muzou auta rok jezdit s otackama na omezovaci...
Pro tvou informaci Temelín CO2 neprodukuje, je to jaderná elektrárna. A Amíci už v nich taky dlouho jezdit nebudou, vzhledem k rostoucím cenám benzínu v USA.
Stejně si myslim, že tyhle nápady jsou jenom výsřelem do tmy, protože kterej stát by tohle přijal - sakra, bydlim vlastně v čechách!!! Sakra, jako recesi si jdu koupit trabanta a manzelce koupim warťase a budem závodit... :D
Z toho je aspon vidiet, aka je cela EU byrokraticka degenerovana organizacia. Co sa tyka emisii, co takto najpr zacat tlacit na staty, ktore na cele emisie prdia. A co emisie leteckej dopravy, to nevadi. Clovek, ktory sa vyberie na dovolenku do Brazilie vyprodukuje jednou cestou viac emisii, ako ked cely rok denne jazdi do prace autom.
Tak mam pocit, ze jednu totalitu strida druha, nova, nebezpecnejsi a plizivejsi ! 1) Kde bere EU patent na to, plosne neco automobilkam prikazovat, resp. na to pripravovat zakon ?? 2) Kde bere EU drzost diktovat lidem, jak rychle budou jezdit jejich auta ? >:-[] >:-[] Absolutni tmarstvi, za chvili budou narizovat, jakou barvu nebo rozmer kol si dat na auto ! >:-[] Hlavni pruser neni Evropa a jeji znecistovani, ale Asie. Kdo nekdy byl v Indii, Cine nebo aspon v Thajsku, tak pochopi, ze se musi zacit tady, ne v relativne ekologicke Evrope ci S. Americe. Takovy tuk tuk musi mit exhalace jako hummer ! Huuuuufff, to me zase neco nadzvedlo !! :-!
Šialenstvo CO2 zasiahlo svet. Je to zásterka na obmedzovanie slobody. Výbuch jednej sopky vytvorí viac CO2 ako ľudská činnosť celej planéty za jeden rok. Kravské výkaly a prdy vytvoria viac CO2 ako všetky autá a lietadlá dokopy. Lietadlo vyprodukuje za 24 hodín 400 ton CO2, tj. viac ako 200 áut za jeden rok. Bojujme proti ekoteroristom! Ich cieľ je zdaňovanie a moc. Nepodliehajme zelenej propagande, ktorá hrá na city, hľadajme fakty a čísla.
Jo jo, my na ne hledet muzeme ale to je asi tak vsechno..zelena je ted in, takze se vsichni hodlaji pos*at aby byli taky in a zustali u koryta, to ze jsou to nesmysly ktery produkci co2 skoro neovlivni uz nikoho nezajima,protoze kolik lidi se o to zajima nebo o produkci co2 vi neco vic? Vsichni zeleni politici cpou lidem do hlavy ze za to muzou hlavne auta..kua tohle me zacina pekne s*at..zacinam setrit a koupim si neco poradnyho s osmivalcem aby to zralo travu u cesty a jezdilo aspon tri kila .. 8-s Zeleni jsou banda prizivniku kteri se chteji akorat libit kua..
Proč omezovat omezení? Snad je daná maximalní povolená rychlost zákonem, tak proč to ještě zakázat podruhé? Trošku to připomíná svět nákladních aut, která mají max. rychlost danou zákonem a pěkných pár let i omezovačem. Takže existují omezení rychlostí na komunikacích, pak zakážeme výrobu rychlejších aut a za pár let každý člověk dostane razítko do občanky, že se nesmí jakkoliv přemisťovat rychlej, než např. 110 kilometrovou rychlostí.
Jesstli thole schálí unie tak půjde poovine evropských automobilek do kytek.Trh ztratí jména jako Ferari,Lamborghini,Bugatti,Jaguar,Austin martin,Spyker....atd
(ano vím že ferrari vyrábělo jakési kombi někdy v roce 1970 a že lamborghini byli původně traktory.Naschál jsem nezahrnul Porsche protože má i nesportovně vypadající auta (zož neznamená že jsou pomalá)) každopádně by to citelně ochudilo automobilový trh ,autosalony a vůbec celý svět.
A zacnu sa dovazat z USSA auta co sezeru 28 litrov a idu len 158 .
Je to vsetko miesanina SZidov ktory su zamiesany vsade a je to cielene a vobec nejde o nasu Zem ale o zbohatnutie iných.
FUUUJJJ :no::no::no:
Nastastie je v EU Nemecko, tam taka somarina prejst nemoze, cez lobby automobiliek vyrabajucich silne auta nepreslo ani obmedzenie rychlosti na dialniciach. A aj keby, tak sa budu dalej vyrabat slusne auta, oficialne tam bude obmedzovac a uz pri kupe predajca bude ponukat odblokovanie :-) Takze nech si ekoteroristi svoju politicku agendu nacpu niekam ...
Pochybuji, že by Chris Davies byl až takový idiot, aby omezení emisí CO2, chtěl regulovat hardwarem, tedy výrobu aut s maximální rychlostí přesahující 162 km/h, když to jde softwarem. Pokud má pocit, že mu regulace nákupování aut, výkonově přiměřených jejich použití, pomocí jejich ceny, spotřeby a uvaleným daním, přijde málo ekoteroristická, tak není nic jednoduššího, než zavést privátní emisní povolenky. Pak už je na každém, aby si zvážil, zda si je vyjezdí s velkoobjemovým autem za půl roku, třeba sám a cestou do práce, a pak si bude muset dokoupit další. Nebo si za ty peníze koupí něco menšího pro jednoho, a povolenky mu vyjdou na celý rok pro oba dva samohyby. Vztah mezi CO2 a rychlostí, je přes stav techniky, a tudíž i druh motoru, jeho účinnost a potřebu výkonu na překonání celkových jízdních odporů. Což ovšem zdaleka není jen a pouze o rychlosti. Jinak samozřejmě, ani povolenky neřeší civilizační emisní problém. Na dopravu každého kila čerstvého vína z jižní Ameriky do Evropy, padne v éru kilo kerosinu. A který ekolog, ho nežere, že? Ale až bude jihoamerické víno na privátní emisní povolenky, tak se budou i zelení, futrovat angreštem ze zahrádky. Mimochodem, rostliny, včetně stromů, významně přispívají ke globálnímu oteplování. Rostliny podle vyprodukují 60 až 240 milionů tun metanu ročně, což je 10 až 30 procent z celkového objemu. Ze jeden rok se do atmosféry uvolní kolem 600 milionů tun metanu. Metan je až 25 krát silnějším skleníkovým plynem než oxid uhličitý. Jeho koncentrace v ovzduší se za posledních 150 let téměř ztrojnásobila. To vysvětluje neuvěřitelně velká mračna metanu nad tropickými pralesy, která jsou pozorována z vesmíru. Tato šokující studie byla 12. ledna 2006 publikována v časopise Nature. Čímž byl dále pověšen velký otazník nad Kjótský protokol. V něm se totiž většina nejrozvinutějších států světa zavázala ke snížení emisí skleníkových plynů do roku 2012 o 5,2 procenta ve srovnání se stavem v roce 1990. A v rámci úmluvy, je povoleno kompenzovat atmosférické znečištění výsadbou nových lesů, nebo opětovným zalesňováním už vykácených oblastí.......
nejsem zastance zbytecneho znecistovani a poskozovani prirody.Ale nic se nema prehanet a jeste takovým zpusobem.Kdyz jsem v patricne dobe tvrdil do Evropy "NE",tak se na me vsichni divali,jako na blazna. Je tam stejnej neporadek jako u nas.A ted to mame tady.A bude hur.Popripade by europoslanci za nejaky obolus(od vyrobcu vozu) mohli privrit obe oci.
MOFLO , jsi idiot . Mam 4.8 8 valec a nalozeny jezdim za 12 litru na na 100 , nevim kde porad berete tu hroznou averzi vuci americkym autam . V Australii jezdi to same a nikdo ani necekne , Asie , Cina , treti svet . Proboha proberte se uz vsichni !!! Ve statech se jezdi jinak , jsou tu jine vzdalenosti , to znamena ze jsou to spotreby vice na dalku nez na mesto a bezne auto co jezdi v americe jezdi ze stejnou spotrebou jako udychana prelozena Fabka 1.2 HTP v Brne !!! To co tu porad melete jsou jenom hovadiny . Kolik lidi v Cesku jeste porad jezdil v Ladovkach a Zigulicich ? Tam Vam spotreba nevadi ???
Musel sem si to přečíst ještě jednou. Píše se tu: "Předkladatel změn Chris Davies v této zprávě argumentuje pro zákaz výroby automobilů s maximální rychlostí přesahující 162 km/h..."
No může argumentovat čím chce, ale je to absolutní nesmysl, aby bylo zakázané vyrábět auta s vyšší rychlostí než 162 Km/h!
Dobře sem se zasmál... :-):-):-)
...samozřejmě do jisté míry. Dotaz: Co produkuje více emisí auta v evropě nebo všechny elektrárny v Číně a USA? Letadla toho taky produkují dost.... Doporučuji článek na autowebu z TopGearu(můžu dodat odkaz)
Takže snižovat výkon motorů to strašná hovadina :-|
To je jednoduche.. tepelna elektrarna Prunerov (tzn. jedna jedina ceska tepelna elektrarna!) vyprodukovala stejne mnozstvi CO2, jako vsechny osobni automobily v CR dohromady. Cinu a USA vubec nemusime zahrnovat.. silnicni doprava se v EU podili na CO2 15%, zbytek je prumysl a energetika.
Tzn. ze jakekoli drasticke snizovani produkce CO2 u automobilu, je jen neuveritelnou buzeraci a tahani penez z kapes obycejnym lidem, protoze na celkove bilanci CO2 to nic nezmeni. A to pomijim, ze spojitost CO2 s oteplovanim vedecky prokazana dosud neni, plati porad jen princip predbezne opatrnosti.
..pekna blbost :-!
Uz ked tak v prvom rade by sa nad emisiami mali zamyslet amici, krajny tretieho sveta a nemal by som zabudnut na cinu.....
hehe a to znamena ze do auta budeme tankovat okrem bencííínu aj synteticku močovinu. DO nakladakov sa uz tankuje. Chcel by som videt nejake BMW/MB vo verzii tdi ako separatnej nadrze tankuje štanku. Rychlostne limity s tym nesuvisia su aj ine cesty....
Nevi ;-) jsou to vetsinou jen jeho laicke nazory. Hradni pan ma nekdy pocit, ze je odbornik na vsechno, ale casto to vypada jako parodie. Mala poznamka k tomu clanku - myslim si, ze je ten jen napad jednotlivce, ktery v tehle podobe samozrejme neprojde. Neni to mozne brat jako stanovisko a nejaky plan Evropske komise.
Pokud nekdo chce v 21. stoleti posilat nejakou skupinu lidi do lagru, kvalifikuje se tim na tupe, maximalnim zpusobem vylizane hovado s inteligenci pobryndaneho pivniho tacku, sveho pravdepodobne nejcastejsiho spolecnika.
Hlasa-li tyto veci verejne a opakovane, jsem pro prisne postihy, protoze minulost ukazala, jak je tolerance xenofobie a rasismu nebezpecna pro jakoukoliv spolecnost.
Lagry uz nikdy nemuzou byt nadsazka, uz je to prilis vazne tema. Mezi muslimy je stejne tolik teroristu, co jich bylo pred par lety v radach katoliku. Taky to bylo hlavne Severni Irsko, ale stalo to za to. Jen diky jejich financnim schopnostem a mene vyvinutym mediim nebyli tak "uspesni" jako Al-queida. Kasicky jsou kravina, nevim proc, kdyz je v Londyne tolik muslimu, by nemohli mit nejvetsi mesitu. Mozna jsi to nepochopil, ale zadna valka krestane vs. muslimove neni. Chces svobodu pro sebe, ale muslimum svobodu chodit do mesity nedoprejes? Myslis, ze britska vlada utraci za udrzbu krestanskych pamatek malo? Proc by potom nemela postavit i nejaky muslimsky svatostanek, kdyz signifikantni procento jejich danovych poplatniku se k tomuto nabozenstvi hlasi?
BODAJ BY TO SCHVALILI. SLUSNY VODIC IDE PO DIALNICI 130 KM/H A OKOLO NEHO PRELETI NIEKTO 200 A VIAC . KED NIEKOHO TRAFI A SPOSOBI NEHODU TAK NIKDO NIKDY UZ NEZISTI CO TO BOLI ZA AUTA!!! A V MESTACH BY MALI BYT SENZORY A KED AUTO VOJDE DO MESTA MALO BY HO TO SPOMALIT NA 50 KM/H. A BOLO BY KONIEC SIALENCOM !!! UZ ABY TO BOLO!!!!!
...a nafasovat namiesto nich bicykle a kolobezky...automobilky budu povinne vykupovat svoje auta nazad a to v pomere 1 bicykel alebo 2 kolobezky za kazdych 100 cm3 objemu motora... >:D
Argumenty, ze automobilismus prispiva k produkci CO2 a potazmo ke globalnimu oteplovani jen relativne malym procentem, jsou pravdive, jenze nekde se zacit s omezovanim produkce sklenikovych plynu musi. Proc by to tedy zrovna nemohl byt tak technologicky pokrocily obor, jakym soucasna vyroba automobilu je? Ja bych v tom videl naopak prilezitost pro dalsi pokrok. Nevim ,proc se vsichni vzrusuji nad nedopecenymi myslenkami nejakeho nedouka, jakym autor genialniho napadu omezeni rychlosti je. (I kdyby to proslo, kolik tisicin promile benzinu ci CO2 se usetri?). Na druhou stranu, proc nezavest nejakou minimalni ucinnost motoru, bez ohledu na vykon? A chceme-li chranit planetu, zvyhodneme/znevyhodneme auta s lepsim ci horsim parametrem g CO2/km. Nic nezakazovat, jen omastit, OK, mej si spotrebu jako krava, ale plat! A takto vybrane penize pak treba primo pouzit na vyzkum novych technologii...
Áno niekde sa musí začať. Ale nie tu. Nie som zástanca vysokej rýchlosti a už vôbec nie na verejných komunikáciach, ale tadiaľto cesta nevedie. Som za slobodu voľby a nie za neustále obmädzovanie na úkor efektívnosti. Áno efektívnosti. Vysolíme tu obrovské peniaze za vývoj predražených technológií na znižovanie spotreby áut namiesto podpory obnovy vozového parku a postupného ekologického vývoja áut. Pozri sa na hyperekologickú toyotu prius. Je to len imidžovka pre bohatých američanov na stretnutiach (čím jazdíš? bleh). Spotreba nieje o nič nižšia než u moderný diesloch a stojí obrovské prachy a to na ňom toyota ešte prerába. Tieto peňažné zdroje sa mohli využiť efektívnejšie v oblastiach, kde je to potrebnejšie. Pravdou je, že ľuďom sa diktuje ľahšie než veľkým korporáciám, plus ľud nemá svojho zástupcu pri lobingu.
Obnovy vozoveho parku? co tim myslis? Jak myslis, ze je prumerne stare auto ve vyspelem svete? Kdyz si koupis prius (10. nejprodavanejsi auto v US - to uz o necem svedci - informace, ze na nem TTT prodelava, je zajimava, odkud ji mas?), podporujes tim rozvoj technologii. Ze je to predrazene, na nic a zbytecne, se rikalo treba i o vstrikovani paliva, ty karburatory tak pekne makaly...
K tomu upozorneniu. Na krabičkách by to bolo?!!Ćo im je..* ách!!!!A +upozornenie na to, ža fajčenie škodí. To potom bude na rednej strane jeden žvást a ešte aj druhý!!!
A výrobca má platiť 5% by platili automobilky na úkor reklám?!!
Omlouvám se za to slovo, ale jsou to *. Vždiť 162km/h jede fabia s nejmíň výkoným motorem-z tříválcem. to by to mohli všechny prémiové značky zabalit a uškodilo by to ekonomice 100x více než o pár kylo co2 navíc
Uz v USA na prelome 70-tych a 80-tych rokov boli pokusy stanovit limity spotreby automobilov na trhu. Pre rok 2000 to bolo 4,7l/100km. No a kam to az dotiahli...
Nic proti myslienke znizit emisie automobilov, mna netrapi ci to znizi mnozstvo co2 v atmosfere alebo nie, mna skor zaujima, aky bude vzduch v mestach... A to nema na svedomi len oxid uhlicity...
Obmedzovat maximalku nema zmysel, vsak ta uz obmedzena je zo zakonov (cest vynimkam ako nemecke dialnicne useky). Najviac sa mi pacia prispevky typu "jazdim 200 a som velky maser", pretoze to nielen odporuje zakonnym nariadeniam, ktore by sme mali z nejakeho dovodu (mozno prinicp, ohladuplnost, bezpecnost, tolerancia voci pomalsim ucastnikom premavky) dodrziavat, ale aj konstrukcnym parametrov automobilov. Auta su konstruovane pre maximalnu zakonom dovolenu rychlost (=130), pri nej sedia bezpecne, nehucia, nezeru, su komfortne... Iste, mali by byt take aj pri maximalnej konstrukcnej rychlost a pri plnom zatazeni, ale nie su. Takze defacto kazdy expert na hatepecku, co to vali 160, si nielen robi peknu spotrebou, ale nevedome nadbytocne zatazuje komponenty automobilu a skracuje ich zivotnost. A praveze vacsina pseudozavodnikov sa hra na Schumacherov prave na autach, ktore na to neboli urcene.
Nikto v euparamente si ale neuvedomuje (asi chyba lobby), ze spalovanim alkoholov (metanol, etanol) vznikaju len tri produkty: voda, teplo, co2. A zavedenim limitov na co2 by znemoznili vymodlenu revoluciu na styl juzna amerika, kde nemaju problemy s benzinom, jeho cenou, motoristickou sezonou ci dostupnostou... E85 je bezpochyby lepsia nez benzin.
Ak chce EU urobit nieco akoze dolezite, co bude mat zmysel, tak by mala plosne zaviest maximalku 80 vo vsetkych krajinach... Ak sa vam to zda nezmyselne, tak chodte do Norska... Vsetci idu predpisovych 80 (skutocne vsetci, nakladiaky, osobaky, pojazdne sroty, supersportiaky), nehodovost je nizka, spotreba pri tej rychlosti prekvapi aj najvascieho ekorally zavodnika, nie je to stresujuce ako cakanie na to kedy sa pred vas natlaci touareg, netreba predbiehat, staci zapnut tempomat... A preco to ludia dodrziavaju? Policia nie je skorumpovana a pokuty su obrovske. A ludia dosli na to, ze je to asi lepsie. (ak mate potrebu zavodit, tak prosim, na to su okruhy a letiska)