Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tady všude se schovávají elektromotory a baterie od Tesla Motors

Společnost Tesla Motors produkuje statisíce elektromobilů ročně a s tím souvisí i skutečnost, že jsou výrazně dostupnější jejich komponenty. Díky tomu si pak může řada nadšenců splnit svůj sen o elektromobilu podle svých představ.
Zpět na článek
4. 2. 2019 10:25
4. 2. 2019 11:04
Avatar - Stejsn
4. 2. 2019 10:25
Můj pohled
Jsou auta, kde mi to nevadí - třeba ty VW s původně slabými motůrky jsou asi OK. Ale např. Porsche, kde nejdůležitější devizou auta je HLAVNĚ jeho motor, tam mi příjde že to vozidlo elektromotorem prostě zabijí. U toho Mercury jsem na rozpacích - původně mělo pod kapotou něco sice silného, ale strašně žravého. Tam na to jednoznačný názor nemám.
Rozbalit vlákno
0
4. 2. 2019 11:04
Hezké
Mám radost jak se tento web hezky zaměřuje na moderní trendy ... Nejdiskutovanější článek je o elektromobilitě, dlouhodobý test o (zatím poměrně drahém) elektroautě, články o Tesle :-)
Rozbalit vlákno
0
4. 2. 2019 17:32
Tesla Cobra EV EPower Racing
".... Tesla Cobra EV EPower Racing je replika AC Cobra s elektrickým pohonem. ..Kola zadní nápravy se speciálně navrženým samosvorným diferenciálem zde roztáčí dvojice elektromotorů, určených původně pro elektromobil Tesla Modes S P85D. Každý z těchto elektromotorů má disponovat výkonem okolo 310 kW...."

Hm, na kobře ve fotogalerii ale vidím na zadní nápravě pouze jeden motor. 8-s
Rozbalit vlákno
6
4. 2. 2019 18:59
Re: Tesla Cobra EV EPower Racing
Tak to by bylo za normalnich okolnosti v poradku. ;-)

Kdybys tam mel motory dva tak diferak nepotrebujes :-)

Dva motory misto jednoho jen kvuli vetsimu vykonu davaji jen bastliri nebo Seat. Vlastne misto "nebo" mohla byt i pomlcka.

Edit:
Autor zrejme nevi, jak vypada pohon Tesla. Na jedne strane motor, na druhe strane elektronika (menic). Oba vypadaji podobne, minimalne uzavrene :-) No a diferencial je mezi.
Tohle je chytre kompaktni reseni Tesla. Ostatni (tradicni) vyrobci neprisly, pokud vim, s nicim lepsim, nez umistit elektroniku nad motor >:D

Jeste bych uvedl, ze pohon Tesla pouzivaly elektromobily Mercedes B a Toyota RAV4.

Kazdopadne za clanek :yes:
Snad si lidi uvedomi, ze Tesla SAMA dela ty nejlepsi pohony. Zadny dodavatel :-) Sama je vyvinula a sama je vyrabi v gigatovarne.
Nejblizsi konkurence od Rimacu by potrebovala misto jednoho motoru dva, ale o tom uz jsem psal.. Mimochodem myslim, ze Rimac se podili na vyvoji Taycan.

Btw. O takovym pohonu jako ma Tesla, si muze Mercedes nebo BMW nechat zdat :-)
4. 2. 2019 21:28
Re: Tesla Cobra EV EPower Racing
Jak vypadá motor Tesly se obecně ví. A když tohle ví i laik jako já, divné že to odborný redaktor přehídne.

A co se týká jednoho nebo dvou motorů na nápravě nemyslím že provedení Tesly je to nejlepší. Protože s jedním motorem tam musí mít navíc diferenciál (leště lepší by byl samosvor) a kromě toho nemůžou aktivně vektorovat hnací síly kol. Leda brzdama ale to je samozřejmě fuj
4. 2. 2019 22:54
Re: Tesla Cobra EV EPower Racing
U Tesly, stejne jako u kazdyho jinyho obycejnyho (ne zavodniho) elektromobilu je 1 motor a diferencial optimalni reseni z pohledu jednoduchosti - jeden menic, jeden motor.

Samosvorny diferencial (temer) neni potreba vzhledem k rychlosti regulace EV, staci obycejny.

Dva motory a vektorovani ma v serii snad jen Honda NSX (vpredu) a bude mit Tesla Roadster (vzadu, myslim).

Logiku davaji spis dva motory - dopredu a dozadu (viz Tesla 4x4). A asi uznas, ze ctyrmotorovy EV kvuli vektorovani by si asi poridil malokdo :-)
5. 2. 2019 06:49
Re: Tesla Cobra EV EPower Racing
Obávám se že s tvrzením "..Samosvorny diferencial (temer) neni potreba vzhledem k rychlosti regulace EV, staci obycejny..." jsi poněkud mimo.

Pokud na tom přesto trváš, prosím o vysvětlení jak dokáže rychlá regulace nahradit svornost diferenciálu, tj. změnit rozdělení hnací síly ve prospěch kola s lepší adhezí.

Jinak poznámka že "čtyřmotorový EV by si kvůli vektorování pořídil málokdo" taky nemá moc praktický základ. Teda já aspoň nevím o žádném výrobci EV, který by u svých modelů zákazníkům nabízel volbu mezi dvěma nebo čtyřmi motory.
5. 2. 2019 10:34
Re: Tesla Cobra EV EPower Racing
Dulezite je tam slovicko temer. Kdyz budes mit velky rozdil adheze mezi koly, tak je samosvor samozrejme lepsi.

Kdyz rozdil nebude tak velky, pohon v radu milisekund omezi vykon, kolo s mensi adhezi se chytne atd. A somosvor neni potreba.
Ten rozdil v regulaci je obrovsky. Spalovaci motor ma tak spatnou regulaci, ze je efektivnejsi kolo pribrzdit (coz se myslim u elektropohonu nedeje, ale nevim).

Staci to takto laicky?
7. 2. 2019 06:21
Re: Tesla Cobra EV EPower Racing
Takto laicky nestačí, myslím že bychom se měli pohybovat na trochu vyšším levelu

Ten velký rozdíl adheze mezi koly je typicky v zatáčce, a jestli ti auto v akceleraci najednou ubere tak to pěkně nas...,

A spalovací motor má solidní regulaci. Přibrzďování kol má iné důvody - používá se za prvé proto že ovládáš každé kolo samostatně, a za druhé že je to jednodušší systém než montáž samosvoru