Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Sorento vs. Škoda Kodiaq – GT Line vs. Sportline. Můžou být vůbec sportovní?

Sorento a kodiaq v nových verzích zdůrazňují hlavně svůj sportovní charakter. Nezapomnělo se však i na rodinu?
Zpět na článek
4. 5. 2018 08:08
4. 5. 2018 08:20
4. 5. 2018 09:05
4. 5. 2018 09:08
4. 5. 2018 12:12
4. 5. 2018 11:47
4. 5. 2018 12:02
4. 5. 2018 12:13
4. 5. 2018 13:37
4. 5. 2018 13:50
4. 5. 2018 14:20
4. 5. 2018 15:30
4. 5. 2018 19:27
4. 5. 2018 20:08
4. 5. 2018 21:27
17. 11. 2018 15:06
4. 5. 2018 08:22
4. 5. 2018 10:15
4. 5. 2018 10:21
5. 5. 2018 16:59
4. 5. 2018 08:22
4. 5. 2018 11:13
4. 5. 2018 09:37
4. 5. 2018 09:43
4. 5. 2018 19:09
4. 5. 2018 22:37
5. 5. 2018 05:55
5. 5. 2018 12:39
6. 5. 2018 11:43
4. 5. 2018 09:39
5. 5. 2018 00:45
4. 5. 2018 11:05
4. 5. 2018 11:12
4. 5. 2018 11:35
4. 5. 2018 12:10
4. 5. 2018 12:17
4. 5. 2018 16:48
4. 5. 2018 17:37
4. 5. 2018 11:50
4. 5. 2018 11:33
neregistrovaný "SR20"
7. 5. 2018 23:54
8. 5. 2018 14:23
8. 5. 2018 22:09
Avatar - holden2
4. 5. 2018 08:08
ten
boleslavskej hnuj nelze postavit vedle vubec niceho. pak totiz vynikne ta jeho ubohost
Rozbalit vlákno
15
4. 5. 2018 08:20
Re: ten
Zato tvá ubohost je nepřekonatelná, soupeře tu nemáš ;-) :yes:
Avatar - holden2
4. 5. 2018 09:05
Re: ten
co kdyby ses vosle vyjadroval k tematu a nenapadal ostatni diskutujici. ale to ty jako primitiv vlastne nezvladas
4. 5. 2018 09:08
Re: ten
Je nesmírně zábavné sledovat jak je největší primitiv místních diskuzí rozčilen, když mu někdo ukáže, kam patří >:-[] :-!
4. 5. 2018 12:12
Re: ten
Vůbec bych se tim odpadem nezabýval. ;-)
4. 5. 2018 11:47
Re: ten
no ja se spis divim, ze se proda tech par kusu Sorenta v CR. Vedle Kodiaqu vypada nic moc a cena je vysoka.
4. 5. 2018 12:02
Re: ten
Holden2 sice má primitivní vyjadřování se, ale v podstatě má více méně pravdu..
4. 5. 2018 12:13
Re: ten
V čem konkrétně má pravdu? Hnůj nebo ubohost?
Avatar - kaa
4. 5. 2018 13:37
Re: ten
Korektně řečeno, Kodiaq s prominutím vypadá vedle Sorenta jako chudý příbuzný.
4. 5. 2018 13:50
Re: ten
Tohle je velmi subjektivní, nicméně vypadá menší.
4. 5. 2018 14:20
Re: ten
No tak třeba v tom,že Kodiaq je "hezký" auto jen do doby pokud nestojí vedle jinýho auta,tak to pak žádná hitparáda není.Ale to se dá v podstatě říct o všech modelech škodovek..Jinak jasně..hnůj,dobytek..to sem nepatří.
4. 5. 2018 15:30
Re: ten
Opět, toto je subjetivní názor. Pro mě je třeba Sup vedle Mazdy 6 nejhezčí auto středního mainstreamu.
Avatar - rokyta.p
4. 5. 2018 19:27
Re: ten
Superb 3 je designově pecka, to plně souhlasím :-! Mě se vzhledově více líbí Kodiaq. Chudý příbuzný zde někoho napadlo maximálně z toho, že auto je bílé = zaplechované Ducato. Kdežto Kia má tmavší metalízu = jakoby luxus. Kdyby byla obě auta ve stejné barvě, ať té či oné, je Kodiaq hezčím autem. Ale ať s každý koupí co chce. Kodiaq je relativně vyprodaný, pokud vím, tak lidé asi vědí proč.
4. 5. 2018 20:08
Re: ten
Sup je fakt hezkéj,ale jestli je nejhezčí..to fakt nevím.Třeba ta M6 je taky krásná.Nicméně to je tak vše.Jinak nenadchne-neurazí..za mě ;-)
Avatar - rokyta.p
4. 5. 2018 21:27
Re: ten
Pokud se budeme bavit čistě o designu a na zbytek zapomeneme, tak Superb 3 na nejakých mládežnických kolech v nějaké výraznější barvě je fakt ale hezké auto. Ve své době se mi líbil i Peugeot 407 SW. Lambo Aventador zcela super. Není ani špatná Kia Sportage v generaci co teď nedávno skončila. Mercedes w205 sedan v tmavé barvě na velkých kolech, ne na obrázku kde je rozteklý ale v reálu. Volvo V40 P1 v kapučino barvě, tmavší Saab 9000 a nebo současné Clio. .... Alfy nebo Baworáky mi vzhledově tolik nejdou.
17. 11. 2018 15:06
Re: ten
jednoznacne suhlasim. Superb vo svojej triede vynika co sa tyka exterieru. V dobrej vybave to auto vedla konkurentov valcuje vsetko. Okrem M6... Ale toto plati len pri pohlade zvonka. Po usadnuti je hodne slabe. Co sa tyka kodiaqu, zdielam nazor, ze auto pekne ale len do doby pokym nie je pri konkurentoch. Vtedy straca a to celkom vyrazne. Tie utopene zadne kolesa skodoviek uz asi nema zmysel riesit, ale na kodiaqu to citit asi najviac.
Avatar - kari.laz
4. 5. 2018 08:22
Spotřeba?
Jak si mám vyložit tohle?

"….navíc ve srovnání se škodovkou je motor o poznání živější….."

"….V čem si naopak obě auta mohou podat ruce, je spotřeba paliva. V obou případech jsme jezdili s průměrem okolo osmi litrů. Na dálnici si oba vezmou právě kolem osmi, zatímco na okreskách se můžete dostat hluboko pod sedm. To ve městě se přiblížíte k devíti litrům."
Rozbalit vlákno
9
4. 5. 2018 08:30
Re: Spotřeba?
Kia má živější motor, ale sežere stejně paliva... To z toho vyplývá ;-)
Avatar - wikinko
4. 5. 2018 08:54
Re: Spotřeba?
on tam asi vidi ziznivejsi namiesti zivejsi...
4. 5. 2018 09:03
Re: Spotřeba?
Patrně, jinak taky nechápu, co se tím snažil naznačit...
Mě spíš zaráží jiná věc..auta mají reálně stejnou spotřebu, ale u Sorenta výrobce uvádí spotřebu bližší realitě, tak za to dostane míň bodů než Škodiak, kde výrobce lže o cca 40%?? Ale někde tomu museli přidat body, že..příjemným překvapením je, že nepřidali ještě bodík, aby Shade vyhrála v celkovém součtu..
4. 5. 2018 09:09
Re: Spotřeba?
:yes: Ano, položka udávaná spotřeba má smysl ve státech, kde je dle emisí a spotřeby odstupňovaná daň, či pojistka. Tady irelevantní.
4. 5. 2018 10:15
Re: Spotřeba?
U nas je nizka udavana spotreba vyslovene nevyhoda, ked je auto pouzivane firmou, ked je tazke obhajit casto aj 2 nasobnu spotrebu voci udavanej a pritom je to len nezmyselnou normou a trochu sviznejsou jazdou...

Tu by som dal extra body Sorentu prave za fakt, ze nie realne naklady su ovela blizsie udavanym :-)
4. 5. 2018 10:21
Re: Spotřeba?
U kodiaqa 190ps je ta reálná spotřeba o trochu větší než udávaná. Tomputer udává 40%, od sestry ale vím, že je o tak o 15-20% více (cirka rok ježdění). Pokud jezdí člověk s lehkou nohou, tak se dá jezdit téměř tabulkově - ale to je nuda :-)
4. 5. 2018 23:14
Re: Spotřeba?
Vyjadřuji se k testu - čili udávaná kombinovaná 5,7l vs. recenzentem zjištěná 9l, tedy rozdíl 40% - a z toho by mělo i vycházet bodování, když už se to musí teda tak amatérsky bodovat.
Jinak už delší dobu, pokud mě zajímá reálná spotřeba nějakého modelu, mrknu na spritmonitor.de a mám hned představu.
5. 5. 2018 16:59
Re: Spotřeba?
Když tě zajima realna spotreba nechapu proc se rozcilujes nad tim ze u obou pisou 9, kdyz spritmonitor uvadi u Kodiaqu 7.7 a Sorenta 8.7. Co ted, pujde prepocitavat procenta vzhledem k udavane spotrebe? :-)
Avatar - kari.laz
4. 5. 2018 09:12
Re: Spotřeba?
No jo, asi páteční únava, tím se to vysvětlilo
4. 5. 2018 08:22
Nesmysly...
...Kodiaq rozhodně nemůže mít v kladech komfortní podvozek. Na těchto kolech mu nepomohou ani adaptivní tlumiče a vše korunuje zmíněná hlučnost podvozku. Dost mi to připomíná OIII před FL.
Kolega si právě Sportline přebírá za měsíc, jemu sedí, mě speciálně podvozek příliš ne. Nakonec ale rozhodla velmi pěkná cena.
Rozbalit vlákno
8
4. 5. 2018 09:42
Re: Nesmysly...
Moje osobní zkušenost je taková. Já chtěl 240ps motor (který je mimochodem opravdu výborný, jízda je fakt radost a neumím si představit jít do celkém líné 190ps) a nechtěl jsem čekat dlouhé měsíce (teď už je to prý skoro rok) než mi auto příjde a tak jsem musel vybírat z aut, které byly skladem. Tyto verze jsou ale předobědnávané téměř výhradně s 20" koly a adaptivním podzvozkem. Říkal jsem si, že to bude horor a snažil se vyjednat si u dealera zámenu za 19" které se mi zdály k autu proporčně přiměřenější - bohužel marně! Přesto jsem to risknul a zkušenost je taková - auto jezdí úplně komfortně. Abych bych upřímný, tak moc nejdou cítit rozdíly mezi jednotlivými režimy odpružení (a to se to snažím na klikatých cestach občas trochu testovat). Jediné, kde jsem ucítil změnu bylo přepnutí na Off Road režim, když mě navigace zavedla na rozbitou polní cestu - tam to úplně změklo a pěkně to kopírovalo nerovnosti.

Jestli je DCC u Kodiaqa naladěna nějak hůře, to nevím. Ale dle mé zkušenosti bych nečeka žádné zásadní problémy.
4. 5. 2018 09:47
Re: Nesmysly...
Ani já jsem nezaznamenal patrnější rozdíl mezi jednotlivými mody tlumení. Auto objednáno na 19" kolech a z důvodu v poslední nectnosti poslední generace škodovek ještě budou podložky, aby redukovaly nevzhlednou zapadlost kol.

Jak píšu, za ty peníze to je slušná volba, zkoušel ještě právě Kiu, Edge (ten mi přišel nejkomfortnější) a Atecu.
4. 5. 2018 11:18
Re: Nesmysly...
20" kola jsou komfortní jedině na vzduchovém podvozku vše ostatní je kompromis.
4. 5. 2018 13:36
Re: Nesmysly...
Záleží jaké mají pneu profil - u Tiguana je tam i na 20" celkem dost "gumy". Vzduchový podvozek je jistě veli komfortní, ale moje pojinta je v tom, že Tiguan na 20" není nic nekomfortního nebo že by se toho měli lidi bát - jezdí to úplně v pohodě . Měl jsem kdysi na oktávce 18 a to bylo jiné peklo.
Avatar - vabis
4. 5. 2018 11:13
Re: Nesmysly...
Vitezstvi na vyobrazene body je relativni. Kodiaq na me pusobi pohlednejsim dojmem :-) Pokud se divam do tabulky na design, tabulka rika opak.

Nicmene v podvozku a DSG ma redakce pravdu. Bohuzel. Sam za sebe bych jeste doplnil sireni vibraci a vzruchu napric celou karoserii i na kvalitnich cestach. Ihned jsem si vzpomel na slova Vaclava Klause, jak “Skodovka drnca”. Nejedna se o nizkoprofilova kola, ale o znacne neumeni nastavit prirozene kinematicke vlastnosti podvozku(!) Pouze v mensi mire je to znacna dan za vyrobni cenu a slusny losi test. Plati pro vsechny nove modely CtrlC CtrlV ;-\
Avatar - _Karel_
4. 5. 2018 11:28
Re: Nesmysly...
Rozhodne nesouhlasim. Mam DCC+ 20" a nemam pocit ani tvrdosti, ani hluku. Ani ve srovnani s mou A6+18". Mel jsem obavy a je to uplne v pohode. A to si myslim ze nejsem z tech, co by snesli tvrdy podvozek.
4. 5. 2018 13:30
Re: Nesmysly...
Mám na X5 AD, M Podvozek a 20". Beru to auto jako poměrně tvrdé, ale tohle je opravdu mnohem horší. Pokud srovnáms Edge nebo právě tou Kiou, tak Kaďák ztrácí.
4. 5. 2018 09:19
Nutně sportovní sedačky - pozor na ně pokud máte rádi děti
Radím všem, kteří mají v plánu do Sportlina jít, aby si vyzkoušeli, jak se sedí v druhé řadě s ohledem na masivní sportovní sedačky, které jsou u tohoto modelu povinné (jde přece o sportovní verzi, mi bylo řečeno u dealera). Dle mého názoru jsou naprosto nevhodné pokud člověk plánuje vozit děti a má je rád. Sedačky dost blokují vizuální i fyzický kontakt mezi rodiči a dětmi a zároveň i dost zamezjí přístupu světla dozadu. Zkuste si sednout do druhé řady a dejte si otázku jestli se necítíte trochu jako v nákladovém prostoru. Srovnejte okamžitě s normálními sedačkymi a uvidíte o čem mluvím. Nemožnost si zvolit normální sedačky u ryze rodinného auta mi připadá jako velká chyba managementu škodovky. I sportovní Cupra Ateca s 300ps pod kapotou nabízí jak klasické tak konvenční sedačky - a ty vypadají super (vyzkoušel jsem v Ženevě).

Já osobně jsem na Sportline čekal asi rok a chtěl jej pořídit do rodiny, protože dle mě vypadá ve srovnáním s klasickým plastovým kodiaqem o dost lépe a defakto tak, jak byl poprvé na autosalonu v roce 2016 představen. Klasický plasták mi připadá jako kodiaq pro čínu). Sedačky to ale úplně zazdily. Když jsem přidal fakt, že i vrcholná verze s 190ps jezdí pouze průměrně a vyjde na 1,2 mil Kč, tak jsem kodiaqa úplně vyškrknul, trochu přidal a šel raději do Tiguan Allspace 240ps - to je úplně jiný příběh co do jízdních vlastností (řekl bych i co zvukového projevu motoru, který se mi zdá i tišší než 190ps - patrně díky více propracovanější technice). Vůbec nelituji. Za torchu více peněz, o dost více muziky, si myslím. Když už člověk plánuje vytasit milioń a něco, tak ať to aspoň za něco stojí :-). Motor ma i přes zančně vyšší dynamiku spotřebu velmi podobnou jako verze s 190ps. Mimo město zaznamenávám 6L/100km a ve městě 7,5L/100km. Sestra jezdí rok s 190ps kodiaqem a je to prý v praxi dost podobné. Když zaparkujeme vedle sebe, tak se oba shodujeme, že škodovka dost zaostává.....z mnoha recenzí, které jsem za poslední rok prostudoval to tak ani nevypadalo. Holt realita bývá často jiná. takže radím řádně otestovat v reálu hodně variant a pak se teprve rozhodovat.
Rozbalit vlákno
16
4. 5. 2018 09:39
Re: Nutně sportovní sedačky - pozor na ně pokud máte rádi dě
Hezké, ale mě stál Kodiaq Sportline po jednání v testované motorizaci lehce přes 750 bez daně. Obecně bych za R4 přes milion s daní nedal. Tohle byl i finanční limit pro kolegu a podařilo se cenu zasmlouvat. Integrované opěrky hlavy mi nevadily z pohledu zadních cestujících, spíš kvůli nemožnosti je seřídit.
Ovšem největší problém mi činí naladění podvozku, příliš tvrdý na rodinné auto.
4. 5. 2018 10:07
Re: Nutně sportovní sedačky - pozor na ně pokud máte rádi dě
Já se setkal s kritikou sedaček z pohledu cestujících v druhé řadě už dost krát - radím každému prostě vyzkoušet (a představit si, že děti jsou posazeny o dost níže než dospělý), ideálně i při jízdě - málokdo si tohle vyzkouší/má trpělivost se při testovací jízdě přesedávat apod.

Já se při testování tiguana posadil do zadu a testoval repro. Zjistil jsem tak náhodou, že základní zvuková aparature je sice OK pro přední cestující, ale příšerná pro cestující vzadu. Nevím čím to bylo, ale nešelo to nijak vyladit - prostě to vzadu třískalo a lituji kdo v takovém prostředí cestuje. U kodiaqa tohle nevím jak vypadá.

Mě taky vyšel Allspace podstaně levněji než v ceníku (který je si myslím úplně šílený), prodejci umějí být velmi vstřícní :-) - bylo to jen o trochu více než Kodiaq, proto to srovnání, že o trochu více peněz o dost více muziky.
4. 5. 2018 10:11
Re: Nutně sportovní sedačky - pozor na ně pokud máte rádi dě
Motor Bi-TDI je velký bonus pro Tiguan, ale za mě je design Kodiaqu daleko povedenější! Ne nadarmo po Kabaňovi hned sáhlo BMW... Kodiaq a Superb jsou perly koncernu :yes:
Avatar - Emel
4. 5. 2018 10:21
Re: Nutně sportovní sedačky - pozor na ně pokud máte rádi dě
Superb jo. Kodiaq obecně ne, ale v tom Sportlajnu to vypadá dobře, v rámci možností... hůř než krátkej Tiguan, ale možná i líp než Allspace.

Já bych byl hodně zvědavej na ten dvoulitrovej benzín.
4. 5. 2018 10:41
Re: Nutně sportovní sedačky - pozor na ně pokud máte rádi dě
Chlapi, měl jsem stejný názor na design Allspace vs Kodiaq, dokud jsem obě auta neviděl stát vedle sebe a vklidu si je porovnal v reálu. Já jsem na cestě kromě našeho Allspace ještě dalšího nepotkal, takže soudím, že s nejvyšší pravděpodobností porovnáváte podle fotek na netu.

Už se těším, až se časem začnou objevovat nějaký srovnávací testy těchto dvou. To bude kontroverzní debata :-)
4. 5. 2018 11:27
Re: Nutně sportovní sedačky - pozor na ně pokud máte rádi dě
Hele, já jezdím ve VW, design VW se mi líbí a Kodiaqa a Tiguana jsem měl možnost porovnat přímo vedle sebe.
Posuzování designu je ale subjektivní záležitost, to, že mně se více líbí Kodiaq a tobě Allspace je zcela normální a nemá cenu se navzájem přesvědčovat, čí estetické cítění je "to správné" :-)
4. 5. 2018 11:49
Re: Nutně sportovní sedačky - pozor na ně pokud máte rádi dě
ok, beru :-) Pro úplnost - měly auta solidní kola? Někdy mi příjde, že tohle může auto hodně vizuálně pohoršit.

Líbí se ti Kodiaq i více v interiéru?

Mi se na Tiguanu líbí, že má centrání display jemně naorientovaný k řidiči a celkově na mě přístrojovka působí serioźněji.

Rovněž digitální kokpit mi příjde dost povedený. U škodovky, co jsem si prohlížel v Ženevě mi to přišlo dost "barevné" až to trochu tahalo oči. Klasické budíky nejsou si myslím tak praktické a u škodovky se design neposunul za posledních 20 let (bez nadsázky).

Například tlačítka na volantu mi na Kodiaqu příjdou takové nevýrazné na hmat a zdálo se mi, že ve srovnání s Tiguanem při mačkání i trochu vržou.
4. 5. 2018 12:21
Re: Nutně sportovní sedačky - pozor na ně pokud máte rádi dě
Pokud jde o interiér, tak tam to mám 1 : 1, něco se mi líbí více v Kodiaqu a něco zase v Tiguanu. Naprosto s tebou souhlasím třeba ohledně těch sedadel ve Sportline verzi. Taky naprostý souhlas s lepší centrální částí palubní desky u Tigunu, v Kodiaqu centrální část téměř zaniká. Ale digitální přístrojovka, to není nic pro mě, já mám rád klasické analogové budíky, stejně jako u hodinek, tak i před volantem - žádný digitál... klasické přístroje budu objednávat dokud to půjde (což asi nebude už moc dlouho, ale přesto!!!). Jak jsem zjistil, nejsem sám, zrovna když jsem byl v salonu VW tak tam jeden zákazník čistě kvůli klasické přístrojové desce objednával Tiguana s nižší úrovní výbavy...

Ty auta co jsem viděl vedle sebe měly kola od nejvyšší výbavy, takže Style + Highline.
Ale exteriér Kodiaqu mám opravdu rád, přední část mi přijde správně range-roverovská, přední kapota jako klobouk do všech stran zahnutá, za mě fakt super, zadní světla naprosto parádní, nádherně designově ukotvená do zadního čela :yes:
Avatar - _Karel_
4. 5. 2018 15:36
Re: Nutně sportovní sedačky - pozor na ně pokud máte rádi dě
Já jsem byl před podobnou volbou - na Allspace bych tak dlouho nečekal, větší nabídka motorů... - a prohrál kvůli vzhledu. Uvnitř i venku. Krátkého Tigiho naopak pokládám za možná nejhezčí SUV (zvenku). Čímž jen říkám, že je to zkrátka skutečně hodně subjektivní.
4. 5. 2018 10:47
Re: Nutně sportovní sedačky - pozor na ně pokud máte rádi dě
To že nemá Kodiaq Bi-TDI je hrozná diskriminace. Vždyť i do oktávky se montují silnější motory a to je menší, aerodynamičtější a myslím, že z pohledu prodejní strategie i méně prémiová. Jestli v kodiaqovi nebude silnější motor se mi nechce věřit - hádám, že si škodovka nechává ještě v ruce karty aby měla co ukázat na dalších autosalonech. A nebo prostě na to kašlou, když mají objednávek více než stačí plnit a užívají si kodiaq mánie :-)
Avatar - Emel
4. 5. 2018 10:51
Re: Nutně sportovní sedačky - pozor na ně pokud máte rádi dě
Myslím, že má být letos, stejně jako v Superbu.

Do Octavie se montují silnější motory, ale jen benzínové v rámci RS... to není úplně relevantní srovnání. Golf R má taky silnější motor než cokoli co je v Passatu nebo Tiguanu.
4. 5. 2018 12:02
Re: Nutně sportovní sedačky - pozor na ně pokud máte rádi dě
S tím až tak nesouhlasím. Na západě si kupují lidi škodovky RS převážně ne kvůli nějakému sportovnímu cítění, ale proto, že to je levné a praktické auto s velkým úložným prostorem, které má slušný motor a je tam možnost o nějakého zážitku z jízdy, ikdyž je auto naložené. Myslím, že z tohoto důvodu momentálně vedou na západě výrazně Tiguany nad Kodiaqm (FYI žiju ve Švýcarsku a jezdím často ve Francii, Německu a Rakousku) - tedy kvůli tomu, že zatím nenabízí kromě ceny nic moc výrazně zajímavého. Ale možná je to právě strategie koncernu. Silnější motor by to určitě o dost změnil, kdyby byl k dispozici

Do Atecy už dávají 300ps benzín - auto jsem viděl na autosalonu a ikdyž je to už dneska odnož Cupra, tak je to pořád rodinné SUV. Samozřejmě, že marketingově je lepší tenhle model odlišit o běžného, aby působil na zákazníka trochu exkluzivněji. Podobně jako název RS.

Pokud je mi známo, tak tento 300ps motor (nebo jemu hodně podobný) se bude montovat i do Tiguanu...takže potom bude možná prostor předat BI-TDI škodovce :-)
Avatar - Emel
4. 5. 2018 12:14
Re: Nutně sportovní sedačky - pozor na ně pokud máte rádi dě
No a Golf R je snad nějaký závodní speciál? Ne, taky je to vcelku obyč hb nebo kombík se silným motorem a čtyřkolkou.

Cupru jako značku nechme stranou, tenhle experiment je jiná diskuse, v jakém formátu to vůbec chtějí prodávat je mi zatím záhadou.

Pokud je mi známo, tak se kolem 300k verze stahují mračna - přijde o nepřímý vstřik, dostane filtr pevných částic, olej 0WXX, sníží se výkon atd. Že by měla být v Tiguanu jsem neslyšel.
4. 5. 2018 12:20
Re: Nutně sportovní sedačky - pozor na ně pokud máte rádi dě
Snad se shodneme na tom, že Kodiaq je těžké auto a jakmile mu dají trochu křídla, bude to opravdu dobré auto se kterým bude i radost jezdit a nebude třeba řešit kompromisy :-).

S dynamikou jakou má nyní mi příjde dost drahý.
4. 5. 2018 20:56
Re: Nutně sportovní sedačky - pozor na ně pokud máte rádi dě
Kodiaq RS s Bi-TDI jsem potkal na dálnici D11. Už se testuje, bude na podzim. Auto poznáte jednoduše, přední a zadní spoiler přelepený a znak RS pod nápisem Kodiaq taky.

Jinak Tiguan R s 300 koníkama bude, neví se jestli to bude 2.0 tsi od Golfu nebo 5-ti válec AUDI. Lehce si dohledáte na googlu jak ho testují.
11. 5. 2018 13:27
Re: Nutně sportovní sedačky - pozor na ně pokud máte rádi dě
Super zpráva :-)
4. 5. 2018 09:37
Zaver
Nepomylili ste sa? Inak si to neviem vysvetlit. V texte zaveru pisete:
,Rodinná SUV by měla být hlavně o pohodlí. A to zvládá přece jen lépe Kia Sorento, která nás v mnoha ohledech nadchla. V krásně zpracovaném interiéru se cítíte třeba jako v touaregu."

A potom zaverecne +-, interier a komfort ste dali do plusov Skody, Kia nic... Citate to po sebe?
Rozbalit vlákno
6
4. 5. 2018 09:43
Re: Zaver
Ve shrnutí nemá komfort v plusem u kaďáka co dělat. Je určitě ovladatelnější a působí mnohem lehčím dojmem než Kia. Na to se ale úplně tady nehraje.
Avatar - rokyta.p
4. 5. 2018 19:09
Re: Zaver
Každé auto je trošku jiné. Kodiaq je více kravaťácké suv pro řidiče. Kteří najedou hodně km po městě a dálnici. Nadruhou stranu si jej nedovedu představit na goodrich gumách někde v Gruzii. Kia je víc víkendová a neformální, zašít se na chatu a opéct si brambory. Zase jezdit s tím nad 140 a mít trochu řidičského citu jsou asi neznámé pojmy, ale v terénu křížit stejně také neumí. Nemá smysl, aby jedna skupina urážela druhou, oboje jsou to celkem slušná auta. Za sebe bych vzal ale Kodiaqa, ve světlejší barvě, na balonových kolech se slušným vzorkem.
Avatar - Beefcake
4. 5. 2018 22:37
Re: Zaver
" Kodiaq je více kravaťácké suv pro řidiče. Kteří najedou hodně km po městě a dálnici. " clovek s mozgom by si prave taketo auto kupovat nemal, ale radsej napr. Passat a spol.
5. 5. 2018 05:55
Re: Zaver
Proč? V případě častějších výjezdů mimo komunikace si má koupit další auto???
Avatar - Beefcake
5. 5. 2018 12:39
Re: Zaver
"Kteří najedou hodně km po městě a dálnici." asi to chapeme trochu inak.
6. 5. 2018 11:43
Re: Zaver
Ano, jako by jsi neměl auto...
4. 5. 2018 09:39
Test
Otvoril som tento porovnavaci test s ocakavanim vysledku typickeho pre ACZ a ake prekvapenie :O. A hlavne pri porovnani s Kiou, ktora je uz v druhej polovici svojho zivotneho cyklu. Idem si to niekde zapisat, lebo podobny vysledok tu tak skoro zase neuvidime :)))
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
5. 5. 2018 00:45
Re: Test
výsledky jsou jako vždy ryze subjektivní.. :-)
Avatar - Bubáq
4. 5. 2018 09:40
Důvod ke kritice
Dobrý den, pane Bureši. Zásadně s Vámi nesouhlasím v těchto položkách: Standardní výbava a příplatky 9 vs. 8 (Škoda by vždy měla obdržet za standard známku 6, nikoliv vyšší). Vnitřní vzhled 7 vs. 8 - nevím, kde berete, že "vzhled" interiéru škodovky je modernější. To je velmi diskutabilní a rozhodně platí, že v KIA se řidič i spolujezdci budou cítit mnohem příjemněji, než v Kodiaqu. Navrhuji hodnocení 9 vs. 7. A o hodnocení spotřeby a pružného zrychlení už tu byla řeč nahoře. Uvedené příklady známkování považuji za účelové s tím, že mají zlepšit "kupní hodnotu" vozu Kodiaq. Je to nefér.
Dále opakovaně vyzývám celou redakci ACZ, abyste konečně vyloučili z testovacích hodnocení bod "Spotřeba udávaná". Není nutno nijak vysvětlovat, proč je tato hodnota ZCELA nevhodná pro zahrnutí do výsledku testu. Nebuďte prosím za hlupáky...
Rozbalit vlákno
8
4. 5. 2018 09:47
Re: Důvod ke kritice
Spotřeba udávaná je ale hezký parametr ne? ;-)
Avatar - fOE
4. 5. 2018 12:40
Re: Důvod ke kritice
Mozna redakce mysli I na zahranicni ctenare, pro ktere to je udaj casto nejdulezitejsi. :-)
Ne, sam tomu neverim... ale co kdyby, co kdyby... ?
Avatar - Beefcake
4. 5. 2018 22:36
Re: Důvod ke kritice
No hej, akurat ze podvodnici, co maju velky rozdiel v tabulkovej a realnej spotrebe, by za to mali dostavat tvrdo body dole a nie naopak za napisanu kravinu im ich pridavat.
Uz len kvoli anomaliam pri zuctovani spotreby z danoveho hladiska.
6. 5. 2018 11:43
Re: Důvod ke kritice
Kde jsi přišel na podvodníky? Oba jsou změřeni tou samou metodikou.
Avatar - fOE
7. 5. 2018 08:47
Re: Důvod ke kritice
Jak pise webpaja. Tohle nelze vycitat automobilkam, tem jsou vnucena pravidla a oni se jen prispusobi. Nektere zajdou v tom prispusobeni nejak daleko, jine zajdou dal. Chyba ale v zadnem z tech pripadu neni v automobilce, ale v tech pravidlech. Takze kdyz se nam nelibi co za cisla lezou z normovane spotreby, nelibi se nam norma. ;-)
Avatar - rokyta.p
4. 5. 2018 19:18
Re: Důvod ke kritice
Udávaná spotřeba je podstatná. Pro celkové provozní náklady než skončí operák je to jeden z hlavních údajů, který se vloží do kalkulace. Jak máš v excelu hodně, auto ti nemusí schválit. V Anglii kde má Škoda relativně silné zastoupení z toho zase počítají emise a z nich následný road tax. Bodové návrhy gilgíta jsou pak vyloženě zcestné.
Avatar - Googelit
4. 5. 2018 12:49
Re: Důvod ke kritice
bububu, to jsou opět kidy >:D >:-[]
6. 5. 2018 11:44
Re: Důvod ke kritice
Co jsou kidy? Jestli máš na mysli "kydy", pak ty jsou od slova kydat.
Avatar - KANKUNEN
4. 5. 2018 09:54
A kde se ztratila tabulka s naměřenými hodnotami???
Je tam celá tabulka i s rozměry popelníku???, ale naměřený údaj z 0 na 100 není!!!. Za to tam je pružnost u automatů, které navíc mají jiný počet kvaltů!?!?!?. Spotřeba skutečná a rozdíl proti udávané chybí, skutečná hmotnost a rozdíl proti udávané. A co kdybyste nakoupili nějaké barely a vyzkoušeli kolik se jich do kufru vleze, to by nešlo? Třeba desítky a pětky.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
4. 5. 2018 10:00
Stejně ty automobilky nechápu,
hrozí jim pokuty za emise, ale na nízké úspornější auta zapomínají a tvoří gazíky. Přitom gazík 4x4 v naftě žere stejně jako benzín ve dvoukolce. Ono to bude tím, že Gazík se prodá i když kvalitativně za moc nestojí.
Rozbalit vlákno
4
4. 5. 2018 10:16
Re: Stejně ty automobilky nechápu,
Jestli to nebude tím, že právě SUV a 4x4 požadují zákazníci... :-)
Avatar - KANKUNEN
4. 5. 2018 10:33
Re: Stejně ty automobilky nechápu,
Trochu marketingu a výplachu mozku jako s dieslem a je to. A taky ty sedany a kombíky by měly mít něco do sebe.
4. 5. 2018 10:41
Re: Stejně ty automobilky nechápu,
Jako že by automobilky cílily svůj marketing a vyplachovaly zákazníkům mozek, aby pak mohly platit pokuty za nadlimitní emise? >:-[]
Avatar - KANKUNEN
4. 5. 2018 10:46
Re: Stejně ty automobilky nechápu,
Vlastně, oni teď rýžují z Gazíku, aby měly na ty pokuty. >:-[]
4. 5. 2018 10:30
Kodiaq - zapadlá kola
Toto je moje rakce na podnět od webpaji ohledně zapadlých kol.

S tou zapadlostí kol naprosto souhlasím!!! Před časem jsem zkoumal jak je možné, že Kodiaq vypadá v katalogu tak pěkně (repektivě proporčně OK) a v reálu spíše jak bedna ma kolečkových bruslích. Dospěl jsem k tomu, že do katalogu a propagačních fotek musela škodovka kola nějak vytáhnout ať už ve Photoshopu nebo dali pro focení podložky. Určitě o tomto vizuálním problému vědí a dle mě klamou zákazníka.

Webpaja plánuje aplikovat podložky - dobrý počin. Rád bych viděl někdy výsledek :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
4. 5. 2018 10:47
Re: Kodiaq - zapadlá kola
Výsledek pak vypadá jako na propagačních fotkách, a jako normální auto...
Avatar - Emel
4. 5. 2018 10:48
Re: Kodiaq - zapadlá kola
Poradím ti takovou fintu - u každého příspěvku je tlačítko Reagovat. Když na něj klikneš, ušetříš si tu první větu ;-)
Avatar - 3_diamanty
4. 5. 2018 11:53
Re: Kodiaq - zapadlá kola
nejedna honda ma na pohlad este viac zapadle kola a nikto z toho dramu nerobi ( accord, jazz a pod ) ... len ked ide o skodu zrazu vsetko kazdemu vadi ;-) .. v honde je to ale vsetko samo ok.... kodiaq vidim denne a nejake zapadle kola mi tam vyslovene nepridu... asi to chce vacsie kola a potom to uz vyzera v poho... a mozno pomoze aj farba kasne ... biela octavka lift je tiez na pohlad hrozne "tazka na zadok" ale postaci cervena farba a uz je zrazu lahucka ...
4. 5. 2018 13:31
Re: Kodiaq - zapadlá kola
Zrovna převčerem jsem viděl kodiaqa na 19 Triglav a bylo to zapadlé - a to jsou kola z propagačních fotek. Je to více než zřejmé, že realita je jiná než katalog. Jinou otázkou je zda se to někomu líbí a nebo ne. Za mě palec dolů. Možná to má ale praktické opodstatnění, třeba že se nešpiní tolik auto od odlétavajícího prachu a vody z kol.
Avatar - 3_diamanty
4. 5. 2018 11:05
pekny test
na suboj sorenta s kodiaqom som sa uz davnejsie tesil.. tak konecne... obecne mi obe auta pridu kazde akoby z ineho cesta ale obe su svojim sposobom pekne a zaujimave ... koniec koncov aj styl palubovky u oboch sa mi paci.. kodiaq sa tu vytiahol... za mna je v nom najkrajsi interier v sucasnej skodovke... rovnako sorento kabinou boduje.. takato jeho palubovka bude pekna aj za 10 rokov tu niet co namietat... o kvalitach komfortu a podvozku sorenta uz tiez aj nas rasto toho narozpraval dost... sorento sa skratka ako celok velmi podarilo ... ale iste aj kodiaq na tom nebude pozadu... skoda ( obecne koncern ) bol vzdy v kazdej discipline silny... urcite zavazia aj osobne dojmy a cielove zaujmy pri kupe auta... ( predsa len niekto chce tahat prives.. iny zase chce 6 miestne prevedenie a dalsi zase chce super komfort a velky kufor ... kazde z nich toto ponukne ale iste tu pri tychto specifickych poziadavkach uz vzajomne rozdiely budu vacsie ... osobna skusenost teda aasi bude prvorada ) ... ale ako vravim z mojho pohladu pacia sa mi oba kusky ... ok .. sorento posobi na mna predsa len kusok luxusnejsie a je aj kusok vacsie a stylovejsie... ale sikovnost koqiaku spociva prave v jeho preciznej az oko klamlivej kompaktnosti a triezvosti tvarov a aj konzervativnosti ktoru majitel vacsieho SUV neraz aj pozaduje .... este jedna vec... u sorenta u nas mame len dizel takze tu clovek fakt nema moc na vyber ( ale vo velkom SUV ktore pojde sem tam aj do terenu som nikdy proti dizlu nic nemal ) no ale u kodiaqa je okrem dizla aj nejeden naslapany benzin.. ale asi to fakt chce skusit v reale co bude lepsie ... obe auta su ale ( aj predajmi vo svete ) velke esa a tu sa ani u jedneho z nich neda podla mna spravit chyba... ( kym kodiaq je pre mna najkrajsi cerveny .. sorento zase biele na tych jeho klasickych 19tkach ) .. uz len rozbit prasiatko ... alebo mi co ten melon nazvys nemame... tak chce to nieco vyhrat a hura do schowroomu skody a kie >:D
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Emel
4. 5. 2018 11:12
Re: pekny test
Ty snad máš nějaké zařízení na přímý přepis myšlenek do diskuse :-)

Jinak k věci... na interiéru Sorenta není nic vyloženě špatně, ale je fakt, že třeba ta řadička je už trošku oldschool.

U Kodiaqu není "nejeden" našlapaný benzín, ale maximálně jeden... našlapaný bych vzhledem k velikostí úplně neřekl, ale je to dvoulitr a určitě zajímavá volba. Ta 1.4 jako základ ok, ale nic víc.
Avatar - 3_diamanty
4. 5. 2018 11:17
Re: pekny test
prave som prisiel z PO ... a hura uz je tu novy test

OFF topic : ( pozdravujem kolegu wakatanku z PO .. v Haniske pre Presove tam rano o 8mej bol nejaky malicky akoby zraz veteranistov ked som siel okolo ... tusim tam boli jaguar e-type, stary fiat 124 spider nejake retro kabria "anglicaky" a par dalsich kuskov este ( len skoda ze som nemal cas zastavit ) .. mozno sa chystaju k nam kedze su u nas prave teraz dni mesta Kosic a mame neviem ci dnes alebo zajtra mat u nas vystavu veteranov priamo v meste .. mozno aj nafotim ak to bude zajtra a hodim daco sem... )

k veci: test som zatial ani necital .. ale pri pohlade na oba vozy som sa hned rozpisal ako vzdy ;-) ... ci uz to padlo na urodnu podu alebo moje myslienky boli kusok mimo diskusie to uz som moc nesledoval.. povedal som svoje a bodka ;-)

PS: u kodiaqu by to mozno uz chcelo ten novy 1,5tsi miesto tej 1,4ky a potom uz naslapanejsie benziny tam budu dva .... podla mna je len otazka casu kedy ho dostane.. akurat ze cakat az do faceliftu nejake dva tri roky asi je az moc.. hadam to bude uz skor
4. 5. 2018 11:35
Re: pekny test
Aky je rozdiel medzi 1.4 TSI 150k a 1.5 TSI 150k, ze ten druhy povazujes za naslapanejsi? A myslim tym vykonovo, nie technologicky. Pretoze islo o vykon predpokladam.
Avatar - 3_diamanty
4. 5. 2018 11:41
Re: pekny test
priznavam .. bol som v tom ze je ( automaticky ) silnejsi ako 1,4... moja chyba.. ale tych 150 koni by malo stacit .. vacsi objem kazdopadne asi ponukne vacsi kroutak .. ( alebo? .. pri koncerne asi uz nic nie je iste ze >:D ) ... kodiaq ale nie je moc velky... nieco ako outlander... vlastne je kratsi ako astra kombi ... ale je fakt ze pojem naslapany ma u mna ine hodnoty ako u niekoho kto bezne jazdi s 200 konikmi ok >:D .. tak povedzme ze ako bezny motor s nejakou tou rezervou ta 1,4 (1,5tsi ) bude ideal ... no a naslapany bude az ten dvojliter ... oba su ale podla mna uz pouzitelne a robia predaje a to sa rata...

PS: sorentu by slusal iste aj nejaky turbobenzin ( povedzme ten 2.0 z optimy GT ) ... ja viem.. u nas by toho asi moc nepredali ach jo
4. 5. 2018 12:10
Re: pekny test
Aj krutiaci moment dokonca zostal identickych 250 Nm ;)
Avatar - 3_diamanty
4. 5. 2018 12:16
Re: pekny test
ja to tusil ... preto som bol uz vo vyjadreni radsej opatrnejsi >:D
Avatar - Emel
4. 5. 2018 12:17
Re: pekny test
Podle všech ohlasů co jsem slyšel vč. diskutérů tady s osobní zkušeností jede (např. Golf) 1.5TSI hůř, než 1.4TSI.
Avatar - 3_diamanty
4. 5. 2018 12:20
Re: pekny test
tak to nie je dvakrat potesitelna sprava.... clovek by od noveho motora cakal voci staremu zlepsenie... nakoniec ten "stary dobry" outlander predsa len nemusi byt marny ani zoci voci novsiemu turbo-kodiaqu :*)
4. 5. 2018 16:48
Re: pekny test
2.0 z optimy pry zere a nejede, ale mimo EU se do Sorenta dava 3.3 V6 a ten by mel byt super.
4. 5. 2018 17:37
Re: pekny test
2.0 T z Optimy jede, ale zere. Ale ta V6 3.3 musi byt prijemne zvezenie. Hoci aj ta na europske pomery zrejme moc zerie.
Avatar - Emel
4. 5. 2018 11:50
Re: pekny test
To bych se moc netěšil. Nezdá se, že by 1.5 byla lepší než 1.4.
Avatar - 3_diamanty
4. 5. 2018 11:54
Re: pekny test
a ma aj to vypinanie valcov? lebo to by som teda v aute moc nechcel mat ... tak potom ostava uz len ten dvojliter... alebo kupit konkurenciu : 6 miestny outlander s 2.0 atmo 150 koni :-) ... stara dobra klasika >:D

PS: vsimol si si ten "sanderovsky volant" v kii? spociatku sa mi moc nepacil .. ale postupom casu je asi predsa len "na pohlad luxusnejsi" a pre taketo velke auto vhodnejsi ako ten povodny trojramenny ktory bol akoby sportovejsi .. predsa len k sorentu ide skor luxus
Avatar - speedfred
4. 5. 2018 12:42
Re: pekny test
ja mám v aute vypínanie polovice válcov a nič som si nikdy nevšimol keď idem iba na R3 >:D
4. 5. 2018 13:43
Re: pekny test
Ve čtyřlístku?
4. 5. 2018 14:20
Re: pekny test
Tři hrnky? Nekecej! Tak je nakopni a pojeď >:-[]
Avatar - speedfred
4. 5. 2018 15:48
Re: pekny test
viacej stojím ako idem,a ktovie možno to hrká iba na 3 cylindre >:D
Avatar - wakantanka
4. 5. 2018 15:11
Re: pekny test
Mno zhruba v tom case som bol na ceste do prace a tych veteranov som nestretol. Skoda.
4. 5. 2018 11:33
Kodiaq - velká navigace (dobrá volba nebo ne?)
Tohle už je nevím kolikátý článek, kde se uvádí, že na velké 9,2" navigaci zůstávají otisky a prezentuje se to jako problém. Upřímně jsem se tohoto display rovněž obával, ale jeho pořízení bylo v mém případě nevyhnutelné. Realita je ale taková, že otisky jdou vidět jen občas a žádný vopruz to není. Stačí mít za pár kaček v přihráce hadřík a občas (za poslední měsíc jsem si toho všimnul pouze jednou) to přejet doleva a doprava a hotovo - hadříkem vezmu rovnou celou přístrojovku a volant, takže mě to aspoň donutí odstranit nánosy prachu.

Display je příjemný i tím, že má jakýsi Home screen, po kterém se zobrazí dohromady navigace (zabere 2/3 plochy) a pak v malém rádio a telefon - vše tak člověk vidí najednou. Jednotlivé funkce se pak daji maximalizovat, například ťuknutím do navigace.

U velkého displaye je i dobré, že je dostatečně velký na to, aby se daly po levé straně zobrazit nadcházející manévry, vzdálenost (i čas) k následující benzínce (což je bomba). U malého displaye se mi to zdá celkem ztísněné, pokud se nadcházející manévry zapnou, což si myslím, že je logická funkce.

I při zapnutí couvací kamery je celkem dobře vidět auto z ptačí perspektivy na straně displaye, což opět na menší obrazovce vypadá jaksi ztísněně a ne tak přehledně.

Co se týče točícího tlačítka hlasitosti, tak kdyby bylo, tak by to asi bylo lepší, ale úplně jsem si zvyknul používat tlačítka na volantu.

Za mě je to volba dobrá a často uváděné problémy nejsou v reálu tak závažné. Spíše je dle mě formát obrazovky tak akorát.

Zoomování v navigaci taky není nic hrozného - rovněž dle mého názoru zbytečně vyhraněná kritika, asi někoho, kdo byl dlouho zvyklý na přibližovací tlačítko a při kratším testování mu tam prostě chybí.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SR20"
4. 5. 2018 11:33
Sport v SUV..
Nuž, slovo Sport v SUV znamená, že sa tým odvezieme za športom, nie že s tým budeme športovať. A je vtipné keď výrobca robí akože športovú verziu SUV. Teda zníženú verziu zvýšenej verzie normálneho auta. Lebo všetci vieme, že SUV nie sú terénne autá, sú to len vyššie, tučnejšie, menej efektívne kombíky.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
4. 5. 2018 12:09
Re: Sport v SUV..
je jasne ze s tymto sa bude "sportovat" inak ako s carrerou... ale zase carrera si nezasportuje na polnacke k chate ani na lesnej ceste ..... vsetko ma svoje pre a proti a kazda sranda ma svoj piesocek na ktorom sa slni ..... ale napriklad kym tie "kocky" ladu mi na sportage pasuju tak na sorente by mi moc uz nechybali.. vizualne su tam akoby nasilu ... ale zda sa ze novy ceed uz o tie "kocky" pride a postupom casu asi aj sportage ( zeby uz po tom blizkom facelifte? ) aj sorento .. hoc to aj ucelne vyplnalo plochu ... ale na velkom SUV ( na rozdiel od ceedu GT ) to posobi fakt kusok divne a mozno az smiesne ... stastie ze sorento GT line nema napriklad tie povestne "rychle pruhy" a dvojfarebnu kasnu ako povedzme countryman [odkaz] .. to by uz to inak krasne auto uplne dorazilo...
4. 5. 2018 12:56
Re: Sport v SUV..
Tak ono je obecně jakékoli "sportování" spojené se sezením v autě na běžné komunikaci docela úsměvné, že? :-)
Dále pak chci uvést na pravou míru tu "sníženou verzi" , protože výbavový stupeň Sportline žádnou takovou úpravu podvozku směrem k zemi nemá!!!
4. 5. 2018 13:43
Re: Sport v SUV..
Nepovažuji se za někoho, komu zcela uchází auta a není schopen reálně rozlišit dobré/špatné.
Předchozí cesťák byl stylový kombík a jeho nástupce už SUV. Jednoznačně jsem získal na prostoru, většině lidí se lépe nasedá i vysedá a jediný kdo remcá je pes, který už do kufru neskáče, ale čeká až mu pomůžu.
Jsem si naprosto vědom horších jízdních vlastností SUV na silnici, ale zároveň je mnohem využitelnější už při pouhém sjezdu ze zpevněných komunikací.

Zcela upřímně tedy píšu, že na mé potřeby je SUV komplexně lepší než kombík.
4. 5. 2018 15:08
Re: Sport v SUV..
Nenapsal bych to lépe.
4. 5. 2018 15:12
Re: Sport v SUV..
Kolega si koupil na mé doporučení právě XF SB. Jezdí se s ním naprosto nádherně, prostě neporovnatelně líp než s gazíkem, ale tam kde já dám jen blinkr a sjezdu ze silnice, on odstavuje a obhlíží, zda-li tam vůbec projede.
Avatar - speedfred
4. 5. 2018 14:04
Re: Sport v SUV..
rozmohol sa nám tu jeden nešvar , krásne Sportovo Užitkové Vozidlá naz˙vať gazíkmi.
Chojte niekam s tým >:-[]
4. 5. 2018 14:19
Re: Sport v SUV..
Já mu tak taky říkám >:D
4. 5. 2018 14:39
Re: Sport v SUV..
Ale to už nech na vkusu a představivosti každého soudruha! Někdo za SUV vidí džíp (JEEP), někdo gazík (GAZ, případně UAZ), já bych to tak klidně nechal.
5. 5. 2018 12:28
Re: Sport v SUV..
A co takhle ARO - Duster.
Avatar - _Karel_
4. 5. 2018 15:23
Drobné chybky
Testovaný Kodiaq určitě neváží 1740, dle výbavy je to o 100-200kg víc.
V ceně výbavy je el. ovládaná sedačka řidiče, připlácí se jen za spolujezdcovu (elektriku).
Rozbalit vlákno
0
4. 5. 2018 18:49
Mohl by autor testu
vysvětlit jak měří zrychlení a pružnost? Naměřené zrychlení v textu nikde nevidím a v tabulce jsou pouze 4 čísla, která mají v popisu napsáno, že jde o zrychlení na 4 a 5 rychlostní stupeň. Jaký má smysl u automatů, nota bene s různým počtem rychlostních stupňů, měření zrychlení na daný převodový stupeň? V praxi přece automat řadí podle své logiky a na dané rozmezí rychlostí použije třeba dva nebo i více stupňů a to takových, které mu ve výsledku umožní maximální zrychlení. Nebylo by daleko více vypovídající vzít racelogic a uveřejnit prostě zrychlení třeba 0-200 a po 10 km uvést dosažené časy a pak zkusit kickdown z nějakých dvou nebo tři rychlostí tak jak to dělají všechny rozumné redakce? To co dělá auto.cz je absolutně nepřehledné a v kombinaci s textem zcela matoucí bez jakékoliv výpovědní hodnoty o reálné dynamice obou aut.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Beefcake
4. 5. 2018 22:32
Re: Mohl by autor testu
"Budeme tak mimo jiné sledovat, nakolik je objemově větší motor Kie s vyšším výkonem v praxi dynamičtější a která z automatických převodovek řadí lépe." - raz to tam bolo napisane, tak tomu musis verit :-)
Pricom zase raz je tam ta stupidita merat automat na nejakych prevodovych stupnoch. Totalne nepoucitelni resp. maju to uplne u zadele. Logiku tam fakt nehladaj.
Tam to jednoducho treba dat na najsportovejsi rezim prevodovky a nechat akceleraciu plne na automat.
Avatar - Beefcake
4. 5. 2018 22:27
Komicka sranda
Ako toto je fakt komicke.
GT/Sport lajny so 140kW chrochtakmi ... . Pricom ten v Skodovke isto nepatri k tym vydarenejsim. A v podstate nic dalsie naviac. Svet se v kravskou ... obraci.
WTF - "Od 36 790 €" - tomu vravim skodovacky cenovy optimizmus ! A cena "2,0 TDI 4x4 | 7° A 4x4 | 140 kW" od 40990E... Za par pridanych/inych plastov a drahsie sedacky.
Toto uz je cisty marketing a zblbnutie zakaznikov, na co sa ocividne automobilky vo velkom dnes spoliehaju.
Kauza "Fabia R5", ale v bledomodrom (a nelimitovanom...).
Ale nech sa paci, kto na toto skoci, nech si uzije.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - _Karel_
5. 5. 2018 11:54
Re: Komicka sranda
Je to komičtější než Forester Sport s CVT, 108kw a stovkou za 9,9? To může přijít komické leda někomu, kdo se sice ohání marketingem a zblbnutím zákazníků, ale asi si nevšiml, že zblbnul sám. Podobné výbavové stupně má hodně automobilek a je to zkrátka jen stupeň výbavy s pár designovými prvky.
Pláč nad cenou je totéž, a tak stejně nepochopitelný od fandy Subaru, kdy onen (stejně zdechlý) Forester Sport stojí totéž, co Kodiaq Sportline. A ne, ta cena není za pár plastů a sedačky. Je za pěknou výbavu, dvoulitr, automat a 4x4. A na dá se říct, že docela kopíruje ceny konkurence, viz 5008, viz Forester, viz testované Sorento.
Avatar - Beefcake
5. 5. 2018 20:32
Re: Komicka sranda
Aka skolkarska reakcia :-) Zhodou okolnosti si poguglil, ci Subaru nerobi nieco s nazvom Sport v mene ? :-)
Dizel a sport, to nema nic spolocne, to nemam problem povedat o hocijakom aute a posobi to komicky pri Subaru aj pri naftovej RS, ci GTD.
Inak ta zdochlina ma na papieri rovnake 0-100, cize 9.9 ako 2.0TDI Sportline/110kW.
Ano, ten Sport pri tom dizle je smiesny, predpokladam, ze s XT Sport ale problem nebude.
Len je tam jeden zasadny rozdiel, Subaru toto chape ako urovne vybavy a Skodovka to prezentuje ako novy model. Ale pri MY2019 ten Sport ma iny vyznam.
Ja to nemam problem skritizovat, pokial Subaru, ci ini, spravia do oci bijuci bezucelny marketing, ale kritika Skody to je fakt ako sahnut niekomu na pipika.
Sorry, ale Kodiaq drahy je. A inak ti garantujem, ze aj so zdochlym benzinom bez turba je pri jazde vyrazne lepsia zabava ako s tym 140kW Kodiaqom (ostatne nepoznam (a nechapem ani to podladene 2.0TSI na 132kW) , hlavne vdaka podvozku. A to nevravim o novej platforme pre MY2019.

No a este k tej cene, zrovnaj si v konfiguratore vybavu a k zakladu musis pri Sportline priplatit doslovne niekolko 1000E. Aspon podla sk konfiguratora. Jedina objektivna vyhoda su 2 provizorne sedadla naviac a(lebo) kufor (v nasich koncinach).
Skodovka ludi zdiera a nechapem, ze to nevidia. A to su na dopravu japonskych aut este trochu ine naklady. Nevraviac o tom, kolko komponentov je v koncerne spolocnych. Marza ako svina.
Avatar - _Karel_
5. 5. 2018 21:02
Re: Komicka sranda
Nemusíš mě přesvědčovat, že naftové SUV není sporťák, stejně jako není sporťák ten Forester. Stejně jako mě nemusíš přesvědčovat, že 2,0TDI 110 kw má stejné zrychlení, možná sis nevšiml v mém příspěvku "Forester je STEJNĚ zdechlý" (jako Kodiaq).
Tvrdit, že Sportline je "nový model" je směšné. Je to výbava, a je jedno jak tomu ty chceš říkat. Přidává pár zkrášlujících serepetiček a pár normálních prvků výbavy. Žádný reálný "sport", snad jen trochu vizuálně. Nelíbí? Nech být.

"ale kritika Skody to je fakt ako sahnut niekomu na pipika" - kdybych kouknul na diskuze pod Imprezou, co bych tam asi tak našel?

:-)
5. 5. 2018 14:38
Re: Komicka sranda
Sportline je úplně to stejný jako AMG paket, S-line paket, M-paket, GSi v Insignii,... Ale na to si nezatěžuješ, asi tě už taky zblbli. A jak už tu kolega psal, ta cena není jen za plasty a sedačky.
5. 5. 2018 20:15
Re: Komicka sranda
Mala by si brat priklad Octavia a premenovat sa z RS na Sportline. Myslim zeby to bolo presnejsie.
Inak nieje to len o plastoch a sedackach ale zase omnoho vela toho tiez nieje.
Ked vidis Audi, MB alebo BMW bez a so sportovymi paketmi tak je tam riadny rozdiel. Tu by som vymenil prednu ciernu masku a vyzeral by ako bezny Kodiaq.
Avatar - Beefcake
5. 5. 2018 20:33
Re: Komicka sranda
Lenze Skoda to nedava na uroven vybavy, ale noveho modelu.
T.j. Kodiaq - Kodiaq Scout - Kodiaq Sportline.
5. 5. 2018 21:05
Re: Komicka sranda
Stačí si otevřít web Škodovky a rozkliknout záložku "Modely" kde automobilka deklaruje, že její modely jsou Citigo, Fabia, Rapid, Octavia, Superb, Karoq a Kodiaq.
Tedy žádný Kodiaq Sportline nebo cokoliv dalšího.
7. 5. 2018 23:54
SUV
Já teda nevím, ale rešil jsem posledního pul roku koupi auta. Testoval jsem Sorento za 48 tisic E!!! a po cca 10 km jsem ho okamžite škrtnul ze seznamu. Kabina nic extra, pružnost nižší než muj Megane 1.6dci, obratnost mastodonta, odhlučnení normálka
. Kodiaqa jsem netestoval, ten me ani nenapadl, ale prece jen se tím človek občas sveze, už to má kde kdo. Tam to mužu hodnotit jako spolujezdec - interier klasická škodovácká naleštená bída, odhlučnení podprumerne, celkový komfort naprosto prumerný, dynamika ucházející.
Reálne nevím, proč bych si mel jako otec od rodiny Sorento či Kodiaq koupit. Hlavne to Sorento me zklamalo - byl to muj tajný favorit, ale na tu cenovku nemá.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
8. 5. 2018 14:23
Re: SUV
No a co jsi vybral? Škrtat jde dobře, ale aby pak něco zbylo...
8. 5. 2018 22:09
Re: SUV
no nakonec zbylo neco nad čím jsem ani neuvažoval. Mel to být outback v benzínu, ten mi dost sednul. Ale nakonec jsem porušil všechny pravidla a šel do Volva XC70 D4. Ten pocit nezničitelnýho tanku mi prisel a stále prijde hrozne návykovej.