Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Fiat Tipo 1.4 (70 kW) – Proč nemá turbo?

Nový kompaktní sedan od Fiatu chce kombinovat atraktivní poměr ceny a výkonu. Má smysl uvažovat nad základním motorem, nebo je lepší si připlatit za silnější?
Zpět na článek
9. 5. 2016 10:18
9. 5. 2016 10:21
9. 5. 2016 10:28
9. 5. 2016 10:38
9. 5. 2016 10:41
9. 5. 2016 10:53
9. 5. 2016 11:03
13. 5. 2016 23:53
9. 5. 2016 21:51
9. 5. 2016 10:59
9. 5. 2016 11:07
9. 5. 2016 11:15
9. 5. 2016 11:49
9. 5. 2016 15:50
9. 5. 2016 17:22
9. 5. 2016 10:45
9. 5. 2016 10:49
9. 5. 2016 10:57
9. 5. 2016 11:18
9. 5. 2016 11:34
9. 5. 2016 12:49
10. 5. 2016 20:20
10. 5. 2016 23:22
16. 5. 2016 16:25
9. 5. 2016 11:46
9. 5. 2016 12:45
9. 5. 2016 10:28
9. 5. 2016 10:41
9. 5. 2016 10:45
10. 5. 2016 13:04
9. 5. 2016 10:52
9. 5. 2016 10:45
9. 5. 2016 10:53
9. 5. 2016 10:57
9. 5. 2016 11:03
9. 5. 2016 11:08
9. 5. 2016 11:19
9. 5. 2016 15:53
9. 5. 2016 18:40
13. 5. 2016 08:49
9. 5. 2016 10:51
9. 5. 2016 10:58
9. 5. 2016 10:58
9. 5. 2016 10:59
9. 5. 2016 16:51
9. 5. 2016 17:25
9. 5. 2016 22:30
10. 5. 2016 13:58
9. 5. 2016 11:16
9. 5. 2016 11:37
9. 5. 2016 12:08
9. 5. 2016 20:23
10. 5. 2016 23:31
10. 5. 2016 23:26
9. 5. 2016 13:12
9. 5. 2016 12:42
9. 5. 2016 13:09
9. 5. 2016 20:13
9. 5. 2016 13:12
9. 5. 2016 12:03
9. 5. 2016 12:19
9. 5. 2016 11:54
9. 5. 2016 12:14
9. 5. 2016 11:49
9. 5. 2016 11:57
9. 5. 2016 12:36
9. 5. 2016 12:57
9. 5. 2016 13:04
9. 5. 2016 13:15
9. 5. 2016 13:33
9. 5. 2016 13:18
9. 5. 2016 13:29
9. 5. 2016 14:23
9. 5. 2016 14:55
9. 5. 2016 15:36
9. 5. 2016 12:36
9. 5. 2016 13:19
9. 5. 2016 13:54
9. 5. 2016 14:25
9. 5. 2016 15:52
10. 5. 2016 10:48
10. 5. 2016 12:10
9. 5. 2016 14:26
9. 5. 2016 14:42
9. 5. 2016 14:49
9. 5. 2016 15:07
9. 5. 2016 15:12
9. 5. 2016 15:16
9. 5. 2016 17:12
9. 5. 2016 20:11
11. 5. 2016 09:33
neregistrovaný "SR20"
9. 5. 2016 15:39
9. 5. 2016 15:57
9. 5. 2016 15:58
13. 5. 2016 10:08
9. 5. 2016 23:15
13. 5. 2016 10:07
9. 5. 2016 14:06
9. 5. 2016 15:23
9. 5. 2016 16:05
9. 5. 2016 13:18
9. 5. 2016 13:46
9. 5. 2016 14:53
9. 5. 2016 15:16
9. 5. 2016 16:21
9. 5. 2016 16:21
9. 5. 2016 17:46
9. 5. 2016 19:35
9. 5. 2016 21:13
9. 5. 2016 21:15
17. 5. 2016 11:22
9. 5. 2016 18:00
10. 5. 2016 08:24
11. 5. 2016 09:16
neregistrovaný "SR20"
12. 5. 2016 09:58
13. 5. 2016 08:42
9. 5. 2016 10:18
smutny
kde byl fiat před pulstoletim az ctvrtstoletim a kde je dnes

mozna na to ale koukam pohledem doby, kdy fiat byl jednim z nemnoha zapadnich aut, které tu ve vetsim jezdily ...
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Ozzman
9. 5. 2016 10:21
Re: smutny
Už odmala si pamatuji, jak na Fiaty kdekdo nadával, ať už to byly Una, nebo Tipa (to původní se mi fakt líbilo), nebo Bravo či Stilo. Defakto až poslední dekádu sem na Fiat přestal slyšet "špinu". Je to určitě škoda, sám sem žádný nikdy nevlastnil, tak tyhle povídačky beru s rezervou, ale kamarádovo služební Stilo Jtd nebylo tak špatný vůz, jen ho totálně utahal k smrti.. :-)
Avatar - rokyta.p
9. 5. 2016 10:28
Re: smutny
Tak pozor, ve své době bylo Uno a Tipo pecka :-! Propad podle mého začal v době Bravo/Brava. Dnes jde člověk s úsměvem o dům dále.
Avatar - Ozzman
9. 5. 2016 10:38
Re: smutny
Jak říkám, všichni v okolí, kdo to měl na to nadávali, že to rezne a se*e se to... to si pamatuji z dob ZŠ. Pamatuji si, že jedno Uno měl soused a přišlo mi to daleko větší křáp, než naše nová Felicie, to byl rok tušim 1995 cca. Ale jsou to jen dojmy, které jsou staré +/- než 20 let ;)
Avatar - rokyta.p
9. 5. 2016 10:41
Re: smutny
Já si zase pamatuju, že všichni ti co měli Š120 a Lady, tak sousedům Uno 3dv záviděli. A což teprve Sierra 2.3TD jojooo. Felda byla později, to už bylo Uno a Tipo za zenitem.
Avatar - Ozzman
9. 5. 2016 10:53
Re: smutny
Tak Sierra byla legenda, hlavně ty dýmovnice >:D
9. 5. 2016 11:03
Re: smutny
ja v 1986 se sierou (samozrejme benzinovou) najel tak 300km, a kam jsem prijel, tak jsem zpusobil pozdvizeni. dodnes sierra pro me tou legendou je.
a pamatuju na několikastránkovou recenzi ve svete motoru snad ještě v době, kdy se to auto teprve pripravovalo do vyroby. docela se divim, ze to proslo cenzurou, co si tak mlhave pamatuju, tak se uvazovalo, ze to nebude mit vůbec stahovaci okenka kvůli aerodynamice, vse mela resit klimatizace. tehdy pro me uplny sci-fi a ještě vetsi sci-fi jsem zazil nekdy na jare 1989, kdy před skolou několik hodin na mistech pro VIP parkovalo scorpio, to byla v době nasich S120 a nastupujícího favorita ještě uplne jina dimenze, a skoro bych se nebal rict facka naší zaostalosti ...
13. 5. 2016 23:53
Re: smutny
Scorpio jsem měli v roce 1992. Rok výroby 1989. Motor 2.0 DOHC. Tehdy mi bylo 13 let a byl jsem totálně zamilovanej. Ne do spolužačky (do té taky), ale do Scorpia. To byla tak úžasná doba. Možná proto jsou pro lidi, kteří se zajímají o auta auta z těhle let pořád tím nej. Byť nová auta jsou skoro ve všem o hodně lepší, tak prostě nostalgie aa vzpomínky pracují pro ta stará. Dodnes má v paměti, jak sjem přesedl ze škody 120L dědy do Scorpia. ten rozdíl byl tak propastný, že od té doby a po tolika autech, která jsem vyzkoušel jsem nikdy tak velký rozdíl nezažil. Asi jako když se přesedlo z DC3 na BAC Concorde :-). Nebo z Il-14 do TU-144. :-). No u těch těchto letadel to bylo možná ještě propastněšjí už i vzheledm k obrovkém rozdílu v rychlosti.
Avatar - beibej
9. 5. 2016 21:51
Re: smutny
Sierra bya buď 1,8 TD nebo 2,3D. Ale nikdy 2,3 TD. Ale jasně tenkrát to bylo jako dneska Flying spur.
Avatar - Emel
9. 5. 2016 10:59
Re: smutny
Teta měla Uno 1.5 i.e. se závratnými 55kW... to byla tenkrát docela jízda :-) . Pak se ale vysypala převodovka... :-)
Avatar - Ozzman
9. 5. 2016 11:07
Re: smutny
No... tak nějak >:D
9. 5. 2016 11:15
Re: smutny
ja jel párkrát z fotbalu v peti (nechapu jak jsme se tam vesli) v unu s 1.3 turbo, a v kopci kde to favorit sotva vytah na 100, tam to uno bez problemu 130.
vono uno mělo docela siroukou nabidku motoru a i tech 55kW v ty době byl na tak malicky a lehky auto solidni vykon.

a jak tak koukam, zrychleni na 100km/h 1.5sie/55kW za 12.2sec, v ty době byl u beznych aut standard spis k 15sec. a tohle novy tipo ma 11.5sec a když das něco do kufru (samozrejme se vejde podstatne vic nez do una) ...
9. 5. 2016 11:49
Re: smutny
Konkurentem Feldy bylo Punto, a tam, pokud jde o korozi se Felda nechytala..
Avatar - twistedTSD
9. 5. 2016 15:50
Re: smutny
Punto nikdy větší problémy s korozí nemělo, pokud vím. Měli jsme v rodině jedno z roku 1995 a pokud o něm mohu říct něco pozitivního, byla to právě (téměř) absence koroze. Stejně stará Felicie samozřejmě hnila.
Avatar - Jaros71
9. 5. 2016 17:22
Re: smutny
Fiat Punto bylo skvělé auto..měla ho žena 5 let , vše ok , a myslím , že i nynější generace je pořád výborná , vždyt se drží ve výrobě s několika facelifty 10 let.
Avatar - Atlis
9. 5. 2016 10:45
Re: smutny
Nové Bravo je veľmi slušné auto, mám pár známych, ktorí ho majú a sú spokojní. Stilo tiež nebolo zlé, len ho kedysi zabili cenou.
9. 5. 2016 10:49
Re: smutny
to je nejspis pravda, ale to auto je srovnatelny maximalne s autem velikosti rapida, coz mi prijde tak nejak malo
fiat nedela nic velikosti ani tridy aspoň octavie a to uz pekne dlouho.
a to je na tak slavnou automobilku a tak motorizovanou zemi jako italie k zamysleni
Avatar - Atlis
9. 5. 2016 10:57
Re: smutny
Mne Bravo príde rozmerovo absolútne v poriadku. Nástupcu by sú už ale zaslúžilo.
Avatar - Anonym
9. 5. 2016 11:18
Re: smutny
Když porovnáš rozměry, tak a zjistíš, že TIPO na tom není vůbec zle:

TIPO:
rozvor: 2636, rozchod vpředu/vzadu: 1542/1543, délka: 4532, šířka:1792, výška: 1497

RAPID:
rozvor: 2602, rozchod: 1463/1500, d:4483, š: 1706, v: 1461

OCTAVIA:
rozvor:2680, rozchod: 1543/1512, d: 4659, š: 1814, v: 1461
9. 5. 2016 11:34
Re: smutny
a ted ještě porovnej jizdni vykony pepku
nejsilnejsi benzinovy tipo 0-100km/h za 11.2s, to u rapidu odpovida nejslabsimu benzinu 1.2tsi/66kW (11.3s), 81kW ma 9.8s a nejsilnejsi 1.4tsi to da 9.0. to je rozdil parniku.
porovnávat s oct nemá smysl zadny
Avatar - wakantanka
9. 5. 2016 12:49
Re: smutny
Netreba ale zabúdať, že na jeseň tu bude hatch a kombi a tam bude 1,4 turbo benzín, to by už stálo za hriech. >:D samozrejme ak to zase nezabijú cenou.
10. 5. 2016 20:20
Re: smutny
no s přihlédnutím k ceně snad ani ne. To že tam nedávaj silnější motor podle mě souvisí s montáží sedanů v Turecku, kde zřejmě tenhle pohon stačí (?) Jinak normální a v reálu docela velký auto, který jede líp než základní Fabie, takže za mě v pohodě a pokud s tím testovací jezdec z auto.cz jezdí za šest litrů, tak to nemá chybu. Za lepší dynamiku a složitější techniku škodovky si prostě připlatíš, a tady to budou soukromé registrace, kde se hledí i na dlouhodobou provozní nenáročnost, takže já osobně (a nikomu to nevnucuju) Tipo 1,4 beru jako pohodovou nabídku. Fakt není třeba umět za každou cenu na D1 zrychlovat ve všech stoupáních.
Avatar - Emel
10. 5. 2016 23:22
Re: smutny
A když se Q7 dělá na Slovensku tak by taky stačila 1.4?
16. 5. 2016 16:25
Re: smutny
V Tipe je vnutri miesta zhruba ako v oktavke, takze sa nemusis velmi vzrusovat nad velkostou.
9. 5. 2016 11:46
Re: smutny
Na východe ČSSR ho - Fiat Uno 1.3 D - veselo kupovali v Tuzexe.
Slušné auto a prevádzka vlastne zadarmo.
Avatar - wakantanka
9. 5. 2016 12:45
Re: smutny
skôr by som povedal od modelov predavanych spolu so stilom. Bravo, Brava, Marea, prvé Punto, tie ešte fičali, až potom to začalo ísť z kopca. :-(
9. 5. 2016 10:28
Re: smutny
ja třeba vzpominam na F127 v době kdy tady jezdily S100, F124 v pozdejsi podobe zigula. a pak uz jsem zazil (nevlastnil, ale párkrát jel) uno a tipo v době favoritu a to porad byly nadprumerny auta vzhledem k tomu co tady v ty době jezdilo a musim priznat, ze uno a pak tipo jsem ve svy době chtěl, nakonec jsem spokojenej skončil u jiny znacky.
dnes me fiat vůbec neoslovuje a kdyztak me oprav, ale mam pocit, ze tipo je dnes vrchol fiatu v osobních autech, tedy auroven maximalne tak rapida a to me prijde tak nejak malo a lito...
Avatar - Ozzman
9. 5. 2016 10:41
Re: smutny
Tipo se mi celkem líbilo, pak ještě více to byla Croma, donedávna jedna u nás ve městě zachovalá jezdila, auto vypadalo tak pěkně "zápaďácky" hranatě >:D Bohužel s tím novým Tipem tak nějak musím souhlasit, variace na téma 500 stokrát jinak se mi nelíbí a co jiného lze u Fiatu koupit? Poslední Bravo bylo fakt hezkým vozem, stejně jako Punto či Grande Punto, ale to je už vlastně taky minulost... :/
9. 5. 2016 10:45
Re: smutny
cromu jsme měli jednou v garazi na rozmrznuti, protože nekomu v zime zamrzla když se vracel z hor a chodil jsem se na ni koukat snad kazdou hodinu...
10. 5. 2016 13:04
Re: smutny
topten, zabudol si na Fiat 128 Coupé. To bola naozaj paráda.
Avatar - 4hill
9. 5. 2016 10:52
Re: smutny
Vlastnil jsem jak hranatý Uno tak i Uno po faceliftu. Taktéž Tempru a Punto. Vskutku o pomluvy nešlo.Tedy alespon v mém připadě. Lepší je nemejt páč jinak jsi slyšel jak rez vzkvétá. To už snad radši vlastnit francouze..jenže ti zas měli jiné mouchy.
9. 5. 2016 10:45
Plasty
Přestaňte už psát že plasty jsou nekvalitní.Vždyť to je hrůza, tyhle polo-ne-pravdy.Nebo jste snad dělali nějaký test těch plastů?

Pište že jsou pohledově nepěkné, pohledově nekvalitní, nelibí se nám atd.

Jinak počkejte na hatch a combi, tam je potřeba testovat, o to snad bude zájem.
Rozbalit vlákno
8
9. 5. 2016 10:53
Re: Plasty
no mě spíš ty poznámky na palubovku přijdou úsměvné s ohledem třeba na rapida...kde ten interiér vypadá jednak lacině a jak tak 20let zpátky..
Avatar - Ozzman
9. 5. 2016 10:57
Re: Plasty
Osobně jsem zatím viděl 2 kusy Tipa - První před více než měsícem stál na Bruselském letišti (a pokud nevylítl dopovětří, tak tam ještě asi stojí:D) v takové stříbrno béžové metalíze a auto mne nijak extra nezaujalo, bylo sice hezké, ale čišelo z něj, že je to lowend. Interiér se mi také moc nelíbil a opravdu je viditelně "levně" udělaný. Rapid je uvnitř taky bída, ale na ten pohled je to trochu lepší. Osobně v této lowend třídě (Rapid, 301/elysee, Tipo) bych volil Fluence, který v interiéru připomíná trojkového Megana, což rozhodně nebylo nejhorší auto na trhu.

V pátek jsem poprvé viděl v ČR jedoucí černé Tipo a to mne oslovilo mnohem více, pravděpodobně v nějaké vyšší výbavě. Bylo elegantní a přišlo mi tvarově vyváženější, než béžový exemplář v Belgii :-)
Avatar - Atlis
9. 5. 2016 11:03
Re: Plasty
Čo ja viem, v Rapide som strávil síce iba niečo okolo 1000km ale že by mi pripadal nejak honosnejšie? Treba ale priznať, že pôsobil ako tak solídnym dojmom, 1.6TDI toho veľa nezožral a bol na diaľnici príkladne tichý.

Fluence mne osobne pripadal ako typický low end. Jediný plus bola tá prístrojová doska.

Jo a to Tipo už tam nie je.
Avatar - Ozzman
9. 5. 2016 11:08
Re: Plasty
Já nemluvim o tom, že je honosnější, ale že na pohled ty plasty, které se kritizují u Tipa vypadají lépe, na omak už ne >:D Osobně se mi palubka Tipa moc nelíbí..
9. 5. 2016 11:19
Re: Plasty
já ani v jednom nejel jen v obou seděl a interiér tipa ač není nic moc je někde úplně jinde než rapid, tam je to prostě jak návrat do minulosti
Avatar - twistedTSD
9. 5. 2016 15:53
Re: Plasty
V čem konkrétně je návratem do minulosti?
9. 5. 2016 18:40
Re: Plasty
Ja s redakci souhlasim, nevim kdo vsechno uz v novem Tipu aspon sedel ,ale interier je vazne tragicky...porovnavam s mym Stilem, mnohem kvalitnejsi materialy.
13. 5. 2016 08:49
Re: Plasty
Tvar přístrojovky základního sedanu mě taky nebere, ale seděl jste už někdo v hatchbacku, nebo v kombi??? Já ano a musím říct že verze s 7" Uconnectem působí úplně jinak. :-)
9. 5. 2016 10:50
Čierny humor na auto.cz ...
Velkou výzvou pro nás bylo získání výhradního zastoupení pro Českou a Slovenskou republiku od předního německého úpravce luxusních pohřebních vozů, společnosti Kuhlmann – Cars GmbH.

Naším cílem je maximální spokojenost klientů, kde klademe důraz na profesionální přístup vyškoleného personálu, nadstandardní služby a rodinou atmosféru tak, aby se u nás každý klient cítil jako doma a rád se k nám opět vracel. Více informací o našich službách a produktech naleznete na www.carmotorsmb.cz.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Atlis
9. 5. 2016 10:51
Motor
Dynamicky ten motor k tomu autu pasuje ideálne. Väčšina majiteľov budú dedkovia alebo taxikári. Takže plyn a minimálne náklady na údržbu. Dizajn je celkovo fajn, zvnútra aj z vonka (Rapid a spol tiež vo vnútri nie sú žiadna hitparáda a Fiat aspoň aj nejak vyzerá).

Za tie peniaze (a Fiat má zľavy rád), za mňa :yes:
Rozbalit vlákno
7
9. 5. 2016 10:58
Re: Motor
No až na tých dedkov vcelku súhlasím. U nás v Košiciach tých vozov s LPG inštalovaným ešte pred predajom bude isto veľa. Fiaťáci si už medlia ruky, ďalší atmobenzínový sedan, vďačná konštrukcia na prerábku na LPG.
9. 5. 2016 10:58
Re: Motor
tiez si myslim, uz som v nom sedel. Keci o lacnych plastoch su predsa len keci - autor asi nevidel P301 alebo Rapid v slabsej vybave. Ze posobi interier zastaralo - OK, ale neposobi lacno.

Motor - rad by som videl porovnanie napr. s i30 s 1.4, co je velmi predavane auto a stovku da za 12,8 sekundy, pripadne s 1.0 MPI vo fabii, kde bude podobna cena. Porovnavat to s turbobenzinmi nie je celkom fer...
Avatar - skejpa
9. 5. 2016 10:59
Re: Motor
Souhlas. Má to být konkurent Thalie apod. takže žádnej lamač rychlostních rekordů. Rapid už je taky citelně dražší, takže to taky není úplnej konkurent. A hlavně atmosféra je výhoda - menší pravděpodobnost, že se to pokazí. Osobně bych sice do Fiata asi nešel ale když bych si musel vybrat jestli tohle Tipo nebo C-Elysee, tak bych bral to Tipo.
9. 5. 2016 16:51
Re: Motor
Thalia byla malé auto a už se dávno nevyrábí. Tohle je nižší střední třída, tedy o kategorii výše.
Avatar - Jaros71
9. 5. 2016 17:25
Re: Motor
Podle mne jasná volba , pro méně majetné rodinky a důchodce.
Nebo trošku přidat a vzít 1,6...turbo když se podělá je drahé na opravy.
Avatar - lamal
9. 5. 2016 22:30
Re: Motor
hlavne nechapem ako mozu dat minus slaby motor ked citron ma pure tech este o 2s pomalsi na stovku... to jako s 6kvaltom si trochu pozmykas a ide to svizne co ine cakat od zakladu, sa tu zas redakcia tvari jak keby nieto nad 1,2tsi nech je akokolvek uzivatelsky prijemne absolutorium by som z toho nerobil
Avatar - Sumi2000
10. 5. 2016 13:58
Re: Motor
1.2 TSI bych nechtěl ani zadarmo..stačilo 1.4 TSI..tolik oprav jsem na dieslech nikdy neměl za 15 let.
KLASICKÁ ATMOSFÉRA je nízkonákladový nesmrtelný motor.
1.4 nebo 1.6 od Fiatu budou držáky! Chválím..jen ta 1.6 by měla mít manuální 6 kvalt.
9. 5. 2016 11:16
pridávam sa
tiež sa mi moc nezdá hodnotenie motora. Je jasné, že je to základ, že nemá turbo a že sú silnejšie motory, ale povedať, že mu chýba dynamika na diaľnici alebo že má problém zrýchliť na diaľnici do kopca alebo že nie je pre tých čo majú radi dynamickú jazdu? To človeku, ktorého ten motor zaujíma kvôli cene veľa nepovie. Ten človek vie, že naložený do kopca na diaľnici asi oktáfkyftédéíčku dávať nebude, ale potrebuje vedieť, či si má brať dovolenku, keď ide do okresného mesta alebo či sa s tým dá žiť bez vysokých nárokov. Medzi riadkami sa dá vycítiť, že ten motor je v pohode, neni zabitý a kľudne obstojí v porovnaní so základmi konkurencie, drží slušnú spotrebu, ale škoda, že si to musí domýšľať. Tu treba hodnotiť motor v kontexte základu neprémiového modelu. Áno, bolo spomenutý etalón, ok. Za mňa podľa papierov a testov je ten motor ok.
Rozbalit vlákno
63
Avatar - Blue Sun
9. 5. 2016 11:23
Re: pridávam sa
Jezdím s motorem s 55 kW v obdobně těžkém autě a nemohu říci, že by ten motor nejel. Samozřejmě, po pouhém sešlápnutí plynu nevystřelí jak z praku. Na druhou stranu, to ani ten slavný Rapid s TSI a 63 kW. Od toho je mezi sedadly ta podivná páka, říká se jí obvykle řadící. 90% toho, co autor popisuje jako "chování motoru" je spíš chování řidiče-neumětela. Jestli má Tipo 70 kW a 127 Nm, ten motor bude naprosto v pohodě. Pouze už místní pisálci zapomněli, jak se takové auto řídí. Ale ti, kdo si Tipo nejspíše budou kupovat, to nezapomněli a s jeho sílou nebudou mít problém.
9. 5. 2016 11:37
Re: pridávam sa
Přesně tak. Mám 1.4 taky 70kW 128Nm v Riu (lehce přes 1100kg) a toto psali na autorevue na přelomu roku 2005-6:

///Motor patří v této objemové kategorii rozhodně k nadprůměru, výkon nad 70 kW nebyl ještě nedávno u čtrnáctistovek obvyklý. Agregátu nepomáhá žádná technologie jako variabilní časování nebo zdvih ventilů, zkrátka jde o „obyčejný“ čtyřválec s rozvodem DOHC a čtyřmi ventily na válec. Nejvyššího výkonu 71 kW dosahuje v 6 000 otáčkách, rád se nechá vytočit až do cca 6 700 ot., kde zasahuje – citlivě – omezovač. Točivý moment 128 Nm má maximu v 4 700 ot., což jasně ukazuje na to, že nejlepší práci odvádí motor ve vysokých otáčkách. Rozhodně ale o něm nemohu říci, že by byl v nízký otáčkách lenoch, hezky táhne poněkud překvapivě už od dvou tisíc. Pak přichází hlušší místo, aby se motor ve třech a půl tisících opět probral v životu. Výkon pak plynule roste až do maxima. Motor je svou charakteristikou bezesporu povedený a na relativně lehké Rio (1 100 kg) stačí bez problémů.///

Auto je podle mě dostatečně rychlé (a to je ještě k tomu předělané na LPG). Ano, pokud je plně naložené, musí se točit, ale jinak není problém. Všechno je to podle mě o řidiči a udržet na dálnici 130km/h při plném naložení není problém.
9. 5. 2016 11:44
Re: pridávam sa
co pamatuju, tak první fabka mela 1.4 se 74kW
a to uz bude brzo 20 let
9. 5. 2016 12:08
Re: pridávam sa
Jistě, a taky hlavně:
1,4 MPI (44 kW/60 koní) – 2000–2003
1,4 MPI (50 kW/68 koní) – 1999–2003
1,4 16V (55 kW/75 koní a 74 kW/100 koní) – 1999

Nevíš, kolik ta 100koňová stála, řekl bych, že hodně... Zřejmě proto se jich tolik neprodalo, jako těch 60 a 68 koňových.

Rio mělo tu 1.4 jako základ, když začínali HTP ;-)
9. 5. 2016 12:18
Re: pridávam sa
znamej ji mel jako novou, jednou jsem s nim nekam jel, rikal jsem si 100 koni, to nepojede spatne, ale zadna slava to nebyla a navíc to točilo docela dost otáček coz mi vadi. vůbec nadsenej jsem z toho nebyl a ani on ne. za 3 roky (po skonceni leasingu) koupil oktavfku a mam pocit, ze si tu fabku ani nenechal..
ja mam od ty dobu neduveru k vyhnanym nizkoobjemovym atmosferam. vykon muze vypad dobře, ale v realu bida.
Avatar - Blue Sun
9. 5. 2016 12:35
Re: pridávam sa
V reálu je vidět, že jsi v autě doopravdy ani neseděl.
9. 5. 2016 12:53
Re: pridávam sa
jednou me v tom vez ty trumbero a stacilo mi to
hned mi bylo jasny, ze tohle teda ne
Avatar - Blue Sun
9. 5. 2016 13:33
Re: pridávam sa
Vidíš, já s ní jezdil v práci... celkem pravidelně. Dnes už je, chudinka, pohřbená, ale odsloužila si skvělou práci.
Věřím tomu, že pro člověka zvyklého na zátah dvanáctiválců nebo čtyřturbových šestiválců to auto pocitově "nejede", ale realita je prostě jiná.
Stejně na tom bude Tipo. Velmi dobré auto pro lidi, kteří ho budou umět používat.
Avatar - twistedTSD
9. 5. 2016 15:59
Re: pridávam sa
Já v ní nejezdil, ale když jsem si dělal "průzkum trhu", prakticky v každé recenzi nebo testu ji hodnotili stejně jako topten (nutnost dolovat výkon ve vysokých otáčkách, krátká převodovka).
Avatar - Blue Sun
9. 5. 2016 16:18
Re: pridávam sa
A na tom je něco špatně? Snad jen pro zatvrzelé nafťáky, kteří se rozjíždějí z volnoběhu bez řazení....
9. 5. 2016 20:23
Re: pridávam sa
Co je na tom špatně? Že to řve. Ne každého to baví poslouchat.
Avatar - Googlit
9. 5. 2016 21:57
Re: pridávam sa
Jakože 16V benzínová atmosféra ve srovnání s turbo naftou řve? >:D
10. 5. 2016 23:31
Re: pridávam sa
Kde jsi vzal "turbo naftu"? Jestli podle tebe vytočený ratlík neřve, zkus ušní. ;-)
Avatar - beibej
9. 5. 2016 22:09
Re: pridávam sa
Ten motor žil od 4000 víše. Podobně jako benzinový motory třeba u e46 nebo předposlední Corolle. Říká se tomu sportovní charakteristika. Točit točit točit, nebát se a točit.
10. 5. 2016 23:26
Re: pridávam sa
Jen nemám rád, když si musím vybrat mezi řevem a ploužením se. Kolik že to točilo na dálnici? Navíc se tu nebavíme o nějakém hezkém zvuku. Ne, děkuji. Dám přednost tichému sluhovi před ratlíkem.
Avatar - Ozzman
9. 5. 2016 13:04
Re: pridávam sa
Já teda v 74kw Fabii nejel, ale co vím od lidí, kteří jí měli, či jezdili, tak si chválili jak živé to auto s tím motorem je. Jel sem ekvivaletně silnou 1.9TDi s taktéž 74kw a to s tím autem cvičí jak blázen.
Avatar - Emel
9. 5. 2016 13:12
Re: pridávam sa
Naopak jsem slyšel (jedna paní...), že v reálu nebyl moc velký rozdíl mezi tou verzí 55kW a 74kW. 55kW jako osmiventil byla lepší dole, šestnáctiventilová 1.4 zase nahoře. Tu 55kW jsme měli ve firmě a jezdila pěkně, 74kW jsem ale asi nikdy nejel.
Avatar - Ozzman
9. 5. 2016 13:18
Re: pridávam sa
Kamarád má taky tu 55kw a není to zlé, rozhodně o level lepší, než HTP, strejda má Ibizu s tou poslední inkarnací jednačtyřky atmo s 63kw, ta mne nenadchla, v otáčkách se jí moc už nechtělo, jinak dole jela příjemě. Ve firmě máme Fabii kombi právě s tím motorem 74kw, jenže to je auto pro zásobovače a údržbáře a já si ji ofiko nemůžu půjčit :/ Proto nemohu soudit.
9. 5. 2016 15:03
Re: pridávam sa
1,4 55 KW byla také šestnáctiventilová. 1,4 74 kW měla ostřejší vačku, výše položený maximální točivý moment, stejný jako 55 kW verze, točila více a používala 98 oktanový benzín.
9. 5. 2016 15:26
Re: pridávam sa
Jen bych připomenul, že v dolním pásmu otáček měla 74 kW horší průběh výkon u nejen než 55 kW verze, ale i než osmiventilové 1.4 MPI 44/50 kW. I proto dostala převodovku s hodně krátkými převody, myslím si, že ani Junior s litrovým motůrkem tak krátké převody neměl. A předepsaný 98oktanový benzín tankoval málokdo.
Avatar - lamal
9. 5. 2016 22:43
Re: pridávam sa
EMEL vidno ze v tych motoroch mas zmatek, 1,4 55kw bola tak isto 16v ako 74kw len mala mensi vykon v spicke a nizsie polozeny krutiak... ziadny 8v... a je to vyborny motor co do nakladov i vykonu pruznosti vo fabii 1 nie to lepsieho
9. 5. 2016 14:15
Re: pridávam sa
mozna to ten kluk nebyl zvyklej vytáčet, proto to budilo dojem lenocha
ja mel v ty době nejakou 1.6 55kW a muj dojem byl ze to točilo hodne vysoky otáčky.
co ja pamatuju, tak ta moje 1.6 naopak moc netočila, při 130 mela nejaky 3tis, a tady najednou ta 1.4 tocila snad přes 4tis, tedy pro me neprijemny zvuk vysokych otáček.
jak pisu, jel jsem v tom ale neridil a muj dojem z jizdy byl ze to nebylo zdaleka to co jsem cekal ...
9. 5. 2016 15:14
Re: pridávam sa
4 tisíce nejsou pro atmosférický benzínový motor žádné vysoké otáčky, spíše nejste příliš zvyklý na atmosféry jako takové.
9. 5. 2016 15:32
Re: pridávam sa
jednu atmosferu mam, podle vykonu ne uplne lina lemra - 83kW
ale aby aspon trochu jela, musi se tocit 4-6tis
i když az tak velkej ramus nedela, tak mi to není uplne prijemny.
a ve 130 toci 4tis ot. no, zkus si s tim jet třeba 500km, zadna pohoda to není
nastesti mam ještě normalni turbobenzin, kterej zdaleka tolik tocit nemusim..
9. 5. 2016 15:51
Re: pridávam sa
Však ta typická atmosféra bude mít psaný maximální výkon někde mezi 5 a 6 tisíci otáčkami, takže tam pojede nejlépe (rychle), včetně tedy té Vaší. U zvuku motoru jde spíše o charakter zvuku a také o to, jak je auto odhlučněné. Jsem zvyklý na atmosféry i na delší cesty než 500 km, zato mám osobní zkušenost s naftovou Mazdou 6 a ta je na delší cesty zvukově opravdu hrozná.
Avatar - Googlit
9. 5. 2016 22:14
Re: pridávam sa
Co máš za normální turbo benzín? >:D
Avatar - Otrava
9. 5. 2016 22:23
Re: pridávam sa
Já s 74KW fábií combi najezdil poměrně hodně. Výkon byl ve vyšších otáčkách a zpřevodování hodně krátké. Na druhou stranu, pokud člověk nespěchal (a já sám jsem spíš defenzivní řidič), tak nebyl problém ten motor držet v nižších otáčkách a pružně zrychlovat.
Jinak žádný vyložený zázrak, ale jezdil slušně. Prý nejlepší mix byla 63kw verze.
9. 5. 2016 12:42
Re: pridávam sa
V reálu bych řekl, že se mýlíš. V rodině máme 81kW octavii TDi a je stejně rychlá jako to Rio - měřeno vedel sebe ve zrychlení na 130km/h. Pocitově je Octavia rychlejší, protože diesel zatáhne hned, ale jakmile se mi Rio roztočí, tak tahá stejně.

Rozdíl je jen v akceleraci v kopci, kde tak rychle Rio neroztočím, ale na druhou stranu mám pak širší spektrum otáček (na trojku, octavia už musí přeřazovat na 4.)
9. 5. 2016 12:53
Re: pridávam sa
vona ta oktafka bude asi vo neco tezsi....
a je obecne znamy, ze dynamika naftaku se jevi jaksi vetsi nez ve skutecnosti je diky turbokopanci.
me onehda znamej tvrdil, ze jeho 1.4tdi tahne lip nez moje 1.8tsi. poto co me tim svez mi to bylo jasny - dlouho nic, pak kopanec a pak zase nic coz navozovalo dojem velkého tahu, zatímco u te tsi to tahne v sirokem rozsahu, takze si na tah zvyknes a neprijde ti
Avatar - Emel
9. 5. 2016 13:09
Re: pridávam sa
Mně teda vždycky přišla raketová dynamika malých autíček. Už jsem zmiňoval Uno 1.5 i.e., pak třeba i Saxo 1.0 (!), nebo Swift 1.3, Colt 1.5... krátké kvalty, slabší zvuková izolace, zvuk vytočeného motoru, dobré reakce na plyn... fakt mám vždycky pocit, jak jedu rychle... a pak se podívám na tacho a je tam 70 :-)
Avatar - Ozzman
9. 5. 2016 13:19
Re: pridávam sa
Swift 1.3 :yes: Nejzábavnější neostré malé autíčko, co jsem jezdil :-)
9. 5. 2016 20:13
Re: pridávam sa
Jo, jo. A stejné je to u motorek. Ždímáš to, řve to a myslíš si, jak jedeš rychle, a ono prd. Jak se říká, můžeš jet pomalým rychle, nebo rychlým pomalu. A důležitá je zábava, ne to, jestli jsem jel 70, nebo 150. Řidičák pak ocení tu první možnost. :-)
9. 5. 2016 13:12
Re: pridávam sa
Octavia je těžší, ale taky silnější...

no a o druhém odstavci právě mluvím...
9. 5. 2016 15:28
Re: pridávam sa
Mohu se zeptat v jakém voze máte to 1,8 TSI?
9. 5. 2016 15:21
Re: pridávam sa
V roce 1999 začínal ten motor na 370 tisících Kč (prodával se od střední výbavy). Po faceliftu v roce 2004 za 350 tisíc. Za kombík se připlácelo 25, později 15 tisíc. Ano, u nás se to zas tak hodně neprodávalo, to spíše v Německu a jiných západních státech.
9. 5. 2016 16:07
Re: pridávam sa
Nám se tehdy jako rodině hodně líbila ta verze 1,4 16V 55 kW (někdy označovaná jako vůbec nejlepší motor pro Fabii I), jenže vše bylo o financích na přelomu tisíciletí, takže se vybrala 1,4 MPI 44 kW a vlastně jezdila parádně. :-)
9. 5. 2016 16:33
Re: pridávam sa
Soused si 1.4 MPI 44 kW koupil někdy v roce 2000 nebo 2001 a má ji doteď. S tmavě zelenou metalízou to ani dnes nedělá ostudu (BTW Kam zmizely tmavě zelené, fialové, zlaté a podobné metalízy?)
Mimochodem, ten 1.4 44kW asi vůbec nebyl v plánu. Původně se počítalo s 1.0 37 kW, jak jde vidět i z dobových ceníků:
[odkaz]
Těsně po zahájení prodejů ale motor 1.0 37 kW z ceníků vyškrtli (do nabídky se dostal až v roce 2001 v provedení Junior) a místo tam dali ten 1.4 44 kW.

Já si pamatuju, že se mi Fabia tehdy vůbec nelíbila (kdo měl vědět, že oproti Fabii druhé generace to bude vlastně krasavice). No a v roce 2012 jsem si ji ojetou koupil, ale s dvoulitrem :-)
9. 5. 2016 16:48
Re: pridávam sa
My ji měli z roku 2001, tmavě modrou metalízu, provedení Comfort, projela celou západní a střední Evropu. Mé mámě se nejprve také nelíbila, připadala jí jako tank, taková bytelná, ale proti Felicii, která vycházela ještě z Favorita, to bylo pokrokové zcela nově navržené auto. První auto s ABS a čtyřmi airbagy. Ať Vám Fabia s dvoulitrem ještě dlouho dobře slouží, taková Fabia Mustang. >:D
10. 5. 2016 13:17
Re: pridávam sa
Mara.147, keď si dobre pamätám, tak tá 100-koňová Fabia "Elegance" stála okolo 550.000 Sk. Škandál bol však v tom, že Felicia vo výbave stála cez 300.000 Sk!!!
Avatar - adam007
12. 5. 2016 09:36
Re: pridávam sa
To ti řeknu přesně. 1.4 74kw combi, výbava Comfort - 2 airbagy, centrál, manuální klima, el.přední okna, palubní pc, rádio na kazetu. Cena v roce 2001 leden 460tis.
Avatar - JuckiCZ
9. 5. 2016 15:07
Re: pridávam sa
Já si vzpomenu třeba na Rover, kterej měl již v 1993 76 kW z 1.4l...
Avatar - Emel
9. 5. 2016 12:03
Re: pridávam sa
To celkem mohlo sedět... u korejského auta o třídu níž před deseti lety.

Jako nic proti tomu motoru v roli základní motorizace, Astra má 1.4 atmo taky a ještě k tomu s 5MT... jde spíš o to, co se nabízí dál, aby to případně vyhovělo i těm, co od lowcost rodinného auta přece jen čekají trošku lepší dynamiku... aspoň na úrovni té 1.6.
9. 5. 2016 12:19
Re: pridávam sa
:yes:

Množství motorizací a jejich pestrost je už zase záležitost druhá.
9. 5. 2016 11:42
Re: pridávam sa
na popojizdeni mam malyho hnojaka atmosféru s 83kW a je to lemra lina, která se musí tocit, tocit a ještě jednou tocit. automobilovy svet je dnes uplne nekde jinde
9. 5. 2016 11:54
Re: pridávam sa
jj je, v servise >:D

Jistě, že je jinde. Turbo je turbo, nicméně jsou mezi námi i takový, kteří upřednostní lenivější, ale spolehlivější a úspornější auto... já jsem jím příkladem... Ještě jsem neviděl Rapida, který by se vlezl se spotřebou do 3l/100km, když porovnáme ekonomiku provozu s atmo předělanou na LPG...
9. 5. 2016 12:02
Re: pridávam sa
alo jo, ja ti ten ekvivalent 3 litru benzinu preju,
mam ale pocit ze většina lidi neresi, jestli da za benzin o par tisícovek mesicne vic nez kdyby jezdili na plyn, jinak by tolik lidi na benzin nejezdilo.
a nemysli si o nas co jezdime na benzin ze jsme pitomci, když si to nepredelame na plyn
9. 5. 2016 12:14
Re: pridávam sa
To si rozhodně nemyslím, je to každého volba ;-)

Jen ta 1.4 si o to říká... A nevím jak pro ostatní, ale pro mě je celkem rozdíl dát za rok ježdění na palivu 30.000,- nebo 65.000,- (v mém případě).
Avatar - Blue Sun
9. 5. 2016 12:37
Re: pridávam sa
Ono je lenivější a "lenivější"... Když pak na okresce vidím ty turbozávodníky, jak mě zdržují, protože neumí sáhnout po řadící páce a týden trvá, než se jim turbína posbírá z nízkých otáček...
9. 5. 2016 13:02
Re: pridávam sa
s tema tvejma 44kW si moc srandy neuzijes trumbero
je to asi 10 let co sem par dni jezdil s P206 taky 44kW jako mas ty, ale 1.4i a podeziral jsem, ze je něco s motorem jak to nejelo.
když na to prijde, tak i s tim hnojakem s 83kW predjedu auto s x nasobnym vykonem ... když se ten co ho předjíždím bude kochat
Avatar - Blue Sun
9. 5. 2016 13:34
Re: pridávam sa
Víš, cucáku, kdybyses podíval na tu recenzi, tak vidíš, že P206 je už dávno po smrti. Takže tenhle pokus o shození protivníka se ti fakt nepovedl. Ale jinak dobré, aspoň umíš číst a hledat, to je pokrok pro člověka s poškozením mozku.
9. 5. 2016 14:07
Re: pridávam sa
jj vidim
takze jsi ugradoval na 55kW
a ted uz mas opravdu silne auto
hezky den trumbero
Avatar - Blue Sun
9. 5. 2016 15:58
Re: pridávam sa
Ty jsi opravdu odpad.
9. 5. 2016 17:56
Re: pridávam sa
nerozsiluj se trumbero, aby te nekleplo
trochu slusnosti a nadhledu by ti neuskodilo
mozna vina rodicu, ze te spatne vychovali
Avatar - Blue Sun
9. 5. 2016 21:11
Re: pridávam sa
Slušnosti vůči tobě? Dej mi důvod. Zatím si ji nezasloužíš.
To o odpadu bylo pouhé konstatování, ty za rozčilování vpravdě nestojíš.
Avatar - twistedTSD
9. 5. 2016 16:06
Re: pridávam sa
206 měla 44 kW v 1.1...1.4 byla asi silnější.
9. 5. 2016 14:40
Re: pridávam sa
...je otázka nakolik tebou identifikovaní závodníci vůbec šlapou na plyn. Neschopnost zrychlit na vyšší kvalty je spíš problém atmo motorů.
Avatar - Blue Sun
9. 5. 2016 15:58
Re: pridávam sa
Vcelku zbytečné ti to vysvětlovat, zase si najdeš jiný "argument".
9. 5. 2016 16:12
Re: pridávam sa
Nemám argument, to byla řečnická otázka. Faktem je, že i u maloobjemovýho benzíňáku s turbem stačí i na vyšší kvalt ke slušnýmu zrychlení jen sešlápnout plyn. ;-)
Avatar - Blue Sun
9. 5. 2016 16:19
Re: pridávam sa
A že jim to jde... Tak po dvou sekundách, kdy by rozumný řidič s atmosférou byl už dávno pryč. Ale co... hádat se nebudu, někdy je prostě diskuse zbytečná.
9. 5. 2016 17:40
Re: pridávam sa
Nějaký ten km mám už v životě najetý a 2s zcela jistě ne ;-)
11. 5. 2016 14:37
Re: pridávam sa
To je samozřejmě pravda, nicméně se mi už nejednou stalo, že když se objevil pruh na předjíždění v kopci, tak TSI/TDI (či něco podobného) přede mnou začalo předjíždět a já za ním musel při předjíždění zvolnit, abych mu nevrazil do zadku. Nevím, zda se lidem nechce předjíždět co nejrychleji a nechávají si hafo času nebo se tak moc spoléhají na pružnost, ale už se mi to stalo několikrát.
10. 5. 2016 13:13
Re: pridávam sa
Bude to akosi takto:
Redaktori si už dávno zvykli na top motorizácie a výbavy. A klasická atmosféra je pre nich zrazu duté auto.
Chcel by som od nich konečne počuť, čo by si skutočne kúpili, keby išlo o ich vlastné prachy?!
9. 5. 2016 11:49
Nene
Článek p. Fokta nezaujal, ale nas.al. Použité plasty jsou lepší než v Rapidu, ale to se u vás jistě nepíše... :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
36
9. 5. 2016 11:57
Re: Nene
rapid je, co se tyce nabídky skody v dolni polovine,
tipo je v nabídce fiatu na vrcholu, coz je pro zemi, která ma 6x vic obyvatel nez CR, ve svy době byla 4. nejrozvinutejsi motoristickou zemi na svete, ostuda...
skoda ma lepsi materiály vyhrazeny pro lepsi modely, nejspis v tom je firemni politika. cekal bych, ze fiat da do svého vrcholného modelu něco lepšího aspoň jako volbu.

v cem vůbec jezdi typickej ital ??
netvrdte mi ze ve vselijakejch variacich petistofky a ted bude jezdit v tipu
9. 5. 2016 12:36
Re: Nene
Tipo není v nabídce Fiatu určitě na vrcholu. A pokud jde o současnou motoristickou rozvinutost italů (a na konec i samotného koncernu FCA), tak mají ještě další značky.
9. 5. 2016 12:57
Re: Nene
co lepšího v klasických osobních autech fiat ma ??
9. 5. 2016 13:04
Re: Nene
No lepšího. Třeba v kompaktech určitě 500x. Paletou motorů, převodovek, pohonů, podvozkem, interiérem. Potom je tu ještě Freemont a nakonec i 500l a Doblo.

Jistě, současné portfolio Fiatu je očesané, ale tvrdit, že je Tipo na vrcholu italské autoprodukce je prostě mimo, protože není ani na vrcholu nabídky Fiatu, natož italské autoprodukce.
Avatar - Emel
9. 5. 2016 13:15
Re: Nene
500X beru. Freemont je asi tak Fiat jako Toledo SEAT... nebo ještě míň.
9. 5. 2016 13:33
Re: Nene
Ano, má americký původ. Na druhou stranu motor a převodovku má fiatí (2,0D)

Jinak ano, Fiat má hodně očesané portfolio ale psát, že Tipo je ukázkou automobilové rozvinutosti Itálie, je kravina. O to mi šlo.
9. 5. 2016 13:18
Re: Nene
- celou dobu tady pretrasame fiat
- freemont není klasickej osobak, tedy sedan/lift/kombi, ale mpv
- 500x, vzdyt to je malicky auticko
- doblo - to opet není klasika
9. 5. 2016 13:29
Re: Nene
No přetřásáme Fiat, tys to vztáhl na italskou automobilovou rozvinutost jako celek.

500x je normální kompakt, žadné maličké autíčko.
9. 5. 2016 14:23
Re: Nene
vidim delku ani ne 4.3 metru
to je malicky auticko pro 2 lidi do mesta, urcite ne pro rodinu nebo na nejaky vetsi cestovani
jsem ale prekvapenej 170k variantou
nizke maximalky ale vypovidaj o dost bidny aerodynamice a tedy vyssi spotrebe na dalnici ...
9. 5. 2016 14:55
Re: Nene
Je stejně dlouhý jako Golf. Je to prostě kompakt. Kompaktům (těm lepším) odpovídá i technika.
9. 5. 2016 15:36
Re: Nene
však pisu, malicky auticko pro 2 lidi do mesta
Avatar - sendador
9. 5. 2016 12:36
Re: Nene
Kdyz se podivas na prodeje v I (nebo klidne vynech tabulky a podivej se do ulic), tak nejbeznejsi auta jsou Panda, 500, Ypsilonka, drive Punto, dneska nahrazene 500L a X. Zvlaste Pandy vsech generaci stoji na kazdem rohu. Italie proste neni zemi kombiku.
9. 5. 2016 13:19
Re: Nene
do města to pochopim, ale to italove nejezdi dal nez za hranice okresu??
9. 5. 2016 13:54
Re: Nene
Tak pokud chcete něco lepčího máme tu Maserati nebo Jeep a tam si už vybera každý. No a ve střední třídě přijde Alfa Giulia.
9. 5. 2016 14:25
Re: Nene
ale co fiat?
mam dojem, ze fiat nabizel vetsi auta
9. 5. 2016 15:52
Re: Nene
a někde je dáno, že je musí dělat stále? Má několik značek a pokryje co potřebuje. Fiat měl ve střední třídě naposled Mareu a to je sakra dlouho. Proč by se o návrat měl pokoušet.
Avatar - Blue Sun
10. 5. 2016 10:48
Re: Nene
Ve střední třídě byla Croma, skončila teprve nedávno. Sice se dělala jen jako takové divné kombi, ale pořád byla střední třída.
10. 5. 2016 12:10
Re: Nene
Tak pokud dáme Cromu do střední (bral jsem ji víc jako MPV) tak do loňska měl Fiat Freemont což nebylo vůbec špatný auto. Jediný průser byla nemožnost koupě xenonů což u auta kolem 750t Kč je chyba.
9. 5. 2016 14:26
Re: Nene
Italy April 2016 – models:

Pos Model Apr-16 % /15 Mar 2016 % /15 Pos FY15
1 Fiat Panda 14,000 8.3% 18% 1 58,196 8.4% 30% 1 1
2 Lancia Ypsilon 6,923 4.1% 27% 2 26,385 3.8% 26% 2 3
3 Fiat Punto 6,288 3.7% 14% 10 17,188 2.5% -13% 7 2
4 Renault Clio 4,811 2.9% -3% 6 18,394 2.7% 5% 6 5
5 VW Polo 4,416 2.6% 27% 9 16,450 2.4% 26% 10 9
6 Fiat 500L 4,149 2.5% -11% 5 19,388 2.8% -12% 4 4
7 Fiat 500X 4,127 2.4% 27% 4 18,961 2.7% 125% 5 10
8 VW Golf 4,115 2.4% 14% 7 17,072 2.5% 25% 8 8
9 Ford Fiesta 3,604 2.1% -4% 8 16,618 2.4% 13% 9 7
10 Fiat 500 3,366 2.0% -31% 3 19,587 2.8% 6% 3 6
11 Peugeot 208 3,320 2.0% 31% 14 13,138 1.9% 29% 12 13
12 Toyota Yaris 3,280 1.9% 18% 11 13,404 1.9% 17% 11 11
13 Fiat Tipo 2,912 1.7% new 22 8,597 1.2% new 21 172
14 Jeep Renegade 2,896 1.7% 30% 12 12,438 1.8% 50% 13 17
15 Nissan Qashqai 2,698 1.6% -1% 15 10,668 1.5% 2% 15 14
16 Renault Captur 2,519 1.5% 2% 17 10,383 1.5% 16% 16 16
17 Opel Corsa (e) 2,500 1.5% -13% 13 11,617 1.7% 9% 14 12
18 Peugeot 2008 2,315 1.4% 14% 16 8,743 1.3% 22% 19 20
19 Opel Mokka 2,309 1.4% 10% 18 8,800 1.3% -6% 18 15
20 Dacia Duster 2,158 1.3% 20% 20 8,516 1.2% 5% 23 19
21 Hyundai Tucson 2,075 1.2% new 26 8,064 1.2% new 25 78
22 Citroen C3 2,071 1.2% 20% 23 8,689 1.3% 45% 20 21
23 Alfa Romeo Giulietta 2,056 1.2% 8% 21 9,384 1.4% 10% 17 18
24 Dacia Sandero (e) 2,000 1.2% 14% 25 8,342 1.2% 24% 24 23
25 Peugeot 308 1,812 1.1% -4% 19 8,523 1.2% 31% 22 22
26 Ford Ecosport 1,775 1.1% 171% 34 6,549 0.9% 67% 30 33
27 Audi A3 1,765 1.0% -6% 28 7,172 1.0% 8% 26 24
28 Smart Fortwo 1,714 1.0% -12% 24 7,002 1.0% 39% 28 26
29 Ford Focus 1,614 1.0% -10% 27 7,036 1.0% 21% 27 27
30 Toyota Aygo 1,578 0.9% 28% 45 5,132 0.7% -6% 36 28
31 Renault Kadjar (e) 1,500 0.9% new 29 6,083 0.9% new 32 94
32 Mercedes A Class (e) 1,400 0.8% 29% 33 5,863 0.8% 21% 33 31
33 Ford C-Max 1,388 0.8% 13% 30 6,269 0.9% 12% 31 30
34 Audi A4 1,330 0.8% 127% 31 5,307 0.8% 69% 35 54
35 Kia Sportage 1,264 0.7% -19% 32 6,597 1.0% 2% 29 25
36 Opel Astra (e) 1,250 0.7% 69% 36 4,570 0.7% 30% 40 44
37 Hyundai i10 1,219 0.7% 3% 39 4,633 0.7% -3% 39 32
38 Nissan Micra (e) 1,200 0.7% 26% 37 5,309 0.8% 3% 34 29
39 Audi Q3 1,191 0.7% 27% 48 4,545 0.7% 39% 41 40
40 VW Up! 1,162 0.7% -2% 40 4,963 0.7% 7% 38 34
41 BMW Serie 2 Tourer 1,120 0.7% 60% 42 4,092 0.6% 36% 46 42
42 Smart Forfour 1,062 0.6% 62% 38 4,966 0.7% 9% 37 52
43 VW Passat 1,019 0.6% -1% 44 4,180 0.6% 28% 44 38
44 Ford Kuga 977 0.6% 48% 43 4,171 0.6% 49% 45 43
45 Opel Karl 942 0.6% new 47 4,248 0.6% new 42 81
46 Renault Twingo 941 0.6% -11% 35 3,900 0.6% -1% 47 41
47 Ford B-Max 900 0.5% 8% 50 3,558 0.5% 9% 51 46
48 BMW Serie 3 854 0.5% 39% 41 4,208 0.6% 28% 43 51
49 Range Rover Evoque 822 0.5% 37% 55 3,862 0.6% 15% 48 56
50 Toyota RAV4 820 0.5% 4% 68 3,290 0.5% -2% 54 72
9. 5. 2016 14:42
Re: Nene
italove maj zálibu, pro me z nepochopitelného duvodu, v pidiautech
9. 5. 2016 14:49
Re: Nene
Pro mě z pochopitelných. Odpovídá to uspořádání intravilánu většiny měst a vesnic. Jezdím pravidelně na Sicílii a netrávit tam volno ve 4 lidech, tak si půjšuju Smarta nebo F500.
Většina aut tam má slušnou výbavu, ale po pár měsících provozu vypadají jako vozy na parkovišti před autoklempírnou.
Vystouplý kamenný obrubníky, nedostatek peněz na údržbu komunikací, uzounký uličky...to vše prckům nahrává.
Avatar - Ozzman
9. 5. 2016 15:07
Re: Nene
Tohle není jen výsada Italů, ale obecně těch jižanských států, jen my středoevropané se cpem do velkých měst SUVčky, kombíky a podobně a to i přesto, že taková Praha není zrovna město americkýho typu širokýma bulvárama a když už, tak je lemují desítky zaparkovaných aut >:-[]
9. 5. 2016 15:12
Re: Nene
Proto třeba chápu úspěch 500X. Relativně kompaktní a roztomilý zvýšený auto.
Avatar - Ozzman
9. 5. 2016 15:16
Re: Nene
Mne se nelíbí, ale budiž, splní to účel, který tamní lidé potřebují :-)
9. 5. 2016 17:12
Re: Nene
Kdo bydlí v Praze, tak brzy pochopí, pokud je normální, že malé auto je vlastně velká výhoda.
Avatar - Ozzman
9. 5. 2016 20:11
Re: Nene
Nějak to neni ale vidět >:D
neregistrovaný "SR20"
11. 5. 2016 09:33
Re: Nene
Oni majú dosť vysoké náklady na autá nad dva litre.
Ale je pravda, že v postkomunistických krajinách si ľudia môžu konečne kúpiť niečo iné, než z mototechny a tak si aj kupujú. Na opozdenú infraštruktúru nehľadiac.
9. 5. 2016 15:39
Re: Nene
jezdi italove vůbec nekam na dovolenou?
jak to dela rodina se 2 detma, to se nacpou do toho pidiauta?
nebo na hory ve ctyrech, snad jedine ze si tam pujci komplet vybavu vcetne ponožek ...
Avatar - Sumi2000
9. 5. 2016 15:57
Re: Nene
Když neletí , ale jedou autem , tak mají možnost mít Fiat Freemont nebo i Jeep.
Pro STANDARTNÍ RODINU stačí Alfa Romeo Giulietta.
Pro mega rodinu třeba Fiat Scudo..nebo nějaký mikrobus?
Nevím co řešíš , nedávno byl v ČR jediný rodinný vůz Felicia.
Je fakt , že chybí kombík typu Stilo Wagon..bude ale nyní Tipo v kombi a hatchbacku.
Zcela stačí , ne?
Loni na dovolené dorazila dvojice z Rumunska do hotelu ve Ferrari California..taky patří pod Fiat.. >:D
9. 5. 2016 15:58
Re: Nene
Třeba na Sicílii je vyhlášený obrovský a luxusní outlet na dálnici mezi Palermem a Catanií. Je to uměle vytvořeno "in the middle of nowhere" a většinu aut tvoří všechny možný pidivozítka na trhu ve kterých tam najede celá rodina.
"Moje" rodina to pak řeší dvěma auty stejně jako tady. Jedním mamacarem, který je samozřejmě menší, druhý pak větší. Spousta rodin ale funguje na bázi prcka a většího prcka nebo HB nižší střední.
13. 5. 2016 10:08
Re: Nene
topten: tvoje starosti o Italy a jejich dovolený bych chtěl mít teda....
Avatar - pumpkin
9. 5. 2016 23:15
Re: Nene
Preto majú na každom rohu nejaký mini servis. >:D Ja som v Ríme videl nové Twingo a už bolo tak dobité, že to snáď slečna musí oprieť pri každej druhej jazde.
13. 5. 2016 10:07
Re: Nene
Podívej, někdo má rád dle tebe pidiauta, někdo jako ty zase rád dolévá olej při každém tankování do své 1.8 TSI :-) :-)
Avatar - Atlis
9. 5. 2016 14:06
Re: Nene
Tak Tipo určite u Fiatu na vrchole nie je. A aj keby, je to ako porovnávať Škodu Citigo s RR Wraith len preto, že sú to u oboch značiek najmenšie modely...

FCA má na väčšie autá zatiaľ Alfu.
9. 5. 2016 15:23
Re: Nene
a Maserati. Nemluvě o americké části koncernu.
9. 5. 2016 16:05
Re: Nene
dlouho jsem tady nebyl ale vidím že mateřská školka je pod články o Fiatu stále aktivní jako za starých časů :yes: Psát že "Tipo je v nabídce Fiatu na vrcholu" je opravdu známkou solidní idocie.... :*)
Avatar - nalimer
9. 5. 2016 11:55
Musíte zarábať veľmi slušne
Myslím "testerov" v auto.cz
Možnosť si kúpiť nové auto za dobrú cenu nie je veľa. "Bežný" obyvateľ sa pozerá na cenovku, veľkosť auta, či spĺňa jeho základné požiadavky a výkon. Ktosi tu napísal taxikári a dôchodcovia. Ja doplním aj chalupári či a obyvatelia dedín a malých miest. A kiež by to dokázalo osloviť len tých taxi a dôchodcov..,
Dajte si trocha sebareflexie, milí redaktori. Ak čítam o zlom plaste, prestávam čítať recenziu. Môže byť lacno pôsobiaci, veď aj automobilka chce niekde ušetriť. Ale rozhodne nie je zlý či zdraviu ohrozujúci. Ak chcem zbaliť babu na sex tak si zoberiem inú ***lapku. Ale toto je auto pre inú cieľovku.
Večné porovnávanie s Rapidom. Počkám si, s čím porovnáte kombík od Tipo. Jedine s Dáciou...
Ak 3 z 5 bolo hodnotenie auta, pre mňa je to aj hodnotenie vašej kvality recenzie.
Rozbalit vlákno
5
9. 5. 2016 12:38
Re: Musíte zarábať veľmi slušne
Je to trochu problém, keď má testovať základ človek, ktorý pravidelne sedí na koňoch. To sa potom ťažko prepína smerom dolu, ale mohli by sa o to pokúsiť, keď hodnotia badžetový voz. Celkovo sa v hodnotení profíkov aj diskutérov často spomína formulka "je lepšie si priplatiť len..." , ale toto sú kategórie, keď priplatiť nie je z čoho a s tým treba na to pozerať.
Avatar - nalimer
9. 5. 2016 12:43
Re: Musíte zarábať veľmi slušne
tak tak...
Avatar - Sumi2000
9. 5. 2016 16:02
Re: Musíte zarábať veľmi slušne
Hlavně 1.4 je klasický nesmrtelný motor , TSI a další turba jsou zárukou dalších nemalých investic..u levného auta dává 1.4 velký smysl!
Nekupuje ji někdo , kdo bude lítat po D1.
Ten bere JTD.
Avatar - nalimer
9. 5. 2016 18:24
Re: Musíte zarábať veľmi slušne
tento fakt si redaktori tohto magazínu akosi neuvedomujú.
Avatar - Blue Sun
10. 5. 2016 07:01
Re: Musíte zarábať veľmi slušne
A pak se podíváme o pár článků níže, kde máme rozebranou Dacii a najednou si člověk říká, jak je ten test Tipa nesmyslně napsaný...
9. 5. 2016 11:57
Ale, ale pán redaktor! ...
Citujem:
"Stejně tak ovládání klimatizace vypadá, jako by bylo použito z deset let starého automobilu."
A čo ovládanie vzduchotechniky v basic modeloch Peugeot 308, Mazda 3, Opel Astra, ...?!
Rozbalit vlákno
0
9. 5. 2016 12:39
Slovíčkarenie ...
Namiesto toho, aby napísali, že Rapid - vlastne Fabia prehrala, tak napíšu:

"I po připočtení vybrané příplatkové výbavy zůstává cenově nejvýhodnější citroën, tipo je v pořadí hned druhé. Fluence těží z bohaté základní výbavy, a tak předhání rapid."
Rozbalit vlákno
3
Avatar - nalimer
9. 5. 2016 12:46
Re: Slovíčkarenie ...
Súťaží americký a sovietsky bežec. Američan vyhrá. A ako to píšu v médiách?
USA: Náš bežec bol prvý a Soviet prišiel až ako posledný.
ZSSR: Náš bežec dobehol na krásnom druhom mieste, Američan prišiel až predposledný.
10. 5. 2016 13:02
Re: Slovíčkarenie ...
Nejak tak.
Keď "naši spojenci" už v roku 1940 utekali z kontinentálnej Európy cez kanál La Manche z Dunkerque (operácia Dynamo), tak mystifikovaný Churchill povedal, že aký to bol strategický a geniálny ťah. :'-(
9. 5. 2016 20:45
Re: Slovíčkarenie ...
A keď si niekto dobre pozrie cenníky, tak zistí, že na Fluence je zľava 40 000 Kč (ktorá tam je už minimálne pol roka a určite bude až do ukončenia výroby). Takže podľa platného cenníka je Fluence druhý a Rapid ďaleko vzadu.
9. 5. 2016 13:18
Tipo
Osobně jsem rád, že Fiat přišel právě s Tipem. Jednoduchý, vcelku pohledný vůz za přijatelnou cenu a se spolehlivými motory. Zde logicky bude svádět boj s Rapidem. Boj je to sice předem prohraný (alespoň zde v Čr) ale až přijde kombík a hatchbak, kteří budou mít kvalitnější interiér, tak si troufám tvrdit, že nadvláda Rapida už nebude taková. Akorát nechápu proč je ta benzínová 1,6 pouze v automatu ? :-O
Rozbalit vlákno
0
9. 5. 2016 13:46
Nechapem...
V podstate len jeden "nedostatok" a hned to ma 3*. A to navyse dost diskutabilny. Preco pchat do lacneho maleho auta turbo? Aby bolo co opravovat? Ten motor je podla mna uplne v pohode.

"...Mnozí budou argumentovat, že taková Škoda Rapid s 1.2 TSI (66 kW) je na tom obdobně, já ale tvrdím, že nikoliv..."

Ja tvrdim ze ano. Jazdim obcas na jednom sluzobnom (castejsie ako by som chcel) a tiez do kopca na dialnici musim radit stvorku. BTW, kde su tie hodnoty pruzneho zrychlenia, ked sa nimi uz ohanate? Aby to nahodou nedopadlo naopak...
Rozbalit vlákno
8
9. 5. 2016 14:16
Re: Nechapem...
Jestliže s rapidem jezdíte často, tak alespoň máte představu. Tipo je skutečně v pružném zrychlení horší :-)
9. 5. 2016 14:29
Re: Nechapem...
... a to vsadim boty, ze rapid ma delší prevody se vsema plusama z toho plynoucima ...
Avatar - Atlis
9. 5. 2016 14:53
Re: Nechapem...
Rád by som videl čísla z driftboxu. A to nielen na jednom prevodovom stupni, ale aj s postupným radením ako sa na atmosféru patrí.
Avatar -
9. 5. 2016 15:16
Re: Nechapem...
To je snad vzhledem k pořizovací ceně a ceně provozu dost logické, ne?
Tipo je jednoduché a laciné auto, které cílí na cenu. Cenu pořizovací i cenu provozní. Otázka přece a priori musí znít jinak: je Rapid o tolik lepší, o kolik je dražší jak z hlediska pořizovací ceny, tak zejména z hlediska ceny provozní?
9. 5. 2016 18:47
Re: Nechapem...
Toto je mozna nejzasadnejsi post teto plytke diskuse.
Oni se nesnazi vyrobit nejlepsi auto. Oni jasne deklaruji, ze udelaji nejlepsi "value for money" auto, bez zbytecnych blbinek. A takto by mely byt posuzovany vsechny modely oznacene jako "budgetove". Onehda jsem si zkusil poskladat rapid a pri pohledu na vyslednou cenu jsem se nestacil divit ;-\
Pokud je tipo levnejsi a pokud se bude dat provozovat levneji, pak mam obavu ze ani hezci plast na palubce neni dost padny argument ke koupi.
3* abolutne urcite ano, vzhledem k cene mi to vychazi navic. Vzdyt jen v minusech jsou bud uplne kontroverzni veci, nebo prkotiny.
Fakt, ze je tady uz treti test tohoto auta jasne ukazuje, jak velky je o nej zajem (to je kliknuti, co...).
9. 5. 2016 19:02
Re: Nechapem...
Však také ano, jsou to jednoduchá auta a i tak zamýšlená. I Rapid 1,2 TSI 81 kW zde dostal tři a půl hvězdy. [odkaz] Cena se špatně hodnotí.
9. 5. 2016 19:07
Re: Nechapem...
Rapid je přesně lepší o tolik, o kolik je dražší. ;-) Mám prozumění pro pohled jak ze strany Tipa, tak Rapidu.
9. 5. 2016 15:20
Re: Nechapem...
Chcem vidiet tie hodnoty pruznosti! Aj ked priamo sa to porovnat neda (6st. vs 5st.), aj tak si mozeme spravit obraz. Mimochodom, zrychlenie 0-100 maju ~priblizne rovnake (11.2 vs 11.5). Takze to nevyzera na to, ze by bolo Tipo vylozene lemra...

Skor ide o to, ze clovek zvyknuty na oturbene benziny caka rovnaku charakteristiku aj u atmosfery: ze mu to bude tahat pomaly od volnobehu a preto tu atmosferu podtaca. Lenze to nie je chyba motora, ale vodica...

1.4 v Tipe, aj 1.2TSI v Rapide su slusne zakladne motory (ved dnes sa uz aj do premiovej strednej triedy tlacia 3-valce). Akurat si clovek musi skratka uvedomit, ze maju odlisnu konstrukciu, a podla toho ich aj pouzivat...
9. 5. 2016 14:24
Kód: Levný sedan
Nemám problém ani s hodnocením, ani s absencí turba, ba ani s knoflíky klimy. Tohle je budget car, beru ho jako levný rodinný auto a nějakou tu drobnost zavánějící šetřením přehlížím. Zároveň chápu, že se nejedná o nějaký špičkový výrobek a tomu odpovídají i 3*.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - 3_diamanty
9. 5. 2016 14:42
Re: Kód: Levný sedan
vsimol som si ze pri debate o tipe vladne ista tendencia robit z tipa superauto segmentu a vo vsetkom mu nadrzat... pritom je to auto konkurujuce maximalne tak rapidu.... nezabudajme ze nie je to priamy nastupca modelu brava ani konkurent golfu ci focusu alebo astry.... svojim sposobom chapem ako kazdy tipu fandi ( lebo je to milo posobiace jednoduche auto ) ale trosku mam obavy ze mimo turecka a talianska to zase az taky superseller nebude a mainstremova konkurencia moze byt v maximalnom klude ... nejake podkurovanie meganu ci astre urcite nehrozi.... kazdopadne svojich zakaznikov si urcite v eu najde .... a este aby som nezabudol... nastupca modelu brava mi nadalej hodne chyba lebo toto tipo klasicky mainstreamovy hatch fakt nemoze nijako nahradit a zastupit ani keby dokazalo plavat na vode... skoda.. tak nejak by som cakal skor nastupcu punta a bravy.... tak mozno nabuduce ( neskor ) ...

priznavam ze miesto tipa ktory nahana rapida s P301 by som ovela radsej videl nastupcu modelu brava ktory podkuruje golfu .. skoda ...
9. 5. 2016 14:51
Re: Kód: Levný sedan
Lidi se přesouvají k crossoverům a Bravo velmi dobře zastupuje model 500X spolu s 500L, oba modely vykazují v It prodeje na úrovni Golfu.
Avatar - 3_diamanty
9. 5. 2016 15:00
Re: Kód: Levný sedan
ano to je pravda.... akurat ze zakladne 500X nekupis za cenu zakladnej bravy ci zakladneho golfu ... praktickostou ano... dokaze crossover nahradit hatche.. ale co ta cena? ... ta je u crossov vzdy kusok vyssia ako pri hatchoch ktore boli skratka dostupnejsie ... kto hlada sikovny dostupny hatch asi tazko pojde do crossu za 16-17 alebo 20 tisic tisic eur aj ked cena je tiez relativny faktor samozrejme... pre niekoho ani 30 tisic eur nie je polozka... a pre ineho je 15 tisic strop... mrzi ma len jedna vec... rezignacia na klasicky hatch lebo tie fiat vzdy vedel.... a bravo/brava urcite nebola pred 20 rokmi autom roka nahodne kedze v tom case tato anketa mala svoju vahu
9. 5. 2016 15:11
Re: Kód: Levný sedan
Proto jsem nahoře postnul tabulku italských prodejů. 500L a 500X jsou každý separátně nad Golfem. Další HB už prodávají míň než polovinu.
Takže směřování Fiatu má jednoznačně smysl.
Avatar - 3_diamanty
9. 5. 2016 15:33
Re: Kód: Levný sedan
aj v cesku je rapid nad golfom... doma je doma... aj lancia je doma vieme kde a mimo domoviny tiez vieme kde je bohuzial ..... z celoeuropskeho pohladu ale naprilad mpv 500L vazne nemoze nahradit bravu ani dosiahnut cisla ako povedzme astra ci megane... a prave tu vidim moznost na strane fiatu ( zabodovat na poli hatcbackov kde je to ozaj pestre a kde dokaze zabodovat kazdy bez ohladu na imidz ) ... ale ako keby ju fiat sam zahodil... alebo ani nechcel vyuzit a nemal zaujem alebo co ..... pritom je to velka skoda lebo taketo vozy ako bezne hatchbacky vzdy vedel ... dokonca mu taketo vozy na ktore dnes rezignoval kedysi vyhravali tituly auta roku.... netvrdim ze 500L a 500X su zle vozy... to nie... tie su fajn a ziju si svojim zivotom ale chcelo by to skratka to porfolio este rozsirit o prave ten klasicky plnohodnotny hatch ktory by robil tie cisla ako robi megane astra a podobne... ved mokka sa tiez nebije s astrou ... ani ceed so sportagom... ale naopak.. vzajomne sa pekne doplnaju a spolocne su tak predajmi este silnejsi..
9. 5. 2016 15:51
Re: Kód: Levný sedan
Pro plnohodnotný HB není aktuálně v portfoliu Fiatu místo. Tipo bude plnit roli levnější alternatovy, zbytek vykryje 500L a X.
Avatar - 3_diamanty
9. 5. 2016 15:59
Re: Kód: Levný sedan
obavam s ze mimo domaceho trhu toho ale moc nevykryju ;-\ teda narazam hlavne na cenovo aj velkostne porovnatelny 500L ( 500X ako SUVecko uz operuje v inom priestore aj cenach ako hatche a tu je jeho uspech nespochybnitelny ) ... zeby zrovna 500L v nemecku vykryvala priestor v ktorom operuje astra alebo leon s meganom ... nuz neviem ;-\ ... ono by to chcelo prave nieco co by zabodovalo aj mimo domoceho trhu... a tu su prave hatche napriec celou europou a roznymi znackami hodne oblubene .. preto je to dost zvlastny krok na tento segment z nicoho nic uz hadzat boba....
Avatar - Sumi2000
9. 5. 2016 16:05
Re: Kód: Levný sedan
OSOBNĚ BYCH FIAT VŽDY UPŘEDNOSTNIL PŘED NĚJAKÝM KOREJCEM. >:D
Tipo vypadá na dobré auto za slušné peníze..
Avatar - 3_diamanty
9. 5. 2016 16:13
Re: Kód: Levný sedan
to vravi kazdy... az prides na prakovisko a zbadas 4 ceedy a ziadny fiat zistis ze realita nie je vzdy ako taka ako tie kdejake reci ... ale ano mas moznost vyberu ... je to kazdeho volba co si kupi

mne hlavne chyba brava... ale mam velke obavy aj o to co bude s puntom... ;-\ ... a akosi mi chyba aj croma ... ach jaj
Avatar - Jaros71
9. 5. 2016 17:39
Re: Kód: Levný sedan
Na Moravě jdu na parkoviště vidím 10 škodovek , několik VW a Fordů , a Fiat se objevuje častěji než Hjondé s Kia. Asi tak stejně s Renaultem a Fordem.
Je fakt , že se jedná o hodně Punt..což jsou ale skvělá auta do města.
Tipo bude v kombíku..což je třeba a hatchback by mohl být prodejní hit.
Sedany tady moc neuvidíš nikde.. ;-)
9. 5. 2016 16:19
Re: Kód: Levný sedan
tak si to rozmysli. pred chvili jsi psal, ze z osobni zkusenosti je zakladni Rapid lenra. Tohle je papirove i podle testeru a tedy nejspise i v realite jeste vetsi chcipak.. a najednou vzhledem k podobnemu , jen o trochu horsimu zrychleni to nevypada jako takova lemra? na low cost auto to staci.. ale motorizace jsou vyhodou Rapidu.
17. 5. 2016 11:07
Re: Kód: Levný sedan
Golf zacina na 14000, 500X na 13130. Je vsak normalne a standardne, ze ty nikdy nevies o com tocis.
Avatar - Atlis
9. 5. 2016 14:55
Re: Kód: Levný sedan
Kto z neho konkrétne robí superauto? Ja tu vidím iba komentáre o tom, že ako konkurencia plechoviek Rapid, 301 a podobných pre krajiny tretieho sveta za pár šupov je to pekné auto s dostatočnou motorizáciou.
9. 5. 2016 16:49
Re: Kód: Levný sedan
presne, ja som sa tiež zastal motora, ale nie preto, že by som túžil po tipe alebo mal snahu ho maľovať ružovo, ale preto, že sa na to evidentne nepozerá správnou optikou. Pomaly najlacnejšie auto na trhu, solídny základný motor, v čom je problém? Žeby mal problém Rapid? Už len titulok Proč to nemá turbo? No asi preto, že potom by to stálo viac a sme tam, kde sme nechceli byť.
Avatar - Emel
9. 5. 2016 17:09
Re: Kód: Levný sedan
Můžeme si klást otázku, jestli ten motor není to hlavní, co Tipo dneska brzdí. Jinými slovy, jestli právě omezená nabídka motorů není to, co v první řadě hází Tipo do šuplíku lowcost.

Kdyby tu bylo jako první Tipo SW 1.4T-Jet, tak bychom možná psali o standardním mainstreamu... třeba s pár drobnostmi.
9. 5. 2016 17:16
Re: Kód: Levný sedan
No asi kdyby to bylo čistě jen o motoru, musel byste tak nahlížet i na jiné vozy začínající s 1,4. Spíše je u Tipa škoda, že 1,6 se nabízí jen s automatem, není tam tudíž velký rozdíl v dynamice vůči 1,4.
Avatar - Emel
9. 5. 2016 17:24
Re: Kód: Levný sedan
Jenže Tipo s tím motorem i končí. Respektive... já vím že tam je i 1.6 a nafta, ale o té 1.6 se moc nemluví, protože je jen s automatem.

Co chci říct - podle mě má Tipo na víc než konkurovat 301/C-Elysée, ale Fiat možná trošku nešikovně začal sedanem se slabou motorizací... a je tu nebezpečí, že pak kombík i přes kvality srovnatelné třeba s Kiou nedokáže to stigma smazat.

Vím že Tipo balancuje na hraně i v jiných věcech, třeba zmiňovaná bezpečnost... tím spíš by ho mohl pořádný motor převážit na tu správnou stranu :-)
9. 5. 2016 17:55
Re: Kód: Levný sedan
v celkovom ponímaní máš pravdu, štartuje podobne ako slávny rapid. Možno ho tiež redakcia časom vytiahne medzi prémiu :-) Ale keď vezmem konkrétny model a konkrétny motor, tak je to za tú cenu dobrá ponuka. Na ten motor sa dá pozrieť z dvoch strán, buď tak, že je kopec lepších motorov, modernejších s turbom, alebo tak, že za tú cenu je to dobrá ponuka klasického motora s osvedčenou spoľahlivosťou a dostatočným výkonom pre bežné jazdenie do práce, do mesta a občas za hranice všedných dní. Ktorý pohľad zvolila redakcia, je jasné.
9. 5. 2016 18:16
Re: Kód: Levný sedan
Tak Fiat vyšel na trh s čím chtěl on sám. Ale jejich strategii mít jednoduché atmosférické benzínové motory chápu, proto nerozumím pevnému spojení 1,6 s automatem. Ty airbagy přibližují nechtěně Fiat Dacii. Škoda alespoň u Rapidu bezpečnost nepodcenila.
13. 5. 2016 10:10
Re: Kód: Levný sedan
O prodeje bych neměl strach - navzdory tomu, že se prodává zatím jen nepopulární sedan, tak se jen v itálii už prodalo přes 20t.ks...
9. 5. 2016 15:30
Re: Kód: Levný sedan
Hej, presne ako pises: Tipo je konkurenciou Rapidu. Lenze zatial co Rapid 1.2TSI dostal 4 a pol hviezdy, Tipo iba 3.

O tom to presne je. Ze auta v podstate rovnocenne su hodnotene diametralne odlisne. A nech mi nikto prosim nevravi, ze plasty v Rapide su pekne, alebo prijemne na dotyk! Je to hnusny jednofarebny tvrdy plast, horsi jak v prvej Fabii Junior...
9. 5. 2016 15:41
Re: Kód: Levný sedan
Hodnocení podle hvězd je něco jako filmová kritika, je to spíše o tom jaký celkový dojem vůz udělal na testujícího. Jinak Rapid s 1,2 TSI 81 kW dostal zde 3,5 hvězdy. [odkaz]
10. 5. 2016 07:37
Re: Kód: Levný sedan
No jo, to su klasicke spory Micka-Machala-Vaverka:
[odkaz]

Alebo zeby ten rozdiel 1 a pol hviezdy bolo koli liftback/spaceback? Respektive zeby bol starsi motor 1.2TSI/77kW (ten s tou problematickou retazou) az o tolko lepsi ako novsi 1.2TSI/81kW? Tak teraz neviem. Fakt je, ze na jednom webe dostali dve prakticky rovnake auta raz 3 hviezdy, a raz 4 a pol. A potom sa v tom vyznaj! :-)
Avatar -
9. 5. 2016 15:06
Ano, je to poněkud vtipné
Závěr testu: levné auto působí v několika faktorech jako levné a nejslabší motorizace je skutečně nejslabší. A překvapivě druhé nejlevnější auto na trhu nemá T-Jet nebo rovnou MultiAir.
No, ještěže ty "testy" kluci dělají!
Rozbalit vlákno
0
9. 5. 2016 15:47
Pro fanoušky
Pánové kdo už vlastní nebo ho zajímá vše okolo Tipa tak jsem založil stránky. facebook.com/…ups/Fiat.Tipo.CZ
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Sumi2000
9. 5. 2016 16:11
Rapid versus Tipo
Škoda Rapid ? Hmm ten je však přece jen dražší a už ne tak lowcostově laděný?
Na mne Rapid působí mnohem hůře než Tipo.
Navíc je uvnitř úzký a stísněný. 8-s
Plasty nevypadají lépe než u Tipa.
Rapid je celkem drahý... a nemá normální benzínový motor bez turba.
Tipo je jasný vítěz , náklady na opravy motoru budou oproti Rapidu minimální.
Po zkušenosti u firemního VW kdy 1.4 TSI odešlo po 4 letech turbo a řetěz, za další rok palivové čerpadlo , bych viděl itala jako jasného favorita.
Pro lidi a rodiny co nemají moc peněz , důchodce atd. ideální auto.
Rozbalit vlákno
7
9. 5. 2016 16:20
Re: Rapid versus Tipo
Druhá generace TSI je na tom už dobře. Jinak atmosférický motor je z pohledu údržby (pokud to není zrovna nějaká nepovedená řada) dobrá věc.
Avatar - Jaros71
9. 5. 2016 17:42
Re: Rapid versus Tipo
Turbo motor bude vždy náchylnější na opravy než atmosféra..
Tipo v 1.4 vidím dost dobře.
9. 5. 2016 19:28
Re: Rapid versus Tipo
Však to také výše píšu, do údržby patří i opravy. Minus jsem dostal asi za to, že jako příznivce atmosférických motorů, jsem pochválil druhou generaci TSI. ;-)
9. 5. 2016 20:11
Re: Rapid versus Tipo
akurat ze zere viac olej ako benzin ;-) inak si rad pocitam recenzie o leone 1.4tsi myslim tu 92kw ci 90kw verziu chelo by to porovnat s mazdou 3 2.0 120
Avatar - nalimer
9. 5. 2016 18:30
Re: Rapid versus Tipo
Rapid je auto, ktoré sa tvári ako "o čosi lacnejšia Octavia". Realita je ale taká, že ak si človek vybaví Rapid, zrazu sa cenovka tejto hatlaniny prešvihne aj nad Octaviu. Inak napísané, Rapid sa vyplatí kupovať do 400.000Kč. Potom je už dobrá Octavia. A za 400.000 Kč nekúpim nič super trooper. Buď to má lepší motor, ale holoauto, resp. mizerný motor s dobrou výbavou. Obe tam nefunguje.
9. 5. 2016 18:40
Re: Rapid versus Tipo
Tak Rapid je samozřejmě levnější auto než Octavia. Podívejte se na cenové rozpětí zmiňovaných vozů. Rozhodně Rapid nepřešvihne Octávii při obdobné výbavě a motorizaci, respektive Octavia bude dražší. Stačí si ta auta nakonfigurovat a zjistíte, že tam je znatelný rozdíl.
Avatar - twistedTSD
9. 5. 2016 21:19
Re: Rapid versus Tipo
Cenový odstup je tam velký dost. Tak nějak normálně vybavený Rapid pořídíš do 400, u oktávky jedině socka edition.
Avatar - Jenik3
9. 5. 2016 16:21
foukana hlava
Foukanou hlavu taky nema treba Opel Astra. Tam je 1.4 atmo se 7X kW a proc ne?
Pokud zakaznik chce hopla-opla a ma mensi rozpocet, tak mu vyrobce vychazi vstrict. Mozna tez Insignie ma stale jeste benzinovou atmo v zakladu.

Nejake zakazniky si jiste najde a 50/90/130 kmh to zvlada s prehledem. Navic, a to uz vetsim z kristalove koule, by ten motor mohl vydrzet 200 tis km.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
10. 5. 2016 07:44
Re: foukana hlava
Božínku, jak stav aut prodávaných "koncernem" deformuje vidění světa...

Takovej motor musí vydržet 500 tis km! To, že TSI vydrží 100 tis do generálky neznamená, že dvojnásobek už je úspěch.

;-)
Avatar - twistedTSD
9. 5. 2016 16:21
hmm
2 pytle jsou v autě nižší střední nezodpovědnost a ostuda. U Fiatu ale klasika (už roky tohle ošulování bezpečnostní výbavy kritizuji v případě Punta). Jinak jsem trošku zklamaný z dojmů z motorizace a podvozku, u Itala bych čekal trochku přidané hodnoty. Byť pro cílovou skupinu dobrý základ...V interiéru je ošklivá ta plastová spoušť kolem displeje, ale naštěstí jde o výsadu sedanu, takže hatch a kombi budou uvnitř určitě působit o poznání lépe.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Jaros71
9. 5. 2016 17:46
Re: hmm
Airbagy je možné dokoupit , i když u levného auta asi málokdo bude připlácet.
Taky myslím , že kombi a hatchback bude o trošku vyšší lvl , a bude se prodávat v EU dobře.
Prostě Fiat vyrobil pěkné auto s prostorným inerierem za dobrý poměr výkon/cena!
Rozhodně námět k zamyšlení pro korejské soudruhy..tam se nějak nepochopitelně zdražilo , a kdo si pak koupí korejce?
9. 5. 2016 19:35
Re: hmm
Airbagy bohužel nejdou dokoupit, musíte vzít nejméně verzi Plus za 321 tisíc Kč.
Avatar - Blue Sun
9. 5. 2016 21:13
Re: hmm
I to je forma dokoupení.
Avatar - twistedTSD
9. 5. 2016 21:15
Re: hmm
Dle konfigurátoru dokoupit jdou (v rámci paketu). Každopádně měly být v základu.
17. 5. 2016 11:22
Re: hmm
Airbagy je mozne dokupit na zaklad za 300eur, paket safety.
9. 5. 2016 18:00
Slaby motor
Je ta 1,4 od Fiatu naozaj o tolko slabsia ako "Důstojný litr, skepticismu navzdory" vo Fabii 1.0 MPI (55 kW, 95 N.m.), ktory sa dostal dokonca do plusov ako "Kultivovaný a úsporný tříválec"? [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
10. 5. 2016 07:02
Re: Slaby motor
Fabia jela "kopec nekopec" a dovezla čtyři redaktory na Ještěd...
Avatar - fOE
10. 5. 2016 08:24
Re: Slaby motor
Do dnes jedna z mych oblibenych humoresek. Kdyby byla ve versich, byl by to jeste vyssi level, ale i takhle na ni s laskou vzpominam. :-)
Avatar - nalimer
9. 5. 2016 18:39
a ešte niečo...
S príchodom novej HB verzie do predaja (07/16) a kombi SW (10/16) príde na trh aj nový benzínový motor - 1,4 T-Jet (88 kW). Nové verzie prinesú aj predné a zadné LED svetlá. Celkovo budú o kúsok lepšie vybavené, ako štartovací sedan. Žiaľ, politika Fiatu znamená, že sa bude priplácať aj pri HB aj pri SW. Hovorí sa o cca +700€ a pri kombi až 1700€. Je to však relatívne, lebo predajcovia budú ponúkať aj zľavy, aby podporili predaj.
Každopádne, všetky motory sú spojené s 6 stupňovými prevodovkami.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
10. 5. 2016 07:41
Re: a ešte niečo...
No, a co je na tom divnýho, že to bude dražší.. když to bude lépe vybavený?

Asi nerozumím té úvaze o "politice"... politika je jen v tom, že sedan je v ekonomickém provedení... a přicházející dvě provedení vycházejí víc vstříc rozmazlenému evropskému zákazníkovi.

Ale ona je jen otázka času, než i normálnímu Evropanovi dojde, že dost dramaticky "chudne"...
;-)
9. 5. 2016 18:52
no za cca. 300tis, radeji i30
Kdyz si reknu, ze bych chtel dat ze novy vuz cca. 300tis a porovnam Tipo s i30, tak je jasna volba i30, coz je mnohem lepe zpracovane auto. Ja si nemyslim, ze je Tipo levne auto pomer cena/vykon. Nesmite brat ceniky na papire, pred cca. rokem jsem mohl mit za 335.000 i30 kombi ve vybave Weekend 1.6 atmo. A pak porovnavejte. Pochybuji, ze mi ve Fiatu daji slevu oproti ceniku 50tis. ?
Rozbalit vlákno
8
9. 5. 2016 19:05
Re: no za cca. 300tis, radeji i30
Máš nejakú i30 v cene základného tipa? Nie zhruba, nie po tvojej zľave, i30 takú cenu nedá, konec. Ak má niekto badžetový limit, je dodebatované.
9. 5. 2016 20:48
Re: no za cca. 300tis, radeji i30
Tipo je niekde uplne inde nez dacia alebo P301, co je vysloveny lowcost. Tipo je cena/vykon. Na i30 mozno kvalitou nedosahuje, ale ma k nemu blizsie ako skor menovani. A akcie - tipo je novinka, i30 je tu uz kolko rokov? Nejaka zlava, predvadzacky atd. budu casom aj na tipo.
Celkovo to u tipa vidim celkom fajn, pretoze mnoho ludi nechce vyslovene lacne auto ako daciu a konkurencia vela atmosférických motorov neponuka - a ked, tak s papierovo o dost horsimi parametrami, 5-stupnovou prevodovkou atd.
9. 5. 2016 21:43
Re: no za cca. 300tis, radeji i30
Vidíš, a já bych zrovna místo i30 volil Tipo! i30 je totiž pro mě z hlediska designu i image značky naprosto nepřijatelná volba, naopak Tipo se mi vysloveně líbí! :-) :yes:
Avatar - Sumi2000
10. 5. 2016 14:03
Re: no za cca. 300tis, radeji i30
Souhlas..korejec nakonec! Nebo raději vůbec..Fiat BY BYLA JASNÁ VOLBA.
10. 5. 2016 19:25
Re: no za cca. 300tis, radeji i30
...by me zajimalo, kolik vas expertu videlo to Tipo na zivo a alespon v nem sedeli >:-[]
Kecy typu korejec na konec...noo... >:D ...pokud by jste vytahli sve hlavy z ... a videli dale nez je CR, tak by jste se divili, jak to korejec vali napr. v USA.
btw. ja nejsem ten co nadava a Fiatu se smeje, ale jak jsem psal, tak ted mam stale Stilo a tohle tipo s mu kvalitou materialu ani nepriblizuje a to je pro me zklamani.
Avatar - Sumi2000
11. 5. 2016 19:24
Re: no za cca. 300tis, radeji i30
Stilo bylo slušné auto , konkurence VW Golf !
Jen nemělo multilink..jinak interier výtečný , horší byly sedadla , tam jsem měl problém např. Marea byla lepší..
Tipo je levnější verze , konkurence Škody Rapid atd..
Takže to nemůžeš tak brát..ale uvidíme co lepší verze kombi a hatchbacku.
PS: korejce KIA Ceed si pořídil táta , jezdí solidně , jen pořád do servisu.
Už má - V ZÁRUCE - nový dieslový motor , novou převodovku , a spoustu drobností , které ve Fiatu nikdy dříve neřešil!
Zlatý FIAT !
:yes:
11. 5. 2016 10:14
Re: no za cca. 300tis, radeji i30
Na první pohled bych také bral Kiu Ceed 1.4 74kw ve výbavě COMFORT, ale raději si zkuste projet v obou autech. Kia má takové umělé řízení, nic proti, ale Fiat dává lepší odezvu při jízdě. Pravdou je, že spousta lidí tohle neřeší a je na nich co si vyberou. U Kie trochu leze na nervy 7 letá záruka, během které musíte jezdit do drahého autorizovaného servisu i na výměnu oleje :-). Pak se mi zdá, že Ceed má např. tvrdší sedačky, trochu to vadí na delších trasách...
Dle mého i30 na tom bude podobně jako Ceed...
Avatar - Sumi2000
11. 5. 2016 19:12
Re: no za cca. 300tis, radeji i30
Hjonde i 30 je mnohem horší než KIA Ceed..
Tipo nemá jen multilink..což při nižší ceně nevadí..vadí to v Octavii za 500 tis.
9. 5. 2016 21:48
Kam se poděla objektivita?
Myslím si, že je líčení omezené dynamiky Tipa 1.4 v testu poněkud zveličené - pro řadu zájemců o toto auto to bude naprosto přijatelná motorizace. Rozhodně mnohem lepší, než býval tříválcový Rapid 1.2 MPI! Taky se domnívám, že tříhvězdičkové hodnocení Tipa 1.4 je vzhledem k jeho ceně příliš přísné. Každopádně se těším na příchod hatchbacku a kombíku s motorem 1.4 T-Jet. Fiat by ho ovšem měl rozhodně nabízet i do sedanu a hlavně by do všech karosářských verzí měl nabízet také atmosférickou 1.6 se šestistupňovou manuální převodovkou. Spolu s několika stupni výbavy by pak nabídka řady Tipo byla skutečně neprůstřelná! :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sumi2000
10. 5. 2016 14:06
Re: Kam se poděla objektivita?
Objektivita? Nebud' smešný...testy v ČR jsou ryze subjektivní !
LOGO NA KAPOTĚ např. ŠKODA JE AUTOMATICKY HVĚZDA NAVÍC.
>:D
Snad by Tipo dostalo stejně jako Škoda..pokud by na kapotu dali logo Ferrari.. :-)
Avatar - Ja Prvni 123
10. 5. 2016 07:37
No to jsou zas kecy...
To, že nemá turbo je jeho výhoda... ano, řídí se jinak, než menší motor s turbem - no a?

Jestli takový auto neumíte řídit, je to váš problém a ne problém toho auta.
;-)

Mně dokonce nechybí ani ta 1.6 s manuálem. Ta 1.6 prostě vyvažuje přirozené zhoršení dynamiky způsobené automatickou převodovkou.

Na 1.4 s turbem v pětidvířku se těším - ale to neznamená, že je motor bez turba špatnej.

Howgh.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sumi2000
10. 5. 2016 14:06
Re: No to jsou zas kecy...
:yes:
10. 5. 2016 14:37
Interiér není špatný, motor ok, 1.2 TSI 66kw není o tolik le
Byl jsem se na nové Tipo podívat a interiér nevyzařuje žádná 90 léta, je spíše pojatý velmi střízlivě a přehledně a velké tlačítka nevadí, spíše naopak! Autorovi článku bych doporučil vrátit se na zem a zajít se projet v nové Fábii a Rapidu v základní výbavě Active. Tvrdé plasty, rádio s diplejem z digitálek, malé sedačky, stísněný prostor a nic moc odhlučnění podvozku, to vše o 50tis. dráž :-) Pak tu máme motor 1.2 TSI 66kw, který vadne ve vyšších otáčkách, kde TIpo s přehledem zatáhne, ono vůbec atmosférická 1.4 je fajn do města, protože kolem 1800 vám auto neposkoči po překročení turbo díry, ale opět, to by se musel auto článku namáhat a porovnat auta při jízdě po sobě... ;-)
Dle mého bude Fiat Tipo kombi 1.4 LPG hit pro střední evropu, jen to nesmí Fiat přehnat s cenou no :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Anonym
11. 5. 2016 09:27
Re: Interiér není špatný, motor ok, 1.2 TSI 66kw není o toli
Víš, co se říká? "Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde " a tady na ACZ to platí dvojnásob :-)
Avatar - Jaros71
10. 5. 2016 17:45
SKVĚLÉ...Tipo nemá turbo!!
To je dobrá zpráva pro lidi , kteří už jsou z TSI vyléčení..
Taky jsem platil u 1,4 TSI za opravy a ne málo....u 1.4 atmosféry nic platit nebudete , je to motor co najede k půl milionu km..bez výměn turba , řetezů atd..
Skvěle FIAT !!
Navíc u Fiatu motory umí.
Snad se u VW chytí za nos!!! Doufám.. ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SR20"
11. 5. 2016 09:16
Atmo do mesta ideál.
Atmosfericky motor je u mňa určite príjemnejší v meste, aj ked na trojke padnú otáčky v križovatke ku voľnobehu, tak sa vďaka pozvoľnej charakteristike a kratšiemu sprevodovaniu taká jednaštvorka lepšie pozbiera, než povedzme 1.0t alebo 1.2t.
Rozbalit vlákno
0
11. 5. 2016 10:09
Předváděcí jízda
Sám jsem už s Tipem předváděcí jízdu absolvoval. Shrnu pár mých poznatků tedy:
Motor: 1.4 70kW
Tipo jede naprosto normálně. Jde příjemně za plynem, jak se píše v testu - ve vyšších otáčkách má příjemně jadrnější zvuk. Reálně motor v autě začíná být vůbec zřetelný kolem 4500 ot, do té doby je velmi dobře odhlučněný. Nelze tvrdit, že by to byl dynamický motor, ale předpisové jízdě bez problémů stačí, a při dostatečném podřazení lze velmi dobře i předjíždět. Dojem z dynamiky ovlivňuje velikost auta.
Jízdní vlastnosti:
Neměl jsem pocit, že by se Tipo nějak zásadně naklánělo. Jde dobře za volantem, dobře drží stopu a 90° ostrou zatáčku vykrouží bez nejmenšího zaváhání pod plynem a nečekaně obratně. Ono je totiž Tipo lehké!
Interiér:
Plasty jsou naprosto ok, nemám s nimi problém (Takové srovnání s Citroenem C3, nebo Cactus by dopadlo asi hůř pro Citroen). Nelíbí se mi řešení palubní desky - okolo radia. Sám bych si koupil nejraději sedan, proto mě mrzí nemožnost mít palubku z hatche v sedanu - alespoň ve vyšší výbavě.
Prostornost je bez debat super. Jediný drobný nedostatek je vzadu nad hlavou (mám 183 cm). Velmi příjemná je široká loketní opěrka a obrovský rozsah nastavení sedačky a volantu. Díky dobré aerodynamice tichý interiér. Trochu slabší je odhlučnění pneu, ale to se mi zdá skoro u všech aut.
Výbava:
Opening edition - slušná výbavka za 300 :yes: Chyběl mi kožený volant a tempomat, jinak to má vše potřebné (klima, radio s USB a handsfree, el. okna vpředu, al. kola, park. senzory, loketní opěrka, všechny airbagy atd.)
Oceňuji i velmi nízké ceny příplatků a dobře nakonfigurované pakety.
Sohrn:
Tipo je opravdu good value for money.

Pozn.: i v testu je zmíněná spotřeba 5-6 l/100km :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sumi2000
11. 5. 2016 19:20
Re: Předváděcí jízda
Myslím , že konečně objektivní TEST Tipa... :-)
Avatar - euro89
11. 5. 2016 14:30
Volks-Wagen von Fiat
Kdyby někoho zajímal názor západních redaktorů, tak zde jsou dva odkazy na články AMS. Svezli se hatchbackem s 1,4T a kombi s 1,6M-Jet.
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
11. 5. 2016 20:13
Re: Volks-Wagen von Fiat
Škoda, že to není jazykem mého kmene...
:-(
11. 5. 2016 22:15
Re: Volks-Wagen von Fiat
Nainstaluj si Google Chrome prohlizec a tam si muzes prelozit cely text. :-!
Kombik vypada skvele, hlavne LED ve svetlech...
Avatar - Emel
12. 5. 2016 08:53
Re: Volks-Wagen von Fiat
Já tam našel jednu zajímavou informaci, a to že podvozek kombíku v naftě je výrazně měkčí a lépe žehlí nerovnosti než 5dv benzín. Jinak tam vlastních dojmů z testu až tolik není.
12. 5. 2016 09:58
5kvalt
Tak ono ak tým autom s 5kvaltom jazdí absolútnou väčšinou po meste tak aspoň nemusí tolko radiť, ako pri 6kvalte, nie? V takom prípade je to fajn voľba, či? Neviem či 6kvalty má fiat inak vyskladané, či majú aj skrátené prevody alebo len pridaný 6ty stupeň.
Rozbalit vlákno
0
13. 5. 2016 08:42
jízda
Emel: hatchback žehlí nerovnosti perfektně (vzhledem na svou třídu). Už jsem měl možnost řídit. Kombi nevím.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
13. 5. 2016 13:53
Úplně přesně v tom vidím Tempru.
Moje první Tempra byla žebrák s 1.4 karburátorem, nulovou výbavou a charakterově naprosto přesně odpovídala tomuhle tipu. A to i detailama - mizernýma plastama v interiéru, pohodlnýma sedačkama, absencí madla kufru, tichým svezením a slabým motorem s houpavou jízdou. Takže za mě těžká nostalgie :-)
Rozbalit vlákno
0
17. 5. 2016 12:22
Tragedia v teste
Odteraz by mali vsetci davat tvrde plasty pre tuto triedu aut, lebo su jednoducho kvalitnejsie. Kym boli makke v Das Skoda, museli mat vsetci makke.

Ani Rapid 77kW nezrychluje na 6.kvalt obstojne, do kopca ma problem 130ku udrzat bez podradenia, tak co sa caka od atmosferickeho motora???
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hanson
10. 12. 2017 08:34
Možná by více slušel nadpis
Děkujeme, že Tipo nemá turbo. Líbí se mi že Italové zůstali věrní atmosferickým motorům. Motory TSI jsou velkým omylem Schade. Italové motory vždy uměli a nemusí se o***t po ostatních. Jinak Tipo je pěkným autem stejně jako bylo svého času Punto, Brava a ostatní. Snad až na Multiplu vyčnívající z řady.
Rozbalit vlákno
0