Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Spy Photos: Acura ZDX - Kupé do amerického poloterénu

Ssangyong to odstartoval, ale až BMW je proslavilo. Řeč je o nepochopitelné kombinaci crossoverů vzniklých z SUV a rozšířených o prvky sportovních vozů s karoserií kupé.
Zpět na článek
17. 6. 2009 10:17
17. 6. 2009 10:45
neregistrovaný "tomaskrtek"
17. 6. 2009 11:47
17. 6. 2009 11:56
17. 6. 2009 12:00
17. 6. 2009 10:48
17. 6. 2009 11:54
17. 6. 2009 12:25
17. 6. 2009 13:23
17. 6. 2009 13:30
17. 6. 2009 13:44
17. 6. 2009 13:48
17. 6. 2009 14:35
17. 6. 2009 13:58
17. 6. 2009 14:31
17. 6. 2009 14:50
17. 6. 2009 14:55
17. 6. 2009 15:11
17. 6. 2009 15:25
17. 6. 2009 15:37
17. 6. 2009 22:13
17. 6. 2009 14:37
17. 6. 2009 14:44
17. 6. 2009 14:49
17. 6. 2009 14:53
17. 6. 2009 15:02
17. 6. 2009 14:52
17. 6. 2009 15:05
17. 6. 2009 15:18
17. 6. 2009 15:33
17. 6. 2009 22:08
17. 6. 2009 14:54
neregistrovaný "babo"
Avatar - King
17. 6. 2009 10:17
Budu se opakovat
...ale tohle je sice až čtvrté auto svého druhu v pořadí, ale má našlápnuto k tomu být nejzdařilejší. Není tak obludně vysoké a odulé jako X6,takže působí dynamičtěji. Zcela jistě nebude ani tak těžké, takže by mohlo na silnici docela fungovat. >:-[] :yes:

Jeho jedinou nevýhodou bude, že tam, kde motoricky BMW a Infiniti začínají, tam ZDX začíná a končí zároveň. Ale podle informací ze zákulisí by tohle měla být první Acura, která dostane nový motor V8, takže tenhle nedostatek snad bude v průběhu cyklu napraven - a snad dříve, než v rámci faceliftu...

Co mi dělá trošku starosti, je ten V8. Pokud půjde do ZDX namontovat, znamená to, že bude umístěn napříč a nikoli podélně, takže by mohlo hrozit, že bude mít motory napříč i nástupce Acury RL alias Legendu. A to by byla k zadokolkové patformě vážně škoda. 8-s
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tomaskrtek"
17. 6. 2009 10:45
nesmysl
nastartovalo to už v roce 2003 INFINITI se svým FX, a s přehledem to i nadále vyhrává
Rozbalit vlákno
3
Avatar - euro89
17. 6. 2009 11:47
Re: nesmysl
nesmysl jsi právě napsal ty... vysvětli mi, čim ti FX připomíná kupé??? je to úplně normální luxusní SUV konkurující BMW X5 nebo Lexusu RX (teda hlavně v severní americe, u nás to moc konkurence pro zmiňovaný auta neni)... tim nijak nechci říct, že bych proti FX něco měl, naopak se mi moc líbí, ale prostě na něm nevidim žádný prvky kupé, je to klasický "esúvéčko"... :-!
Avatar - King
17. 6. 2009 11:56
Re: nesmysl
I FX má zřetelný kupéprofil, i když ne tak výrazně zkosený jako u Actyon/X6/ZDX.
Avatar - King
17. 6. 2009 12:00
Re: nesmysl
Chápu, jak to myslíš. Výhoda FX oproti X6 tkví v tom, že má při podobných rozměrech a proporcích vyváženější poměr mezi pontonem a prosklenou částí. Ale to má právě ZDX také. Sice má výrazně zkosenou zadní část, ale je celkově výrazně nižší a štíhlejší. Ačkoli FX kategorii SUV-kupé založilo, teď vypadá kvůli X6 a ZDX opravdu více jako běžné SUV. :-)
17. 6. 2009 10:48
CCUV
Takze do uplneho portfolia automobiliek uz chyba iba CCUV, co bude vlastne SUV kabriolet s automatickou strechou >:D
Rozbalit vlákno
26
Avatar - King
17. 6. 2009 11:54
Re: CCUV
Myslím, že to nebude dlouho trvat. ;-)
Avatar - Pierro
17. 6. 2009 12:25
Re: CCUV
proboha co to tu řešíte?? tuhle obludu, kterou se Honda pokusila za menší peníz napodobit BMW?? No to snad ani ne. Jestli jste skutečnými fandy Hondy, tak nad touhle kreaturou se vám musí jižit chlupy i na ohanbí to se na mně honďáci nezlobte. Být to nějaký číňan anebo ssang jong, neřeknu půl slova a jen se usměju. Ale tohle?? Prosím do Evropy snad ani ne... :-! 8-s
Avatar - King
17. 6. 2009 13:23
Re: CCUV
Vskutku fundofaný názor. 8-s Spousta hnoje a nic, o čem by se dalo diskutovat. ;-\
Avatar - Pierro
17. 6. 2009 13:30
Re: CCUV
kingu a ruku na srdce, tobě se tohle líbí??? :-O
Avatar - King
17. 6. 2009 13:44
Re: CCUV
Nelíbí se mi idea jako taková, ale forma rozhodně ano. Ale já bohužel trendy neudávám, takže musím respektovat, že se vyrábí to, co lidé chtějí. Takže když už má mít i Acura pozérské auto, tak tenhle vzhled rozhodně oceňuju a líbí se mi i to, že to má k normálnímu autu přece jen blíž než X6. Ještě 10-20 let a bude z toho zase normální kupé. ;-)
Avatar - Pierro
17. 6. 2009 13:48
Re: CCUV
asi ti nerozumím brachu. mě osobně je třeba vcelku jedno co lidé chtějí (ostatně mám velké pochyby, zdali zákazníci stojí právě o tohle od hondy potažmo acury...) Mě se auto buďto líbí anebo nelíbí. Jestli je pozérské to je momentálně mimo naši diskuzi. Co z toho bude za dvacet let nevím, nejspíše však jeden z mnoha exponátů na vrakovišti, ale pochybuju, že tohle se setká s větším prodejním úspěchem... :-! ;-)
Avatar - King
17. 6. 2009 14:35
Re: CCUV
Takže prostě a jednoduše - tobě nevadí trendy a nelíbí se ti auto. Mě trendy vadí a auto se mi líbí, čili jasná bipolarita. Tím pádem se asi nad ZDX nejsme schopni pobavit, protože dobrý design mravenečníkovi uspokojivě vysvětlit nelze. ;-) >:D
Avatar - Dinar
17. 6. 2009 13:58
Re: CCUV
"...má k normálnímu autu přece jen blíž než X6. Ještě 10-20 let a bude z toho zase normální kupé."

V této větě je moc pěkně vidět tvé nepochopení smyslu podobných aut a z toho následně plynoucí zmatené komentáře. X6 vypadá přesně tak, jak vypadat má, a také proto je úspěšná, ta brutalita a nabubřelost je přesně to, co ji prodává, snaha o subtilnost, navíc kombinovaná s mizernou praktičností (tím myslím minimum místa vzadu a ten legrační kufírek), jsou přesně těmi důvody, které budou stát za mizernými prodeji této acury. Ano, v USA si to za pár šestek jistě někdo koupí, jako každou Hondu, špatné auto to určitě nebude, ale coby představitel dané třídy nebude tohle auto zmiňováno nikým. Jen takový pokus, do Evropy to ani nedovezou, za třídě odpovídající cenu by to mělo podobný „úspěch“ jako Legend. ;-)
Avatar - King
17. 6. 2009 14:31
Re: CCUV
Dinare, to je otázka filozofie značky a firemní kultury. Není to tak dávno, co byly všechny bavoráky podřízeny tomu, aby poskytovaly maximální požitek z jízdy. Měly svůj charakter a přestože budily respekt, rozhodně nepůsobily brutálně a nabubřele. Ty doby se někam vytratily a BMW teď buď vypadají s prominutím dementně nebo právě nabubřele. Čest asi třem výjimkám. Možná že v tom hledáš něco hlubšího, aby sis tu změnu odůvodnil, ale fakt je ten, že to je oproti minulosti jediná přidaná (a dost diskutabilní) hodnota. Skvělé atmosféry střídají turba a zážitky se smrskávají na dobrý pocit, že řídím BMW a ne Peugeota.

Honda, potažmo Acura dělala auta stejně jako BMW, byť v jiné cenové hladině a s jinou koncepcí. Jenže zásadní rozdíl mezi ní a dnešním BMW je v tom, že ta auta tak dělá stále. Nemají potřebu se tvářit arogantně, stále převládá snaha o proporční vyváženost a štíhlost. Takže to, že je ZDX nízké a celkově subtilnější není proto, že na auto měli menší budget, ale protože to koresponduje s firemní DNA.

Odkud máš info o legračním kufírku, když jsou k dispozici zatím jen fotky, nemluvě o tom, že je dost zlé, když bavorákista argumentuje u pozérského auta zrovna kufrem, to nevím, já si se soudem počkám až na oficiální udaje.

Za stávajícího stavu věcí by ZDX v Evropě asi neuspěla, stejně jako by neuspělo X6 poháněné výhradně benziňáky, o absenci povědomí o značce Acura ani nemluvě. Mimochodem - nemáš info, jaký je poměr diesel/benzin u X6? Jinak co se Legendu týče, na to, že je to v Evropě jen Honda, se prodává s ohledem na konkurenci v podobě především Lexu GS velmi slušně, i když s ohledem na ostatní prémii zcela zanedbatelně. ;-)
Avatar - Dinar
17. 6. 2009 14:50
Re: CCUV
Těmi plačkami nad ztrátou charakteru BMW se můžete utěšovat na hondaklubu, chápu, že jinak už toho moc nezbývá, se mnou ale na toto téma moc nepokecáš. ;-)
Avatar - King
17. 6. 2009 14:55
Re: CCUV
No ještě aby jo, já si dneska pro tebe nevzal karton mátových kleenexů. :-) Jinak mi teda fakt nemusíš závidět, že my jsme v loji ještě víc. ;-)
Avatar - Dinar
17. 6. 2009 15:11
Re: CCUV
Mezi námi je zásadní rozdíl v tom ztotožnění se se značkou. Ty máš, z nějakého důvodu na čele vytetované H, já jezdím v BMW, protože mi vyhovuje, a až mi vyhovovat přestane, klidně půjdu jinam. Už se i stalo, když neměli v urč. době vhodný model, koupil jsem si auto jiné značky. Rád řídím, ale aby auto, potažmo značka, hrálo v mém životě nějakou roli, která vyžaduje vymezení se vůči ostatním, tak na to nejsem ten pravý typ. ;-)
Avatar - King
17. 6. 2009 15:25
Re: CCUV
Zvláštní, jak mi vidíš až do nejzazších zákoutí duše. Dejme tomu, že pro mě Honda zatím vhodné modely má a tudíž není nutné přemýšlet o jiné značce. Až budu nutně potřebovat střední třídu se šestihrnkem, pak může nastat problém. Pokud si tedy nebudu chtít dovézt V6 z USA. >:D ;-)

Jinak mě baví, jak se tu profiluješ coby značkový pacifista. To ti možná zbaští i s navijákem nějaký diskuzní greenhorn. :-!
Avatar - Dinar
17. 6. 2009 15:37
Re: CCUV
Zbytečně překrucuješ, nikdy jsem se tu za značkového pacifistu nevydával, jen říkám, že nejsem upjatý na jednu značku.

Jinak, celkem by mě zajímalo, co tebe jako náruživého řidiče teď od hondy uspokojuje, tedy čímže to jezdíš?
Avatar - King
17. 6. 2009 22:13
Re: CCUV
Také mám více než jednu oblíbenou značku, neboj. :-!

Myslím, že čím jezdím, si dokážeš velmi snadno zjistit sám, nicméně nemůžu zas tak úplně říct, že mě mé auto plně uspokojuje. Tak snad příště. :-)
Avatar - King
17. 6. 2009 14:37
Re: CCUV
...jen ještě k těm 20 letům, v předešlém příspěvku jsem toho asi napsal málo. >:D Myšleno tak, že mastodonti jsou naštěstí jak v US tak v Evropě za vrcholem a lidi se snad vzpamatují a vrátí se k normálním autům. :-)
Avatar - Dinar
17. 6. 2009 14:44
Re: CCUV
Přání otcem myšlenky? Nebo co má znamenat obliba mastodontů znamenající jejich přesun i do nižších tříd? Myslím všechny ty delší, širší a vyšší crossovery, které vytlačují např. v C segmentu klasické HB. Zní to hezky, co říkáš, ale s realitou to bohužel nemá moc společného.
Avatar - Dinar
17. 6. 2009 14:53
Re: CCUV
O to jestli hůř nebo líp teď ani tak nejde, spíš mě zaráží tvá nechápavost resp. neochota akceptovat realitu.
Avatar - King
17. 6. 2009 15:02
Re: CCUV
Možná že si ten přerostlý crossover v jedné třídě koupí někdo, kdo přesedlá z auta o kategorii výš. On se totiž špatně vysvětluje model, který je menší než běžná konkurence. Takže abys to pochopil na své značce, která je ti naprosto jasná - 5GT si třeba koupí boreček, kterého už chce jeho X6 sežrat. nebo že bys po 5GT pokukoval spíš ty? :-)
Avatar - King
17. 6. 2009 14:52
Re: CCUV
Jo ahááá, já to pochopil až co se se mi tady ukládal příspěvek. :*) No, nebreč, časem možná někdo spáchá ještě větší příšernost, než je BMW 5 GT. >:D :-!
Avatar - Dinar
17. 6. 2009 15:05
Re: CCUV
Můžeš se dohadovat, stejně jako já, o smyslu 5GT z hlediska tržního postavení, dlouho, a klidně do roztrhání těla, aniž bys na něco smysluplného přišel. No, a? Podstata je jinde, přežijou jen ti, kteří budou prodávat dost, což je z hlediska blízké budoucnosti velmi podstatné kriterium, v příštích pár letech se rozdávají karty v autoprůmyslu na několik dalších dekád. Vyplňování neexistujících mezer v segmentech auty, která jsou technickým kompilátem několika jiných typů, přežití umožňuje. Díky 5GT a jiným, kteří se ještě objeví nebudu muset při výběru motoru do svého BMW přemýšlet jestli je vezmu s 3,5V6 nebo s 3,5V6 jak je tomu u jedné nejmenované japonské značky, která neztratila charakter a stále vyrábí auta, :-) ale vyberu si z nějakých osmi deseti motorů. A podvozky? Podobná story. Nekoupím si 5GT ale 5er, chci-li ostrého prcka mám jedničku s šestihrnkem, chci-li úsporný koráb je tu 730d, všechno auta na technické a řidičské špici svých segmentů. Opravdu nemyslím, že BMW to dělá špatně, jak je na tom Honda si odpověz sám. ;-)
Avatar - King
17. 6. 2009 15:18
Re: CCUV
V tomto se s tebou v zásadě není proč přít, teď jde bez nadsázky o kejhák, ovšem když se u tebe s takovým pochopením setkává i 5GT, pak je otázkou, proč se ti řada jiných aut určených k maximalizaci prodejů tolik příčí. Teď narážím třeba na tvé oblíbené hybridy. Že by dvojí metr?

Motorová škála u Hondy bohužel stojí za houby i na japonské poměry, ale to je taky asi to jediné, nad čím je nutné brečet. O té technické a řidičské špicí platí víceméně to stejné. ;-)
Avatar - Dinar
17. 6. 2009 15:33
Re: CCUV
Hybridy ti připadají jako kompilace techniky různých modelů značky? :-O Mě tedy ne, 5GT story a hybrid story jsou naprosto odlišné věci, jaký profit bude mít Honda (myslím, co z toho vytěží do budoucna vzhledem k svému postavení mezi výrobci) z jejich výroby uvidíš sám.

A taky přeju hodně řidičských zážitků ve tvém type-r hybridu s 1,3, elektromotorem a variátorem.

To "víceméně" je velmi odvážné.
Avatar - King
17. 6. 2009 22:08
Re: CCUV
Ano, využívání jednou použité techniky ve více modelech. H např. použije IMA z Civicu krom Insightu zřejmě i do Jazzu.

Hybrid 1.3 poskytne asi tolik zážitků, co 5 GT...

Nebuď zas tak domýšlivý, multibrandový pacifisto. ;-)
neregistrovaný "babo"
17. 6. 2009 14:54
Re: CCUV
ja nesuhlasim Kingu len v tom, ze osobne mi je jedno ZDX, alebo X6, obe auta mi pridu proste hnusne. X6 - dlho som nechcel verit, ale proste sa predava a neostava nic ine, ako BMW za ten tah pogratulovat :)