Sedmá generace Volkswagenu Golf se v závěru minulého týdne nečekaně stala středem pozornosti internetového publika. Vlně zájmu promptně vyhověli dodavatelé počítačově vyrobených skic, a tak jsou zde první návrhy možné podoby.
Tohle začíná mít razanci šifry mistra Leonarda... Jak bude vypadat G7 víme ovšem už dnes všichni. Bude to opět ten nejvyváženější, nejharmoničtější a nejlepší kompakt světa. Když to takhle půjde dál, odhaduju, že už v listopadové tabulce prodejů bude jako dvojka model G7 vyvedenej v mramoru. Zaslouženě.
P.S. Můžeš si to odpočítávat, fronta se řadí od Wolfsburgu nalevo směrem na Brusel.
Este nikto nevie s cim dovtedy pride konkurencia,ale ty uz vies,ze G7 bude opět ten nejvyváženější, nejharmoničtější a nejlepší kompakt světa...Ako to ty len robis,ze vzdy vsetko tak dopredu vies?Porad mi ake cisla vyjdu tento tyzden v sportke a ja slubujem,ze ti jeden G7 potom kupim. ;-)
Na rozdíl od té sportky u Volkswagenu si můžeš být jistý. V případě golfu to platí přes třicet let. A jsou lidé, kteří přes těch třicet let jezdí právě a jenom toho Golfa. Bude to eso.
S tou sportkou, na tu nespoléhej, spoléhej výhradně na svou hlavu a na své ruce :yes:
Kazdemu sa moze stat,ze sa mu nieco nepodari,alebo ze slapne vedla...kludne sa to moze teraz stat VW.A vlastne sa to uz stalo.Po krasnom Golfe IV je podla mna design G5 a G6 nepodareny...Takze preto som si musel kupit Golfa v trochu inom kabate Audi A3,to je podla mna naozajstny mistr elegance...
No vidíš a mně se zase Golf IV naopak líbil ze všech Golfů nejmíň, a proto jsem ho i "vynechal", navíc ve verzi GTI (což právě docela "můžu"), jakoby ani nebyl...Technika a prostornost G5 byla živá voda pro Golf jako takový, který ve čtvrté generaci nestačil na konkurenci zdaleka tak výrazně jako jeho všechny ostatní generace (viz. dobové srovnávačky)..., kromě lehce "hračkoidního-líbívého" designu, kvalitních materiálů v interiéru a větších kol "z Passatu" (které ale v kombinaci s téměř 3kovým rozvorem velmi nepříjemně ubraly prostor ma mohy cestujícím vzadu), G4 do Golfu jako takového nic zásadně pozitivního nepřinesl..., proto "blahořečím" 5. generaci, která Golf vrátila technicky i prostorově, (zejména k jeho vnější délce) zpátky na špičku segmentu (nemluvě o verzi GTI), kde právem patřil a patří...
A A3ka je pro mě (proti Golfu) prostě mnohem více "babským" autem, je to spíš jakási "prémie pro manželku/milenku/dceru" a to jak prostorvě, tak designově..., navíc ve srovnávacích testech právě s Golfem A3ka celkově zcela pravidelně "prohrává"...
No a prave preto sa mi uz G5 a G6 nepacia,pretoze prilis narastli.Ziskalo sa sice miesto na zadnych sedadlach,ale uz to nebolo to male mrstne auto,ktore sme poznali v prvych 4 generaciach.Pre mna Golf I,II,III,IV vzdy znamenal auto pre mladych ludi,ktori nepotrebuju nikoho vozit na zadnych sedackach a preto mi bolo jedno,kolko tam bolo miesta.Golf 5 mi uz zacal pripadat ako auto pre starych panov,alebo pre rodiny,lebo automobilky sa zacali pretekat,kto urobi vacsi hatchback.Zmizli tie siroke blatniky,ktore davali autu spolu s tymi sirokymi kolesami agresivny vyzor a celkovo zmizli sportove tvary...
Nezlob se, ale to jsou jen klasické bláboly, co tu vypouštíš. Takové ty obecné pravdy ve stylu, "tyhle nové generace golfu to je hrůza, to trojka, čtverka (generaci doplní každý kritik sám, podle toho co pamatuje) to bylo krásné auto...", tohle je fakt k smíchu, tobě podobní se tu před sedmi osmi lety vypisovali o nudě čtverkového golfu, jak už to není ta mrštná dvojka apod., bla, bla, na druhou stranu tu pak vytýkáte golfu, že je pořád stejný, prostě zmatek, jen aby se kritizovalo. Je to dílem proto, že "kritický anti VW proud" je mezi pubescenty v diskusích oblíbenou formou vymezení se proti symbolům středního proudu (obvyklé, a netýká se jen aut), dílem proto, že prostě pro jejich generaci začalo vnímání autosvěta někde na přelomu tisíciletí. Ovšem pravdou je, že čtvrtá generace přinesla golfu hlavně akcent na kvalitu, tak kvalitně smontované a hodnotně působící auto ve třídě nebylo. Z hlediska designu to byl obvyklý evoluční krok rozhodně ne větší než v případě pětky nebo dokonce šestky, která bývá označována za facelift pětky. Nemluvě o prakticky neexistujícím GTI, jak správně upozorňuje white label. A pokud jde o rozměry, golf je jedním z velmi, ale velmi mála aut, která se mezigeneračně zvětšují jen nepatrně, dokonce bych řekl, že to je jedna z věcí na něm nejcenějších a pochvalyhodných, čili tvá kritika v tomto směru je zcela mimo, taková Mazda oslavovaná za marketingově umně prodané snížení váhy, je v nové generaci trojky delší o 26 cm!! než golf (to je mnohdy rozdíl třídy) a ve srovnatelných motorizacích je i těžší. Prostě, pláčeš hezky, ale na špatném hrobě.
Niekto proste Golfa neuzná v akejkoľvek podobe. Číslo 5 je podľa mňa dizajnová nuda, šestka to vylepšila, ale siedma generácia by už konečne mohla byť trochu revolučnejšia. Po dlhoročných evolučných zmenách by to už chcelo trochu iného korenia. Variť stále podľa toho istého receptu sa raz môže nevyplatiť.
Vždycky je otázka, a chce někdo revoluci? Pokud jde o auta v obecné třídě "spotřebák" jejímž je segment kompaktů nižší střední příkladem snad nejtypičtějším, dává golf celkem jednoznačnou odpověď svými prodeji, a to, že ani ne. Na druhou stranu, on i samotný pohled ve smyslu, pořád to samé, je celkem zavádějící, golf si drží kontinuitu svou siluetou a zmíněnými kompaktními rozměry, tvrzení, že jde o neustálé opakování toho samého podle mě neobstojí, podobně koncipované tvary markant (např. světlomety) vypozoruješ max. mezi dvěma generacemi, a to je přesně to, co udržuje zdání kontinuity. Je to trefa tref, za kterou by některé automobilky tápající ve snaze najít svůj vlastní styl a cestu pro své kompaktní modely daly kdovíco, bohužel designově tápou, snaží se, ale nezbývá než každou další, a mnohdy, bohužel, méně úspěšnou generaci, představovat jako designový přelom, který už tentokrát nastolí budoucí styl značky, jenže pak se opět ukáže, že střela minula cíl a začíná se znova. Tohle tápání je např. typické pro Ford nebo Renault, naopak podíváš-li se na zmíněnou Mazdu 3, tak já se například musím velmi bedlivě zadívat, abych rozlišil novou od předchozí, což u G5 a G6 kvůli rozdílu v markantách nehrozí. Ano, silueta je vždy velmi určující, je to golf, ale o generaci není pochyby na první pohled. ;-)
S tým vcelku súhlas. Ford alebo Opel sú žiarivými príkladmi hľadania identity.
Golfy od trojky mnohým dosť splývajú - markantnejší posun, niečo ako medzi 2. a 3. generáciou by bol podľa mňa prínosom.
Pěkně se to čte, ale není to pravda. podívej se na evropské prodeje v nižší střední za posledních třeba 7 let a poznáš, že s prodeji Golfů to není zase tak slavné, jak tady naznačuješ. I to byl důvod proč design svěřili do rukou Italům. Golf VI se podařil a přidáš li konečně i dobré motory, atd.., kde Golf také poslední dobou zaostával, máš návrat na pozici lídra ve své třídě.
Tak hele, v sobotu jsme objednavali Cruze a dodani je v unoru, taky nedostatkove zbozi, tim padem to o kvalite nevypovida vuubec nic, proste jen nedostatecna kapacita
To myslíš vážně..., takže na současně nejprodávanější auto
v Evropě se čeká jen pro jeho "nedostatečnou výrobní kapacitu"...
a je tím pádem stejně "nedostatkovým zbožím" jako je Cruze...?!? 8-s >:-[] >:D
P.S. Má předchozí reakce (na kterou jsi reagoval) byla o prodejích!, nikoli o kvalitě, nebo výrobní kapacitě... ;-)
Golf moze vyzerat hocijako,moze byt hocijaky,ale vzdy bude najpredavanejsi,lebo je to Golf.Raz som niekde cital citat sefa Renaultu,uz si ho presne nepamatam,ale bolo to nieco na styl,ze VW si moze dovolit vyrobit rebrinak,dat na to znak VW a potom ho predat o 100 tisic drahsie,lebo je to proste VW.Preco ludia kupuju Audi A3,ked je to vlastne predrazeny Golf a Golf aj tak vyhrava vsetky porovnavania?Pretoze si kupuju spolu s Audi aj vyssie image.No a preto je Golf taky uspesny,lebo ma oproti konkurencii vyssie image a to na ludi plati...
Ještě bych se vrátil k tomu velmi důležitému a podstatnému postřehu Dinara, co se délky karoserie v této kompaktní! třídě týče. Už samotný (jinak výborný) Focus je na tuto (kompaktní) třídu poněkud přerostlý, ale svou délku částečně "maskuje" povedeným designem..., ale i přesto např. Focus ST řadil Autocar někde na pomezí třídy HH a GT, a to nejen z důvodu většího a těžšího motoru, ale především z důvodu jeho (na tuto třídu poněkud "přerostlé") délky.
Opravdu tristní je pak (v tomto směru) pohled např. na zmíněnou Mazdu 3, který ještě víc vynikne u její verze MPS.
Stačí postavit současnou Ma3MPS (vyráběnou navíc výhradně s pěti dveřmi) vedle GGTI a máte pocit že vedle kompaktního Golfu stojí spíš nějaký rodinný "liftback", ale určitě ne kompaktní HH, což ani poměr PS/cena nemůže "zachránit"...
Zkrátka celková prostornost současného Golfu je špičková právě ve vztahu k jeho relativně stále kompaktním rozměrům a to především k jeho celkové délce...
Neviem aky je teraz prud medzi pubescentmi,ale ked som bol ja pubescent,tak bol medzi pubescentmi prave VW proud a BMW proud,o ziadnom anti VW som nepocul.Golf je urcite vyborne auto,ale ja sa potrebujem do auta na prvy pohlad zamilovat a musi ma tesit sa na neho pozerat.Mozes si pisat co chces,ale podla mna cierny G4 s foliami aspon na 17 kolesach,bol smrncovne auto a sen kazdeho mladeho chalana.Myslim,ze vtedy sa Golfy kupovali srdcom,dnes sa Golfy kupuju rozumom.Ja sam som mal pred 12 rokmi VW III VR6,ale G4 sa mi pacil omnoho viac.Nemam nic proti znacke VW,len voci konkretnym produktom(Fox,Tiguan,Golf,Passat).Keby som chcel nieco velkosti Golfa kupil by som Scirocco,pretoze to auto ma smrnc...
Musím nic než souhlasit s White Labelem. Jsem, resp. byl jsem majitelem dvou Golfů, a to G4(1,6 l) a G5 (R32). Prostor na zadních sedadlech u G4 byl naprosto zoufalý zejména pro osoby vyšší než 180 cm. To, jestli měl mimořádně kvalitní plasty mě ve světle této skutečnosti už tak ani moc nezajímalo. White Label má pravdu, že prostornost G5 byla "živou vodou" pro Golf. Dozadu se vejdu v poho i já (měřím 184 cm). Taky mi nepřišlo, že by G4 měl zásadně lepší plasty, než G5. Toť vše.
No, nenapsal bych to líp, vystihnul jsi to úplně přesně, na G4 mi vadí přesně ty samé "chyby" jako tobě. Sice G5 byla tak trochu designová nuda, hodně mne zklamala palubní deska, ale technicky to byl velký krok kupředu. Tu nudu u G5 tak trochu vylepšil "facelift" na G6. A co se týká Audi A3, mám úplně ty samé pocity-je to prostě "babské" auto.
Tak to je snad logicke. Když jedno auto ma jedno a to same jmeno tak se to jen sčita a sčita...... ale ja jsem reagoval nato že je celych 30 let nejprodavanějši a udajně nejlepši což neni pravda.
důvěrně známé tvary, křivky, linky. vše je tam, kde má být. i ve dvě v noci a poslepu vždy bezpečně vím, kam sáhnout. a čím jsem starší, tím mi tahle konzervativní stálice připadá milejší a krásnější. takže bych prosil zase tu bílou s mrazákem nahoře a drátěnými policemi. na dalších deset let bude vystaráno...
Na rovinu.. tohle vypadá víc jak Bavo, než jakýkoliv VW... Tedy... Až v další generaci se VW přiblíží současnému Bravu. Bravo VW, tady tleskám.. to auto by se mi líbilo.. Ale předpokládám, že v té době už Fiat bude tvarově a technologicky zase o kus dál...
vím o tom samém co ty. Ale vzhledem k tomu, že naše armáda nemá absolutně žádnou koncepci (ta se mění dle momentální nálady ministra obrany a premiéra). Tak bych za tím viděl jen čirou korupci. Nic víc.
A co se týče těch samotných Iveco. Někde je chválí, někde je haní, takže těžko říct. Viděl jsem už pár jejich fotek po výbuchu miny nebo jiné trhaviny (vesměs britské vozy), a to zas ty posádky rozchodily. Určitě by se daly koupit lepší, ale i horší (Humvee, ten už má přeci jen svůj věk).
No jo, taky v tom vidím více korupce, než racionální úmysl.
Mimoto jsem si ještě dnes přečetl, že armáda chce přezbrojit na nové útočné pušky (na bázi šuntu M16) a nahradit tak výborné vz.58. Čemuž fakt nerozumím. 8-s
M16 a šunt? Ještě, že tě neslyší dottore >:-[]
U nás to může dopadnout všelijak, ale pušky rodiny AR15 (M16/M4) by se nás neměly týkat. Jsou už staré a spolehlivosti moc nepobrali. Patří k tomu nejhoršímu co na trhu je (a bylo). Některé zlé jazyky tvrdí, že kdyby Britové nevymysleli SA80, tak je nehorší.
Nákup by se měl provést doma u české zbraně a tou je CZ805. Ta je vyvinuta tak, aby mohla být v polních podmínkách přestavěna pro náboj 5,56mm (NATO), 7.62mm NATO, ale i současný "varšavský" 7.62. Perspektivně se počítá s ráží 6,8mm, která by měla nahradit v NATO ráži 5,56mm [odkaz]
CZ805 je prý na bázi belgického FN SCAR. Tvarem její celkem podobná, ale málokdo viděl její vnitřek. Tudíž to může být stejné jako s mýtem, že Sa58 je Kalach.
Tak doufám, že se někdo chytne za nos a koupí kvalitní české pušky.
Náboj NATO 5.56 považuju taky za šunt, to ať si strčí někam. Když to přeženu, tak s tímto nábojem člověk neskolí ani divočáka.
K té 805, vypadá slušně, osobně myslím, že vnitřek bude sice podobný, ale náš (jako u 58čky), kapacity na to máme - kopírovat netřeba. :-!
5,56 má svůj zenit (asi) za sebou. A začíná být brána jako "nehumánní" škod s ní napáchané jsou dost vážné. Ráda se potuluje po těle.
Ale stále více se vracejí k ráži 7,62mm. Přece jen proti sfetovaným namachrovaným muslimům to bude mít lepší účinek, než čekat až někde skape za šutrem.
Ale pěchotní výzbroj jde mimo můj záběr. Já se zajímám o těžší techniku
Letos se mi meruňkovice extrémně povedla... Výborná chuť bez ocasu, ovocná vůně po meru%nkách, decentně broskvoň...paráda.. Mám na zahradě speciální odrůdu kanadské meruňky (větší a sladší plody)... a je to mazec... Fakt výborná... Doufám, že se mi takto povedou i švestečky... :yes::yes:
já jsem zatím jen konzument, ale letošní sezonu jsem si teda odpil slušně. Demižonky jsem vyprázdnil skoro dva + nějaké načaté dobroty v lahvinkách dorazil.
Vrchol sezony jsem měl cca 2-3 týdny dozadu - táta dostal darem lahvinku 30leté slivovičky. Byla tak akorát - jemně zlatistý barevný nádech, chuťově nasládlá, ale žádný med, síla byla cítit jasně a zřetelně. Účinek po cca 700km za volantem téměř okamžitý >:-[]:yes:
Osobně mám největší slabost pro hruškovici, letos je kolem nás hrušek mraky, a nikdo to nevypálí! Rve mi to srdce... :-(
Meruňka, třešeň, švestka jsou ale taky moc příjemné :yes:
No pro mne je dnes aspoň úspěch, když si Ty aspoň přiznal, že má Fiat nějaký technologicky vyspělý motor...
Já bych napočítal víc těch motorů... (ono kdyby TSI bylo aspoň tak dobré jako je obyčejný T-Jet, tak by u VW mohli slavit a v naftě VW dotahuje Fiat už asi 4 roky, bavím-li se o mainstreamu), ale i tak to považuji za úspěch...
Tak se ještě trochu vždělávej a bude to dobré...
P.S. Designově v tom Bravo vidím.. Ano je to o něco škaredější než moje auto, by´t se to snažli v té skice namašlit, ale prostě to tak je... :yes:
Jo a cukřík asi brzy dostnae...když se bdue snažit...
Jak říkám, jeden slušný motor. Výše od 1.4 Tjetu a 150 koní už nemá vůbec nic. Tam kde jedni končí, lepší začínají. ;-)
A to co ty vidíš, je obyčejná (asi) Lehmannova skica, která k finální podobně auta bude mít (tradičně) dost daleko. Sice kopeš nožičkama, ale na prodejnost a nadváldu Golfu to mít žádný vliv nebude. :-!
No tak třeba 1,8 taky není úplně odvěci... 1,8 TSI se s ní rovnat nedá a má lepší parametry i než 2,0 TSI... Nesmíš být tak přizdi... ;-)
A je to nová generace motorů, jejíž řada se bude rozrůstat dle potřeby nahoru a dolu (už teď je ohlášená 0,9 s minimalistickou spotřebou...) a nebude trvat dlouho přijde jistě i 2,4 v provedení T-Jet... Imho technologicý vývoj Fiatu je vidět i an tom, že jako jediný v podstatě z velkých automobilek splňuje emise (a větším podílem malých aut to jenom opravdu není, stačí se podívat na hodnoty emisí a spotřeb u Punta Evo a porovnat to se zde vynášeným Polem)
Mimoto, já neutstále nechápu jednu věc.. a už ji asi nikdy nenapíšu... Já prostě nerozumím, proč se neustále jednotliví diskuteří ukájejí nad nějakými vrcholnými specifikacemi jednotlivých aut... když se pak člověk kolem sebe podívá, tak 90% Golfů a Ochcávek jezdí s 1,6 MPi a s 1,9 TDi.., zatímco 90% Brava jezdí s motorem 1,4 T-Jet 88 kW... Ano, Golf je i v nějaké nabušené specifikaci, což je chválihodné a nikdy sem to nezpochybňoval...,ale není to obecně nic pro veřejnost prospěšného, protože byť se jedná o sériový vůz s moderní technologií a vytříbenou technikou.. do provozu se takových aut moc nedostane, ale bohužel většina těch slavných aut je ve specifikaci *... to je právě ten rozdíl mezi současným Bravem a Golfem. U Fiatu, kdo bude chtít dvojspojku, nastavitelný podvozek a nabušený motor - zvolí 149, případně Deltu..., proč by teď tyto věci měly být v Bravu, které má nabídnout rozum nou techiku, za rozummné peníze... Imho, VW pro tyto účely má v koncernu aky jinou načku... Audi...
Mohl si to napsat krátce, že je Fiat nejlepší. Vyznělo by to stejně směšně. :-!
PS: Srovnávat pár kusů Brava s pár tisícema Golfu nebo Octavie... hmmm, to chce fakt odvahu. >:D
Třeba Octavie TSI se prodalo u nás určitě více než Brva v T-Jetu...
DSG opět můžeš mít jak v Golfu, Audi, Škodovce, Seatu... Fiat nesmyslně omezuje.
Hele, zeptej se (já na to fakt nemám sílu), kolik těch benzínových objemů to Bravo má? Nemá náhodou jenom tu jednu 1,4 ve třech verzích? Jinak i ti Frantíci mají mnohrm širší záběr v motorech a taky to není žádnej zázrak.
Ňák nám hošánek ztrácí nervy, mluví tam o nějaké Ochcávce, to ani neznám - že by nějaká novinka z Turína? A pak už mu samými rozrušením vypadávají písmena. To chce hadr na hlavu a zpátky do postele.
Ale pobavil mně, jako vždycky - nahoře Dinar a dole wolff jako dva protipóly - nejlepší a nejdementnější příspěvky.
omlouvám se předem za mojí hloupost, ale mohl by ste mi říct, jaký motor nabízí VW?
myslel jsem, že se montují motory 1,4 59 kW (80 k)... ;-) pokud se tedy nebudeme bavit o přeplňovaných motorech...
Jaký motory nabízí VW? No není se lepší podívat na jejich stránku? Vzhledem k tomu, že si se sám označil za hlupáka, tak ti je sem vypíšu:
1.4, 1.6, 1.2 TSI, 1.4 TSI (122k) 1.4 (160k) TSI, 2.0 TSI. Výkonové rozpětí od 80 do 211 koní.
Pokaždé jde o osobitý motor, nikoli o "to samé" s jinou ŘJ.
Jossalito, sám vidíš, že základní 1,4 u VW je přeci jen o něco horší než ten samý motor u Fiatu... Myslíš-li si, že u Fiatu se v případě Fiatu jedná o ten stejný motor... pak nemá smysl s tebou dále diskutovat.. ;-)
Ale Vlčku, tady nejde o základ, tady jde o výkonové rozpětí, Golf vyhoví jak důchodci, tak "mladému bejčkovi" s chutí sedlat přes dvěstě kobyl. A o tom to je. O možnosti volby... :-!
ROzhodně italský TJet je turbomotor s JEDNÍM dmychadlem, nikoli např turbo s kompresorem. Rozdíly tam jsou (proto ty uvozovky), ale podstatně menší. ;-)
Nikdo tu neříká, že je Fiat nejlepší..to jen vy zřejmě špatně chápete a sedíte si na vedení. Musíte uznat, že vývoj Fiatu je znatelně "rychlejší". Ano, staré Fiaty měli problémy s elektronikou a reznoucí kastlí, ale kdo ne? co v poslední době vyvinul VW, bohužel si nemohu na nic vzpomenout.. všechen vývoj spadá pod Audi, jediné co má VW jsou tedy přeplňované motory TSI, které (budete se divit) vymyslela Lancia a první osazení takového motoru provedla v rallye v B skupině, která je již zrušená..
Tim všim chci říct, že se mi spíše zdá, že je vám Fiat trnem v oku, protože jde poměrně rapidně nahoru. Ano, auta od VW jsou kvalitní ale například co se týče designu, si na italská auta zkrátka neškrtají a pokud tvrdíte, že ano tak si zajděte na oční.. když nad tim tak přemýšlím, novému Polu vymýšlel design ital, nebo ne? ;-)
a co se týče techniky.. s elektronikou jistě problemy Fiat nemá, v dnešní době je veškerá elekronika externí záležitostí firmy a žádná si jí nedělá sama..a pochybuji, že by byla italská auta více poruchová než auta od VW ;-) mějte se...
Není nic nenormálního, že technický vývoj přenechává VW automobilce Audi. Proč vyživovat "dvě" vývojové střediska?
Hledisko designu zde hodnotit nechci. Je to pro každého individuální. Ne každý chce vyzývavé, sportovně se tvářící auto a raději ocení elegantní nestárnoucí design.
Jestli Polo dělal přímno Iital nebo ne, to oparvdu netuším. Většinou se na tom podílí asi 5-6 lidí, každý přispěje nápadem.
Co se týče zbytku, mohu napsat jen to, co už jsem tu psal několikrát. Automobilka dá dodavateli požadavek, co chce, jak to má vypadat, co to má dělat a z čeho a za kolik to má být vyrobené. Dodavatel dodá to, co si automobilka objedná, ne to, co by jim dodávat chtěl.
Poslední současná verze (v běžném provozu už "chvíli jezdící"!) koncernové 2,0TFSI: 211PS/4300-6000 a 350Nm/1500-4200...
Ale už je i verze 271PS pro Golf R..., dobré ráno...! ;-)
Sú reci, ktoré dokázu unechutit i zaujímavejsie veci ako je Golf. A GTI & Co. sa tu o to pravidelne snazia a viditelne sa im darí. >:-[]
Kazdopádne treba uznat, ze dizajnový smer Golfu (ak to tak skutocne bude) je velmi vydarený. To zaujímavé a prítazlivé, co priniesol G6 (resp. 5,5) oproti G5, rozvíja dalej tým správnym smerom. Ano, Scirocco je tu viditelnou inspiráciou a treba povedat, ze je to len dobre. I napriek (napr. u white labela pochopitelnej) snahe zdoraznovat prítazlivost G5 je vacsine zrejmé, ze práve tá generácia moc prítazlivosti nepobrala a je dizajnovo najnudnejsou generáciou Golfa (techniku tým samozrejme nespochybnujem). Súcasná generácia vdaka pár správnym retusom získala na atraktivite a myslím, ze sa pozdáva i viacerým dovtedajsím odporcom Golfa. G7 v duchu vyssie uvedených skíc by túto skupinu mohol este rozsírit.
A este na okraj: ak viacerí kricia BRAVO dizajnu, ja volám bravo znizovaniu hmotnosti. To je ten správny smer, ktorý uz niektorí nastolili (Mazda), ale práve VW má tú správnu inspiratívnu moc a trhový potenciál spravit z tohto trend. A to je v tomto prípade len dobre.
V celku s tebou můžu i souhlasit, ale já právě nezdůrazňuju líbívou "přitažlivost" G5 (tu jsem naopak přiřadil spíš G4), já zdůrazňuji u Golfu5 jistou "technickou revoluci" (ze které těží na 100% i G6, což je "jen" velmi chytře a důsledně upravená, převážně opravdu vylepšená a designově "současnější" G5), která byla u G4 naprosto nutná a dělalala se spíš 5minut po dvanácté, než za pět minut dvanáct.
Přečti si dobové srovnávačky G3 (který sesbíral všechna možná ocenění včetně titulu Automobil roku v roce 1992 a přinesl např. do této třídy airbagy řidiče i spolujezdce) a potom srovnávačky G4. Z favorita a šampiona třídy v podobě G3 (ve srov. testech) se stal pouze nadprůměrný hráč v podobě G4, který bodoval spíš celkovou kvalitou zpracování a zejména hodnotným (i když na jeho dobu už docela "těsným") interiérem...
Ani tržní úspěch (v Evropě) FocusuI by nebyl tak výrazný, kdyby mu právě G4 mohl lépe konkurovat i "technicky" a (především) prostorově...
A co se týče toho designu G4 vs. G5, už jsem psal, že design G4 vidím jako "líbivější" (a G5 spíš jako "solidnější a dospělejší", tady se tomu říká "nudný"), ale "líbívější" se přece obecně nerovná "kvalitnější"...a že se někomu líbí víc G4 a někomu zase ne, je přirozené, nesmí se však přitom "zapomínat" i na jiná a velmi podstaná fakta...
Astra taky byla jeden rok první. Tuším, že Golf se dostal na první místo snad jednou. Polo na tom také poslední dobou nebylo nejlépe, proto je ofenzíva VW na místě. Je tam evidentní změna designu a nasazení vyspělé techniky. Ze jména se žít dlouho nedá a tato cesta čeká doufám i Passata.
Rozumieme si a v zásade súhlasím. Iba by som este poukázal na to, ze v dobe uvedenia na trh G4 (iste by som v pivnici vyhrabal este nejaký casák z toho obdobia) sa spievali chválospevy na kvalitu vypracovania interiéru i na motory (1,8T, TDIcka). Uvedenie G3 na trh som vzhladom na vek este moc nesledoval, tak neviem, nakolko jednoznacne vyhrával testy.
G3 je opravdu vyhrával s velkým přehledem...
O mimořádné kvalitě zpracování interiéru G4 už jsem psal, ta ale "sama" logicky na celkově "první místo" nestačila, 1,8T byla opravdu jedna z mála velmi povedených, nových! motorizací ke G4. Naopak TDI (90 a 110 PS) byly "převzaty" z G3 a až později "vylepšeny" vstřikováním PD! na 115, 130 až 150PS...
P.S. Při prvních srovnávacích testech G3TDI vs G4TDI, byl G3(při stejném výkonu TDI) trochu "záhadně" o něco málo rychlejší, v německém mototisku se to tehdy trochu zbytečně "řešilo"...
Mě ten čumák přijde proporčně taky trochu Bravoidní a ke Golfu mi to moc nesedí. Golf by měl mít vpředu zase kulatější světla, pak to bude sympaťák! ;-)
:yes: >:-[]
Jo mimochodem... I ty prolisy na kapotě jsou úplně stejné jako má Bravo... Když se an to auto podívám, tak ta inspirace bravem je tam zcela zřejmá... Ale já to naprosto chápu, soudruzi v koncernu se inspirují nejhezčím.. :yes: Dělají dobře.. Chceš-li být nejlepším, uč se u nejlepších...
No když myslíš... Já se snažil tenhle obrázek pochválit, ale když nesouhlasíš tak napíšu jen... Golf ve všech generacích bude stejný kakanec, jako je už celých 35 let.
P.S. Na funkci a prodejnost to samo nebude mít vliv...
no mistrom elegancie nazývat GOLF to chce velmi odvahy... ;-) GOLF 5 ktory zo zadu vyzera ako keby mal pol tonovu *(čienry plast) považovat za vyvážený sa neda ani so zavretými očami 8-s ... 6 golf sa polepšil pretože aspoň z predu je pohladny, čo sa o zadnej časti karoserie povedat neda :no:
pre mna zostáva designový etalon stále Fiat BRAVO :yes:
Etalon, kterej je ve svý kategorii skoro nejhnusnější, disproporční design a kdyby z toho chtěli designově udělat průměrný auto, měli by si půjčit designera alepoň od Kii - Cee´d před faceliftem byl rozhodně vydařenější, než tahle italská rychlokvaška.
Bavo je auto úplně někde jinde.. ty auta si nekonkurují (auto s duší nemůže soupeřit s fleetovým etalonem)... o to víc mne překvapuje, že se na "novém" Golfu objevují designové prvky z auta, co je už 2 roky na trhu. Tahts all... a asi nejsem jediný... proto to Bravo. to, že je Bravo lepším autem a zejména hezčím autem (nehledáš-li zbytečný technický výstřelek), o tom tady nepochybuje z těch co ty auta projeli a oseděli nikdo... :yes:
Teda jeden ano..., ale jaksi sem tam nenašel jediný parametr, ve kterém by byl ten Golf lepší... Snad jediný hmatatelný byl (na nekvalitním povrchu v zatáčce Bravo trochu ustřelovalo oproti Golfu, nicméně průjezdová maximální rychlost byla u obou aut stejná, takže šlo pouze o pocit). Motor mělo Bravo silnější a spotřebu jen o malino větší. Interiér Bravo mělo prostornější, kufr větší, cena nižší. Od přední nápravy byly cítit větší rázy od vozovky (no ale taky mělo nižší profil pneu). Výbava stejná, u Fiatu ale bez možnosti dvojspojkové převodovky. Dílenské zpracování a přehlednost u golfu údajně lepší, nicméně já bych zrovna tohle bral jako velice subjektivní parametr.. nebudu tvrdit, že je v bravu vše dokonalé, ale v golfu při troše snahy najdu podobných nedokonalostí stejně. Materiál na přístrojové desce má dle mého soudu ale Bravo hezčí a lepší. Jo a pak ještě Fiatu vytkli, že v menu palubního počítače musíš procházet trip A i B (ale na to se dá rychle při užívání auta zvyknout, mimo toho trip B se dá úpně v menu odstarnit)
Jo a ještě se Bravo prý víc naklání, ale to teda u svého Sportu opravdu nepozoruju...;-)
Takže suma sumárum, proti Golfu úplný propadák... ale jak říkám já... zaplať pán Bůh hezčí... >:-[]:yes: , a k tomu o něco spolehlivější...
Vlčku, ty si přesně ten člověk, který po přečtení "plusů a minusů" je schopen všechny minusy u itala smazat/zlehčit a u konkurence na tom postavit hotovou popravu. >:D
Ostatně to předvádíš i teď. A znovu opakuji, ukaž mi jeden jediný test, který postaví Bravo nad Golfa. Takový existuje jen a pouze v tvý hlavě, nikoli v reálu. :-!
V posledním testu, který jsme četl v SM asi před dvěma měsíci bylo aut 5. Golf vyhrál s přehledem, druhá byla s odstupem Kia Cee´d, pak byl Megane a ikona ikon Bravo vyhrálo o kufr a nižší cenou nad Aurisem. Tolik fakta...
Diskuze se tu dostávají na úroveň fronty na elektrická autíčka na matěji. Mnozí nedokážou překročit stín vlastní garáže či stín garáže strýčka, umanutě a směšně brání své podskočené milieu. Jiní zase svět aut odtušují zpoza kniplu od plejstejšnu, hrdě bránící značku, jejíž model jedna ku čtyřiadvaceti jim přinesl vloni soused v nůši, v přestrojení za dědu mráze.
My zde ovšem bychom měli diskutovat z pozic zásadně vědoucích diskutérů. Vždyť jen poctivé čtení testů a článků tu z tebe udělá motoristického velmistra. Jen holt si musíš umět přiznat, že to auto, co tatínek žmoulá osmej rok v garáži holt těžko přebije nového Passata CC. Tedy... vrátím-li se do dob svého mládí, to jest do věku převažujícím na těchto diskuzích, s politováním musím konstatovat především to, že současná mladá generace (a to paradoxně, přes nepoměrnou soustavnou informační transfúzi) není až na řídké výjimky schopna formulovat realistické postoje, o myšlénkách ani nemluvě. Ten kdo vyrůstal za rudou zdí se musel o tisícinu informací, které dnes nasaji za hoďku na AUTO.CZ doslova rvát. Jenomže, když už něco urval, mělo to svou váhu. Dnešní kluci v tom lítají jak ty nudle v... nádrži. Informační exploze jim zabraňuje v orientaci.
Nyní k autům. Po doslova světové automobilové smršti, kterou vyvolával destiletí VW Brouk, dokázal Volkswagen (po těžkých pár rocích) neuvěřitelnou věc, on dokázal na Brouka navázat neméně úspěšným modelem. Byl to Golf. Dnes už v šesté generaci ten golf dokazuje, že VW nejen uměl vyrobit auto, on především uměl odhadnout přání těch, co auta kupují. Vypisovat tu třídní prvenství golfu (od šestiválce, přes 4x4, dvojspojku až po adaptivní podvozek) není třeba, znalý člověk to všechno ví.
Snad nejvýmluvnějším důkazem úspěchu Golfu je jeho postavení v tak na auta orientované krajině jakou je Itálie. Ano, Golf je tam prodávanějším vozem než Bravo. Umíš si představit, že by v Česku byla Octavia v prodejích třeba právě za tím bravem?..
Pravdou je, že vystavět konkurenční hráz německé komplexní preciznosti v podstatě ani není možné. Totiž on ten Volkswagen nemá dokonalou jen technickou stránku věci, ve stejné úrovni je u VW i "filosofie" výroby, resp. její ústřední akcent. Vždyť jen pohled na základní modelovou osu vypovídá o vizionářství, o schopnosti odhadnout touhy, uspokojit očekávání.
Příklad? Je jich fůra. Samozřejmě na prvním místě - GOLF, ovšem pak též ROCCO, Passat CC, Touareg... to všechno jsou mistrovské kousky supermainstreamové produkce.
Tedy, dostávám se k předznačené Šifře mistra Gé. Je to prosté -
- uspokojuj ty, kteří si mohou dovolit více než to nejlevnější.
- nabídni jim to nejpraktičtější z možného.
- předlož jim to v dokonalém obalu
- obal naplň špičkovou technikou.
Že to tu někomu připomíná i filosofii škodovky? Jistě... je to dcera VW... No... máme se všichni na co těšit, G7 bude (opět) králem.
P.S. Plejstejšni by tu mohli v mezidobí čekání na krále zúročit svá internetová tanga, a mohli by se pokusit vyhledat nějaký test kompaktů, v němž GOLF, Gé Golf, Gé jako... GURU skončil na jiném, než prvním místě. Co, hoši?
:yes::yes:;-):-)
super mu to de.. škoda, že taky nemám sílu to přečíst a dočíst... Zmohl sem se jen na osmiletou ojetinu a Passat CC... Tak sem si říkal, že si snad ten Passat ani nezaslouží, srovnávání se starým autem.. Ale asi má GTI nízké cíle... Ale Passat CC je skuteně dobré a hezké auto... Takže tady se přimlouvám za ten Passat CC a dávám palec nahoru :yes: .
Fiat nic jineho než ty "Týžety a multižety" nemá..., neboť 1,4 90 koní je nic moc motor...
A vidíš... Přesně tyhle motory bohatě stačí, aby ta nabídka byla lepší a v rámci použitelných motorů širší, než má v podobné třídě VW...
Nač je mi nějakej 8x přeplňovaný motor do Golfa, když já bych (třeba jako potenciální zákazník) chtěl už slušný motor se slušným výkonem za rozumné peníze skoro v základu... A o tom celá diskuze je... Ano.. Potenciální kupce má na výběr z 1,4 16V (mizerný motor, mimochodem mnohem slabší než je ten haněný motor u Brava), 1,6 MPI (to je výkřik techniky) a teprve pak první trochu rozumný motor 1,4 TSI (a u Ochcávky bez dalších výkonových specifik), aspoň ve dvou specifikacích, které však už dns jsou slabší než ty u Fiatu (a to k tomu musí montovat ještě kompresor, který snižuje účinnost motoru)... A znovu.. Proč mít 1,4 a 1,8, když rozdíl výkonový mezi 1,8 a 1,4 je nula nula nic, ale emise má ta 1,8 mnohem horší... Ale to je těžké.. základy hold někdo nechápe... Hlavně, že je možnost výběru, ale emise plnit ne a ne... >:D
Tak ses tu vyprskal, utři bradu, sklidni se a raději si skákni do kantýny třeba na kafe. Za hoďku to na dílně zapíchnete a jak si narazíš, můžeš se hned rozběhnout ke svému italskému supersporu (vím, ani koncernové šestiválce mu nestačí). A Golf nech být, na diskuse o něm jsi mentálně nedozrál. ;-)
Jednou bych se chtěl dozvědět, kde se v tobě bere ta vulgarita, ta duševní chudoba, to nutkání útočit... Třeba se to někdy dovím..., ale zřejmě to asi fakt nemáš v životě lehké, je-li výše uvedené popis tvého života... Byť asi už je to lepší fabrika, když tam máš internet... Sklad? Inu i skladník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále...
P.S. Neprskám, neslintám, nesmrkám... Vyjadřuji se a projevuji se veskrze normálně a slušně... Zkus své problémy řešit třeba....v Mostě... :yes:
Tohle je snad poprvé, co čtu, že užší nabídka motorů je valstně lepší. >:D
Ještě nám napiš něco o dozajista vynikajícím podvozku Brava, kterého zválcuje i obyčejný Cedník. :-!
Vypovídací hodnota tvého příZpěvku:
Haf haf vuaaaa, haf. ;-)
Zamysli se nad tím... P.S. Zajímal by mne popis kvality podvozku Cedníku... A nebo, ty dělíš kvalitu podvozku podle toho má-li multilink a nebo nemá, ale o reálných jízdních vlastnostech nevíš vůbec nic...?
A nebo, když já napíšu, že Bravo (sice ve verzi Sport), nemá problém na D1 držet stopu v rychlostech 220 km/h aniž by si musel korigovat volantem neustále směr jízdy, což u Cedníku není možné pomalu ani u rychlosti 160 km/h, podobně jako u octavie, která je však limitovaná tvarem karoserie a délkou převisů..., tak ty zase na to vybliješ nějaké moudro...? A nebo už napíšeš ně+co k věci, případně něco, dle své aspoň jakés takés osobní zkušenosti...
Najdi mi aspoň jeden test, který by potvrdil tvoje slova. :-!
Obávám se, že ty o stabilitě jízdy v 220 víš akorát velký kulový, páč ani ten tvůj dýchavičný Fiat není schopen se na nějakých reálných 220 vůbec dostat. A to ani z kopce s větrem v zádech. :-!
Je to to samý, jak si tady vykřikoval něco o tom, že to natíráš třílitrový A4. A teď zase lámeš papírovou maximálku. Kdo ti to má jako věřit? >:D
Takže přestaň tu lhát, je to opravdu nedůstojné.
PS: Ještě bys mohl zavalit o tom, jak to dáváš při těch dvou kilech za šest a půl. >:D Ta byla taky dobrá. :yes:
Podle GPS, mám to ověřený. A z kopce to skutečně nebylo...,ale spíše do kopce... Kdyby si věděl něco o konstrukci turbomotorů, tak tady neplácáš kraviny. Papírová hodnota je někde kolem 214 km/h (pro běžný T-Jet, ne ve sportu)... Nevím, jestli ti to stojí za to se takhle ztrapňovat. A pokud je pro tebe 150 (papírově) koňový motor v autě nižší střední dýchavičný, pak koncern 90% své produkce dodává bez motoru... ;-) >:-[]
Jasně, že má Vlček vždycky pravdu, ani importér nemá přesný údaje o maximálce. Ty to máš přece ověřený a kurňa - dvěstědvacet ještě do kopce >:D
Mě připadá, že patříš přesně mezi tu sortu lidí, která má auto, co vždycky jede líp a žere míň než to samý co má soused. >:D
A opravdu se obávám, že 1.4 TJet je někde nad 200 opravdu už jen polopřetočený vysavač, který nedisponuje absolutně žádnou akcelerační ani decelerační rezervou. ;-):-!
Akcelerační a decelerační rezerva odpovídá 150 kobylkám a 230 NM... + - nějaká odchylka... U turbomotorů je odchylka většinou plusová (nejen u Fiatu)... Takže pokud si jel v autě, co má 1,3 t a tyto parametry 200 a nebo 100, to je fuk, tak přesně víš, jaké to auto má schopnosti (+ 6 kvalt). Já si to ozkoušel. Samozřejmě od 200 do 220 km/h je to až po samotný strop již znatelně pomalé (ale není to nic tragického)... Musel by sis to vyzkoušet...
Má zkušenost je spíš taková, že to od 160 prakticky nijak citelně netáhne, jen to zrychluje, ale docela pomalu. Oproti např 3.0 turbodieslu je to zdechlé, ten tahá bezproblémově do 230 a rozjede se na 250. A tam se dá mluvit o stabilitě. Rozhodně ne ve vyklepaném Fiatu, s kterým každý silnější poryv větru doslova zacvičí. Rozdíly to jsou markantní. Ale rozlišit je dokáže jen ten, co toho vyzkouší víc.
Ty se zatím ukajuješ tím, že Bravo je to nejlepší cos ztím řídil. Pro tebe možná, pro mne rozhodně ne.
No tak to je právě o tom, že ty ukazuješ, že si v Bravu ani nejel. Bravo není nejlepší auto na světě, ale nejen mne překvapilo, jak stabilní ve vysokých rychlostech je. To, že ty to nedokážeš akceptovat je tvůj problém (a věř, že mne to netrápí). Třílitrový turbodiesel má o nějakých 50 koní víc, takže vyšších rychlostí bude dosahovat přeci jenom snadněji - nikoliv reálných 250 km/h (hmotnost na maximální rychlost nemá vliv)...a 2 t auto musí být ještě stabilnějí než 1,3 t. V akceleraci z 0-100 to však bude obdobné...
Jinak porovnávat auta zjevně z jiných tříd můžeš snad jen ty...
Ad papírové hodnoty. Hodnoty maximální rychlosti a výkonu nejsou nikde udávány. Jediné co je uvedeno je, že při zapnutí režimu sport dojde k nárůstu točivého momentu z 208 na 230 NM (mám pocit). Tomuto zvýšení točivého momentu však musí odpovídat i nárůst výkonu (při zachování stejných otáček motoru) a stejně tak maximální rychlost. ;-) Aspoň já mám tu možnost tuto skutečnost pozorovat... to byla jen poznámka na okraj. P.S. Neměl yb si dnes taky pracovat? ;-)
Já porovnávám to, co cítím, pro tebe je Bravo stabilní při "220", pro mne ne. A obávám se, že k definici stability má to Bravo opravdu velmi daleko a nezáleží jestli je to malé nebo velké auto. Zabít se můžeš v obou a právě v Bravu k tomu máš při "220" sakra blízko. :-!
PS: Třilitrový turbodiesel mívá i o takových 100k víc, takže koukám, že moc zkušeností s takovými auty nemáš... :-!
PPS: Já nad sebou žádnýho šéfa nemám (tedy krom toho "nejvyššího"), tudíž co dělat budu a nebo nebudu, je jen má starost. ;-)
No dobrá.. Tak ještě jinak...
Jak definuješ stabilní auto...
Já stabilní auto definuji tak, že jedu.. a fouká-li vítr, případně míjím vedle jedoucí kamion, případně nejedu po zrovna kvalitní silnici... nemusím volantem neustále korigovat směr, ale auto je svými koly "zakousnuto" do asfaltu a drží směr (tedy mám přesně ve volantu směr jízdy). Velmi stabilní auto je například z toho co sem měl možnost jet BMW řady 5, kdy to auto je naprosto "nezávsilé" na okolí (podobně je na tom i 159). V Bravu při vysokých rychlostech nejsi podobně oddělen od okolí, neboť není tak hlukově izolováno... Nicméně nutnost korigovat směr například z důvodu protijedoucích aut, či kvality vozovky je podobná.. tedy korekce volantem je minimální... tohle např. u Octavie nejde, tam musíš už při rychlostech kolem 140 km/h velmi korigovat směr... pokud to máš jinak, rád se poučím... Třeba Golf předpokládám je na to líp než Octavie,a le neměl sem možnost jet s tak výkoným Golfem, který by podobných rychlostí dosáhl..:-)
Ad výkony turbodieselů... Jasné, v posledních generacích ano, ale těch aut ještě zase až tak moc nejezdí...
Jinak blahopřeji k tomu, že si samostatný pracovník...:-))
Osobně nepovažuju BMW 5 až za tak nezávislé na okolí, páč je to auto dost tvrdé a přijde mi, že ho člověk musí držet v ruce, aby neposkakovalo jako koza. A ono ani nechce být nezávislé na okolí, je to přece BMW. Mluvím o E60.
Takže tobě sice připadá 5er jako superstabilní, ale zase tak veselé to není, tedy například na panelový D1.
O poznání lépe je na tom Audi A6 model C6 v quattru, který je naprosto imunní vůči jakémukoli povrchu. Někdo ho může považovat za řidičsky tupé a necitlivé, já ho hodnotím jako extrémně klidné. Nevadí mu panely, díry, příčné i podélné nerovnosti. V rychlostech kolem 220 km/h ho udrží i křehká dívčina. Poslušné jak beránek.
A třeba S-kový MB s měchama je na tom úplně jinak. Tam člověku ani v 250 nepřijde, že jede po rozbitý cestě.
PS: Aby ses nedivil, kolik jich jezdí, prakticky každý 3.0 turbodiesel má min 240 koní. :-! Tedy aspoň ty v BMW a Audi. A že se jich měsíčně prodá. ;-)
Ono je dokonalé se v případě aut nižší střední začít bavit o autech za dvě mega... Blahopřeji odborníku... :yes:
Pak se můžeme bavit o podvozku u Masertati systému skyhawk, které žehlí nerovnosti možna ještě líp než ty tvoje měchy u mercedesu... Ale to už sme někde jine a někdy jindy... Ale dkyž dojdou argumenty...
Opravdu mám rád chudáčky, kteří si myslí, že člověk musí brát ohledy - na auta. Nemusí. V realném životě na tebe taky nikdo nebere ohledy a když neumíš, tak táhni. :-!
PS: Maserati měl otec mé milé. Už ale nemá, tak doufám, že zde také píšeš ze svých zkušeností se Skyhawkem. :-!
Treba vam zobrat obom vodicaky!Co mate co jazdit 220kmh vy hovada!A ked uz nebudete mat vodicaky,nebudete testovat vsetky auta na trhu,nebudete taki mudri ako ste a bude tu od vas pokoj. >:D
Zdravím, bzhledem k tomu, že vývoj motorů je moje obživa, tak musím uvést na pravou míru jeden omyl. Žádná "většinou plusová" odchylka neexistuje. Pravidla pro homologace motorů jsou přísně dána a nelze, aby motor homologovaný třeba na 110 kW jich měl třeba 120. Povolená odchylka je konkrétně -5% až + 2%. Navíc maximálka se uvádí při jasně stanovených podmínkách a 150 koňový motor "do kopce" u 1300kg těžkého auta (Bravo má 1350kg + řidič, čili dokonce přes 1400kg) rozhodně 220 nedá.
Ty si ale expert..U nás se dělá vývoj motorů do sekaček, nebo jaké motory máš na mysli, ty odborníku... Důležité je, že si zvládl naspat kravinu... :yes: >:-[]
P.S. Pod pojmem kopec si nemusíš hned představovat nahoru ze dna macochy...
A nevím pro jaké motory jako děláš ten vývoj a homologaci, ael u turbomotorů jsou odchylky obecně větší (ono to ani nejde jinak) i vzhledem k teplotě, tlaku a vlhkosti... než odchylky tebou uváděné... To jen tak mezi nama... >:-[]
No zatím tady píšeš kraviny jen ty. Ten kopec jsem psal právě proto do uvozovek. ;-) A homologace jsou stejné jak pro normální tak pro turbomotory. A odchylky jsou, kdybys tomu ale opravdu rozuměl a nedělal tady ze sebe toho nejchytřejšího, tak i víš, jaké jsou podmínky pro tu homologaci a co z toho pak plyne. Rozhodně pak ten motor nemá v provozu věrší výkon, než je uváděný... :-!
A opět pleteme hrušky s jablky..., ael nezlobím se, nevíš o Bravu vůbec nic, neznáš specifikaci Brava ve výbavě sport... tak je to v pořádku... Hodně štěstí v tvé bohulibé práci... Motoráři... ;-)
No zatím tady pleteš ovoce ty. >:D Ale je mi jasné, že nemáš argumenty, tak napíšeš blbost typu "neznáš specifikaci Brava ve výbavě sport" (takže jsi 20 minut googlil a stejně jsi tu specifikaci pro homologace nenašel co? >:D ).... opravdu parádní argument. Kterou specifikaci jako dle tebe nemám znát? >:D:yes:
Stále čekám na tvůj výplod, čím se liší homologace motorů s atmo. a přeplňováním, že atmo motor zhomologovaný na 110kW má v provozu 110kW a turbomotor zhomologovaný na 110kW má dle tebe těch kW pak v reálu tak 250. >:D
NO hledám v aspi přílohy k vyhlášce č. 102/1995 Sb., ale dle §31 se mi jeví, že plácáš kraviny... Ale vzhledem k tomu, že sem neměl potřebu to nikdy přesně řešit,t ak nevím a ověřuji si informace... Zatím to vypadá, že skutečně plácáš kraviny...(§31)
A specifikaci Brava opravdu neznáš, jinak by si věděl, jak to s tím motorem je... :-) a nebavíš se tady o hovadinách.. Takže skutečně nevíš...
Co by s tím motorem mělo být? Má to 110 kW i kdyby ses rozkrájel. Fyziku neojebeš, pane chytrý. >:D Mimochodem to na co odkazuješ je něco úplně jiného (vůbec to nejsou schvalovací postupy a regule, máš tam sice napsánu podmínku schválení poměr výkon/hmotnost konkrétního motoru v konkrétním autě, ale už ti tam jaksi chybí postup, a podmínky jak ten výkon motoru změříš a za jakých podmínek, takže googli dál protože hrušky s jabkama tu mícháš ty...)... chápu, že si chceš dokázat, že máš lepší auto než ve skutečnosti, ale prostě když se na něco dělá homologace a schvalování dat na 110kW tak to prostě musí mít 110kW a je jedno, jak toho bylo dosaženo (atmo. motor, přeplňovaný, křečci v bubnu...). To že má ten T-Jet overboost nic nemění na jeho maximálním výkonu, protože se Mkmax zvyšuje v jiných otáčkách než je max. výkon, který tak zůstává stále na stejné hodnotě, pouze dochází k jeho prudšímu nárůstu (stejný jev je známý jako "kopanec" u TDI) což ale nemění nic na jeho maximu a tudíž maximálce... teď ale čekám další pohádku o tom, jak se podařilo zhomologovat T-Jet na 110kW, když má výkon větší... >:D:-!
Se dívám na hokej.. Dokonce sem objevil, že ten předpis už neplatí, sems e ani nepodíval na derogaci.. DOhledám to.. Nicméně o těch tebou zmíněných odchylkách tam enní ani slovo...
A pokud se mám vrátit k tomu co si napsal... Obecně to nesouvisí s mým nebo jiným autem,a le obecně si myslím, že turbované motory mají více odchylku reálnou do plusu než atmosferické motory.. Za tím si klidně budu stát... O tom, kde má overboost (který mimochodem s motory TDI vůbec a s jejich kopancem nesouvisí) těžko s tebou diskutovat, když u toho motoru je hodně plochá křívka průběhu točivého momentu. Já imho s tím autem jezdím, tak mohu sledovat i dle display, kdy a jak turbo fouká... Hezký večer... a zkusím to ještě pohledat.. Ty si to sem imho taky nedal... ;-) a plácáš... a plácáš...
No zatím plácáš jen ty. Prostě se smiř s tím že když to má homologaci na 110 kW, tak to nemá větší odchylku od této hodnoty než atmo motory. Jinak vidím, že jsi to srovnání s TDI evidentně nepochopil - já nepsal, že ty TDI mají OB, ale že ten režim sport, kdy se ti zvedne Mkmax znamená akorát, že ten výkon "nabíhá rychleji" nikoliv, že je max. výkon vyšší... furt to má prostě těch 110kW, jen má člověk pouze pocit že to je "silnější" podobně jako je tomu u starých 1.9TDI kdy člověk měl pocit kdovíjak to nejede a přitom to bylo jen díky tomu prudkému nárůstu výkonu v úzkém pásmu.) No nic, mizím na pivko. Btw jsem zvědav, jestli to vygooglíš, dokumentace pro ECP hom. jsou tvrdě placeny a jsem zvědav, jestli je někdo dává volně k dispozici na webu. ;-)
Buď jsou veřejné, právně závazné a platné... a nebo ne.. Nic mezi tím není... Nech si chutnat... POkud platí druhá možnost, tak sme zase u toho.. je to jen tvá doměnka a pocit.., v opačném případě... hodně štěstí... A to, že sem to nepochopil byl problém toho jak si to naspal... Moc srozumitelně teda ne... To druhé vysvětlení už je pochopitelné, leč není správné... U TDi to bylo opravdu jen v krátkém spektru otáček... u toho mýho auta je to v mnohem širším...
Ano, je v širším, ale výsledný efekt stejný => max výkon zůstává... a pokud to bylo nesrozumitelně tak pardon, ale psát v tom pidiokénku je fakt někdy o hubu... ;-)
O.K.
P.S.
Neber to tak, že ybch an tebe chtěl útočit, nejsem proti se něco dovědět..
Imho, taky tady koukám an ten hokej,t ak to beru jen tak šejdrem.. Tak si užij pivo...
Ale nic to nemění na tom, že sem 220 GPS jel... ;-)
Vlčku, děláš tu ze sebe normálního "kastrovaného smace od krávy".
Ty o tom, potažmo motorařině, nevíš vůbec nic. A to už jsem tě tu párkrát načapal se staženýma kalhotama, jak se pleteš do něčeho, čemu absolutně nerozumíš.
Jojo, vždycky jsi byl takový malý nemehlo, bohužel ti ten komplex zůstal. :-!
S povolenou odchylkou máš asi pravdu, nicméně v reálu to bývá jinak: Autobild nedávno měřil motory na brzdě a rozdíly proti tech. údajům byly mnohem větší, a to v obou směrech...
A k té maximálce: otcův Peugeot 406 s motorem 2.0 benzín soft turbo s papírovými 147 koníky (a najetými 200.000 km) "dá" na rovině podle GPS 210 km/h. Proč by nové, menší a předpokládám aerodynamičtější Bravo nemělo jet 220km/h? :-O
No možná má, ale kde to najdu... Nějak se mi teď řuflo Aspi, jak sleduju hokej, tak s emi to blbě hledá... Ale pokáud by nějaká taková odchylka byla stanovená, musela by bát v zákoně... Normové odchylky jsou doporučené, nikoliv právně závazné... Já si totiž nedovedu představit, že by něco takového bylo... Konstrukce motoru nějak směřována asi je.. emise taky..., ale výkon motoru? Tomu prostě nevěřím... A určitě nebude omezení směrem nahoru... Ale pokud to někdo najdete sem s tím, koukám fakt na ten hokej...
No právě je to omezeno i nahoru z důvodu nejdůležitějšího. A tím jsou peníze. ;-) Si představ, kdybys měl na motor co má v reálu 150kW homologaci na 55kW a tím pádem platil menší ručení... ;-) Zde jde spíš o cenu homologace, nutnosti použití jiných komponent (na slabší motor jsou kladeny menší - a tudíž levnější - nároky na homologaci jiných dílů apod.) Takže to je obrana proti tomu, aby výrobci papírově snižovali hodnoty výkonu, aby mohli ušetřit peníze při vývoji a následných homologacích... nic víc v tom není třeba hledat...
Pozor, AB to měřil na obyč mot. brzdě, kde se pak výkon dopočítává a navíc pochybuji, že všechny auta měly konstantní teplotu, vlhkost a tlak apod. Takže pak stačí aby se změnila vlhkost a po přepočtu na ref. hodnoty to dělá celkem velké odchylky. Však ono se říká "kolik chcete, aby to mělo" a pak je papírový výkon jinde. ;-)
Řekl bych, že naopak. Atmo motor si toho víc sám nenatlačí při vyšší teplotě vzduchu (a jeho větším objemu na jednotku hmotnosti) u turba si ECU pomocí VGT natočí víc lopakty a nedostatek koriguje. Naopak při chladnějším vzduchu toho atmo nasaje víc, ale u Turba to začne plnit menším tlakem, aby se nepřekročily mezní hodnoty => hodnota výkonu je stálejší, lépeřečeno obdobná jako u atmosfér. Kdyby to plnilo furt stejně, tak se to zas homologuje na výkon, který to maximálně dosáhne. ;-) No nic, mizím na to pivko.
To asi ano, byla to "obyčejná" (byť asi dobrá) motorová brzda. Ale když na takové brzdě za zrovna daných podmínek naměříš 120 kW motoru, který papírově má mít 110 kW, tak to prostě pojede jako 120 kW, ne? A když se na silnici do těch podmínek taky "trefíš" (třeba studený vzduch pro turbo...), tak to auto prostě pojede, ne?
Navíc oproti tech. údajům může přidat pár koní třeba 100 oktanový benzín, lepší vzduchový filtr atd.
Já prostě nemám problém těm 220 km/h u 150 koňového Brava věřit...
Já nekecám, těch 220 tam prostě na té GPS bylo (a auto jelo velice klidně, jen už nezrychlovalo). Já nikdy neuvádím rychlosti dle tacho, protože tam to orpavdu o těch 10% přeměřuje, a když mluvím o tachgo rychlostech, tak to napíšu. A na tu věc mám stejný názor jako ty... Bravo pokud vím, nemá VGT lopatky, tak i tady mi to trošku pokulhává... Ale je možné, že má Oktan ve všem 100% pravdu, apka le ty měřený údaje z autobildu jsou cucané z palce.. (resp. jejich vypovídací hodnota má stejnou úroveň)...
Však jsem ti psal, že na mot. brzdě stačí trochu jinak nastavit milion jiných parametrů, blbě zaokrouhlovat při výpočtech a ejhle, 40 kW motor má najednou 50 kW. ;-)
Ne, ne bestsellery jsou ty o Passat CC a jeho nadvláda nad... (ne světem), ale nad 8 let starou ojetinou... to sou mokřiny v kalhotech... :yes::yes::-)
Tak jsme se to zase všechno pěkně dozvěděli. Kniplteam drží lajnu pětset koní a víc, bazalkáři argumentujou koloseem, a tak jen těch zdejších pár jedinců s papírama tu je schopno napsat něco o golfu. Něco, co má nepodpálenou hlavu, nevojetej vejfuk a nevyžvejkanej vercajk.
G7 bude žrádlo. Kéž by ti dalších třicet let nemuselo v žaludku kručet hlady.
páni takto mala vyzerať šiesta generácia tu a teraz...ak s týmto dizajnom vyrukujú o pár (3-4) rokov tak zase budú posúvať dizajnové hranice iba v rámci samých seba..ako vždy ;-\
Slovo /"skica"/ patří sice k femininům skloňovaným podle vzoru /"žena"/, tvoří ovšem zvláštní podtyp skloňování (druhým podtypem je slovo /"ruka"/ ve významu části těla). Podtyp /"skica"/ je dán pouze pravopisným územ a odlišuje se od vzoru /"žena"/ jedině pravopisem - místo koncovky -y se tam vyskytuje koncovka -i (ostatní koncovky jsou shodné s vzorem.
Jedno trapné auto a tolik povyku, onanie nad dokonalostí VW a z druhé strany antiVW klan. Špičková kultura jako řemen. Připomíná mi to sledovanost TV Nova, je nejvyšší a myslíte, že dávají nejlepší pořady? Vetšina supermainstreamových lidí by žrala i ho__o, kdyby na něj v TV dávali reklamu a GTI ho tady vychválil do nebes. HOVWNO...
1. GOLF VII BUDE ETALÓNOM - tak ako Golfy doteraz. Nezosadila ho európska konkurencia, ani Japonci, a nepodarí sa to ani Kórejcom, nech by boli sebelepší.
2. NEZÁLEŽÍ na miere konzervatizmu novej generácie, nezáleží na počte dielov použitých z predchádzajúcej generácie. Dôležité je auto ako dokonalý vyvážený celok, ktorý na prvý pohľad každý identifikuje ako Golf, aj keď ho dovtedy ešte nevidel.
3. NEZÁLEŽÍ na tom, že mnohí považujú iné autá za lepšie alebo krajšie. Golf je stále idolom pre dostatočný počet ľudí na to, aby žil naplno.
4. NIČ NA SVETE, ANI GOLF sa nemôže páčiť všetkým. To by bol zakrátko jediným autom nižšej strednej, pretože by sa nič iné prakticky nekupovalo, a ostatní by to jednoducho zabalili. A to by sme snáď nechceli? Takže sa ľudia majte radi a buďte k sebe slušní, bez ohľadu na to, či považujete Golfa za etalón alebo za outsidera.
Jenom mi neříkej, že si na tohle přišel až teď, v tak zralém věku?
Třeba já to vím už od "patnácti", a to je teda zatraceně dlouho... ;-)
P.S. Na druhou stranu buďme rádi, že to někteří odpůrci Golfu stále nepochopili, nebo pochopit nechtějí...
Přišli bychom tak zbytečně o některé jejich zoufale komické příspěvky a reakce..., což by byla určitě škoda... :*) >:-[]
Jsem jen ja nejak mimo cas ?? Jeste jsem ani poradne nevidel novy Golf VI a ted uz VII ?? Nebo jsem neco zaspal a VI je uz stary a ja jsem sto let za opicema ?? Po pravde je mi nejak jedno ktera generace Golfu je prave aktuelni, ale nejak to starne strasne rychle. Automobilky obnovuji modely tak rychle, ze si na ten soucasny model nejde ani zvyknout, abys za deset let mohl rict: jo Golf VI, hmmm to bylo auto... Spis se stane, ze za deset let reknes: Golf VI ??? Co to bylo a jak to probuh vypadalo ?? Jenze ten prusvih je, ze si za dest let spis uvedomis jak vypadal Fiat Multipla nez Golf VI. No a to ted mluvim jen o tom -vypadani-, o tom, jak to auto znelo, bych musel az nekam do automobilovy doby kameny a tam zadny Golf neni k nalezeni, ale slysim tam jednu Alfu Romeo... ;-)