Zásahové policejní jednotky opět dohlížely na pražském letišti na další protest taxikářů proti konkurenční společnosti Uber. Akce se obešla bez vážných problémů, řekla ČTK mluvčí cizinecké policie Kateřina Rendlová.
už aby fungovalo automatické řízení a tahle profese nebyla zapotřebí. Pořvávají vulgarity, zdržují cestující, kteří chtějí na letiště nebo zpátky, cizinci jen kroutí hlavami. Myslím, že Uber zažije obrovský boom, protože tohle ty hlupáky dokonale znemožní.
ty lidi co tam rvou jsou vpodstate jen otroci kteri nemaj moc na vyber, za celim tim stoji vpodstate jen jeden velky mocipan ktery ovlada Prazske taxiky a z kazdeho taxikare ma celkem slusnej vejvar kdys mu "propujcuje" sluzby dispecinku :-) z Uberistu nema ani floka
ale nemyslim si ze Uber je budoucnost pro pristich par let, nejaka kulturnost je taky treba, takze ja v tomhle fandim spise treba Liftagu, kde jezdi taxikari s licenci, a casto je to i levnejsi nez Uber :-)
V tom, že porušuje nařízení magistrátu o:
1) maximální ceně
2) povinném použití taxametru, když nejde o smluvku
+
3) ti bIbi mají často místo IČ/DIČ samý nuly nebo devítky, takže si doklad od nich můžu strčit tak akorát do pérdeIe místo do účetnictví
Vezmu to postupně, protože je zřejmý, že vaši rodinnou mozkovou buňku zrovna používá Tvůj brácha.
1) Black je dražší než taxi: 27 Kč/km, 6 Kč/min. Při průměrný pražský rychlosti 20 km/h jsi na krásných 45 Kč/km, protože na rozdíl od taxi Uberu běží minutová sazba nehledě na rychlost jízdy. Zároveň používají minimální jízdné, což je opět v rozporu s vyhláškou.
Pozn.: V Praze se smí jezdit pouze za 28 Kč/km a méně.
2) Uber má tzv. "násobky"/"surge", tedy zvýšení jízdného. Mrkni se do odkazu, kolik může stát 2,3 km dlouhá jízda. Podotýkám, že u taxi by to mohlo být maximálně ~130 Kč. Uber je tedy v tomto případě 4,5x dražší.
Black taky nabizi vyssi standard sluzeb nez prumerna taxisluzba, to bych taky mohl argumentovat ze kdyz si objednas odvoz Mercedesem S tak te cesta z letiste do centra Prahy bude stat 1500 Kc: [odkaz]
Krome toho, Uber ti cenu rekne predem, jestli ti to prijde hodne tak objednavku zrus a objednej si taxik. To si nekdo dobrovolne objedna "drahy" Uber i kdyz vi ze s taxikem by to bylo levnejsi, nebo proc tim dle tebe lidi jezdi? >:D
Letištní transfery zákon/vyhlášku na rozdíl od Uberu neporušují, je to smluvka a ne taxi.
Je mi jedno, kdo a proč tím jezdí, není mi jedno, že téměř beztrestně porušují platná nařízení, za která jiné skupině lidí hrozí velmi nepříjemné tresty.
Znovu, pořád Ti přijde, že nic neporušují?
Hlavně má být na letiště úplně jiná doprava než jen taxi nebo bus, který je tak příjemný, že hned v první zatáčce k semaforům položí pár cestujících, kteří nečekají, že to tak řízne.
Taxiky jsou po smenarnach penez druhou nejvetsi ostudou Prahy a pro ty na letisti to plati dvounasobne, je to legalizovane okradani lidi za bileho dne.
Od Terminalu 1 jsem si vzal taxik jednou (a naposled) a za nejakych 6.7 km na Divokou Sarku jsem platil cca 350 Kc. Nikdy vic.
Doufam ze policii dojde trpelivost a vymlati to tam obuskama.
PS: Kdyz ma Uber o tolik lepsi podminky, proc tedy nejezdi pro Uber?
1. Prečo si sa dopredu nepýtal na cenu?.... 2. Uber nemá lepšie podmienky. Jazdia za dumpingove ceny, ale to pochopia až keď nebudú mať za čo kúpiť ďalšie auto.
1. Pretoze dopredu ti cenu nikto nepovie; keby ano tak by nepotreboval taxameter.
2. Ci budu alebo nebudu mat za co kupit dalsie auto je snad ich problem, ne? Preco by to malo zaujimat mna, taxikarov, policiu alebo kohokolvek ineho? Praha ma nezamestnanost cca 2 %, predpokladam, ze keby sa niekomu jazdenie pre Uber nevyplacalo, tak by to asi nerobil, ci?
Okrem toho, podstatou fungovania Uberu je zdielanie sukromneho auta, ktore by si si kupil tak ci tak.
Pro Uber jezdí z 90 % lidi ze zemí bývalého SSSR jakožto zaměstnanci flotil, které neodvádí daně, neplatí sociální ani zdravotní a víceméně dlabou na všechna nařízení, která musí taxislužba dodržovat.
Způsob, jakým si taxiskáři stěžují, je mimo, ale v tuhle chvíli jsou oni skutečně na straně "práva".
Tyvado, tak to jsem nějaká strašlivá statistická odchylka.. Uber používám celkem často (co já vim, třeba dvacetkrát letos) a s nějakym ex-SSSR mužikem jsem jel přesně jednou:)
Mě štve, že už je to v mnoha případech prostě regulérní podnikání, prostě firma má dvacet aut a pronajímá to mladejm klukům, který platěj provizi jak Uberu, tak tý firmě. Samozřejmě vše na černo/šedo. Pak se těm taxikářům taky moc nedivim..
Jo, nekomu, kdo si s klidem necha zaplatit dve tisickovky za cestu ze Staromaku na Letiste, jde predevsim o pravo, jiste >:D
Kdo pro Uber jezdi me nezajima, dokud se chova slusne a nepokousi se me okrast. Dum si taky nekoupis kdyz zjistis, ze ho staveli delnici z Ukrajiny?
Btw to, co pises, rozhodne neni pravidlem; treba pro Uber Black muze jezdit jenom profesional s oficialne registrovanym autem, jedine, co ve srovnani s taxikem nema, je taxameter (ktery stejne nepotrebuje, jelikoz cenu pocita aplikace a ridic ji nema jak ovlivnit).
Mimochodem jiz pred prichodem Uberu tady existovaly firmy, u kterych slo pronajat auto s ridicem za predem domluvenou cenu (treba tady: [odkaz] ), ty taxikarum take vadi?
Ty vole, kdyby taxikáři museli dělat psychotesty, tak tu prakticky jezdí jen Uber. >:D
Lékářskou prohlídkou máš jakou na mysli?
Taxi vozy musí jezdit na STK každý rok, ale má to smysl? Necítím se nebezpečně ve voze, které jezdí na STK každé 2 roky...
Neplatí daně? A ty znáš taxikáře, který platí daně? :-)
i uberista musí mít ŽL, takže solniční daň platí taky. Navíc, řidič ať jede kudykoliv, je to jen jeho problém, cenu zná pasažer díky aplikaci uber předem.. to je asi to nejdůležitější a to je to, co taxikáře sere, že si každý cizinec dopředu zjistí, kolik má platit..
Taxikári nežijú len z cudzincov. 80% ich zákazníkov tvoria domorodci. A dovolím si tvrdiť, že 50 % sú stáli zákazníci. A z nich taxikári žijú. Cudzinci sú len čerešničkou na torte. Samozrejme, na letisku je to iné.
Znas Parretuv princip, nebo taky "Pravidlo 80/20"?
Tak presne tak funguji taxisluzby; cizinci mozna predstavuji 20 % zakazniku ale jsou zdrojem 80 % zisku, protoze domaciho taxikar vetsinou nenatahne (jestli nechce riskovat, ze pak zakaznik jednu natahne jemu).
Ale platí. (pokud jsi myslel Uberisty)
Buď jezdí na sebe na ŽL a platí rovnou on (majitel auta) nebo jezdí pro někoho a silniční daň platí tímpádem pronajímatel.
Ale silniční daní bych vůbec neargumentoval. Je tak malá u osobních aut, že je to kapka v moři celkových nákladů.
Jak bys asi tak ty mohl vedet, co takovy "Uberista" ma nebo nema? Myslim, ze kontrola potrebnych dokladu a opravneni je v kompetenci policie, ne nejakych samozvanych strazcu prava.
PS: Jestli to, co poslednich par dnu napada ridice Uberu pred prazskym letistem, proslo nejakym psychotestem, tak bych ten test chtel fakt videt...
Jo, i kdyz realisticky vyuzivam dopravu autem minimalne, jelikoz bydlim u zastavky metra a ne nekde na periferii (a do prace se dostanu za 10 minut pesky).
JežišiMarijá na takúto hovadinu si ako prišiel, že Uber nebude mať za čo kúpiť ďaľšie auto ??? >:D
Vieš vôbec na akom princípe funguje Uber ???
Uber nevlastní autá, za Uber jazdia obyčajní ľudia so zmluvou s Uberom s vlastnými autami, ktorým Uber na základe ich polohy sprostredkuje jazdu. Za toto sprostredkovanie si berie províziu z ceny za jazdu. Cenu za jazdu si neurčuje taxikár, ale Uber a tak sa ti nemôže stať, že za 1,5 km zaplatíš 30 EUR ako v prípade vychýrených pražských a bratislavských taxikárov.
Teda proti tomu sú protesty taxikárov, lebo im bránia o*ebávať klientov :-!
Jsi naivni. Jak uz tu zaznelo, v Praze dnes ve vetsine pripadu jde o pronajata auta, to samo o sobe v lepsim pripade, v tom horsim ridic neplati jen auto, ale dostava hodinovou mzdu. Najdi si v souvislosti s Uberem co znamena flotila.
Prosimte uvedom si jednu vec. Aby jakakoli taxisluzba fungovala, musi mit auta dostupna v rozumnych poctech v jakoukoli denni dobu a to zadni."hobici", kteri to maji jako privydelek nezajisti. To je jen PR Uberu. Vetsina tech lidi to dela jako full time job a protoze to vydela nula nula prd, a) nejezdi tam uz moc cechu b) i ti Ukrajinci, Albanci apod. se tam stridaji jak na bezicim pase a fluktuace je vysoka. Vydelavaji na tom hlavne ti, co jim zprostredkovavaji auta a vyplaci je.
Pakliže může s taxíkem chyceným na ulici stát stejná trasa ve stejnou dobu 150-500 korun, pak budu raději jezdit UBERem. Protože když si volám taxi, jsem většinou pod parou a mám sníženou schopnost rozpoznat vyžírku. Díky aplikaci dopředu vim, že mě řidič nenatáhne.
Proč TAXIkáři taky nemaj nějakou takovou aplikaci, přes kterou by si je zákazník zavolal, zaplatil atd.? Když mají sou odborovou organizaci, mohli by mít i jednu univerzální, ne?
Když Vás tak čtu, tak budu zase raději jezdit tramvají. Pochopte, že zákazník očekává, že bude znát cenu za službu předem a platit bude potom (neboť na platbu předem nebude důvěra). A víc ho v podstatě nezajímá. Pak by s nějakejma podkovama nebyl problém....
Ako moze mat Odan pravdu ked v podstate nic konkretne nepovedal? >:D
Neznasam takych podjebavacov ktori nieco par slovami naznacia a nasledne sa stiahnu z diskusie. Bud napis vsetko co vies a ako si k tomu prisiel, alebo nepis nic.
Tvůj táta je podjebávač, som sa stiahnul, protože musím taky pracovat.
Podívej se do přílohy, odkdy to je z pražáku na letiště 32 km? A ne, nebylo to ucpaný ani nic jinýho, je to prostě soutěž, kdo cestu nejvíc "ohne".
[odkaz]
Zalezi na tom, jestli ti jde o ujeti co nejkratsi vzdalenosti, nebo o to, abys tam byl co nejrychleji.
Jinak kdyz jsem naposled bral taxika od Manesovho mostu na letiste tak taxikar sice ujel jenom 15 km a ne 32, ale stejne me to stalo 4 stovky.
Samozrejme ze pres centrum. Je to rychlejsi (max stejne) a mnohem kratsi. I ve spicce. Pres okruh a spojku se vyplati jet tak mozna do Hostivare nebo na Cernak.. Je fakt, ze dost lidi ani jinou cestu na letiste nez pres okruh na letiste nezna, navic tam jsou vsude cedule Letiste a tak jim to ani neprijde divne a podezrele.
Ja mam nejradsi Plzenskou,.sice to neni nejkratsi trasa, ale dle me.nejrychlejsi, i v provozu se da prosvistet i s lidma 80-90km/h a ucpany zacatek se pripadne da objet pres Holeckovu.
Jo... už jsem jednou takovýho experta někde slyšel, jak se čílil, že má právo přednostní jízdy, protože je taxik >:D >:D To dá přeci rozum, že taxík má stejné pravomoce jako vozy IZS s modrým majákem >:-[]
Mozno nemaju aplikaciu, ale aj v Prahe jazdia taxisluzby, ktore si zavolas cez dispecing, povies odkial a kam chces ist a rovno dostanes cenu za kolko. O chvilu ti pride nato potvrdzujuca sms kde ti potvrdia cenu a oznamia typ a spz auta spolu s menom vodica co po teba pride. :-) a oproti tym co stoja na stande jazdia zhruba za polovicu.
Ak tu niekto nerozmysla tak si to ty.
Ano, to vsetko co pise wakantanka je pravda, ale v com spociva NEvyhoda Uberu z pohladu zakaznika?
Rezervacia cez aplikaciu? Oznamenie ceny vopred? Potvrdenie typu auta? Ved to vsetko patri medzi hlavne prednosti Uberu, klasicka taxisluzba sa mu prinajlepsom vyrovna.
Já doufám, že ta jejich "generální stávka" nebude formou blokování dopravy v ulicích, ale , že odstaví ty svoje auta a přestanou vykonávat tuto činnost!
Ale z toho mají strach, on by je totiž nikdo nehledal..
Místo postávání, vykřikování a urážení ostatních řidičů, mohli aspoň zamést okolo letiště, nebo umývat ostatním přední okna, tzn.mohli se stát, "alespoň na okamžik", trochu užitečnými..
se zahraniční prúvodci Prahou nezmiňují, ovšem ohledně pražských taxikářů je upozonění v průvodcích spousta. Tak kde je chyba, milí taxikáři, kdo je ten šizunk a kdo ošizený?? Vy to evidentně nejste!
proc maj taxikari v praze vyhrazeny pruhy spolecne s autobusama?
většinou tam potkavam jen ridice taxiku, kterej jede bud za ri*em(cely slovo mi to nepusti, protože cast slova znaci zadni cast tela) nebo pro svacinu, nebo veze jednoho zákazníka.
proc maj taxikari takouvouhle vyhodu, když vedle v ucpanym pruhu musí stat dodavka plna deti z matersky skolky, co jedou do bazenu a takovyhle privilegium nemá???
jak byt na miste frndy krndy, tak jim tohle privilegium zrusim
Jezdim s nim a je to presne to, co bych si jako zakaznik predstavoval. Pozadam o odvoz, dostanu nabidky, vyberu si, sleduji, kdy ke mne dorazi, pak sleduji, kudy jede - na konci muzu dat zpetnou vazbu na ridice a on na mne. Funguje to.
Klasicti taxikari jsou stale - po 25 letech prevychovy - vetsinou prasata.
Vyrazne vyssi bezpecnost pro zakaznika i ridice (no cash), hodnoceni ridice i zakaznika, takze predem vim, s kym pojedu, predem znam cenu a muzu jizdu odmitnout. Nic z toho mi vyrvavajici a obtezujici zlodeji nenabizi. Klasicky taxik uz fakt ne.
Uber jde platit cashem, zároveň odhad před rozesláním poptávky na řidiče je jen naprosto nezávazný odhad, který může řidič několikanásobně přestřelit.
Jinak v zásadě souhlas.
Uber jsem nikdy cash neplatil ani neznam nikoho, kdo by to delal. Odhad v mem pripade - 2 - 3x jizda tydne - sedi +-5% coz je naprosto bezvyznamny rozdil. Pouze jednou se mi stalo, ze ridic jel jinudy, delsi trasou (bylo pul treti rano a ja notne posilnen), rano udeleno spatne hodnoceni ridice, stiznost na Uber, vraceni rozdilu. Zadny problem.
Jak ti taxikari poznaji, kdo tam jede za Uber? Zrovna v patek budu na letisti vyzvedavat rodice a jestli mi tam nejaky idiot taxikarsky rekne neco, tak se neznam a neco se stane :-!
Je to jednoduchý:
Auto mini nebo nižší střední, fleetová podložka pod RZ, telefon na výšku za čelním sklem (Uber appka je dost snadno rozeznatelná), matlání do telefonu hned po zastavení a k tomu řidič + dva lidi vzadu.
Tak přesně takhle sem vypadal včera, když sem přijel pro rodiče..... C-max je segment C, po zastavení vypínám navigaci + volám, že sem dorazil. Jakmile přišla matka, vylez sem ven a jal se rvát její kufr dozadu. klasickej UBERista >:D
PS: fleetová podložka pod RZ (i samolepky na kastli) je po Praze zcela běžná, protože z těch flotil se ty auta pak prodávaj obyčejnejm lidem.... Nehledě na to, že se taky jezdí firemníma autama pro soukromé účely.