auto má neskutočnú výhodu oproti priamej konkurencií, ktorou je hlavne Škoda Yeti a Nissan Quashqai - má nižšiu cenu pri rovnakej výbave. doposiaľ bol problém batožinový priestor, teraz partí k tým nadpriemerným.
auto sa nesnaží ani o extra výbavu (na našom trhu nebude v opcií napr. navigácia).
konkurencia medzi SUV kompaktnej triedy je teraz neúrekom - Audi Q3, VW Tiguan, Toyota RAV4, Mazda MX5, Honda CRV, Ford Kuga, Kia Sportage, Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, Citroen C-crossover, Peugeot 4008, Renault Koleos, Opel Antara, Chevrolet Captiva, Nissan Quashqai, Ssangyong Korando, Dacia Duster, Škoda Yeti (len narýchlo je to s SX4 19 (!) modelov, pričom aj medzi nimi sú rozdiely vo veľkosti).
cenovka nového SX4 začne niekde na 12.490€ pre najjednoduchší model. pri 4x4 bude cenovka na hladine 14.490 - 18.490€. čo je fér cena a určite poskytne viac, ako lowcost konkurencie.
Vypadá to ,že SX4 má velmi dobře nakročeno k tomu,aby se úplně mezi tou bohatou konkurencí neztrácelo ,hlavně je napraven ten hrozný interiér a cena určitě nebude přemrštěná. No uvidíme ,jak se nakonec uchytí, tipuji ,že by to mohlo být hned za Tiguanem,CRV,Yetim,MX5,ix35 ,RAV4 a Dusterem. Takže úplně ztracené to s SX4 zas tak nemusí být. ;-)
suhlas cena rozhodne a to plati vzdy a vsady u kazdeho auta....
inak SX4 je crossover a nie SUV [odkaz] ... bola by urazka zhadzovat skutocne SUVecka na uroven tohto suzuki ktore v terene nezvladne viac nez klasicke sandero.... pohlad na tie obrovske previsy, nizky podvozok male kolesa davaju tusit ze tu ide skor o crossover ktory sa bude lepsie citit v meste ako v terene... ani terajsia SX4ka nie je SUV aj ked ma o poznanie lepsie vlastnosti v terene ako tato nova to sa vsadim...... ide o tzv crossovery.... podobne ako aj ASX [odkaz] ktore mnohi mylne povazuju za SUV..... SUV od suzuki je grand vitara [odkaz] ktora si uz skutocne oznacenie SUV zasluzi....
juke SX4 soul captur ASX ci 2008 su crossovery... dokonca niektori za crossover povazuju aj kaskaj.....
Ona už i ta SUV mnohdy bývají na hraně s tím využítím v terénu , stačí větší převis vpředu a už je po zábavě mimo silnice. Co třeba taková Captiva , ta je označována jako SUV ,ale přitom kvůli tomu "pluhu" vepředu má terenní vlastnosti jako spíš crossovery. Hranice mezi SUV a crossoverem se tedy prolíná a rozdíl je už třeba hledat spíš jen v celkové velikosti auta než podle schopností mimo silnici.
to je pravda.... automobilky uz schvalne SUVecka akosi prisposobuju akosi len na jazdu po ceste.... a znizuju im podvozky zvacsuju previsy a takto poskodzuju dobre meno skutocnym SUV..... je to skoda ze sa to takto zacina prelinat a zlievat medzi sebou ... ale pri pohlade na toto [odkaz] je myslim viac nez jasne ze sa jedna o crossover... SUV je uz skutocne trosku ine kafe... ako tato hrkalka do mesta s podvozkom na urovni sandera
Někde je to jasné , SX4 nevypadá na to ,že by se chystalo jinam než na děravé silnice nebo nezpevněné ,ale snadno sjízdné cesty ,protože na kdejaké polňačce se zaschlým bahnem a rozjetými kolejemi by mohlo uvíznout kvůli ne zrovna nějak vysoké světlé výšce. SUV má umět v lehčím až středně těžkém terénu a na to ostatní tu jsou pochopitelně offroady. Crossovery jsou v podstatě jenom auta s designem SUV a oplastováním podvozku a narozdíl od SUV nemusí být vždy také 4x4.
tak, crossovery sú prevažne autá malej a kompaktnej triedy s dizajnom SUV a nemusia mať náhon 4x4. majú zväčša svetlú výšku nad 15 cm, bez vážneho problému dokážu ísť lesnou cestou, súčasťou býva spevnený podvozok a nárazníky pred odletujúcim štrkom.
Neviem prečo práve pri SX4 sa debatuje o tom či ide o SUV alebo crossover. Samotná automobilka sa od začiatku o novej SX4 (S-cross) vyjadruje jednoznačne ako o crossoveri. To isté platí napr. pre ASX, Qashqai. SUV z týchto aút robia len novinári. Ale zase máme automobilky ako napr. Škoda alebo Opel, ktorí sa hrajú na SUV.
na rovinu? ono už slovné spojenie SUV medzi kompaktmi neexistuje. žiaden z tých, čo som napísal v zozname hore, nie je riadne SUV. (a nech si vraví kto chce, čo chce...)
ja som sa s ešte terajším SX4 predpremiérovo vybláznil po zablátenej ceste plnej snehu a plačkanice po vinohradoch. nezapadol som, pekne som si to užil.
ak by som mal ísť s nejakým "kompaktom" do väčšieho terénu, asi by som zvolil Suzuki Jimny či Land Rover Freelancer.
ano mas pravdu - dnesne SUV maju napr. k tym spred 10 rokov dozadu riadne daleko co sa tyka priechodnosti v terene .... mam pocit ze dnes uz je SUV cokolvek co ma o 2cm vacsi podvozok ako bezne auto a nejake tie plasty okolo blatnikov.... hanba dnesnym SUV... su to uz viacmenej take hrkalky do mesta cest vynimkam ( grand vitara ) .... zvrhlo sa nam to vsetko na mestske auta... uz aj u SUV je priorita mesto a nie nespevnena cesta... kam ten svet speje fakt neviem.... za 10 rokov bude SUV aj fabia s plastami okolo blatnikov .... a sandero stepway bude uz drsny offroad... :-)
ale vratim sa k suzuki....
Musim sa priznat ze na tychto normalnych realnych fotkach v prirode mi pride SX4 celkom pekna a kukatelna nie je to ziadna slava ale neurazi .... skutocne je o poznanie krajsia ako na tych prvych prezentacnych umelych fotkach. Chce to pekne disky a peknu farbu napr cervenu.... a bude to ono.... nie je to sice krasavec ale uz sa to da podla mna brat ako kukatelne auto.... pohon 4x4 chvalim teda aj za to ze je v ponuke aj pre benzin .... lebo cross P3008 ma napr 4x4 len v hybridnej verzii s dieslom... co je skoda..... uznavam je to celkom zaujimave auto co som nikdy netvrdil ze nie je len mi vadi trosku ten velky tucny predok a obrovsky predny previs... skutocne to auticko uz nebude vyuzitelne v terene ... bohuzial... ale to je uz jedno.... ako alternativa napr k nejakym kombikom 4kolkam ako golfik to moze byt zaujimave auto.... Zozadu mi to spodnymi 3 cervenymi svetlami v narazniku hrozne pripomina ASX a aj mne dobre znamy lancer sportback.... a celkov ozadne svetla a tvary su akoby podobne zase kaskaju..... teda aspon tak okrajovo..... za mna palec hore ze sa suzuki snazi v eu aj ked sa jej tu absolutne nedari a palec dole za ten maly podvozok a velke previsy novej SX4.......
este chcem povedat ze som rad ze terajsia stara dobra SX4 ostane aj pri nabehu tejto novej nadalej v ponuke.. to je asi najvacsie pozitivim pre slovenskeho zakaznika :yes:
mi povedali orientacnu najnizsiu cenu v jednom nemenovanom autosalone, takze bud to strelili z brucha alebo by som sa az tak netesil.
Auto to bude bezpochyby dobre - super jazdne vlastnosti, priestor, kufor, prakticky interier, ale nie je to imidzovka a za tu cenu sa to extra predavat nebude, hlavne v tej nabitej konkurencii. U suzuki je vsak vzdy moznost, ze prijdu s akcnymi ponukami, aj swift zacinal niekde inde a teraz je za 8888...
16 tisic by bola este super cena.... len si zober ze tato SX4ka je uz skor konkurent kaskaju a je o tiredu vacsia ako trajsia SX4ka..... a cena kaskaju? 19 000 zaklad v cenniku.... takze v tomto by bolo suzuki este z lacneho kraja a v stvorkolke by si ju mohol mat za cenu dvojkolkoveho kaskaja.... co je super ;-)
zakladna mokka zacina tiez na neajkych 15 200 eurach.... takze 16 tisic u suzuki bude v pohode cena fakt... len sa obavam aby nestalo viac... ako tych 16 tacov....
pan strielal z brucha.
12.500 € bude stat 1,6 benzin v GLX AC s prednym nahonom.
15.000 € bude stat 1,6 benzin 4x4 GLX AC
novy model bude radovo o 1.500 € drahsi v prvych mesiacoch. casom cena klesne.
neviem odkiaľ máš info o cenách ty ale asi si dobre informovaný ;-) V UK špekulujú o cene od 15 000 Ł, čo by mohlo zodpovedať tým 12 -13 000 € na Slovensku. Predokolka v plnej výbave s bezkľúčovým systémom za 15 bude skvelá voľba.
Tak 12500 za GLX AC by bola rozpravkova cena. GS AAC s automatickou klimou, tempomatom, bluetooth atd. 1,6 benzin predny nahon by potom malo byt do 15000, co by bolo tiez ako z rozpravky.
Ako to auto s prednym nahonom v teste vychvalili, tak nevidim dovod na 4x4, pokial clovek fakt nechodi po lesnych cestach... Klasicku atmosferu vidim tiez ako vyhodu, da sa s tym rok-dva pojazdit a potom za 1000 E prerobit na plyn. Vyzera to velmi slubne, Suzuki potrebuje nakopnut predaje, vytazit madarsky zavod, ked uz nespolupracuje s fiatom...
Jazdit s tym budes za 8,5L ako pisu v teste, za 6L sa budes akurat tak presuvat. Je to crossover, tu sa zazraky robit nedaju. Priemerku by som z tych udajov tipol na 7,5L realnu, nie palubny pocitac - niekedy ides aj po dialnici, inokedy si plne nalozeny, niekedy chces povymetat zakruty, ked ma clovek auto, co dobre jazdi, chce to vyuzit a toto auto asi bude plnit funkciu prveho auta do rodiny...
Je to idealny kandidat na LPG:
- spolahliva atmosfera,
- crossover cize vacsia spotreba, hlavne pri vyssich rychlostiach a sportovejsej jazde,
- pri LPG si mozes jazdu uzivat, motor vytacat a kaslat na spotrebu, ta bude o cca 1,5L viac ako pri benzine.
- v pripade neskorsieho predaja o par sto EUR vyssia cena a hlavne vyborne sance auto predat
K technice, zpracování či spolehlivosti nemá smysl se u Suzuki příliš vyjadřovat. Navíc SX4 vzali za správný konec a přesně to, kde minulá generace nestíhala, tedy v prostornosti, praktičnosti a především ve velikosti zavazadelníku - tam si dali záležet.
Jenže co naplat, když to celé zabalí do podivného vzhledu? Řekněme, že vůz nebude příliš fotogenický a naživo dopadne dojem lépe. Ale proč tlačí jako novinářské vozy a vozy k prezentaci právě tuhle žabí zelenou? Vždyť stačila fialová metalíza a vůz rázem vypadal o řád hodnotněji.
Každopádně mi přijde smůla, že design zkrátka nebude tím, co by kvality modelu podpořilo. Spíše se s ním bude muset člověk naučit žít. V jiné barvě a naživo to ale nebude nijak dramatické, věřím tomu :-!
Na to, abych ale napsal Suzuki, to se ti vážně povedlo, na to ně zatím SX4 nepřesvědčila. Když i QashQai coby letitá stálice crossoverů působí co do vnějšího vzhledu mnohem lépe...
presne tak... pisem to vyssie v prispevku nahore... to auto chce peknu farbu a bude to kukatelne auto... napr cervenu farbu.... preco to ma takuto podivnu zlto-zelenu zabacku farbu neviem... a silne pochybujem ze by si niekto v takejto zabacej farbe aj toto auto kupil... a prave taketo podivne farby nam tu vyrobcovia serviruju a prezentuju.... akoby to auto chceli potopit sami..... ;-\ pritom v bielej alebo cervenej bude tat SX4ka urcite krajsia :yes:
Z původní elegance SX4 nezbylo nic. Tohle svojí ohyzdností směřuje k ix35. SX4 bodovalo v Evropě proto, že nevypadalo asijsky. Tohle ale vypadá rovnou korejsky... Nechápu to, vždyť to bylo tak úspěšné auto. Který další trh chce Suzuki opustit?
suzuki pride za nejaky cas aj s mensim crossoverom ktory nahradi ( rozmerovo aj cenou ) sucasnu staru dobru SX4ku.... len dostane uz nejake ine meno.... tak verme ze ta nova mensia nahrada za terajsiu staru dobru SX4ku bude uz dizajnovo vydarenejsia ako toto nove velke cudo ktoreho revirom je kaskaj a ASX a mokka :yes:
jestli narážíš na víceprvkovou nápravu, tak ta dle ofic. info opravdu nepůjde ;-)
U předešlé generace šlo téměř vše. U GVII / OIII těžko říct, jsou to vozy elektronikou prolezlé skrz naskrz. Třeba u GVII zatím nelze dle majitelů dokoupit mlhovky, pokud na ně zapomeneš v konfiguraci. U GVI to nebyl žádný problém, stejně jako výměna audia, sedadel, prostě čehokoliv.
to nemusí být vůbec pravda. Jako ND totiž může být cena naopak klidně nižší než při koupi v rámci konfigurace novho vozu.
Ale určitě bych před tím varoval v tom smyslu, že se opravdu může doplnění prodražit ve smyslu kompatibility jednotlivých prvků. Prostě přesně jak to dělá konfigurátor - dokoupit jednu výbavovou položku může znamenat nutnost vyměnit dalších několik prvků vozu. Např. xenony znamenají nutnost ostřikovačů a automatické výškové regulace. V tomto duchu je třeba to vnímat.
Takové přesně pro nás, co žijeme na Vysočině, jezdímě sněhem... ale do terénu nás nic netáhne.
Diesel se čtyřkolkou a přídavným topením bych si asi uměl představit... :-!
Yeti ma svoje muchy - diesel je dost nekultivovany a klasicky efekt nic - taha ako divy - nic a reve, zadne sedadla su idealne pre tri deti a autosedacky ale nie pre pohodlne sedenie u dospeleho chlapa alebo obstaroznej svorky:D, vyhlad dopredu dost kazi prilis nizko umiestnene spatne zrkadlo, doprava zavadza spolujazdec, dizajn interieru a exterieru je subjektivna vec - su to vsetko take prkotiny co mi vadia, ale je ich dost vela, aby mi to auto vyhovovalo...
no, vypada slusne, celkove velmi prakticka a mkvalitni. jeste to nezabit cenou, coz ale u Suzu vetsinou nehrozi a myslim, ze kupr 4x4 nebude mit konkurenci co se "value for money" tyce....