Nepleť si akcionáře s mecenáši nadšenými z toho, že jim bylo přáno zažít stát se součástí příběhu prošlapávání cesty ostatním výrobcům. Studie naznačuje, že příbeh skončí dobře a všichni budou šťastní.
hele investice necelych 100k, prvni prodej za cca 220 tisic cista ruka, a v drzeni stale za neco malo prez 250 tisic, ja si teda nestezuju, my akcionari nechavame nakoupit akcie s vedomim ze nam to muze prodelat, proste je to hra kde nekdo bere a nekdo plati ;-) znas nejakou jinou realnou hru kde jsou pravidla jina?
Objektivně však uznávám, že rozvířil vodu a donutil ostatní k reakcím.
Nefandím, ale ani striktně neodsuzuji čistě elektrická auta. Jistě se najde dost uživatelů, kterým vlastnosti těchto aut mohou vyhovovat a způsob jejich užívání jim nebude zásadně vadit.
Pokud do budoucna všechny Tesly nebudou jen tablety s kolama, zlepší výrazně kvalitu jak výroby tak i konstrukce (za ty prachy), nebudou tolik hořet :-) a do servisu se nebude muset chodit se zlatejma cihlama, konec to být nemusí.
Proti ostatním výrobcům aut mají, podle mě, nevýhodu, že s auty mají téměř nulové zkušenosti, žádnou tradici a alternativně nenabízejí i auta se spalovacím motorem.
(Pomíjím záměrně oblast zvláštního přístupu k financování výroby, výběru záloh a vůbec všech divnejch věcí kolem toho.)
Dějiny elektromobilismu jsou už poněkud delší. Třeba první auto z pera Ferdinanda Porsche byl elektromobil. V roce 1899. Motory v nábojích kol, jízdní doba na jedno nabití až 6 hodin.
Tesla to jen aplikovala na novější technologie.
ty divne veci kolem toho delaj vesmes vsechny automobilky, treba nevratna zaloha na Teslu je % mensi nez na kdejake Porsche do vyroby, a co se horeni tyce, nektere automobilky by mohli vypravet jak jim nektere modely shoreli behem prvniho roku ne v nejak nizkych %, ale slo treba o celou tretinu produkce, a to ikdys meli spalovaci motorizaci, myslim ze takove Porsche, Lambo nebo BMW jsou sakra radi ze ted hori hlavne Tesly >:D
no do nekterych Porsche te taky nenechaj sednout a vyprodana jsou treba 3-4 roky pred tim, zez to auto vubec ukazou ;-) vesmes vsechny znacky supersportu se prodavaj roky pred tim nez vubec ukazou aspon skicu, a predem chteji zalohu i 50% ceny ;-)
Jenže rozdíl, mezi Porsche a Teslou je v tom, že u Porsche se toho auta dočkáš.
A řekni mamce ať si to po tobě přečte, než to pošleš do světa,, nektere modely shoreli behem ''
To je učení 5 třídy.
Optimistické předpovědi udávají prodeje EV v roce 2021 okolo 6 milionů aut o které se bude dělit přes 15 automobilek.
Pesimistické předpovědi dávají prodejům Tesly v roce 2021 nejméně 800 tisíc vozů.
Z toho vyplývá, že není možné, aby byla Tesla v prodejích v roce 2021 na 7. místě.
Absolutně si nedovedu představit dát za něco takového +3mil. [odkaz]
To mají elektromotor a baterky cenu 2mil.? 8-s
Každému co jeho jest, dovedu pochopit ledacos, ale dát tomu přednost např. před tímto [odkaz] nebo ještě líp tímto [odkaz] mi přijde skoro jako masochismus. Pohon klidně vynechme.
Pastierovym ovciam ocividne staci taky kokpit.
Dnes aj tak ta vylizana mlada generacia nic ine nerobi ako len cumia do telefonov a tabletov.V podstate to najdolezitejsie im dal do auta a pekne velke nech maju do coho cumiet ooovecky tupe.
model 3 stoji +3 miliony? nejakej s kastlej ze zlata? jsem netusil ze dolar ma tak super kurz a auto s maximalni cenou $80 tisic tak v prepoctu vychazi na 3 miliony, tak to jsem rad ze mam nejake uspory i v dolarech >:D
cituji "Absolutně si nedovedu představit dát za něco takového +3mil." a dal jsi k tomu tento odkaz [odkaz] coz je interier modelu 3 ktery v nejdrazsi variante s naklikanym maximem vybavy stoji $80 tisic dolaru
No on model 3 taky není zrovna za hubičku, na to že to má být masový model. Kolem míče už koupíš ledas co. a jaksi avizovaná cena kolem 700 k nějak nepřichází.
Ahoj, dal jsi odkaz na Teslu 3. Ta nestojí 3 miliony+. V současné době s long-battery packem (75 Kw) a prémiovým interiérem od 53 000 USD. Jedná se o nejnižší konfiguraci, jaká se teď dá objednat.
V okamžiku, kdy se rozjede výroba Tesly 3 se standardním dojezdem (50 KW baterie), pak bude stát 35 000 USD. Rozjezd výroby nejnižší výbavy bude na konci 2018. Nissan Leaf (40 KW baterie) v USA stojí od 29 990 USD (všechny ceny uvádím před US tax credit). Myslím, že ve srovnání s Nissan Leafem asi málokdo nepřiplatí 5 000 USD za Teslu 3.
K rozjezdu produkce, který kritizuje auto.cz, je nutné zmínit, že Tesla v posledním týdnu Q2 splnila slíbenou produkci 5 000 Tesla 3 modelů. Spekulovalo se, zda to nebyl jen umělý produkční burst. Zdá se ale, že nikoliv. Teď je tempo kolem 4 000 aut týdně a zvyšuje se (viz např. [odkaz]
Ke ztrátě, o které píše auto.cz je nutné si uvědomit, že marže realizovaná na Teslách je obecně relativně vysoká. Účetní ztráta společnosti je do značné míry způsobená obrovskými CAPexy (investicemi) a jejich následným (účetním) odpisem. Podstatné je, zda se Tesle podaří dosáhnout pozitivního cash-flow. To by se mělo stát ve Q4 2018. Pokud někoho zajímá větší detail tak zde: [odkaz]
Poslední poznámka k tvrzení, že tradiční výrobci umí vyrábět auta lépe. Možná to umí kvalitněji z pohledu smontování plechů, ale ne efektivněji. Celý trik proč Tesla dokáže dělat takové marže na každém autě, je brutální škálování, dosud neviděná míra automatizace (uznávám občas ne úplně zvládnutá) a oříznutí subdodavatelů (ačkoliv ty jsou teď koncernem hodně biti). S ohledem na to, že ekonomika řady evropských zemí stojí na automotive, bych se produkčního úspěchu Tesly docela obával. K výrobě třeba tady: [odkaz]
jakasi tabulka s body ktera je tak nejak zbytecna, ani dnes nema Tesla v mnoha ohledech nad ostatnima automobilkama nic moc extra navrh, presto Mercedesu a BMW v USA sebrali celkem slusne prodeje mnohem luxusnejsich 7 a S, proste silenost kdy lidi z jo super luxusnich aut presedlali do relativne spatne udelane Tesly S :*)
to v cem ma sakra hodne navrch a co se ostatnim bude sakra slozite dotahovat je vesmes jedina vec, vlastne 3 veci, prvni jsou fanousci, tolik followeru nema na socialnich sitich zadna automobilova znacka, pro Teslu obrovske PR uplne zadarmo, kdy o Tesle S dnes sliselo vesmes vic lidi nez treba o Mercedesu S, druhym trumfem Tesly je Musk, blazen ktery to proste zkousi a jede jak nezastavitelna lavina, no a treti bombonek je sit nabijecek Supercharger a destination-cahrger
velkou baterku a nizsi cenu nez Tesly ma dnes spousta elektromobilu, a pritom porad cteme ve zdejsim bulvaru Tesla tohle, Tesla tamto, Tesla krachne, Tesla ma problem, Tesla XXX, divny .....
ano spousta lidi si misto Tesly poridi treba Porsche Taycan (plan 20 tisic kusu rocne) spousta lidi si poridi Audi Etron (plan 20 tisic kusu rocne) BMW iX3, uvidi se kolik kusu toho udelaj, Daymler, co chysta Mercedes za uzasny elektromobil krom toho divneho SUV? jejich pokud ktery jim postavila Tesla a oni ho ocesaly byl vyslovene uspech sam prosebe, kolik ze tisic kusu se toho prodalo? takze ve finale to je vlastne jen studie (kolikata studie studii na studie) ktera je vlastne uplne zbytecna a vlastne vubec nic nerekne, jedinej jeji ucel je zvyditelnit firmu PA Consulting :-!
ono je ve finale fuk jak dlouho Tesla prezije, to co bylo od zacatku jeji ucel splnila na vybornou, ted to klidanko muze bejt jen jedna z mnoha :-) jakou automobilku si vybavite kdys se rekne prvni masove varabene "levne" auto......... tudutumtum,... FORD, jakou automobilku si vybavite kdys se rekne elektromobil a nejdiskutovanejsi automobilka dneska......tudutumtum ....TESLA, z garazovky se startem asi $10 milionu behem 12 let na kapitalizaci asi $60 miliard, jo jsou to zabari v te Tesle co vlastne nevedej nic a proto radsi maji Teslu misto toho aby psali na podradnem servru clanky za par supu nekde ve stredni Evrope >:D
Strašne som chcel napísať niečo podobné asi hodinu a pol dozadu...ale radšej som si šiel zabehať :-) ale som rád že sa nájdu ľudia čo sa na automobilizmu s pozerajú pragmaticky...a napriek tomu sem prispievajú :-)
Dobre robis,ze si dal prednost Jagu pred Teslou ;-)
Bude casom aj Raptor?
Ja k tym mojim V8 zvazujem kupit si do mesta Hondu EV Urban.
Retro vyzor a veci silno mozem.
nene Raptor nebude, zkusil jsem si jeste predchozi V8 verzi, super, ale jako auto bych to nechtel, Raptor je pro me vesmes jen jen 14 denni VAU efekt a pak par let s autem ktere neni vlastne v nicem co bezne chci dobre, ale jako svezeni s tim bylo super to jo :yes: zvazoval jsem spis pokud neco velkeho amercikeho, tak Escalade ESV, ale pak ta rozumova cast mozku nejak zaburacela a rekla ze je to taky nesmysl
ono ja skakal z lowcostu do premie, kdy ted treba sedlam i30 kombi "CZ edition", ktere je vesmes totalne nudne a uplne zanikne v mem predchozkm vozovem parku, a pritom se me s nim jezdi naprosto super >:D neni nad to jet na dovolenou s takovym autem, na strese stresni box co ma 1.5 kapacity kufru, zadni naprava je viditelne poklesla pod tou vahou co veze, a zaparkovat v rezortu mezi Q7, Tuaregy, limitovane edice Multivanu a podobnych aut >:D
miniauto ja bych nevyuzil, do kanclu to mam 800 metru a tak kdys us se bere auto, tak je to vetsinou s rodinou a nekam dal, ac teda mel jsem moznost se svest s elektrickym Upem po Praze, a libilo se me to :-)
Raptor je tak specificke auto,ze v nasich koncinach je pre 95 percent ludi tazko predstavitelne ,zeby bolo ako auto na kazdodenne pouzitie ci uz kvoli spotrebe,alebo velkosti,ale kazda jazda na nom vie vycarit obrovsky usmev na tvari co ja mam u aut rad ;-)
Tak to bude obrovsky skok z I30 kombi na I-pace >:D
Este dnes si pamatam ako zatacala Tesla S 90 D vdaka tomu,ze ma nizke tazisko.
Ako po kolajniciach.
Stavam si dom a je kde dat nabijacku tak som si zacal vsimat co najazdim po BA a ci by som vyuzil nejake mensie EV.A vyslo mi z toho,ze ked da Honda do 200km na jedno nabitie tak pojdem si kupit novu hracku na baterky ;-)
i-pace alebo el konu ( proste seriozne a kvalitne znacky ) a pridu uz coskoro aj dalsi silni konkurenti ( el volva ) ... je jasne ze s prichodom konkurencie sa to caro tesly uz pomaly ale isto vytraca ( k tomu aj ta teslacka kvalita montaze je stale podla mna diskutabilna ) ... a je len otazka casu kedy ju silnejsi schopnejsi a kvalitnejsi konkurenti s vacsimi skusenostami s vyrobou aut uz jasne prevalcuju... a nepotrva to uz dlho podla mna...
ale jo, jeste nejaky ten rok to portva, protoze vyrobni kapacity baterek a ochota automobilek prodavat BEV ve velkem je jaksi velice nizka, Ioniq ma rocni vyrobni kapacitu 7500 kusu s vyhledem na navyseni na 12 tisic kusu, Kona ma mit rocni vyrobni kapacitu prave 12 tisic kusu, jooo, to opravdu ohrozi Teslu ktera tydne produkuje proda 6 tisic aut, no nejak me ty cisla teda nesedej, jak muzou auta s rocni produkci BEV na urovni 14 dnu vyroby Tesly tu Teslu nejak ohrozit? to me musis vysvetlit tuhletu tvoji matematiku >:D
jinak i-Pace je super, ale ze by nejak ohrozil Teslu,..... no urcite ne
Teslu zacne ohrozovat spise VW az do toho opravdu naskoci a zacne BEV opravdu produkovat ve velkem, teda pokud si k tomu zajisti dostatecne vyrobni kapacity baterek
Pokud by měl každý z těch 6 výrobců uvedených v článku převálcovat Teslu, pak by každý musel vyrábět přes milion EV ročně a to by znamenalo pak více než 10% podíl EV na prodejích aut, což je pro rok 2021 utopie.
Kdyz nekde parkuje treba S63 AMG tak si ho nikdo nevsimne. Kdyz zaparkuje Tesla model S tak se na to jdou podivat i holky. Minimalne PR a brand ma Tesla zmaknutou spickove a ted se uvidi jestli se jim naskok podari udrzet...
Byl bych mnohem radši, pokud by Tesla zůstala bez konkurentů a ostatní tradiční automobily mohly vyrábět jen pořádná auta se spalovacími motory! :-O8-s
To mi pripomina nostalgii jako u parnich lokomotiv ;-)
Ty taky mely neco do sebe. Poradny zvuk. Pekny komin a z neho se linul dym :-)
Nic proti. Mne se klasika taky libi. Neni nad V8 :yes: Ale uprimne, malo lidi si muze dovolit necim takovym bezne jezdit. A dieselovy R4, nebo treba benzinovy R3 uz zas takovy slagry nejsou ;-)
Proste pokrok nezastavis..
Hmm, tak pokud považuješ auta daleko dražší, těžší, řidičsky naprosto sterilní a s daleko menším dojezdem za "pokrok", tak to si ho tedy oba představujeme naprosto jinak! 8-s:no:
Parní lokomotiva nemá proti naftové ani elektrické žádnou výhodu. Jo, kdyby byla ta elektrická na baterky a naftová neexistovala tak se tady parní prohání ještě dnes >:D
stále to samé dokola. Internet se změnil z úžasného nástroje pro sdílení informací mezi nadšenci na reklamní novinářskou žumpu. Kde je nějaký ucelený test nějaké Tesly který do podrobna rozebírá její techniku a vlastnosti od někoho kdo tomu rozumí?
To tu není, z Auto.cz se stalo jen hnojiště placené firmama bez ambicí na nějakou rozumnou úroveň.
Jestli Tesla zkrachuje nebo ne nezáleží na nějaké studii, ale na tom zda lidé chtějí změnu. Zda mají plné zuby hlučných, smradlavých a nepohodlných aut se spalovacím motorem,
Zatím žádná klasiká automobilka nevyrobila ani jeden elektromobil který by mohl Tesle konkurovat.
Ano nepohodlných. Přesednutí do elektromobilu z auta se spolovacím motorem je šok. Najednou žádný hluk, žádné vibrace. Přesednutí zpět do auta se spalovacím motorem je nepříjemný šok. Přesednutí z elektroauta do auta s dieslovým motorem je návrat do pravěku.
moje auto dělá kravál a teď budu připlácet za to, aby dělalo ještě větší. netrápí mě, jestli klimatizuju nebo topím, dojedu tak jako tak.
pro mě je pravěk naopak nízký dojezd, dlouhé tankování a dynamické schopnosti, které si dovolíš použít jenom když se chceš ukázat před známýma, jakou máš raketu, v reálu pak sdílíš pravý pruh s kamióny...
Vibrace dejme tomu. Ale ohledně té hlučnosti, jel jste skutečně třeba v Tesle? Pokud jedete po městě krokem tak fajn, pokud jedete normálně tak valivý hluk od pneumatik a aerodynamický svist rozhodně nezní jako "žádný hluk". Též když jede Tesla kolem vás, je normálně slyšet.
Stačí z kopce vyřadit na volnoběh, ten u benzínu prakticky není slyšet, a hned vím, jak to asi zní, když jede Tesla... a Tesla na zimních bude hučet stejně jako neTesla:)
To je zvláštní - z jedné strany máš na elektroauto, ale když sedáš do klasickýho auta, je to třicet let stará mrcha. A to musí být, protože žádné z modernějších normálních aut nevibruje.
Zachranar je hrdina. Nicmene taky dost nevybirave oznacil Muslovo ponorku :-)
A i kdyz mel urcite pravdu, ze byla k nicemu, tak verim, ze za tim (samozrejme krome PR) snaha o zachranu byla. Stejne jako kdyz korporaty pomahaji treba s charitou, tak je za tim vzdy PR, ale neni na tom nic spatnyho. Pokud neskodi. A ponorka nikomu neuskodila..
PS Diky jeho egu, ktere v tomto pripade bylo na skodu, se ale v jinych pripadech dokaze dostat dal. Tam kde by to ostatni vzdali, tak on to da.
PPS Rozhodne nejsem fanatickym obdivovatelem Muska. Treba lety na Mars me moc nezajimaji. Myslim, ze by se nasly smysluplnejsi veci do ceho investovat.. Jeho planovani terminu je tragedie. Na druhou stranu je mozne takovym planovanim vytvorit tlak na lidi a dosahnout hodne (i kdyz se zpozdenim).
Nebyli jsem u toho, ale dovedu si představit situaci, kdy mají záchranáři plno práce a přifrčí tam célebrita s kamerama a vnucuje jim svoje - v konkrétním případě špatně použitelné - řešení.
Takhle to mohlo být, ale taky vůbec nemuselo.
Já moc nechápu, co tam vůbec dělali. Amater by je snad tak hluboko do jeskyně tahat neměl, a profík musel vědět, že stačí déšť a ....
Děcka museli bejt frajeři, tipuju, že naše (i moje) rozmazlený český máčky by to nedaly.
Spousta diskutujících se tu ohání jakousi evropskou konkurencí, která toto auto převálcuje. Konec konců automobilka už měla podle zpráv toho umělce, co tyhle články píše, být dávno v krachu. Nestalo se.
Tesla je technologií tak daleko do ostatních, že v roce 2021 nikdo z konkurentů takové auto ještě nebude umět vyrobit bez opravdu vyčerpávajícího úsilí. Evropa je příliš zaostalá. Neumí vyrobit ani pořádný hybrid, i BMW ho kupuje od Japonců. Docela bych řekl, že mezi auty co jezdí jinde ve světě a těmi evropskými už začíná být do nebe volající rozdíl. Vypadá to tu jako přehlídka autodědečků, zejména ty ohulené kufry od kouřících výfuků.
Ale abychom nesrovnávali co může být, podívejme se na to, co je. E-golf: [odkaz] Auto srovnatelné s Modelem 3. Tedy, ani ne. Tesla 3 je větší, má mnohem lepší dojezd, aerodynamiku, je tišší a zejména mnohem silnější. Umí se rychleji nabít, má delší záruku nejen na baterie. A srovnal někdo interiér ? Podívejte se na interiér Modelu 3 (sedačky, palubovka, prostor) a Golfu. Když si vezmeme levnější auto, tak ten Golf zase drtí Nissan Leaf, který je skutečnou konkurencí pro Golf. A ten má parametry lepší a zejména je levnější.
Tesla Model S nebo Roadster přímého konkurenta nemají. Jakési automobilky staví nějaké prototypy, které neumí uvést do výroby níže než za 8 milionů. Auto, ve kterém málem uhořel Hammond je ještě za více peněz. S tím že model S u nás jezdí čím dál tím více a můžete si ho normálně koupit.
Model X taktéž nemá konkurenci. Skutečně prostorné, velikánské auto. Zvedací podvozek, silný motor. Falcon wings místo dveří (úžasné řešení). Přístupné auto, skutečně sedmimístné. Nedávno vyjel Jaguar: [odkaz] - Dojezd oproti Tesle o dost horší, o dost méně výkonný, opět chybí supercharger, hrozný design, levné řešení všeho (světla, interiér, chybí Falcon wings). A to radši ani nehovořím o crash testech, které má Tesla nejlepší (pevnost karoserie nejlepší ve třídě).
Já tedy nevím, básnit si můžete jak chcete a vydávat PR články můžete také jak chcete. Je jedno jak si ohnete studii, aby vám to vyšlo. Prohráli jste. Smiřte se s tím, že tlačením prehistorické technologie jste prohráli. Pomalu ztrácíte na relevanci a můžete se jen modlit, abyste tady tu srandu nemuseli rozpustit úplně.
Rada pro Mercedes, VW a BMW: Najměte si skutečné R&D, v Evropě lidi kteří vás dostanou na úroveň Tesly nenajdete. Zvlášť poté, to čínské Volvo skoupilo veškeré kapacity: [odkaz] Teď pracují pro čínu. Zbytek lidí je v Americe a Japonsku. Sorry , taková je realita. Předražené krámy těsně před krachem, které už na některé kontinenty ani nesmí. Dokonce už v Německu nesmí ani do měst. Sorry, řídíte dinosaury. Sami jste dinosauři. Nevím jestli tyhle německé zločince obhajujete, protože pro ně pracujete, protože je vlastníte nebo protože na ta nová auta prostě nemáte a štve vás to ... je to v konečném důsledku jedno. Končíte. Všichni se tomu smáli, teď se to stává realitou.
mokrej hadr na hlavu. pitomeček, co nevytáhne zadek z města s elektromobilem vystačí. je mu to jedno, že dojede akorát do vedlejší čtvrti. mohl by jezdit emhádé, ale to není dost nóbl. tak má elektromobil a nabíjí obden...
Se 400 km dojezdem se to hodí pro opravdu hodně pitomečků. Ve skutečnosti nedobíjím obden, ale pořád. Neustále. Baterku tak neničím, protože automaticky vybíjí a dobíjí pokaždé jiné části tak, aby opotřebení baterií bylo rovnoměrné ( i když vydrží hodně).
Proto nemusím na benzínku. Zajedu si do Prahy, najedu 40 km. Zastrčím do zásuvky za pár vteřin. Vyjíždím směrem do Brna s "plnou". Dojedu do Brna, ubyde 160 km dojezdu. Opět zapojím do zásuvky za pár vteřin. Večer se vracím zpět a opět zapojím. Ve skutečnosti nabíjím pořád. Proto mám pořád šťávu a nemusím jezdit na benzínku každý druhý den (při tomto nájezdu je nádrž už druhý den plná). Většina lidí takto hodně vůbec nejezdí. Nevidím v tom problém.
Nesžírá vás ten fanatismus zevnitř? Mě je úplně šoufl to číst. Je to jako číst něco co napsal fanda Apple, všichni se dozví jak jsou hloupí a nemoderní a jak podřadní jsou, když nepoužívají právě tuto značku.
Já beru že vám elektromobil vyhovuje, že máte takové návyky díky kterým vás dojezd neomezuje. Jiným lidem ne, proč to nemůžete akceptovat? Mě nijak nedráždí že jezdíte v tom, co vám vyhovuje. Rád do elektromobilu sednu, až mi nabídne to co současný spalovací motor.
400 km dojezd na papíře. jakmile se začne topit nebo klimatizovat, nebo jet rychle, jde to hned dolů. je to vaše jediné auto? nepotřebujete někdy na lyže, k příbuzným, k moři? když jedete do Brna, kde to tady nabíjíte? na hotelu vás nechají?
z podobného důvodu jsem nechtěl CNG, a to už přece jen má "dobíjecích stanic" až až. ale nechtěl jsem řešit, že když budu na jednom konci Bratislavy a čerpací stanice je na druhém, že tak ztratím hodinu času. i když to CNG aspoň může dojet klidně na benzín. když dojde šťáva v elektromobilu, volá se asistence...
mluvit o dinosaurech je opravdu zcestné. golfové vozíky jezdí na elektřinu už pár desetiletí. elektromotor je konstrukčně primitivní. neproběhnul v něm žádný vývoj prakticky od počátku. spalovací motory se zlepšují pořád... baterie se zlepšují - dejme tomu, ale rozhodně nezlevňují... a jestli se někdy řešil peak oil, tak lithium peak se bude řešit daleko dřív...
Realita je takova, ze BMW a dalsi jmenovani vydelavaji, coz se o Tesle rict neda. Ze Tesla nema konkurenci, s tim souhlasim. Jde o to, ze setrvacnost korporaci je velka. Ale! Byt s necim prvni nebo jedinecny nic neznamena, vzdy se to stoci k tem prachum. Nejde o to byt prvni, nejlepsi, jedinecny. Ale byt na spravnem miste, ve spravny cas a s tim spravnym produktem. Apple taky nema nej HW, nejvetsi rozliseni a nebyl prvni. Presto miliardy USD prehazuje vidlema, zatimco Nokia padla a ted je jen znackou pro Cinany, HTC krachuje atp. Ze eGolf nema na konkurenci je o tom, ze to neni primarne stavene jako elektroauto, proste zacatek, konstrukcni cviceni. Prodeje normalnich Golfu ale na vyvoj EV vydelaji, takze o budoucnosti VW nikdo spekulace nevede. Co vse maji evropske automobilky a tier1 dodavatele za technologie, to byste asi koukal. Ale ted to proste neni rentabilni. Ape vsadte si na jedno - az se bude na EV opravdu vydelavat, firmy jako VW, BMW nebo Daimler budou u toho. Tesle bych to pral take
Nokia padla právě proto, že neinovovala. Máš to přesně obráceně. Nokii zničilo to, že byl dinosaur a tlačil vlastní zastaralé řešení v době, kdy už bylo dávno mrtvé. Celá ta agonie taky nějakou dobu trvala.
Ve stejné situaci jsou teď právě firmy, jako je BMW - i když ti se přizpůsobují a tak asi nezkrachují. Buďto to doženou, nebo zaniknou. Máte to nějak obráceně pane...máte to celé pomotané.
Vidite to moc hrr. Vedeni korporatu nemuze zaspat dobu, ale nemuze ani skocit hnes po cemkoli modnim. Tesla ma luxus v puncu vyjimecnosti, modnosti. Ale nevydelava ani ona, natoz aby se na tomto pidi trhu uzivilo nekolik koncernu. Vsichni pripravuji EV, par modelu, nikdo jejich dobu nezaspal, protoze ta jeste neprisla. Proti Tesle maji zase vyhodu v tom, ze davno umi vyrabet auta. Kvalitne, ve velkem, se servisem. Treba je Tesla napred s el. pohonem, rizenim baterii, nevim, ale zase je pozadu s kvalitou vyroby, servisni siti, dodacimi dobami.
Zatím se o výrobu elektromobilů nikdo moc nesnažil, protože se to dosud nevyplatilo. První skutečný konkurent je podle mě jaguar i-pace. Toho jste nějak zapomněl zmínit.
Ohledně té technologie, ano Musk byl první co to začal vyrábět. Ale.. Elektromotor tu je více jak sto let, baterie též.
Není pravda. Je tam zmíněný. Dokonce je na něj i odkaz. Mnohem horší dojezd, absence rychlého nabíjení, horší jízdní vlastnosti, menší, horší kvalita, některé věci nedotažené (Falcon wings). Mám pokračovat ? Nemá senzory Tesly, nemá vestavěnou navigaci, která je permanentně online. Nemá autopilota....v čem je to konkurence ? Kdyby tyhle elementární věci uměli stejně dobře jako Tesla, proč je tedy tak neudělali ? Ono se ukazuje, že to fakt tak jednoduché nebude.
Ale jinak je to super konkurent. Uvidíme, jak se mu bude dařit v prodejích.
Tyto tři vlastnosti samozřejmě důležité jsou, ty ostatní kterými se Tesla pyšní na rozdíl od konkurentů už pro mě osobně ne. Falcon Wings? Nikdy jsem neměl problém s klasickými dveřmi. Autopilot? K čemu? Senzory? Nepotřebuji.