nove SUV F-pace od jaguaru.... tak to niektore europske luxusne limuziny mozu na domacom trhu uz uplne zabalit... som zvedavy kto to vzda ako prvy... este 5 rokov a ich predaje budu len kusovky
ja uz dnes ziadne bmw 7 nikde nevidim.. a S klady tiz len stare kusky .... za to X6tky ci X5ky su vsade ... sranda ako SUVecka uplne vsrtky tie velke limuziny zadupali do zeme
:-) ... niektore auta sa doslova pozieraju navzajom... X5 a X6 pozieraju 5ku a 7micku
staci sa pozriet na predaj luxusnych limuzin ( ale aj vyssia stredna trieda ) este pred prichodom SUV ( X5, X6 ci ML, RR sport, Cayenne ) ..... a na ich predaje dnes... totalne ich SUVecka zadupali
mozno raz pride cas kedy luxusne limuziny v eu uz nebude chciet nikto.... aj u vas v CZ predaj luxusnych aut ( limuzin ) z roka na rok klesa napriek tomu ze celkovo trh posledne roky rastie
Pokud se podíváš do statistik, zjistíš, že tvé vývody neodpovídají realitě, prodeje modelů vyšší střední a lux. sedanů rostou stále, rok od roku za posledních dvacet let, což je zhruba doba, kdy se objevila první velká SUV, u MB, BMW a později Audi, Porsche. Jestli a o kolik více by se prodalo klasických zástupců vyšší střední a lux. sedanů, kdyby velká SUV neexistovala, je spekulace, těžko odhadnutelná čísla, ale že by nástupem SUV utrpěl prodej těch klasiků čísla nepotrvrzují, prodeje prostě rostou oběma kategoriím.
ja len konstatujem stav ako to je .... ved sam vidis tie predaje SUV a predaje limuzin akejkolvek triedy v eu ;-) kym SUV rastu... limuziny zvacsa uz idu dole .. a niektori vyrobcovia s nimi pre istotu v eu skoncili uplne
suvecka proste uz nahradzaju limuziny .... v reale v garazach majitelov su coraz castejsie a coraz oblubenejsie ....
nikde som sa necitil tak bezpecne a luxusne ako v pajere ;-) .. vpredu kralovsky posed s vyhladom ako v kralovskom kresle.... a vzadu je to uz doslova obyvacka ... take bmw 3 je voci nemu doslova stiesnene miniauticko ( sedel som v predoslej generacii ) .... a to sa bavime o staruckom pajere... a teraz si predstavme nove aktualne velke SUVecka ako RR sport alebo velky RR ci Cayenne.... limuzinam uz dnes nie je co zavidiet .. SUVecka ich totalne zatienili snad vo vsetkom.... vyrovnaju sa im uz luxusom aj vybavou.... aj pohodlim .... bezpecnostou.... nevyse koncepcia otvarania kufra ( kasna typu kombi ) ci zlepsena priechodnost ale aj vyssi posed a lepsi rozhlad ... su velke plusy v kazdodennej realnej premavke..... tu limuziny nemaju ziadnu sancu..
táráš nesmysly. Sklasse se za posledních 15let prodalo v průměru 16129ks ročně. Minulý rok prodali 16583 ks. Kdo umí, ten umí. Ne každé auto je limuzína a né každé se dá prodat :-)
boze moj ... keby ze to bolo len o S klasse.. pozri sa na problematiku trosku globalnejsie .... SUVecka proste prevzali taktovku... dnes uz operuju pomaly od malej triedy az po luxusne koraby.....
ono ja som tiez niekedy tvrdil ze SUV su nezmysel mozno si pamatas este.... a v mnohom su ozaj zvlastne a pritiahnute za vlasy .... ale je nepopieratelny fakt ze su skratka megauspesne.... tieto vozy skratka drvia uz pomaly vsetky dalsie triedy ... snad len male a mini auta maju pokojny spanok ;-)
A nechceš si dať radšej studenu sprchu hned zrana? Možno ťa to preberie a prestaneš placať nezmysli. Jasne že aj SUV majú svoje výhody ale tvrdiť že sedany a limuziny prevalcuju vo vsetkom je... no proste riadne som sa zasmial >:D a vlastne vzdy sa na tykých ludoch ako si ty dobre pobavím >:D ... nechce sa mi tu teraz rozpisovať vyhody sedanou oproti SUV preto že ich je vela a ludom ako ty to aj tak nepomoze. Kazdopadne SUV nema oproti večšej priechodnosti terénom a lepším posedom pre ludi s bolavim chrbtom oproti sedanom ziadnu výhodu. Práve naopak... sedany a kombi ich vo vsetkom uplne deklasuju a to hlavne co sa tyka jazdych vlastnosti. A tá bezpečnosť je tiež diskutabilna, preto že do bezpečnosti musiš brať v úvahu aj aktívnu bezpečnošt. So sedanom máš ovela väčšiu šancu nehode zabrániť, kdežto v SUV možeš iba zavrieť oči a dúfať že tá ťažká kraksňa vyvalí strom do ktorého práve nekontrolovane mieriš.
Rozhodně si nemyslím, že ten kdo měl Sklasse sedne SUV od Mercedesu. Stejně tak je veliký rozdíl mezi 7er a X6. To je prostě jiná liga. Hlavně většina těch lidí sedí vzadu. Kdyby udělali luxusní SUV na bázi 7er tak to ano. A těm automobilkám je to putna, třída sem, třída tam, hlavně, že mají větší prodeje.
never tomu ... ;-) .. niektore luxusne SUVecka su uz pohodlnejsie a luxusnejsie ako nejedna limuzina.... navyse su svojou koncepciu ovela praktickejsie aj v meste... a ked chces odvezies v nich aj stavebny material na svoju novu vilu .. chapes ;-) .. luxusne limuziny su uz vcelku zbytocne dnes... bohuzial .... ale je to podla mna tym ze z terenakov spravili luxusne hrkalky a mestske hrkalky ... lebo kym boli terenaky skutocnymi terenakmi tak k takemuto stavu ( vzajomnemu pozieraniu ) nikdy nedochadzalo.... vyrobcovia s tym ale museli pocitat ze ked spravia luxusne pohodlne SUV ktore je uz viac doma na ceste a v meste ako v terene takze ze im nejaka ta S-klada uz ostane na sklade nazvys .. rozhodne SUVecka totalne znicili limuziny ...a podla mna je to este len zaciatok.. okrem F pace sa chysta aj SUV od Maserati ... Lotusu... sniva o nom aj Alfa... pride seat... velka skoda... a kopec dalsich ( casom mozno aj nejaka velka kia vacsia od sorenta ) .... proste tak to je.... ja len vravim ako to vidim.... nic viac.... ;-) ... SUV su skratka neporazitelne
Prdíkuješ nesmysly. I tomu Maserati se zvedají prodeje...za 15let průměr 671ks Quattroporte a minulý rok 815ks. SUV zavádí aby měli větší prodeje a více modelových řad. Už to chápeš?Větší výběr, více prodejů (většinou)
globalne rastu SUV .... limuzin nam v eu uz skor ubuda ;-) ... dovolim si tvrdit ze najviac auta strednej triedy miznu v eu prave na ukor SUV ... tam je asi najvacsi odliv .. ale mizne aj vyssia stredna trieda...
konkretne u maserati limuziny rastu lebo pred par rokmi ziadne limuziny ani nemala ze jo ( isty cas posledne roky mali len sportiaky ) ... pamatam tie nedavne casy ked tu este nebolo nove ghibli ani quatttroporte .... isto si na to spominas aj ty ..... ale ked pride maserati SUV ... razom budu jej limuziny v tieni uvidis ;-)
cayenne tiez pekne drti panameru.... dnes uz vcelku nezaujimava kusovka vo svete
ty jsi jak kolovrátek....
pokud nevíš od kdy a jaké modely mělo Maserati tak to nezmiňuj. Já ti odpovídám na tvůj nesmysl. Maserati bude mít SUV aby rozšířilo nabídku, ne proto aby SUV nahradilo Quattroporte, nebo Ghibli. Cayenne od uvedení zachránilo Porsche a dá se říct začalo éru luxusní SUV. Panamera první generace je taková zrůdička, což následující generace snad odstranní a prodeje půjdou nahoru. Už pochop, že SUV se nedělají proto, aby nahradili "klasická auta". Ta tu budou pořád. za 3/4 roku byl segment luxusních limuzín -9% a to si troufám tvrdit, že díky tomu, že většina nejprodávanějších, čeká nástupce (nebo už byl představen, viz 7er)
pamatam si 70-80 roky ked sa vsetci rehotali Amikom,ze maju velke auta...s vekou spotrebou,neohrabane....a je to tu!!!....idealne auto v nakupnych centrach.....a mozno i v centre Prahy...ci nie? >:D
když čtu podobné články. Před pěti šesti lety jsem tu v diskusích s názorem, že SUV nejsou žádnou přechodnou záležitostí a naopak rozšíří se do všech segmentů, byl poměrně osamělý, petrolheadi totiž tehdy věděli, že éra velkých a těžkých mastodontů byla pouhou módou jedné dekády, a už končí atd. atp.. Tyto názory byly běžné, a to nejen v diskusích, ale i u některých redaktorů (autora tohoto článku nevyjímaje), no ukázalo se, že touha vlastnit mastodonta jde napříč třídami a cenovými hladinami a jen tak neskončí. ;-)
Jednak záleží na třídě, někde jsou to více SUV (ve vyšších třídách), v takovém B-segmentu spíše crossovery, každopádně ty crossovery přišly následně jako ještě doplnění SUV, využití jejich odlesku, dnes je spousta automobilek, které nabízejí plnohodnotná suv i v nižších třídách a k tomu ještě oplastované přizdvihlé kombíky.
Jo, je to logicky postup, při pohledu na premysleni valne vetsiny spolecnosti, ale jde o to, zda to není usmevne...
Kazdy chce esjuvycko, přitom jako jedinou pridanou hodnotu vidim mastodontnost auta, a to ještě nejsem si jistej, zda to nutne musí byt prednost... Když uz teren, tak idealni volbou jsou ty prizdvihle kombiky, allroady ci XC70, outback... mají velikost kombiku, akorát jsou vyssi.
SUV jsou pro me stejne usmevne jako kabriolety na Aljasce...
Nemyslim si, ze opravdovy petrolhead by si koupil SUV, aniz by vyuzil ty vlastnosti toho auta, tedy opravdu by to bylo sports utility vehicle... Proc by jinak chtěl tahat denne nadbytečnou tunu...
Jeden má rád vdolky...atd., stejně tak má každý právo vidět "úsměvnost" v čem chce, ale to je jedno, nepíšu o tom, co se líbí mně nebo co je úsměvné pro mně, ale o tom, že SUV jsou kategorií, které byl rozumbrady prorokován jepičí život, což se nestalo, naopak, je to kategorie, která roste nejvíce.
Jste tam, kde jsem byl před pěti lety ;-) Koupil jsem celkem 6 SUV.
Lidi si chválí vysoký posaz a bezpečnost SUV. Díky tomu úžasnému posazu budete mít za dva roky bolavá záda a bezpečnost vám bude na nic při nárazu do pevné překážky. Nehledě na vysoké pořizovací ceny třeba pneumatik. Lidi, vraťte se k osobákům, mějte rozum ;-)
V autě mám raději posaz na zemi s nataženýma nohama, je to zvyk a osobní preference, ale tvrdit, že typický SUV posaz na vysokém křesle s nohama zalomenýma dolů je něco, co by mělo být nezdravější, způsobovat bolavá záda, nezlob se, ale to je naprostý nesmysl, takový posaz je naopak zdravější, přirozenější. ;-)
Dodávky a SUV= bolavá záda. A to není jen moje zkušenost. Po delších cestách už to byla katastrofa.
Naopak nejlepší pro moje záda byl posaz v 911 a co jsem zkoušel i Nissany 350Z a GT-R. Vystupování bylo horší, ale záda nebolela. Pořád přemýšlím o sedačce z 911 do obýváku. Nechat si ji nastavit na skutečnou výšku ;-)
Posaz a kvalita sedaček jsou dvě rozdílné věci. Mě záda nebolí ani ve sporťáku ani v suv, ale osobní zkušenost je o ničem. Mluvil jsi obecně, tak se zeptej někoho, kdo podobným věcem rozumí, třeba fyzioterapeuta, dozvíš se, co jsem ti napsal, vzpřímenější posaz v SUV je pro tělo přirozenější a zdravější.
Ono by asi bolo dobre vediet, ze ho tie záda boleli zo sedaciek v Murane a podobnych skatuliach. Asi by bolo dobre skusit dlhodobejisie pouzivat sedacky napr. v Q7, Cayenne, X5 a pod., potom by sa mozno ten jednostranny nazor zmenil...lenze... :-!
OK, pri tebe urobim vynimku a budem obsiahlejsie protivny >:-[]
Ale ani Cayennovske sedacky niesu uplne ze gut - potvrdzujem. Asi by som sa mal pozriet po nejakych RS-ovskych Schalensitzoch ... :
[odkaz]%253A%253BANw… />a narvat si ich tam ;-)
Když je opěradlo sklopené, tak odebere část zátěže (v závislosti na úhlu, ležení je pak ten druhý extrém). Když má někdo v háji záda, tak se mu uleví, protože zádům odlehčí. To neznamená, že je to zdravější. Asi jako když tě bolí noha a nepostavíš se na ni plnou vahou - bolí to méně, ale kulhání zdravější není.
Pokud tě bolí záda, tak přestaň posedávat a polehávat a posiluj vzpřimovače. ;-) Člověk není stavěný na to, aby seděl. A správně sedět je umění, proto by lidé neměli jen tak posedávat na "míčích".
pravda je ale taka ze este nikto s SUV o zada neprisiel ( teda ak niekto nerobi taxikara v SUV a nejazdi s nim 12 hodin denne ) ... skor naopak... ludia u nich ocenia lepsie nastupovanie ... lepsi vyhlad... lepsiu priechodnost.... vyssie narazniky pridu vhod aj pri parkovani ... obcas vidavam skutocne take megaobrubniky na parkoviskach ze s lancerom je to vzadu s tym priecne vcelku nizko ulozenym vyfukom uz o drzku .. ale ASX by to uz hravo zvladlo .... SUV zaroven majitelom posluzia aj ako take kombiky .... proste su praktickejsie... tie ktore maju 4x4 dokonca este aj bezpecnejsie za mokra ci v zhorsenych podmienkach ... samozrejme na nakup a do prace cloveku postaci aj seicento... netreba cayenne.... to mas pravdu... ale suma sumarum SUVecka su skratka velmi flexibilne ... sirokospektralne pouzitelne ... a preto maju uspech..... a zaroven bezpecne ... stylove... skratka maju vsetko to po com nejeden zakaznik dnes uz tuzi.... dokonca po stylovych SUVeckach uz netuzia len muzi ale coraz viac aj zeny... a uspesne firmy ... s tym asi nic nespravime... SUV su dnes snom coraz vacsej skupiny ludi
Casy ked boli vysnenym idealom stihle limuziny alebo kupatka je zial nenavratne prec, pocit pseudobezpecnosti a vlastnenia "poriadneho kusu auta" vitazia. Dorazilo ma ale, ked sa minule jeden znamy spytal preco som si nekupil sportovejsie auto, napriklad nejake suvcko >:D
Nechápu proč to každej kupuje, když většina z těch aut je reálně naprosto k ničemu a ještě jsou tak drahý, ale asi to jen ukazuje jak je na tom každej v Evropě skvěle a až tu integrujeme miliony migrantů tak ti prodeje ještě podpoří. Easy
...těch tu je. Mají naprosto jasno v tom, co si kdo má koupit a co je naopak nesmysl. Taková místní modní policie.
Samosebou, že nemají pravdu, nevědí o potřebách a důvodech ke koupi SUV ze strany kohokoliv ani zbla.
Ale je potřeba něco tendenčně plácnout, nějak se vymezit. To se mi jeví jako daleko hloupější než tradičně zmiňovaná blondýna v X6 ;-)
Je to neutichajici boj, ale je potreba ho vest. Pritom by stacilo netrpet predsudky a v necem (dobrem) se svezt a najednou clovek ty plusy chte nechte uvidi. Treba si furt sam za sebe rekne, ze to za to nestoji, ale mozna svet aspon oprosti od sveho zbytecneho knourani.
I díky SUV boomu si může dovolit spousta automobilek nabízet nebo nově znovu připravovat právě kupé nebo kabria, roadstery atd...
Vypisovat se tu o tom, jak je snazší fungovat na vyšších nohách v SUV než s autem 10cm nad silnicí ani nebudu :-)
Ještě jak krásně takové to vysoké SUV sedí že a když je za volantem ta zminovaná blondýnka, značka ideál. Tuhle sem jednu přejdížděl na okresce Alerem, jela asi 60. To víš skvělý evropský podvozek vs o půl metru nižší amerika na pneu o šíři 215, co asi sedí na suchým asfaltu líp, hádej, můžeš 3x >:D >:D >:D
Jsem rád, že svý "schopnosti" poměřuješ právě s blondýnkami v SUV. Je dobře vědět, kam kdo patří a na co si na silnici věří. Buď na sebe opatrný Bariku! :yes:;-)
Tu blondýnu sem zminil jen tak vedle, že jela 60. tu bych si dal i ve Favoritu
Jinak německý suv vyklepávám běžně, tuhle pána v Q7 , na rovince to valil 110, za první zatáčkou skončil protože ten školní autobus nemá šanci to projet tak rychle. To sem jel taky alerem, s CTS ke svačince
>:D
Kdyby raději automobilky dělaly i větší nabídku malých MPV, které jsou pro starší lidi mnohem rozumnější variantou, tj. ekonomicky méně náročnější provoz, snadnější parkování a hlavně nízká nastupovací hrana a přitom vysoké sezení, jako v těch monstrech typu SUV. Ale věřím, že časem na to přijdou a tahle mometnálně módní vlna zase vyšumí.
Ale automobilky tyhle auta pro starší nabízí. Třeba Hyundai ix20. To je takový mix hatche a mpv a pro starší asi ideál. Za mě je to jeden z mála zajímavých Hyundaiů (ikdyž bych si to sám nekoupil).
Nejdřív jsem nad tím kroutil hlavou ale postupem času začínám mít radost. Větší auta = pomalejší auta, takže se budou snáz předjíždět. Větší auta = větší spotřeba, takže to prospěje ekonomice a moje spotřeba mi nebude připadat tak špatná :-) Větší auta ve městě = větší nároky na parking a tudíž na malá místa nebudou mít nervy a bude více místa pro nás s obyčejnými osobáky. A určitě toho bude víc pozitivního. Musíme se na to dívat optimisticky :-)