Efektivita pohonu všech kol je s rostoucím výkonem sportovních vozů mezi zákazníky stále žádanější. Jaguar však bude nadále sázet spíše na hravost zadního náhonu, ačkoliv většina konkurentů pohon 4x4 nabízí.
Len v zime si clovek hovori, ze by tej hravosti mohlo aj menej byt - hlavne ked sa na tych sirokanskych pneumatikach nedokaze patstokonovy Jag vyhrabat z garaze. A ked clovek uz treti mesiac (hovorim o minulej zime) driftuje, tak len laskyplne spomina na predchadzajucu stvorkolku.
...doporučuju jednu věc... NEVYTAHOVAT SPORTOVNÍ ZADOKOLKU JAKO DAILY CAR! Nevím co je za problém pořídit na podobný počasí jiný auto na poskakování. Pakliže nezvládáš ani jedno, tak to prodej.
Já taky jezdil s 300C nebo jaguarem v zimě a že to byly pěkný zimy a šlo to. Ale sou lidi co se hroutí už se 180 Hp na zadní nápravě, nedejbože ze 400 v zimě....
Chlapci to co tu trepete? Mam normalny sportovny sedan, ktory by mal zvladnut - a aj zvlada, aj ked s kompromismi - celorocnu prevadzku. Nie je to lesteny veteran, ktory nesmie do dazda. V zime je to auto ale vyrazne neprakticke a vyzaduje jazdit s absolutnym sustredenim, zatialco so stvorkolkou je aj sneh v podstate "s palcom v nose"
To "nezvladas" snad ani nema vyznam komentovat - nebavime sa o plagatoch, ale o realnej prevadzke premotorovanej zadokolky v zime a nevidim dovod nepovedat, ze to je v porovnani s predokolkou a 4x4 vyrazne horsie.
Je úplně jedno, jestli máš 500 nebo 200 koní na zadku dvoutunového sedanu. Na zmrzlém povrchu, uježděném sněhu apod. se prostě do garáže nedohrabeš, tady počet koní nehraje roli. Stejně "nepraktický" v zimě jako XF-R, je i XF 2,2d.
Jinými slovy, pláčeš uvěřitelně, ale na špatném hrobě, k tématu sport jaguary rwd nebo awd je tohle irelevantní argumentace.
Myslím, že nakonec z toho bude kompromis, jaguar říká, že to teď pro ně není priorita, možná proto, že stále neumí awd s benzinem, ale oni se naučí dávat awd i k benzinovým motorizacím sedanů, XF, XJ, a pak je celkem snadno předvidatelné, že R verze je dostanou jako option. U čistě sportovních modelů F-type, XK je awd zbytečnost, tam doufám, nebudou D3 následovat.
Jaguar nabízí AWD k zážehovým motorizacím, tedy k 3,0 SC. Pokud jde o F-Type, mluvilo se o tom, že pohon všech kol připravují (jen tedy asi nemá vysokou prioritu). A XK myslím končí.
Pro toho, kdo musí provozovat pouze 1 auto je ideální čtyřkolka s programovatelným středním diferenciálem - lze tedy i vypnout přední pohon a hned je zadokolka na světě. Tohle je nejrozšířenější u Subaru, o jiných značkách popravdě ani nevím, tak snad se tento systém časem více rozšíří.
Chtěl bych říct, že Jaguár je pro malou hrstku lidí, kteří si jízdu užívají a baví je řídit. Bmw, Audi je pro lidi, kteří potřebují rychlý vůz na dálnice a aby jsi mysleli, že jsou někým výjimečným. Samozřejmě dnes je trend kdo nemá 4x4 jako by nebyl, ale kdo používá 4x4? TI CO NEUMÍ ŘÍDIT !!! BMW a ostatní auta s pohonem 4X4 jezdí mnohem rychleji na mokru, ale kdo by jezdil rychle na mokru? Já bych bral Jaguár, který je levnější a tak trochu šílenější. >:D