Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Alfa Romeo Giulietta 1,4T MultiAir – Žhavé první rande

Zapomeňte na Alfu 147, Giulietta jí totiž nejen nahrazuje, ale navíc udává nový směr.
Zpět na článek
22. 10. 2010 15:23
22. 10. 2010 15:50
22. 10. 2010 15:54
22. 10. 2010 16:18
22. 10. 2010 16:32
22. 10. 2010 16:42
23. 10. 2010 11:22
23. 10. 2010 13:50
23. 10. 2010 14:32
24. 10. 2010 15:08
22. 10. 2010 15:23
22. 10. 2010 16:21
22. 10. 2010 20:28
23. 10. 2010 15:01
26. 10. 2010 21:57
22. 10. 2010 16:36
neregistrovaný "RayBan"
22. 10. 2010 20:29
22. 10. 2010 17:21
22. 10. 2010 20:31
22. 10. 2010 23:59
23. 10. 2010 11:37
23. 10. 2010 11:42
23. 10. 2010 15:13
23. 10. 2010 20:36
23. 10. 2010 16:20
23. 10. 2010 21:20
23. 10. 2010 20:46
23. 10. 2010 21:21
24. 10. 2010 12:35
24. 10. 2010 15:09
24. 10. 2010 12:45
24. 10. 2010 12:55
24. 10. 2010 14:13
22. 10. 2010 17:35
22. 10. 2010 18:52
23. 10. 2010 16:38
23. 10. 2010 20:35
22. 10. 2010 18:03
22. 10. 2010 18:46
23. 10. 2010 11:02
23. 10. 2010 21:26
24. 10. 2010 03:41
24. 10. 2010 17:53
24. 10. 2010 18:18
25. 10. 2010 20:22
24. 10. 2010 10:59
24. 10. 2010 17:50
24. 10. 2010 18:20
25. 10. 2010 13:23
24. 10. 2010 13:48
24. 10. 2010 15:04
25. 10. 2010 10:50
neregistrovaný "_pavel_"
22. 10. 2010 15:23
Naživo
Musím si poopravit svůj kritický názor na 8C styl nových Alf. Protože po nedávném prvním živém setkání musím uznat, že v případě Giulietty funguje výborně a líbí se mi, narozdíl od Mita.

No a k testu musím napsat jednu poznámku. Jsem rád, že zatím Alfa nepatří VW při vší úctě k němu. Alespoň tu máme k výběru opravdovou alternativu s technikou na výši, alespoň se můžeme přít a dohadovat, jestli je tahle kráska lepší nebo horší než Golf či A3 s 1,4tsi, můžeme je porovnávat a můžeme si opravdu vybírat. Nebo vás by víc vzrušovalo mít místo téhle Jůlky na výběr Leona se znáčkem Alfy?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - ryman
22. 10. 2010 15:50
Re: Naživo
ja ji nedavno ohlizel u nas na namesti a nejak zvlast me nenadchla.. zvlastni design, bachrata prid na auto golftridy.. cely vuz pusobi takovym nafouknutym dojmem.. jak parkoval vedle otcoveho mondea tak to mondeo vypadalo paradoxne subtilneji..
22. 10. 2010 15:54
Re: Naživo
Já jsem ji viděl vystavenou v bílé barvě a působila na mě "svěžím" a na rozdíl od Mita dospělým dojmem. Bílá ji podle mě pásne víc, než klasická červená.
Avatar - kari.laz
22. 10. 2010 16:18
Re: Naživo
Já za sebe musím říct, že naživo mě moc neuchvátila. Ten přední kukuč a ty zadní světla ve tvaru pulce mi taky moc nesedí. Celkově určitě není ošklivá, ale žádný zázrak mi to taky nepřijde. Po nádherné 159 jsem spíše sklamaný. Je taková všudekulatá.
22. 10. 2010 16:32
Re: Naživo
Taky musím říct, že se mi 147 (nebo GT - obzvlášť pre-facelift verze) a 159 (nebo Brera) líbí o něco víc... Na druhou stranu tohle větší MiTo taky není vzhledově k zahození - design se někam posunul, nemůže bejt furt stejnej...

Jinak nevím, četl jsem (nějakej ten pátek zpátky) test v Top Gearu a tam se chválou nešetřilo - podle nich je to nejlepší Alfa, která ale postrádá tu klasickou Alfovitost (tam půjde asi hlavně o ten vždycky přítomnej strach, že se po pěti kilometrech někde něco pokazí - bez toho žít dokážu >:D )... No jo, tak utřu slinu a půjdu se podívat z okna na 206ku, ta je taky hezká :-p ...
Avatar - kari.laz
22. 10. 2010 16:42
Re: Naživo
Já neříkám, že je ošklivá, ale ba druhou stranu mě nijak neuchvátila. Co se týká testů v top gearu, tak tam je zase tam moc neberu. Líbí se mi jak auta jízdně testují, ale kolikrát je konečné hodnocení docela divné.
23. 10. 2010 11:22
Re: Naživo
No, dovolil sis tady dost hodně.

Takže se přidám, Naživo jsem to viděl poprvé v jednom nákupním centru a to z boku a musím konstatovat, že ten Fiat Bravo v tom je vidět dost. Předek je jiný, zadek mi pořád něco připomíná, prostě - 156 ani 159 to z hlediska designu už prostě není. Jsem zvědav na třídveřovou Astru - jestli mně nějaké standartní auto v poslední době uchvátilo, tak jsou to Scirocco, nová třídvéřová čtyřka DS a pak ta produkční studie Astry OPC. Tohle zázrak vůbec není. Na druhou stranu, ta očekávání od Fiatu nejsou moc na místě, základ bude jeden a karosérie a vnitřek, popř. přeladěné motory budou odlišovat Fiat (běžná lacinější produkce) od luxusu (Lancie) a sportu (AR). Neodpustím si slovo rádoby....

Marchionne po nástupu do fiatu projevil údiv nad množstvím odlišných konstrukcí a jedním z jeho cílů bylo sjednotit platformy - tady je výsledek.
23. 10. 2010 13:50
Re: Naživo
No tak unifikace je běžná a nutná u všech koncernů. A zrovna Giulietta mě příjde od Brava hodně a dostatečně odlišená. Jiný podvozek(nejenom naladění), jiný interiér, jiná kastle i jiné motory(některé). Nevím jak moc jiné odlišení bys ještě očekával. A podle prvních ohlasů je také Jůlka, narozdíl od toho Brava, ve špičce třídy. Řekl bych, že třeba taková A3 toho má s Golfem víc společného, než Giulietta s Bravem. Což je samozřejmě dáno především kvalitou Golfa.
Avatar - ethicon
23. 10. 2010 14:32
Re: Naživo
problém je skôr ten, že ten baran si ani nedal tú námahu aby si overil info, ktoré si tu presne popísal,(aj keď tá unifikácia následnú generáciu Brava asi postihne,len pochybujem, že sa bude jednať o uplne totožnú platformu)... ale to je vo všeobecnosti problém anonymity týchto diskusií...naživo som to možno ani nevidel, nesedel v tom tobôž to vyskúšal ako to jazdí, sám sa obyčajne vozím v nejakej bazárovej hrči-ku ktorej sa z pochopitelných dôvodov tu neprihlásim, ale napriek tomu budem tu všetko kritizovať a "zasvätene" sa vyjadrovať k niečomu o čom nemám ani páru.....ale to je folklór, ktorý sem asi patrí a človek sa aspoň pobaví... ;-)
24. 10. 2010 15:08
Re: Naživo
O designu nechci polemizovat, ale svezení s Bravem, Deltou a Giuliettou je velmi rozdílné. Kdybys to nevěděl, žádnou příbuznost bys nepoznal. Alfa je vysloveně sportovní už se základním motorem, Delta naopak laděná výrazně na pohodlí, Bravo někde mezi jako rozumný kompromis, navíc se liší standardní podvozek a Sport.
Rozdíl Alfa / Lancia / Fiat poznáš i na takových detailech jako je chod řadící páky, pedálů nebo řízení - nic není jen tak převzaté z Brava, nýbrž naladěno právě tak, jak bylo potřeba.
22. 10. 2010 15:23
ALFATEST
Cenné informace :yes: výborně napsáno. Alfa Romeo potřebuje úspěšný vůz jako sůl. Volkswagen chrastí eury, hospodářské výsledky Alfy jsou nezáviděníhodné, Amerika je daleko, tak snad jen evropští kompaktní kovbojové pozvednou prapor a Alfa bude zase tím, čím byla - sportovní italskou zanačkou s duší.

Těžce bych ovšem trávil, mít přesně v zorném poli dva budíky, z nichž jeden, když ukazuje "nahoru", je to dobře, a u druhého je to špatně. Tohle je nějak špatně... Musím se jít mrknout do vlastní garáže.

Velmi cením zprostředkovanou ergonomii, ten levý loket to je problém. Co alespoň spodní hrana okna? Dá se tam loket uložit?

Vnímám z textu silnou pozitivitu, zdá se, že věc se alfě jakž takž zdařila. Přemýšlím, zda je dnes prostor ve třídě právě pro tento vůz. Designově nikoliv nepodobná Astra, na zenitu AUDI A3 jako reference prémie mezi kompakty, do toho BMW A1 jako eurodrzek ideálního kalibru... no, Giulietta mi takto vychází jako dobrý vůz pro dobré holky. Jako chlapské náčiní... nevím nevím. Jedině snad pro bývalého majitele Mazdy 3... ;-)

BRAVO AL...EŠ :yes:
Rozbalit vlákno
22
Avatar - kari.laz
22. 10. 2010 16:21
Re: ALFATEST
Já mám z textu spíše pocit, že veškeré velebení se děje tak nějak kolem designu, který evidentně redaktory uchvátil a zbytek je takový ničím nevybočující standard. Zkrátka mi z toho článku vyšlo, že nejpozitivnější je pro autory ten design.
22. 10. 2010 20:28
Re: ALFATEST
Jo, asi to tak bude. No, i tak, na Alfu dobrý, ne? :-)
Avatar - Emel
23. 10. 2010 15:01
Re: ALFATEST
Velmi pozitivní je motor: "...rychle zapomenete na všechny ostatní downsizované motory..."

Vypadá to, že se Fiatu nová generace opravdu povedla :yes:
Avatar - Ronault.
26. 10. 2010 21:57
Re: ALFATEST
Možná by to chtělo číst detailněji a ne po dvou odstavcích přejít na závěr
neregistrovaný "RayBan"
22. 10. 2010 16:36
Re: ALFATEST
Do garáže nechoď, je to zbytečné - tam by jsi přece viděl jen sám sebe >:-[]
22. 10. 2010 20:29
Re: ALFATEST
>:D Umí >:D :yes: Mě to hned uhodilo do očí, ty budíčky jsou moc blízko u sebe a ten kontraúdaj je mírně nelogickej.
22. 10. 2010 17:21
Re: ALFATEST
Z volantu loktem na hranu okna v pohodě dosáhneš a pohodlně jej tam uložíš, je tam na něj i dost místa. Taky jsem se nesetkal s problém sklouzávání ze sedáku při brždění - asi moc brzdím tak silně, až se o pedál zapírám :-)
22. 10. 2010 20:31
Re: ALFATEST
:-) Jsem vyšší postavy a prakticky výhradně odkládám loket na lem okna, snad jen když jsme jel Fiat multipla, byla hrana tak nízko, že tam jsem ho odložit nemohl, leda tak koleno >:D

Tak jsi spokojen s Giuliettou? Asi ano.
22. 10. 2010 23:59
Re: ALFATEST
S Giuliettou spokojenost maximální :-) Jinak ten loket na dveřích mívám docela vysoko, rozhodne nad úrovní ramene... Takže žádná multipla :-)
23. 10. 2010 11:37
Re: ALFATEST
Proboha, tak ted me fakt zabolelo u srdce... jam muze majitel giulietty pravidelne jezdit s levym loktem na okne, zvlast pokud ho ma opravdu nad urovni ramene?? Chapu pupkace co defacto neridi typu GTI, ale alfista???

EDIT: precetl jsem si tve jizdni dojmy na MA.cz - super zacatek, jezdi, premyslej u toho, piluj, uc se... zacatky dobry! ;-)
23. 10. 2010 11:42
Re: ALFATEST
Alfisti mají zakázáno při posouvání v kolonách mít loket na okně? :-) Mimo město na to není čas, to je fakt >:D
23. 10. 2010 15:13
Re: ALFATEST
Tak to jo :-) Ja osobne si loket odkladam radsi na dvere, jeste jsem nejel v aute kde by mi bylo pohodlnejsi okno. To je ale mozna mymi celkem konvencnimi rozmery, sedackou nizko, volantem vys a vytazenym k sobe. Kazdopadne :yes: za vyber auta, krasnej kousek ;-)
23. 10. 2010 20:36
Re: ALFATEST
Díky :-) Nic pro mně úžasnějšího za ty prachy bych nesehnal... A naštěstí nemusím shánět...
23. 10. 2010 16:20
Re: ALFATEST
Jako bývalý i současný majitel Mazdy3 prohlašuji, že nemám zájem :-) . Jednak namám moc důvěry v kvality Alf ( třeba zajímavá zkušenost, kdy fungl nová Brera byla po 50km odtažena zpět do servisu, majitel ani s novým autem nedojel domů - Srbaservis - malinko přestala brzdit ). Nicméně doufám, že se Alfy zlepšily, protoře jinak jsou to auta, kde se dá jízda docela užít a určitě maj svůj charakter. Jen ta cena je pořád dost vysoká - 635 t. za testovaný vůz .... přesně tolik jsem zaplatil za svoje auto a rozhodně bych neměnil.
23. 10. 2010 20:46
Re: ALFATEST
K těm budíkům - mně to připadá logický, když palivoměr ukazuje plnou nahoru a prázdnou dolů a naopak nízkou teplotu ručičkou dolů a vysokou teplotu ručičkou nahoru, ale to je věc názoru a osobního pocitu. Kvalitu nebo nekvalitu auta to ovlivní minimálně a lze si na to zvyknout velmi jednoduše. Jinak se mi sice ALFA líbí, (možná jsem trochu poznamenanej diagnózou na italy) ale dle mého názoru nemá článek úplně pravdu, když uvádí, že chlap nevypadá za volantem zženštile. Když bych o této ALFĚ uvažoval rozhodně bych vybíral alespoň barvu s velkou rozvahou, abych si nemusel dávat pozor, když mi spadne mýdlo ve sprše. A MITU asi nepomůže žádná barva. To, že budete vypadat jako 4% se ve 159 ani 156 bát nemusíte. Něco podobného tady v diskuzi ostatně už zaznělo.
24. 10. 2010 12:35
Re: ALFATEST
Souhlas. Giuliettu jsem viděl zatím jen jednou u benzínky a její řidič měl růžové tričko, takže něco na tom bude >:D Nutno ale dodat, že v případě Giulietty za to může její "ksicht", zbytek auta vypadá dobře.

Ale třeba je to záměrem Alfy, že se přeorientovali ze sportovněji zaměřených mužů na ty více zženštilé >:-[]
24. 10. 2010 15:09
Re: ALFATEST
Pochopil, děkuji. Je to na hraně, necitlivé doplňky (kola, barva a pod. ale možná i to tričko nebo účes) to můžou zvrátit na špatnou stranu.
24. 10. 2010 12:45
Re: ALFATEST
No chlapci, asi byste měli dělat něco se svým sebevědomím. Bát se, že budete vypadat jako 4%, to je něco co normálního sebevědomého chlapa vůbec netrápí, ikdyby sedlal růžovou Ypsilonku. ;-)
24. 10. 2010 12:55
Re: ALFATEST
LOL, a co to má společnýho se sebevědomím? Jde o to, jak člověk působí na okolí a já jsem 100x radši, když se za mnou otočí hezká žena než hezkej chlap ;-)
24. 10. 2010 14:13
Re: ALFATEST
zlysousede lituji, že jste nepochopil jistou míru nadsázky, pro mě za mě si klidně odjeďte ve své růžové Ypsilonce i se svým sebevědomím klidně až do ordinace v růžové zahradě. Nemám problém odřídit kulatou Mazdu 121 nebo Ford Ka dokonce v krajní nouzi i ve verzi kabrio (brrrr), ale jako auta pro sebe bych si je raději nevybral. Chtěl jsem jen říct jak na mě auto působí. Je to můj názor a nikomu ho nechci vnucovat. Ale přece jen si představuji jak to asi vypadá, když z Giulietty vystupuje na jedné straně Uma Thurman a na druhé třeba Arnold Schwarzenegger nebo Roman Šebrle.
22. 10. 2010 17:35
Spotřeba
Pan redaktor se rozhodně nekrotil :-) Holt ten zátah je návykový a zvuk tak krásný, že to prostě člověk chce... Ale při naprosto běžné jízdě, posunování se v kolonách a nevytáčení až po omezovač má spotřeba jiné hodnoty... Okresky při 100 km/h - 6,0 l/100km, dálnice 130 km/h - 7-7,3 l/100km, dálnice 150 km/h - 8 l/100km, po Praze - 7,5-8 l/100km.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - ethicon
22. 10. 2010 18:52
Re: Spotřeba
naozaj sa asi moc nekrotil...ja s 1.8tbi/235cv QV v meste 8,5-9l/100km (cca 5600km)...mierne sklamanie zo zvuku...a na počudovanie podvozok aj na 18 nástkach komfortnejší oproti 147...
23. 10. 2010 16:38
Re: Spotřeba
chcem sa ta opytat ako je to s alfou zo spodu. Mam 120d a zo spodu je cela zakapotovana, proti kamienkom su pekne vymyslene nabehy v zadu aj predu. zaujimalo by ma ci je to obdobne aj pri tejto alfe, pretoze to nikde neviem vycitat :-)
23. 10. 2010 20:35
Re: Spotřeba
Jo tak tohle nevím... úplně zespoda jsem nekoukal :-) Ale podívám se a dám vědět.
Avatar - robertPLUS
22. 10. 2010 18:03
supr!
tak som rad ze nastupca mnou milovanej 147 je stejne dobra, dokonce lepsi! musim si dat taky nejaky "testik" na vlastnej kozi.. :yes:
Rozbalit vlákno
0
22. 10. 2010 18:46
biela kráska
... nemozem si pomoct, ale dizajnovo popri svojich konkurentoch urcite vynika. stretol som sa len z dvoma nazormi, bud sa vam paci alebo ste znechuteni... Take nieco, ze si casom zvyknem na dizajn tu neexistuje... Je to vec vkusu, ale popri nemcoch, japoncoch alebo francuzoch su mojmu oku "najblizsie" zo sucasnych tvarov talianske auta.
A spolahlivost??? mam dlhorocne osobne skusenosti so zatracovanym puntom, vychválenou octaviou a focusom II, ktoreho pani redaktori z auto.cz svojho casu nazvali
KRALOM vo svojej triede... Najazdené desattisice km vo vsemoznych podmienkach. Punto ma za 10 rokov ani raz nenechalo stat pri ceste, a doteraz sluzi bez problemov dalsiemu majitelovi - a to ma uz 15rokov, octavia - jedna zavazna porucha - vodna pumpa, focus fici bez problemov ale kralom urcite nie je aj ked jazdit - to ozaj vie... Takze v spolahlivosti problem osobne nevidim. Taktiez 5 rocna zaruka je, myslim , dostatocna doba.
Kazdopadne dik auto.cz za recenziu. Tato alfa by sa mi urcite vmestila do mojej garaze.
Rozbalit vlákno
0
23. 10. 2010 11:02
Alfa Romeo
Momentálne je na trhu iba jedna jediná značka v dostupnej cenovej relácii (teda žiadne Lambo, Ferrari, Masseratti atď), ktorú keď niekto spomenie, tak začnem okamžite túžiť po tom, aby sa mi naskytla možnosť zviesť sa v jej nových modeloch a otestovať si tak na vlastnej koži, kde sú skryté tie emócie. Nie je to ani VW, ani Škoda, ani BMW, ani Peugeot, ani nejaká KIA, jednoducho žiadna automobilka, okrem jedinej - ALFA ROMEO!

Potom sa naskytá otázka, prečo? No pretože som o tom veľa čítal a počul, žiadna vlastná skúsenosť. Ale aj keby to všetko boli len obyčajne výmysly, treba nezabúdať že predsalen je na každej lži, vždy nejaká pravda!
Rozbalit vlákno
12
23. 10. 2010 21:26
Re: Alfa Romeo
Emoce nehledej v autě, emoce musíš mít v sobě. Odvařenej bys byl především v golfu getei, tam je vše odladěno tak, jak odladěno v kompaktním hothatchi být má. Alfa nahoře je civilní kompakt, žádnej trhač srdečních chlopní, pochop, je to nástupce běžné sto čtyřicet sedmičky.

A pokud seš fajnšmekr, což s odkazem na tvůj věk jistě nejsi, a pokud umíš jezdit, což s odkazem na tvůj věk dozajista neumíš, šel bys v této třídě za zážitkem výhradně do BMW1.
24. 10. 2010 03:41
Re: Alfa Romeo
Prečítal si si o čom som vlastne písal? Ak by som mal u VW hladat niektore auto, ktore u mna vzbudzuje ten nenaplneny pocit niecoho neokuseneho, niecoho, co by som chcel skusit a zazit, tak v ziadnom pripade to okolo golfa ani nepachlo. V tom mam uz mam nejaky ten kilometer za sebou, ale nijak ma nenadchol. Naopak, chcel by som vediet ci by so mnou zamavalo Scirocco. A co sa tyka BMW 1, priznam sa, ani som sa v nom neviezol. Auto je to pekne, priam krasne a kludne by som prijal kluce od neho, ale ja som pisal o niecom inom.

Ziadna automobilka nevzbudzuje vo mne taky ten "chtic" vyskusania ako AR a ty s tym mily GTI nic nezmenis ani s tvojimi chvalospevmi na sedy a konzervativny VW. Keby si sa aj rozkrajal. Mimochodom, ako si mozes byt taky isty ze som netravil v autach viac kilometrov ako ty? Vek neznamena vsetko. Napriklad u mna (ak neletim lietadlom) existuju dni, kedy travim na cestach aj viac ako 12 hodin a viac ako 1 000 km behom jedneho dna...
24. 10. 2010 17:53
Re: Alfa Romeo
Pokud tohle děláš v rámci pracovního poměru, měl bys šéfovi říci, že středověk už skončil. Příležitostně se zastav na Úřadě práce a prober tam s nima ty tvé tisícikilometrové dvanáctky... :-)

P.S. příště tu nemusíš vyprávět pohádky, stačí jen, když napíšeš, proč by s tebou mněl ROCCO zamávat více než getei...
24. 10. 2010 18:18
Re: Alfa Romeo
Zase si mimo. Nerobím to v rámci pracovného pomeru. Venujem sa totiž profesionálne jednému športu a som reprezentnat SR. Takže veľa cestujem a to najmä po Európe a ak idem napríklad do Szceczina, alebo Francúzskeho Dieuze, tak to je aj viac ako 1000 km.

Poviem ti to takto, u teba je už úplne normálne, že si v diskusiách pravidelne kompletne mimo reality a snažíš sa nad všetkých povyšovať a píšeš všetko štýlom, ako keby si zožral všetku múdrosť sveta. Vo výsledku sa však už takmer vždy len strápniš...

P.S.: Scirocco je fakt jedno z mála áut od VW, ktoré ma nenechá chladným a veľmi sa mi páči, alebo Passat CC (aj s tou odpornou palubkou, čo už...). Ale napríklad Golf GTI nie je u mňa vôbec nič. Jediné čo u mňa to auto vzbudzuje, je pocit, že bol vyrobený pre mladých frajerov, ktorí si honia ego nad tým, že sa mylne domnievajú, že im v garáži parkuje športové auto. Z môjho pohľadu ide v skutočnosti o hlupákov, ktorí keby mali trocha vyššie IQ, tak by tie peniaze investovali oveľa oveľa lepšie...
Avatar - ReznikCZE
25. 10. 2010 20:22
Re: Alfa Romeo
Zino zase stebou souhlasím brachu ;-) :yes:
24. 10. 2010 10:59
Re: Alfa Romeo
Tvoje příspěvky jsou čím dál lepší, tak alfa je naprosto běžný kompakt ale VW golf je hothatch s emocemi - Ty si fakt mimo mísu!
A ohánět se tady pořád věkem, tak napiš kolik je Tobě a kolik máš na autech najeto (skutečně najeto) a pak můžeš něco mektat......
24. 10. 2010 17:50
Re: Alfa Romeo
Přečti si to ještě jednou, pak se tu všem omluv.
24. 10. 2010 18:20
Re: Alfa Romeo
Proč by se Carlos měl omlouvat? Vždyť má naprostou pravdu.
25. 10. 2010 13:23
Re: Alfa Romeo
Nevím za co bych se měl omlouvat - Tvé názory jsou opravdu mimo realitu! A jen tak mimochodem na moji otázku si stále neodpověděl - kolik ti je a kolik máš na autech najeto....
24. 10. 2010 13:48
Re: Alfa Romeo
Nikoliv. Právěže Giulietta je jako každá Alfa už od základního motoru laděna na sportovní notu, a to komplexně. Systémy DNA a Q2, ladění podvozku, rychlé řízení, odezva brzd, sedačky, zvuk motoru - to všechno je vysloveně navrženo a nastaveno pro ostřejší ježdění než u běžných hatchbacků jako třeba Golf.

Giulietta je prostě už s běžnými motory laděná tak, jako Golf GTI nebo Focus ST, i když je v přímce pomalejší. A pak je tu samozřejmě Giulietta QV, kterou bych řadil vysoko nad Golfa GTI prakticky ve všech ohledech a vůbec bych se ji nebál srovnávat s BMW řady 1.
24. 10. 2010 14:06
Re: Alfa Romeo
K tomu druhému odstavci. Giulietta QV je výkonově právě na úrovni toho Golfa GTI nebo Focusu ST. A ikdyby QV tyto modely předčila, tak nesmíš zapomínat, že GTI ani ST nejsou vrcholovými modely narozdíl od Giulietty.

Srovnání s BWM 1 je úplně mimo mísu. Na to bude bude muset Alfa ještě hodně přidat ;-)
24. 10. 2010 15:04
Re: Alfa Romeo
No ano, výkonem je Giulietta QV jen mírně nad Golfem GTI, ale v mých očích ho předčí. Ovšem QV jsem zatím neřídil, zkoušel jsem slabší verze Giulietty a motor 1.8 T v Alfě 159.
Golf R a Focus RS jsou samozřejmě jinde výkonem i cenou, uvidíme až přijde Giulietta GTA.

A proč by Giulietta neměla stačit na BMW 1? Bavor má zadní náhon, kteří mnozí považují za výhodu, ale jinak jsem při svezení s ním nic tak fantastického nezaznamenal. Podvozek, řízení, řazení, brzdy - všechno velmi dobré, ale neřekl bych že lepší než Alfa. Naopak Alfa je samozřejmě z logiky věci mnohem prostornější a praktičtější díky motoru napříč.
24. 10. 2010 12:27
Výborný nástupce 147
Mám tři roky starou AR 147 v plné výbavě a jsem spokojený majitel. Jakmile mi doběhne leasing, vidím se v nové Giuliettě. Byl jsem v showroomu a mám pár postřehů. Sedadla opravdu nemají takové boční vedení jako 147, to je škoda. Jinak materiály atd. jsou úplně někde jinde. Díval jsem se na drobnosti a mám dotaz. Například u zrcátek, jsou plastové krytky, které mají vůli. Je to blbost, ale v zimě, když tam nateče voda nebo tam bude sníh, co se stane? To samé mezi kapotou a čelním sklem je gumová část, která opět nelícuje. U 147 je to vše vyvedeno v tvrdém plastu, který prostě nelze odlepit. To jsou jediné drobnosti, které mě zaujali. Jako celek je ovšem auto výborné a věřím, že třeba po 1 roce opraví menší mouchy. Máte někdo další zkušenosti? PS: Chtěl bych Giuliettu 1,4 TB 170k :-)
Rozbalit vlákno
4
24. 10. 2010 13:43
Re: Výborný nástupce 147
Nějaké zkušenosti nabídnout můžu, měl jsem možnost se zúčastnit předváděcích jízd s Alfou Giulietta na brněnském okruhu:

- Giulietta je podle mého zkrátka krásná a svůdná, takhle má prostě vypadat italské auto.

- Uvnitř se pár detailů ke kritice najde, ale není jich moc. Podobně jako třeba u Fiatů Punto Evo nebo Bravo je poměrně velký rozdíl mezi výbavami. Ten velký panel přístrojovky sahající od středu před spolujezdce může být v barvě auta, což třeba v červené nebo bílé vypadá dost dobře, IMHO líp než „karbon“ nebo „hliník“. O ovladačích klimy si každý může myslet co chce, ale displeje jsou perfektně čitelné i na přímém ostrém slunci. Nelíbila se mi tlačítka ovládání rádia (malá a hladká, ale zato je ovládání i na volantu) a taky výplně dveří - já mám raději, když je na nich kus stejné látky jako na sedačkách, což u základní verze Giulietty není. Sedadla bez připomínek, perfektní jako u každé Alfy co znám.

- Výhled dozadu při couvání je kupodivu lepší, než by člověk čekal při pohledu zvenčí. Mnozí konkurenti jsou na tom hůř.

K jízdě:
- Velmi povedené řízení a smysluplný systém DNA. Ve volantu člověk cítí co dělají přední kola (např. práci elektronické simulace samosvoru Q2), přičemž v dynamickém módu (D) má volant větší, přirozeně působící odpor. DNA také citelně ovlivňuje reakci motoru na plyn a také ABS - v módu D nechá při ostrém přibrždění kola kratince zablokovat a „kviknout“, než ABS zabere - na okruhu nebo při rychlé jízdě je to skvělé! Režim N pak má smysl ve městě, při pohodové cestě na dálnici a taky aby auto prošlo emisemi A ještě dodám, že pedál brzd má trochu měkčí chod než bych čekal, oproti plynu a spojce jde relativně zlehka, nicméně účinek brzd nemá chybu, žádné vadnutí jsem nezaznamenal.

- Podvozek skvěle drží, je cítit dost velký rozdíl mezi 16“ a 17“ koly. Vyšší gumy na 16“ kolech dostávaly na okruhu pěkně „za uši“. Na hranici přilnavosti auto naznačí, „co by kdyby“, např. náznak pohybu zádi při prudkém ubrání / zabrždění, ale nikdy není kousavé (a to nemluvím o stabilizaci).

- Fantastická převodovka s klasickým mechanickým odporem. Není tak tuhá jako u BMW, ale člověk perfektně cítí, kdy rychlost „zapadla“. Velká hlavice řadičky se krásně drží a skvěle vypadá.

- Motor 1.4 T-jet 120 koní je moc fajn na silnici, ale rychlý brněnský okruh mu nesedí. Motor nejlépe jede mezi 2.000 a 4.000 otáček, takže na okruhu to člověka nutí jet o rychlost výš, než by u benzínu čekal. Silnější verze T-jetu (zkoušel jsem třeba 155 koní v MiTu) jsou daleko sportovnější, víc jedou „nahoře“ a na okruhu se cítí mnohem líp.

- Nový diesel 2.0 Multijet (170 koní) se velmi povedl, je kultivovaný a přitom s pěkným zvukem a na nafťák se i ochotně točí. Připomíná mi charakterem pětiválec 2.4 Multijet 20V v menším provedení. Mimochodem, v místech kde jsem naftu ještě držel na trojce, tam už si 1.4 T-Jet (120) přímo říkal o čtyřku. Zajímavé. Bohužel jsem se nedostal do žádné z mála Giuliett s motorem 1.4 T-Jet 170 koní. Třeba příště...

Clkem vzato se mi to svezení velmi líbilo a s fantastickým motrem 1750 TBI (ten jsem zkusil ve 159 a je naprosto fantastický, kam se hrabe 2.0 T(F)SI) by to mohlo být auto přesně pro mě. Uvídíme...
neregistrovaný "_pavel_"
25. 10. 2010 10:50
Re: Výborný nástupce 147
Po novom roku budeme kupovat nove auto a uz bolo rozhodnute (taktiez 1,4 TB 170k) no stacilo jedno zvezenie v Quadrifolio Verde a nie je co riesit, bude 1750 ;-)
25. 10. 2010 23:15
Re: Výborný nástupce 147
Díky za vyčerpávající postřehy :-) . Co se týče nadupané verze, tak bohužel asi nebudou koruny...
24. 10. 2010 17:53
Re: Výborný nástupce 147
Zkušenosti s 13 000km najdeš tady [odkaz]