Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Špatná zpráva pro motoristy! Nová auta zdraží. Mohou za to nejen nová unijní pravidla

Ceny nových aut loni vzrostly, především v souvislosti s novými emisními normami. Další zdražování se očekává i v následujících letech.
Zpět na článek
19. 1. 2019 21:37
19. 1. 2019 16:54
19. 1. 2019 17:15
19. 1. 2019 19:47
19. 1. 2019 21:32
20. 1. 2019 00:53
20. 1. 2019 10:31
20. 1. 2019 09:43
20. 1. 2019 10:49
20. 1. 2019 11:24
20. 1. 2019 11:39
20. 1. 2019 11:59
20. 1. 2019 12:08
20. 1. 2019 12:24
20. 1. 2019 12:39
20. 1. 2019 13:15
20. 1. 2019 16:07
20. 1. 2019 16:27
20. 1. 2019 15:00
20. 1. 2019 15:20
20. 1. 2019 16:25
20. 1. 2019 12:17
20. 1. 2019 15:21
20. 1. 2019 15:36
20. 1. 2019 16:23
20. 1. 2019 15:04
20. 1. 2019 16:20
20. 1. 2019 15:21
20. 1. 2019 15:41
20. 1. 2019 15:59
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2019 15:48
Bad bad news
Tohle sou špatné zprávy [odkaz] a jestli se naplní tak [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
20. 1. 2019 20:00
Re: Bad bad news
Teší ma. Ja som traveldrive. ;-)
19. 1. 2019 16:39
Krize už se blíží
Je to přeci koloběh života >:D a EU to ještě pomáhá nakopnout. Když se roky daří, tak je jasné, že krize musí přijít ... Lidem se zvedají platy, což je samozřejmě správně, jenže bohužel výrobci při stejných cenách a rostoucích nákladech nejenom na mzdy se pak musí chopit zdražování + poděkujme těm EU nesmyslům ...
No a pokud zdraží opravdu zásadně, tak je jasné, že lidi přestanou auta kupovat a celej ten strom ekonomiky co závisí na automobilovém průmyslu se zboří jak domeček z karet ...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - twistedTSD
19. 1. 2019 16:49
Re: Krize už se blíží
S trochou štěstí bude ještě čas ten domeček zachránit a nesmyslná pravidla odložit, podobně jako se to stalo v USA. Divím se, že se automobilky už dnes hlasitěji neozývají.
Avatar - praděda7
20. 1. 2019 14:03
Re: Krize už se blíží
Je pár automobilek, které všechna EU opatření naopak podporují, protože počítají s tím, že se zbaví konkurence. Je to smutné, ale proč se tedy takový VW koncern EU nepostaví?
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2019 16:52
Re: Krize už se blíží
Zkusil to a se zlou se potázal. Nebo ti propad prodejů za poslední čtyři měsíce připadá jako malý důkaz toho, že ani samotný VW proti EU neobstojí?
A že by to automobilky braly jako cestu k likvidaci konkurence? Jedině tak zase ten VW, aby potopil ty menší značky, které mohou mít více problémů.
Nějak ti tam ta logika nefunguje.
Avatar - praděda7
20. 1. 2019 18:38
Re: Krize už se blíží
Je vidět, že jsi nikdy žádný byznys neprovozoval.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2019 16:54
Je
krásné, jak se to autor snaží hodit na nařízení EU, a přitom opomíjí fakt, že auta zdražují průběžně už několik let po sobě a několik let po sobě se prodává víc a víc. Nebýt naprosto nezodpovědné nepřipravenosti automobilek na příchod nové normy od září, letošní prodeje by opět byly vyšší, než loni, a tenhle článek by ani nevznikl. Ceny jdou nahoru, pak zase budou klesat, a zase půjdou nahoru, a tak dále...
Hysterický pláč nad příchodem částečné či plné elektrifikace to pak jen potvrzuje. Zajímavé je, že zase pláčou jen ti, kdo zaspali už letos.
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2019 17:15
naopak
Přijde minimálně krátkodobější recese, natož pak dlouhodobější krize, protože EU dělá všemožné proto, aby autoprůmysl zašlapala do země, který tvoří základ ekonomiky ne jednoho státu. Prostě elektrifikace za každou cenu, nehledě na následky. Pak se spíše bude opakovat situace nějakou dobu zpět, kdy ceny nejen aut citelně klesly. Pokud se ekonomika zase zlepší, ceny všeho zase půjdou postupně nahoru. Prostě přirozená reakce trhu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
19. 1. 2019 18:16
Špatná zpráva by to nebyla,
pokud by se současně nesnažili co nejvíc znepříjemnit život majitelům těch starých.
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2019 19:31
Hlavne treba kopnúť do ...
nenažraných akcionárov a hneď budú peniaze na lepšie ceny! ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - praděda7
20. 1. 2019 14:06
Re: Hlavne treba kopnúť do ...
Jo kamaráde, kdyby nebylo akcionářů, neměl by ses v čem vozit.... :-!
Avatar - palix
19. 1. 2019 19:47
výbava
Ak pozrieme na nový model akéhokoľvek autá, tak má vždy nejaké systémy povinné už v základe a cena je potom samozrejme vyššia. Príklad Mazda 3, Honda Civic...
Onedlho nastúpi ešte viac robotov do automobiliek, ceny možno klesnú, ale kto bude tie autá kupovať, keď ľudia nebudú mať prácu?
Za svoj doterajší život som sa naučil, že nikto nikomu nič len tak zdarma nedá...
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2019 20:13
Bojím se bojím o koncern VW....
.... vloni čistý zisk skoro 300 miliard korun, viz: [odkaz]

Opravdu se děsím toho že by jim vzrostly náklady, třeba by pak vydělali jen 200 miliard, nebo nedejbože jen 100.... úplně mě polévá studený pot, co by si chudáčci počali s tak malým ziskem.... :-(

Ne vážně, je jasné že nové věci co EU na automotive nakládá pro ně budou znamenat velkou zátěž a že je jejich práce brečet předem a lobbovat za své zájmy.... ale nežral bych jim to tak doslova.... ;-)
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2019 21:32
same lži.
1. Elektromotor vynašiel N Tesla uz hodné davno. Tam niet co riešiť.

2. Zostrojenie elektromotoru a auta k nemu je o dost jednoduchšie ako výroba spaľovacieho pohonu a vozidla. E Musk to všetkým ukázal. Nikdy ny nedokázal postavit vozidlo so spalovakom..

Napokon - japonci, Opel, Ford za desaťročia nezvládli postavit spoľahlivý, výkonný a úsporný dieselovy motor.

Elektromotor je v porovnani s dieselom ako trojkolka vedľa raketoplánu..

3. Batérie su všade rovnaké, nikto nema nejakú zázračnú technológiu.


Záver: elektromobily su drahe, lebo nie su dostatočne schopne baterky.

Celé tieto kydy su len zámienkou na to, aby mohli vyhodiť polovicu zamestnancov.

Chápem, ze baterky su drahe, ale to je jediny problem - vývoj pohonu samotného je uzavretý.
Rozbalit vlákno
6
19. 1. 2019 23:16
Re: same lži.
Zas tak jednoduche to neni, elektromotoru je nekolik typu a zrovna ten od Nikoly Tesly zakladni modely Tesly vubec nepouzivaji. A v ramci elektromotoru se daji resit magnety, vinuti... napr. Tesla pouziva pro magnety modelu 3 takzvany Halbachuv efekt, ktery byl objeven az v roce 1973. V bateriich je taky rozdil, neni to radove, ale dohromady s dalsimi technologiemi - chlazeni, battery management, aerodynamika a dalsi to ve vysledku znamena za Tesla ma o 40% lepsi ucinnost nez Jaguar I-Pace.
Avatar - Ham.
20. 1. 2019 00:53
Re: same lži.
No já mezi účinností Tesly a Jagu žádný rozdíl nevidím, 40% už vůbec ne. V menších rychlostech je nepatrně účinnější Jag, ve vyšších Tesla, ale rozdíly jsou zcela minimální a stačí v jednom nebo druhém autě zapnout nějaký el. spotřebič nebo narazit na cestě na nějaké na nepříznivé podmínky a výsledky budou opačné.
[odkaz]
20. 1. 2019 08:56
Re: same lži.
Ja z toho testu vidim, ze Tesla, ktera je o 300 kg tezsi, o tridu vetsi a semimistna, ma pri 90 km/h nizsi spotrebu nez Jaguar.
Avatar - Ham.
20. 1. 2019 10:31
Re: same lži.
226 Wh/km vs 221 Wh/km při 90 km/h
145 Wh/km vs 157 Wh/km při 42 km/h
Při průměru 90 km/h o 2,2% horší Jag a při průměru 42 km/h o 7,6% lepší Jag. Já tam 40% ve prospěch Tesly nevidím ani omylem. Při mixu město a mimo město bude Jag o něco úspornější, při typickém využití těchto aut pro jízdy ve městě a okolí bude Jag úspornější o 7%. Mě z toho plyne, že Jag má o něco málo lépe vyřešenou rekuperaci, což se projeví hlavně při popojíždění ve městě a Tesla má o něco málo lépe vyřešenou aerodynamiku, což se projeví při ustálené rychlosti mimo město.
Avatar - wakantanka
19. 1. 2019 23:54
Re: same lži.
Autá so spaľovacím motorom stavajú aj všelijaké garážové firmičky. Nie je to žiadna raketová veda. Problém nastane keď to chceš robiť rentabilne vo veľkom.
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2019 09:01
Re: same lži.
Ovšem ne každá garážovka si už taky vyvine a vyrábí vlastní motor. Natož dobrý a spolehlivý motor.
20. 1. 2019 08:25
nestrasme furt :)
ja by som to tak tragicky nevidel...automobilky len ocakavaju krizu tak sa snazia nenapadne zvysovat ceny po troskach kazdy rok aby zakaznik nemal narazovy sok a aby po prepade cien v krize nemali moc velke straty

sice do aut cpu kadejake technologie ale uz pri zacati ostreho predaja su zastarale (spytajte sa zo srandy v showroome tych predajcov ake maju automobilky plany s updatom vsetkych tych softverov na palube aute pocas dalsich 10-15 rokov, kupili by ste si taky smartphone ktory nedostane ziadny softverovy upgrade pocas 4-5 rokov?), plus tam cpu aj to co clovek nechce/nepotrebuje a tym sa to predrazuje lebo z kazdej blbosti maju vacsiu marzu, v podstate zaklad auta ako takeho je trivialne spravit a dokaze to viac menej kazdy na svete, staci len kvalitne materialy

trh funguje na zaklade dopytu a ponuky, pri vacsej konkurencii by mal trh podobne ako pri smartfonoch smerovat k nasyteniu a poklesu cien ak nikto nic prevratne prospesne nevymysli

a tu mame ten problem automoto priemyslu, beznemu cloveku staci realne mat v aute zakladnu pasivnu bezpecnost, radio, klimatizaciu, tempomat, parkovacie senzory a potazmo aj kameru ci navigaciu (aj ked ta je lepsia v mobile). Toto sa da spnit relativne za lacny peniaz. Lenze namiesto zvysovania benefitov pre zakaznika v podobe znizovania nakladov na prevadzku (servis, spotreba) sa slo skor cestou celospolocenskeho uzitku (ekologia), co je pre drvivu vacsinu zakaznikov na poslednej priecke zaujmu. Je len otazkou casu kedy sa spusti ostry cenovy boj medzi automobilkami, sranda asi zacne az po dobudovani cinskych hodvabnych ciest ked sem zacnu prudit tisicky cinskych a indickych aut po zeleznici.

Celkovo ale buduci pokles zamestnanosti v autopriemysle nie je vobec katastrofa. Je to prirodzeny vyvoj, ludia budu potom pracovat inde. Strach z buducnosti bol aj pred zrusenim otroctva v USA (oh boze zruti sa cele polnohospodarstvo, nebude mat kto obrabat polia a vsetci zahynieme od hladu) a nic, ziadna katastrofa. Oosbne sa na to tesim, kriza trh trochu precisti od neefektivnych firiem (ak zase nedostanu bailout ako general motors, ktore zhrablo prachy aby neprepustalo, preslo 10 rokov, ukazalo americkej vlade velkeho fakera a ide rusit vyrobu :D)
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2019 09:43
blablabla
prumena vyrobni cena li-ion aku byla vloni kolem $175/kWh, tesla ji mela kolem $110/kWh, pricemz do 2 let se predpoklada prolomeni $100/kWh.
takze vyrobni cena aku za 5 let $100/kWh, tedy aku s 80kWh a dojezdem 400-500km $8tis, tedy cca 200tis kc na nase. k tomu elektromotor + elektronika + diferencial + jednoducha prevodovka a to je asi tak vse u obycejnyho auta.
u obycejny klasiky motor + spojka + prevodovka + diferencial + nadrz + palivove potrubi + katalyzator + scr + vyfuk + chladic .. a ja nevim co jeste
vpodstate nevidim duvod, proc by v horizontu 5+ let mel byt elektromobil s dojezdem 400-500km vyrobne drazsi, nez odpovidajici klasika, byt s delsim dojezdem … k tomu jako bonus podstatne nizsi servisni a provozni naklady.

co bude auta zdrazovat, to bude u klasiky vpodstate uz brzo povinny plug-in hybrid. proto takova snaha, aby se tenhle mezistupen co nejrychlji preskocil tim, ze na jedny strane budou nejakou dobu klasicky spalovaky, a na druhy elektromobily, aby to flotilove emise plnilo
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2019 10:49
Re: blablabla
Jenže dvěstě tisíc korun je docela vysoká částka u malého auta, které má ujet 500 km. A to nepočítáš ani s nějakým ziskem, jen s čistými náklady. K tomu to, co popisuješ, k tomu karoserie, interiér, povinná elektronická výbava... Rázem jsi na šesti stovkách modrofialových papírků s Palackým a to jsme u malých aut. Jenže hybridy jsou na ceně dvoutřetinové vůči elektromobilu a to je sakra rozdíl.
20. 1. 2019 11:24
Re: blablabla
maly auto je na maly vzdalenosti, neni duvod, aby maly auto jezdilo typicky na jeden zatah 500km.
takova scala ve 110kW verzi stoji pres pul mega, dejme tomu 450tis bez DPH.
auto typu scala si predstavuju jako typicky maly mestsky a primestsky auto s dostatecnym dojezdem 300km, tedy aku 50-60kWh, tedy cca 100-120tis vyrobni cena za aku za 5 let (bez DPH). k tomu mas prostor 300tis na zbytek. typickej zisk je cca 10%, tedy v pripade scaly vyrobni cena 400tis...

kazdopadne s prichodem elektromobilu se bude muset zmenit zazita predstava, ze bez tankovani najedes 700-1000+km, s cimz mozna budou mit nekteri stari paprdove problem, ale nam mlady generaci prijde normalni, ze budeme "tankovat" kazdych 200-500km podle typu auta. ani na fichtloj kdyzsi davno jsem snad neujel vic jak 200km na nadrz a nijak omezujici mi to nepropadalo (az na to ze jsem tehda na plnou nadrz mel malokdy)...
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2019 11:39
Re: blablabla
Malé auto může jezdit dlouhé vzdálenosti a musí umět zvládnout i těch 400-500 km. Proč by nemělo, když to dnes auta umí? Nebo hodláš po vzoru komunistů omezovat lidi v tom, co si mohou dovolit?
300 km jako dojezd pro auto nižší střední třídy? Děláš si srandu? Jestli tohle myslíš vážně, pak jsi prostě hloupý. Je mi 37, tedy žádný páprda, ale přesto nepovažuju tankování každých 200-250 km za neomezující či dokonce normální.
20. 1. 2019 11:59
Re: blablabla
prestan s tema nadavka, tim nedostatek argumentu neposilis.

ty mozna s malym autem krizujes kazdy tyden evropu, ale maly auto typu scala denne nejezdi typicky vic jak 100 km...

podivej se na dosluhujici rapid - nejlevnejsi 1.0tsi 70kW ve verzi ambition ma cenikovou cenu necelych 310tis kc, tedy 255tis bez DPH. sice to neni zadna hitparada, je to na plechacich, na druhou stranu to je pouzitelny auto s aspon takovymi samozrejmostmi jako radio, klimatizace, elektricky predni okna, vyhrivany a elektricky nastavitelny zrcatka.
tedy 255tis, zisk asi nic moc, ale asi to nebude v prodelku. kolik v tom je motor, spojka, prevodovka (sice jen 5Q), vyfuk, katalyzator, GPF, chladic, nadrz, alternator … 50tis??? 100tis???
I kdyby jen 50tis, tak na zbytek auta mas 200tis. kdyz k tomu prihodis baterku za 120tis, elektromotor, silovou elektroniku a jednoduchy prevod, mas za 400tis maly elektromobil do mesta a kolem mesta s dojezdem 300km, ktery bude podstatne dynamictejsi, s podstatne mensimi provoznimi a servisnimi naklady nez u spalovaku

starej ses tak jak se citis a chovas, a ja to u tebe vidim tak na 60+++
Avatar - WinDiesel
20. 1. 2019 12:06
Re: blablabla
Je to marné, je to marné, je to marné, je to bubec. Tenhle trotl by se dobře vyjímal v nějakém orgánu EU, nejlépe jako Eurokomisař. Má to ale blbý, podobných howad je v EU dostatek. Takže mu nezbyde než tady exhibovat na Auto.cz.
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2019 12:08
Re: blablabla
Tyvole… fakt myslíš, že jen tak přihodit sto litrů je pro lidi OK? A pak ještě koupit druhé auto s normálním dojezdem na běžné cestování o víkendech? Třeba moje typické cestování na závody je kolem 400 km a věř mi, že v lese si auto fakt nenabiju. Takže potřebuju jistotu, že i na cestu zpátky mám dost paliva, můžu si bez problémů pustit klimu či topení, a nemám s ničím problém. Ale věřím, že i na tohle mi dáš nějakou svou "dobrou" radu.
Hele, já taky podporuju elektromobilitu, ale abych tady házel takhle pohádkovými a z prstu vycucanými čísly a tvářil se, jak to bude v pořádku a normální, to určitě ne. Ty jsi těžce mimo realitu skutečného života. Tebe ještě živí maminka, co? Fakt komunista jak malovanej.
20. 1. 2019 12:24
Re: blablabla
jedes 400km skrs les?? to bydlis asi nekde na sibiri a nad postelej v zemljance ti visi masovej vrah stalin, ke kterymu se rano a vecer modlis ...
takze rapid v zakladu bez spalovaciho motoru a vse co kolem toho je me vychazi max na 200tis. kolik tobe "zavodniku" ??
bavime se o situaci za 5+ roku, v ty dobe si budes moct vybrat auto velikosti oktavky s dojezdem 500km, nebo nabit na kazdym rohu. a kdyz se budes trochu snazit, tech pripadnejch 100tis navrch ani pro tebe nebude zadnej velkej problem ...
Avatar - white label
20. 1. 2019 12:36
Re: blablabla
"skrs"? češtin být tvá kobyla? ;-)
V tom lese má zřejmě odstavené auto, když probíhají ty závody, ale zjevně máš problém i s elementární logikou myšlení.
20. 1. 2019 12:39
Re: blablabla
a jak se do toho lesa dostane??
jede 400 km porad jen skrs les, nikde ani zivacka, zadna vesnicka, zadna "benzinka"?? takovyhle mista jsou dnes snad uz jen na sibiri ...
Avatar - white label
20. 1. 2019 12:50
Re: blablabla
Každý nemá čas na dobíjecí zastávky po cestě, představ si, že někdo vítá "luxus", dojet tam i zpět, bez nutnosti dobíjení.
20. 1. 2019 13:15
Re: blablabla
kdyz sem kdysi davno jeste jako zamestnanec delal v jedny firme ve vyzkumu a vyvoji, meli jsme tam par kolegu, kterym se za tech cca 10 let co sem tam byl nepodarilo nic protlacit do vyroby, ale kecu proc to nejde meli asi tolik, jako ty bluesunem dohromady.

je logicky, ze ten, co potrebuje jezdit denne 400km, tak si koupi auto s vetsim dojezdem, nebo jednou zastavi a za pul hodiny dobije na 80% kapacity. a kdyz zrovna jede na zavody, jeste se u toho muze rozcvicit podobne, jako kdyz sem jel posledne na pulmaraton a na benzince pobliz startu tankoval, tak se tam par podobne "postizenych" jako ja rozcvicovalo ...
Avatar - white label
20. 1. 2019 15:54
Re: blablabla
A teď si představ, že by se splnil tvůj mokrý sen a elektromobily by měli všichni!
Kde bys pak po cestě dobíjel a hlavně jak dlouho bys na to dobíjení čekal, než na tebe přijde řada...
20. 1. 2019 16:07
Re: blablabla
1. doma jako vetsina normalnich lidi
2. myslis, ze za 10 let bude jen tolik verejnych nabijecek jako dnes??
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2019 16:27
Re: blablabla
I kdyby nabíjecích stanic bylo tolik, co čerpacích, pořád na mnoha trasách potkám třeba jednu nebo dvě. Mám riskovat, že bude zrovna všechno obsazené a já nedojedu tam, kam chci nebo nestihnu start závodu? Sorry, nejsem hloupý.
Mimochodem, kam v těch svých úžasně levných kalkulacích počítáš vývoj?
Avatar - white label
20. 1. 2019 17:04
Re: blablabla
I kdyby se za 10 let staly ze všech benzinek dobíjecí stanice (což je samozřejmě těžká utopie), tak by stejně neměly šanci obsloužit ani polovinu toho, co mohou dnes benzínové pumpy za stejnou dobu. A mimochodem, většina normálních lidí parkuje auto na ulici a bydlí v paneláku/bytovkách apod. Jak by pak "doma" nabíjeli oni?
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2019 15:00
Re: blablabla
S tebou se vážně nedá mluvit, ty jsi zaslepená fanatická pí*a.
Mohu tě ubezpečit, že ani za patnáct let nebude "nabíjení na každém rohu", jak se tu snažíš podsouvat. Já nechci Octavii s dojezdem 500 km. Já chci třeba 2008 s dojezdem 600-800 km, protože mi to tak vyhovuje a žádná komunistická špína jako ty mi nebude tvrdit opak.
20. 1. 2019 15:14
Re: blablabla
Já se Ti spíš divím, že to s ním řešíš. Uvědom si, že přesně tihle lidé, kteří jsou konflitkní takové diskuze vyhledávají a dělá jim to dobře. Na ně je nejlepší nereagovat a nechat jim jejich vlastní svět.
20. 1. 2019 15:20
Re: blablabla
ty me pripominas upocenyho starika z filmu pro pametniky, kterej celej zivot jezdil jen na konskym povoze a nic na tom uz menit nehodla.
chlapce, doba je dnes uplne jinde, do tvyho duchodu (toho fyzickyho, dusevne v nem uz davno ses) se par veci jeste uplne otoci
tezko vis co bude za 15 roku, jestli elektrifikace pujde predpokladanym tempem, tak dobijeci stojan na "kazdym rohu" bude driv nez za 15 roku.

nepises nahodou z hradu, to co tam sidli taky pouziva podobny vyrazy, tak jestli s tou fosilii nemas neco spolecnyho ? ;-)
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2019 16:25
Re: blablabla
Chlapče, tvůj růžový svět bych chtěl mít, aspoň občas. Jenže já žiju v realitě a ta vypadá úplně jinak. A tak radši budu důchodce v očích děcka, než děcko v očích dospělého. Ty jsi jen děcko, které o skutečném životě vůbec nic neví.
Avatar - WinDiesel
20. 1. 2019 12:02
Re: blablabla
On se tady vícekrát kladně vyjádřil ke všelijakému možnému zakazování. On se tím ani netají, prostě by zakázal všechno co je "podle jeho názoru" špatně.
Prostě takový progresivistický neomarxistický zelený pako.
Něco mezi hloupým pirátem a ještě hloupějším zelenáčem. Stropnický číslo 2.
20. 1. 2019 12:17
Re: blablabla
samozrejme, dyzl, kterej vypousti rakovinotvorny castice a jedovaty NOx a nesplnuje emisni limity bych na silnice nepustil a zakazal.
jezdim ted nekolikrat tydne na lyze, dopoledne sam, odpoledne s detma, a co se na parkovisti deje, to je jako v plynovy komore. kazdej druhej co se vrati z lyzi pomalu jeste v lyzakach vleze do auta a nastartuje ten svuj rakovino-jedomet aby vsem okolo ukazal, jak mu to taky smrdi.

odstrasujici pripad byl v patek - rodinka s letitym sharanem v tdi. prijeli z lyzi, vudce smecky nastartoval, otevrej zadni dvere a nad vyfuk, tam do toho rakovinotvornyho a jedovatyho oblaku posadil sve 2 maly deti a zacal jim sundavat lyzaky, svlikat a zase oblikat. smrdelo to na 50 metru. koukal jsem na to tak 10 minut, nez jsem odjel.
o kolik roku tem capartum timhle zkratil zivot?
neni tohle uz na socialku, nebo rovnou na trestni oznameni??
a nebyl jsi to ty wine ???
jezdis taky na lyze, nebo se na cistym horskym vzdousku dusis, a proto inhalujes smrady z vyfuku naftaku podobne, jako ja kdysi davno jako malej harant inhaloval nekolik mesicu v laznich nejakej sajrajt abych vubec prezil????
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2019 15:13
Re: blablabla
300 km? To myslíš vážně? Auto jako Scala si kupuji, abych měl univerzální, rodinně využitelné auto. Opravdu nebudu řešit, že potřebuji vyřídit něco v Brně, odjet na letiště nebo vyrazit za hranice, ale baterka mi sotva vydrží na cestu tam, když se potáhnu za kamionem.

Jsem mladá generace, určitě mladší než ty. A právě proto se nenechám omezovat v rozletu a přizpůsobovat se autu, kdykoli chci někam vyrazit. :no:
20. 1. 2019 15:21
Re: blablabla
scala rodinny auto??
neblazni
rodina nejsou dva kluci nebo 2 holky co se drzej za ruce >:D
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2019 15:34
Re: blablabla
Proč by Scala nemohla být univerzálním autem pro tří-čtyřčlennou rodinu? A když děti nemám, tak mám povinně jezdit pětimetrovou Insignií?
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2019 16:23
Re: blablabla
Není. To, že ty se neumíš sbalit ani do náklaďáku neznamená, že Scala je pro rodinu malá. Pokud to není rodina basketbalistů, což je stále ještě dost velká vzácnost, pak bohatě stačí a prostoru nabízí až dost. Pro posádku i v kufru.
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2019 14:59
Re: blablabla
A co ještě ta tvoje věštecká koule umí?

Plug-in se těžko může stát brzo povinným. Výrobní náklady jsou nesrovnatelně vyšší nejen proti spalovacím motorům, ale i klasickým (mild) hybridům.
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2019 15:04
Re: blablabla
Povinný asi ne, ale bez částečné elektrifikace se limity budou splňovat hůře. Plug-in je v tomto případě nejelegantnější řešení.
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2019 15:24
Re: blablabla
Ano, ale mnohem schůdnější a méně drastická pro zákazníky bude cesta, jakou zvolila Toyota, případně i obyčejné mild hybridy, které s sebou zásadní zdražení nepřináší. Akorát koncern zatím tvrdí, že limity splní mohutným prosazováním elektromobility.
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2019 16:20
Re: blablabla
Spíš jinak... u malých aut bude bez problémů stačit klasický hybrid. Mild hybridy jsou k ničemu, to je jen marketingové lákadlo, nepřináší reálnou úsporu. Nezapomínej, že mluvíme o dosažení cílové spotřeby cca 2,1 litru. U velkých aut bude potřeba nasadit plug-in technologii nebo čisté elektro. Není to neřešitelné a nereálné, ty technologie se navzájem doplní tak, že to půjde. Auta sice zdraží, ale nebude to nesmyslně mnoho.
20. 1. 2019 15:21
Re: blablabla
kdyz ne plug-in, tak pak jedine slapky
jinak ten emisni limit nesplnis
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2019 15:25
Re: blablabla
Splníš. Přinejhorším jeden-dva elektromobily v nabídce, a půjde to.
20. 1. 2019 15:41
Re: blablabla
limit na 2025 odpovida 3.4l benzinu nebo 3.0l nafty na 100km
to mozna s mildhybridem jeste das u malyho auta
ale 2030 a 2.6/2.3 s mildhybridem nedas ani u malyho

vsak pisu vyse, ze proto je takovy tlak na ciste elektriky auta, aby to v prumeru dalo.
takze vedle sebe budou elektriky, kde u auta velikost scaly bude realnej dojezd 300km dostatecnej (pro 95% jizd) a klasickej spalovak aby to dalo flotilovy emise …
druha cesta je ten plug-in
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2019 15:48
Re: blablabla
A nebo budou do té doby celé slavné limity smeteny ze stolu. Jestli se nepletu, současné znění obsahuje zmínku o přezkumu před nabytím účinnosti.
20. 1. 2019 15:59
Re: blablabla
anebo jeste pritvrdej…

podivej jako to je s tim slavnym NOx u dyzlu
limit 80mg/km v laboratori pro euro 6
euro6b v realu bezne prekracoval 5x, expert na to byl treba renault espace 1.6dci 160k, kterej prekracoval 10x
udelalo se bububu, stanovil se limit v RDE na 168mg a zacalo se merit.
a vysledek je ten, ze vetsina zmerenych, aspon co sem videl, mely v realu kolem 20mg/km, tedy 4x min nez v laboratori..
tedy dalsi logicky krok je snizeni z 80mg v laboratori na max 50mg v realu, jak to je tusim v USA

a s CO2 to bude podobne
v okamziku, kdy se ukaze, ze elektromobily jsou realna cesta, pujde limit CO2 dolu
vyhodou bude i mensi zavislost na diktatprskych rezimech jako arabaci a rusaci a to je nezanedbatelny duvod proc do toho jit
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2019 16:18
Re: blablabla
Jenže jak se ukáže, že elektromobily reálná cesta nejsou, tak nás ty diktátorské režimy převálcují.
20. 1. 2019 15:10
drbání se za levým uchem pravou rukou
Víte, ono by se dalo všechno udělat ekologicky, ale ne to hnát tak dogmaticky a tak na silu.

Já bych šel úplně jinou cestou a to cestou hybridu. Třeba já bych si jednoznačně dokázal představit jezdit na elektriku po městě, čímž by se ekologii ve městech pomohlo a nebyl by problém s dobíjením. No a cestách mimo město bych jezdil na klasický benzín a dobíjel bych zároveň baterky.

Ale samotná jízda na elektřinu to je ekonomicky nereálné. Jezdím hodně do hor. Potřebuju dlouhý dojezd bez tankování. Nemyslím si, že je páprdovství tankovat jednou za 800-1000 km. Mně je 33 a realita nabíjení každých 200,300 km je pro ně nereálná.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2019 16:22
Re: drbání se za levým uchem pravou rukou
Hlavně - dobře udělaný plug-in se dá poměrně snadno přestavět na čisté elektro, jen u toho je třeba přemýšlet od počátku. Zatím se všechno stavělo tak, že se elektrická technologie zabudovávala do stávajících aut, což samozřejmě v sobě má omezení.