by uz mohli atomobilky prestat salit ludi... akoze 5,1 litra s 1,5 tsi 110kw ? poviem len tolko ze ja jazdim defakto za 5,5-6 litrov a to mam 66kw 1,2tsi v malom aute .... podla tohto kluca si uz kazdy rozumny clovek moze spravit istu predstavu a odhad kolko asi potom moze zrat takyto 150 konovy vysoky a tazky karoq s megakolesami .... ako podla mna to pod 7 ani nahodou nebude ... ale chapem ze 7 alebo 7,5 uz nevyzera na papieri tak uzasne ako 5,1 ;-) .. pritom na taketo auto je aj 8 litrov stale super spotreba :yes: tak neviem co sa snazia autmobolku na papaieri zakryt tymito nerealnymi cislami spotreby
PS: aj taky sportage s gdi zerie miniamlne 8 .. a to uplne bezne... takze 110kw turbo sotva pojde za 5 .. uz je najvyssi cas zmenit udaje v spotrebach a prejst z temnej doby kamennej do moderneho 21 storocia
No hele ne že bych tomu věřil, ale ten 1.5 je dělanej na spotřebu a jezdí fakt za zázračně málo. ale pouze slabší verze, ne tato. ta slabší je překvapivě konstrukčně dost jiná.
Jinak laboratorn numera jsou samožřejmě nesmysl.
Blba metodika. Avsak, ja jazdim s 96kW 1.2 za 5,8-6,5 takmer 1,5tony a kombik. Podla tvojho zjednoduseneho porovnania mas tu spotrebu asi privelku. 6,2 jazdi s rovnakym motorom chlapik na 3008 - tiez na prvy dojem ovela vecsie a tazsie auto, akurat, ze to tak nie je.
tak ale nejazdim zrovna "na spotrebu" .. a stale mam len okolo 4400km na tachaci ;-) .. ale uz kusok klesla.. v zime som mal aj 7.. teraz za 5,5 to viem dat ak chcem...
samozejme mimo mesto mi ukaze aj 3,6 -4 a podobne nezmysly ( aktualna spotreba .. ale zase ked sa kusok odtrhnem tak mozem mat aj 8 aktualnu ) ... ale v reale v celkovom priemere okolo tych 5,5-6 je uplne fajn a nestazujem sa :yes:
Jde jezdit za méně, než tvrdí metodika. Jenže ne s moderními turbínkami, navíc hodně záleží na trase, kterou člověk jezdí a jak to umí.
Taky mám psanou normovanou spotřebu 5,9 litru a jezdím cca za 5,6 (měřeno tankováním, ne počítadlem). Jenže většinu času jezdím sám, nemotám se po městech a na dálnici nezávodím (vlastně taky letos nebyl moc důvod na ni najíždět). S "obyčejnou" 1,2 atmosférou s 55 kW.
Neměl jsem zrovna na mysli ekorallye, ale chápu, že v dnešní době už nikoho pomalu jiné spojení ani nenapadne...
Jezdit tebou popsaným způsobem znamená, že se nerozjedeš ani na tu devadesátku...
Jasně... a někdo ti namítne, že pokud nenajíždíš na dálnici, tak bys měl pořád jezdit rychlostí menší než 90km/h... jinak porušuješ pravidla. A že norma by měla odpovídat plynulé jízdě podle pravidel. A že lidi jezdí jinak je problém těch lidí a né té normy.
Nemluvím o ekorallye jako takové, spíš ta ekorallye je pro mě nějakou spodní hranicí, za kolik se dá s jakým autem jezdit. Já jsem odkojený na wankelech, takže jsem v principu spokojený s každou jednocifernou spotřebou ;-)
Dobře, zkusím to z druhé strany. Každý motor má nějakou spotřebu, je celkem jedno jakou. Aktuální evropská legislativa tlačí výrobce k tomu, aby si do papírů napsal co nejmíň, protože jinak bude platit penále. A protože je metodika pitomá a neřeší ojebávky typu ředění oleje a zalepování spár, tak je to vlastně "legální". A v téhle hře jsou na tom turba úplně stejně jako atmo...
Jen pro info...u kompresorem přeplňovaného benzínu V6 dokážu jezdit naprosto bez zdržování pod normovanou a naopak u 3,0d turbonafty jsem cca půl litru nad.
U koncernové 1,4TSI umím taky pod, u Fordího 2,0TDCi zase nad.
Ano, spotřebu výrobci neudávají moc přesnou (reálnému provozu), ale tvé srovnání je přinejmenším úsměvné a nic neodpovídající. Podle tvého srovnání si žádný rozumný člověk představu neudělá.
Na druhou stranu píše se rok 2017. Já mám s velmi lehkou nohou a velkým podílem okresních cest spotřebu 5.7-6.5 podle situace a zatížení. Jinak dlouhodobě (od převzetí vozu) mám 8 litrů. Je to koncernove TDI.
Udavana spotreba je jen vysledne cislo z metodiky, o nic nejde. Kdyby 1.5TSI predokolka jezdilo s lehkou nohou dlouhodobe za 7,5 tak nevidim problem. A auto minimalne z venku spatne nevypada, to se musi nechat. :yes: Uvidime, jak se to bude chovat pri rychlejsi jizde na sotoline, protoze treba v tom me Yeti tehda pozitivne prekvapil. Ale stejne je to uplne jedno, protoze prodavat se to bude lip nez teple housky na krame :-!:yes:
Aby si sa necudoval. Minimalne v nasich koncinach to pojde vo velkom. Minule som stretol kamosa co v tom este ani nesedel a uz to ma predbezne objednane. Cumel som jak puk. :-)
Dobre, niečo na tom bude. Jazdím po Slovensku a už dávno som si všimol, že v niektorých okresoch sú určité značky a modely vychytávka. P.S. Je to také naše lokálne kopírovanie (o***nie sa) po provinčných "vzoroch"! ;-)
Ještě jsem se nedíval, ale všechny barvy za příplatek určitě nebudou, v poslední době je bez příplatku obvykle modrá Pacific. Je otázka, jestli třeba nepřijde později. Jinak by to skoro zavánělo klamáním spotřebitele... i když už jsem v minulosti viděl auta, která za cenu již od nešla koupit.
Tohle je omezená úvodní nabídka, 1.5TSI v manuálu jistě bude, co už jisté není je to, jestli bude zároveň v manuálu a 4x4.
Tak se podívej, než budeš něco psát. Je to jednodušší a nejsi za vola.
V současnosti tam maj asi chybu.
A to jelito, co ti dalo palec nahoru, ať se podívýá taky.
Pro případ, že jste úplný tupci uvádím, že když najedeš na barvu, otevře se ti okýnko s cenou.
Ty krááááávo, to je materiál.
[odkaz]
Za vola, co si ani nepřečte článek a pak objevuje Ameriku, jsi ale bohužel ty.
"V tuto chvíli ale při objednání automobilu zaplatíte minimálně o 4.000 korun více. Základní modrá Pacific podle oficiálně potvrzených informací obohatí nabídku až ve čtvrtém kvartálu letošního roku, aktuálně jsou pro Karoq dostupné jen příplatkové barvy."
Další chytrák
Kdo umí číst je ve výhodě?
Tak si PŘEČTI, pako, že píšu "Fantastickej konfigurátor" jako předmět
a vtím právě poukazuju na tu chybu a nedodělky v narychlo spuštěném KONFIGURÁTORU.
A v něm jiná než příplatková barva NENÍ:
Jsou tam i další věci (chybí prodloužené záruky atd)
Takže pěkně sám sobě par facek a dobrou.
Aliene
To není žádná chyba ani nedodělek, ty nepoučitelnej mamlasi. Konfigurovat můžeš to, co je aktuálně k dispozici. A momentálně, jak ti píšou v tom článku, jenže to bys ho musel zvládnout přelouskat, žádná nepříplatková barva k dispozici není. Takže konfigurátor je (aspoň co se týká barev) v pořádku,což se o tobě rozhodně říct nedá. Nafackovat si můžeš sám....byla by to taková pěkná tečka za tvým působením na tomhle webu.
Ale no tak, nervíky?
kopřivka, kuckání?
Já za to nemůžu, že se ztrapňuješ.
Zhluboka dejchej Woody.
Kdyby to nepomohlo, omejvej si přirození vlažnou vodou.
Pokud stres nepoleví, navštiv odborníka.
OK, dík za radu. Výměnou ti nabízím pomoc jedné sympatické učitelky, která dokázala naučit číst i některé beznadějné případy ze sociálně vyloučených lokalit. Věřím, že s ní bys i ty měl ještě šanci. ;-)
Neposmívej se mi, mám dyslexii 8-s8-s8-s
Je sympatická pravíš? Píchá do zadku?
Ne ne Woody, já vím, že ty jo, ale to mě nezajíííímááá, fakt. nepiš mi to.
Ptám se na tu úču.
"Píchá do zadku?" Tebe určitě, když o to hezky poprosíš...
A já ti to klidně udělám taky a dokonce si můžeš vybrat mezi krumpáčem a motykou, záleží jenom na tom, jak velká jsi citlivka...
JJ, beru.
Co už. Musím s tím žít. :-)
aleTWL kámo kliknul jsem na tvůj profil a koukám, že máš taky rád miku Hakkinena!
Mám vod něj podepsanou fotku.
Čestné místo ve vitríně. :yes:
Vidím, že jsem se trefil - nepříplatková bude modrá pacific, dostupná později. Stejně jako bude dostupná později výbava Active a další kombinace motorů, převoovek a pohonů.
Ježíš blesku to nikdo neví, že u škodárny je zadara švestka!
Já komentoval konfigurátor, jak jsem ho viděl TEĎ!
nepovídej člověče, vono de to mění! ježišmarja, dík za info
btw vážně-u kodiaqa se toho moc nezměnilo. TDI 2.0 buď aut. nebo 4x4. atd
Twl jednou budou auta lítat.
A taky to tady nikdo nikomu necpe! :-! >:D
Jj souhlas, nabídka slušná a to jsem ani nemusel tlačit. Nicméné pořád je to uvnitř vzadu malé, takže nakonec to vidím opět na zanikající segment Středních MPV = Zafira s 1.6T 200k ;-)
Vzdušnost MPV nemá a je potřeba napsat, že Tucson nemá žádné nadrpůměrné jízdní vlastnosti, spolu s klasicky přeposilovaným řízením je to pak velmi nezáživné.
automobilkám s suv vyšiel celkom trik na ťahanie peňazí. Jednak ľudia cálujú vyššie základné sumy, ako by platili za obdobnú triedu v klasike a ešte ich to aj viac motivuje priplácať za výbavu, keď už majú takú káru. Vo svojom okolí vidím ľudí, ktorí majú slušne vybavené suvéčka a viem, že to je trochu nad rámec ich rozpočtu, no ale kto chce kam.
Tak podle mě to logiku má. Pryč jsou časy, kdy celá rodina šetřila roky na auto, které jim pak další roky vydrželo. Dnes se ty sociální nůžky dost rozevřely a buď jsem v té šťastnější skupině a na karotqu mám za pár měsíců vyděláno (a pak mě pár korun navíc netrápí) nebo peníze nemám, řeším 15 let staré ojetiny a cena nového SUV jde mimo mě. Tím chci říct, že to, že se absolutní většina všech Kodiaqů a Karoqů prodá v nejvyšší výbavě, mě vůbec nepřekvapuje a naopak se divím, že se automobilkám ještě vyplatí nabízet sociální verze jen kvůli "cena od".
Myslím, že máte pravdu oba dva. Sociální nůžky se rozevřely, nicméně tím způsobem, že se ,,plebsu,, umožnilo víc se zadlužit. Pro většinu lidí je průměrná mzda stále nedosažitelná.
Pro většinu lidí je průměrná mzda stále nedosažitelná, protože musí živit nejen sebe, ale i bandu státních zaměstnanců/parazitů, kteří pobírají tu nadprůměrnou mzdu za vysedávání v kancelářích s kafíčkem na stole, čuměním do počítače na kterém si plánují v zimě letní dovolenou a v létě zimní. >:-[]
Úvěry jsou největší zlo. Trochu mě děsí, jak se stalo běžnou součástí dnešní doby kupovat si něco, na co nemám. Já jsem si v životě nikdy nepůjčil a nehodlám na tom nic měnit. Než BMW na splátky, to radši mainstream za hotové a klidné spaní :-!
Neviem ci je to spravny pohlad. Dlh je ako ohen -tj. dobry sluzobnik, ale zly pan. Financne produkty bohuzial vyzaduju aspon nejaku uroven fin.gramotnosti a to vela ludi nema. Rovnako vela ludi nema ziadnu financnu disciplinu a tak dalej.
Keby som nezobral hypoteku, doteraz nebyvam - tj. je hypoteka zlo? Zle odhadnuta urcite ano, ale inak skor nie.
Rovnako auto som kupoval na leasing. Nie preto, ze by som ho nevedel vyplatit, ale preto, ze sa nezbavim hotovosti, ktoru mozem pouzit cast ako pripadny vankus, cast do investicii a vysledkom je, ze mam aj peniaze, aj auto a na konci splacania mi ostane viac penazi, nez keby som ho kupil za hotove. S cim ale uplne suhlasim, ze aj pri dlhu plati: kupujem len to, co si mozem dovolit.
Hypotéka vždycky bude výjimkou potvrzující pravidlo.Ale i tak - na jednu stranu člověku umožní bydlet, na stranu druhou teď nemovitosti stojí dvojnásobek toho, co stát mohly. Prostě doba je tak nastavená a vše je tomu přizpůsobené. Člověk když jde kupovat auto za hotové, tak na něj koukají jak na blázna a většinou se člověk dozví, že ta inzerovaná cena se na něj nevztahuje, že si bude muset připlatit. Spousta kamarádů taky kupuje auta na úvěr. Když auto doplatí, tak místo toho, aby si konečně užívali tu radost a volnost, tak si řeknou.. auto je splacené, je čas koupit nové. Prostě lidé jsou už na těch úvěrech závislí a kdyby měsíčně neposílali polovinu výplaty bance, tak by se asi zblázníli >:D >:D
Bohuzial byvanie je potreba, ktoru musis naplnit. Pohlady su len dva - akceptovatelna a neakceptovatelna ponuka a pripadny kompromis, za akych okolnosti sa akceptuje alebo nie. Ak by stalo byvanie x miesto 2x a viem, ze 2x zarobim za 2t rokov, x mi bude trvat o polovicu kratsie 2t/2, tak stale to neriesi moj problem s byvanim, ak t > 3 roky.
Ale zase kupovat jazdene auto na uver/leasing neuznavam. Vtedy je to o tom, ze sa hram na nieco na co vobec nemam a plati co pises. Pretoze okrem toho, ze auto treba splacat sa auto moze uplne pokaslat a clovek to plati okrem splatky aj opravu - to je uz vysoke riziko. Ak jazdene, tak za nasetrenu hotovost a tiez este musi ostat aj na pripadny servis a nemali by to byt posledne prachy z rozpoctu.
V pripade noveho je velke mnozstvo rozumneho financovania a tam to zmysel ma. Auto je predsa len po byvani druha najvecsia polozka.
máš pravdu - zbavovat se hotovosti je nesmysl.
Než například koupit auto za 500tis hotově.
Je lepší si vzít auto na leasing a cash rozprostřít po 1/3 do rezervy/dlouhodbých/Krátkodobých investic.
Nesmíš mít ovšem velký oči. Mít 50 000 cash - koupit auto za 500 000 na leasing a doufat, že práci kterou máš budeš mít do smrti ... to je problém.
Lidi obecně mají mizivé rezervy a zadlužují se nad rámec toho kolik majetku mají ať už v rezervách/majetku nebo investicích. Co znám z okolí tak mezi vrstevníky málokdo drží více jak 100 tis cash na účtech. Majetek nula - maximálně to auto tedy.
A pritom tych 100k je taka zdrava rezerva kedykolvek dostupna. Ale tiez som sa cudoval, ked mi kamarat z banky vravel, ze asi 80% klientov aktivne vyuziva kontokorent. Z mojho pohladu velmi nebezpecna vec, ktora podkopava vlastnost hospodarenia s vlastnymi financiami. Byt v permanentnom minuse a posobeni negativnej motivacie, kedy miesto toho aby ich motivovalo setrit, ich motivuje neprekrocit limit, lebo bude zle - cista spirala, kedy sa caka na vyplatu, len aby bol clovek na nule a mohol ist zase do minusu bez urokov. Psycho.
V tomto som "stara skola" - ak nieco chcem, tak si treba nasetrit a aj ked si to mozem z fleku kupit, nekupim si to skor, kym si postupne na to nenasetrim. Toto ale robi malo ludi.
Průměrná mzda je nedosažitelná už z principu věci, pokud existuje minimální mzda a neexistuje horní hranice. Jde spíš o to, kolik ta průměrná je a kolik je třeba medián.
PS: pokud by minimální neexistovala, tak by tu byla stejně nula
Nj... já si teď pustil Semelovou (poslankyně za KSČM) a její vystoupení v DVTV, tak jsem z podobných konstrukcí dost frustrovanej... jak je sakra možný že tu stranu někdo volí?
Tak bába rozupoval ČSSD, radikální socani šli ke KSČM a ti umírněnější skončili u ANO.
Proto jsou nyní v preferencích druzí.
Sociální rovnost bude lákat vždy - Komouši i kdyby loupili po domech a znásilňovali děti budou mít pořád nálepku těch, kteří toho můžou dosáhnout. I když nemůžou ... komunismus je trochu jako církev.
Chceš auto? Jááj ale modrú bez príplatku ešte nemáme, doplať si za hociktorú inú.
A o 3 mesiace zas vydajú prehlásenie, že tá bezpríplatková farba im stuhla v plechovici, tak sa to odkladá. O ďaľšie 3 mesiace príde marketingové oddelenie s bombastickou správou, že modrá vyšla z módy, ale zato ponúkajú tri prekrásne metalízy.
To sú triky ako cigáni na kolotočárskej strelnici.
Někde je asi chybička. V článku je ambition s 1,5 TSi v manuálu za 574 900 Kč a v konfigurátoru tato specifikace vůbec není. Je tam pouze 1,5TSi se 7° automatem.
Karoq v základu, to bude zabijaq! A s tím benzínem, to bude jezdit cca za 8-9 litrů v reálu. Ale co...už se nemůžu dočkat na další auťák na chůdách...už aby tu byl tříválcový Fabiaq! 8-s
No a ked ho nakonfigurujeme na 110kW automatom a 4x4 (viac sa neda), dostaneme sa na krasnych 937000 CZK. :-))).
Tucson v premium s automatom, kozou, 4x4 a 136kW 2L vyjde na 33890 EUR (asi 886k czk).
Holden, ty si * na pohľadanie a s diagnózou AntiKabaň už svetoznámy. To, že finálny dizajn schvaľuje Wolfsburg a Váš manažment iba prikyvuje, ako hračkársky psík na zadnom plate škodovky, to akosi zamlčuješ! :'-(
Krásný, jak jinak. A s německou technologií s českou důslednou kvalitou. Konkurence se může začít drtit. Ani mi neodpovídejte, neodepisuji. Je to PRAVDA !!! A je krásný. ;-)
Jaká ironie? Příklad: koupil jsem manželce zcela novou Fabii za půl míče. Na internetu koukám po konkurencích. Nikde není v této ceně auto s adaptivním tempomatem a s tak rychlou navigací, co ovládáte hlasem. Čím to je, že chci po třech měsících další Fabii ještě pro sebe? Už díky skvělému podvozku to ironie tedy není. Sice s novou si s tříválcem nezazávodím, ale naprosto mi vyhovuje do našich podmínek - do města i do kolon na dálnicích. Sundám nohu z pedálů, DSG jede samo, je prostorné i pro mne a jen držím volant. Ideál a klobouk dolů před inženýry ze Škoda Auto. Právě takové auto je potřeba. Kdo chce bláznit, ať letí za třílitry do BMW nebo do ojetin.
Aha, člověk by řekl, že lidé schopní vyhodit prémiové peníze za mainstream budou ke zbytku světa shovívavější a ejhle, ono to vypadá na ospravedlňování vlastního rozhodnutí ;-)
Říká ti vůbec něco plnění vlasteneckých povinností? Služba vlasti si holt žádá oběti (rozuměj příplatky). I když ty přiblblé lemy kol (které jsou tam designově naprosto nutné) nelze u 4x2 ani připlatit (to je u koncernu "zajímavá" novinka).
Dají se v tom konfigurátoru objednat rovná čísla na tachometru a otáčkoměru a zaslepení těch zbytečných světýlek pod hlavními světlomety? Případně mlhovky na předním spoileru? >:-[]
Prakticky vše je lepší než pradražený Karoq s ultramicromotorem 1.0 TSI, který nemá sílu v dolním pásmu a tak se budou hoblovat spojky při pomalé jízdě do kopce a to nemluvím o terénu nebo s vozíkem :-)
Do 500tis.kč lze koupit hoodně dobré auta a hlavně s použitelnými motory:
- Ford Kuga 1.5 Ecoboost ! (od 490tis.kč)
- Kia Sportage 1.6 GDI (od 460tis.kč)
- Suzuki Vitara 1.6 VVT (od 380tis.kč)
atd atd.
- ASX má teď facelift a s motorem 1.6 deklasuje 1.0 TSI, to si může každý ověřit, dokonce můj stařičký Fordí 1.6 Duratec 74kw vypráší na dálnici kožich slabší verzi 1.0 TSI :-) 4-kolku si Karoq bude kupovat minorita, protože cena letí strašně vysoko a kvalita nebude dosahovat ani Tiguanu.
Tá benzínová Vitara má šialene dlhé prevody a s vysokou pravdepodobnosťou ju ten trojvalcový liter vyklepe ako rezeň. Otázkou je či s vozíkom (neviem ako ťažkým) nutné "hoblovať" spojku pomalou jazdou
Chtěl bych si koupit karoq. Ano není problém základní cena 520tis. To je paráda to beru. Ano a chtěl by jste třeba jinou barvu? Držák na pití a škrabka ve víčku nádrže? Ano to bych moc chtěl. Tak to máte za 1000000kc...