Ten úvod, to je zase sbírka do "ventilku":
"Nejspolehlivější způsob, jak zničit legendární motor, představuje postupná optimalizace." - Jistě, Busso nebo BMW atmo R6 byly model od modelu horší. Kde má základ AR 1.75 TBi? Přece v Twinsparku 8v z první poloviny 90. let. A můžeme pokračovat do zblbnutí.
"Pod sedm litrů to nešlo ani na dálnici, po které jsme tehdy v rámci zkoušky hospodárnosti jeli usedlých 110 km/h." Test z 19.4.2010: "V rychlosti 130 km/h je ručička otáčkoměru u hodnoty odpovídající 2800 min-1 a displej v přístrojovém štítu nám po několika desítkách kilometrů ukázal průměrnou spotřebu skvělých 6,4 l/100 km."
Někdo si tu se*e do huby. Jinak to nevidím.
PS: co ty časy na palubáku? Že by se jelo jinudy? Nebo je v příplatkové výbavě už i stroj času? >:-[]
To ani nahodou. Pokud jsou idealni podminky tak po rovině při 100km/h tedy na palubaku cca 105km/h je to těsně pod 5l. Při 130km/h na palubaku mezi 135-140km/h je to těsně pod 7l.
diky Ficovym registracnim poplatkum si clovek muze koupit pouze 1.2 tsi, cenova propast mezi dalsimi motorizacemi je obrovska. A pak sup na chiptunning. Bravo regulace.
BTW kdyz koukam na tabulku registracnich poplatku tak me napada, ze to hosi na ministerstvu predem konzultovali se Skodovkou. Jednotliva pasma konci na vykonovych hodnotach jejich motoru...104 kw, 110 kw, 132 kw...nahoda?
1,2 benzín chiptuning = málo výkonu navíc, konec tovární záruky a po 50 - 60 000 zničený vyřachaný motor a dost možná turbo v *. Z tohodle motůrku nejde dostat o moc více ... jedině na úkor životnosti.
92kW a 230 Nm Vám připadne málo? Navíc stejné hodnoty dostanete i ze slabší verze, protože ta se liší jen SW, ničím jiným a jde po mechanické stránce o naprosto stejné motory. Navív v obou případech jde o velmi slaboučké přifouknutí a k tomu umělé snížení výkonu v oblasti nad. 4000 ot.
A nějaké řeči o vyřachateném motoru a životnosti, to máte osobní zkušenosti? Porotže naprosto každý motor, když ho budete honit trvale do plných vyřídíte nejpozději za pár tkm.
Je to drahe od zakladu...normalny clovek si toto snad nekupi...ani keby fico sa pos...s jeho pravidlami...14tis za 0vú vybavu a prd motor so skakajucim zadkom
To jo, ale do firmy to nekoupí nikdo a pro cílovou skupinu mezi FO je 1.8 příliš drahá. ;-\
Teď jsem si to cvičně naklikal a 688 tisíc za 1.8 TSI, Columbus, LED, Climatronic, airbagy, paket Ambition Plus, pár blbostí a čtyřletou záruku je prostě moc. A to je takové minimum, které v autě musím mít.
600k je tak mezní hodnota, kterou bych jim byl ochotnej za to dát...jenže v plné palbě, nad 600 už jedině D segment...nehledě že Octa se dá v pohodě nakonfigurovat i za 800 a stále nejsi v plné palbě
ukecat prodejce jde dneska snad všude....neznám prodejce který by nechtěl své auta prodat, kort v dnešním ekonomickém klimatu...takže tato výmluva jaksi moc neplatí...ukecáš škodováka? Buď si jist že ještě lépe ukecáš prodejce ostatních značek(až na vyjímky)
D segment za 600 (v ceníkových cenách) se s O3 za 600 dost špatně porovnává, když D segment vítězí vnitřním prostorem a možná odhlučněním a O3 (zvlášť 1.8 TSI) vším ostatním (dynamika, spotřeba, komfortní výbava, tech fidlátka, atp.). Pak závisí spíš na osobních prioritách, které každý máme jinde.
Golf nebo Focus se taky dají nakonfigurovat přes 800 a nikdo tady na to nežehrá. Ceníkový Passat, Mondeo a třeba Mazda 6 za 600 jsou holobyty resp. mají daleko horší dynamikou. Frantíci a H/K nabídnou víc výbavy, otázkou je ale, jak moc lepší zbytek auta.
Je, ale jiná motorizace mi nedává smysl. Na druhou stranu, co jsem si konfiguroval Golf (se silnější 1,4), tak jsem skončil také na nějakých 650-670 tisících. Ale byl asi citelně lépe vybavený než "tvá" Octavia. A to jak v Německu, tak v ČR. Rozdíl byl, že v ČR jsem si doplatil 200 tisíc, v Německu asi 50. :-)
Příplatky jsou strašně drahé - levněji by tě asi vyšlo, kdybys konfiguroval rovnou verzi Elegance. Columbus za 40 tisíc je blbost, LEDky půjdou beztak dobastlit za "pár korun". Ale abych pravdu řekl, výbavové stupně mi připadají hodně chudé, hlavně Active je opravdu ostuda (chybí například tónová skla nebo palubní počítač) - Škodovka moc dobře ví, proč novinářům na testování půjčuje jen ty nejlépe vybavené verze :-)
souhlasím...z hlediska jízdních vlastností je zajímavá volba i Focus 1.6EB 110kW Titanium za 450k...ovšem ten kufr...no jo, pro někoho naprosto pádný argument pro horší podvozek a řízení
Focus se mi nelíbí. Ta rozteklá zadní světla jsem prostě nestrávil. Interiér už celkem ano, minimálně ten v ST (teď nevím, jestli se něčím náhodou neliší kromě budíků na vrchu palubky).
Chevrolet Cruze 2.0 VCDi 120kW/163k 360Nm - zrychlení z 0-100km za 8.5s + hydraulický posilovač + 6-ti stupeň - na to nemají v MB při této ceně odpověď!
fuha...tak ten Columbus stoji u nas 2200Eur...sorry,to ne. Za taku galakticku blbost moze pytat tolko len koncern. Len tak pomimo,lahka moderna AT Sky od Mazdy stoji menej...
To asi většina lidí. Koncernový standard. Golf má stejnou nabídku a o něco dražší (možná o trošku lepší HW), A3 má jiné a citelně dražší a Leon tu větší ani nemá (alespoň v ČR, prozatím; v Německu tu větší mají - Style má tu menší bez příplatku a za větší se připlácí 650 €, nižší výbavy mít navigaci nemohou).
Tak ta 1.6tka za 19tisic, to je snad vtip. Ale vela ludi si to kupi a preplati pri kupe, len aby mohli onanovat, ze jazdia za 4-5litrov. Pritom mohli mat krajsie aj lacnejsie a lepsie vybavene auto a za rozdiel v cene jazdit v klidku aj s liter vyssou spotrebou.
Kazdy normalny vodic s tym bude jazdit do 5. Minuly vikend sme otocili Holandsko s O II a mali sme na tych 2500km spotrebu PP 5,3 a pod limitom sme nesli, skor tych 130-150 tacho, plne obsadena 4ludia. Je to naozaj usporny motor ta 1.6 TDI.
Viac ako 5,5 budu mat iba ludia s malym pipikom, ktori si neuvedomuju, ze si kupili iba 105konove auto a budu si chciet nieco dokazovat...
No vidis...a ja zase som sedel v tej istej oktavke kombi a pri beznej jazde mesto / dialnica do 130km/h to slo blizsie k 6litrom...co osobne netvrdim,ze je zle,ale za 4,5litra musis jazdit inak - mozno mimo mesta,to sa da v lete aj za 4,0litre.
Myslím že zatím žádnou stejně jako většina nížší střední, ale to sem nepleť, bavíme se o tom, že odkazovat velikost navigace dosavadní Mazdy 3 na stáří modelu nemá cenu. ;-)
Ty jsi mě zřejmě nepochopil, odůvodnění malé obrazovky v Mazdě 3 tím, že je to výběhový model je prostě blbost, když ti říkám, že mnohem starší auta již měli větší obrazovku, takže malá obrazovka v Mazdě 3 byl vědomný ergonomický přešlap automobilky.
Za ty prachy ani jednu. Na víc když už se nedá koupit octavia se spolehlivým motorem, kterým byl starý 1.9 TDI a to byl snad poslední kvalitní motor od koncernu.
Dnešní přepňované jako by motory s poměrně velkým štěstím prvnímu majiteli snad poslouží do nájezdu 180 000 km, pokud tedy po pár tisících nepřeskočí řetěz a motor se nepotká.
U konkurence pořídím vůz stejné třídy mnohem levněji, a navíc si budu moc v několika případech dopřát pohodlnějšího svezení a většího luxusu a ještě mi pár korun zbude na servis.
V pohode, tak si ho u konkurence porid a je klid, ne? Skoda kvuli trznimu tlaku bude muset zlevnit. Pokud jim prodeje zatim rostou a blizej se ke svemu milionovemu planu, tak asi maji ceny nastavene spravne. Kdyz jim to nepujde, budou muset reagovat. Svoboda.
:yes: Nebo ne, počkej...když je to takhle jednoduchý, tak proč ty stovky příspěvků o předraženosti? Já myslel, že koupě škody je v Čechách povinná, jako placení daní třeba :-)
Osobně si myslím, že pokud to má někdo jako třeba já, že chce mít auto evropské značky, protože má prostě takový vkus, tak je octavia holt jeden z favoritů. Pak už jen záleží, jak má kdo postavený finanční limit a jak prostorné auto potřebuje.
Vy jste si nevšiml, že O3 má motory z nové generace EA211 (1.2,1.4 TSI), EA288 (1.6,2.0 TDI) a EA888 (1.8 TSI)?
Žádné řetězy nikam přeskakovat či praskat nebudou, protože je tyto motory prostě nemají.
Hodnoťtě vše potom, až se to ozkouší. Takhle jen vše ihned odsuzuje bez nějakých reálných fakt. Taktéž tím také ukazuje, co si o Vás můžeme myslet.
Odsuzovat downsizované turbomotory kvůli rozvodovému řetězu je totální nesmysl, protože rozvodový řemen nebo řetěz mají i atmosféry. Tota byla prostě chyba konstrukce/kvality materiálu konkrétního motoru.
Ta součástka, která je tam oproti atmosféře "navíc", je turbo. A nějak nečtu tuny článků o tom, jak TSIčkům strašně brzo odchází turba...
Navíc, jako kupci NOVÉHO benzínového auta je mi celkem jedno, co bude motor dělat po 400 tis. km, protože tou dobou ho už dávno nebudu mít.
Mňa by veľmi zaujímalo, koľko stojí výroba benzínového a naf
Pred pár rokmi som čítal, že výrobné náklady na bežný benzínový motor (napr. 1.4) u Toyoty sú okolo 300 USD. A škodovka si len za ROZDIEL medzi dieslom a benzínom pýta 3.000 €. Takže tie diesle v automobilkách plnia funkciu sliepočky, čo znáša zlaté vajíčka.
Re: Mňa by veľmi zaujímalo, koľko stojí výroba benzínového a
Když si vezmeš, kolik stojí vstřikovače, filtr pevných částic nebo vysokotlaké čerpadlo, (nemluvě o tom, že skoro každá drobnost musí být u dieselu "více dimenzována", protože pracuje s většími tlaky, vibracemi atd.), tak se mi naopak u některých automobilek zdá, že diesely cenově zvýhodňují.
Re: Mňa by veľmi zaujímalo, koľko stojí výroba benzínového a
přesně tak, nebo ještě nastane ta horší varianta, že do těch dieselů použijí méně kvalitní materiály a komponenty, aby mohli udělat to cenové zvýhodnění...a to je ale pak katastrofa pro koncového uživatele....
Re: Mňa by veľmi zaujímalo, koľko stojí výroba benzínového a
Tak to je v dnesni dobe preplnovanych benzinu budou rozdily minimalni z malinkyho benzinovyho moturku vydupes vetsi vykon a podobny kroutak jak z vetsiho dieselu takze platis vic za vetsi tezsi slabsi hlucnejsi ale o neco uspornejsi diesel . Blahopreji vsem diesel riders >:D
Re: Mňa by veľmi zaujímalo, koľko stojí výroba benzínového a
Jasné, keď si ho kupuješ ako náhradný diel. Ale výrobné náklady sú zlomkom tejto sumy. A navyše aj benzínový motor má katalyzátor. A v ňom s používa okrem iného ja platina a nejaké ďalšie vzácne kovy.
Takže aj ten filter pevných častíc je len ďalší marketingový oblbovák, ako si z ekológie urobiť zlatú sliepočku.
Vše jsou navýsost povedené motorizace a Octavia snad porvé ani se základním motorem není ostudou nižší střední třídy. TO si zaslouží :yes::yes::yes:
77 kW spokojenost přesně vystihuje koncernovou nabídku. Dynamika naprosto dostatečná. TDI pro rodiny zcela mimo reálné úvahy, takže máme jasnou volbu 1.2 TSI. Víc než dobrou volbu. Zatraceně dobrou volbu. V podstatě základní motor, který hraje vyrovnanou partii s TOP motorizací GDI u i30/Ceedu... Je třeba něco dodávat?
Snad jen bláhové dieselové nadšení z onoho krouťáku. Ano, TDI má možná více papírových Nm, jenže podstatný je výsledek přenesený na kola, že...
Teď jen počkat na spolehlivost, jsem zvědavý, kde zase soudruzi udělali chybu >:-[]
Trochu OT, ale nedá mi to:
[odkaz]
vs.
[odkaz]
Honí se mi hlavou otázka, jak že to je s tou bezpečností Octavie? Zatímco A6 vypadá až na poškození požárem relativně celistvě, Octavia rozbořená do půli těla je víc než děsivý pohled 8-s 540 l zavazadelníku, co se vleze do dopisní obbálky s parte...
Je zarážející, že se nezkouší nárazy zezadu (mimo tovární zkoušky a simulace). Je to sice typicky městský problém, kde nebývají nijak hrozné následky, ale občas se to povede i na dálnici. Vzadu je totiž tvou jedinou deformační zónou kufr (až na výjimky s motory vzadu/ uprostřed), který je snad někdy z papíru. Podle mne celkem zajímavá informace pro rodiny.
Audi si před nápravou vozí pořádný ingot (předpokládám, že to byl V6 TDI). To projede ledasčím.
dobře, ale tobě přijde normální, že 6V dieselový projektil projede o generaci novějším modelem jak máslo do půli těla? Chápu, že ona Octavia je liftback a tuhost celé kastle nebude kdoví co, ale tohle mi přijde "až moc" 8-s
Asi to, že auto má deformační zóny hlavně vepředu a né vzadu a když se k tomu připojí náraz zezadu (jak píše Odan cca ve 160) tak to vypadá, tak jak to vypadá ty experte...
to, že auto má deformační zónu zepředu ale nemá nic společného s rychlostí, o které jsi psal. Podstatný rozdíl je, že zatímco jedno je relativně celistvé, tak druhé je doslova rozstřelené. A je jedno, jestli A6 jela dopředu 160 zatímco Octavia stála nebo Octavia couvala 160 (ad absurdum) a A6 stála 8-s
Normálního člověka, který se aspoň trošku zajímá o automobilový svět doťukně (to je to tvoje použití mozku), že auto nemá navrhované deformační zóny vzadu stejně jako vepředu (plus motor vpředu), takže logicky předek audi prošel zadkem octavie jako nůž máslem + vysoká nárazová rychlost udělala z octavky půlku octávky, nevim co je na tom k nepochopení...
Auto samozřejmě má deformační zóny i vzadu, při vývoji se dělají i zadní nárazy. Samozřejmě, že je očekávatelný rozdíl. Zarážející pro mě je ale ta míra, skoro to vypadá na nulovou bezpečnost při zadním nárazu. Zarážející mi přijde především nezachování celistvosti kabiny jako prostoru pro přežití.
Právě proto jsem psal souvislost s tou vysokou rychlostí, nemůžeš očekávat, že při nárazu zezadu v cca 160, zbude nějaký prostor pro posádku, audi kdyby narazila do pevné překážky, tak je taky na ***, ale tady to odnesla ta octávka....ještěže zrovna vzadu nebyli žádné děti...
Uvědom si, že jde o celkem extrémní případ. Kdyby ho nenabral zezadu, ale zepředu (a jeli proti sobě, což je celkem pravděpodobné), tak z těch aut moc nezbyde (do stojícího by to dopadlo lépe, ale to se tak často nestává). A6 relativně přežila, protože šla do měkkého, dá se říct.
Nulová bezpečnost to není, ale musíš se smířit s tím, že zadek je mnohem méně chráněný. Být to v 50 km/h, na které testuje EuroNCAP, tak to dopadne jinak.
co vím tak řidič audi jel okolo 200 takže to musel být skutečně brutální náraz, navíc octávia je liftback takže tuhost zadní části asi nebude kdovíjaká...ale že to odnese i půlka kabiny by mě rozhodně nenapadlo, přece jen prostor pro lidi by v moderním autě měl zůstat relativně nedotčen...což se tu rozhodně nekonalo...A6 relativně přežila jak říkáš...řidič bohužel nie...
a to je přesně to, o čem hovořím. Přitom Octavia evidentně měla kam povolit směrem dopředu, přední část není nijak zdeformovaná, pouze stála max. na brzdě třecí silou pneu... a přesto prostor kabiny naprosto ztratil celistvost a A6 jej vzala jak nůž máslo...
Asi si ani neumíš představit, jak strašně silný náraz to je. Jinak moc dobře nechápu, co ti na tom dělá problém pochopit. Náraz, jako každý jiný. Tohle není o tom, že se měla kam pohnout. Tohle je pouze o hmotnosti, tuhosti a energii. Když je náraz dostatečně silný, tak dokáže cokoli. Projektil se chová úplně stejně. Už od dětství jsem takhle likvidoval různé krabičky od pití. Stačilo dát dostatečnou ránu a bylo vymalováno, byť váží pár gramů (čím je lehčí a tužší, tím větší energii potřebuješ). Ještě v tom roli hraje plocha, ale to snad netřeba rozebírat, vypozorovat tohle zvládne i dítě. Stačí si tedy uvědomit, jak šílený náraz to je. To totiž je něco těžko představitelného. Nechce se mi to počítat, ale myslím si, že to lze směle přirovnat k nárazu pořádné demoliční koule.
V takové rychlosti je to nereálné. Na to nikdo auta nestaví. Ta síla je tak ohromná, že stihne auto roztrhat dřív, než ho pořádně uvede do pohybu. Už 100 čelně je pravděpodobně za hranicí toho, co tvoje auto snese. A to jsou rychlosti, kdy hrozí, že se ti působením setrvačných sil potrhají vnitřnosti.
[odkaz]
Lidé dnes mají tendenci bezpečnost svých vozů přeceňovat. Pět hvězdiček je dobrých tak do města. Neříkám, že se bezpečnost nezlepšila, jen to není tak růžové.
Jen bych rád podotknul, že řidič Audi A6 nepřežil (ne kvůli požáru, prý ho vytáhli dřív) a řidič Octávky je v nemocninci mimo ohrožení života.
Ale je pravdou, že je špatně, že se v EURO NCAP nezkouší nárazy zezadu.
BTW - Když jsem si přečetl titulek příspěvku "NCAP bezpečnost", tak jsem si myslel, že už zveřejnili crash test O3 :D. Ale musíme si ještě počkat do 5.3.
Podle toho, jak ta Okta vypadá, jel aspoň 160.
Tuhle havárii (respektive bezprostřední následky) jsem viděl před rokem a půl na vlastní oči - ten Focus podle vyšetřovatelů jel jen 130 a stejně Golfa zkrátil o dva metry. ;-\
Možná taky stojí za úvahu, jak by auta musela vypadat, kdyby měla mít stejně dimenzované deformační zóny i na zadku a třeba i na střeše (např. pro případ pádu z mostu). Byly by to mnohatunové tanky. Proto si myslím, že rozumnější přístup je, nejezdit jak blázen. Dá se předpokládat, že pokud pojedu 130 po dálnici za sucha a dobré viditelnosti, tak v případě stojící kolony přede mnou dokážu včas zabrzdit. Pokud jedu skoro 200, nebo se nevěnuju řízení a pod, prostě to nestihnu a nějaká hvězdička euroNCAP už taky moc nepomůže.
Viděl jsem, jak auto v 50 km/h projelo kufrem a sotva si při tom poškrábalo lak - druhé auto přišlo o kufr. Nikdy jsem si nedělal iluze o pevnosti zadní části vozu. Jakmile už do obálky vnikne, tak tu Octavii otevře jak konzervu.
Nevím, co je dnes standard, člověk podobné nehody moc nevidí a EuroNCAP to netestuje.
Ona asi sebelepší konstrukce až tak moc nezachrání pokud dojde ke středu ve velmi vysoké rychlosti. Klíčové je, kde je umístěn motor. Kdyby ta A6 měl motor vzadu tak souboj bude "vyrovnanější" (náraz by pak musely řešit deformační zóny obou aut). Ale zase při čelním nárazu to v 911 taky není žádný med, motor tě zezadu slisuje jak sardinku.
[odkaz]
O tom jsme se už dříve bavili, že hodně záleží, kde ta hmota je. Důkaz pro to nemám, ale myslím si, že předky aut jsou lépe vybavené pro pohlcení energie. Ono je to logické. Necouváme tak rychle a když nás někdo sestřelí zezadu, tak jde pravděpodobně o energii méně než poloviční v porovnání s podobnou situací, kdybychom jeli proti sobě.
Pokud jde o 911, pokud překážku netrefíš na střed, tak tě motor spíš roztočí než slisuje. Tady se chudák zapasoval.
Proč tady furt nějací experti řeší, že "za takovouhle cenu už můžu mít to a to, ale za octavii je to moc", vždyť přeci když jdeš koupit sedačku do obýváku, tak taky nebereš tu největší, protože na ní máš málo místa, ale vezmeš menší i když je ta velká v akci za stejnou cenu jako ta menší....
Inak pekny test, mna taketo testy celkom zaujimaju. A celkom prijemne ma prekvapili spotreby benzinov, hlavne tej 1.4. Pokial je vsetko v teste urobene objektivne a s kostolnym poriadkom tak palec hore tym benzinom :yes:
To mas svatou pravdu, to by museli ale chtit! Udaje PP neodpovidaji realite! Pri ceste do Chorvatska me PP ukazal spotrebu 4,5L nafty, ale pri dotankovani nadrze byla zkutecnost 5,1L! :no:
Tak jak čtu ten článek, a koukám na ceník, tak nějak si říkám, jaký klady mi Octa poskytne jako auto za vlastní prachy pro rodinu... Určitě je to novinka, určitě půjde dovybavit (pro mě důležitá klima, pytle, senzory pro manželku vč. couvací kamery, navigace, rádio s mp3, nic víc), ale to hlavní, co bych upřednostnil, je někde jinde... Prostor - no čekal jsem víc, těch pár cm rozdílu oproti konkurentům klidně oželím. Pohodlí - pro mě nic moc. Design - za mně NE, tento neosobní studenej design nemusím, nelíbí se mi. Záruka? 2 roky jsou dnes už málo. Ceny - no to je konečná... U konkurence najdu víc. A je mi jedno, že to za 5 let prodám o 50t levněji. Teď u konkurence totiž koupím min. o 100t levněji. Benzín okolo 80 kW je základ, kdo chce silný, sežene levněji i silnější koráb (a že je na výběr), a nafta, tady Octa s 1,6 TDI prohrává. V kilowatech, 5ti kvaltem, i v ceně. Jako služební to bude trhák, ale pro mně fakt ne. A mám dojem, že s dvěma dětma nebudu sám, kdo si tohle řekne. A mít zbytečný peníze, nekoukám po octě, ale po střední třídě.
Chtěl by redakci jen upozornit na poměrně zásadní chybu v tabulce. Říkáte, že 1.2 TSI 77kW má základní cenu 334 900Kč. To je ale blbost. Tento motor má základní cenu 366 900 Kč. Těch 334 900 má základní motorizace 1.2 TSI 63kW - 77kW není základní motorizace, přestože to tady na tomto webu tak vždy vypadá.
Zajímavé srovnání, nicméně tvrzení "Po dvaceti kilometrech ukazuje palubní počítač spotřebu 6,4 litru nafty. S tím můžeme být spokojeni, žádný diesel nižší střední třídy by v těchto podmínkách nejel úsporněji." mě ten test tak trochu kazí.
Já mám zkušenost s 1.5dci 63kw z roku 2006 a i v mrazech na krátké vzdálenosti v kolonách nebo jízdou "plyn-brzda" je tohle horní hranice kam se spotřeba vyšplhá. Z popisu té jízdy mě naopak přišli podmínky na spotřebu docela v pohodě.
No nevím, ale já bych třeba sázel i na novou Hondu Civic 1,6 d-tec. Novější motor, papírově úspornější, výkonnější (takže bych při stejné dynamice nemusel tolik šlapat na plyn), auto má znatelně lepší aerodynamiku, šestikvalt a nižší hmotnost.
Čím to teda je, že by nebyl úspornější?
"TDI neodbytně zesiluje svoje „kadle, kadle, kadle“, jako by chtělo vrátit prezidentské volby, ale podřazovat nemusí."
Nikdy by mě nenapadlo, že mám podobné názory jako motor >:D
Třeba když bude jezdit dost 1.6 TDíček, tak se to ještě povede...sice do inagurace 8.3. moc času není, ale stále je naděje.
Mám pocit že ste sa pomýlili v nadpise , nezabudli ste tam dopísať "test spotreby" ?
Pretože v tom článku bolo o samotných motoroch dosť málo napísané , takmer žiadne osobné dojmy z motorov . Vy ste tam snaď merali len otáčky a decilitre v spotrebách :no:
minulý rok som v septembri kúpil o2 s motorom 1,2tsi ako úplne nový voz.odvtedy som urobil cca. 15000 km/bez poruchy/.motor je na to ako ja jazdím-teda limity-úplne postačujúci a dokáže na moje prekvapenie jazdiť aj s dobrou spotrebou:mesto-8.5l,mimo mesta-5,5l ustálenou 90km/h,dialnica- 6,5l na tempomat 130km/h a 7,1l na tempomat 140km/h.
v minulosti som vlastnil O1 s motorom 1.6l/100 koní/ na ktorom som mal asi o 1,5-2,0 l vyšiu spotrebu/bez klimatizácie!/ oproti O2 ktorú mám teraz. ;-)
Dopadlo to, jak kazdy cekal. Diesel nestoji za nic, ale nejmin zere a 1.2ka bohate staci. To snad nikoho neprekvapilo. Kde je ale srovnani jizdnich vlastnosti jednotlivych motorizaci? Srovnani jizdniho komfortu, nebo treba vliv kol, jak sliboval uvod clanku?
Vetsine lidi staci ten jednoduchy zaver o tom, ze spotreba je ta a ta a porizovaci naklady jsou takove a onake.
O srovnani jizdnich vlastnosti se docteme v clanku ke kazde testovaci kapitole. Benzin 1.4 tahne furt, 1.2 obcas potrebuje protocit a nafta utahne vse, jen ji chybi 6 kvalt.
Pro me dobra..tedy vim, co od tech aut muzu cekat.
Benzin 1.4 tahne furt, 1.2.....
No jo - čekal bys ale něco jiného? Myslím, že ne, proto článek nemá téměř žádnou vypovídací hodnotu.
Navíc jen opsat údaje z palubního pc, který ukazuje + -1l/100km ? To je na úrovni bulváru a ne motoristického časopisu. Škoda.
mam 1.8tsi v O2, tedy na tocivy moment stejny jako nova 1.4tsi, na vykon o par kW vic, ale nejak zvlast silny mi to neprijde. pravda, kdyz jsem do toho presel z 1.6 83kW, tak mi to prislo jako letadlo, ale po 3 letech jezdeni mi to tak neprijde ani nahodou. pravda, zezacatku jsem s tim jezdil podobne jako s atmosferou, tedy 3-5tis otacek, ale po nejaky dobe sem prisel na to, ze o tahne uz od 1500ot, a jet na vic jak 3tis ot je celkem zbytecne (az na dalnici). pro cloveka co prejde z atmosfery na turbo se kazdy nezakladni turbo bude asi zdat zezacatku docela silny ..
Tie spotreby sa mi zdaju nejake nizke. Myslim tie benziny. Keby to bolo, tak pani vo VW asi prekonali nejakym zazrakom fizykalne zakony o ucinnosti spalovacich motorov a ja mozem vratit diplom.>:-[]
Podla mna to bola jazda vyslovene na spotrebu, bez vacsej premavky a bez predbiehania. V nemeckych casopisoch im vychaduzaju vyssie spotreby a tie casopisy su daleko renomovanejsie ako auto.cz.