A je dost dobře možný, že to Takata vyrobila přesně tak jak si to OEM navrhnul a vyžádal. Každopádně pokud by se jednalo o vadný návrh, tak je úmrtí vlivem vystřelenýho airbagu násobně víc ne pár případů. To je způsobený jen hloupou shodou náhod. Vzhledem k milionům vyrobených airbagů naprosto mizivý procento. Je to sice smutný, ale nic nefunguje pořád na 100%.
Proč si o té kauze něco nepřečteš? Takata věděla, že JEJÍ nový návrh, který pak nabízela automobilkám, byl rizikový. Jiní výrobci takový návrh odmítli a na jeho rizika upozorňovali, nebo jej vyvíjeli v sofistikovanější podobě (která už tak levná nebyla). Celé to bylo o penězích. Asi jako když GM dlouhé roky úmyslně montoval do aut vadná zapalování a doufal, že se to nějak ututlá...Airbagů byly sice vyrobeny miliony, ale miliony jich naštěstí zdaleka nebyly použity. V tomto světle tuším dvě stovky jen v USA zaevidovaných případů zranění či úmrtí nejsou tak mizivým procentem.
Zajímavý je že její nový návrh na milionech aut funguje a zabíjely airbagy v řádech kusů. Pokud by byl návrh špatně, tak je mrtvejch mnohem víc. Nepřijde ti divný, že OEM Takatě ty airbagy schválili? A věř, že v automobilkách proběhly všemožný testy těch pytlů, takže by se vadný návrh musel na testovaných autech projevit. Teď od toho všichni dávají ruce pryč a ukazují jen na Takatu, ale to že jim schválili PPAP jaksi nikdo neřeší. Tak buď je opravdu návrh špatně jak se píše a mají cálovat i automobilky, protože se pod to řešení podepsaly nebo je to vykonstruovaný hon na čarodějnice a hledal se jen obětní beránek, na kterýho to shodit.
Podívej se na problémy s řetězy na TSI motorech. Vlastní konstrukční chybu VW přehrál na dodavatele řetězů ačkoliv to tak ve skutečnosti nebylo. To je to samý. Když budeš věřit oficiálním zprávám, tak se pravdy nikdy nedobereš.
Automobilky o problémech dobře věděly, věděly i o tom, že Takata falšuje testy, měly řadu varování od vlastních expertů, že bagy jsou nebezpečné, přesto dál kupovaly a montovaly po mnoho let, protože nízká cena.
[odkaz]
A Toyota, Honda, Ford, Nissan a BMW jsou také z tohoto důvodu žalované a probíhá s nimi ve státech soudní proces.
[odkaz]
Takže žádný obětní beránek, flastr dostanou všichni.
Opakuji, ta závada se projeví při nehodě, takže miliony vyrobených aut nehrají velkou roli. Otázkou je, kolik z nich mělo vážnější nehodu. Automobilky o tom musely vědět, údajně byly i plošně varovány konkurentem Takaty, kterému byl poskytnut vzorek k otestování. A když se tato varování postupem let potvrzovala, trvalo jim spoustu roků, než aspoň některé zareagovaly.
Nehledej za tím konspirační teorie, na začátku celé kauza stála Takata a ta se tím nijak netají.
Ryccardo. Přesně! Čekal jsem, jestli to tu někdo napíše. Je to jen další právníky dobře vymyšlená kauza, kde se zase "nabalí" hlavně jen právníci, kterých přibývá jak hub po dešti. Těšme se proto na stále častější kauzy, kde hlavní roli hrají právě právníci, i když o nich nebude public tolik slyšet...chytře vymyšleno....
Naše firma byla zatažená do podobný kauzy, takže vím jak nicotně dokáže taková kauza vzniknout a jak nepochopitelný závěr může vyjít z jejího šetření "odborníky". Problém se nehledá tam kde by mohl skutečně být, ale tam kde se nejlíp hledá a odsoudí se ten kdo se dokáže hůř bránit.
To si jako myslíš, že vyráběli schválně zmetky ačkoliv věděli, že jejich produkty nefungujou? Naivo. Vzhledem k nahodilému výskytu závady při vystřelení airbagu to tak evidentně není.