Ja len čakám kedy sa začnú preverovať aj benzínové motory, metodiku ich merania a či aj tie nemajú nejaký šikovný soft. Veď benzíňákom hlavne tým s turbom tiež nelezú z výfuku práve konvalinky. Ale toto zatiaľ asi nehrozí, to by možno šli do kopru aj ameriky.
cet jsem test, kde porvnavali nejaky suv od nisanu s otubenym benzinem a 3 bezny naftaky s euro 4, 5, 6 na NOx v realnym provozu.
naftaky vykazovaly cca stejny množství NOx - cca 500-700mg/km bez ohledu na euro x, tedy v pripade euro 6 prekroceni minimalne 6x, benzin mel 40mg/kg, tedy polovinu limitu...
budou na wikipedii cist, ze kolem prelomu tisicileti si stredni evropa prosla dvojim obdobim, kdy bylo nezodpovedne zamorovano ovzdusi
v prvním obdobi, během tzv. socialismu, neodsírené uhelne elektrarny vypoustely tolik zplodin, ze to vedlo k vymirani lesu v krusnych horach a krkonosich. nastesti prisla po roce 1989 svoboda a odsireni uhelnych elektráren vedlo během 10 let k rychle naprave.
druhé obdobi zamorovani ovzdusi vyvrcholilo v prvním a druhem desetileti 3. tisicileti, kdy nezodpovedne zvyhodneni spotřebni dane na naftu vedlo k tomu, ze chudi lide, kteří v ruce otaceli kazdou korunu, preferovali auta s naftovými motory s nižší spotřebou, které zamorovaly ovzdusi rakovinotvornými částicemi a jedovatými zplodinami NOx.
toto obdobi bylo ukonceno tzv. bramborovou revoluci, která spontanne vypukla v jednom rekreacnim stredisku, jehož ovzdusi zamorily automobily s naftovými motory a ti hoste, kterym zalezelo na zdravem ovzdusi, nastrkali do vyfuku aut s naftovými motor brambory, cimz znemoznili jejich provoz. tato iniciativa se rychle rozšířila do celého cesko-slovenska, a nasledne do cele evropy, a vedlo to k ukonceni provozu naftových osobních automobilu v evrope a lide se mohli konecne nadechnot cisteho vzduchu...