Tieto dve veci mi dlho nešli dokopy, kým neprišiel s týmto konceptom Ford S-Max. S rodinou piánko, sám sa vie otecko od rodiny aj pekne zviezť. :-):yes::yes::yes:
Jasně, závodní piloti totiž "závodí" s R8 na běžné silnici. Fostek rulez! >:D Kdybys byl co k čemu, tak děláš výsledky někde v rallye nebo na okruzích a nepochechtáváš se v diskuzi fotříkům, že si vedle rodinné káry nemohou dovolit ještě supersport.
A jestli se nějakou neuvěřitelnou náhodou za nickem fostek skrývá Fulín, Kopecký nebo Enge, pak je to snad ještě ubožejší. Ale tomu moc nevěřím :-)
Vedel som ze sa toho niekto chyti, ale ze budes hned prvy som netusil. :-) Je mi jasne ze podla Clarkssna sme my vodici MPV v podstate umreli, ale mozem ja za to ze sa tak necitim? Navyse nikde som nepisal o vymetani okresiek rally stylom. Mne musi nateraz obcas stacit aj len take sviznejsie zvezenie. Na auto vyhradne pre zabavu nemam ani miesto a ani zvysny cas. :-)
Ja si hlavne pod pojmom MPV v spojeni s rodinnym autom predstavim 3 samostatne sedadla v druhom rade, ked uz nie samostatne sklapatelne, ale 3xisofix by som povazoval za "standard". Takto mi trochu unika zmysel tohto auta oproti konkurencii, ked neponuka nic naviac co neporiesi "rodinny" kombik, alebo "rodinne" SUV, dokonca vynimkou velkeho kufra aj sedan ci HB.
Koupí si ho ten kdo trvá na BMW a chce něco čím by manželka rozvážela děti do škol a kroužků. Nikdo normální si tuhle předraženou kombinaci pseudosportovního nesmyslně tvrdého designového paskvilu nekoupí. Většina mainstreamových značek nabízí lepší řešení pohodlnější a dokonce stejně výkonné.
> Koupí si ho ten kdo trvá na BMW a chce něco čím by manželka rozvážela děti do škol a kroužků.
... a ma maximalne 2 deti. Lutujem kazdeho, kto by si toto kupil a ma 3 deti. Priplatim si za znacku a potom roky trpim, fuj.
Ok, vynechajme tie velke MPVcka (Galaxy,Sharan,Alhambra a vsetky tie velke dodavky). Podme na podobnu velkost: Touran, S-max, Espace, Grandscenic, 5008, Zafira, Verso - to je priblizna velkost, vsetky maju 3 plnohodnotne sedadla s isofixom, Tak neviem, ale mne to pride trochu mimo.
To netvrdim, ale predpokladam, ze po MPV siahnu najskor taketo rodiny. Pri rodine s dvomi detmi, je prakticky jedno ake auto si clovek vyberie, lebo posluzi vsetko dostatocne aj s komfortom aj velkym kufrom. Neviem si moc dobre predstavit kupit si 2er miesto povedzme 3er ak ma clovek 2 deti, ale posudzujem to z pohladu mojej optiky, co znamena, ze niekto iny tu vyhodu zrejme vidi.
Mam len dve este male deti a jazdim velkym MPV kde mozem mat 7 plnohodnotnych sedadiel. Jasne ze tie dve su od jeho kupy v garazi a este som ich nepouzil. :-) Ale do kufra som ziaden z kocikov neskladal a nerozoberal, max.sklopil striesku. Teraz tam nahadzem bicykle, sanky, boby ci lyze a neriesim ziadne boxy ci nosice. Som lenivy a pohodlny? Mozno aj hej. Navyse to auto vyuzijem aj v praci obcas ked treba. Pre mna to auto zmysel ma nateraz. O par rokov ktovie? :-)
Bicykly však leda dětské, že. Na kolo pro dospělého potřebuješ dodávku, pokud nechceš rozebírat. A pořád by to chtělo vnitřní nosič (držák), protože je přeci nebudeš dávat na sebe. Nebo ano? Já bych to tedy svému kolu nemohl provést.
Ked sklopim jedno krajne sedadlo vojdu mi tam napohodu 2 dospelacke a dve detske bicykle. Nejaky drziak neriesim akurat ich upnem nejakym popruhom. :-)
Co si ale představuješ pod pojmem nerozložený kočárek a co si představuješ pod pojmem do "do kufru". Já mám třeba kočárek, kde sundání korby (nebo teď už sporťáku) zabere vteřinu, prostě za madla za které se zvedá kočárek ho zvednu a rozpojí se to. Podvozek se mi složí za vteřinu taky, dokonce tak, že se lépe zvedá. To já třeba považuju za bezproblémové naložení kočárku, že se dvakrát sehnu a než napočítám do pěti je kočárek v kufru. Takhle se mi vleze jak do Meganu a i do Fabie v kombíku. Třeba do otcovy 207SW už musím přemýšlet jak ho tam naložit, protože nevejde podélně a nebo sndat kolečka atd., prostě složitý proces na 30 vteřin.
Pokud narveš do kufru komplet kočárek i s boudou, tak musíš vyhodit plato a zastíní ti zadní okno. A to já zase nepovažuju za kufr, protože nerad vidím za jízdy dozadu nebo nemám zatažené plato...
[odkaz]
Toto do štandardného kombi musíš rozložiť na podvozok a korbu. Ja som len sklopil striešku a hodil to do kufra komplet. V kufri zabrzdil a tradá. Nehovorím, že sa nedá, len že pre mňa to bol jednoduchší a hlavne pohodlnejší spôsob pri pendlovaní s deťmi.
Já jo a jestli je nějaký důvod proč jít do MPV a ne do kombíku, tak proto, že musím někde ty 3 děti posadit. Když je jedno ve vajíčku, jedno v sedačce pro roční dítě a třetí v nejlepším případě na podsedáku, tak proto volit MPV a ne kombi. Takže MPV kam se nevlezou 3 děti dozadu je nonsens.
3 plnohodnotne sedacky vzadu boli u nas podmienkou preto, aby mohla medzi nimi sediet manzelka. Teraz ked uz podrastli sedi standardne vpredu vedla mna. :-)
Moje deti vpredu nesedia už z princípu. Teraz je to síce veľká móda mrsknúť im tam sedačku, ale mne to nepríde ako dvakrát vhodné riešenie aj vzhľadom na bezpečnosť či skôr nebezpečnosť sedenia vpredu pre deti zvlášť. Mojim je vzadu dobre a nesťažujú sa ani oni, ani ja. Aby som mal prehľad čo robia mám od výroby tzv. konverzačné zdkadielko a to mi bohate stačí.
Nezhodnem sa s tebou o bezpecnosti a z praktickeho hladiska pri 2 deckach je lepsie ked jedno je v predu a vzadu s druhym druhy rodic. S modou to nic nema. Ty si to vyriesil kupou ineho typu auta, kde toto eliminujes, ale to nie je vzdy bud mozne alebo idealne. Ale tvoj nazor aj riesenie beriem, aj ked s nim nesuhlasim :-)
Chceš mi vari tvrdiť, že predné spolujazdcove sedadlo je v otázke bezpečnosti dieťaťa na tom rovnako ako zadné? Svojho času som kdesi čítal štatistiku, kde práve sedadlo vedľa vodiča obstálo úplne najhoršie. Boli to zozbierané dáta z reálnych havárií, nie Euro NSCAP testy. Nehovoriac o tom, že donedávna sa v EU ani neriešil nejak zásadne Small overlap test, resp. situáciu keď malou časťou auta trafíš strom či stĺp. Nikomu však môj názor nevnucujem, sú to jeho deti a on je ten čo určuje čo je pre nich vhodné. Mne to proste ako dobý nápad šupnúť dieťa v sedačke dopredu rozhodne nepripadá.
A fakt, toto mi uslo - mal som dojem, ze sa chvalia 3xisofix. O Zafire mi to vravel uz davnejsie sused, ale nevenoval som tomu pozornost, pochopil som ho ako, ze je to len "odporucenie" ze sa tam davat nema. Grandscenic som teraz pozeral a mas pravdu a na Verso sa spytam znamych - maju 3 decka a kvoli tomu brali verso, tak neviem. Mozno v strede nie je isofix, ale 3 sedacky tam narvat dokazu.
S-Max vypadal dobře (mimochodem lépe, než to co je tady vidět na titulce) a nejezdil vůbec špatně, naopak, ale to vše na poměry podobně velkých MPV, takže ano, ale s rozumem. :-)
Ford prostě podvozky umi, ale s-max je pokud se nepletu o třidu vyše. Ale nedavno někde němčouři srovnali tohle bavo s grand c-maxem, zřejmě tohle je ten spravny konkurent a toho označili dokonce za jizdně ještě přijemnějšiho. Tedy po strance jizdy vyrovnaně s tim že c-max dokaže byt komfortnějši.
Ve vícero testech bylo BMW kritizováno. Ve srovnání s Touranem byl Touran označen jako komfortnější a ve srovnání Touran vs Zafira vyšla lépe Zafira. Zafira má jedno mínus, prostřední sedačka vzadu je užší.
Zafira ma tech minusu vic, ale kdyz uz jsme u toho Touran ma tu prostredni sedacku taky o neco uzsi nez ty krajni, ale porad bude asi sirsi nez v Zafire nebo BMW.
No ja si to taky dříve myslel. Opticky vypadaji ty sedacky stejne, ale když se pozorně podíváš je ta prostřední asi o 4-5cm užší, jde to videt na fotce. Když se podíváš na isofixy u krajních sedadel, tak je od toho plastu směrem k okraji sedadla ještě čalounění asi 2cm na kazde strane, u té prostřední sedačky končí šířka (v úrovni isofixu) hned u toho plastu od isofixu, a isofixy musí mít stejnou rozteč na každém sedadle.
ale opravdu nevěřím, že kdybych četl i celý článek, ivěřil bych, že tenhle kýbl je sporťák.
Proč se proboha na všechno píše Sport (Sportsvan atd)
To tomu jako někdo má věřit?
ostatně si myslím, že BMW a MB si výrobou těchle křapek (B Klass, toto, X1, CLA atd) jenom kazej image.
Proto jsem rád, že ty děláš pouze jednotku diskutujícího, a ne člověka, který má na starosti exekutivu v automobilce. Očividně jsi žádný z těch vozů nejel, a trh je ti asi taky ukradený. Ale díky za názor.
No kámo, jel jsem na 99.9 s mnohanásobně vyšším počtem těch aut, než ty.
Pod pojmem sportovní jízda si představuju něco jinýho.
Ale OK, jsi slušný a každý má jiná měřítka, takže taky díky za názor.
Akorát ta blboučká dedukce, s čím kdo jezdí, je trochu trapná, ale přejdu to. Já ti taky nevykládám, s čím jezdíš. :-)
jasněže Z4 jezdí úplně jinak, ale to tady snad nikdo nezpochybnuje, prostě je to jenom dobře jezdící rodinný vůz a že se slovo "sport" cpe v automobilismu úplně všude snad dneska překvapuje jenom fosteka :-)
Bez osobních invektiv - mě tam to sport prostě nesedí a jistě se najdou případy, ikdy to bude moc i na tebe. Třeba Ford EcoSport.
Ale pokud chceš za každou cenu prudit, uvědom si, že tvé výkřiky vůči mě jsou jako když moučný červ ohlodává botu titána. >:-[]
Čekal jsem, že i samozvaný automobilový guru, jako jsi ty, pochopí, že může existovat i MPV, které nemusíš do každé zatáčky zpomalit na 30 km/h. Sport je obecný pojem a sportovat může profesionální atlet, nebo i tlustá čtyřicátnice s třemi dětmi na hrbu.. nebo si snad taková paní nemá nárok navléknout tenisky ?
Já 2er jezdil v kratší verzi a auto je rozhodně sportovnější, než třeba obyčejná Oktávka.
A i když si jezdil více na více, než 99,9 % mnohonásobně aut, než všichni tady dohromady, vše znáš nejlíp, tak bys mohl pochopit, že sportovněji střižené MPV a sportovní auto jsou dvě dost odlišné věci. Pochybuji, že někdo si MPV bude kupovat, aby s ním lítal na okruhu a naháněl Fosteky a podobné v jejich R8 >:D
Auto je ale náčiní, ne člověk. Člověk má svobodnou vůli, náčiní leda tak určení.
Je to tedy jako říkat sportovní bota kanadám (i když to by sedělo víc na SUV, ale pro ilustraci to poslouží). :-) Ano, i v kanadách se dá sportovat. Asi najdeš i sport, kde to bude dobrá volba. Podobně jako by MPV bylo dobrou volbou, pokud bychom soutěžili například v rozvozu dětí. Určení to nezmění.
To slovo se samozřejmě dá chápat volněji a beru to tak, že si v diskuzi rozumíme.
Panove, musím říci, že sem neodolal a zřídil si také účet :-)
Sám mám 3 děti a rozhodoval sem se mezi multivanem a jinejma vicesedadlovejma autama, ale teď proč 220i gt zvítězila:
1. S multivanem normální ženská ve městě nezaparkuje
2. Proč benzín? Do firmy sem koupil aktiva v diesel 110kw, a vůči 110kw octafkarema nesrovnatelně rozdíl... Proč? V tomhle autě sem pochopil, že bmw fakt umí benzíny. náš nejstarší syn v 9ti letech jezdí s manželkou vepředu a když sem hotuhle vezl já, tak mi říká, tati zapnu ti ten sport režim, jo? Maminka jezdí jediné na sport a já ho vypinam ho na kostkách :)))
3. Prostorové to samo nemá na multivan, ale na 95% jízd, manželka a tři decka, úžasný - přeci je tohle auto dělaly ženský
4. Sportovnost- já tomu sám říkám závodní autobus. Defakto neexistuje multivan, třetího bych nepredjel, akcelerace i zatáčky - zde opravdu max 17kola Českým 18ky by slušely v DE na dálnici, kde není problém stala jízda kolem 200km/h.
Závěrem, bych jen dodal, že tohle je prostě bmw s nádechem závodění, kde ani ženská nemá problém předjet u nás nejpreferovanjesi škodovky, protože motorové je to neskutečná otacková pila. K automatu, sám mám G30 s ZF převodovkou, a kdo řekne, že v 2ce je automat spatnej, tak měl rozbitou převodovku, tahle převodovka je tisíckrát lepší než DSG v jakýmkoli vw koncernu.
Ono to nebude sedět asi na většinu aut, kde se to objeví. U skutečných sporťáků tu potřebu nemají. Každý to vidí. Na druhé straně tak polovina kombi sport v názvu má, byť se na to odkazují třeba jen zkratkou (alespoň si myslím, že S v SW má být sport a ne třeba slow :-) ).
Mozna kdybys dal testu sanci by ses dozvedel, ze ono mpv s zadnym sportakem nikdo nesrovnava (ani autor, ani BMW, ani soudny kupec). To sport ve spojeni s 2er gt je jen o tom, ze je to sportovnejsi ze zastupu mpv, tedy sportovni relativne, ne v absolutnich "cislech".
Ber to tak ze kdyz se rano pujdes treba zabehat, ergo "zasportovat", taky to hned neznamena, ze se rovnas k Boltovi nebo jinym "plnokrevnikum". A neznamena to ani to, ze kdyz se k Boltovi ve svych vykonech ani jen nepriblizis, ze nemas narok mluvit o sve aktivite jako o sportovani.
PS: Obecne taky povazuju slovo "sport" u vseho za mor, ford ecosport je toho asi nejkriklavejsim prikladem, ale zrovna tady (pokud to je vazne jedno z nejlepe jezdicich mpv) mi to tolik nevadi.
No, já tentokrát s titánem (míněn fostek) >:-[] souhlasím. Považuju to jednoduše za blbost. Žádné z běžných aut nemá se skutečnou sportovní jízdou nic společného a relativní sportovnost je pro mě termín na úrovni např. relativní štíhlosti. Máš sice nadváhu jako prase ale třeba Israel iz kamakawiwo ole na tom je (pardon, byl) ještě hůř. >:-[]
Dávat pak slovo sport do názvu takových etalonů sportovnosti jako je výše zmíněný Ecosport, Transit nebo malý rodinný folcik - to už hraničí s nedostatkem soudnosti.
Že i MPV může jezdit zajímavě, zábavně - to ovšem nezpochybňuji. Jenom pro to mám imho mnohem přiléhavější a od BMW ukradený (i když to je otázka, mě prostě jenom nenapadlo si to zaregistrovat ;-) ) výraz - radost z jízdy.
Woody, takže když někdo není atlet, nemá právo sportovat? >:D To si mě teda urazil ! A to jsem chtěl konečně začít chodit běhat, abych se vešel do motokáry ! >:D
A navíc, pro sportování i rodinu, jak zní podtitulek, já to teda chápu spíš tak, že s tím autem naložíš rodinu, nebo třeba kolo a jedeš sportovat ;) Dobře, vím, že to autor myslel jinak, ale rejpnout jsem si musel >:D
Sice nejsi Bolt, ale v žabkách pět kiláků asi také běhat nepůjdeš, že. ;-) Sportovní náčiní existuje pro různé úrovně. U aut tomu není jinak. Takže sport to je, jinak bychom nepotřebovali například slovní spojení vrcholný sport. Pro mne je třeba sport právě o té amatérské úrovni. Je to něco, co by měl dělat každý. Ne na to čumět v bedně, jak to tam předvádí někdo za to placený.
Co dělá sport sportem, je otázkou. Dnes je třeba i lov sportem, protože to už neděláme proto, abychom přežili. Doslova by to mělo být všechno, co se dělá pro odreagování se. Odpočinutí si od práce. To je ten starý význam myslím z francouzštiny. Což dělá profesionálního sportovce oxymóronem. :-) Dnes je to složitější, protože třeba ležení na kanapi a čtení knihy bychom sportem nenazvali. Spousta lidí má problém i s šachy jako sportem.
MPV sice nemusí být určeno k zábavě, ale dle té původní definice s ním klidně sportovat můžeš. Když tě to baví. A je vlastně jedno, jak špatné to auto je; jde jen o to, jestli se bavíš, odreaguješ se, vypneš, odpočineš si. Asi jako je 5k v žabkách pořád sportování, byť je to hodně zvláštní volba obuvi.
Začali tyto auta dělat ve velkém a stali se symbolem pro MPV. Jenže soudný člověk francouzkým autem dobrovolně jezdit nechce a tak se kupující přeorientovali na SUV. Nejlepší je stejně rozměr pneu u Rencku 165/70R20. Takové kraviny nikdy VW dělat nebude. Snad jsem nikoho nepodráždil :-)
oni prišli na trh v podstate naraz, v USA Dodge Caravan / Plymouth Voyager a v Európe Renault Espace. Obidva v roku 1984. Chrysler Voyager prišiel až 1988.
To že automobilky pchajú do každého marketingového pamfletu výraz "šport" tak nejak pochopím. Ale že na to vždy skočia aj novinári, tak tomu fakt nerozumiem. Stačí natrieť pozadie tachometru na bielo a už je to "auto so športovým nádychom". V inom teste zas "nezaprie športové gény" v ďalšom "nestratilo športového ducha". Ach bože...
No nevim, máme v rodině 2er AT, tedy kratší verzi a slovo sportovní k ní teda určitě nejde. Pravda je to 218d s automatem a na 105kW to jede vcelku svižně, ale sportovat se s tím nedá, na to má dost mrtvé řízení a “komfortně” nastavenou převodovku. Prostorem také moc neoplývá, tak pro 2+2 a jejich skromná zavazadla >:D
Tohle GT má o pár koníků, kil a pár litrů v kufru navíc. Takže nejspíš žádná změna ;-)
Tak asi by to bolo aj divné - objemný interiér, vysoké ťažisko a šport? Našťastie titulky z ACZ nie sú smerodajné. Je lepšie ich brať veeeeeeeeeeeeeeeeeľkou rezervou...
Po dlouhe dobe BMW, ktere me zaujalo. Dokonce i interier vypada skoro v poradku, coz je u nemcu vyjimkou. Par zmen bych ale uvital. Zvysil bych karoserii, predelal narazniky dal pneumatiky s vyssim profilem.
A hlavne "zakazal" prodej aut v bile barve nebarve.
je kasnou zda sa podstatne sirsia... cim to je.. pritom bawo mava inak dost rozplacnute siroke vozy .... tu ale toto radoby premiove radoby MPV posobi voci nejakemu grand scenicu alebo zafire az docela uzko a kasnou doslova az gycovo ... o cene skoda debat... pritom aj taky touran je stejne daleko lepsi... :-)
Když je vůle, sportovat jde se vším. Jezdil jsem v r.2016 3-týdny s Active Tourer 225i x-drive a líbilo se mi to. Na to, že je to malé MPV to jezdí moc pěkně a parametry to má sportovní 6,3s a max. tuším 240. A dokonce to jezdilo i za rozumnou spotřebu.
Pár závodníků jsem s tím prohnal, docela se divili :-)
Odpovim si sam: Ne, nema, tudiz to neni adekvatni konkurence.
pokud bychom brali jen 5ti mistne varianty - tedy BMW 2 AT, tak nejvykonnejsi model je 225i 170kW, pripadne co se tyka zrychleni i 225xe i performance hybrid.
Priznám sa, že uvažujem o tomto vozítku. Chcem 4x4, chcem trošku svižné auto, chcem automat. Kto dá niečo podobné? Potrebujem dozadu 2 sedačky a medzi ne útlu ženu. Jedno BMW už doma mám, takže s nákupnou cenou a aj so servisom sa dá narábať. Zatiaľ je to favorit.
Ja sa obavam, ze ani tu sa to nepodari, skusal som to na viacerych autach, pokial to nie je plnohodnotne sedadlo, tak sedaky su mierne posunute smerom do stredu a dostat sa medzi ne je problem. Nehovoriac, ak sa tam aj dostanes, stredny pas ma tu konzolu posunutu, takze moze to byt problem aj pre toho sediaceho v strede a ten priestor je velmi zuzeny.
3 detske sedacky tam nedas, do 2GT ano, navic tam mas i ta dve dalsi mista pro dva male strycky Prihody... X1 bych s tim nesrovnaval, ale vubec.
Za me na UKL bud 2GT coby "skoroplnotucne MPV", nebo misto X1 Mini Countryman, pripadne Clubman. Ale zakaznici to asi vidi jinak :-)
Nehovorim o pezote nic, aj priamo bmw v inom modeli. Priestor az tak nespomenul co by chcel, 2 decka a zenu chce strcit dozadu(co sa mu s velkou pravdepodobnostou nepodari) a predne sedadlo ma volne. Mozno nam to objasni.